לחובבי היסטוריה על מטרו(לא היסטוריה שלנו).

לחובבי היסטוריה על מטרו(לא היסטוריה שלנו).

לחובבי היסטוריה על מטרו(לא היסטוריה שלנו).
היום 4.09.2019 בדיוק לפני 50 שנה נחנך המטרו במקסיקו-סיטי ולמחרת בבוקר הוא נפתח לצבור.
אני מביא להלן מספר צילומים מאותה תקופה עם מעט comments .
חלק מהתמונות מתפרסמות לראשונה.
בכל מידת האפשר אענה לשאלותיכם.
מקסיקו-סיטי היא העיר הגדולה ביותר בעולם וברכבת התחתית שלה נוסעים עכשיו מדי יום 4500000 איש(אני יודע זה עדיין מעט לעומת מוסקווה!).
אם יהיה לכם ענין אעלה עוד תמונות בסוף השבוע.
A
גמורים באולם הייצור, מתחת לשולחן הניהוג במפעל CIMT-LORRAINE בצפון צרפת/היום ALSTOM
C
מבט אל תא הניהוג.
D
קרון ממונע ראשון עם תא ניהוג בשקילה.
E
אניה עם קרונות CIMT LORRAINE ו BRISSONNEAU et LOTZ גם היום ALSTOM , בנמל VERA CRUZ במקסיקו
L
קרונות המטרו על קרונות שטוחים של הרכבת הלאומית המקסיקנית, לקראת יציאתם מהנמל ל דפו הראשון והטרי של STC
Sistema de Transporte Colectivo בעיר מקסיקו-סיטי(2240מ׳ מעל פני הים).
6
תצוגת הרכבת הראשונה במקסיקו-סיטי ב 4.06.1969.
בתא הניהוג עומד נשיא מקסיקו ולידו ראש העיר.
התאריך היה אמור להיות יום ההפעלה, אבל בגלל איחורים בבנית הקו הראשון נאלצו לדחות אותו בשלושה חודשים(בלבד!!!).
הנשיא הדיקטטור היה שנוא על העם, בפרט בגלל שהוא היה אחראי למותם של אלפיי סטודנטים(!!!) שרצו לעשות מהפכה בדיוק לפני המשחקים האולימפיים של 1968.
אחרי לחצים שונים הורדו סוף-סוף ב 2018(קרי אחרי 50 שנה) כל השלטים המזכירים את שמו על לוחות זכרון לחניכת קוויי מטרו.











 

GLSRA

Active member
ממה שאתה כותב, ניתן להבין שבמוסקבה יש יותר נוסעים מדי יום ?

לחובבי היסטוריה על מטרו(לא היסטוריה שלנו).
היום 4.09.2019 בדיוק לפני 50 שנה נחנך המטרו במקסיקו-סיטי ולמחרת בבוקר הוא נפתח לצבור.
אני מביא להלן מספר צילומים מאותה תקופה עם מעט comments .
חלק מהתמונות מתפרסמות לראשונה.
בכל מידת האפשר אענה לשאלותיכם.
מקסיקו-סיטי היא העיר הגדולה ביותר בעולם וברכבת התחתית שלה נוסעים עכשיו מדי יום 4500000 איש(אני יודע זה עדיין מעט לעומת מוסקווה!).
אם יהיה לכם ענין אעלה עוד תמונות בסוף השבוע.
A
גמורים באולם הייצור, מתחת לשולחן הניהוג במפעל CIMT-LORRAINE בצפון צרפת/היום ALSTOM
C
מבט אל תא הניהוג.
D
קרון ממונע ראשון עם תא ניהוג בשקילה.
E
אניה עם קרונות CIMT LORRAINE ו BRISSONNEAU et LOTZ גם היום ALSTOM , בנמל VERA CRUZ במקסיקו
L
קרונות המטרו על קרונות שטוחים של הרכבת הלאומית המקסיקנית, לקראת יציאתם מהנמל ל דפו הראשון והטרי של STC
Sistema de Transporte Colectivo בעיר מקסיקו-סיטי(2240מ׳ מעל פני הים).
6
תצוגת הרכבת הראשונה במקסיקו-סיטי ב 4.06.1969.
בתא הניהוג עומד נשיא מקסיקו ולידו ראש העיר.
התאריך היה אמור להיות יום ההפעלה, אבל בגלל איחורים בבנית הקו הראשון נאלצו לדחות אותו בשלושה חודשים(בלבד!!!).
הנשיא הדיקטטור היה שנוא על העם, בפרט בגלל שהוא היה אחראי למותם של אלפיי סטודנטים(!!!) שרצו לעשות מהפכה בדיוק לפני המשחקים האולימפיים של 1968.
אחרי לחצים שונים הורדו סוף-סוף ב 2018(קרי אחרי 50 שנה) כל השלטים המזכירים את שמו על לוחות זכרון לחניכת קוויי מטרו.
ממה שאתה כותב, ניתן להבין שבמוסקבה יש יותר נוסעים מדי יום ?
לגבי תמונה D מה הכוונה קרון ניהוג בשקילה ?
 
דוקא עכשיו אני לא מוצא את מקור הנתון, מצטער.

ממה שאתה כותב, ניתן להבין שבמוסקבה יש יותר נוסעים מדי יום ?
לגבי תמונה D מה הכוונה קרון ניהוג בשקילה ?
דוקא עכשיו אני לא מוצא את מקור הנתון, מצטער.
רצ״ב סטטיסטיקה שפורסמה ב 2018 על ידי ה UITP
Union Internationale des Transports Publics
המתייחסת לשנת 2017 שממקמת את מוסקווה במקום השני בהיבט שנתי; שוב מצטער על הטעות שלי.

לגבי שאלתך על ה ״שקילה״:
אחרי הייצור של הקרונות הראשונים נהוג להוציא אותם למאזניים מחוץ לאולם ההרכבה ולשקול אותם, במקרה שפרסמתי, מדובר על הקרון הממונע עם תא-ניהוג (M), אבל קיימים גם קרונות ממונעים ללא תא ניהוג(N) וקרונות נגררים(R).
במקסיקו ההתחלה היתה עם רכבות בנות 6 קרונות, שמהר מאוד הגיעו לרוויה וכאשר הגיעו קרונות נוספים המערכים הוגדלו ל 9 קרונות, במילים אחרות ממבנה M+R+N+N+R+M עברו ל M+R+N+N+R+N+N+R+M.
היום הצפיפות בקרונות היא כל כך גדולה שברכבות מסוימות ובקווים מסוימים יש קרונות שמורים לנשים בלבד בשעות השיא בבוקר או ביציאה מהעבודה(שמור סוד ואל תספר על ההפרדה לשר התחבורה הנוכחי).
ראה תמונה מתחנת Pantitlan (פרבר עני במזרח העיר) בשעות הבוקר המוקדמות, להמחשת המצב שתיארתי.



 

darkshadow1

New member
לפי ויקיפדיה- מוסקבה במקום ה-6 בעולם.

דוקא עכשיו אני לא מוצא את מקור הנתון, מצטער.
רצ״ב סטטיסטיקה שפורסמה ב 2018 על ידי ה UITP
Union Internationale des Transports Publics
המתייחסת לשנת 2017 שממקמת את מוסקווה במקום השני בהיבט שנתי; שוב מצטער על הטעות שלי.

לגבי שאלתך על ה ״שקילה״:
אחרי הייצור של הקרונות הראשונים נהוג להוציא אותם למאזניים מחוץ לאולם ההרכבה ולשקול אותם, במקרה שפרסמתי, מדובר על הקרון הממונע עם תא-ניהוג (M), אבל קיימים גם קרונות ממונעים ללא תא ניהוג(N) וקרונות נגררים(R).
במקסיקו ההתחלה היתה עם רכבות בנות 6 קרונות, שמהר מאוד הגיעו לרוויה וכאשר הגיעו קרונות נוספים המערכים הוגדלו ל 9 קרונות, במילים אחרות ממבנה M+R+N+N+R+M עברו ל M+R+N+N+R+N+N+R+M.
היום הצפיפות בקרונות היא כל כך גדולה שברכבות מסוימות ובקווים מסוימים יש קרונות שמורים לנשים בלבד בשעות השיא בבוקר או ביציאה מהעבודה(שמור סוד ואל תספר על ההפרדה לשר התחבורה הנוכחי).
ראה תמונה מתחנת Pantitlan (פרבר עני במזרח העיר) בשעות הבוקר המוקדמות, להמחשת המצב שתיארתי.
לפי ויקיפדיה- מוסקבה במקום ה-6 בעולם.
אחרי בייג'ינג, שנגחאי, גואנגג'ואו, סיאול וטוקיו. כדאי לציין שלטוקיו יש שתי מערכות מטרו נפרדות שמופעלות ע"י מפעילים שונים, ובכל מקרה רוב הנסיעות בתח"צ בטוקיו מבוצעות בכלל במסילות עיליות ולא במטרו- כך שמספר הנוסעים השנתי בתח"צ מסילתית בטוקיו הוא מעל 10 מיליארד בשנה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מטרו לא חייב להיות תחתי, הוא יכול להיות גם עילי כולו, העיקר

לפי ויקיפדיה- מוסקבה במקום ה-6 בעולם.
אחרי בייג'ינג, שנגחאי, גואנגג'ואו, סיאול וטוקיו. כדאי לציין שלטוקיו יש שתי מערכות מטרו נפרדות שמופעלות ע"י מפעילים שונים, ובכל מקרה רוב הנסיעות בתח"צ בטוקיו מבוצעות בכלל במסילות עיליות ולא במטרו- כך שמספר הנוסעים השנתי בתח"צ מסילתית בטוקיו הוא מעל 10 מיליארד בשנה.
מטרו לא חייב להיות תחתי, הוא יכול להיות גם עילי כולו, העיקר
עם זכות דרך ראשית, שירות בתדירות גבוהה והפרדה מאמצעי תחבורה אחרים, שזו המשמעות למטרו
 
ממש כך

מטרו לא חייב להיות תחתי, הוא יכול להיות גם עילי כולו, העיקר
עם זכות דרך ראשית, שירות בתדירות גבוהה והפרדה מאמצעי תחבורה אחרים, שזו המשמעות למטרו
ממש כך
לפעמים קוו עילי גם מאפשר לראות דברים יפים כמו בתמונה המצורפת(הקו הוא חיצוני ובגבהים שונים על 45% ממסלולו).

https://immobilier.lefigaro.fr/arti...u-neuve_a4fdf65e-ad42-11e9-8169-a0b2746a9db7/
 
אגב, שימו לב באחת התמונות למרחק הקצר בין המסילות לדירות.

ממש כך
לפעמים קוו עילי גם מאפשר לראות דברים יפים כמו בתמונה המצורפת(הקו הוא חיצוני ובגבהים שונים על 45% ממסלולו).

https://immobilier.lefigaro.fr/arti...u-neuve_a4fdf65e-ad42-11e9-8169-a0b2746a9db7/
אגב, שימו לב באחת התמונות למרחק הקצר בין המסילות לדירות.
 
כמו בלונדון, ברלין, בודפשט, מוסקבה, ועוד.

מטרו לא חייב להיות תחתי, הוא יכול להיות גם עילי כולו, העיקר
עם זכות דרך ראשית, שירות בתדירות גבוהה והפרדה מאמצעי תחבורה אחרים, שזו המשמעות למטרו
כמו בלונדון, ברלין, בודפשט, מוסקבה, ועוד.
 

darkshadow1

New member
לא נראה לי שלזה הכוונה כשאומרים "מטרו".

מטרו לא חייב להיות תחתי, הוא יכול להיות גם עילי כולו, העיקר
עם זכות דרך ראשית, שירות בתדירות גבוהה והפרדה מאמצעי תחבורה אחרים, שזו המשמעות למטרו
לא נראה לי שלזה הכוונה כשאומרים "מטרו".
אני מסכים שההגדרה לא ברורה- אבל נראה לי שבאופן כללי הכוונה היא למערכת הסעת המונים עירונית שנוסעת מתחת לפני הקרקע ברוב הגדול של התוואי שלה במרכז העיר.
 

Ccyclist

Well-known member
ההגדרה מחייבת הפרדה מפלסית ותחום עירוני.

לא נראה לי שלזה הכוונה כשאומרים "מטרו".
אני מסכים שההגדרה לא ברורה- אבל נראה לי שבאופן כללי הכוונה היא למערכת הסעת המונים עירונית שנוסעת מתחת לפני הקרקע ברוב הגדול של התוואי שלה במרכז העיר.
ההגדרה מחייבת הפרדה מפלסית ותחום עירוני.
בערים עם שדרות רחבות כמו פריס וברלין המערכת יוצאת למפלס מוגבה במקומות מרכזיים רבים כשתנאי השטח מצדיקים זאת. יש גשרי מטרו שחוצים את הסיין ממש במרכז פריס.
&nbsp
המערכת צריכה להיות עירונית או של הגוש העירוני ולרוב יש כירטוס משותף עם האוטובוסים. בברלין ופריס יש הפרדה מיתוגית ברורה בין המטרו לרכבת הפרברית של הגוש העירוני ( S-Bahn, RER ) ובין הפרברית לקווים הארציים. בלונדון אין הפרדה ברורה בין הפרברית לארצית.
&nbsp
בדרך כלל יש הפרדה בינה לרכבת הארצית, וכשיש תוואים משותפים בדרך כלל יש לה מסילות נםרדות. מאפיין נוסף הוא תדירות גבוהה וסמיכות תחנות, כל חצי קילומטר עד קילומטר וחצי לפי תנאי השטח ומרכזיות האזור.
 

matrix200200

Active member
ביחס לכמות האנשים בעיר, לדעתי מוסקווה נמצאת במקום גבוה יותר

לפי ויקיפדיה- מוסקבה במקום ה-6 בעולם.
אחרי בייג'ינג, שנגחאי, גואנגג'ואו, סיאול וטוקיו. כדאי לציין שלטוקיו יש שתי מערכות מטרו נפרדות שמופעלות ע"י מפעילים שונים, ובכל מקרה רוב הנסיעות בתח"צ בטוקיו מבוצעות בכלל במסילות עיליות ולא במטרו- כך שמספר הנוסעים השנתי בתח"צ מסילתית בטוקיו הוא מעל 10 מיליארד בשנה.
ביחס לכמות האנשים בעיר, לדעתי מוסקווה נמצאת במקום גבוה יותר
לכל הערים הסיניות יש אוכלוסייה הרבה יותר גדולה ממוסקווה.
הניחוש שלי הוא שטוקיו היא אלופת העולם של כמות הנוסעים בתחבורה מסילתית בעולם.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
את טוקיו בד"כ סופרים יחד עם ערי הלווין שלה, שהופך את כל

ביחס לכמות האנשים בעיר, לדעתי מוסקווה נמצאת במקום גבוה יותר
לכל הערים הסיניות יש אוכלוסייה הרבה יותר גדולה ממוסקווה.
הניחוש שלי הוא שטוקיו היא אלופת העולם של כמות הנוסעים בתחבורה מסילתית בעולם.
את טוקיו בד"כ סופרים יחד עם ערי הלווין שלה, שהופך את כל
העסק למטרופולין עצום סוג גוש דן מורחב עם גבולות עיר באמצע רחוב ברמת איכלוס כזו
&nbsp
כך שלעניין זה, לטוקיו אפשר להחשיב את כל השטח מ-春日部市 (קַסוּקָבֵּה) בצפון, さいたま市 (סאיטמה) ו-川越市 (קַבַגוֹיִיֵה) בצפון מערב, 柏市 (קשיבה) בצפון מזרח, 富里市 (טוֹמִיסַטוֹ) ו-千葉市 (צ'יבה) במזרח, 八王子市 (האצ'יאווג'י) במערב, 小田原市 (אוֹדַווַרַה) בדרום מערב, 横須賀市 (יוֹקוֹסוּקַה) בדרום וכן גם כל אלו בצידו השני של המפרץ, ובכלל האם צריך להזכיר ש-"שי" (市) זו "עיר"?
 
יש להם הגייה מוזרה לסימניות הסיניות

את טוקיו בד"כ סופרים יחד עם ערי הלווין שלה, שהופך את כל
העסק למטרופולין עצום סוג גוש דן מורחב עם גבולות עיר באמצע רחוב ברמת איכלוס כזו
&nbsp
כך שלעניין זה, לטוקיו אפשר להחשיב את כל השטח מ-春日部市 (קַסוּקָבֵּה) בצפון, さいたま市 (סאיטמה) ו-川越市 (קַבַגוֹיִיֵה) בצפון מערב, 柏市 (קשיבה) בצפון מזרח, 富里市 (טוֹמִיסַטוֹ) ו-千葉市 (צ'יבה) במזרח, 八王子市 (האצ'יאווג'י) במערב, 小田原市 (אוֹדַווַרַה) בדרום מערב, 横須賀市 (יוֹקוֹסוּקַה) בדרום וכן גם כל אלו בצידו השני של המפרץ, ובכלל האם צריך להזכיר ש-"שי" (市) זו "עיר"?
יש להם הגייה מוזרה לסימניות הסיניות
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אומנם משתמשים בסימניות סיניות, ביפנית זה קאנג'י,

יש להם הגייה מוזרה לסימניות הסיניות
אומנם משתמשים בסימניות סיניות, ביפנית זה קאנג'י,
משמעות סימן ביפנית בד"כ שונה מזו שבסינית
לגבי הגייה, מהגים בא"ב הבסיס, כלומר בהירגנה ובקטקנה עבור מילים שנלקחו משפות זרות
עבור ילדים ואלו שלא מכירים איך לקרוא סימן קאנג'י כלשהו בהתאם לקונטקסט, בד"כ רושמים את הגיית הסימן בקטן מעל סימן הקאנג'י (או מימינו בכיתוב מאונך), כיתוב כזה נקרא פוּרִיגַנַה ובכך שלא נהוג לסמן ככה כל מילה, די דומה לכך שגם אנחנו לא מנקדים כל מילה, אלא מכירים את המילה יחד עם הגייתה
&nbsp
לכן
春日部市 ー かすかべーし - Kasukabe-shi
さいたま市 ー さいたまーし - Saitama-shi
川越市 ー かわごえーし - Kawagoe-shi
柏市 ー かしわーし - Kashiwa-shi
富里市 ー とみさとーし - Tomisato-shi
千葉市 ー ちばーし - Chiba-shi
八王子市 - はちおうじーし - Hachiouji-shi
小田原市 ー おだわらーし - Odawara-shi
横須賀市 ー よこすかーし - Yokosuka-shi
&nbsp
זה אם להגות אותם כפי שהם, אך בד"כ לא מצרפים את ההגיה של "עיר" (市 ーし - -shi) אל שם העיר כי אז זה בערך כמו להגיד "העיר תל אביב"
 
תודה, רק אל תכתוב אמריקה ביפנית :)

אומנם משתמשים בסימניות סיניות, ביפנית זה קאנג'י,
משמעות סימן ביפנית בד"כ שונה מזו שבסינית
לגבי הגייה, מהגים בא"ב הבסיס, כלומר בהירגנה ובקטקנה עבור מילים שנלקחו משפות זרות
עבור ילדים ואלו שלא מכירים איך לקרוא סימן קאנג'י כלשהו בהתאם לקונטקסט, בד"כ רושמים את הגיית הסימן בקטן מעל סימן הקאנג'י (או מימינו בכיתוב מאונך), כיתוב כזה נקרא פוּרִיגַנַה ובכך שלא נהוג לסמן ככה כל מילה, די דומה לכך שגם אנחנו לא מנקדים כל מילה, אלא מכירים את המילה יחד עם הגייתה
&nbsp
לכן
春日部市 ー かすかべーし - Kasukabe-shi
さいたま市 ー さいたまーし - Saitama-shi
川越市 ー かわごえーし - Kawagoe-shi
柏市 ー かしわーし - Kashiwa-shi
富里市 ー とみさとーし - Tomisato-shi
千葉市 ー ちばーし - Chiba-shi
八王子市 - はちおうじーし - Hachiouji-shi
小田原市 ー おだわらーし - Odawara-shi
横須賀市 ー よこすかーし - Yokosuka-shi
&nbsp
זה אם להגות אותם כפי שהם, אך בד"כ לא מצרפים את ההגיה של "עיר" (市 ーし - -shi) אל שם העיר כי אז זה בערך כמו להגיד "העיר תל אביב"
תודה, רק אל תכתוב אמריקה ביפנית :)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לקינוח

את טוקיו בד"כ סופרים יחד עם ערי הלווין שלה, שהופך את כל
העסק למטרופולין עצום סוג גוש דן מורחב עם גבולות עיר באמצע רחוב ברמת איכלוס כזו
&nbsp
כך שלעניין זה, לטוקיו אפשר להחשיב את כל השטח מ-春日部市 (קַסוּקָבֵּה) בצפון, さいたま市 (סאיטמה) ו-川越市 (קַבַגוֹיִיֵה) בצפון מערב, 柏市 (קשיבה) בצפון מזרח, 富里市 (טוֹמִיסַטוֹ) ו-千葉市 (צ'יבה) במזרח, 八王子市 (האצ'יאווג'י) במערב, 小田原市 (אוֹדַווַרַה) בדרום מערב, 横須賀市 (יוֹקוֹסוּקַה) בדרום וכן גם כל אלו בצידו השני של המפרץ, ובכלל האם צריך להזכיר ש-"שי" (市) זו "עיר"?
לקינוח
https://www.jreast.co.jp/e/routemaps/pdf/RouteMap_majorrailsub.pdf
&nbsp
&nbsp
https://www.jreast.co.jp/e/downloads/pdf/routemap_e.pdf
&nbsp
https://www.jreast.co.jp/e/info/map_a4ol.pdf
&nbsp
https://www.jreast.co.jp/e/downloads/pdf/numbering_e.pdf
&nbsp
https://www.jreast.co.jp/map/
&nbsp
https://www.jreast.co.jp/map/pdf/kanto.pdf
https://www.jreast.co.jp/map/pdf/tohoku.pdf
https://www.jreast.co.jp/map/pdf/tokyo.pdf
&nbsp
&nbsp













 

GLSRA

Active member
אני לא יודע איך להתייחס לתמונה שצירפת.

דוקא עכשיו אני לא מוצא את מקור הנתון, מצטער.
רצ״ב סטטיסטיקה שפורסמה ב 2018 על ידי ה UITP
Union Internationale des Transports Publics
המתייחסת לשנת 2017 שממקמת את מוסקווה במקום השני בהיבט שנתי; שוב מצטער על הטעות שלי.

לגבי שאלתך על ה ״שקילה״:
אחרי הייצור של הקרונות הראשונים נהוג להוציא אותם למאזניים מחוץ לאולם ההרכבה ולשקול אותם, במקרה שפרסמתי, מדובר על הקרון הממונע עם תא-ניהוג (M), אבל קיימים גם קרונות ממונעים ללא תא ניהוג(N) וקרונות נגררים(R).
במקסיקו ההתחלה היתה עם רכבות בנות 6 קרונות, שמהר מאוד הגיעו לרוויה וכאשר הגיעו קרונות נוספים המערכים הוגדלו ל 9 קרונות, במילים אחרות ממבנה M+R+N+N+R+M עברו ל M+R+N+N+R+N+N+R+M.
היום הצפיפות בקרונות היא כל כך גדולה שברכבות מסוימות ובקווים מסוימים יש קרונות שמורים לנשים בלבד בשעות השיא בבוקר או ביציאה מהעבודה(שמור סוד ואל תספר על ההפרדה לשר התחבורה הנוכחי).
ראה תמונה מתחנת Pantitlan (פרבר עני במזרח העיר) בשעות הבוקר המוקדמות, להמחשת המצב שתיארתי.
אני לא יודע איך להתייחס לתמונה שצירפת.
האם היא מפחידה או מזעזעת.
אם זה המצב ברציף, כשהרכבת מגיעה היא מתמלאת עד אפס מקום, ומה קורה בתחנות שלאחריה ? הרכבת לא עוצרת ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עוצרת, חלק מהנוסעים שיוצאים מנסים לצאת, את מקומם תופסים

אני לא יודע איך להתייחס לתמונה שצירפת.
האם היא מפחידה או מזעזעת.
אם זה המצב ברציף, כשהרכבת מגיעה היא מתמלאת עד אפס מקום, ומה קורה בתחנות שלאחריה ? הרכבת לא עוצרת ?
עוצרת, חלק מהנוסעים שיוצאים מנסים לצאת, את מקומם תופסים
אלו שעולים, כמובן שלא כולם נכנסים לרכבת ומחכים לרכבת הבאה וחוזר חלילה
 

GLSRA

Active member
אבל הוא כתב שזו תחנה סופית, כלומר שרוב הנוסעים מנסים להגיע

עוצרת, חלק מהנוסעים שיוצאים מנסים לצאת, את מקומם תופסים
אלו שעולים, כמובן שלא כולם נכנסים לרכבת ומחכים לרכבת הבאה וחוזר חלילה
אבל הוא כתב שזו תחנה סופית, כלומר שרוב הנוסעים מנסים להגיע
למרכז העיר ולא לרדת בתחנה הקרובה שהיא בעצמה מן הסתם בפרברי העיר
 

Ccyclist

Well-known member
!Felicitaciones¡ המספר לא רע בהקשר למערכות אחרות.

לחובבי היסטוריה על מטרו(לא היסטוריה שלנו).
היום 4.09.2019 בדיוק לפני 50 שנה נחנך המטרו במקסיקו-סיטי ולמחרת בבוקר הוא נפתח לצבור.
אני מביא להלן מספר צילומים מאותה תקופה עם מעט comments .
חלק מהתמונות מתפרסמות לראשונה.
בכל מידת האפשר אענה לשאלותיכם.
מקסיקו-סיטי היא העיר הגדולה ביותר בעולם וברכבת התחתית שלה נוסעים עכשיו מדי יום 4500000 איש(אני יודע זה עדיין מעט לעומת מוסקווה!).
אם יהיה לכם ענין אעלה עוד תמונות בסוף השבוע.
A
גמורים באולם הייצור, מתחת לשולחן הניהוג במפעל CIMT-LORRAINE בצפון צרפת/היום ALSTOM
C
מבט אל תא הניהוג.
D
קרון ממונע ראשון עם תא ניהוג בשקילה.
E
אניה עם קרונות CIMT LORRAINE ו BRISSONNEAU et LOTZ גם היום ALSTOM , בנמל VERA CRUZ במקסיקו
L
קרונות המטרו על קרונות שטוחים של הרכבת הלאומית המקסיקנית, לקראת יציאתם מהנמל ל דפו הראשון והטרי של STC
Sistema de Transporte Colectivo בעיר מקסיקו-סיטי(2240מ׳ מעל פני הים).
6
תצוגת הרכבת הראשונה במקסיקו-סיטי ב 4.06.1969.
בתא הניהוג עומד נשיא מקסיקו ולידו ראש העיר.
התאריך היה אמור להיות יום ההפעלה, אבל בגלל איחורים בבנית הקו הראשון נאלצו לדחות אותו בשלושה חודשים(בלבד!!!).
הנשיא הדיקטטור היה שנוא על העם, בפרט בגלל שהוא היה אחראי למותם של אלפיי סטודנטים(!!!) שרצו לעשות מהפכה בדיוק לפני המשחקים האולימפיים של 1968.
אחרי לחצים שונים הורדו סוף-סוף ב 2018(קרי אחרי 50 שנה) כל השלטים המזכירים את שמו על לוחות זכרון לחניכת קוויי מטרו.
!Felicitaciones¡ המספר לא רע בהקשר למערכות אחרות.
המספר המוסקבאי הוא הסביבות ה 7 מיליון ליום והלונדוני (ללא מערכות מסילתיות אחרות בהפעלת TFL) הוא כ5 מיליון ליום אז 4.5 זה מספר סביר ובר השוואה.
&nbsp
במקרה הלונדוני, כמו בעדכון שהיה לאחרונה על המקרה המוסקבאי, חלק ניכר מהגידול בתנועה הוא במערכות פרבריות סיבוביות ושיפור השירות בקווי רכבת פרברית קיימים על מנת לשפר תחבורה בינפרברית שהמטרו - עם ההתמקדות שלו בחיבור הפרברים למרכז העיר - לא תמיד עונה עליה. האם גם במקסיקו סיטי עובדים על מערכות פרבריות והיקפיות ? הרי עיר שמוכרזת הגדולה בעולם (לפי מס' תושבים? שטח?) וודאי מגיעה לשלב שבו תושבים פרבריים רבים אינם נשענים על מרכז העיר למרבית צרכיהם.
&nbsp
ושאלה מעט ביוגרפית - אתה "מייצג" כאן בפורום הן את מקסיקו והן את צרפת (והתיכנונים ההיסטוריים של חברות צרפתיות בישראל), האם חיית בשתי המדינות, האם עלית מאחת מהן או שעברת אליהן במהלך חייך וחזרת לארץ ?
&nbsp
&nbsp
 
למעלה