לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2239222,392 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'עדכון מצולם מתחנת אלנבי (אני הצלם)'
עדכון מצולם מתחנת אלנבי (אני הצלם)
<< ההודעה הנוכחית
21/08/2019 | 21:53
32
331
שאר התמונות בskyscrapercity (מצטער, אני מתעצל להעתיק את כל הקישורים לפה).
בגדול  (והתמונה המצורפת ממחישה את זה), ניתן לומר, שהם פחות או יותר סיימו את השלד ונשאר להם רק להחזיר את הצנרת וכבלים השונים למצבם הסופי ולכסות את התחנה.
גם כניסות (ספציפית הכניסה מהצד שקרוב לרוטשילד) נראות במצב מתקדם למדי (אם כי לא סופי).
גם בשעה שעברתי שם (בסביבות 6 בערב, היתה פעילות באתר.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כאשר אתה מעלה תמונות ל-imgur, באפשרותך לאחר העלאת תמונה'
כאשר אתה מעלה תמונות ל-imgur, באפשרותך לאחר העלאת תמונה
21/08/2019 | 22:19
3
153
להוסיף תמונות לאותו אלבום ב-imgur כך שכל האלבום זמין בקישור אחד
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האמת ניסיתי להעלות מספר תמונות ביחד.'
האמת ניסיתי להעלות מספר תמונות ביחד.
21/08/2019 | 22:29
2
102
כשניסיתי יותר מ4-5 הUPLOAD לרוב כושל ואני נאלצתי להתחיל את הפרוצדורה מחדש.
לא לגמרי בטוח למה זה קורה.
אולי דפדפן שלי (palemoon)?
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
21/08/2019 | 23:03
20
לצפיה ב-' עדכונים מנת"ע - קרליבך'
עדכונים מנת"ע - קרליבך
21/08/2019 | 23:05
263
לפני ארבע שנים בדיוק, ב-21 באוגוסט 2015 פוצצנו את גשר מעריב וסגרנו את צומת קרליבך, כדי להקים תחנה תת קרקעית בה ייפגשו הקו האדום והקו הירוק. תראו איך זה נראה עכשיו:
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על התמונות והעדכון!'
תודה על התמונות והעדכון!
22/08/2019 | 10:17
2
107
אכן נראה שהמצב מתקדם מאוד, זה משמח!
 
לגבי פעילות בשעות הערב - זה לא נדיר בתחנות של נת"ע, הם לא משקרים כשהם אומרים שעובדים מסביב לשעון. הרבה פעמים ראיתי פועלים ביהודית, שאול המלך, ואבא הלל גם בסביבות שעת חצות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן ממש מסביב לשעון '
אכן ממש מסביב לשעון
22/08/2019 | 16:33
1
146
אני מקבל כמעט כל יום עדכונים בסגנון אבל לא מפרסם אותם כי בכללי זה יוצא הרבה כפילויות מידע מאותו סוג
 
"
 
חברת נת"ע, נתיבי תחבורה עירוניים, מתקדמת בביצוע העבודות להקמת קווי הרכבת הקלה.
 
להלן עדכון לגבי עבודות הלילה בתחנות ליום רביעי, 21.8.19, לידיעתכם והיערכותכם במידת הצורך.
 
מקטע עילי יפו-
יבוצעו עבודות תשתית בשטח האתר בשדרות ירושלים, במקטע הרחובות ד"ר ארליך – דרך שלמה.
העבודות יבוצעו משעה 19:00 עד 23:00.
 
תחנת אלנבי –
בשל עבודות ברזל באתר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת ארלוזורוב –
בשל עבודות יציקה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת אבא הלל –
בשל עבודות יציקה ובניית התחנה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.
 
תחנת ביאליק–
בשל עבודות לבניית התחנה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת קרליבך –
בשל עבודות לבניית התחנה וארגון האתר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת יהודית –
בשל עבודות לבניית התחנה ופינוי עפר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
כמו כן, יבוצעו עבודות לבניית התחנה בדרך מנחם בגין, במקטע הרחובות המסגר – בית שמאי.
העבודות יבוצעו משעה 21:00 עד 05:00.
במסגרת העבודות, יצומצמו נתיבי הנסיעה באזור.
באזור יוצבו פקחים להכוונה ולהקלה על התנועה.

תחנת שאול המלך –
בשל עבודות לבניית התחנה וארגון האתר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
כמו כן, יבוצעו עבודות גידור בדרך מנחם בגין, במקטע הרחובות פועה - שאול המלך לכיוון צפון.
העבודות יבוצעו משעה 21:00 עד 05:00.
במסגרת העבודות, יצומצמו נתיבי הנסיעה באזור.
באזור יוצבו פקחים להכוונה ולהקלה על התנועה.
 
תחנת בן גוריון –
בשל עבודות לבניית התחנה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.
 
תחנת אהרונוביץ' –
בשל עבודות לבניית התחנה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.
 
מפגש מסילות תת-קרקעי (צ'מבר בני ברק) –
בשל עבודות לכריית המנהרות, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.
 
בת ים –
יבוצעו עבודות תשתית ברחוב בלפור, במקטע הרחובות הרצל - שדרות העצמאות.
העבודות יבוצעו משעה 22:00 עד 05:00.
הסדרי תנועה ועבודה:
• לא תתאפשר הנסיעה ברחוב בלפור במקטע הנ"ל, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
• יבוצעו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית ובמיקומי תחנות האוטובוס באזור.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקדי מפעילי התחבורה הציבורית
• מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל

החל ביום חמישי 22.8.19 יופעלו הסדרי תנועה הבאים:
• יוסט מערבה נתיב הנסיעה לכיוון צפון, בסמוך למבנים 83-89
• לא תתאפשר החניה ברחוב בלפור, בסמוך למבנים 83-89
• יצומצם לסירוגין מעבר הולכי רגל ברחוב בלפור, בסמוך למבנים 83-89
כמו כן, יבוצעו עבודות ליצירת הסדר תנועה חדש ברחוב הרב ניסנבאום, במקטע הרחובות הקוממיות - הרב מימון.
העבודות יבוצעו משעה 22:00 עד 05:00.
הסדרי תנועה ועבודה:
• לא תתאפשר הנסיעה ברחוב הרב ניסנבאום במקטע הנ"ל, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
• לא תתאפשר הנסיעה ברחוב העמל במקטע הרחובות אהוד קינמון - הרב ניסנבאום, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
• לא תתאפשר הנסיעה ברחוב קרן היסוד במקטע הרחובות השבטים - הרב ניסנבאום, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
• יבוצעו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית ובמיקומי תחנות האוטובוס באזור .
לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקדי מפעילי התחבורה הציבורית
• מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל
 
החל ביום חמישי 22.8.19 יופעלו הסדרי התנועה הבאים:
• לא תתאפשר הנסיעה בין הרחובות קרן היסוד והעמל דרך צומת הרב ניסנבאום, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
• לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב קרן היסוד לרחוב הרב ניסנבאום, לבאים מכיוון מזרח
• לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב העמל לרחוב הרב ניסנבאום, לבאים מכיוון מערב
• לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב הרב ניסנבאום לרחוב קרן היסוד, לבאים מכיוון צפון
• לא תתאפשר הפנייה שמאלה מרחוב הרב ניסנבאום לרחוב העמל, לבאים מכיוון דרום
• יצומצמו נתיבי הנסיעה ברחוב הרב ניסנבאום בסמוך לצומת הרחובות הרב ניסנבאום - קרן היסוד, לנוסעים לכיוון צפון
• מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל

להלן עדכון לגבי עבודות הלילה בתחנות ליום חמישי, 22.8.19, לידיעתכם והיערכותכם במידת הצורך.
יבוצעו עבודות תשתית ברחוב יוספטל, במקטע הרחובות בר אילן- בלפור.
העבודות יבוצעו משעה 22:30 עד 05:00.
הסדרי תנועה ועבודה:
• לא תתאפשר הנסיעה ברחוב יוספטל במקטע הנ"ל, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
• יבוצעו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית ובמיקומי תחנות האוטובוס באזור.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקדי מפעילי התחבורה הציבורית
• מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל

בנוסף, יבוצעו עבודות תשתית ברחוב הרצל, במקטע הרחובות שדרות העצמאות – ירושלים.
העבודות יבוצעו משעה 22:00 עד 05:00.
 
הסדרי תנועה ועבודה:
• לא תתאפשר הנסיעה ברחוב הרצל במקטע הנ"ל, לנוסעים לשני כיווני הנסיעה
• יבוצעו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית ובמיקומי תחנות האוטובוס באזור.
לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקדי מפעילי התחבורה הציבורית
• מעבר הולכי רגל יתאפשר כרגיל
כמו כן, יבוצעו עבודות בשטח האתר ברחוב יוספטל, במקטע הרחובות משה שרת – דולפין.
העבודות יבוצעו משעה 19:00 עד 05:00.
במסגרת העבודות, לא צפויה השפעה על נתיבי הנסיעה, מסלולי התחבורה הציבורית ומעברי הולכי הרגל באזור.
 
תחנת בן גוריון –
בשל עבודות לבניית התחנה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.

תחנת אהרונוביץ' –
בשל עבודות לבניית התחנה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.
 
מפגש מסילות תת-קרקעי (צ'מבר בני ברק) –
בשל עבודות לכריית המנהרות, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.
 
תחנת קרליבך –
בשל עבודות לבניית התחנה וארגון האתר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת יהודית –
בשל עבודות לבניית התחנה תשתית מים ופינוי עפר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
כמו כן, יבוצעו עבודות לתחזוקת הכביש בדרך מנחם בגין, במקטע הרחובות המסגר – קפלן.
העבודות יבוצעו משעה 21:00 עד 05:00.
במסגרת העבודות, יצומצמו נתיבי הנסיעה באזור.
באזור יוצבו פקחים להכוונה ולהקלה על התנועה.
 
תחנת שאול המלך –
בשל עבודות לבניית התחנה וארגון האתר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת אלנבי –
בשל עבודות חפירה, ברזל וארגון האתר, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
מקטע עילי יפו-
יבוצעו עבודות תשתית בשטח האתר בשדרות ירושלים, במקטע הרחובות ד"ר ארליך – דרך שלמה.
העבודות יבוצעו משעה 19:00 עד 23:00.
 
"
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' 22/8'
22/8
22/08/2019 | 17:13
68
"
 
תחנת ארלוזורוב –
בשל עבודות יציקה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
כמו כן, עבודות לבניית התחנה יחודשו במוצאי השבת ויימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת אבא הלל – 
בשל עבודות לבניית התחנה, העבודות בשטח האתר יימשכו עד לשעה 05:00 בבוקר.
כמו כן, עבודות אלו יחודשו במוצאי השבת ויימשכו עד לשעה 07:00 בבוקר.
 
תחנת ביאליק–  
יבוצעו עבודות יציקה בדרך ז'בוטינסקי, במקטע הרחובות התקווה- ד"ר כהן.
העבודות יבוצעו משעה  21:00 עד 05:00.
במסגרת העבודות, יצומצמו לסירוגין נתיבי הנסיעה באזור.
באזור יוצבו פקחים להכוונה ולהקלה על התנועה
כמו כן, עבודות לבניית התחנה יחודשו במוצאי השבת ויימשכו עד לשעה 07:00  בבוקר.
 
"
 
הבנתם את הקטע?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' ביקור בתחנת יהודית'
ביקור בתחנת יהודית
22/08/2019 | 11:02
16
149
הייתי בסיור בתחנת יהודית לפני כיומיים, והמצב רחוק מהלהיות מעודד.
יצקו את רצפת התחנה, ועובדים על קירות הדפנות של המפלס התחתון, וזהו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מצער, אבל לא ממש מפתיע'
מצער, אבל לא ממש מפתיע
22/08/2019 | 17:53
4
130
פרסום אחרון של נת"ע שפורסם לפני כחודש מהתחנה, מראה את התחנה בדיוק במצב הזה (רצפה יצוקה ועבודות על קירות.
שאלת האופטופיק, איך הצלחת להגיע לשם?
לא שמעתי על ארגון סיורים לקהל הרחב בתחנות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נת"ע פנוי אלי בפייסבוק והזמינו אותי'
נת"ע פנוי אלי בפייסבוק והזמינו אותי
22/08/2019 | 19:43
3
151
הם ראו שאני מגיב להם יותר מדי על פוסטים.
זה היה סיור מאוד מצומצם (היינו 7 או 8 אנשים), והירידה לרצפה התחנה מפחידה בטירוף (מדרגות פיגומים במרכז התחנה)
לדעתי אפשר לפנות אליהם במסנג'ר בפייסבוק ולבקש לנסות להצטרף לסיורים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה היחידה היא שאין לי פייסבוק '
הבעיה היחידה היא שאין לי פייסבוק
22/08/2019 | 23:21
30
לצפיה ב-'אני נכנס כמעט כל יום לפייסבוק של נתע (וגם אין לי פייס)'
אני נכנס כמעט כל יום לפייסבוק של נתע (וגם אין לי פייס)
23/08/2019 | 00:06
1
199
אגב - שמתם לב שכמעט הפסיקו לגמרי לעדכן את האינסטגרם של נתע.
נראה לי שבגלל השינויים בהנהלה, יש שינוי מדיניות ויש הרבה פחות עדכונים לאחרונה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא בטוח שיש קשר'
אני לא בטוח שיש קשר
23/08/2019 | 11:34
80
זה שהם הפסיקו עם אינסטגרם ועברו רק לפייסבוק, מבחינתי זה דבר חיובי.
מספיק להיכנס למקום אחד על מנת לקבל עדכונים.
לגבי תדירות עדכונים, יש קצת ירידה בעדכונים (בערך עדכון לשבוע).
יכול להיות כמו שאתה אומר, אבל יכול להיות שפשוט אין להם יותר מדי מה להראות.
יכול גם להיות, שבגלל העימות עם תושבי יפו, הם מעדיפים קצת לתת לרוחות להירגע ולא למשוך יותר מדי תשומת לב.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'והתמונות היכן הן?'
והתמונות היכן הן?
23/08/2019 | 14:28
10
86
 
או שמא שלא התירו לכם לצלם?!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התירו בהחלט'
התירו בהחלט
23/08/2019 | 20:36
9
152
מקווה שהתמונות יעלו בהצלחה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן הקירות של קומת הרציפים כמעט מוכנים עד הסוף.'
אכן הקירות של קומת הרציפים כמעט מוכנים עד הסוף.
24/08/2019 | 23:20
8
59
יש להניח שיתחילו בקרוב לבנות את התשתית ליציקת התקרה של קומת הרציפים (רצפת קומת הביניים).  אני לא זוכר כמה זמן השלב הזה לקח בתחנת אלנבי.
מה שכן, עדיין לא יצקו את הרציף באמצע, כלומר גם בקומת הרציפים, יש עוד הרבה עבודה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השלב של בניית מבנה התחנה באלנבי לקח (בעצם עדיין לא הסתיים)'
השלב של בניית מבנה התחנה באלנבי לקח (בעצם עדיין לא הסתיים)
25/08/2019 | 00:27
7
62
של שנה וחצי (אם אני לא טועה).
מה שכן, זה לא חייב להיות המצב ובהחלט אפשר לבנות את המבנה יותר מהר אם יש יותר כוח עבודה ואספקה סדירה של בטון.
כל מה שצריך, זה יותר פועלים בתחנה בעבודות טפסנות וברזלנות.
יש זמן ידוע מראש, כמה זמן לוקח לבטון להקשיח, לפני שאפשר לגשת לקומה הבאה.
כמעט הכל  מה שנמצא באותה קומה, ניתן לבצע במקביל ובכך לזרז משמעותית את הבניה.
הכל עניין של תקציב ואספקה סדירה של חומרי בניה.
התקווה שלי, היא ככל שתחנות מסוימות תתקדמנה בבניה (כמו אלנבי, ארלוזורוב, אם המושבות ונדמה לי ביאליק שגם נמצאת במצב יותר מתקדם מאחרות), יהיה ניתן להפנות חלק מכוח העבודה לתחנות אחרות על מנת לזרז את הבניה בהן.
אני כמובן לא בקיא בהסכמי עבודה שנחתמו עם הקבלן המבצע של עבודות רטובות (ילמזלר ברוב התחנות), אבל הדבר צריך להיות אפשרי.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם כבר מדברים על כח עבודה באתרים'
אם כבר מדברים על כח עבודה באתרים
25/08/2019 | 17:27
5
39
אני גר מול תחנת אלנבי, עובד מול תחנת קרליבך, ויצא לי עכשיו לבקר בתחנת יהודית.
לא מורגשת נוכחות מאסיבית של פועלים ועבודה במקביל, באף אחד מהאתרים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה מעניין מה שאתה אומר.'
זה מעניין מה שאתה אומר.
25/08/2019 | 23:16
4
30
הבאתי לאחרונה כתבה מאחד העיתונים (גלובס אם אני לא טועה) על בעיות של וויזות אצל פועלי ילמזלר (החברה הטורקית שמבצעת עבודות רטובות כמעט בכל התחנות.
שם נאמר שבכל תחנה עובדים כ50 פועלים של החברה.
מן הסתם רוב הפועלים נדרשים בשלבי תפסנות וברזלנות.
בשלבי יציקה צריך כנראה קצת פחות.
ובשלבים שבטון מקשיח, כמעט ולא צריך פועלים בכלל, כי צריך להמתין.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מספר הערות'
מספר הערות
26/08/2019 | 11:17
3
26
1. לפני כשבועיים עברתי באיזור המסילה הטורקית בתל אביב, לא ספרתי אבל ראיתי כמות עצומה של פועלים,  לכל אורך האתר מצפון עד דרום.
2. לגבי תהליך ההתחזקות של הבטון, אתה צודק שצריך להמתין, אבל רק שתדע הם לא יוצקים את כל אורך התחנה במכה אחת.  נניח שהגיעו לשלב התקרה של קומת הרציפים, הם יוצקים אותה במספר מקטעים.  כלומר במקטע אחד הבטון מתחזק, במקביל קטע אחד יוצקים, במקביל בונים תפסנות למקטע נוסף וכך הלאב.  לכן יש כל הזמן עבודה בתחנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה ברור שהם עובדים במקטעים, אבל השאלה היא למה?'
זה ברור שהם עובדים במקטעים, אבל השאלה היא למה?
26/08/2019 | 11:30
2
24
לי נראה, כי זה נובע ממחסור של כוח עבודה ושל אספקת חומרי בניה.
הרי ברור שהיה יותר יעיל ומהיר לצקת את כל השטח בפעולה אחת.
וכנ"ל להתקדם בבניה של מבנה התחנה כשבכל פעם יוצקים את כל הקומה בבת אחת.
נכון שזה פעולה מורכבת יותר מבחינה לוגיסטית וגם טכנית ונכון שיש בזה יותר סיכון, אבל עדיין כך עדיף לעבוד אם רוצים לבצע את העבודה במינימום הזמן.
הבעיה היא, שפשוט אין להם מספיק ידיים עובדות לבצע את הבניה בצורה כזאת.
לכן הם עושים את זה בשיטה של "סרט נע" כמו שתיארת.
זה הדבר הטוב ביותר שהם יכולים להרשות לעצמם בהינתן מגבלות התקציב ומגבלות הלוגיסטיות.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יכול להיות שאין מספיק פועלים אבל גם ייתכן שזו הדרך היעילה'
יכול להיות שאין מספיק פועלים אבל גם ייתכן שזו הדרך היעילה
26/08/2019 | 12:14
1
26
ביותר מבחינה תפעולית כדי לא להשבית ימים ארוכים עשרות פועלים בהמתנה להתחזקות הבטון למשל.
אבל נדמה לי שזה יותר מזה, יציקה של רצפה כזו דורשת כמויות בטון עצומות ואולי לא ניתן לשנע כאלה כמויות במהלך שעות הלילה ואז זה (אולי) יוצר עומסים מיותרים ובלתי נסבלים על איזור העבודות למשך שעות ארוכות.
כלומר ייתכן שזה עניין של מספר עובדים אבל בהחלט גם ייתכן שזה נובע משיקולים תפעוליים של חומרי בניה, כמויות ברזל ובטון, סיכוני בניה ובטיחות וכיוצ"ב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי זאת הדרך היעילה בהינתן המגבלות הקיימות'
לדעתי זאת הדרך היעילה בהינתן המגבלות הקיימות
26/08/2019 | 12:55
24
מסכים שגם עניין של  פועלים מושבתים וגם יכולת  לשנע חומרי בנייה משחקים פה תפקיד מרכזי.
לגבי השיטה היעילה, אני לא מהנדס בניה, אבל אני מנסה לעשות הקבלה מעולם שאני כן מכיר הרי הוא עולם המחשוב.
כבר הוכח מעבר לכל ספק שמעבד "רחב" שעובד בתדר נמוך יותר, אבל מבצע יותר דברים במקביל בכל פעימה, יעיל יותר ממעבד שמשתמש בשיטת ה"סרט נע" שמנסה לחלק פעולות לפרטים קטנים יותר ולבצע אותם בתדר גבוה יותר כך שבכל פעימה מתבצע פחות, אבל יש יותר פעימות בשניה.
כמובן שזה "עולה" במשאבים.
לתרגם לענף הבניה, זה מצריך יותר "רוחב פס" שזה יכולת להביא יותר חומרי בניה לאתר ויותר "משאבי עיבוד" שהם הרי הפועלים ואולי ציוד הנדסי.
מה שנת"ע עושה, זה כנראה הדבר הטוב ביותר שניתן עם המגבלות שציינת.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים איתך לגמרי, בהחלט ייתכן שברגע שתחנה אחת מסתיימת, '
מסכים איתך לגמרי, בהחלט ייתכן שברגע שתחנה אחת מסתיימת,
25/08/2019 | 21:23
33
מעבירים משאבי בניה, חומרי עבודה, תפסנות וכו, וכמובן כוח אדם, כך שניתן יהיה לבנות כל תחנה נוספת מהר יותר.  כמובן שלומדים גם מהנסיון בתחנות הקודמות ומן הסתם הגברים מתקדמים יותר מהר בתחנות האחרונות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' מידע מעניין על לו"ז עבודות של נת"ע'
מידע מעניין על לו"ז עבודות של נת"ע
23/08/2019 | 16:30
6
122
מכרז על עבודות גמר בתחנות:
שימו לב לעמוד 35.
"מועדי גישה" (קרי תאריך שבו הקבלן הזוכה יקבל גישה לאתר על מנת להתחיל עבודות.
פירוש התאריך (כמפורט במסמך) הוא המצב שבו שלד התחנה מוכן לגמרי.
תחנת קרליבך תאריכים:
1. תאריך מוקדם 1 דצמבר 2020
2. תאריך מאוחר 28 אוגוסט 2021
תחנת אבא הלל תאריכים:
1. מועד מוקדם 2 אוקטובר 19
2. מועד מאוחר 28 יוני 2020
 
זאת אומרת שנכון למרץ השנה, הצפי היה, ששלד של תחנת אבא הלל יהיה מוכן אי שם בין אוקטובר 2019 לבין יוני 2020.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נצל"ש ירושלמי פסימי'
נצל"ש ירושלמי פסימי
25/08/2019 | 12:41
5
97
כך נראות העבודות על דיפו לורך. נכון לשבוע שעבר.
לכאורה הדיפו הזה היה נדרש ל"קו הכתום" (קו הקמפוסים) ולהארכות הקו האדום שהיו אמורים לפעול ב-2021, בערך באותו זמן של הפעלת הקו האדום בגוש דן. 
וזה בגלל שבדיפו הגבעה הצרפתית אין מקום לעוד קרונות עבור שתי תוספות אלה.
(ובהמשך הדיפו הזה אמור לקלוט גם את כל הרק"לות של הקו הירוק). זו הסיבה שהחלו לעבוד על הדיפו הזה כבר לפני שלוש שנים בערך, הרבה לפני שאושר הקו הירוק המלא. 
ניחוש שלי, הוא לא יהיה מוכן ב-2021...
למעשה, כמו שאתם רואים, הם עוד לא גמרו את מלאכת החציבה, שלא לדבר הבניה של הדיפו
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סליחה על הבורות ושאלה שכנראה תשמע מטופשת'
סליחה על הבורות ושאלה שכנראה תשמע מטופשת
25/08/2019 | 15:21
4
76
כשאתה אומר חציבה, אתה מתכוון שמדובר בקרקע שהיא ממש סלע?
אם כך זה מסביר חלק מהאיטיות, אבל מצד שני, אם זה סלע, אז אין ממש צורך בכל הנושא של טיפול במי תהום, קירות סלארי וכו?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא מהנדס, אבל כן, ממש סלע'
אני לא מהנדס, אבל כן, ממש סלע
25/08/2019 | 15:40
3
69
הרעש העיקרי שנשמע בזמן העבודות (לא רק על הדיפו אלא גם על כל מבנה חדש באזור הזה ואולי בכלל בירושלים) הוא התקתוק החזק של מכונות חודרות סלעים, מעין פטישי אויר ענקיים. (ושוב מתנצל שאני לא יודע את שמן ואת המינוח הנכון אבל אני לא מהנדס).
מדובר בדיפו ולא בתחנה תת קרקעית, אבל בעוד שהדיפו בפתח תקווה נבנה על קרקע ישרה יחסית ורכה יחסית, שהיה מאד קל (יחסית) לפלס ולהתאים לתצורת הדיפו הסופית, כאן מדובר בעצם על שיפולי גבעה שירדה מלורך לבגין, ושהיה צריך "לגלח אותה" לחלוטין כדי לייצר אזור מיושר. פחות או יותר באמצע הגובה בין בגין לבין לורך, (מה שכמובן גם מצריך בניית קירות תמך). וכל זה כשלב מקדים לתחילת הקמת המבנים. אין ספק שזה שלב מקדים מאד ארוך שלא היה בפתח תקווה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שתי הערות...'
שתי הערות...
25/08/2019 | 21:31
2
50
1. אני מסכים שזה לא יהיה מוכן ב- 2021, מצד שני גם הקווים לא יהיו מוכנים ב- 2021, ואני לא יודע מה מצב הזמנת הקורנות הנוספים, למתי הן מתוכננות.
2. מעניין שבחרו לבנות Depot ממש במרכז העיר, בדרך כלל בונים כאלה מתחמים אי שם מחוץ לעיאר ולא כפי שעשו כאן ממש בצמוד לקרית הממשלה.  מפתיע!
3. תודה על התמונה
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן משונה מאוד. האיזור עתיד להיות המע"ר הבא של ירושלים'
אכן משונה מאוד. האיזור עתיד להיות המע"ר הבא של ירושלים
26/08/2019 | 08:30
1
46
ומחירי הקרקע יקרים בטירוף. בנוסף אני לא בטוח שאפשר יהיה לדחוס שם הרבה רכבות, ואני מקווה שהתכנון הוא לקרות את זה ולבנות מעל בנייני משרדים.
 
פרט לכך, תגובה למשהו שהועלה בשרשור: מפלס מי התהום בירושלים הוא בעומק של די הרבה מאות מטרים, כך שהגנה מפני רטיבות היא לא שיקול בחפירה או בחציבה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בירושלים הולכים לאיפה שאפשר'
בירושלים הולכים לאיפה שאפשר
26/08/2019 | 21:58
44
כי לעיר אין שוליים "נורמליים" כמו לכל מטרופולין בעולם (גדר הפרדה משלושה צדדים, שמורות טבע מצד רביעי, טופגורפיה קשה בכל מקום...).
לכן דיפו הגבעה הצרפתית נבנה היכן שנבנה ולא בקצה פסגת זאב, וגם הוא נבנה באילוצי קרקע מרובים שלא מאפשרים את הרחבתו, ודיפו לורך תוכנן כגיבוי והשלמה עד שיגיעו קווים נוספים, כלומר לעיבוי והארכת הקו האדום ולקו הכתום שהוא למעשה גם סוג של שלוחות של הקו האדום. אם תרצו דיפו לורך ממוקם במיקום טוב סמוך יחסית לקצה שלוחת גבעת רם של הקו הכתום. 
 
במסגרת הקו הירוק יש דיפו במלחה. (אותו סיפור, במלחה יש מקום ובגילה לא). ואני לא יודע איפה מתוכנן הדיפו של הקו הכחול אבל אני מנחש שזה באזור עמק הארזים לפני רמות. ועכשיו גם אישרו מיני דיפו בנווה יעקב (בגלל מצוקות הקרקע מבנה רב קומת תת קרקעיי לכ-13 רכבות).
 
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

06:07 | 20.09.19 קיפiד
08:07 | 19.09.19 רדיאוטורי 22
20:17 | 18.09.19 סקורפיון36
19:32 | 18.09.19 אלכס גרנשטיין
21:35 | 17.09.19 סקורפיון36
17:57 | 16.09.19 matrix200200
23:00 | 15.09.19 Maverick89
03:15 | 15.09.19 arseny92
17:14 | 13.09.19 DRORIKO8
16:29 | 12.09.19 אלכס גרנשטיין
18:29 | 11.09.19 matrix200200

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ