טיול יום לאי וויט, או חולשות התלות בלו"ז.

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
טיול יום לאי וויט, או חולשות התלות בלו"ז.

טיול יום לאי וויט, או חולשות התלות בלו"ז.
פוסט ללא תמונות שעוסק בעיקר באי הנוחות של החורים בלו"ז.

בשבוע שעבר עשינו טיול יום לא וויט וספציפית לאוזבורן האוס, האחוזה שהנסיך אלברט בנה למלכה ויקטוריה. האי אינו מחובר פיזית ל mainland ("מאסת היבשה הראשית") הבריטי ולכן הברירה היא בין מעבורות רכב איטיות שלוקחות כשעה לכיוון או שני אמצעים מהירים - רחפת ( ל Ryde) וקטמרן ( ל West Cowes) להולכי רגל בלבד, שהופכים לנוסעי תח"צ באי. בגלל שבין Ryde ליעד יש רק אוטובוס אחד לשעה ובין East Cowes ליעד יש 3 בחרנו בקטמרן.

בהלוך התמסמסה לנו יותר משעה עכב מספר חורים בלו"ז. לסאות'המפטון הגענו ברכב כך שהחור בלו"ז של תחנת הרכבת המקומית שלנו לא השפיע עלינו, אבל מנקודה זו והלאה היינו נוסעי תח"צ. השלב הראשון מהחניון לרציף היה בנסיעת אוטובוס עם המתנה סבירה של כמה דקות לקו שמגיע הליכה קלה מהרציף (הקו הייעודי היה חצי שעתי והיתה המתנה ארוכה שפסחנו עליה). ברציף של הקטמרן התברר שההפלגה הבאה היא בעוד 45 דקות ודי נתקענו שם, למרות שהיו למקום מאפיינים דמויי שדה תעופה קטן כמו חנות עם ממתקים ודגמי הספינות. ההפלגה ל West Cowes היתה עניין של כ 20 דקות. בין West Cowes ו East Cowes צריך ללכת במסלול לא הכי סימפטי שכולל את המדרחוב הראשי ומלא התיירים של West Cowes ואיזה רחוב קצת צדדי ללא מסחר שמוביל למעבורת שחוצה את נהר המדינה ונקראת "גשר צף". ההפעלה די רציפה, המעבואת מתמלאת ברכבים, הולכי רגל ורוכבים וממשיכה לצד השני. מהגשר הצף (שיש לו עלות סמלית) ירדנו והלכנו מהר ככל האפשר לתחנת האוטובוס של קווים 4 ו 5, כמה מאות מטרים משם, רק לראות את האוטובוס עוזב את התחנה ומותיר לנו המתנה של 20 דקות לאוטובוס הבא. די צורם שהאוטובוס לא תואם להמתין ליורדים מהגשר/מעבורת. שהאוטובוס הבא הגיע עלינו והגענו ליעדנו אחרי 5-6 תחנות או 3 שעות אחרי שיצאנו מהבית, כשלפחות שליש מהזמן הזה בוזבז על המתנות.

בחזור אמנם תיזמנו את הכל בצורה טובה יותר אבל ההרגשה היתה מאד מלחיצה כי כבר "נענשנו" מספיק על פיספוסים.

אציין לטובה שהקו הייעודי של המעבורת לתחנת הרכבת של סאות'המפטון תואם להגיע לרציף עם הגעת הקטמרן כך שהנוסעים ירדו מכלי השייט, עברו דרך הבניין ועלו ישר לאוטובוס שהיה כלול במחיר כרטיס ההפלגה.

ולנמשל: אני נמצא כרגע "בשלב כיפופי הידיים" בכל הקשור לביקור עתידי בארץ. אני רוצה לעשות טיול תח"צי בעיקרו אך מארחיי (אני הייתי מעדיף חדר משלי) רוצים שאשכור רכב ואסיע אותם בין יעדים ואטרקציות. הם נקבו בשורת יעדים שבעיניהם אי אפשר להגיע אליהם בתח"צ, אך עניתי שיש לשם רכבת, והטיעון המנצח שלהם הוא שאי אפשר לעשות שורת יעדים ביום אחד. לצערי החוויה מהאי וויט מראה כיצד תלות בלו"ז יכולה להביא להתארכות בלתי סבירה של נסיעות כאשר חורים בלו"ז יכולים להצטבר.
 

Sephiroth

Member
בתור אדם שמבקר הרבה באנגליה וגר בישראל

טיול יום לאי וויט, או חולשות התלות בלו"ז.
פוסט ללא תמונות שעוסק בעיקר באי הנוחות של החורים בלו"ז.

בשבוע שעבר עשינו טיול יום לא וויט וספציפית לאוזבורן האוס, האחוזה שהנסיך אלברט בנה למלכה ויקטוריה. האי אינו מחובר פיזית ל mainland ("מאסת היבשה הראשית") הבריטי ולכן הברירה היא בין מעבורות רכב איטיות שלוקחות כשעה לכיוון או שני אמצעים מהירים - רחפת ( ל Ryde) וקטמרן ( ל West Cowes) להולכי רגל בלבד, שהופכים לנוסעי תח"צ באי. בגלל שבין Ryde ליעד יש רק אוטובוס אחד לשעה ובין East Cowes ליעד יש 3 בחרנו בקטמרן.

בהלוך התמסמסה לנו יותר משעה עכב מספר חורים בלו"ז. לסאות'המפטון הגענו ברכב כך שהחור בלו"ז של תחנת הרכבת המקומית שלנו לא השפיע עלינו, אבל מנקודה זו והלאה היינו נוסעי תח"צ. השלב הראשון מהחניון לרציף היה בנסיעת אוטובוס עם המתנה סבירה של כמה דקות לקו שמגיע הליכה קלה מהרציף (הקו הייעודי היה חצי שעתי והיתה המתנה ארוכה שפסחנו עליה). ברציף של הקטמרן התברר שההפלגה הבאה היא בעוד 45 דקות ודי נתקענו שם, למרות שהיו למקום מאפיינים דמויי שדה תעופה קטן כמו חנות עם ממתקים ודגמי הספינות. ההפלגה ל West Cowes היתה עניין של כ 20 דקות. בין West Cowes ו East Cowes צריך ללכת במסלול לא הכי סימפטי שכולל את המדרחוב הראשי ומלא התיירים של West Cowes ואיזה רחוב קצת צדדי ללא מסחר שמוביל למעבורת שחוצה את נהר המדינה ונקראת "גשר צף". ההפעלה די רציפה, המעבואת מתמלאת ברכבים, הולכי רגל ורוכבים וממשיכה לצד השני. מהגשר הצף (שיש לו עלות סמלית) ירדנו והלכנו מהר ככל האפשר לתחנת האוטובוס של קווים 4 ו 5, כמה מאות מטרים משם, רק לראות את האוטובוס עוזב את התחנה ומותיר לנו המתנה של 20 דקות לאוטובוס הבא. די צורם שהאוטובוס לא תואם להמתין ליורדים מהגשר/מעבורת. שהאוטובוס הבא הגיע עלינו והגענו ליעדנו אחרי 5-6 תחנות או 3 שעות אחרי שיצאנו מהבית, כשלפחות שליש מהזמן הזה בוזבז על המתנות.

בחזור אמנם תיזמנו את הכל בצורה טובה יותר אבל ההרגשה היתה מאד מלחיצה כי כבר "נענשנו" מספיק על פיספוסים.

אציין לטובה שהקו הייעודי של המעבורת לתחנת הרכבת של סאות'המפטון תואם להגיע לרציף עם הגעת הקטמרן כך שהנוסעים ירדו מכלי השייט, עברו דרך הבניין ועלו ישר לאוטובוס שהיה כלול במחיר כרטיס ההפלגה.

ולנמשל: אני נמצא כרגע "בשלב כיפופי הידיים" בכל הקשור לביקור עתידי בארץ. אני רוצה לעשות טיול תח"צי בעיקרו אך מארחיי (אני הייתי מעדיף חדר משלי) רוצים שאשכור רכב ואסיע אותם בין יעדים ואטרקציות. הם נקבו בשורת יעדים שבעיניהם אי אפשר להגיע אליהם בתח"צ, אך עניתי שיש לשם רכבת, והטיעון המנצח שלהם הוא שאי אפשר לעשות שורת יעדים ביום אחד. לצערי החוויה מהאי וויט מראה כיצד תלות בלו"ז יכולה להביא להתארכות בלתי סבירה של נסיעות כאשר חורים בלו"ז יכולים להצטבר.
בתור אדם שמבקר הרבה באנגליה וגר בישראל
אי אפשר בכלל להשוות טיול תח"צ בישראל למקבילו באנגליה.
להוציא אתרים מאוד ספיציפים בישראל שיחסית קל להגיע אליהם ברכבת או אוטובוס, כל שאר האתרים מנותקים כמעט לחלוטין או מקושרים עם אוטובוסים בתדירות שתשרוף לך יום שלם על אתר אחד.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
חלק ניכר מתרבות הפנאי הבריטית התגבשה לפני עידן הרכב הפרטי

בתור אדם שמבקר הרבה באנגליה וגר בישראל
אי אפשר בכלל להשוות טיול תח"צ בישראל למקבילו באנגליה.
להוציא אתרים מאוד ספיציפים בישראל שיחסית קל להגיע אליהם ברכבת או אוטובוס, כל שאר האתרים מנותקים כמעט לחלוטין או מקושרים עם אוטובוסים בתדירות שתשרוף לך יום שלם על אתר אחד.
&nbsp
חלק ניכר מתרבות הפנאי הבריטית התגבשה לפני עידן הרכב הפרטי
כך שגישה תח"צית ברכבת היתה חיונית להתפתחות התחום במאה ה19. בקיצוצי הרכבות הגדולים של שנות השישים (דו"ח ביצ'ינג) היתה מסגרת חוקית לפיה קו נוסעים שקוצץ חייב או דיון או החלפה באוטובוס, אבל חלק מהאוטובוסים האלו די נדירים. איפה שיש ביקוש גדול המערכת כולה מתפקדת - גם ברכבת וגם באוטובוסים, אבל במקומות ללא נקודת ישוב יתכנו מצבים של קשיי גישה בתח"צ. בשיטה הבריטית נהוג למקם איזה פאב, מלון או במקומות כמו חוף הים שם ערים שלמות קמו על בסיס התיירות. בעלות המונית על כלי רכב הגיעה לבריטניה רק בשנות השישים.
&nbsp
אני מודה על העצה כי עדיף לי לחסוך ויכוחים מול מארחיי, שאינם נוהגים ורואים בהגעת נהג פוטנציאלי נכס, ולשמוע דיעות ברשת.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה