לא הבנתי למה מתלהבים מאובר

מצב
הנושא נעול.
לא הבנתי למה מתלהבים מאובר

לא הבנתי למה מתלהבים מאובר
זה לא זול משמעותית ממוניות
זה לא יוסיף זמינות של מוניות במקומות שיש בהם חסר
הנהגים מרוויחים מעט מאוד (אם מחשבים בלאי)

למה כולם מדברים על זה כאילו זה עומד לשנות את כל השוק?
 

Bus Nerd

Active member
שתי סיבות

לא הבנתי למה מתלהבים מאובר
זה לא זול משמעותית ממוניות
זה לא יוסיף זמינות של מוניות במקומות שיש בהם חסר
הנהגים מרוויחים מעט מאוד (אם מחשבים בלאי)

למה כולם מדברים על זה כאילו זה עומד לשנות את כל השוק?
שתי סיבות
1) הפרופגנדה של אובר עובדת יופי :)
2) אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית חושבים שזה הגיוני שנהגי המוניות ירוויחו שכר עבדות ושרוב הכסף ייכנס לכיסי תאגיד זר שרושם הפסדים עצומים ובעצם מסובסד ע"י משקיעים פרטיים - כל עוד העלות ללקוח קטנה אפילו בקצת. אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית מעדיפים מצב כאוטי שבו התאגיד עושה מה שבא לו, בלי פיקוח ממשלתי, וסבבה מבחינתם שלעובדים אין זכויות. לאנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית לא מפריע שאובר הכריזה במסמכי ההנפקה שלה שהמתחרה העיקרית שלה היא תחבורה ציבורית, ושהמטרה של אובר היא להציע נסיעות במחירי הפסד כדי לרסק את התחרות, להפוך למונופול, ואז להעלות את המחירים בלי פיקוח או הגבלה כדי להתחיל להרוויח.

יש אנשים שמבחינתם זה בסדר, וחושבים שתוכל להיווצר תחרות שבה שחקן אחר ייכנס לשוק ויציע מחירים נמוכים יותר אם אובר תהפוך למונופול, גם אם קשה עד בלתי אפשרי לשכנע אנשים להתחיל להשתמש באפליקציה אחרת וקשה לגייס צי נהגים מספיק גדול בשביל לתת פייט.

יש אנשים שחושבים שזה סבבה שלא יהיו יותר אוטובוסים ושכולם ייסעו באובר, גם אם זה אומר שיהיו יותר פקקים. העיקר החופש - החופש לעמוד בפקק עם נהג פרטי.

אובר קורץ לימנים כמו שר התחבורה שלנו כי הוא פשוט החלום הליברטריאני קפיטליסטי - לנצל את העובדים, להתעלם מרגולציות, לשחד ממשלות כדי שייבטלו רגולציות, לנסוע במסלול שמתאים לך בלי להיות עם אנשים אחרים בסביבה שלך, ומי שלא יכול להרשות לעצמו לשלם על מונית - או "בעייה שלו, שיילך ברגל" או "אז שהממשלה תסבסד לו נסיעות מונית" (לא משנה להם שהוכיחו כבר בעולם שסיבסוד נסיעות אובר זה לא משהו שהוא scalable בניגוד לסיבסוד אוטובוסים)

https://www.citylab.com/transportat...ic-transportation-uber/588154/?utm_source=twb

https://www.theguardian.com/cities/...e-town-that-replaced-public-transit-with-uber
 

S o l l y

New member
אל תבלבל בין השקפה פוליטית לכלכלית ימנית

שתי סיבות
1) הפרופגנדה של אובר עובדת יופי :)
2) אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית חושבים שזה הגיוני שנהגי המוניות ירוויחו שכר עבדות ושרוב הכסף ייכנס לכיסי תאגיד זר שרושם הפסדים עצומים ובעצם מסובסד ע"י משקיעים פרטיים - כל עוד העלות ללקוח קטנה אפילו בקצת. אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית מעדיפים מצב כאוטי שבו התאגיד עושה מה שבא לו, בלי פיקוח ממשלתי, וסבבה מבחינתם שלעובדים אין זכויות. לאנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית לא מפריע שאובר הכריזה במסמכי ההנפקה שלה שהמתחרה העיקרית שלה היא תחבורה ציבורית, ושהמטרה של אובר היא להציע נסיעות במחירי הפסד כדי לרסק את התחרות, להפוך למונופול, ואז להעלות את המחירים בלי פיקוח או הגבלה כדי להתחיל להרוויח.

יש אנשים שמבחינתם זה בסדר, וחושבים שתוכל להיווצר תחרות שבה שחקן אחר ייכנס לשוק ויציע מחירים נמוכים יותר אם אובר תהפוך למונופול, גם אם קשה עד בלתי אפשרי לשכנע אנשים להתחיל להשתמש באפליקציה אחרת וקשה לגייס צי נהגים מספיק גדול בשביל לתת פייט.

יש אנשים שחושבים שזה סבבה שלא יהיו יותר אוטובוסים ושכולם ייסעו באובר, גם אם זה אומר שיהיו יותר פקקים. העיקר החופש - החופש לעמוד בפקק עם נהג פרטי.

אובר קורץ לימנים כמו שר התחבורה שלנו כי הוא פשוט החלום הליברטריאני קפיטליסטי - לנצל את העובדים, להתעלם מרגולציות, לשחד ממשלות כדי שייבטלו רגולציות, לנסוע במסלול שמתאים לך בלי להיות עם אנשים אחרים בסביבה שלך, ומי שלא יכול להרשות לעצמו לשלם על מונית - או "בעייה שלו, שיילך ברגל" או "אז שהממשלה תסבסד לו נסיעות מונית" (לא משנה להם שהוכיחו כבר בעולם שסיבסוד נסיעות אובר זה לא משהו שהוא scalable בניגוד לסיבסוד אוטובוסים)

https://www.citylab.com/transportat...ic-transportation-uber/588154/?utm_source=twb

https://www.theguardian.com/cities/...e-town-that-replaced-public-transit-with-uber
אל תבלבל בין השקפה פוליטית לכלכלית ימנית
 

matrix200200

Active member
כל הטיוענים שלך אלה טיעוני איש הקש.

שתי סיבות
1) הפרופגנדה של אובר עובדת יופי :)
2) אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית חושבים שזה הגיוני שנהגי המוניות ירוויחו שכר עבדות ושרוב הכסף ייכנס לכיסי תאגיד זר שרושם הפסדים עצומים ובעצם מסובסד ע"י משקיעים פרטיים - כל עוד העלות ללקוח קטנה אפילו בקצת. אנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית מעדיפים מצב כאוטי שבו התאגיד עושה מה שבא לו, בלי פיקוח ממשלתי, וסבבה מבחינתם שלעובדים אין זכויות. לאנשים בעלי השקפה פוליטית ימנית לא מפריע שאובר הכריזה במסמכי ההנפקה שלה שהמתחרה העיקרית שלה היא תחבורה ציבורית, ושהמטרה של אובר היא להציע נסיעות במחירי הפסד כדי לרסק את התחרות, להפוך למונופול, ואז להעלות את המחירים בלי פיקוח או הגבלה כדי להתחיל להרוויח.

יש אנשים שמבחינתם זה בסדר, וחושבים שתוכל להיווצר תחרות שבה שחקן אחר ייכנס לשוק ויציע מחירים נמוכים יותר אם אובר תהפוך למונופול, גם אם קשה עד בלתי אפשרי לשכנע אנשים להתחיל להשתמש באפליקציה אחרת וקשה לגייס צי נהגים מספיק גדול בשביל לתת פייט.

יש אנשים שחושבים שזה סבבה שלא יהיו יותר אוטובוסים ושכולם ייסעו באובר, גם אם זה אומר שיהיו יותר פקקים. העיקר החופש - החופש לעמוד בפקק עם נהג פרטי.

אובר קורץ לימנים כמו שר התחבורה שלנו כי הוא פשוט החלום הליברטריאני קפיטליסטי - לנצל את העובדים, להתעלם מרגולציות, לשחד ממשלות כדי שייבטלו רגולציות, לנסוע במסלול שמתאים לך בלי להיות עם אנשים אחרים בסביבה שלך, ומי שלא יכול להרשות לעצמו לשלם על מונית - או "בעייה שלו, שיילך ברגל" או "אז שהממשלה תסבסד לו נסיעות מונית" (לא משנה להם שהוכיחו כבר בעולם שסיבסוד נסיעות אובר זה לא משהו שהוא scalable בניגוד לסיבסוד אוטובוסים)

https://www.citylab.com/transportat...ic-transportation-uber/588154/?utm_source=twb

https://www.theguardian.com/cities/...e-town-that-replaced-public-transit-with-uber
כל הטיוענים שלך אלה טיעוני איש הקש.
1. אין לי שום רצון שינצלו את העובדים (כמו שאין לי רצון שיתנו לכל עובדים מיליון דולר).
זה פשוט לא ענייני ולא מזיז לי.
2. אין לי שום העדפה לאובר כמותג.
מצידי, כל עוד יהיה מגנגנון שיאפשר לכל בעל רכב, לעשות שימוש ברכבו כמונית, הרי זה מבורך.
אתה רוצה שהמדינה תפעיל מנגנון כזה ובכך תספק שרותי נסיעה לאזרחים?
שתרשה לכל אזרח להסיע נוסעים תמורת תשלום ותספק מנגנון הולם שיגן על שני הצדדים?
סבבה, לך על זה.
אבל בפועל זה לא מה שאתה מעדיף, אתה מצפצף על אנשים עניים ונותן עדיפות לעשירים (כאלה שיכולים לשלם מחיר מופרז על "רשיון").
או במקרה הטוב, כאלה עם קשרים שיכולים לקבל רשיון כזה מהמדינה כי קרוב משפחה שלהם נמצא ברשות המתאימה.
3. החלום שלי לא לנצל את העובדים (טענה דמאגוגית), אלה פשוט לתת לאנשים את הבחירה החופשית, לבחור את אמצעי התחבורה שהם מעדיפים, בלי שאתה או מישהוא אחר יחליט בשבילם.
זה שאתה מפחד שזה יפגע בתחבורה ציבורית, בעיקר מעיד על בעיות בתחבורה ציבורית ולא על הצורך למנוע שרותים כמו אובר.
4. זה מצחיק שאתה טוען שתומכי אובר בעד לשחד ממשלות, כשאתה וחבריך הרי בעד לשחד ממשלות על ידי חברות כמו סימנס ותאגידים גדולים אחרים במכרזים ממשלתיים לאספקת שרותי תחבורה ציבורית.
אתה רואה, דמאגוגיה יכולה לעבוד גם בכיוון ההפוך


5. גם מוסרנות מזוייפת וצביעות בטענה על "עובדים מסכנים" משעשעת.
הרי אתה בעצמך מתנגד לתת לאנשים מעוטי יכולת להגיע ביותר נוחות ויותר מהירות ליעדם ולתת לאנשים בעלי הרכב הפרטי שהם גם בהרבה מקרים מעוטי יכולת, להביא קצת יותר כסף בסוף החודש.
איכפת לך מעובדים כקליפת ההשום ומה שמעניין אותך זה ה"צדק והשוויון" המומצא שלך.
במילים אחרות, מעניינים אותך אך ורק עקרונות הדת שלך ולא האנשים בשר ודם.
הרי מבחינת האידאולוגיה שלך, גם אם מיליוני אנשים ימותו מרעב, זה עדיין סבבה כל עוד זה נעשה לפי עקרונות "הצדק החברתי והשוויון".

לסיכום:
תפסיק להחליט בשביל אחרים מה מוסרי, עם מי לנסוע, מה לקנות והכל יהיה בסד.
 

darkshadow1

New member
בדרך כלל זה זול משמעותית ממונית רגילה.

לא הבנתי למה מתלהבים מאובר
זה לא זול משמעותית ממוניות
זה לא יוסיף זמינות של מוניות במקומות שיש בהם חסר
הנהגים מרוויחים מעט מאוד (אם מחשבים בלאי)

למה כולם מדברים על זה כאילו זה עומד לשנות את כל השוק?
בדרך כלל זה זול משמעותית ממונית רגילה.
מ-3 סיבות עיקריות:
1. הרגולציה על אובר מצומצמת יותר מאשר על מוניות רגילות- מה שמאפשר להקטין עלויות (נניח אם אובר תיכנס לישראל- הנהגים לא יצטרכו לשלם על רישיון למונית)
2. אובר נמצאת בהפסדים- כלומר היא מסבסדת נסיעות מכספה, בניגוד לנהגי מונית שצריכים להרוויח
3. במקרים רבים אובר משלמת פחות לנהגים שלה לעומת נהגי מונית
 
בניו יורק השתמשתי באובר

לא הבנתי למה מתלהבים מאובר
זה לא זול משמעותית ממוניות
זה לא יוסיף זמינות של מוניות במקומות שיש בהם חסר
הנהגים מרוויחים מעט מאוד (אם מחשבים בלאי)

למה כולם מדברים על זה כאילו זה עומד לשנות את כל השוק?
בניו יורק השתמשתי באובר
נסיעה ממרכז מנהטן כיכר טימס למלון ליד שדה התעופה ניוארק נהג מונית ביקש 130 דולר. בסוף נסענו באובר ב 80 דולר.
אז זה כן זול משמעותית.
וכל מה שמאחרי הקלעים, מי מרוויח, מי מפסיד, מי מסבסד את מי ולמה, לא נכנס למערכת השיקולים שלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה