האם יש צפי לקו שעובר מרעננה לתל אביב דרך 531?

מצב
הנושא נעול.
האם יש צפי לקו שעובר מרעננה לתל אביב דרך 531?

האם יש צפי לקו שעובר מרעננה לתל אביב דרך 531?
חוץ מהרכבת בעתיד מהרצליה לתל אביב..
 

Ccyclist

Well-known member
מצטרף לשואלים, זו תהיה מהפיכה אמיתית עבור רעננה.

שאלה טובה. בהחלט מעניין מתי נראה פתיחה מלאה של קו הרכבת
מצטרף לשואלים, זו תהיה מהפיכה אמיתית עבור רעננה.
15-20 דקות לת"א מרכז ולשלום ללא פקקים.
 

אורי404

New member
כעיקרון לא פסלו אפשרות. השאלה היא האם זה יועיל

האם יש צפי לקו שעובר מרעננה לתל אביב דרך 531?
חוץ מהרכבת בעתיד מהרצליה לתל אביב..
כעיקרון לא פסלו אפשרות. השאלה היא האם זה יועיל
במכרז שרון-חולון, כתוב שתיתכן אפשרות לקווי אוטובוסים, שיסעו דרך כביש 531.
מרעננה לתל אביב, השאלה היא האם זה יהיה מועיל. קו 347 הוא קו מהיר יחסית. נניח והוא לא ייסע דרך הבריגדה היהודית בהרצליה ודרך כפר שמריהו, אלא דרך 531 ודרך איילון, האם זה יקצר את הנסיעה באופן משמעותי?
מה גם שיש תחנה ליד המרכז הבינתחומי, ששימושית לא רק עבור חלק מהסטודנטים שם, אלא לתושבי הסביבה.
 
אין כל כך צורך בכך

האם יש צפי לקו שעובר מרעננה לתל אביב דרך 531?
חוץ מהרכבת בעתיד מהרצליה לתל אביב..
אין כל כך צורך בכך
ואני כותב את זה כתושב רעננה שנוסע ב-347.

א. כבר יש קו דרך 531 מכפר סבא שנקרא 148 (מהשכונה הירוקה דרך טשרניחובסקי לצומת רעננה ומשם ל-531). הקו הזה שענה על צורך בקשר ישיר מהשכונה הירוקה בת"א ותגבור בצומת רעננה (אליו מגיעים הקווים האחרים לתל אביב עמוסים), נתקל בבעיה חמורה כשהוא מתחבר לאיילון, היציאה מכפר שמריהו נוראה ואיומה בשעות השיא, ההמשך בנתיבי איילון נורא ואיום גם כן ולמעשה אין לו איפה לרדת מהאיילון בצורה נוחה עד רוקח ואז הוא מספספס גם את נת"צ נמיר, וגם את מכללת לוינסקי, איינשטיין וסמינר הקיבוצים. (כולם יעדים חשובים).
כל זה בגלל שלא פתחו את היציאה ממחלף שבעת הכוכבים שהיהתה אמורה להפוך את היציאה מכפר שמריהו לנסבלת.
בבחירה בין רע לרע בחרו להוציא אותו מכפר שמריהו אבל זה לא היה משנה הרבה כי הפקק באיילון אחרי כפר שמריהו הוא סיוט באותה מידה.
ב. תחנות העליה החזקות ברעננה הן כמובן לאורך אחוזה, חלקן ממערב לבן גוריון (אחוזה/מגדל, אחוזה הנשיאים, בית לוינשטיין ואחוזה/ירושלים), לכן כל אוטובוס שאוסף ברעננה ייצא ל-531 בשדרות ירושלים ולא בבן גוריון. אבל בהנחה שהוא יוצא בכפר שמריהו ההבדל בין נסיעה שם לבין נסיעה בבריגדה בהרצליה הוא זניח ולכן כדאי כבר שירוויח את הבינתחומי. למעשה אחר הצהריים הוייז מכוון דרך הבריגדה כי היציאה מ-531 לשדרות ירושלים שמאלה לוקחת כמה וכמה רמזורים.
בקיצור, זה לא שאין היתכנות לקו כזה, אבל זה לא תורם הרבה למערכת.
 

telaviv202

New member
מתי שהוא בעתיד מתוכננת יציאה משבעת הכוכבים לסירה

אין כל כך צורך בכך
ואני כותב את זה כתושב רעננה שנוסע ב-347.

א. כבר יש קו דרך 531 מכפר סבא שנקרא 148 (מהשכונה הירוקה דרך טשרניחובסקי לצומת רעננה ומשם ל-531). הקו הזה שענה על צורך בקשר ישיר מהשכונה הירוקה בת"א ותגבור בצומת רעננה (אליו מגיעים הקווים האחרים לתל אביב עמוסים), נתקל בבעיה חמורה כשהוא מתחבר לאיילון, היציאה מכפר שמריהו נוראה ואיומה בשעות השיא, ההמשך בנתיבי איילון נורא ואיום גם כן ולמעשה אין לו איפה לרדת מהאיילון בצורה נוחה עד רוקח ואז הוא מספספס גם את נת"צ נמיר, וגם את מכללת לוינסקי, איינשטיין וסמינר הקיבוצים. (כולם יעדים חשובים).
כל זה בגלל שלא פתחו את היציאה ממחלף שבעת הכוכבים שהיהתה אמורה להפוך את היציאה מכפר שמריהו לנסבלת.
בבחירה בין רע לרע בחרו להוציא אותו מכפר שמריהו אבל זה לא היה משנה הרבה כי הפקק באיילון אחרי כפר שמריהו הוא סיוט באותה מידה.
ב. תחנות העליה החזקות ברעננה הן כמובן לאורך אחוזה, חלקן ממערב לבן גוריון (אחוזה/מגדל, אחוזה הנשיאים, בית לוינשטיין ואחוזה/ירושלים), לכן כל אוטובוס שאוסף ברעננה ייצא ל-531 בשדרות ירושלים ולא בבן גוריון. אבל בהנחה שהוא יוצא בכפר שמריהו ההבדל בין נסיעה שם לבין נסיעה בבריגדה בהרצליה הוא זניח ולכן כדאי כבר שירוויח את הבינתחומי. למעשה אחר הצהריים הוייז מכוון דרך הבריגדה כי היציאה מ-531 לשדרות ירושלים שמאלה לוקחת כמה וכמה רמזורים.
בקיצור, זה לא שאין היתכנות לקו כזה, אבל זה לא תורם הרבה למערכת.
מתי שהוא בעתיד מתוכננת יציאה משבעת הכוכבים לסירה
התושבים שם (בהרצליה ב') והעירייה מתנגדים לרמפה, אבל משרד התחבורה דוחף לזה.
&nbsp
באשר לדיון הכללי - שמתי לב שב-531 יש שתי סככות אוטובוס ריקות בחיבור עם שדרות ירושלים. לכאורה מוכנות לשימוש עתידי אפשרי של קווי אוטובוס על הכביש המהיר.
&nbsp
דווקא ברחוב ירושלים עצמו אין סככות אוטובוס לשתי התחנות הקרובות לתחנת הרכבת של רעננה מערב. עד כמה שאני יודע, הרצליה ורעננה רבות מי אחראי לכך.
 

DanielOne

New member
לגבי קו 148 - יכול לצאת בגלילות

אין כל כך צורך בכך
ואני כותב את זה כתושב רעננה שנוסע ב-347.

א. כבר יש קו דרך 531 מכפר סבא שנקרא 148 (מהשכונה הירוקה דרך טשרניחובסקי לצומת רעננה ומשם ל-531). הקו הזה שענה על צורך בקשר ישיר מהשכונה הירוקה בת"א ותגבור בצומת רעננה (אליו מגיעים הקווים האחרים לתל אביב עמוסים), נתקל בבעיה חמורה כשהוא מתחבר לאיילון, היציאה מכפר שמריהו נוראה ואיומה בשעות השיא, ההמשך בנתיבי איילון נורא ואיום גם כן ולמעשה אין לו איפה לרדת מהאיילון בצורה נוחה עד רוקח ואז הוא מספספס גם את נת"צ נמיר, וגם את מכללת לוינסקי, איינשטיין וסמינר הקיבוצים. (כולם יעדים חשובים).
כל זה בגלל שלא פתחו את היציאה ממחלף שבעת הכוכבים שהיהתה אמורה להפוך את היציאה מכפר שמריהו לנסבלת.
בבחירה בין רע לרע בחרו להוציא אותו מכפר שמריהו אבל זה לא היה משנה הרבה כי הפקק באיילון אחרי כפר שמריהו הוא סיוט באותה מידה.
ב. תחנות העליה החזקות ברעננה הן כמובן לאורך אחוזה, חלקן ממערב לבן גוריון (אחוזה/מגדל, אחוזה הנשיאים, בית לוינשטיין ואחוזה/ירושלים), לכן כל אוטובוס שאוסף ברעננה ייצא ל-531 בשדרות ירושלים ולא בבן גוריון. אבל בהנחה שהוא יוצא בכפר שמריהו ההבדל בין נסיעה שם לבין נסיעה בבריגדה בהרצליה הוא זניח ולכן כדאי כבר שירוויח את הבינתחומי. למעשה אחר הצהריים הוייז מכוון דרך הבריגדה כי היציאה מ-531 לשדרות ירושלים שמאלה לוקחת כמה וכמה רמזורים.
בקיצור, זה לא שאין היתכנות לקו כזה, אבל זה לא תורם הרבה למערכת.
לגבי קו 148 - יכול לצאת בגלילות
בינתיים הוא יכול לצאת בגלילות להוריד בתחנה שליד המוסד ולהתחבר לדרך נמיר. בנוסף ראיתי שכבר עובדים על החיבור של מחלף שבעת הכוכבים..
&nbsp
יש גם תחנות ברמפות של 531, בבן גוריון ובדרך ירושלים -בתחנת הרכבת רעננה מערב, לא ברור למה לא עושים שם תחנות לקו. (לא צריך לקחת יותר מ-2-3 דק') ואולי ככה יהיה אפשר לתגבר קצת את הנסיעות של הקו.
 
לגבי 148

לגבי קו 148 - יכול לצאת בגלילות
בינתיים הוא יכול לצאת בגלילות להוריד בתחנה שליד המוסד ולהתחבר לדרך נמיר. בנוסף ראיתי שכבר עובדים על החיבור של מחלף שבעת הכוכבים..
&nbsp
יש גם תחנות ברמפות של 531, בבן גוריון ובדרך ירושלים -בתחנת הרכבת רעננה מערב, לא ברור למה לא עושים שם תחנות לקו. (לא צריך לקחת יותר מ-2-3 דק') ואולי ככה יהיה אפשר לתגבר קצת את הנסיעות של הקו.
לגבי 148
לצאת בגלילות הוא יכול, אבל לחזור משם הוא לא יכול. כלומר הוא יהיה א-סימטרי בכיוונים. (זה כשלעצמו לא רצוי אבל לא נורא).
כאמור הוא לא ירוויח מזה הרבה, הפקק בבוקר מכפר שמריהו והלאה נורא ואיום על האיילון, בעוד התנועה בכביש 2 (אחרי שעוברים את הסיוט של כפר שמריהו) דווקא בסדר. לא בדקתי בווייז אבל אני מניח שזה בערך אותו דבר.
לגבי עצירות ל-148 במחלפי רעננה (בן גוריון וירושלים), זה כמובן אפשרי, אבל דווקא בשעות השיא ייתכן שזה יהיה עיכוב גדול, הכל תלוי כמה מחזורי רמזור צריך לעבור רק כדי להמשיך ישר. כמו שכתבתי, בשיא אחר הצהריים חזרה מתל אביב אני יודע שיש לפעמים תור ארוך במחלף של שד' ירושלים. גם אם אין אז זה עיכוב לעומת רכב פרטי ובגלל שלתחנות האלה אין פוטנציאל נוסעים ענקי כנראה שהחליטו שכרגע יהיו יותר מפסידים ממרוויחים ממהלך כזה.

אני עוד לא ראיתי עבודות על הרמפה של שבעת הכוכבים, רק את העבודות על המת"צ של מהיר לעיר על גשר שבעת הכוכבים. אבל אולי זה משולב.

לגבי תחנות העמוד בשד' ירושלים ליד הרכבת, למיטב ידיעתי זה לא קשור לסכסוכי גבולות בין רעננה והרצליה. התכנון המקורי היה למת"צ אמצעי עם תחנות בתוכו שנבנה במסגרת הקמת הגשר, אבל לא נפתח בגלל חוסר הרציפות עם שאר מהיר לעיר שכידוע לכולנו בהרצליה עוד לא מגיע לאזור זה וברעננה עוד נמצא בכלל בויכוחים. במסגרת המת"צ היו אמורות לקום תחנות אוטובוס באמצע המסלול. כשפתחו את הרכבת בלי המת"צ היו צריכים לייצר פתרון זמני מהיר והתשתית אפשרה רק את תחנות העמוד. המדרכה שם צרה (לכיוון רעננה יש קיר אקוסטי ולכיוון הרצליה יש אמנם שדה, אבל הוא לא בזכות הדרך). זה לא אומר שאי אפשר להקים סככות אבל בשלב הראשון רצו רק לתקוע עמוד כדי שיהיה מוכן לפתיחת התחנה. אני מניח שכשהתחנה תיפתח לכיוון תל אביב ומספר הנוסעים יזנק (ולכן גם מספר הממתינים בתחנות אלה) עיריית רעננה תגיש בקשה לסככות ואז יתמודדו גם עם המדרכה הצרה (יש פתרונות כמו סככה צרה).
 

DanielOne

New member
קו 148 בחזור

לגבי 148
לצאת בגלילות הוא יכול, אבל לחזור משם הוא לא יכול. כלומר הוא יהיה א-סימטרי בכיוונים. (זה כשלעצמו לא רצוי אבל לא נורא).
כאמור הוא לא ירוויח מזה הרבה, הפקק בבוקר מכפר שמריהו והלאה נורא ואיום על האיילון, בעוד התנועה בכביש 2 (אחרי שעוברים את הסיוט של כפר שמריהו) דווקא בסדר. לא בדקתי בווייז אבל אני מניח שזה בערך אותו דבר.
לגבי עצירות ל-148 במחלפי רעננה (בן גוריון וירושלים), זה כמובן אפשרי, אבל דווקא בשעות השיא ייתכן שזה יהיה עיכוב גדול, הכל תלוי כמה מחזורי רמזור צריך לעבור רק כדי להמשיך ישר. כמו שכתבתי, בשיא אחר הצהריים חזרה מתל אביב אני יודע שיש לפעמים תור ארוך במחלף של שד' ירושלים. גם אם אין אז זה עיכוב לעומת רכב פרטי ובגלל שלתחנות האלה אין פוטנציאל נוסעים ענקי כנראה שהחליטו שכרגע יהיו יותר מפסידים ממרוויחים ממהלך כזה.

אני עוד לא ראיתי עבודות על הרמפה של שבעת הכוכבים, רק את העבודות על המת"צ של מהיר לעיר על גשר שבעת הכוכבים. אבל אולי זה משולב.

לגבי תחנות העמוד בשד' ירושלים ליד הרכבת, למיטב ידיעתי זה לא קשור לסכסוכי גבולות בין רעננה והרצליה. התכנון המקורי היה למת"צ אמצעי עם תחנות בתוכו שנבנה במסגרת הקמת הגשר, אבל לא נפתח בגלל חוסר הרציפות עם שאר מהיר לעיר שכידוע לכולנו בהרצליה עוד לא מגיע לאזור זה וברעננה עוד נמצא בכלל בויכוחים. במסגרת המת"צ היו אמורות לקום תחנות אוטובוס באמצע המסלול. כשפתחו את הרכבת בלי המת"צ היו צריכים לייצר פתרון זמני מהיר והתשתית אפשרה רק את תחנות העמוד. המדרכה שם צרה (לכיוון רעננה יש קיר אקוסטי ולכיוון הרצליה יש אמנם שדה, אבל הוא לא בזכות הדרך). זה לא אומר שאי אפשר להקים סככות אבל בשלב הראשון רצו רק לתקוע עמוד כדי שיהיה מוכן לפתיחת התחנה. אני מניח שכשהתחנה תיפתח לכיוון תל אביב ומספר הנוסעים יזנק (ולכן גם מספר הממתינים בתחנות אלה) עיריית רעננה תגיש בקשה לסככות ואז יתמודדו גם עם המדרכה הצרה (יש פתרונות כמו סככה צרה).
קו 148 בחזור
אולי הגיע הזמן להחזיר את הלולאה מכביש 5 למזרח לכיוון איילון צפונה. סגרו אותה כשבנו את הגשר מאיילון ל5 מערב. אבל לא רואה סיבה שלא יחזירו את הלולאה במיוחד שלא נוצרת תנועת מלקחיים באיילון.
&nbsp
לגבי הכניסה במחלף שבעת הכוכבים. ראיתי שעובדים בדרך משה דיין ליד כיכר בן עמי נראה שמכינים את השטח לחיבור.
 

Bus Nerd

Active member
למה בעצם סגרו את הלולאה הזו?

קו 148 בחזור
אולי הגיע הזמן להחזיר את הלולאה מכביש 5 למזרח לכיוון איילון צפונה. סגרו אותה כשבנו את הגשר מאיילון ל5 מערב. אבל לא רואה סיבה שלא יחזירו את הלולאה במיוחד שלא נוצרת תנועת מלקחיים באיילון.
&nbsp
לגבי הכניסה במחלף שבעת הכוכבים. ראיתי שעובדים בדרך משה דיין ליד כיכר בן עמי נראה שמכינים את השטח לחיבור.
למה בעצם סגרו את הלולאה הזו?
 

DanielOne

New member
כשבנו את הגשר מאיילון לכביש 5

למה בעצם סגרו את הלולאה הזו?
כשבנו את הגשר מאיילון לכביש 5
אז סגרו את הלולאה. בזמנו גם לא היה בה צורך גדול מכיוון שאיילון הסתיים בהרצליה.
היום אחרי שהאריכו את איילון ויש חיבור ל-531 יש בזה צורך חשוב מאוד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה