הנה כתבה מפורטת בנושא
https://bizzness.net/מכרזי-התחבורה-הציבורית-כל-הסיבות-לכך-ש/
כזכור, משרד התחבורה הוציא בשנת 2017 מכרז לתחבורה הציבורית בבית שמש, אולם הוא תקוע בשל מחלוקות סביב רכש הגומלין ולמעשה לא מקדמים את המכרז של בית שמש כמו עוד שורה ארוכה של מכרזים ברחבי הארץ.
כדי להבין אחת ולתמיד 'מה קורה שם', יצא 'ביזנעס' למסע ארוך ומפותל בין שלל האינטרסים המעורבים בסוגיית רכש הגומלין במכרזי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הכלכלה, חברות ליבוא אוטובוסים המפעילים שירותי תחבורה ציבורית, חברת הארגז המרכיבה אוטובוסים בארץ, בתי משפט, יועצים משפטיים ותתפלאו לשמוע גם האיחוד האירופי.
תחזיקו ראש, זה מסובך בדיוק כמו שרק הבירוקרטיה והרגולציה של מדינת ישראל יכולה לסבך דברים. ננסה להסביר את הדברים במילים פשוטות.
לפני שנה בדיוק פורסמה על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית – תכנית תחרות ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים לשנים 2018- 2030.
לדברי הרשות, התוכנית הייתה אמורה להוות כלי מרכזי לשיפור רמת השירות. זאת לצד צעדים נוספים, כגון הכנסת טכנולוגיות חדשות בשירות התחבורה הציבורית, הנגשת אמצעי תחבורה ציבורית נוספים (מוניות שירות, רכבת ישראל, רכבות קלות), החלת רפורמת עליה מדלת אחורית, הצערת גיל האוטובוסים, הרחבת השירות, שיפור המידע לציבור ועוד.
בקיצור, תוכנית שהייתה אמורה לעשות רק טוב לתחבורה הציבורית ולנוסעים המותשים.