שתי סיבותלא הבנתי למה מתלהבים מאובר
זה לא זול משמעותית ממוניות
זה לא יוסיף זמינות של מוניות במקומות שיש בהם חסר
הנהגים מרוויחים מעט מאוד (אם מחשבים בלאי)
למה כולם מדברים על זה כאילו זה עומד לשנות את כל השוק?
אל תבלבל בין השקפה פוליטית לכלכלית ימניתשתי סיבות
1) הפרופגנדה של אובר עובדת יופי
2) אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית חושבים שזה הגיוני שנהגי המוניות ירוויחו שכר עבדות ושרוב הכסף ייכנס לכיסי תאגיד זר שרושם הפסדים עצומים ובעצם מסובסד ע"י משקיעים פרטיים - כל עוד העלות ללקוח קטנה אפילו בקצת. אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית מעדיפים מצב כאוטי שבו התאגיד עושה מה שבא לו, בלי פיקוח ממשלתי, וסבבה מבחינתם שלעובדים אין זכויות. לאנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית לא מפריע שאובר הכריזה במסמכי ההנפקה שלה שהמתחרה העיקרית שלה היא תחבורה ציבורית, ושהמטרה של אובר היא להציע נסיעות במחירי הפסד כדי לרסק את התחרות, להפוך למונופול, ואז להעלות את המחירים בלי פיקוח או הגבלה כדי להתחיל להרוויח.
יש אנשים שמבחינתם זה בסדר, וחושבים שתוכל להיווצר תחרות שבה שחקן אחר ייכנס לשוק ויציע מחירים נמוכים יותר אם אובר תהפוך למונופול, גם אם קשה עד בלתי אפשרי לשכנע אנשים להתחיל להשתמש באפליקציה אחרת וקשה לגייס צי נהגים מספיק גדול בשביל לתת פייט.
יש אנשים שחושבים שזה סבבה שלא יהיו יותר אוטובוסים ושכולם ייסעו באובר, גם אם זה אומר שיהיו יותר פקקים. העיקר החופש - החופש לעמוד בפקק עם נהג פרטי.
אובר קורץ לימנים כמו שר התחבורה שלנו כי הוא פשוט החלום הליברטריאני קפיטליסטי - לנצל את העובדים, להתעלם מרגולציות, לשחד ממשלות כדי שייבטלו רגולציות, לנסוע במסלול שמתאים לך בלי להיות עם אנשים אחרים בסביבה שלך, ומי שלא יכול להרשות לעצמו לשלם על מונית - או "בעייה שלו, שיילך ברגל" או "אז שהממשלה תסבסד לו נסיעות מונית" (לא משנה להם שהוכיחו כבר בעולם שסיבסוד נסיעות אובר זה לא משהו שהוא scalable בניגוד לסיבסוד אוטובוסים)
https://www.citylab.com/transportat...ic-transportation-uber/588154/?utm_source=twb
https://www.theguardian.com/cities/...e-town-that-replaced-public-transit-with-uber
כל הטיוענים שלך אלה טיעוני איש הקש.שתי סיבות
1) הפרופגנדה של אובר עובדת יופי
2) אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית חושבים שזה הגיוני שנהגי המוניות ירוויחו שכר עבדות ושרוב הכסף ייכנס לכיסי תאגיד זר שרושם הפסדים עצומים ובעצם מסובסד ע"י משקיעים פרטיים - כל עוד העלות ללקוח קטנה אפילו בקצת. אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית מעדיפים מצב כאוטי שבו התאגיד עושה מה שבא לו, בלי פיקוח ממשלתי, וסבבה מבחינתם שלעובדים אין זכויות. לאנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית לא מפריע שאובר הכריזה במסמכי ההנפקה שלה שהמתחרה העיקרית שלה היא תחבורה ציבורית, ושהמטרה של אובר היא להציע נסיעות במחירי הפסד כדי לרסק את התחרות, להפוך למונופול, ואז להעלות את המחירים בלי פיקוח או הגבלה כדי להתחיל להרוויח.
יש אנשים שמבחינתם זה בסדר, וחושבים שתוכל להיווצר תחרות שבה שחקן אחר ייכנס לשוק ויציע מחירים נמוכים יותר אם אובר תהפוך למונופול, גם אם קשה עד בלתי אפשרי לשכנע אנשים להתחיל להשתמש באפליקציה אחרת וקשה לגייס צי נהגים מספיק גדול בשביל לתת פייט.
יש אנשים שחושבים שזה סבבה שלא יהיו יותר אוטובוסים ושכולם ייסעו באובר, גם אם זה אומר שיהיו יותר פקקים. העיקר החופש - החופש לעמוד בפקק עם נהג פרטי.
אובר קורץ לימנים כמו שר התחבורה שלנו כי הוא פשוט החלום הליברטריאני קפיטליסטי - לנצל את העובדים, להתעלם מרגולציות, לשחד ממשלות כדי שייבטלו רגולציות, לנסוע במסלול שמתאים לך בלי להיות עם אנשים אחרים בסביבה שלך, ומי שלא יכול להרשות לעצמו לשלם על מונית - או "בעייה שלו, שיילך ברגל" או "אז שהממשלה תסבסד לו נסיעות מונית" (לא משנה להם שהוכיחו כבר בעולם שסיבסוד נסיעות אובר זה לא משהו שהוא scalable בניגוד לסיבסוד אוטובוסים)
https://www.citylab.com/transportat...ic-transportation-uber/588154/?utm_source=twb
https://www.theguardian.com/cities/...e-town-that-replaced-public-transit-with-uber
בדרך כלל זה זול משמעותית ממונית רגילה.לא הבנתי למה מתלהבים מאובר
זה לא זול משמעותית ממוניות
זה לא יוסיף זמינות של מוניות במקומות שיש בהם חסר
הנהגים מרוויחים מעט מאוד (אם מחשבים בלאי)
למה כולם מדברים על זה כאילו זה עומד לשנות את כל השוק?
בניו יורק השתמשתי באוברלא הבנתי למה מתלהבים מאובר
זה לא זול משמעותית ממוניות
זה לא יוסיף זמינות של מוניות במקומות שיש בהם חסר
הנהגים מרוויחים מעט מאוד (אם מחשבים בלאי)
למה כולם מדברים על זה כאילו זה עומד לשנות את כל השוק?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.