לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2239422,394 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'הרכבות המהירות בעולם'
הרכבות המהירות בעולם
<< ההודעה הנוכחית
17/08/2019 | 16:09
34
212
סרטון נחמד המדרג את 10 הרכבות עם פוטנציאל המהירות הגבוה ביותר (החל מ-300 קמ"ש ועד למהירות תאורטית של 600+ קמ"ש לרכבת בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר).

-- לפני שמפעילים את הסרטון, מומלץ להשתיק רמקולים --

https://youtu.be/qzv_wQBkSvM?t=17
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סרטון נחמד ומעניין. '
סרטון נחמד ומעניין.
17/08/2019 | 20:06
5
27
לצפיה ב-'עניין אותי במיוחד שהרכבת מהירה יותר ממטוס ארקיע '
עניין אותי במיוחד שהרכבת מהירה יותר ממטוס ארקיע
17/08/2019 | 21:59
4
108
שהיה בשימוש עד לפני שנתיים (ואולי בשימוש של ישראייר עד היום) עם מהירות שיוט של 516 קמ"ש.
 
 
אם ניקח בחשבון את הזמן המתבזבז על כל הפרצדורה של הגעה לשדה תעופה, בידוק ביטחוני, מזוודות ועליה למטוס, רוב הרכבות בסרטון הזה היו מגיעות ליעד מהר יותר.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבות מהירות בדר"כ עדיפות על מטוסים למרחק של עד 1000 ק"מ.'
רכבות מהירות בדר"כ עדיפות על מטוסים למרחק של עד 1000 ק"מ.
17/08/2019 | 22:39
3
110
וזה כולל גם מטוסי סילון עם מהירות שיוט של 800-900 קמ"ש. לא רק שהן מהירות יותר door-to-door אלא שהנסיעה בדר"כ נוחה יותר מאשר במטוסים קטנים, צפופים ורועשים שטסים בטיסות פנים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה תלוי מאוד במיקום התחנות לעומת שדות התעופה'
זה תלוי מאוד במיקום התחנות לעומת שדות התעופה
17/08/2019 | 23:09
2
36
לצפיה ב-'תלוי גם במסלול.'
תלוי גם במסלול.
18/08/2019 | 01:42
1
87
ממאלגה למדריד הרכבת היתה עדיפה גי המסלול שלה ישיר יחסית ומאפשר נסיעה של שעתיים פלוס בהשוואה לטיסה, הליכים בטחוניים ונסיעה לעיר שאורכים פרק זמן דומה. (אנחנו מגיעים למאלגה ממערב אז שדה התעופה קרוב יותר מתחנת הרכבת המהירה ולמעשה לקחנו נסיעת רכבת פרברית משדה התעופה לתחנת ה AVE).
 
ממאלגה לברצלונה היה עדיף לטוס כי אף שהטיסה ארכה שעה וחצי (אין לי מושג איך כי בפרק זמן דומה אנחנו מגיעים ממאלגה לצפון צרפת) הרכבת של ה AVE במסלול שנכנס למדריד מדרום ויוצא ממנה בכיוון צפון מזרח לוקחת כ5-6 שעות. לפי השילוט בכביש שעושה מסלול סביב החוף הדרומי והמזרחי של ספרד ברצלונה נמצאת כ800 ק"מ ממאלגה במסלול ההיקפי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפי google maps, ברכב מדובר במרחק של כ-1000 ק"מ.'
לפי google maps, ברכב מדובר במרחק של כ-1000 ק"מ.
18/08/2019 | 19:08
59
מן הסתם עבור רכבת שצריכה לעשות עיקוף דרך מדריד- המרחק אפילו יותר גדול, אז לא מפתיע שטיסה עדיפה. אם יקימו מסילה ישירה שלא עוברת דרך מדריד- יכול להיות שהיא תהיה עדיפה על טיסה (בלי להיכנס להאם זה סביר כלכלית).
מן הסתם המרחק המדוייק שונה בכל מקרה ותלוי בהרבה גורמים נוספים: המהירות של הרכבת, מספר תחנות העצירה וזמן העצירה בכל תחנה, הבידוק הביטחוני בתחנת הרכבת מול שדה התעופה, הגודל של שדה התעופה, הקישוריות של השדות ושל תחנות הרכבת לאמצעי תחבורה משלימים ועוד. בגלל זה כתבתי "בדרך כלל".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שר התחבורה התגאה בזמנו שהרכבת לירושלים תגיע ב-28 דקות'
שר התחבורה התגאה בזמנו שהרכבת לירושלים תגיע ב-28 דקות
18/08/2019 | 15:39
27
130
כשמסתכלים על הרכבות המהירות הללו, שגרסאות קצת פחות מהירות שלהן כבר קיימות עשרות שנים, מה בעצם מונע שימוש ברכבת מהירה באמת (אם הרכבת החשמלית כרגע נוסעת בפועל בסביבות 150 קמ"ש, רכבת מהירה של 300 קמ"ש תעשה את הדרך בסביבות ה-15 דקות)?
 
האם מדובר רק בשיקולי תקציב נטו?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת לא מספיקה, צריך מסילה שתוכננה למהירויות כאלו. '
רכבת לא מספיקה, צריך מסילה שתוכננה למהירויות כאלו.
18/08/2019 | 18:59
1
125
המסילה ה"מהירה" לירושלים מהירה רק בהשוואה לקו הישן. מדובר במסילה סטנדרטית למהירות עד 160 קמ"ש.
 
מערכות של 300 קמ"ש דורשות מסילות ייעודיות שנבנו למהירות  זו מלכתחילה.
 
בין 160 קמ"ש ל 300 קמ"ש ישנן מספר מהירויות ביניים מקובלות בעולם כמו 200 קמ"ש  ו 250 קמ"ש שחלקן אפשרי אחרי יישור מסילות קיימות וחלקן מתבסס על שילוב נסיעות על חלקים ממסילה מהירה שנועדה ל 300 קמ"ש ושלוחות איטיות יותר ממנה.
 
רכבת ישראל מתכננת לשדרג בעתיד את הקו הראשי מבאר שבע דרך לוד לתל אביב וחיפה למהירות של 230 קמ"ש או 250 קמ"ש אבל זה יצריךשינויי תוואי, דוגמה בולטת היא באזור בנימינה, חדרה וקיסריה שם התוואי הקיים אמור להיות מוחלף בתוואי חדש.
 
הבחירה אם לבנות למהירות ביניים או מהירות גבוהה היא פועל יוצא של רמת הצפיפות והשטח הפנוי. באזור כמו מישור החוף קשה למצוא תוואים חדשים לדרישות הגבוהות של 300 קמ"ש אז מהירות ביניים היא שאיפה נאותה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על ההסבר הגיוני, קיבלתי :) ולגבי שדרוג מהירות מבאר שבע'
תודה על ההסבר הגיוני, קיבלתי :) ולגבי שדרוג מהירות מבאר שבע
19/08/2019 | 14:32
62
יש לך קישור או כתבה על זה? לא מצאתי מידע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שיקולי עלות-תועלת.'
שיקולי עלות-תועלת.
18/08/2019 | 19:21
10
101
העלות של מסילה שמאפשרת לרכבות להגיע ל-300 קמ"ש גבוהה בהרבה מהעלות של מסילה שמאפשרת מהירות של 160 קמ"ש. יש בכך היגיון בקווים ארוכים, שבהם הרכבות יכולות לנסוע למרחקים גדולים במהירות המקסימאלית- אבל בקו ת"א-ירושלים המרחק קצר יחסית ולכן הרכבת תבזבז חלק גדול מהמרחק רק על האצה למהירות המקסימאלית ואז על האטה עד לעצירה. התוצאה היא שגם אם תכפיל את המהירות המקסימאלית פי 2- זמן הנסיעה לא יקטן פי 2. לדוגמה, בשנגחאי יש קו מגלב באורך 30 ק"מ בין מרכז העיר לבין שדה התעופה, שבחלק מהיום מגיע למהירות המקסימאלית שלו (430 קמ"ש) ועושה את המרחק ב-7:20 דקות, ובחלק מהיום מגיע למהירות מקסימאלית של 300 קמ"ש "בלבד" ועושה את הדרך ב-8:10 דקות. אז במקרה הזה- העלאת המהירות בכמעט 50% חסכה רק כ-10% מזמן הנסיעה.
הייתי מנחש שאם רכבת עם מהירות מקסימאלית של 160 קמ"ש יכולה לעשות את הדרך בכ-30 דקות, אז רכבת עם מהירות מקסימאלית של 300 קמ"ש תעשה את הדרך ב-20-25 דקות. האם שווה להוציא עוד מיליארדים רבים רק כדי לקצץ את זמן הנסיעה בפחות מ-10 דקות? סביר להניח שהתשובה כרגע היא לא, יש דרכים טובות יותר לנצל כרגע את התקציבים האלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מחיר בנית ק״מ מסילה למהירויות-על באירופה.'
מחיר בנית ק״מ מסילה למהירויות-על באירופה.
18/08/2019 | 20:10
104
15-22 מליון אירו, נכון לסוף 2018.
הקו המהיר החדש במרוקו עלה 9 מיליון אירו בלבד(שכר עבודה נמוך?).
עם מרחקים בין תחנות כל כך נמוכים כמו בארץ חבל אפילו לחשוב על מהירויות מעל 160קמ״ש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מצד שני, אוטובוס, קו 480 לצורך העניין'
מצד שני, אוטובוס, קו 480 לצורך העניין
19/08/2019 | 14:35
8
122
עושה את הדרך ב-50 דקות.
אז על אותו משקל של הטיעון הזה, בשביל 20 דקות ברוטו (ואולי 15 דקות נטו) הבדל, היה שווה בכלל לעשות את הפרוייקט הענק של הקו הרכבתי לירושלים?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זאת לא השוואה נכונה בכלל.'
זאת לא השוואה נכונה בכלל.
19/08/2019 | 14:56
5
90
אם 100% מהביקוש של נסיעות בין ירושלים לשאר הארץ היה לרכבת מרכז- אז כן, יכול להיות שהיו מסתפקים בקו 480. אבל הרכבת נותנת (או יותר נכון תיתן בעתיד הקרוב) מענה להרבה מאוד נוסעים שקו 480 לא נותן להם מענה: לדוגמה לירושלמי שרוצה להגיע להרצליה פיתוח, הרכבת תחסוך הרבה יותר מ-20 דקות לעומת קו 480. פה אנחנו כבר מגיעים לחיסכון יותר קרוב ל-30-35 דקות, וזה כבר מאוד משמעותי (וזה בערך אותו סדר גודל לכל נוסע שהיעד שלו לא נמצא במרחק הליכה מסבידור).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נוסע ירושלמי שרוצה להגיע להרצליה לא יצטרך לבצע החלפת רכבת?'
נוסע ירושלמי שרוצה להגיע להרצליה לא יצטרך לבצע החלפת רכבת?
19/08/2019 | 15:01
4
88
אא"ט הפרוייקט של הרכבת החשמלית לא יתפרש צפונה יותר מת"א, לא?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בוודאי שפרוייקט החישמול ימשיך צפונית לתל אביב.'
בוודאי שפרוייקט החישמול ימשיך צפונית לתל אביב.
19/08/2019 | 15:10
1
88
לפי המפה המוכרת של קווי רכבת ישראל ל-2020, בשעות העומס היו אמורות להיות 3 רכבות מירושלים להרצליה, ששתיים מתוכן ממשיכות עד לכרמיאל. מן הסתם עם העיכובים בפרוייקט החישמול לא סביר שזה יקרה- אבל אני מניח שהקו יגיע עד הרצליה כבר ב-2021.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפי המפה של 2020 הרכבות שתוכננו להגיע לכרמיאל לא תוכננו'
לפי המפה של 2020 הרכבות שתוכננו להגיע לכרמיאל לא תוכננו
21/08/2019 | 19:21
58
לעצור בהרצליה.
בהרצליה תוכננה לעצור, כתחנה סופית, רק הרכבת שלא עוצרת בנתב"ג.
יכול להיות שהפרטים של המפה הזו כבר לא רלוונטים, אבל לפי המפה זה היה התכנון.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשלב הראשון החישמול אמור להגיע עד הרצליה.'
בשלב הראשון החישמול אמור להגיע עד הרצליה.
19/08/2019 | 18:37
1
77
אם כי לפי קצב ההתקדמות לא נראה שזה יקרה עד מתישהו בשנה הבאה.
 
לגבי לוח זמנים לחישמול שאר המערכת מעבר להרצליה יש חוסר ודאות כי לפי מה שנראה כעת עדיין לא החליטו אם להמשיך עם SEMI מעבר להרצליה או עם (או בשילוב) קבלן חישמול אחר.

להזכיר גם שכרגע אין חיבור מחושמל מהקו המחושמל למוסך הקטרים בלוד מה שאומר שכדי להביא את הקטרים החשמליים למוסך צריך לגרור אותם באמצעות קטרי דיזל מה שמסרבל את התפעול שלהם. כרגע עובדים על החיבור הזה אבל גם הוא נמצא בעיכוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על המידע '
תודה על המידע
19/08/2019 | 18:52
17
לצפיה ב-'50 דקות? בשעות השפל בלבד, בשעות העומס 90 דקות זמן יותר סביר'
50 דקות? בשעות השפל בלבד, בשעות העומס 90 דקות זמן יותר סביר
19/08/2019 | 23:45
71
ואף יש נסיעות של מעל שעתיים. לעיתים רק מהתחנה לכביש המהיר ולהפך לוקח כחצי שעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת לאילת '
רכבת לאילת
25/08/2019 | 07:20
7
שלום! אם מחיר הדחיה של הרכבת לאילת היא6 הרכבת המהירה לירושלים אז בגדול משרד התחבורה טעה ,ולהערכתי אכן זה כך בא נאמר כך לירושלים היתה אופציה רכבתית איטית אולי אבל ניתן היה לשדרג אותה בסכום נמוך יחסית ,לעומת רכבת לאילת נהפכת להיות יותר מצו השעה ראו מה קרה עם הקשר לאילת עקב סגירת שדה דב  וההרחקה של הנחיתה באילת צפונה .אז בחשבון כולל הרכבת לירושלים ואם כל הנזקים שגרמה לתושבי הצפון והדרום היא בינתים קרובה יותר לכשלון מאשר לסיפור הצלחה .
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם נשים בצד את שיקולי התקציב '
אם נשים בצד את שיקולי התקציב
19/08/2019 | 00:21
13
100
תמיד עניין אותי, איך ייתכן שרכבת שנוסעת במהירות 500 קמ"ש (נניח)עדיפה על פני טיסה מבחינת אנרגיה המבוזבזת.
הרי החיכוך ברכבת הרבה יותר גדול וצריך להוציא המון אנרגיה כדי להתגבר על כך.
מטוס נמצא בסביבה עם צפיפות נמוכה בהרבה (אפילו אם נניח שאנחנו משווים עם רכבת מגלב שפותרת חלק מבעיות החיכוך).
אז ברור שמטוס בכל זאת משמעותית יותר מהיר ולכן גם צריך יותר אנרגיה בכל זאת ויש גם ענייני יעילות (רכבת לוקחת הרבה יותר אנשים).
אבל בסופו של דבר, מהירות הרכבת די הגיע למקסימום אפשרי (ללא שימוש בטכנולוגיות אקזוטיות כגון נסיעה במנהרה אטומה ללא אוויר או לפחות עם לחץ אוויר מופחת.
לאומת זאת, מטוסים דווקא נמצאים (לדעתי) על סף מהפכה (טיסה על קולית כנראה תחזור שתוך עשור או אולי שתיים).
גם טיסה מעבר לאטמוספרה זה לא מדע בדיוני.
בתחום הטיסות הקצרות, יש את המטוסים כמו EVIATION או אולי אפילו מלטים עם נחיתה והמראה אנכית.
בואו נודה, שרכבת זה לא אמצעי תחבורה כל כך יעיל מבחינת שימוש בקרקע וגם מבחינת השקעות הנדרשות בתשתית.
לדעתי באירופה מדובר בסה"כ באנכרוניזם הנובע מכך שכבר הושקעו כספים במאתיים שנים האחרונות, אז זה הופך "סוג של" משתלם.
תראו איזה פיאסקו זה רכבת מהירה מLA לSF.
רכבות זה כנראה דבר טוב, עבור מדינות קטנות וצפופות עם אחוז מעל 80 של תושבים שמתגוררים בכמה ערים גדולות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת חשמלית עדיפה על מטוס דלק אך הבעיה במסילה.'
רכבת חשמלית עדיפה על מטוס דלק אך הבעיה במסילה.
19/08/2019 | 02:31
2
102
לפי מה שנטען במדיה רכבת כמו היורוסטאר משתמשת בכעשירית מהאנרגיה הנחוצה לטיסה לאותם היעדים בצרפת, בלגיה והולנד.
 
בעיית העלות נובעת מהצורך לתחזק מסילות באיכות גבוהה, דבר שקשה לו להתחרות באוויר, גם כשמחשבים עלויות של 4-5 קילומטרים של מסלול בשני עברי הטיסה ותשתיות פיקוח אווירי.
 
כמו כן הנוסע לא תמיד מכליל את מחיר הנסיעה לשדה התעופה בהשוואה שבין טיסה לרכבת, דבר שיכול לשחק דווקא לטובת הרכבת כשמשווים בין נסיעה עירונית לבין נסיעה בינעירונית לאחד משדות התעופה ה"זולים".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מטוס כמו EVIATION אם וכאשר יגיע לבשלות'
מטוס כמו EVIATION אם וכאשר יגיע לבשלות
19/08/2019 | 07:55
1
81
לדעתי יהיה עדיף על רכבת מהירה.
גם מבחינת עלויות תחזוקה וגם מבחינת נוחות.
את החלק הלוגיסטי של נסיעה לשדה התעופה, גם אפשר לבטל אם יצליחו לפתח את הטכנולוגייה שמשמשת היום רחפנים עד שתוכל לשרת בני אדם.
לדעתי גם אין באמת יתרון מבחינת הבידוק בטחוני.
בינינו, זה רק עניין של כמה פיגועים איכותיים עד שיהפכו תחנות רכבת למבצרים עם בידוק בטחוני, בדיוק כמו שהפכו את שדות התעופה.
בעצם רכבת יורוסטאר שנוסעת במנהרה מאנגליה לצרפת  היא יעד אפילו יותר מושך למגה פיגוע, מכל מטוס נוסעים.
אפרופו תעופה אזרחית, בדיוק עכשיו היה פרסום על כך שנשברו כמה שיאי טיסות אזרחיות (כמות של טיסות שעברו ביום) לפי האתר flightradar
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפרופו שיאים,flightradar פועל לפי כיסוי רסיברים ADS-B/Mode-S'
אפרופו שיאים,flightradar פועל לפי כיסוי רסיברים ADS-B/Mode-S
19/08/2019 | 08:54
65
שכל אחד יכול לבנות בעצמו כדי לקלוט את שידורי התעופה מעליו ולהרחיב את אזור הכיסוי של השירות
 
 
כלומר יתכנו מקומות שבהם אין איש שמעלה נתונים אלו לשרת, אבל תעופה יש ואם אין מידע, flightradar לא יודע עליהם, כלומר לא ניתן לספור תעופה זו לחשבון ספירת השיא
אותו דבר גם לגבי אתר איתור כלי שיט marinetraffic אף אם כי משתמשים ברסיבר סוג שונה, באמצע ים רחוק מכל יבשה הדרך היחידה לאתר ספינות היא לווין
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כנראה שגם המטוסים הגיעו למיצוי, לפחות כרגע לא משתלם לטוס מהר'
כנראה שגם המטוסים הגיעו למיצוי, לפחות כרגע לא משתלם לטוס מהר
19/08/2019 | 14:45
1
72
כתבה מעניינת בדיוק על הנושא הזה:
 
מתברר שהמטוסים כיום טסים במהירות נמוכה יותר מאשר פעם (ההסבר מפורט בכתבה).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסיבה לקירקוע של הקונקורד יותר מורכבת ממה שמצויין במאמר.'
הסיבה לקירקוע של הקונקורד יותר מורכבת ממה שמצויין במאמר.
19/08/2019 | 15:05
67
לכאורה הסיבה העיקרית שמראש הייתה לקונקורד תועלת כלשהי היא לחסוך לאנשי עסקים זמן: לחברה שהמנכ"ל שלה מרוויח מיליוני דולרים בשנה- משתלם לשלם עוד כמה אלפי דולרים כדי שהוא יוכל לטוס מלונדון לפגישות בניו-יורק ואז לחזור ללונדון בערב, על פני האלטרנטיבה שהייתה יום שמבוזבז על טיסה מלונדון, יום בניו-יורק ואז יום של טיסה חזרה (כשכל הטיסות מתבצעות ביום כי היה קשה לישון במטוס כמו שצריך).
אלא שבתחילת שנות ה-2000 חברות התעופה התחילו להציע מושבים במחלקת עסקים שנפתחים למיטה מלאה- ואז המנכ"ל של החברה יכל לקחת טיסת לילה (שבמהלכה הוא ישן), לבלות יום בפגישות- ובלילה לטוס בחזרה ושוב לישון כמו שצריך. פתאום טיסה בקונקורד הצפוף והרועש הפכה לאטרקטיבית הרבה פחות. ביחד עם המוניטין הבטיחותי המפוקפק- פתאום נגמר הביקוש לקונקורד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה משליך את המצב בארה"ב על שאר העולם.'
אתה משליך את המצב בארה"ב על שאר העולם.
19/08/2019 | 14:48
7
91
ארה"ב היא שילוב של מדינה מאוכלסת מאוד בדלילות, עם ערים מאוד לא צפופות שנבנו בלי שום התחשבות בתחבורה ציבורית שהן גם מאוד רחוקות אחת מהשנייה. אז כן- באמריקה ובאוסטרליה אין הרבה היתכנות לרכבות מהירות. באירופה ובאסיה? יש גם יש.
לטענה ש"אירופה מדובר בסה"כ באנכרוניזם הנובע מכך שכבר הושקעו כספים במאתיים שנים האחרונות, אז זה הופך "סוג של" משתלם" אין שום אחיזה במציאות- ולראייה קיימת מערכת המסילות שהוקמה בסין והתבצעו בה ב-2018 2 מיליארד (!) נסיעות. אם סין לא הייתה משקיעה במסילות האלה החל מהעשור הקודם- המרחב האווירי שלה פשוט לא היה מצליח לעמוד בעומס, והסינים היו צריכים להחזיק אצבעות שאיזושהי טכנולוגיה עתידית תבשיל כדי לחלץ אותם מצוואר הבקבוק האווירי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה לא מדייק בעובדות.'
אתה לא מדייק בעובדות.
19/08/2019 | 16:17
4
61
להזכירך, הסיבה העיקרית למחאת הז'קטים הצהובים בצרפת, היא העלאת מיסים על הדלק.
יש שטחים נרחבים בצרפת הכפרית שאין בהם תחבורה רכבתית יעילה ותדירה ואנשים שגרים שם, הם בערך על תקן תושבי  דימונה כאן אצלינו בארץ.
הדרך היחידה שלהם להתנייד היא רכב פרטי.
הסיבה שאין שם רכבת, היא כי אוכלוסייה דלילה מדי (ואולי גם ענייה מדי) בשביל להצדיק השקעות הגדולות שנדרשות בבניית רשת רכבות מהירות.
תשאל גם את ידידינו Ccyclist שיספר לך כמה מסילות רכבת בארצו פורקו בעשרות השנים האחרונות וכמה תחנות בוטלו (נדמה לי שהוא דיבר על כך בעבר).
אז כנראה שלא תמיד זה כזה משתלם גם באירופה לתחזק רשת רכבתית צפופה.
לגבי אסיה, שוב הבאת רק חלק מהעובדות ולא כל העובדות.
אז נכון שיש את איזור הדלתא (כל הדרום מזרח מסביב לנהר ששם יש צפיפות גבוהה ומספר ערים ענקיות שבהן מרוכזת הרבה מאוד תעשייה.
שם באמת הרכבות מוצדקות.
אבל זה רחוק מאוד מלהיות כל סין.
יש איזורים ענקיים שמאוכלסים בדלילות (יחסית) כמו בערך כל צפון מזרח סין.
עדיין מדובר בעשרות ואף מאות מיליוני תושבים.
ואגב סתם שתדע שהמסלול של הרכבת שממשלת סין באמת חולמת עליו, זה מסילה מאיזורי התעשיה שלה, עד אירופה, על מנת לזרז שיווק מוצרים במערב וגם להוזיל עלויות (וסיכון) שכרוך בשימוש באוניות.
בנוסף אני אספר לך שסין משקיעה הרבה פעמים בפרוייקטים מסיבות פוליטיות (גאווה לאומית, פטריוטיזם) או מסיבה שהיא רוצה לנפח את התל"ג באופן מלאכותי.
סין כידוע גם בנתה ערי רפאים ענקיות שלא חיים בהם אנשים.
אני לא שולל חלילה את הצורך של סין בפיתוח רשת רכבתית, אבל התמונה קצת יותר מורכבת בכל זאת.
יש את יפן (שהיא באמת מקרה די אידאלי לפיתוח רכבות).
ויש המון מדינות אחרות, שממש לא נמצאות במצב כלכלי כזה שהן יכולות להרשות לעצמן מגה פרוייקטים של רכבות מהירות על מנת לצמצם שימוש בתעופה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באיזה עובדות אני לא מדייק?'
באיזה עובדות אני לא מדייק?
19/08/2019 | 19:34
3
49
אתה טענת שרכבות באירופה הן "אנכרוניזם". אני טוען שלא. יש מקומות שבהם יש הצדקה לרכבת מהירה- וזה לא רק כי "כבר הושקעו כספים במאתיים שנים האחרונות, אז זה הופך "סוג של" משתלם" אלא כי יש נפח משמעותי של נוסעים- לדוגמה המסילה בין בייג'ינג לשנגחאי שנוסעות בה בערך 100 רכבות מהירות ביום.
לשפוך 20 משפטים לא קשורים כל פעם לא הופך אותך לצודק יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה לא מדייק בטענה כללית שאירופה היא מקום שבאופן "כללי"'
אתה לא מדייק בטענה כללית שאירופה היא מקום שבאופן "כללי"
19/08/2019 | 22:53
2
31
מתאים לרכבות.
התשובה היא שזה לא נכון כאמירה כללית.
אז נכון שבאירופה במקומות מסוימים רכבות מתאימות (לא יודע אם להחליף תעופה אזרחית, אבל רכבות הן דבר הגיוני).
אבל יש גם הרבה מקומות שפשוט אין רכבות וגם לא משתלם לבנות רכבות, או שגם אם יש מסילה, זה לא ממש משתלם לספק שרות רכבתי מהיר, או בכלל.
כשאמרתי "אנכרוניזם" לא התכוונתי להגיד שרכבות זה דבר מיושן, אלה שזה עניין של מורשת הסטורית.
לא ניסחתי את עצמי טוב.
לדוגמא, גם ברוסיה יש יותר אנשים שנוסעים ברכבות (גם למרחקים כמו ממוסקווה למזרח הרחוק או לסיביר) מאשר טסים.
כפי שאמרתי, זה עניין הסטורי, תרבותי וגם כמובן כלכלי (ברוסיה אנשים עניים יותר ורכבת זה פשוט יותר זול).
זה לא ממש עניין גאוגרפי או כלכלי.
כי יורוסטאר זה אולי דבר הכי רחוק ממיזם משתלם וגם לא רכבת מהירה בסין שהזכרת ובוודאי גם לא קו טרנס סיבירי.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שכתבתי זה שבאירופה ובאסיה יש היתכנות לרכבות מהירות,'
מה שכתבתי זה שבאירופה ובאסיה יש היתכנות לרכבות מהירות,
19/08/2019 | 23:44
1
45
ובארה"ב למשל פחות. זה פשוט פונקציה של גודל האוכלוסיה והצפיפות שלה. מהתגובות שלך נראה שאיכשהו הבנת שטענתי שצריך לחבר כל כפר באירופה לרכבת מהירה- איפה כתבתי דבר כזה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה בדיוק העניין שאני לא מסכים עם הטענה הזאת.'
זה בדיוק העניין שאני לא מסכים עם הטענה הזאת.
23/08/2019 | 08:49
12
לדעתי ההיתכנות  ולכאורה יותר הצדקה  לקווים האלה היא אשליה.
קיום רכבות מהירות באירופה (ובאסיה)  ומחסור שלהן בארה"ב נובע מסיבות היסטוריות ולא בגלל עניינים גאוגרפים.
רכבות מהירות יותר יעילות במדינות קטנות וצפופות או באיזורים מסוימים לכל היותר.
דוגמאות (יפן, איזור דרום מזרח סין, אגב ישראל).
קו מהיר מהבירה לשנגחאי לדעתי כבר לא ממש מוצדק והסיבה האמיתי לבנייתו היא בעיקר אגו.
כנ"ל EUROSTAR שהוא פרוייקט שמבוססן על אגו בלבד ואין לו שום הצדקה כלכלית.
אם אתה בונה רכבת מהירה שעולה מיליארדי דולרים ובסוף נשארים לך חלקים נרחבים במדינה (כמו שקרה בצרפת) שאין להם שום אמצעי תחבורה פרט לרכבם הפרטי) כנראה שלא בזבזת את הכסף בחוכמה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן סין משופעת ברשת רכבות מהירות כולל ערים קטנות יחסית'
אכן סין משופעת ברשת רכבות מהירות כולל ערים קטנות יחסית
19/08/2019 | 23:48
1
43
לעיתים זמן ההגעה והמרחק לתחנה + המתנה מאריכים את זמן הנסיעה מאוד.
הנסיעה עצמה מהירה ונוחה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחנות ביניים על קווים מהירים נמצאים לעיתים רחוק מהערים.'
תחנות ביניים על קווים מהירים נמצאים לעיתים רחוק מהערים.
21/08/2019 | 17:00
22
(יותר תוספת עבור שאר הקוראים) שתי דוגמאות שעברתי בהן:
 
תחנת ה TGV של Avignon נמצאת מעל 3 ק"מ ממרכז העיר או 2.5 ק"מ מתחנת הרכבת הרגילה של העיר.
 
תחנת ה AVE / AVANT שנקראת Antequera Santa Ana נמצאת 15 ק"מ מהעיר אנטקרה ותחנת הרכבת הרגילה שם.
 
אם אינני טועה תיארת בפורום תחנות מהירות בקצה אזורים מטרופוליטנים בסין שנמצאות 50-100 ק"מ ממרכזי הערים.
 
ההגיון הוא שהעדיפות היא לקו מהיר בין הערים העיקריות, ושהערים המשניות יקבלו תחנה שמשיקה אליהן מבלי שהתוואי יפגע. בשתי התחנות שנקבתי בשמן יש גם שירותים מהירים שלא עוצרים.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

13:11 | 21.09.19 סקורפיון36
06:07 | 20.09.19 קיפiד
08:07 | 19.09.19 רדיאוטורי 22
20:17 | 18.09.19 סקורפיון36
19:32 | 18.09.19 אלכס גרנשטיין
21:35 | 17.09.19 סקורפיון36
17:57 | 16.09.19 matrix200200
23:00 | 15.09.19 Maverick89
03:15 | 15.09.19 arseny92
16:29 | 12.09.19 אלכס גרנשטיין

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ