סמוטריץ' על תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

ערןל1

Active member
סמוטריץ' על תחבורה ציבורית

סמוטריץ' על תחבורה ציבורית
מתוך כתבה על סמוטריץ' שלושה ציטוטים על תחבורה ציבורית.
1)אני חושב שאין היום פתרון אחר לפקקים, ולא משנה כמה כבישים נסלול וכמה מפלסים. לכן אנחנו הולכים להקדיש שני שלישים מתקציב המשרד בעשור הקרוב לטובת תחבורה ציבורית
2) שאלה:אפשר להרים את כל הפרויקטים שהמדינה צריכה בלי לקיים עבודות תשתית בשבת?
תשובה "אני מאמין שבמדינה יהודית מתקדמת אפשר לעשות זאת. הכול שאלה של אכפתיות. לפעמים זה לוקח יותר זמן, לפעמים זה יקר יותר, צריך לחשוב על דברים מראש, אבל בתכנון נכון – הכול אפשרי".
3) אם אתה רוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב ולגליל, ועוד חצי מיליון ליו"ש – זה לא יקרה בלי שתפרוס תשתית של כבישים, תחבורה ציבורית ורכבות".
 

darkshadow1

New member
הבחור פשוט מטורלל.

סמוטריץ' על תחבורה ציבורית
מתוך כתבה על סמוטריץ' שלושה ציטוטים על תחבורה ציבורית.
1)אני חושב שאין היום פתרון אחר לפקקים, ולא משנה כמה כבישים נסלול וכמה מפלסים. לכן אנחנו הולכים להקדיש שני שלישים מתקציב המשרד בעשור הקרוב לטובת תחבורה ציבורית
2) שאלה:אפשר להרים את כל הפרויקטים שהמדינה צריכה בלי לקיים עבודות תשתית בשבת?
תשובה "אני מאמין שבמדינה יהודית מתקדמת אפשר לעשות זאת. הכול שאלה של אכפתיות. לפעמים זה לוקח יותר זמן, לפעמים זה יקר יותר, צריך לחשוב על דברים מראש, אבל בתכנון נכון – הכול אפשרי".
3) אם אתה רוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב ולגליל, ועוד חצי מיליון ליו"ש – זה לא יקרה בלי שתפרוס תשתית של כבישים, תחבורה ציבורית ורכבות".
הבחור פשוט מטורלל.
1. "אבל אני לא דיברתי על תינוק ספציפי, ולא על מוסטפה או פטימה ספציפיים"- כאילו העובדה שהוא לא דיבר על אדם ספציפי משפרת את המצב
2. מתי הייתה הפעם האחרונה שכבודו נסע באוטובוס? "זה היה אוטובוס משפחתי. היינו צריכים לנסוע לאירוע, ומכיוון שהיינו 11 איש, דאגו לנו לאוטובוס. מיד צילמתי ושלחתי לעובדי המשרד. אבל האמת היא שהרבה שנים לא נסעתי בתחבורה ציבורית". גם אם שר התחבורה חי במקום שאין בו תחבורה ציבורית- ברגע שהוא נהיה שר התחבורה, שיתכבד ויסע קצת בתחבורה ציבורית כדי להרגיש את השטח. ברור שהתפקיד מעניין אותו פחות ממצב החסה בשטחים.
3. "אם אתה רוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב ולגליל, ועוד חצי מיליון ליו"ש – זה לא יקרה בלי שתפרוס תשתית של כבישים, תחבורה ציבורית ורכבות"- חס וחלילה לא להשקיע בתחבורה ציבורית במטרופולינים או שטות כלשהי אחרת
4. "עשיתי חטאים נוראים ואיומים שאי אפשר לסלוח עליהם. קצת מהירות מעל למותר, או ואטסאפ. אלה חטאים שאנחנו עושים בכל יום, ושאסור לקבל אותם". בן אדם נורמלי לא מדבר בווטסאפ בזמן נהיגה בכל יום. מדובר בסיכון חיי אדם.
5. "האם חסימת כביש היא חוקית או לא? יש בדמוקרטיה גבול דק. מותר לאדם לחסום כביש למרות שזה לא חוקי, וזה גם בסדר שהוא ייאלץ לשלם קנס.". לא סמוטריץ', אם זה לא חוקי אז עשור לאדם לעשות את זה. אם זה לא חוקי אז אסור, אם זה חוקי אז מותר.
6. "הנה, זו עוד נקודה של צביעות. אמיר אוחנה פרסם עכשיו תזכיר חוק. בהודעה לתקשורת הוא ציין שלפני שנתיים עמדת גורמי המקצוע במשרד הרווחה הייתה שלגדול אצל הורים חד־מיניים זו לא טובת הילד, ובעקבות שיחות שלו איתם העמדה השתנתה. אבל כשיעקב ליצמן מבקש מגורמים מקצועיים לשנות את העמדה שלהם, ממליצים להגיש נגדו כתב אישום. במקרה אחד מי שמנסה לעשות את זה הוא עבריין; ובמקרה אחר, עושים עליהום מטורף על אנשי המקצוע כדי שישנו את עמדתם"- יש הבדל בין שינוי עמדת אנשי מקצוע למען ציבור לבין שינוי עמדת אנשי מקצוע למען מקרה ספציפי. ליצמן מוזמן לנסות לשכנע עובדים סוציאליים שאסור להסגיר חשודים בפדופיליה באופן כללי.
7. "גם שר שמורשע – לדעתי לא צריך להתפטר"- אז מה, הוא צריך להמשיך להיות שר מאחורי סורג ובריח?
8. "הייתי שנה וארבעה חודשים בצבא, ואני חושב שהועלתי הרבה יותר בתפקיד המטה שהייתי בו ותרמתי לביטחונה של מדינת ישראל. אני יודע היום טוב יותר ממח"ט איך עובד צבא, ובזכות התפקיד הזה אני יכול להתמודד בקבינט עם קצינים בכירים"- אדם שהיה ב"תפקיד מטה" בקושי שנה וחצי מבין יותר באיך צה"ל מתנהל ממח"ט?
 

שמונו

Active member
קצת נראה שאתה כותב מתוך שנאה או משהו

הבחור פשוט מטורלל.
1. "אבל אני לא דיברתי על תינוק ספציפי, ולא על מוסטפה או פטימה ספציפיים"- כאילו העובדה שהוא לא דיבר על אדם ספציפי משפרת את המצב
2. מתי הייתה הפעם האחרונה שכבודו נסע באוטובוס? "זה היה אוטובוס משפחתי. היינו צריכים לנסוע לאירוע, ומכיוון שהיינו 11 איש, דאגו לנו לאוטובוס. מיד צילמתי ושלחתי לעובדי המשרד. אבל האמת היא שהרבה שנים לא נסעתי בתחבורה ציבורית". גם אם שר התחבורה חי במקום שאין בו תחבורה ציבורית- ברגע שהוא נהיה שר התחבורה, שיתכבד ויסע קצת בתחבורה ציבורית כדי להרגיש את השטח. ברור שהתפקיד מעניין אותו פחות ממצב החסה בשטחים.
3. "אם אתה רוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב ולגליל, ועוד חצי מיליון ליו"ש – זה לא יקרה בלי שתפרוס תשתית של כבישים, תחבורה ציבורית ורכבות"- חס וחלילה לא להשקיע בתחבורה ציבורית במטרופולינים או שטות כלשהי אחרת
4. "עשיתי חטאים נוראים ואיומים שאי אפשר לסלוח עליהם. קצת מהירות מעל למותר, או ואטסאפ. אלה חטאים שאנחנו עושים בכל יום, ושאסור לקבל אותם". בן אדם נורמלי לא מדבר בווטסאפ בזמן נהיגה בכל יום. מדובר בסיכון חיי אדם.
5. "האם חסימת כביש היא חוקית או לא? יש בדמוקרטיה גבול דק. מותר לאדם לחסום כביש למרות שזה לא חוקי, וזה גם בסדר שהוא ייאלץ לשלם קנס.". לא סמוטריץ', אם זה לא חוקי אז עשור לאדם לעשות את זה. אם זה לא חוקי אז אסור, אם זה חוקי אז מותר.
6. "הנה, זו עוד נקודה של צביעות. אמיר אוחנה פרסם עכשיו תזכיר חוק. בהודעה לתקשורת הוא ציין שלפני שנתיים עמדת גורמי המקצוע במשרד הרווחה הייתה שלגדול אצל הורים חד־מיניים זו לא טובת הילד, ובעקבות שיחות שלו איתם העמדה השתנתה. אבל כשיעקב ליצמן מבקש מגורמים מקצועיים לשנות את העמדה שלהם, ממליצים להגיש נגדו כתב אישום. במקרה אחד מי שמנסה לעשות את זה הוא עבריין; ובמקרה אחר, עושים עליהום מטורף על אנשי המקצוע כדי שישנו את עמדתם"- יש הבדל בין שינוי עמדת אנשי מקצוע למען ציבור לבין שינוי עמדת אנשי מקצוע למען מקרה ספציפי. ליצמן מוזמן לנסות לשכנע עובדים סוציאליים שאסור להסגיר חשודים בפדופיליה באופן כללי.
7. "גם שר שמורשע – לדעתי לא צריך להתפטר"- אז מה, הוא צריך להמשיך להיות שר מאחורי סורג ובריח?
8. "הייתי שנה וארבעה חודשים בצבא, ואני חושב שהועלתי הרבה יותר בתפקיד המטה שהייתי בו ותרמתי לביטחונה של מדינת ישראל. אני יודע היום טוב יותר ממח"ט איך עובד צבא, ובזכות התפקיד הזה אני יכול להתמודד בקבינט עם קצינים בכירים"- אדם שהיה ב"תפקיד מטה" בקושי שנה וחצי מבין יותר באיך צה"ל מתנהל ממח"ט?
קצת נראה שאתה כותב מתוך שנאה או משהו
קח כוס מים, תשתה, תירגע
אני לא יגיב לך עכשיו לכל הפוסט שכתבת אבל לפחות 3 הערות:
1. אין שום שר תחבורה שהתחייב להתחיל ליסוע בתחבורה ציבורית כדי להכיר את השטח, מצד שני סמוטריץ עצמו מודה שזה לא בסדר "נכון, אני לא משתמש בה, וזו שגיאה"
2. סמוטריץ מהציר שהוא הולך להשקיע בתחבורה צביורית רק ביו"ש? איפה הוא מתחייב ככה?
3. "עשיתי חטאים נוראים ואיומים שאי אפשר לסלוח עליהם", אז מה אתה רוצה כשאתה כותב "בן אדם נורמלי לא מדבר בווטסאפ בזמן נהיגה בכל יום. מדובר בסיכון חיי אדם"?
 

darkshadow1

New member
התפקיד לא מעניין את שר התחבורה כלל- וזה מצב פשוט מחריד.

קצת נראה שאתה כותב מתוך שנאה או משהו
קח כוס מים, תשתה, תירגע
אני לא יגיב לך עכשיו לכל הפוסט שכתבת אבל לפחות 3 הערות:
1. אין שום שר תחבורה שהתחייב להתחיל ליסוע בתחבורה ציבורית כדי להכיר את השטח, מצד שני סמוטריץ עצמו מודה שזה לא בסדר "נכון, אני לא משתמש בה, וזו שגיאה"
2. סמוטריץ מהציר שהוא הולך להשקיע בתחבורה צביורית רק ביו"ש? איפה הוא מתחייב ככה?
3. "עשיתי חטאים נוראים ואיומים שאי אפשר לסלוח עליהם", אז מה אתה רוצה כשאתה כותב "בן אדם נורמלי לא מדבר בווטסאפ בזמן נהיגה בכל יום. מדובר בסיכון חיי אדם"?
התפקיד לא מעניין את שר התחבורה כלל- וזה מצב פשוט מחריד.
כן- זה מאוד מעצבן אותי שאדם מגיע לראשות משרד שאחראי על תקציב של כ-20 מיליארד ש"ח בשנה כשהתפקיד בבירור לא מעניין אותו כלל, והוא רואה בו רק מקפיצה לתפקידים אחרים ואמצעי ליישום האידיאולוגיה שלו ותו לא.
1. הוא גם לא התחייב לעשות את התפקיד שלו כמו שצריך- זה אומר שזה בסדר?
2. הוא לא התחייב ככה, לא כתבתי שהוא התחייב ככה וברור לי שמשרד התחבורה בהובלתו ישקיע גם בתחבורה ציבורית במקומות אחרים- אבל העובדה שזה הדבר היחיד שהוא טרח להזכיר מוכיחה לאן הרוח נושבת. כלומר, תקציבים יוזרמו לפרוייקטים שאין בהם שום צורך.
3. בן אדם שפוי היה אומר שהוא נסע מעל למהירות המותרת בכביש 6. לאף אחד לא אכפת, ונהגים שנוסעים שם על 140 קמ"ש כשהכביש לא עמוס לא מסכנים אף אחד. התגובה של סמוטריץ' שקולה לאדם שישאלו אותו בריאיון "האם פעם עברת על החוק", ובמקום לומר שהוא פעם עבר מעבר חצייה באדום או פעם העביר במסלול הירוק אייפון לבן-דוד ותפסו אותו- אומר שהוא פעם נסע במהירות של 220 קמ"ש באיילון.
 

matrix200200

Active member
אני בכנות לא מבין על מה אתה כל כך כועס.

התפקיד לא מעניין את שר התחבורה כלל- וזה מצב פשוט מחריד.
כן- זה מאוד מעצבן אותי שאדם מגיע לראשות משרד שאחראי על תקציב של כ-20 מיליארד ש"ח בשנה כשהתפקיד בבירור לא מעניין אותו כלל, והוא רואה בו רק מקפיצה לתפקידים אחרים ואמצעי ליישום האידיאולוגיה שלו ותו לא.
1. הוא גם לא התחייב לעשות את התפקיד שלו כמו שצריך- זה אומר שזה בסדר?
2. הוא לא התחייב ככה, לא כתבתי שהוא התחייב ככה וברור לי שמשרד התחבורה בהובלתו ישקיע גם בתחבורה ציבורית במקומות אחרים- אבל העובדה שזה הדבר היחיד שהוא טרח להזכיר מוכיחה לאן הרוח נושבת. כלומר, תקציבים יוזרמו לפרוייקטים שאין בהם שום צורך.
3. בן אדם שפוי היה אומר שהוא נסע מעל למהירות המותרת בכביש 6. לאף אחד לא אכפת, ונהגים שנוסעים שם על 140 קמ"ש כשהכביש לא עמוס לא מסכנים אף אחד. התגובה של סמוטריץ' שקולה לאדם שישאלו אותו בריאיון "האם פעם עברת על החוק", ובמקום לומר שהוא פעם עבר מעבר חצייה באדום או פעם העביר במסלול הירוק אייפון לבן-דוד ותפסו אותו- אומר שהוא פעם נסע במהירות של 220 קמ"ש באיילון.
אני בכנות לא מבין על מה אתה כל כך כועס.
מה לעשות, שבישראל יש חברה סקטוריאלית ומינוי שרים הוא עניין פוליטי?
כל שר משתמש במשרדו לקידום מעמדו פוליטית ורואה בו מקפצה.
גם השר כץ ראה כך את תפקידו ובוודאי כל קודמיו.
או שהוא מצפה לעתיד שבו יחזור לחייו כאזרח ורוצה לסדר לעצמו מצנח, או שהוא רוצה להתקדם לתפקיד יותר גבוה (בשאיפה ראש הממשלה).
או במקרה הכי טוב, הוא רואה בתפקידו מקום שיוכל להועיל לקהל בוחריו (קרי לסקטור בחברה הישראלית שבחר בו).
דווקא אצל סמוטריץ, זה (כך זה נראה לפחות) מונע ממניעים אידאולוגיים ולא מרצון לעשות לביתו.
לגופן של טענות שלך:
1. מה בדיוק אתה מצפה משר שיודע שמונה לתפקיד לכמה חודשים קצרים ושהוא קרוב לוודאי לא הולך להמשיך בתפקידו?
מה זה בכלל אומר "לבצע את התפקיד כמו שצריך?".
2. מה אתה בדיוק מצפה שיתחייב לעשות?
3. בחיי, שאתה חופר.
אתה רציני שבאמת איכפת לך שהוא נסע מהירות מופרזת ואיפה?
ממתי השר (או כל פוליטיקאי אחר לצורך העניין), אמור להיות דמות למופת ולהתנהגות מוסרית?
ואני בכלל לא מדבר שקרוב לוודאי שהמושג הזה "התנהגות מוסרית" אצלך ואצל השר נמצאים בערך במרחק של כדור הארץ מגלקסייה כלשהיא ביקום


והכי מצחיק אותי, שכשאתה כועס על השר הספציפי הזה שלא מתייחס ברצינות לתפקידו, קוטלים שר אחר בממשלה הנוכחית על כך שהוא מתייחס יותר מדי ברצינות לתפקידו וברוב חוצפתו רוצה למנות מקורבים ומפטר עובדים במשרדו שהוא לא מרוצה בתפקודם

אני מבין שאתה דווקא בעד התנהגות של אותו שר שאני מדבר עליו?
 

novarex

New member
סמוטריץ': הקדוש ברוך הוא שם אותי פה... [בתפקיד שר התחבורה]

סמוטריץ' על תחבורה ציבורית
מתוך כתבה על סמוטריץ' שלושה ציטוטים על תחבורה ציבורית.
1)אני חושב שאין היום פתרון אחר לפקקים, ולא משנה כמה כבישים נסלול וכמה מפלסים. לכן אנחנו הולכים להקדיש שני שלישים מתקציב המשרד בעשור הקרוב לטובת תחבורה ציבורית
2) שאלה:אפשר להרים את כל הפרויקטים שהמדינה צריכה בלי לקיים עבודות תשתית בשבת?
תשובה "אני מאמין שבמדינה יהודית מתקדמת אפשר לעשות זאת. הכול שאלה של אכפתיות. לפעמים זה לוקח יותר זמן, לפעמים זה יקר יותר, צריך לחשוב על דברים מראש, אבל בתכנון נכון – הכול אפשרי".
3) אם אתה רוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב ולגליל, ועוד חצי מיליון ליו"ש – זה לא יקרה בלי שתפרוס תשתית של כבישים, תחבורה ציבורית ורכבות".
סמוטריץ': הקדוש ברוך הוא שם אותי פה... [בתפקיד שר התחבורה]
"לא חלמתי להיות שר התחבורה, הקדוש ברוך הוא שם אותי פה ואני עושה את זה בצורה הכי טובה שאני יכול."
 
תגלית - ביבי הוא האלוהים

סמוטריץ': הקדוש ברוך הוא שם אותי פה... [בתפקיד שר התחבורה]
"לא חלמתי להיות שר התחבורה, הקדוש ברוך הוא שם אותי פה ואני עושה את זה בצורה הכי טובה שאני יכול."
תגלית - ביבי הוא האלוהים
 

matrix200200

Active member
אני בכנות לא מבין למה בכלל להתייחס לסמוטריץ כשר תחבורה

סמוטריץ' על תחבורה ציבורית
מתוך כתבה על סמוטריץ' שלושה ציטוטים על תחבורה ציבורית.
1)אני חושב שאין היום פתרון אחר לפקקים, ולא משנה כמה כבישים נסלול וכמה מפלסים. לכן אנחנו הולכים להקדיש שני שלישים מתקציב המשרד בעשור הקרוב לטובת תחבורה ציבורית
2) שאלה:אפשר להרים את כל הפרויקטים שהמדינה צריכה בלי לקיים עבודות תשתית בשבת?
תשובה "אני מאמין שבמדינה יהודית מתקדמת אפשר לעשות זאת. הכול שאלה של אכפתיות. לפעמים זה לוקח יותר זמן, לפעמים זה יקר יותר, צריך לחשוב על דברים מראש, אבל בתכנון נכון – הכול אפשרי".
3) אם אתה רוצה להביא חצי מיליון יהודים לנגב ולגליל, ועוד חצי מיליון ליו"ש – זה לא יקרה בלי שתפרוס תשתית של כבישים, תחבורה ציבורית ורכבות".
אני בכנות לא מבין למה בכלל להתייחס לסמוטריץ כשר תחבורה
הבן אדם בבירור לא מעוניין בתפקיד ואף אומר זאת די בגלוי (גם בכתבה).
הוא בסה"כ ממלא מקום למשך כמה חודשים ואני בטוח שישמח מאוד לעזוב את התפקיד.
ברור גם, שבפועל הוא לא ייזום שום פרוייקט (כי הוא לא טיפש ומבין שלא יהיה לו מספיק זמן לקדם משהו מספיק על מנת שזה גם יצא לפועל ובוודאי לא להנות מגזירת סרט).
אז למה בדיוק להתייחס?
כפי שישראל כץ הוכיח, ששר תחבורה משפיע, (לא משנה לטובה או לרעה ותלוי בדעות של כל אחד), זה רק שר שמכהן לפחות כמה שנים (ועדיף יותר).
מה לעשות שדברים בתחום הזה זזים מאוד לאט ולוקחים שנים ולפעמים אפילו עשורים להבשיל?
 

ערןל1

Active member
אולי הוא לא מעוניין להיות שר התחבורה אבל הוא רוצה.

אני בכנות לא מבין למה בכלל להתייחס לסמוטריץ כשר תחבורה
הבן אדם בבירור לא מעוניין בתפקיד ואף אומר זאת די בגלוי (גם בכתבה).
הוא בסה"כ ממלא מקום למשך כמה חודשים ואני בטוח שישמח מאוד לעזוב את התפקיד.
ברור גם, שבפועל הוא לא ייזום שום פרוייקט (כי הוא לא טיפש ומבין שלא יהיה לו מספיק זמן לקדם משהו מספיק על מנת שזה גם יצא לפועל ובוודאי לא להנות מגזירת סרט).
אז למה בדיוק להתייחס?
כפי שישראל כץ הוכיח, ששר תחבורה משפיע, (לא משנה לטובה או לרעה ותלוי בדעות של כל אחד), זה רק שר שמכהן לפחות כמה שנים (ועדיף יותר).
מה לעשות שדברים בתחום הזה זזים מאוד לאט ולוקחים שנים ולפעמים אפילו עשורים להבשיל?
אולי הוא לא מעוניין להיות שר התחבורה אבל הוא רוצה.
הוא אומר את זה במפורש בכתבה.

כמו כן אם אני זוכר נכון יש לו התחייבות מנתניהו להמשיך.
 

matrix200200

Active member
תסלח לי על ציניות, אבל אני לא מאמין לו

אולי הוא לא מעוניין להיות שר התחבורה אבל הוא רוצה.
הוא אומר את זה במפורש בכתבה.

כמו כן אם אני זוכר נכון יש לו התחייבות מנתניהו להמשיך.
תסלח לי על ציניות, אבל אני לא מאמין לו
ברור לגמרי איזה שר הוא רוצה להיות וזה בוודאת לא משרד התחבורה.
משרד התחבורה, זה אומנם משרד עם הרבה מאוד כסף (שזה כוח פוליטי), אבל קשה מאוד להרוויח במשרד הזה פופולריות ולהראות הישגים בטווח זמן של מחזור פוליטי ממוצע במחוזותינו.
ישראל כץ בזמנו לקח הימור די מסוכן כשהסכים להתמנות למשרד הזה.
מה שקרה עם המשרד במשך שנים אחרונות, זה יוצא מן הכלל ולא הכלל.
הכלל הוא, שזה משרד ששרים מגיעים לשם לתקופה קצרה, מפריחים סיסמאות ונעלמים.
אגב אם יש בקואליציה הנוכחית (או העתידית) מישהו שאולי היה מעוניין במשרה, זה דווקא מפלגות חרדיות, כי יש להם באמת אינטרס כסקטור שמשתמש בצורה כבדה בתחבורה ציבורית וגם בגלל כל הנושא של קווים ישירים שמקשרים בין ריכוזי אוכלוסייה חרדית.
זה משהו שמעניין את ציבור הבוחרים שלהם ומשרת את האינטרס.
מה לבית היהודי ולמשרד התחבורה?
בית יהודי זה מאז ומעולם משרד החינוך (בתי ספר ממלכתיים דתיים, ישיבות הסדר, פנימיות וכו).
ולאחרונה משרד המשפטים (והסיבה ברורה).
באמת אני לא מבין את כל הבולשיט שכבר שמענו מחברי הפורום מאז שסמוטריץ התמנה.
באמת מישהו האמין שהוא יעצור עבודות תחזוקה של רכבת בשבת?
ינופף בשרביט הקסמים שלו ופתאום תבנה רכבת לאריאל או אולי ליצהר?
הדבר הכי דרסטי שאולי עשה (או יעשה) יעלה קצת מימון לאוטובוסים ממוגני ירי ליישובים כאלה ואחרים, או אולי יצליח לקדם שלב בכל הניירת האין סופית של אישורים השונים, בניה של איזה כביש גישה מסכן ביו"ש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה