יישום תשלום ברב-קו במוניות שירות

מצב
הנושא נעול.

arseny92

Well-known member
מנהל
יישום תשלום ברב-קו במוניות שירות

יישום תשלום ברב-קו במוניות שירות
האומנם? פועל כבר?

*קוד מפעיל 98
** מצוין כך בכל חוזי התקופתיים שכוללים אזור גוש דן מרכזי



 

Bus Nerd

Active member
מתחיל לפעול ביום ראשון

יישום תשלום ברב-קו במוניות שירות
האומנם? פועל כבר?

*קוד מפעיל 98
** מצוין כך בכל חוזי התקופתיים שכוללים אזור גוש דן מרכזי
מתחיל לפעול ביום ראשון
 
בשעה טובה, בשלב הבאה צריך רפורמה במוניות

מתחיל לפעול ביום ראשון
בשעה טובה, בשלב הבאה צריך רפורמה במוניות
להכניס את Uber לארץ עם נהגים טובים ולהוריד מחירים ואז להפעיל רב קו גם במוניות, די ליוקר התעריפים במוניות לשדה תעופה בשבת ובחגים.
 

Bus Nerd

Active member
לסבסד מוניות? זו ההצעה הכי מטופשת ששמעתי

בשעה טובה, בשלב הבאה צריך רפורמה במוניות
להכניס את Uber לארץ עם נהגים טובים ולהוריד מחירים ואז להפעיל רב קו גם במוניות, די ליוקר התעריפים במוניות לשדה תעופה בשבת ובחגים.
לסבסד מוניות? זו ההצעה הכי מטופשת ששמעתי
 

Bus Nerd

Active member
עוד מוניות = עוד פקקים

נמק ופרט בבקשה
עוד מוניות = עוד פקקים
קודם כל זה עולה המון. המון. בכסף הזה אפשר לממן עוד אוטובוסים עוד רכבות עוד נתיבי תחבורה ציבורית.

דבר שני - זה לא יעיל תחבורתית כשבכל מונית יש רק נוסע אחד. אנשים יעברו מהאוטובוס למונית המסובסדת והתוצאה יותר מכוניות על הכביש ויותר פקקים. כמו שהמחקרים מניו יורק מראים שנוסעי אובר ברובם היו בעבר נוסעי תחבורה ציבורית, ושאובר בעצם החמירה את הפקקים. אז בנוסף לזה אתה רוצה גם לסבסד את הבלאגן הזה מתקציב המדינה ע"י הנחות רב קו? זה מאוד טפשי ואין בזה היגיון תחבורתי או כלכלי.
 

matrix200200

Active member
במקרה הזה אני מסכים עם bus nerd

נמק ופרט בבקשה
במקרה הזה אני מסכים עם bus nerd
אני אחד מחסידי אובר הבודדים כאן בפורום.
בכנות בכלל לא הייתי בוכה אם כל נהגי המוניות הקיימים היו מחר מתפגרים מרעב בגלל שלא היה להם יותר עבודה, אבל למה לסבסד שרות פרטי?
ועדיין, למה בכלל צריך כרטיס ממשלתי בשביל לשלם לאובר?
יש לך אפליקציה שדרכה אתה משלם, או לחילופין תשלם עם כרטיס אשראי במונית עצמה.
בכל מקרה זה אפילו לא עניין של נהגים, רק שני אשכולות מעלינו יש את פוסט של Ccyclist
הרי ברור שמוניות אוטונומיות מעבר לפינה ואז לכל חסידי הבולשיט על כך שנהג מונית הוא בעל תכונות מאגיות כלשהן בגלל שקיבל פיסת נייר מהמדינה שאומר זאת, ישארו בלי הטיעון המנצח הזה.
 

N641

New member
המוניות האוטונומיות ממש לא "מעבר לפינה"

במקרה הזה אני מסכים עם bus nerd
אני אחד מחסידי אובר הבודדים כאן בפורום.
בכנות בכלל לא הייתי בוכה אם כל נהגי המוניות הקיימים היו מחר מתפגרים מרעב בגלל שלא היה להם יותר עבודה, אבל למה לסבסד שרות פרטי?
ועדיין, למה בכלל צריך כרטיס ממשלתי בשביל לשלם לאובר?
יש לך אפליקציה שדרכה אתה משלם, או לחילופין תשלם עם כרטיס אשראי במונית עצמה.
בכל מקרה זה אפילו לא עניין של נהגים, רק שני אשכולות מעלינו יש את פוסט של Ccyclist
הרי ברור שמוניות אוטונומיות מעבר לפינה ואז לכל חסידי הבולשיט על כך שנהג מונית הוא בעל תכונות מאגיות כלשהן בגלל שקיבל פיסת נייר מהמדינה שאומר זאת, ישארו בלי הטיעון המנצח הזה.
המוניות האוטונומיות ממש לא "מעבר לפינה"
ובוודאי לא בארץ.
&nbsp
והקטע עם אובר בעייתי בארץ כי עפ"י חוק, נהג פרטי לא יכול להסיע נוסע בשכר וגם הביטוח לא תקף במידה והוא יסיע בשכר.
 

matrix200200

Active member
לא יודע לגבי החוק במדינת ישראל.

המוניות האוטונומיות ממש לא "מעבר לפינה"
ובוודאי לא בארץ.
&nbsp
והקטע עם אובר בעייתי בארץ כי עפ"י חוק, נהג פרטי לא יכול להסיע נוסע בשכר וגם הביטוח לא תקף במידה והוא יסיע בשכר.
לא יודע לגבי החוק במדינת ישראל.
אבל מוניות אוטונומיות לדעתי הולכים להגיע לזמינות מסחרית בערים גדולות בעולם בחמש שנים הקרובות.
בו נאמר, הן יהיו קיימות לפני שרכבת ישראל תסיים לבנות את המסילה הרביעית באיילון ולפני שקווים הירוק והסגול של נת"ע ייפתחו לנוסעים.
לדעתי זה בהחלט קרוב.
הבעייתיות של אובר שאתה מביא קיימת, אבל היא מטופשת וחסרת כל הגיון.
בכנות לא ברור לי מה הקשר בין העובדה שנוסע שילם לי על הנסיעה לבין ביטוח.
אני יכול להבין את חברת הביטוח שאולי תרצה לדעת האם המבוטח שלה רוצה להשתמש ברכבו להסעת אנשים ובעקבות זה למשל להעלות דמי ביטוח (לגיטימי, כי ריבוי נסיעות מעלה באופן סטטיסטי סיכוי לתאונה).
אבל מכאן ועד סירוב המדינה לאפשר לאזרחים פרטיים לעשות עסקאות עם אזרחים פרטיים אחרים, המרחק רחוק.
זאת הגבלה מגוכחת ולדעתי גם פוגעת בצורה חמורה בחופש הפרט.
במיוחד זה מצחיק אותי, כשאני שומע כל מיני צבועים שבוכים על יוקר המחיה ועל כך שקשה לעניים במדינה הזאת, אבל אותם טמבלים (או אולי נבלים?) בכלל לא מוטרדים מזה שהם מונעים מהרבה מאוד אנשים אפשרות להוסיף למשכורתם החודשית כמה מאות שקלים (או אולי אף יותר).
נדמה שהם גם לא ממש מוטרדים מזה, שהורדת מחיר נסיעה במונית, היה מועיל להמון אנשים עניים (ובמיוחד מבוגרים שבהם) שכרגע לא יכולים להרשות לעצמם מונית ונאלצים להתסגר בביתם או לסבול בשמש, ברוח ובגשם כשהם ממתינים לאוטובוס המקרטע שמגיע באיחור אופנתי של 20 דקות ומסיע נוסעים בצורה כזאת שגם הצעירים שבינינו נאלצים להתחיל להיתפס לכל דבר שבא ליד על מנת לא לשבור לעצמם כמה צלעות.
וכל זה בשביל להגן על קומץ של עבריינים ונוכלים (כן אני מדבר על נהגי מוניות).
וכל זה באותו זמן שהם צועקים על ממשלה מושחתת שמיטיבה עם טייקונים.
מה אני אגיד לך, אירוניה כבר מזמן ירתה בעצמה, אכלה ציאניד וגם תלתה את עצמה
 

N641

New member
לפני עידן הנסיעות השיתופיות ואובר העולמית, היה בזה קצת הגיון

לא יודע לגבי החוק במדינת ישראל.
אבל מוניות אוטונומיות לדעתי הולכים להגיע לזמינות מסחרית בערים גדולות בעולם בחמש שנים הקרובות.
בו נאמר, הן יהיו קיימות לפני שרכבת ישראל תסיים לבנות את המסילה הרביעית באיילון ולפני שקווים הירוק והסגול של נת"ע ייפתחו לנוסעים.
לדעתי זה בהחלט קרוב.
הבעייתיות של אובר שאתה מביא קיימת, אבל היא מטופשת וחסרת כל הגיון.
בכנות לא ברור לי מה הקשר בין העובדה שנוסע שילם לי על הנסיעה לבין ביטוח.
אני יכול להבין את חברת הביטוח שאולי תרצה לדעת האם המבוטח שלה רוצה להשתמש ברכבו להסעת אנשים ובעקבות זה למשל להעלות דמי ביטוח (לגיטימי, כי ריבוי נסיעות מעלה באופן סטטיסטי סיכוי לתאונה).
אבל מכאן ועד סירוב המדינה לאפשר לאזרחים פרטיים לעשות עסקאות עם אזרחים פרטיים אחרים, המרחק רחוק.
זאת הגבלה מגוכחת ולדעתי גם פוגעת בצורה חמורה בחופש הפרט.
במיוחד זה מצחיק אותי, כשאני שומע כל מיני צבועים שבוכים על יוקר המחיה ועל כך שקשה לעניים במדינה הזאת, אבל אותם טמבלים (או אולי נבלים?) בכלל לא מוטרדים מזה שהם מונעים מהרבה מאוד אנשים אפשרות להוסיף למשכורתם החודשית כמה מאות שקלים (או אולי אף יותר).
נדמה שהם גם לא ממש מוטרדים מזה, שהורדת מחיר נסיעה במונית, היה מועיל להמון אנשים עניים (ובמיוחד מבוגרים שבהם) שכרגע לא יכולים להרשות לעצמם מונית ונאלצים להתסגר בביתם או לסבול בשמש, ברוח ובגשם כשהם ממתינים לאוטובוס המקרטע שמגיע באיחור אופנתי של 20 דקות ומסיע נוסעים בצורה כזאת שגם הצעירים שבינינו נאלצים להתחיל להיתפס לכל דבר שבא ליד על מנת לא לשבור לעצמם כמה צלעות.
וכל זה בשביל להגן על קומץ של עבריינים ונוכלים (כן אני מדבר על נהגי מוניות).
וכל זה באותו זמן שהם צועקים על ממשלה מושחתת שמיטיבה עם טייקונים.
מה אני אגיד לך, אירוניה כבר מזמן ירתה בעצמה, אכלה ציאניד וגם תלתה את עצמה
לפני עידן הנסיעות השיתופיות ואובר העולמית, היה בזה קצת הגיון
כלומר, עפ"י ההגדרה אתה הופך מ"נהג פרטי" ל"נהג מסחרי" = מבצע נסיעות למטרת רווח. זה לא בגלל עניין ריבוי הנסיעות.

אני מעריך שמתישהוא בקרוב, יצטרכו להערך מחדש ולהגדיר כל מצב לגופו, שהרי אפילו נסיעה של 4 חבר'ה לעבודה ביחד שהחלטו להשתתף בהוצאות הדלק (נאמר נסיעה מת"א ולחיפה וחזרה) היא גם כעקרון עלולה להחשב כזו.

עריכה: ייתכן שנכנסו תקנות חדשות בעניין

כתבה מדה-מרקר:
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.4652604

אם כי, ציטוט קטן מהכתבה: "התקנות ייכנסו לתוקף בתוך 30 יום מפרסומן ברשומות, ולא יאפשרו לנהג להרוויח כסף מהנסיעה – אלא רק לקבל תשלום כהשתתפות על הוצאות הדלק והבלאי של הנסיעה. כדי למנוע מהנהגים להרוויח, נקבע כי סכום השכר שיעבירו הנוסעים בעד ההסעה לא יעלה על חלקו היחסי של כל אחד מהם בהוצאות הישירות של הנסיעה."


לא יודע מאז אם השתנו או נכנסו תקנות נוספות, זה דרוש בדיקה.
 

Ccyclist

Well-known member
נהג מונית או בעל תחנה יוכל לרכוש מוניות אוטונומיות.

במקרה הזה אני מסכים עם bus nerd
אני אחד מחסידי אובר הבודדים כאן בפורום.
בכנות בכלל לא הייתי בוכה אם כל נהגי המוניות הקיימים היו מחר מתפגרים מרעב בגלל שלא היה להם יותר עבודה, אבל למה לסבסד שרות פרטי?
ועדיין, למה בכלל צריך כרטיס ממשלתי בשביל לשלם לאובר?
יש לך אפליקציה שדרכה אתה משלם, או לחילופין תשלם עם כרטיס אשראי במונית עצמה.
בכל מקרה זה אפילו לא עניין של נהגים, רק שני אשכולות מעלינו יש את פוסט של Ccyclist
הרי ברור שמוניות אוטונומיות מעבר לפינה ואז לכל חסידי הבולשיט על כך שנהג מונית הוא בעל תכונות מאגיות כלשהן בגלל שקיבל פיסת נייר מהמדינה שאומר זאת, ישארו בלי הטיעון המנצח הזה.
נהג מונית או בעל תחנה יוכל לרכוש מוניות אוטונומיות.
מבחינת מי שיוצר מערכות מבוססות אפליקציה יש יתרון ב"זכיינים" שקונים את הרכבים ונותנים לאפליקציה להזמין את הנסיעות. זה המצב כיום מול נהגי אובר וזה גם המצב שטסלה מתכננת כאשר הרכבים שלה יוכלו לשמש כמוניות אוטונומיות.
&nbsp
כל הטסלהספרה מדברת על עידכון לגירסה 10 שאמורה לשדרג את הטייס האוטונומי כנראה בספטמבר. לפי הספקולציה מדובר בזיהוי צמתים וכיכרות.
&nbsp
היכולת הנוכחית טובה לכבישים מהירים אבל די מסתבכת עם נסיעה על כבישים עירוניים עם מכוניות חונות. יש לציין שבבריטניה סימני הכביש הם ייעוציים וצריך להפעיל שיקול דעת בעוד שבספרד סימני הכביש הם יותר מוחלטים.
&nbsp
כך ברחוב בריטי קו מפוספס באמצע הרחוב פשוט מציין שניתן לנסוע בשני הכיוונים, אך אם יש רכבים חונים צריך לחצות חלק מהקו כי מקומות החנייה (מסומנים או לא) יכולים לגרוע מהנתיב, וברחובות פרבריים יתכנו מצבים שרכבים חונים משני עברי הרחוב משאירים למעשה נתיב בודד דו כיווני שהקו עובר באמצעו וצריך להכנס לרווחים בצד כדי לפנות מקום לרכבים בכיוון ההפוך. בספרד לעומת זאת נתיב זה נתיב, חנייה מסומנת זו חנייה מסומנת והיא תמיד משאירה נתיב ברוחב מלא ורחוב צר מדי הופך לחד כיווני. כל זה הופך מצבים כמו בריטניה או מקומות עם מורשת בריטית כמו ישראל למסובכים יותר ללמידה.
&nbsp
כמו כן, מצבים כאלו מבלבלים את בקרת המהירות האקטיבית שצריכה ללמוד מהם רכבים חונים בצד. יתכן שבארה"ב זה לא נהוג כל כך.
&nbsp
&nbsp
 

luis13

New member
לא הבנתי אם זה תקף לחופשי חודשי

יישום תשלום ברב-קו במוניות שירות
האומנם? פועל כבר?

*קוד מפעיל 98
** מצוין כך בכל חוזי התקופתיים שכוללים אזור גוש דן מרכזי
לא הבנתי אם זה תקף לחופשי חודשי
או רק לערך צבור
 

arseny92

Well-known member
מנהל
"מכובד בחברות .... מוניות רב קווית 4-5" מצוין גם בחוזי החפשי

לא הבנתי אם זה תקף לחופשי חודשי
או רק לערך צבור
"מכובד בחברות .... מוניות רב קווית 4-5" מצוין גם בחוזי החפשי
ראה תמונה שנייה והשורה האחרונה בפוסט וכן פרטי חוזה נניח https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/2259 (גם קלנדרי אך הוא עוד לא נמכר לספטמבר, קלנדרי אוגוסט גם תקף למרות שמכירתו הסתיימה)
 

N641

New member
עפ"י התקשורת יהיו הבדלי מחירים

יישום תשלום ברב-קו במוניות שירות
האומנם? פועל כבר?

*קוד מפעיל 98
** מצוין כך בכל חוזי התקופתיים שכוללים אזור גוש דן מרכזי
עפ"י התקשורת יהיו הבדלי מחירים
מחיר נסיעה: במקום 5.90, יהיה 6.80.

כלכליסט
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3767783,00.html

הארץ
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7645756
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זה אומר שאם אתה מחליף מונית לאוטובוס או הפוך, תשלם את שני

עפ"י התקשורת יהיו הבדלי מחירים
מחיר נסיעה: במקום 5.90, יהיה 6.80.

כלכליסט
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3767783,00.html

הארץ
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7645756
זה אומר שאם אתה מחליף מונית לאוטובוס או הפוך, תשלם את שני
התעריפים

כפי שקורה אם אתה נוסע לשרון באוטובוס ולא ביקשת קוד 44 מראש, תשלם את שני התעריפים (השלמה יש רק אם התחלת נסיעה בקווים/מטרופולין וממשיך בהחלפה לקו המשך של אותו המפעיל (אפשר לתקף חיוב השלמה של 3.40) )

כי אין השלמה אלא חיוב בתעריף הקוד השני תוך ביטול זכות המעבר בקוד הראשון
כך אם בקוד של ה-6.80 קיים זכות מעבר, הוא יעבוד רק במעבר ממונית למונית

אלא אם טיפלו בסוגיית פיצ'ר השלמה במעבר בין חברות ובמונית גובים 0.90 אם יש מעבר תקף באוטובוס, ומעבר שוב לאוטובוס מזהה את ההשלמה של 0.90 מול ה-5.90 הקודמים או חיוב ישיר של 6.80 כתחילת נסיעה במונית, כנסיעת מעבר באוטובוס כפי שקוד 44 מזוהה כמעבר תקף

אם מישהו יסע במונית, רצוי לבדוק את כל זה וכן לצרף צילומי קבלות תיקוף של הנסיעה במונית
 

N641

New member
מה לגבי חופשי יומי -זה תקף לנסיעה בקווים האלו?

זה אומר שאם אתה מחליף מונית לאוטובוס או הפוך, תשלם את שני
התעריפים

כפי שקורה אם אתה נוסע לשרון באוטובוס ולא ביקשת קוד 44 מראש, תשלם את שני התעריפים (השלמה יש רק אם התחלת נסיעה בקווים/מטרופולין וממשיך בהחלפה לקו המשך של אותו המפעיל (אפשר לתקף חיוב השלמה של 3.40) )

כי אין השלמה אלא חיוב בתעריף הקוד השני תוך ביטול זכות המעבר בקוד הראשון
כך אם בקוד של ה-6.80 קיים זכות מעבר, הוא יעבוד רק במעבר ממונית למונית

אלא אם טיפלו בסוגיית פיצ'ר השלמה במעבר בין חברות ובמונית גובים 0.90 אם יש מעבר תקף באוטובוס, ומעבר שוב לאוטובוס מזהה את ההשלמה של 0.90 מול ה-5.90 הקודמים או חיוב ישיר של 6.80 כתחילת נסיעה במונית, כנסיעת מעבר באוטובוס כפי שקוד 44 מזוהה כמעבר תקף

אם מישהו יסע במונית, רצוי לבדוק את כל זה וכן לצרף צילומי קבלות תיקוף של הנסיעה במונית
מה לגבי חופשי יומי -זה תקף לנסיעה בקווים האלו?
כלומר, תשלום של 13.5 ש"ח רגיל יקנה נסיעות חופשיות במוניות שירות?
מנקודת הנחה שלא עולים על קו אוטובוס רגיל באותו יום.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חופשי תקופתי תקף (ראה את פרטי החוזה בפתיח השרשור)

מה לגבי חופשי יומי -זה תקף לנסיעה בקווים האלו?
כלומר, תשלום של 13.5 ש"ח רגיל יקנה נסיעות חופשיות במוניות שירות?
מנקודת הנחה שלא עולים על קו אוטובוס רגיל באותו יום.
חופשי תקופתי תקף (ראה את פרטי החוזה בפתיח השרשור)
חופשי תקופתי (יומי/שבועי/חודשי/30 יום/סמסטריאלי/שנתי) שכולל אזור מרכז גוש דן (כל חוזה שכולל את האזור, מ-141 עד 950), תקף גם למונית ואפשר להחליף אוטובוס/מונית כמה שרוצים
ההערה בהודעה מעליך היא לגבי נסיעה בערך צבור בלבד
 

N641

New member
מעולה, תודה


חופשי תקופתי תקף (ראה את פרטי החוזה בפתיח השרשור)
חופשי תקופתי (יומי/שבועי/חודשי/30 יום/סמסטריאלי/שנתי) שכולל אזור מרכז גוש דן (כל חוזה שכולל את האזור, מ-141 עד 950), תקף גם למונית ואפשר להחליף אוטובוס/מונית כמה שרוצים
ההערה בהודעה מעליך היא לגבי נסיעה בערך צבור בלבד
מעולה, תודה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לגבי ערך צבור, אומרים שאכן טיפלו בפיצ'ר ההשלמה

מעולה, תודה
לגבי ערך צבור, אומרים שאכן טיפלו בפיצ'ר ההשלמה
אוטובוס-מונית מחיב רק הפרש
ומונית-אוטובוס מעבר חינם
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קווי המוניות 4-5 וחלופותיהן(וקו 2 החדש) כעת זמינים גם ב-GTFS

יישום תשלום ברב-קו במוניות שירות
האומנם? פועל כבר?

*קוד מפעיל 98
** מצוין כך בכל חוזי התקופתיים שכוללים אזור גוש דן מרכזי
קווי המוניות 4-5 וחלופותיהן(וקו 2 החדש) כעת זמינים גם ב-GTFS
ושלא כמו במוביט שהוסיפו אותן ידנית לפני שנים, כעת מסלולי המוניות 2, 4, 4א, 5 זמינים לכל אפליקציה כולל איפה בוס
אך משום שאין תחנות עצירה קבועות (ניתן לעצור בכל מקום במסלול, באיפה בוס יש ללחוץ "מפה"), קשה לתפוס מונית עם אוטובוס קרוב, גוגל ומסך התחנות באיפה בוס (אלא אם מוניות החלו לשדר GPS ונתוני אמת)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה