נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים

נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים

נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים
אחרי עיכובים, בוצעה הבוקר נסיעה ראשונה רצופה של קטר בקו המחושמל מתל-אביב לירושלים. נקווה שעד סוף השנה גם אזרחים יוכלו לנסוע לירושלים ב-35 דקות (אולי פחות?) מההגנה.
https://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-717646
 
הושלמה בהצלחה נסיעת ניסוי של קטר חשמלי בין תל אביב וירושלים

נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים
אחרי עיכובים, בוצעה הבוקר נסיעה ראשונה רצופה של קטר בקו המחושמל מתל-אביב לירושלים. נקווה שעד סוף השנה גם אזרחים יוכלו לנסוע לירושלים ב-35 דקות (אולי פחות?) מההגנה.
https://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-717646
הושלמה בהצלחה נסיעת ניסוי של קטר חשמלי בין תל אביב וירושלים
מקור: רוטר
הבוקר עשו רכבת ישראל ומשרד התחבורה היסטוריה, עם נסיעתו הראשונה של קטר חשמלי מתחנת ת"א ההגנה אל תחנת יצחק נבון בירושלים. נסיעת הניסוי נועדה לסקירת התשתית החשמלית ואיתור פערים לקראת הפעלתו המלאה של הקו הצפויה לקראת סוף השנה. אז יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ישירה, ללא החלפות, בין ירושלים ותל אביב והמשך אל ציר איילון והחוף.
 

luis13

New member
"להנות".

הושלמה בהצלחה נסיעת ניסוי של קטר חשמלי בין תל אביב וירושלים
מקור: רוטר
הבוקר עשו רכבת ישראל ומשרד התחבורה היסטוריה, עם נסיעתו הראשונה של קטר חשמלי מתחנת ת"א ההגנה אל תחנת יצחק נבון בירושלים. נסיעת הניסוי נועדה לסקירת התשתית החשמלית ואיתור פערים לקראת הפעלתו המלאה של הקו הצפויה לקראת סוף השנה. אז יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה ישירה, ללא החלפות, בין ירושלים ותל אביב והמשך אל ציר איילון והחוף.
"להנות".
גם כשיפתח הקו בעוד מי יודע כמה זמן הוא יסבול מצפיפות בלי נסבלת, שביתות בלתי נגמרות, תורים אינסופיים בכניסה וביציאה מהתחנות
 
בגלל זה מיליונים מהגרים לגרינלאנד לא סובלים יותר מרעש וצפיפו

"להנות".
גם כשיפתח הקו בעוד מי יודע כמה זמן הוא יסבול מצפיפות בלי נסבלת, שביתות בלתי נגמרות, תורים אינסופיים בכניסה וביציאה מהתחנות
בגלל זה מיליונים מהגרים לגרינלאנד לא סובלים יותר מרעש וצפיפו
וגם הרכבות שם אף פעם לא מאחרות!
 

GLSRA

Active member
חדשה אמנם צפויה אך בהחלט משמחת ומרגשת.

נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים
אחרי עיכובים, בוצעה הבוקר נסיעה ראשונה רצופה של קטר בקו המחושמל מתל-אביב לירושלים. נקווה שעד סוף השנה גם אזרחים יוכלו לנסוע לירושלים ב-35 דקות (אולי פחות?) מההגנה.
https://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-717646
חדשה אמנם צפויה אך בהחלט משמחת ומרגשת.
כן יירבו, כעת נותר להמתין לנסיעות המבחן האמיתיות ולאחר מכן נסיעות מסחריות.
הדלה הבא עד סבידור, נראה עדיין רחוק לצערנו
 

Ccyclist

Well-known member
אני מקווה שהתוכנית היא להגיע לרציף 2 בהגנה ולא 3.

נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים
אחרי עיכובים, בוצעה הבוקר נסיעה ראשונה רצופה של קטר בקו המחושמל מתל-אביב לירושלים. נקווה שעד סוף השנה גם אזרחים יוכלו לנסוע לירושלים ב-35 דקות (אולי פחות?) מההגנה.
https://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-717646
אני מקווה שהתוכנית היא להגיע לרציף 2 בהגנה ולא 3.
אם יסיטו את השירות הנוכחי ברציף 2 לרציף 3 ויסיימו את הרכבות מירושלים ברציף 2 אז תהיה החלפה צפונה לשאר תחנות תל אביב באי הרציפים 1-2 בדומה למצב בנתב"ג כיום. הרכבת מירושלים תתרוקן כולה בהגנה אז ההחלפה צריכה להיות מיידית ככל האפשר. בחזור נוסעים ממסילה 2 לירושלים יצטרכו לרדת ברציף 3 ולעלות את הגשר אבל זה יהיה עניין הדרגתי של נוסעים שיצטברו בזמן שבין הרכבות לירושלים.
&nbsp
נוסעים דרומה שיעדם אינו בהגנה לא ישימו לב שהרכבות עברו מרציף 2 ל 3. נוסעים שיעדם בהגנה יצטרכו ממילא לעלות מהרציפים לאולם הכניסה. ישנה בעיה לנוסעים מדרום לתל אביב שהרכבות שלהם יקלטו נוסעים נוספים בהגנה, אך יהיו נוסעים שירדו מרכבות אלו בהגנה, והרכבות יתרוקנו ככל שיעברו צפונה דרך תחנות תל אביב.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הרכבת דרומה למודיעין כבר מזמן ברציף 3

אני מקווה שהתוכנית היא להגיע לרציף 2 בהגנה ולא 3.
אם יסיטו את השירות הנוכחי ברציף 2 לרציף 3 ויסיימו את הרכבות מירושלים ברציף 2 אז תהיה החלפה צפונה לשאר תחנות תל אביב באי הרציפים 1-2 בדומה למצב בנתב"ג כיום. הרכבת מירושלים תתרוקן כולה בהגנה אז ההחלפה צריכה להיות מיידית ככל האפשר. בחזור נוסעים ממסילה 2 לירושלים יצטרכו לרדת ברציף 3 ולעלות את הגשר אבל זה יהיה עניין הדרגתי של נוסעים שיצטברו בזמן שבין הרכבות לירושלים.
&nbsp
נוסעים דרומה שיעדם אינו בהגנה לא ישימו לב שהרכבות עברו מרציף 2 ל 3. נוסעים שיעדם בהגנה יצטרכו ממילא לעלות מהרציפים לאולם הכניסה. ישנה בעיה לנוסעים מדרום לתל אביב שהרכבות שלהם יקלטו נוסעים נוספים בהגנה, אך יהיו נוסעים שירדו מרכבות אלו בהגנה, והרכבות יתרוקנו ככל שיעברו צפונה דרך תחנות תל אביב.
הרכבת דרומה למודיעין כבר מזמן ברציף 3
 

raminec

New member
נסיעת הניסוי הייתה מרציף מספר 2

אני מקווה שהתוכנית היא להגיע לרציף 2 בהגנה ולא 3.
אם יסיטו את השירות הנוכחי ברציף 2 לרציף 3 ויסיימו את הרכבות מירושלים ברציף 2 אז תהיה החלפה צפונה לשאר תחנות תל אביב באי הרציפים 1-2 בדומה למצב בנתב"ג כיום. הרכבת מירושלים תתרוקן כולה בהגנה אז ההחלפה צריכה להיות מיידית ככל האפשר. בחזור נוסעים ממסילה 2 לירושלים יצטרכו לרדת ברציף 3 ולעלות את הגשר אבל זה יהיה עניין הדרגתי של נוסעים שיצטברו בזמן שבין הרכבות לירושלים.
&nbsp
נוסעים דרומה שיעדם אינו בהגנה לא ישימו לב שהרכבות עברו מרציף 2 ל 3. נוסעים שיעדם בהגנה יצטרכו ממילא לעלות מהרציפים לאולם הכניסה. ישנה בעיה לנוסעים מדרום לתל אביב שהרכבות שלהם יקלטו נוסעים נוספים בהגנה, אך יהיו נוסעים שירדו מרכבות אלו בהגנה, והרכבות יתרוקנו ככל שיעברו צפונה דרך תחנות תל אביב.
נסיעת הניסוי הייתה מרציף מספר 2
וזה הגיוני שיעשו שימוש ברציף זה בקו מירושלים מכיוון שכבר כעת הוא פנוי משימוש

 

GLSRA

Active member
מעניין איך המדבקות מימין ומשמאל לסמפר הקטר קשורות

נסיעת הניסוי הייתה מרציף מספר 2
וזה הגיוני שיעשו שימוש ברציף זה בקו מירושלים מכיוון שכבר כעת הוא פנוי משימוש
מעניין איך המדבקות מימין ומשמאל לסמפר הקטר קשורות
לניסוי שבוצע אתמול .
אשמח לשמוע מה מטרתן .
 

Rubim88

New member
אין קשר לניסוי

מעניין איך המדבקות מימין ומשמאל לסמפר הקטר קשורות
לניסוי שבוצע אתמול .
אשמח לשמוע מה מטרתן .
אין קשר לניסוי
מדובר בשילוט לסימון סוף הרכבת(קרון/קטר) בגרסתו הגרמנית לנסיעה באור יום(תחפש Zg 2 signal בגוגל), נראה שהקטר הזה היה האחרון ברכבת המטען שהעבירה אותו לנמל בגרמניה לשילוח לישראל ולכן הודבקו השלטים, ועד היום אף אחד לא טרח להוריד אותם.
 

GLSRA

Active member
תודה, סתם ניחשתי, חשבתי, כי אף פעם לא ראיתי מדבקות כאלה

אין קשר לניסוי
מדובר בשילוט לסימון סוף הרכבת(קרון/קטר) בגרסתו הגרמנית לנסיעה באור יום(תחפש Zg 2 signal בגוגל), נראה שהקטר הזה היה האחרון ברכבת המטען שהעבירה אותו לנמל בגרמניה לשילוח לישראל ולכן הודבקו השלטים, ועד היום אף אחד לא טרח להוריד אותם.
תודה, סתם ניחשתי, חשבתי, כי אף פעם לא ראיתי מדבקות כאלה
על הקטרים הללו. נחמד להבין שפינטזתי לשווא.
חחחח
 
אכן תעלומה ברגע הראשון!

תודה, סתם ניחשתי, חשבתי, כי אף פעם לא ראיתי מדבקות כאלה
על הקטרים הללו. נחמד להבין שפינטזתי לשווא.
חחחח
אכן תעלומה ברגע הראשון!
לפעמים יש לפעמים אין, ראה תמונות:







 

Rubim88

New member
התעלומה נפתרה, שרלוק.

אכן תעלומה ברגע הראשון!
לפעמים יש לפעמים אין, ראה תמונות:
התעלומה נפתרה, שרלוק.
התמונות של 3016 ו3008 מראות בדיוק את השימוש בשילוט(סוף הרכבת), במקרה של 3010 השילוט הוא מדבקה(גם 3002 הגיע עם מדבקות לפי תמונות ברשת) ולא לוחות פריקים ועד היום אף אחד לא טרח להסיר את המדבקות - מעניין אם בכלל מודעים לעניין ברכבת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ETD

התעלומה נפתרה, שרלוק.
התמונות של 3016 ו3008 מראות בדיוק את השימוש בשילוט(סוף הרכבת), במקרה של 3010 השילוט הוא מדבקה(גם 3002 הגיע עם מדבקות לפי תמונות ברשת) ולא לוחות פריקים ועד היום אף אחד לא טרח להסיר את המדבקות - מעניין אם בכלל מודעים לעניין ברכבת.
ETD
https://en.wikipedia.org/wiki/End-of-train_device
&nbsp
בגרסה הגרמנית של הערך מצוין השימוש בשילוט זה,
בארצות אחרות משתמשים בתצורה שונה של סימון סוף רכבת, ועד לאמצעים אלקטרוניים לאיתות סוף רכבת לקטע מסילה תפוס
 

Rubim88

New member
הערך בויקיפדיה האנגלית מקושר לערך הלא נכון בויקיפדיה

ETD
https://en.wikipedia.org/wiki/End-of-train_device
&nbsp
בגרסה הגרמנית של הערך מצוין השימוש בשילוט זה,
בארצות אחרות משתמשים בתצורה שונה של סימון סוף רכבת, ועד לאמצעים אלקטרוניים לאיתות סוף רכבת לקטע מסילה תפוס
הערך בויקיפדיה האנגלית מקושר לערך הלא נכון בויקיפדיה
הגרמנית, הערך המקביל הנכון הוא https://de.wikipedia.org/wiki/Zugvollständigkeitskontrolle
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן? אם כך ברשותך האם תוכל לפרט כי חלק מהערך הלא נכון

הערך בויקיפדיה האנגלית מקושר לערך הלא נכון בויקיפדיה
הגרמנית, הערך המקביל הנכון הוא https://de.wikipedia.org/wiki/Zugvollständigkeitskontrolle
כן? אם כך ברשותך האם תוכל לפרט כי חלק מהערך הלא נכון
עוסק באותו הדבר (איני יודע גרמנית אבל יש תמונות שם)

בנוסף האם תוכל לעזור לדיון של תיקון הקישורים בויקינתונים שעתה פתחתי (Expand מימין) (ייתכן וצריך בכלל למזג את הערכים בויקיפדיה הגרמנית, דבר שמצריך דיון בדף השיחה הרלוונטי)
 

Rubim88

New member
אין קשר לאיזה רציף השתמשו בבדיקות שנעשו

נסיעת הניסוי הייתה מרציף מספר 2
וזה הגיוני שיעשו שימוש ברציף זה בקו מירושלים מכיוון שכבר כעת הוא פנוי משימוש
אין קשר לאיזה רציף השתמשו בבדיקות שנעשו
הבדיקות התבצעו ראשית במסילה 3 ולאחר מכן הקטרים עברו למסילה 2. בכל אופן הרציף המיועד להפעלה עם נוסעים הוא רציף 2 מכיוון שכניסה/יציאה ממנו לא חוסמת מסילה מכיוון נגדי ולכן נגמרת הפרעה מינימלית לתנועה.
 
ואז מה? במקביל תועלה תדירות הרכבות לירושלים?

נסיעת מבחן ראשונה לרכבת החשמלית מתל-אביב לירושלים
אחרי עיכובים, בוצעה הבוקר נסיעה ראשונה רצופה של קטר בקו המחושמל מתל-אביב לירושלים. נקווה שעד סוף השנה גם אזרחים יוכלו לנסוע לירושלים ב-35 דקות (אולי פחות?) מההגנה.
https://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-717646
ואז מה? במקביל תועלה תדירות הרכבות לירושלים?
אם כן, מאיזה קרונות וקטרים?
האם עד אז יפתרו הבעיות האכניות ותוסר הגבלת ה 400 נוסעים לרכבת?
 

raminec

New member
השאלה לא ממש ברורה

ואז מה? במקביל תועלה תדירות הרכבות לירושלים?
אם כן, מאיזה קרונות וקטרים?
האם עד אז יפתרו הבעיות האכניות ותוסר הגבלת ה 400 נוסעים לרכבת?
השאלה לא ממש ברורה
אם לא עקבת אחרי מה שקרה בשנה האחרונה ברכבת, אז תרשה לי לעדכן אותך שמאז פתיחת הקו לירושלים התקבלו עוד קרונות וקטרים ברכבת ישראל. במיוחד שהקטרים החשמליים שנעים בקו זה הינם קטרים שאינם יכולים לעבוד בקווים אחרים של הרכבת ולכן הם אינם נגרעים ממצבת הקטרים שפעילה כיום ברכבת.
כל עוד הרכבת לירושלים תופעל מתחנה שאין בה מסילת דיור שמאפשרת לה לפעול בצורה מיטבית כתחנת קצה בכלל לא ברור האם ניתן טכנית להעלות את התדירות בקו.
לגבי הבעיות הטכניות, נחיה ונראה.
 

Bus Nerd

Active member
התפעולית שמדרום מזרח להגנה לא יכולה לשמש כמסילת דיור?

השאלה לא ממש ברורה
אם לא עקבת אחרי מה שקרה בשנה האחרונה ברכבת, אז תרשה לי לעדכן אותך שמאז פתיחת הקו לירושלים התקבלו עוד קרונות וקטרים ברכבת ישראל. במיוחד שהקטרים החשמליים שנעים בקו זה הינם קטרים שאינם יכולים לעבוד בקווים אחרים של הרכבת ולכן הם אינם נגרעים ממצבת הקטרים שפעילה כיום ברכבת.
כל עוד הרכבת לירושלים תופעל מתחנה שאין בה מסילת דיור שמאפשרת לה לפעול בצורה מיטבית כתחנת קצה בכלל לא ברור האם ניתן טכנית להעלות את התדירות בקו.
לגבי הבעיות הטכניות, נחיה ונראה.
התפעולית שמדרום מזרח להגנה לא יכולה לשמש כמסילת דיור?
 
למעלה