אגד מתפרקים?

מצב
הנושא נעול.
אגד מתפרקים?

אגד מתפרקים?
זה בקשר למזגנים בקו 249 הם לא מקררים בקיץ וכולי זעה באמצע הנסיעה, בנוסף יש נזילות מהמזגנים, זה פשוט סיוט לנסוע אתם בקיץ, כרגע נוסע באחד הקוים של אפיקים פשוט תענוג לנסוע איתם, המזגנים מקררים והאוטובוסים חדשים, בנוסף מגיעים כרטיסנים ומתבצעים סקרים למען טיב השירות שלהם. לפי דעתי אגד הולך לקראת סופו.
 

N641

New member
לקראת סופו בגלל מזגן בקו אחד?

אגד מתפרקים?
זה בקשר למזגנים בקו 249 הם לא מקררים בקיץ וכולי זעה באמצע הנסיעה, בנוסף יש נזילות מהמזגנים, זה פשוט סיוט לנסוע אתם בקיץ, כרגע נוסע באחד הקוים של אפיקים פשוט תענוג לנסוע איתם, המזגנים מקררים והאוטובוסים חדשים, בנוסף מגיעים כרטיסנים ומתבצעים סקרים למען טיב השירות שלהם. לפי דעתי אגד הולך לקראת סופו.
לקראת סופו בגלל מזגן בקו אחד?
אבל על דבר אחד אני מניח שהרוב יסכימו, הגיל הממוצע של אוטובוס אגד הוא גבוה יותר משאר החברות (לא מדבר על דן, רק על קווים בינעירוניים).
יוצא מיזה שהאוטובוסים שלהם לרוב פחות מתקדמים ומראים סימני גיל (אחד מהם זה מזגן פחות יעיל בחלקם).
&nbsp
 
נו באמת

לקראת סופו בגלל מזגן בקו אחד?
אבל על דבר אחד אני מניח שהרוב יסכימו, הגיל הממוצע של אוטובוס אגד הוא גבוה יותר משאר החברות (לא מדבר על דן, רק על קווים בינעירוניים).
יוצא מיזה שהאוטובוסים שלהם לרוב פחות מתקדמים ומראים סימני גיל (אחד מהם זה מזגן פחות יעיל בחלקם).
&nbsp
נו באמת
אני נוסע כל בוקר באגד לכיוון קלקא/הבורסה עם מזגן מצויין
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן ששיטת המכרזים אחראית לאי ריענון ציוד.

אגד מתפרקים?
זה בקשר למזגנים בקו 249 הם לא מקררים בקיץ וכולי זעה באמצע הנסיעה, בנוסף יש נזילות מהמזגנים, זה פשוט סיוט לנסוע אתם בקיץ, כרגע נוסע באחד הקוים של אפיקים פשוט תענוג לנסוע איתם, המזגנים מקררים והאוטובוסים חדשים, בנוסף מגיעים כרטיסנים ומתבצעים סקרים למען טיב השירות שלהם. לפי דעתי אגד הולך לקראת סופו.
יתכן ששיטת המכרזים אחראית לאי ריענון ציוד.
אם יש לאגד קו באשכול שאסור לה להתמודד בו בעתיד - איזו סיבה יש לה לחדש את הציוד בשנים שלפני המכרז?
 
לאגד אין ממש אשכולות

יתכן ששיטת המכרזים אחראית לאי ריענון ציוד.
אם יש לאגד קו באשכול שאסור לה להתמודד בו בעתיד - איזו סיבה יש לה לחדש את הציוד בשנים שלפני המכרז?
לאגד אין ממש אשכולות
משרד התחבורה אמנם חייב את אגד לפצל את הקווים שלה לאשכולות שירות עם שמות, אבל לא חייב אותה להצמיד לכל אשכול את הצי שלו כמו שהוא מחייב את החברות המכרזיות. ולכן כל הצי של אגד למעשה צף בין אשכולות. נהג יכול לעשות תל אביב-קרית שמונה בבוקר, סידור בין יישובי אצבע הגליל, לחזור לחיפה ומשם לתל אביב. ארבעה אשכולות שונים, אוטובוס אחד.
יחד עם זאת, האוטובוסים משוייכים לסניפים של אגד וכאן יש עניינים פנימיים של אגד לא לערבב את הצי בין סניפים. בדוגמה שנתתי האוטובוס (והנהג או השניים שמוצמדים לו) שייכים לסניף תל אביב וככל שניתן כל סידור שיהיה לאוטובוס והנהג האלה יתחיל מתל אביב ויסיים בתל אביב (יש חריגים). יש כמובן הלימה גיאוגרפית כלשהי בין אשכולות משרד התחבורה לבין סניפי אגד, בעיקר בשירות עירוני אבל גם בבינעירוני.

לגבי גיל הצי, הוא אכן יותר ישן בממוצע מהחברות הפרטיות. הסיבה לכך נובעת בעיקר משיטת המכרזים שבה בתחילת המכרז כל הצי חדש ואז הוא מתיישן עם הזמן, כל עוד יש (וזה המצב כרגע), יחסית הרבה מכרזים בתחילת התקופה שלהם, הצי של החברות הפרטיות יהיה צעיר יותר. אם ההקפאה של הוצאת מכרזים תימשך עוד אז התמונה תתהפך (לדוגמה בבית שמש כבר עכשיו הצי יחסית זקן בגלל שהמכרז מתעכב, לעומת זאת בבאר שבע לדוגמה הצי עדיין אמד צערי יחסית לממוצע הענפי).
 

אורי404

New member
אין רק מכרזים, יש גם הסמים שונים מול הממשלה

לאגד אין ממש אשכולות
משרד התחבורה אמנם חייב את אגד לפצל את הקווים שלה לאשכולות שירות עם שמות, אבל לא חייב אותה להצמיד לכל אשכול את הצי שלו כמו שהוא מחייב את החברות המכרזיות. ולכן כל הצי של אגד למעשה צף בין אשכולות. נהג יכול לעשות תל אביב-קרית שמונה בבוקר, סידור בין יישובי אצבע הגליל, לחזור לחיפה ומשם לתל אביב. ארבעה אשכולות שונים, אוטובוס אחד.
יחד עם זאת, האוטובוסים משוייכים לסניפים של אגד וכאן יש עניינים פנימיים של אגד לא לערבב את הצי בין סניפים. בדוגמה שנתתי האוטובוס (והנהג או השניים שמוצמדים לו) שייכים לסניף תל אביב וככל שניתן כל סידור שיהיה לאוטובוס והנהג האלה יתחיל מתל אביב ויסיים בתל אביב (יש חריגים). יש כמובן הלימה גיאוגרפית כלשהי בין אשכולות משרד התחבורה לבין סניפי אגד, בעיקר בשירות עירוני אבל גם בבינעירוני.

לגבי גיל הצי, הוא אכן יותר ישן בממוצע מהחברות הפרטיות. הסיבה לכך נובעת בעיקר משיטת המכרזים שבה בתחילת המכרז כל הצי חדש ואז הוא מתיישן עם הזמן, כל עוד יש (וזה המצב כרגע), יחסית הרבה מכרזים בתחילת התקופה שלהם, הצי של החברות הפרטיות יהיה צעיר יותר. אם ההקפאה של הוצאת מכרזים תימשך עוד אז התמונה תתהפך (לדוגמה בבית שמש כבר עכשיו הצי יחסית זקן בגלל שהמכרז מתעכב, לעומת זאת בבאר שבע לדוגמה הצי עדיין אמד צערי יחסית לממוצע הענפי).
אין רק מכרזים, יש גם הסמים שונים מול הממשלה
ל"אגד" הסכם עם הממשלה, לפי החל מ-1/2022 הגיל המקסימאלי לאוטובוסים עירוניים ובינעירוניים יהיה 10 שנים. למפרקיים 12 שנים. למיניבוסים - 6 שנים.
כנראה, שגם קודם לכן יירד גיל האוטובוסים הממוצע והאוטובוסים בני 15-16 שנים. כיום יש אוטובוסים חדשים בקווי 5XX. כאשר אלה יעברו להפעלת "מטרופולין", סביר להניח שאלה ינויידו לאזורים אחרים. לרבות אזור ראשון לציון ורחובות, שבהם פועלים כיום אוטובסים בני 15-16 שנים, במצב תחזוקה לא מרשים.
 
גועל נפש

אגד מתפרקים?
זה בקשר למזגנים בקו 249 הם לא מקררים בקיץ וכולי זעה באמצע הנסיעה, בנוסף יש נזילות מהמזגנים, זה פשוט סיוט לנסוע אתם בקיץ, כרגע נוסע באחד הקוים של אפיקים פשוט תענוג לנסוע איתם, המזגנים מקררים והאוטובוסים חדשים, בנוסף מגיעים כרטיסנים ומתבצעים סקרים למען טיב השירות שלהם. לפי דעתי אגד הולך לקראת סופו.
גועל נפש
האוטובוס של 3.10 החליט לא להגיע, עכשיו נאלץ להמתין עוד חצי שעה סתם ולאחר לעבודה, ופשוט אין עם מי לדבר שם.פשוט לא אכפת להם. אגב בנוסף למזגנים מדובר גם באוטובוסים בני 25 שנה שמתפרקים, אלוהים רק יודע איך עברו טסט. גם הכיסויים נגד שמש התפרקו שלא נדבר על זה שברוב האוטובוסים יש כבר ואי פאי אבל זה כבר מטתרות
נקווה שיתפרקו כמה שיותר מהר כי זה פשוט בלתי נסבל.
 

EHP12

Active member
היום לפי חוק לא יכול אוטובוס לשמש בתחבורה ציבורית

גועל נפש
האוטובוס של 3.10 החליט לא להגיע, עכשיו נאלץ להמתין עוד חצי שעה סתם ולאחר לעבודה, ופשוט אין עם מי לדבר שם.פשוט לא אכפת להם. אגב בנוסף למזגנים מדובר גם באוטובוסים בני 25 שנה שמתפרקים, אלוהים רק יודע איך עברו טסט. גם הכיסויים נגד שמש התפרקו שלא נדבר על זה שברוב האוטובוסים יש כבר ואי פאי אבל זה כבר מטתרות
נקווה שיתפרקו כמה שיותר מהר כי זה פשוט בלתי נסבל.
היום לפי חוק לא יכול אוטובוס לשמש בתחבורה ציבורית
אם הוא עבר את גיל 15.

בנוסף לרוב התחזוקה והאמינות באוטובוסים של אגד ודן היא יותר גבוהה מאשר של החברות הפרטיות. בעיקר בכלים העירוניים מרגישים את ההבדל. המקרה שלך הוא חריג כי הקריטריונים של אגד לתחזוקה הם לרוב גבוהים למדי.

ולגבי אי ההגעה זה בגלל שהיה חג הקורבן וכל החברות נאלצו לבטל נסיעות (אגד נפגעה פחות. במטרופולין וקווים למשל, החג שיתק קווים שלמים)
 

אורי404

New member
חג הקורבן לא קשור למצבת האוטובוסים, אלא למצבת הנהגים

היום לפי חוק לא יכול אוטובוס לשמש בתחבורה ציבורית
אם הוא עבר את גיל 15.

בנוסף לרוב התחזוקה והאמינות באוטובוסים של אגד ודן היא יותר גבוהה מאשר של החברות הפרטיות. בעיקר בכלים העירוניים מרגישים את ההבדל. המקרה שלך הוא חריג כי הקריטריונים של אגד לתחזוקה הם לרוב גבוהים למדי.

ולגבי אי ההגעה זה בגלל שהיה חג הקורבן וכל החברות נאלצו לבטל נסיעות (אגד נפגעה פחות. במטרופולין וקווים למשל, החג שיתק קווים שלמים)
חג הקורבן לא קשור למצבת האוטובוסים, אלא למצבת הנהגים
ב"דן" אכן המצב טוב מאוד. ב"אגד" יש אוטובוסים למעלה מ-15 שנים. קידומת 87 סיומת 01. ספרות אמצע 3XX ומטה. את אלה כנראה פחות מתחזקים, כי מתישהו זה יירד משירות ולכן זה נופל בין הכיסאות. אבל עניין זמן והדברים ישתנו. כנראה עוד בחודשים הקרובים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה