ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?

מצב
הנושא נעול.

gsi13579

New member
ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?

ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?
הכוונה היא למשל כשיש כריזה "התחנה הבאה" וכריזה של התחנה עצמה, אז הקריין\ית שונה זו מזו, הבעיה קיימת בנתיב אקספרס, סופרבוס וחברת האוטובוסים שמפעילה את התחבורה הציבורית ברמת הגולן
מה הבעיה לשים כריזה עם קריין\ית אחיד\ה?
 

Ccyclist

Well-known member
יצאת בזול. ברכבות פה יש לעיתים טריגרים לכריזה שגוייה.

ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?
הכוונה היא למשל כשיש כריזה "התחנה הבאה" וכריזה של התחנה עצמה, אז הקריין\ית שונה זו מזו, הבעיה קיימת בנתיב אקספרס, סופרבוס וחברת האוטובוסים שמפעילה את התחבורה הציבורית ברמת הגולן
מה הבעיה לשים כריזה עם קריין\ית אחיד\ה?
יצאת בזול. ברכבות פה יש לעיתים טריגרים לכריזה שגוייה.
בגלל חיבור בין מערכות הכריזה למערכות האיתות (בייחוד ברכבת התחתית, אבל השיטה יושמה לכריזה גם ברכבת הארצית ולא עודכנה ל GPS) יתכנו מצבים של שורת כריזות על תחנות לא נכונות על ענף מקביל או כיוון לא נכון בקו.
 

N641

New member
לא סגור על זה, אבל...

ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?
הכוונה היא למשל כשיש כריזה "התחנה הבאה" וכריזה של התחנה עצמה, אז הקריין\ית שונה זו מזו, הבעיה קיימת בנתיב אקספרס, סופרבוס וחברת האוטובוסים שמפעילה את התחבורה הציבורית ברמת הגולן
מה הבעיה לשים כריזה עם קריין\ית אחיד\ה?
לא סגור על זה, אבל...
השערה שלי היא שייתכן שזה בגלל שמדובר בשני "תפקידים" שונים של הכריזה.

הכרוז שמכריז על "התחנה הבאה" - מיועד לידיעת לנוסעי האוטובוס.
הכרוז שמכריז בעת הגעה לתחנה עצמה - מיועד גם לידע את האנשים העומדים בתחנה עצמה מחוץ לאוטובוס ואם אני לא טועה, היא מושמעת בווליום גבוה יותר (לפחות כלפי חוץ).
 

gsi13579

New member
לא קשור, מדברת על הקריין\ית עצמו, כריזה אחידה זה יותר תקין

לא סגור על זה, אבל...
השערה שלי היא שייתכן שזה בגלל שמדובר בשני "תפקידים" שונים של הכריזה.

הכרוז שמכריז על "התחנה הבאה" - מיועד לידיעת לנוסעי האוטובוס.
הכרוז שמכריז בעת הגעה לתחנה עצמה - מיועד גם לידע את האנשים העומדים בתחנה עצמה מחוץ לאוטובוס ואם אני לא טועה, היא מושמעת בווליום גבוה יותר (לפחות כלפי חוץ).
לא קשור, מדברת על הקריין\ית עצמו, כריזה אחידה זה יותר תקין
מאשר לשמוע למשל בנתיב אקספרס כריזה של קריינית אומרת "התחנה הבאה" ואז לשמוע את הכריזה של התחנה עצמה עם קריין אחר, מה שהכי הזוי זה שחלק מהתחנות אומרת הקריינית שאומרת את "התחנה הבאה" וחלק מהתחנות אומר קריין אחר
בסופרבוס למשל זה יותר הזוי - חלק מהתחנות אומר הקריין שאומר את "התחנה הבאה" וחלק מהתחנות אומר קריין אחר בלחש (בקושי שומעים משהו)
בחברת התחבורה של רמת הגולן למשל משתמשים בקריין של מטרופולין ובקריין של סופרבוס (יש לציין שהקריין של סופרבוס משמש גם כקריין בנתיב אקספרס ביחד עם הקריינית שציינתי)
 

846

Active member
משעמם לך?

לא קשור, מדברת על הקריין\ית עצמו, כריזה אחידה זה יותר תקין
מאשר לשמוע למשל בנתיב אקספרס כריזה של קריינית אומרת "התחנה הבאה" ואז לשמוע את הכריזה של התחנה עצמה עם קריין אחר, מה שהכי הזוי זה שחלק מהתחנות אומרת הקריינית שאומרת את "התחנה הבאה" וחלק מהתחנות אומר קריין אחר
בסופרבוס למשל זה יותר הזוי - חלק מהתחנות אומר הקריין שאומר את "התחנה הבאה" וחלק מהתחנות אומר קריין אחר בלחש (בקושי שומעים משהו)
בחברת התחבורה של רמת הגולן למשל משתמשים בקריין של מטרופולין ובקריין של סופרבוס (יש לציין שהקריין של סופרבוס משמש גם כקריין בנתיב אקספרס ביחד עם הקריינית שציינתי)
משעמם לך?
אז החברה שכרה שני אולפנים שונים... כל עוד המידע מועבר
הכל טוב
תמשיכי להנות (או לא) מהנסיעות שלך באוטובוס!
 

gsi13579

New member
המידע מועבר, אבל רוב חברות התחבורה משתמשות בקריינות אחידה

משעמם לך?
אז החברה שכרה שני אולפנים שונים... כל עוד המידע מועבר
הכל טוב
תמשיכי להנות (או לא) מהנסיעות שלך באוטובוס!
המידע מועבר, אבל רוב חברות התחבורה משתמשות בקריינות אחידה
וככה זה צריך להיות (לפחות לדעתי), ולגבי אם המידע מועבר - בסופרבוס כפי שציינתי חלק מהתחנות מוכרזות בלחש ובקושי שומעים משהו
 

gsi13579

New member
אגב, נתקלתי בעוד משהו מוזר

משעמם לך?
אז החברה שכרה שני אולפנים שונים... כל עוד המידע מועבר
הכל טוב
תמשיכי להנות (או לא) מהנסיעות שלך באוטובוס!
אגב, נתקלתי בעוד משהו מוזר
נסעתי עם נתיב אקספרס ביישוב אביבים ליד גבול לבנון, והכריזו "אביבים מר" במקום "אביבים מרכז", גם אם התחנה נקראת "אביבים מר" (קיצור למרכז), אני חושבת שזה נשמע מגוחך להכריז בכריזה אביבים מר
 

Bus Nerd

Active member
הקריינים לא מכירים את כל התחנות

אגב, נתקלתי בעוד משהו מוזר
נסעתי עם נתיב אקספרס ביישוב אביבים ליד גבול לבנון, והכריזו "אביבים מר" במקום "אביבים מרכז", גם אם התחנה נקראת "אביבים מר" (קיצור למרכז), אני חושבת שזה נשמע מגוחך להכריז בכריזה אביבים מר
הקריינים לא מכירים את כל התחנות
הם מקבלים את הטקסט בלי הקשר, וצריכים לאלתר. בגלל זה אם יש שגיאת כתיב במקור, הם יקריאו עם שגיאת כתיב. אם הם לא מקומיים ולא יודעים איך הוגים שם של רחוב או יישוב מסויים, הם יהגו אותו לא נכון. ככה זה.

במדינות שבהם יש רשויות תחבורה ציבורית מטורופוליניות עם אנשים שבאמת איכפת להם מהפרטים הקטנים, דואגים כמובן שזה לא יקרה ושמים לב לכל תחנה ותחנה. אבל בארץ יש לנו רק רשות ארצית אחת שאין בה מספיק כוח אדם כדי לשים לב לפרטים הקטנים בכל עשרות אלפי תחנות האוטובוס בארץ, ומנסים לעשות הכל כמה שיותר בזול, כולל כריזה שהיא בארץ סמכות של המפעילים השונים.
 

DanBus43Maalit72

Active member
לגבי אפיקים המצב שם מגוכח.

הקריינים לא מכירים את כל התחנות
הם מקבלים את הטקסט בלי הקשר, וצריכים לאלתר. בגלל זה אם יש שגיאת כתיב במקור, הם יקריאו עם שגיאת כתיב. אם הם לא מקומיים ולא יודעים איך הוגים שם של רחוב או יישוב מסויים, הם יהגו אותו לא נכון. ככה זה.

במדינות שבהם יש רשויות תחבורה ציבורית מטורופוליניות עם אנשים שבאמת איכפת להם מהפרטים הקטנים, דואגים כמובן שזה לא יקרה ושמים לב לכל תחנה ותחנה. אבל בארץ יש לנו רק רשות ארצית אחת שאין בה מספיק כוח אדם כדי לשים לב לפרטים הקטנים בכל עשרות אלפי תחנות האוטובוס בארץ, ומנסים לעשות הכל כמה שיותר בזול, כולל כריזה שהיא בארץ סמכות של המפעילים השונים.
לגבי אפיקים המצב שם מגוכח.
אגד ואפיקים זה אותו הקריין אך תסריט שונה.

באפיקים יש תחנות שקיימות בהן שגיאות הגייה. למשל עם רח' מבצע בזק בראש העין, רח' ליברכט בפ"ת ורחוב אימבר בפ"ת שהגיית ה ב' שם בשם ברחוב היא עם קמץ ולא סגול שזה מביך.
באגד ההגייה של רח' ליברכט נכונה לפי נסיעה בקו 249.
 

סנוי

New member
אם בשגיאות עסקינן - אז מגוחך ולא מגוכח


לגבי אפיקים המצב שם מגוכח.
אגד ואפיקים זה אותו הקריין אך תסריט שונה.

באפיקים יש תחנות שקיימות בהן שגיאות הגייה. למשל עם רח' מבצע בזק בראש העין, רח' ליברכט בפ"ת ורחוב אימבר בפ"ת שהגיית ה ב' שם בשם ברחוב היא עם קמץ ולא סגול שזה מביך.
באגד ההגייה של רח' ליברכט נכונה לפי נסיעה בקו 249.
אם בשגיאות עסקינן - אז מגוחך ולא מגוכח
 

arseny92

Well-known member
מנהל
התחנה הבאה ותחנה נוכחית נשמעים רק לנוסעים בתוך האוטובוס

לא סגור על זה, אבל...
השערה שלי היא שייתכן שזה בגלל שמדובר בשני "תפקידים" שונים של הכריזה.

הכרוז שמכריז על "התחנה הבאה" - מיועד לידיעת לנוסעי האוטובוס.
הכרוז שמכריז בעת הגעה לתחנה עצמה - מיועד גם לידע את האנשים העומדים בתחנה עצמה מחוץ לאוטובוס ואם אני לא טועה, היא מושמעת בווליום גבוה יותר (לפחות כלפי חוץ).
התחנה הבאה ותחנה נוכחית נשמעים רק לנוסעים בתוך האוטובוס
הכריזה שמושמעת כלפי חוץ כורזת רק יעד קו סופי
 
כנראה שלא יצא לך להיות לייד אוטובוס אגד לאחרונה...

התחנה הבאה ותחנה נוכחית נשמעים רק לנוסעים בתוך האוטובוס
הכריזה שמושמעת כלפי חוץ כורזת רק יעד קו סופי
כנראה שלא יצא לך להיות לייד אוטובוס אגד לאחרונה...
 
קרה היום בקו 14 בכפר סבא שנסעתי, הגעתי לתחנה שהכריזה

ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?
הכוונה היא למשל כשיש כריזה "התחנה הבאה" וכריזה של התחנה עצמה, אז הקריין\ית שונה זו מזו, הבעיה קיימת בנתיב אקספרס, סופרבוס וחברת האוטובוסים שמפעילה את התחבורה הציבורית ברמת הגולן
מה הבעיה לשים כריזה עם קריין\ית אחיד\ה?
קרה היום בקו 14 בכפר סבא שנסעתי, הגעתי לתחנה שהכריזה
על תחנה לא נכונה בקו (תחנה שלפני שהגעתי), משהו לא מכויל כמו שצריך.
 

DanBus43Maalit72

Active member
זה בעיקר בנתיב אקספרס, מטרופולין וגולן.

ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?
הכוונה היא למשל כשיש כריזה "התחנה הבאה" וכריזה של התחנה עצמה, אז הקריין\ית שונה זו מזו, הבעיה קיימת בנתיב אקספרס, סופרבוס וחברת האוטובוסים שמפעילה את התחבורה הציבורית ברמת הגולן
מה הבעיה לשים כריזה עם קריין\ית אחיד\ה?
זה בעיקר בנתיב אקספרס, מטרופולין וגולן.
במטרופולין מחליפים לאט לאט את הכריזה עם הקריין השונה לקריין של שאר המערכת למרות שיש תחנות שעדיין לא החליפו להן את הכריזה כבר יותר משנה.
 

scooby5

Member
זה מפריע, אבל לא כמו טעויות הזויות בשילוט

ערבוב כריזות באוטובוסים: רק לי זה מפריע?
הכוונה היא למשל כשיש כריזה "התחנה הבאה" וכריזה של התחנה עצמה, אז הקריין\ית שונה זו מזו, הבעיה קיימת בנתיב אקספרס, סופרבוס וחברת האוטובוסים שמפעילה את התחבורה הציבורית ברמת הגולן
מה הבעיה לשים כריזה עם קריין\ית אחיד\ה?
זה מפריע, אבל לא כמו טעויות הזויות בשילוט
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה