מכרז להפעלת אוטובוסים חשמליים בבית שמש? מה קורה עם זה?

  • פותח הנושא N641
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

N641

New member
מכרז להפעלת אוטובוסים חשמליים בבית שמש? מה קורה עם זה?

מכרז להפעלת אוטובוסים חשמליים בבית שמש? מה קורה עם זה?
למישהו ידוע משהו על זה, או שראה אוטובוסים חשמליים מסתובבים בבית שמש?

הכתבה מלפני שנה וחצי:
http://www.kolhazman.co.il/280814

 
המכרז הוקפא עקב הויכוח על הרכבת האוטובוסים בישראל

מכרז להפעלת אוטובוסים חשמליים בבית שמש? מה קורה עם זה?
למישהו ידוע משהו על זה, או שראה אוטובוסים חשמליים מסתובבים בבית שמש?

הכתבה מלפני שנה וחצי:
http://www.kolhazman.co.il/280814
המכרז הוקפא עקב הויכוח על הרכבת האוטובוסים בישראל
 
הנה כתבה מפורטת בנושא

המכרז הוקפא עקב הויכוח על הרכבת האוטובוסים בישראל
הנה כתבה מפורטת בנושא
https://bizzness.net/מכרזי-התחבורה-הציבורית-כל-הסיבות-לכך-ש/

כזכור, משרד התחבורה הוציא בשנת 2017 מכרז לתחבורה הציבורית בבית שמש, אולם הוא תקוע בשל מחלוקות סביב רכש הגומלין ולמעשה לא מקדמים את המכרז של בית שמש כמו עוד שורה ארוכה של מכרזים ברחבי הארץ.
כדי להבין אחת ולתמיד 'מה קורה שם', יצא 'ביזנעס' למסע ארוך ומפותל בין שלל האינטרסים המעורבים בסוגיית רכש הגומלין במכרזי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הכלכלה, חברות ליבוא אוטובוסים המפעילים שירותי תחבורה ציבורית, חברת הארגז המרכיבה אוטובוסים בארץ, בתי משפט, יועצים משפטיים ותתפלאו לשמוע גם האיחוד האירופי.
תחזיקו ראש, זה מסובך בדיוק כמו שרק הבירוקרטיה והרגולציה של מדינת ישראל יכולה לסבך דברים. ננסה להסביר את הדברים במילים פשוטות.
לפני שנה בדיוק פורסמה על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית – תכנית תחרות ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים לשנים 2018- 2030.
לדברי הרשות, התוכנית הייתה אמורה להוות כלי מרכזי לשיפור רמת השירות. זאת לצד צעדים נוספים, כגון הכנסת טכנולוגיות חדשות בשירות התחבורה הציבורית, הנגשת אמצעי תחבורה ציבורית נוספים (מוניות שירות, רכבת ישראל, רכבות קלות), החלת רפורמת עליה מדלת אחורית, הצערת גיל האוטובוסים, הרחבת השירות, שיפור המידע לציבור ועוד.
בקיצור, תוכנית שהייתה אמורה לעשות רק טוב לתחבורה הציבורית ולנוסעים המותשים.
 

N641

New member
הכתבה אכן מפורטת, אקרא.


הנה כתבה מפורטת בנושא
https://bizzness.net/מכרזי-התחבורה-הציבורית-כל-הסיבות-לכך-ש/

כזכור, משרד התחבורה הוציא בשנת 2017 מכרז לתחבורה הציבורית בבית שמש, אולם הוא תקוע בשל מחלוקות סביב רכש הגומלין ולמעשה לא מקדמים את המכרז של בית שמש כמו עוד שורה ארוכה של מכרזים ברחבי הארץ.
כדי להבין אחת ולתמיד 'מה קורה שם', יצא 'ביזנעס' למסע ארוך ומפותל בין שלל האינטרסים המעורבים בסוגיית רכש הגומלין במכרזי התחבורה הציבורית: משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הכלכלה, חברות ליבוא אוטובוסים המפעילים שירותי תחבורה ציבורית, חברת הארגז המרכיבה אוטובוסים בארץ, בתי משפט, יועצים משפטיים ותתפלאו לשמוע גם האיחוד האירופי.
תחזיקו ראש, זה מסובך בדיוק כמו שרק הבירוקרטיה והרגולציה של מדינת ישראל יכולה לסבך דברים. ננסה להסביר את הדברים במילים פשוטות.
לפני שנה בדיוק פורסמה על ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית – תכנית תחרות ענף התחבורה הציבורית באוטובוסים לשנים 2018- 2030.
לדברי הרשות, התוכנית הייתה אמורה להוות כלי מרכזי לשיפור רמת השירות. זאת לצד צעדים נוספים, כגון הכנסת טכנולוגיות חדשות בשירות התחבורה הציבורית, הנגשת אמצעי תחבורה ציבורית נוספים (מוניות שירות, רכבת ישראל, רכבות קלות), החלת רפורמת עליה מדלת אחורית, הצערת גיל האוטובוסים, הרחבת השירות, שיפור המידע לציבור ועוד.
בקיצור, תוכנית שהייתה אמורה לעשות רק טוב לתחבורה הציבורית ולנוסעים המותשים.
הכתבה אכן מפורטת, אקרא.
 

N641

New member
תודה. אגב, למעט הכתבה המקורית, לא מוזכר עניין החשמל

תגובת סמוטריץ מהימים האחרונים
https://twitter.com/bezalelsm/status/1164054869038292992
תודה. אגב, למעט הכתבה המקורית, לא מוזכר עניין החשמל
במקומות אחרים. האם הויכוח הוא על הרכבת האוטובוסים החשמליים בפרט?
או על פתרון של תוספת אוטובוסים לתח"צ בבית שמש וערים נוספות באופן כללי (אוטובוסים רגילים מונעי סולר)?
 
אין קשר לסוגיית החשמלי

תודה. אגב, למעט הכתבה המקורית, לא מוזכר עניין החשמל
במקומות אחרים. האם הויכוח הוא על הרכבת האוטובוסים החשמליים בפרט?
או על פתרון של תוספת אוטובוסים לתח"צ בבית שמש וערים נוספות באופן כללי (אוטובוסים רגילים מונעי סולר)?
אין קשר לסוגיית החשמלי
הויכוח (או יותר נכון, הדיון המשפטי) הוא כדלהלן:

מכרזי התחבורה הציבורית כללו, לדרישת משרד הכלכלה, חובת רכש גומלין בארץ עבור מי שמייבא אוטובויסם מוגמרים מחו"ל. זה ככה כבר די הרבה מכרזים.
אחרי פרסום מכרזי בית שמש הגישה אחת המתמודדות (נתיב כמדומני) עתירה לבית המשפט שזה מפלה אותה, כי היא מייבאת אוטובוסים מוגמרים מחו"ל מחברה שטוענת שאין לה מה לקנות בארץ. ולכן היא לא יכולה להציג הצעה זולה שעומדת בתנאי המכרז.

לאחר חודשים של דיונים החליטו לבטל את חובת רכש הגומלין (כי בואו נודה בזה, באמת אין הרבה תעשיה שקשורה לציוד משלים לאוטובוסים בארץ), ולהחליף אותה במתן העדפה בניקוד. וכמעט יצאו לדרך, אלא שאז חברת הארגז הגישה עתירה נגד הביטול בטענה שזה פוגע בה ושהניקוד שניתן לא מספק.
וכאן אנחנו עומדים עכשיו. עוד פירוט כאן

והרחבה מעניינת
חברת סופרבוס, המייבאת את גולדן דרגון, בחרה לחבור לחברת מרכבים ולייצר חלק מהמרכבים של גולדן דרגון, כולל בגירסה החשמלית בארץ, וכך בעצם לענות על סוגיית רכש הגומלין תוך חיזוק גם מעמדה כיבואנית וגם תעשיית הרכב בארץ. וכנראה שמהעסקה הזו גם גולדן דרגון יכולים להרוויח חדירה נוחה יותר לשוק האירופי.
 

846

Active member
יש תעשית פלסטיק שתומכת

אין קשר לסוגיית החשמלי
הויכוח (או יותר נכון, הדיון המשפטי) הוא כדלהלן:

מכרזי התחבורה הציבורית כללו, לדרישת משרד הכלכלה, חובת רכש גומלין בארץ עבור מי שמייבא אוטובויסם מוגמרים מחו"ל. זה ככה כבר די הרבה מכרזים.
אחרי פרסום מכרזי בית שמש הגישה אחת המתמודדות (נתיב כמדומני) עתירה לבית המשפט שזה מפלה אותה, כי היא מייבאת אוטובוסים מוגמרים מחו"ל מחברה שטוענת שאין לה מה לקנות בארץ. ולכן היא לא יכולה להציג הצעה זולה שעומדת בתנאי המכרז.

לאחר חודשים של דיונים החליטו לבטל את חובת רכש הגומלין (כי בואו נודה בזה, באמת אין הרבה תעשיה שקשורה לציוד משלים לאוטובוסים בארץ), ולהחליף אותה במתן העדפה בניקוד. וכמעט יצאו לדרך, אלא שאז חברת הארגז הגישה עתירה נגד הביטול בטענה שזה פוגע בה ושהניקוד שניתן לא מספק.
וכאן אנחנו עומדים עכשיו. עוד פירוט כאן

והרחבה מעניינת
חברת סופרבוס, המייבאת את גולדן דרגון, בחרה לחבור לחברת מרכבים ולייצר חלק מהמרכבים של גולדן דרגון, כולל בגירסה החשמלית בארץ, וכך בעצם לענות על סוגיית רכש הגומלין תוך חיזוק גם מעמדה כיבואנית וגם תעשיית הרכב בארץ. וכנראה שמהעסקה הזו גם גולדן דרגון יכולים להרוויח חדירה נוחה יותר לשוק האירופי.
יש תעשית פלסטיק שתומכת
בתעשיית האוטובוסים בארץ, תעשיית זכוכית, שמשות וכד',
 

N641

New member
תודה רבה


אין קשר לסוגיית החשמלי
הויכוח (או יותר נכון, הדיון המשפטי) הוא כדלהלן:

מכרזי התחבורה הציבורית כללו, לדרישת משרד הכלכלה, חובת רכש גומלין בארץ עבור מי שמייבא אוטובויסם מוגמרים מחו"ל. זה ככה כבר די הרבה מכרזים.
אחרי פרסום מכרזי בית שמש הגישה אחת המתמודדות (נתיב כמדומני) עתירה לבית המשפט שזה מפלה אותה, כי היא מייבאת אוטובוסים מוגמרים מחו"ל מחברה שטוענת שאין לה מה לקנות בארץ. ולכן היא לא יכולה להציג הצעה זולה שעומדת בתנאי המכרז.

לאחר חודשים של דיונים החליטו לבטל את חובת רכש הגומלין (כי בואו נודה בזה, באמת אין הרבה תעשיה שקשורה לציוד משלים לאוטובוסים בארץ), ולהחליף אותה במתן העדפה בניקוד. וכמעט יצאו לדרך, אלא שאז חברת הארגז הגישה עתירה נגד הביטול בטענה שזה פוגע בה ושהניקוד שניתן לא מספק.
וכאן אנחנו עומדים עכשיו. עוד פירוט כאן

והרחבה מעניינת
חברת סופרבוס, המייבאת את גולדן דרגון, בחרה לחבור לחברת מרכבים ולייצר חלק מהמרכבים של גולדן דרגון, כולל בגירסה החשמלית בארץ, וכך בעצם לענות על סוגיית רכש הגומלין תוך חיזוק גם מעמדה כיבואנית וגם תעשיית הרכב בארץ. וכנראה שמהעסקה הזו גם גולדן דרגון יכולים להרוויח חדירה נוחה יותר לשוק האירופי.
תודה רבה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה