לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2239322,393 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'יש פה מישהו שניסה את באבל ויכול לומר איך זה?'
יש פה מישהו שניסה את באבל ויכול לומר איך זה?
<< ההודעה הנוכחית
20/08/2019 | 20:08
18
178
הקונספט טוב, אבל כרגע זה נראה כמו עוד בזבוז נהגים שיכל להגיע לשירות האוטובוסים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יצא לי פעם אחת- הייתי ברכב עם עוד נוסע אחד.'
יצא לי פעם אחת- הייתי ברכב עם עוד נוסע אחד.
20/08/2019 | 21:46
1
188
פעם אחרת שניסיתי מתישהו בסביבות 23 גיליתי שהשירות לא פעיל אחרי 22. בפעמים האחרות שניסיתי (בסביבות 5 פעמים)- או שלא הייתה מונית זמינה בכלל או שזמן ההמתנה היה מעל 20 דקות והעדפתי לקחת אוטובוס.
לפי אנשים שמשתמשים בשירות יותר- נסיעות לבד או עם נוסע אחד נוסף הן די הסטנדרט, והשירות עובד באופן סביר בעיקר במרכז תל אביב. לדעתי- כמו פעמים רבות בישראל, עשו חצי עבודה: אם היו מפעילים את השירות עם פי 2-3 יותר רכבים וקמפיין פרסום משמעותי, אולי היה לו סיכוי להצליח. במצב הנוכחי- מדובר בסבסוד מוניות ספיישל לתושבי מרכז תל אביב שבמקרה שמעו על השירות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כיום המיניבוסים השחורים די נפוצים'
כיום המיניבוסים השחורים די נפוצים
20/08/2019 | 21:54
171
בכל רחבי תל אביב. נראה שיש יותר באבלים ממוניות שירות בעיר
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לי היה מצוין'
לי היה מצוין
21/08/2019 | 11:27
119
פעם אחת הזמנתי מאיזור פלורנטין ולא היה קו פנוי
בחזור ממרכז תל אביב לדרום תל אביב ההמתנה הייתה 9 דק' וזה עבד מצוין
היינו 3 אנשים באוטובוס, נוח מזגן טוב ושקעי הטענה
 
הבנתי שעכשיו כבר מוזמן הרבה יותר. חבל שלא הרחיבו את איזורי הפעילות קצת ואז היה יותר אטרקטיבי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא יעיל בשיט'
לא יעיל בשיט
21/08/2019 | 12:13
13
151
אי אפשר לחזות מראש את זמן הנסיעה כי הרבה פעמים הרכב נוסע במסלול הכי פחות יעיל כדי לאסוף עוד נוסע בדרך, בכל מקרה עומד באותם פקקים של האוטובוסים, ואי אפשר לדעת מראש דרך איפה הוא ייסע וכמה זמן זה ייקח (ובד"כ לוקח הרבה יותר מאוטובוס). זמן המתנה מטורף שרוב הזמן ארוך יותר מהמתנה לאוטובוס (לפעמים יותר מ20 דקות).
 
היעילות לנוסע האינדיווידואלי היא רק בזמנים שבהם התנועה דלילה וכשעושים נסיעה שבאוטובוס תחייב החלפה - למשל מעתידים לדיזנגוף סנטר בשעה ש122 לא עובד זה יכול להיות יותר יעיל מ189 + 5, אבל להרבה נסיעות אחרות זה פשוט לא יעיל.
 
ברוב הנסיעות שיצא לי לעשות הייתי הנוסע היחיד רוב הנסיעה, ואף פעם לא הייתי ברכב מלא - מקסימום שניים או שלושה נוסעים.
 
זה בעצם מונית ספיישל קצת פחות טובה ממונית רגילה, שמסובסדת מכספי המיסים שלנו. תקציב שהיה יכול ללכת לשיפור השירות באוטובוסים וברכבת.
 
בנוסף לזה, מחקרים מהעולם הראו ששירותים במסלול דינאמי do not scale, הכוונה ככל שיותר משתמשים בשירות הוא הופך להרבה פחות נוח לכולם, וככל שיותר משתמשים צריך להשקיע יותר סבסוד בשירות כדי לשמור על אותה רמת שירות - בניגוד לאוטובוסים ורכבות במסלול קבוע שבהם ככל שיש יותר נוסעים ככה העלות התפעולית נמוכה יותר, ועד גבול מסויים של גידול בכמות הנוסעים (הכוונה עד שמתחיל להיות צפוף מדי) תוספת נוסעים לא פוגעת באיכות השירות לנוסע האינדיווידואל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נשמע כאילו המוניות של פעם היו יעילות יותר וחבל שכך.'
נשמע כאילו המוניות של פעם היו יעילות יותר וחבל שכך.
21/08/2019 | 14:52
12
98
בירושלים של שנות התשעים היו הרבה נסיעות משותפות במוניות רגילות. בין אם הנהג אסף נוסעים עם יעד דומה מתחנת אוטובוס של קו חצי שעתי ודרש שליש מחיר מכל אחד, או אם הנהג היה רואה נוסע בדרך במהלך נסיעה ושואל את הנוסע הקיים אם אכפת לו להסיע את הנוסע המזדמן אם כיוון הנסיעה נכון.
 
מוזר לי שאפליקציה עם צי של עשרות רכבים אינה יכולה לעשות את מה שנהג בודד יכל לעשות לפני 20 שנה.
 
כמו כן אמרתי כבר ואחזור על כך, ששירות כמו באבל מקומו כאמצעי מזין בפרברים ובישובים הכפריים בשולי הגוש העירוני במקום הקפצות או רווים של פעם בשעה, ובמקומות של חורים ברשת. סבסוד אמצעי כזה מול סיבסוד הקווים התדירים של מרכז המערכת הוא בזבוז כסף ציבורי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יצא לי פעם לנסוע עם באבל מעתידים לפלורנטין'
יצא לי פעם לנסוע עם באבל מעתידים לפלורנטין
21/08/2019 | 15:45
8
117
לפני קו 44 המוצלח שעושה את הנסיעה הזו ב40 דקות עם ניצול מעולה של נת"צ נמיר, האפשרויות היו 189+1, 42, או 142
כש־142 הוא כמובן האפשרות הגרועה ביותר כי הוא נוסע גם דרך רמת גן וגם דרך שדרות רוטשילד

וזה היה ביום של פקקים גדולים מהרגיל אז כמובן שחשבתי "אני אקח באבל, יהיה לי מהיר יותר מאוטובוס". לא ידעתי מראש שהוא ייסע דרך רמת גן כמו 42, ואז יאסוף שם נוסעת שרצתה לרוטשילד, אז עבר למסלול כמו של 142. בתור נוסע, אין לי אפשרות לדעת את המסלול מראש, ואין לי אפשרות להתנגד למסלול שלא מתאים לי. אם הייתי יודע מראש שהבאבל הזה היה נוסע במסלול של 142, לא הייתי עולה עליו, והייתי חוסך לעצמי המון זמן.

לא די בכך, ברוטשילד הוא החליט שלא בא לו לנסוע 10 קמ"ש עד אלנבי, אז הוא חתך דרך נחמני ואז מונטיפיורי, מה שלא היה מהיר יותר בכלל, ורק האריך לי את הדרך עוד קצת.
 
חוסר האפשרות לחזות את זמן הנסיעה והמסלול שמשתנה באופן דינאמי הוא החיסרון הגדול ביותר של השירות מבחינת חווית נוסע (אם עוד נוסע מבקש לעלות וגם לרדת לפני שאני יורד, זמן הנסיעה שלי מתארך. בניגוד לאוטובוס במסלול קבוע שבו אם עוד נוסע מבקש לעלות, זמן הנסיעה שלי נשאר כמעט זהה למעט עצירה קצרה בתחנה)
 
ה"אפליקציה" טיפשה יותר ממה שאנשים חושבים ואין לה את הידע והניסיון שיש לנהג שמכיר את האיזור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו נסיעה שפשוט לא צריכה להיות בשירות משלים.'
זו נסיעה שפשוט לא צריכה להיות בשירות משלים.
21/08/2019 | 21:00
7
81
לדעתי היה עדיף להגביל את באבל לנסיעות מאזורי 2 של גוש דן ועד הירקון, האיילון, וקיבוץ גלויות. בעתידים הייתי מבין למה צריך שירות משלים לרעננה, פתח תקווה או הרצליה אם אין שירות תדיר במשך היום או שאנשים מקדימים או עושים שעות נוספות ומפספסים קווי יוממים למיניהם. כמו כן אני מקווה שיש קו סדיר ותדיר מעתידים לתחנת האוניברסיטה. שירות כמו באבל צריך להביא נוסעים מחולון לאור יהודה או שיבא, מפתח תקווה לרמת השרון, לטפל בבעיות התדירות של המושבים והקיבוצים שבין השרון לירקון ומצפון לכפ"ס-רעננה.
 
יש מקומות וחיבורים שתח"צ סדירה בקווים עם לו"ז אינה יכולה לתת להם מענה בתדירות סבירה, ואלו המקומות שזועקים לשירות משלים כזה.
 
אישית הייתי שוקל קפיצה לאוניברסיטה וקפיצה מההגנה אם צירי האורך פקוקים עד כדי כך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן הרכבת מושלמת כשיש פקקים אבל לא חשבתי על זה באותו ערב'
אכן הרכבת מושלמת כשיש פקקים אבל לא חשבתי על זה באותו ערב
21/08/2019 | 21:33
6
66
בכל אופן - אם באבל מתקשה בליבת המערכת, קשה לי לראות אותה עובדת בפרברים איפה שתדירות האוטובוסים נמוכה. יש שם באופן טבעי פחות נוסעים שפזורים על שטח נרחב יותר, אז כדי לשרת אותם בזמן הגעה סביר צריך יותר כלי רכב. בגלל שנסיעות כמו "פתח תקווה לרמת השרון" הן לא נפוצות במיוחד, יהיה קשה למלא את הרכב, ככה שרוב הסיכויים שהוא ייסע עם נוסע אחד או שניים - משמע הסבסוד שצריך פר נוסע הוא ענקי!
 
אפילו אם אנחנו בעולם עתידני אוטופי שבו יש מכוניות ללא נהג שיכולות לעשות את זה והעלות השעתית של רכב היא שולית, זה עדיין does not scale בגלל שככל שיש יותר נוסעים צריך יותר סבסוד וזה פשוט הופך לבור תקציבי ואפילו בלי סבסוד חוצה כמו בקווי אוטובוס (שהכנסות על קווים רווחיים מכסות את ההוצאות על קווים פחות רווחיים). ואז, אם יש כל כך הרבה כסף לשפוך על שירות כזה - עדיף כבר להשתמש בו כדי לשפר את שירות האוטובוסים, הרכבת הקלה, או המטרו הבא עלינו לטובה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי יש פוטנציאל לחיסכון מול קווי אוטובוס לא תדירים.'
לדעתי יש פוטנציאל לחיסכון מול קווי אוטובוס לא תדירים.
24/08/2019 | 13:45
5
48
אמנם יש קווים ארציים כמו 947 שנותנים שירות היקפי טוב בגוש דן, אבל לנסיעות בינפרבריות רבות יש קווים עם נסיעות בודדות ביום או תדירויות נמוכות. אלו קווים שאינם יכולים לשגשג כי התדירות הנמוכה מורידה מהם את כל מו שיכול אחרת.
 
הגיוני ביותר שיהיה לתושב רמת השרון צורך להגיע לביילינסון, 6.5 ק"מ בקו אווירי, 11 ק"מ נסיעה, 15 דקות ברכב פרטי או כמעט שעתיים בתח"צ ממנו.
 
מול מצב כזה הנוסע צריך לשקול אם שווה לו לוותר על 4 שעות מחייו או להשתמש באמצעי יקר יותר כמו מונית או רכב פרטי אם ישנו. לשם הוויכוח לוקח פחות מ 45 דקות לרכוב מרחק כזה אם תנאי הכביש בטוחים מספיק (זו אינה המלצה). מערכת תח"צ ששואפת לאפשר בחירה בחיים ללא רכב צריכה לחשוב איך לאפשר נסיעה כזו במחירים סבירים.
 
לדעתי אם היו עושים קו שעתי בין שתי הנקודות הרנדומליות שנקבתי בשמן זה עדיין לא היה אטרקטיבי מספיק מבחינת זמנים ואוטובוסים רבים היו נוסעים ריקים. ברכב שיתופי לפי דרישה אם אין נוסעים אין רכב. נאמר שניתן לנפח את המסלול מרבע שעה ברכב לחצי שעה באוטובוס- מדובר במכונה ושני נהגים ליום, או 3-4 נהגים לשבוע אם הקו יפעל עד צהרי שישי ובמוצ"ש.
 
רכב שיתופי שמגיע תוך 20 דקות ונוסע לביילינסון תוך 20 דקות (העלאת נוסע נוסף בדרך) יחסוך לנוסע למעלה משעה בתח"צ במצב הנוכחי, פוטנציאל של שעת המתנה אם היה קו שעתי, וסכומי כסף משמעותיים בהשוואה למונית ( ₪70-₪90 לכיוון לפי מחיר gett במפות גוגל ).
 
אני מסכים שעד שתהיה מסה קריטית יהיה אלמנט מסויים של סיבסוד ולכן אני מתנגד לאמצעים כאלו במקומות ומסלולים שיש בהם תח"צ ברמה מספקת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איך הגעת לשעתיים?'
איך הגעת לשעתיים?
25/08/2019 | 18:29
3
20
כל קו לתל אביב לכפר הירוק ומשם קו 49. במסלול נסיעה שדי דומה לרכב הפרטי. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה מה שגוגל חישב. '
זה מה שגוגל חישב.
26/08/2019 | 01:21
2
20
לחצתי על שתי נקודות רנדומליות בפ"ת והוד השרון. הנקודה בפ"ת היתה ליד ביילינסון וזו שבהוד השרוו היתה ברחוב שמקביל לציר הראשי שם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הוד שרון ורמת השרון הן שתי ערים שונות'
הוד שרון ורמת השרון הן שתי ערים שונות
26/08/2019 | 06:34
1
17
ולא חסרים קווים ישירים מהוד השרון לביילינסון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הכוונה רמת, חישוב מחדש ביום חול נתן זמן אחר. '
הכוונה רמת, חישוב מחדש ביום חול נתן זמן אחר.
27/08/2019 | 14:46
6
המיקום שבדקתי ממנו היה אושיסקין של רמת השרון. בדקתי בגוגל בצהרי שישי וכל התוצאות היו בין 1:40 ל 1:50 שמבחינתי זה שעתיים. ביום חול יצאה תוצאה של חצי שעה פלוס, אבל אני לא אחראי לזה שביום שישי יש תוצאות שונות עקב צמצומי קווים או הפסקת פעילות מוקדמת יותר בקווים מסויימים.
 
גם אם הדוגמה הזו אינה לגמרי נכונה יש וודאי מקומות בהם הקישור ההיקפי חלש בעוד שהקישור למרכז תל אביב חזק. כולם מכירים את אזורי התעשייה שאין איך להגיע אליהם, את הישוב הצמוד שהגעה אליו מחייבת נסיעה בכיוון ההפוך לתחנה מרכזית כלשהי כדי להחליף לקו שמגיע לתחנה המרכזית או לצומת השולי הישוב שבו היעד. תחבורה ציבורית חזקה מאד בנסיעות ממרכז למרכז או לאורך צירים ראשיים. היא חלשה בנסיעות בין מוקדים פרבריים או בצירים היקפיים. זה המצב בכל מקום ושירות לפי דרישה יכול לענות על צרכי ההתניידות במקומות שתח"צ קלאסית אינה יכולה לתת פתרונות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כי בתל אביב לא הבינו את מה שהבינו בחיפה'
כי בתל אביב לא הבינו את מה שהבינו בחיפה
25/08/2019 | 20:24
27
מליון קווים נוסעים למשל מפתח תקווה לכרמלית. במקום שכל הקווים מפתח תקווה למשל יתנקזו לקניון איילון (למשל) ומשם יהיה שירות תדיר לכרמלית ולתחנה המרכזית.
 
צריך לעשות בתל אביב את מה שעשו בחיפה עם מרכזית המפרץ וחוף הכרמל.
קח את קו 47 של מטרופולין אין לו שום עניין לנוע באבל גבירול! הוא גם לא מתאים לשם.
תחשוב גם כמה כסף מתבזבז על מליון קווים שנוסעים בתוך תל אביב ריקים כמעט לגמרי עד שהם מגיעים לנקודה של פוטנציאל הקו שלהם.
אותו דבר גם לכל הקווים המאוד לא תדירים כמו 121 של אפיקים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה יכול לגרום לאנשים להיות מוכנים לשתף מונית?'
מה יכול לגרום לאנשים להיות מוכנים לשתף מונית?
22/08/2019 | 00:56
2
77
בשנ האחרונה יצא לי לנסוע במונית ספיישל משותפת. (שישי בצהריים וכו')
זה אינטרס של הנוסעים ולפעמים גם הנהג כי בלי תוספת הנוסעים הנהג לא יוכל לצאת לדרך כי אין הסכמה על המחיר לנוסע יחיד.
 
חבל שתרבות הטרמפים באזורים מסויימים בארץ לוקים בחסר, ועוד יותר חבר ש'וויז קארפול' לא ממש ידידותי למשתמש ובעיקר ניתן להשיג בו נסיעות בצירים נפוצים ובעלי תחבורה ציבורית סדירה ותדירה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו שאלה של מנטאליות ונפוצות התופעה. '
זו שאלה של מנטאליות ונפוצות התופעה.
22/08/2019 | 02:35
67
באנגליה מוניות משותפות זה רק במצב חירום כמו שביתה בתחתית. בכל מצב אחר הרעיון פשוט לא קיים. זה ברמה שקרובה שבאה לבקר בארץ שאלה אותי אם עדיין יש "שירות" מנתב"ג כאילו המילה שירות היא שמו של אמצעי התחבורה, ללא המילה מונית.
 
בארץ יש את מוניות השירות במיניבוסים בגודל של פורד טרנזיט, היתה תרבות של "להעלות" ובמקומות מסויימים עדיין יש תרבות של טרמפים. כשהצובור רגיל יותר שאמצעי תחבורה מסויים יכול להיות משותף קל יותר לשתף אותו. באבל משתמדים במיניבוסים בגודל של מונית שירות רגילה שהציבור הישראלי מזהה כרכב שאינו להסעות פרטיות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וויז קארפול הוא שירות אינטרסנטי'
וויז קארפול הוא שירות אינטרסנטי
25/08/2019 | 20:19
22
אתה לא מקבל כסף על הנסיעה עד שתצבור מספיק כסף. זה חוצפה.
 
מעבר לזה, השירות שלהם מכריח אותך להכנס לאיזה רחובות צדדים כדי לאסוף נוסעים כאילו אתה מונית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא נוסע בזה כי זה יקר ביחס תמורה מחיר'
לא נוסע בזה כי זה יקר ביחס תמורה מחיר
25/08/2019 | 20:18
26
אם אני צריך לחכות לבאבל הזה 20 דקות ובסוף הוא מוריד אותי רחוק מהיעד שלי אז זה לא נוח.
אני למשל רציתי להגיע לנמל תל אביב. אז כמו דביל רשמתי נמל תל אביב והבאבל זרק אותי ברידינג וזה ממש רחוק. אז למדתי, פעם אחרת כתבתי לו ארומה נמל תל אביב ורידינג זה כבר לא אופציה כי זה רחוק מידי אז הוריד אותי בתחנה של קו 55 על הירקון.
 
מעבר לזה, הקטע שאתה גם לא ממש יודע באיזה תחנה לחכות לנהג לאיסוף היא נוראית. זה ממש מבלבל.
 
אישית, לא אשתמש יותר בשירות הזה. לחלוטין לא שווה את הכסף אלא לנסיעה מזדמנת אחת ל...
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

06:07 | 20.09.19 קיפiד
08:07 | 19.09.19 רדיאוטורי 22
20:17 | 18.09.19 סקורפיון36
19:32 | 18.09.19 אלכס גרנשטיין
21:35 | 17.09.19 סקורפיון36
17:57 | 16.09.19 matrix200200
23:00 | 15.09.19 Maverick89
03:15 | 15.09.19 arseny92
17:14 | 13.09.19 DRORIKO8
16:29 | 12.09.19 אלכס גרנשטיין
18:29 | 11.09.19 matrix200200

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ