Bring back Mussolini או הבלי ההפרטה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
Bring back Mussolini או הבלי ההפרטה

Bring back Mussolini או הבלי ההפרטה
https://news.sky.com/story/first-trenitalia-to-take-over-west-coast-main-line-rail-services-11785017

זיכיון ההפעלה של הקו הראשי המערבי בבריטניה עבר
לחברה בת של Trenitalia, חברת הרכבות הממשלתית של איטליה בשותפות עם חברת First שמפעילה רכבות ואוטובוסים ברחבי בריטניה.

הקריאה הימנית-צהובונית רבת השנים להחזיר את מוסוליני נענתה במידה מסויימת (הליגה הצפונית תמיד יכולה למנות את נכדתו הפוליטיקאית לשעבר אלסנדרה מוסוליני - כוכבת הסרט הדרך לעין חרוד - לדירקטורית).

מצד שני זה עוד מקרה מני רבים שבו חברה "מופרטת" מופעלת למעשה ע"י חברה בבעלות ממשלה זרה, מה שמוכיח את ההבל שבקונספט כי במקום שהחברות הממשלתיות הבריטיות יוחלפו בחברות פרטיות ויעילות בסך כמו שניבאו לפני 30 שנה - החברות העיקריות שיכולות לעסוק בתחומי התשתית הן חברות ממשלתיות זרות.
 

matrix200200

Active member
אני לא מבין.

Bring back Mussolini או הבלי ההפרטה
https://news.sky.com/story/first-trenitalia-to-take-over-west-coast-main-line-rail-services-11785017

זיכיון ההפעלה של הקו הראשי המערבי בבריטניה עבר
לחברה בת של Trenitalia, חברת הרכבות הממשלתית של איטליה בשותפות עם חברת First שמפעילה רכבות ואוטובוסים ברחבי בריטניה.

הקריאה הימנית-צהובונית רבת השנים להחזיר את מוסוליני נענתה במידה מסויימת (הליגה הצפונית תמיד יכולה למנות את נכדתו הפוליטיקאית לשעבר אלסנדרה מוסוליני - כוכבת הסרט הדרך לעין חרוד - לדירקטורית).

מצד שני זה עוד מקרה מני רבים שבו חברה "מופרטת" מופעלת למעשה ע"י חברה בבעלות ממשלה זרה, מה שמוכיח את ההבל שבקונספט כי במקום שהחברות הממשלתיות הבריטיות יוחלפו בחברות פרטיות ויעילות בסך כמו שניבאו לפני 30 שנה - החברות העיקריות שיכולות לעסוק בתחומי התשתית הן חברות ממשלתיות זרות.
אני לא מבין.
מפריע לך שזאת לא חברה פרטית, אן שזאת חברה בבעלות ממשלה זרה?
או שאולי מפריע לך ספציפית שזאת חברה איטלקית, בגלל הנטיות הפוליטיות של הממשלה שם כרגע?
 

Ccyclist

Well-known member
מפריע לי שמה שמכרו לנו בזמנו על ההפרטה אינו נכון.

אני לא מבין.
מפריע לך שזאת לא חברה פרטית, אן שזאת חברה בבעלות ממשלה זרה?
או שאולי מפריע לך ספציפית שזאת חברה איטלקית, בגלל הנטיות הפוליטיות של הממשלה שם כרגע?
מפריע לי שמה שמכרו לנו בזמנו על ההפרטה אינו נכון.
היתה תאוריה שחברות פרטיות תהיינה יעילות יותר והשיאות יהיה זול יותר ואיכותי יותר. התאוריה הזו התנפצה מכל וכל כי לא רק שהשירות אינו יעיל יותר והמחירים הם היקרים באירופה - החברות ה"פרטיות" הן בסופו של דבר חלק ממונופולים ממשלתיים זרים. לא מפריע לי שמגובר ב Trenitalia באותה מידה אני יכול לרטון על חשבונות חשמל של EDF או על הקליטה ברשתות הסלולריות של דויטשה טלקום או אורנג' (למעשה פראנס טלקום). כשמאגי הואשמה שהנפקת מניות המונופולים הממשלתיים (בריטיש גז, בריטיש טלקום וכו') זו "מכירת כלי הכסף של המשפחה" היא ענתה שהיא "מוכרת את כלי הכסף של המשפחה חזרה למשפחה". 30 שנה אחר כך, בעולם עם כלכלה גלובלית (התוכניות הכלכליות של מאגי היו ברמת מדינת הלאום) כלי הכסף של המשפחה נמצאים בבעלות מונופולים ממשלתיים זרים ועולה הרבה להשתמש בהם.
&nbsp
הקריאה להחזרת מוסוליני היא קריאת יאוש בריטית קלאסית שחוזרת על עצמה כל פעם שיש שביתה (ארגוני עובדים), תקלה (חברות הרכבות או חברת המסילות), או השבתת תשתיות. עכשיו יש סיכוי קלוש שנקבל את מוסוליני הנכדה, דבר שאינני חושב שאיש ציפה או ייחל לו, ואינני חושב שהגברת תתרום דבר חוץ מאירוניה והומור בכותרות העיתונים אם הקריאה תיענה.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
למה זה משנה בידי מי נמצאים "כלי הכסף" ?

מפריע לי שמה שמכרו לנו בזמנו על ההפרטה אינו נכון.
היתה תאוריה שחברות פרטיות תהיינה יעילות יותר והשיאות יהיה זול יותר ואיכותי יותר. התאוריה הזו התנפצה מכל וכל כי לא רק שהשירות אינו יעיל יותר והמחירים הם היקרים באירופה - החברות ה"פרטיות" הן בסופו של דבר חלק ממונופולים ממשלתיים זרים. לא מפריע לי שמגובר ב Trenitalia באותה מידה אני יכול לרטון על חשבונות חשמל של EDF או על הקליטה ברשתות הסלולריות של דויטשה טלקום או אורנג' (למעשה פראנס טלקום). כשמאגי הואשמה שהנפקת מניות המונופולים הממשלתיים (בריטיש גז, בריטיש טלקום וכו') זו "מכירת כלי הכסף של המשפחה" היא ענתה שהיא "מוכרת את כלי הכסף של המשפחה חזרה למשפחה". 30 שנה אחר כך, בעולם עם כלכלה גלובלית (התוכניות הכלכליות של מאגי היו ברמת מדינת הלאום) כלי הכסף של המשפחה נמצאים בבעלות מונופולים ממשלתיים זרים ועולה הרבה להשתמש בהם.
&nbsp
הקריאה להחזרת מוסוליני היא קריאת יאוש בריטית קלאסית שחוזרת על עצמה כל פעם שיש שביתה (ארגוני עובדים), תקלה (חברות הרכבות או חברת המסילות), או השבתת תשתיות. עכשיו יש סיכוי קלוש שנקבל את מוסוליני הנכדה, דבר שאינני חושב שאיש ציפה או ייחל לו, ואינני חושב שהגברת תתרום דבר חוץ מאירוניה והומור בכותרות העיתונים אם הקריאה תיענה.
&nbsp
&nbsp
למה זה משנה בידי מי נמצאים "כלי הכסף" ?
אתה חושב שהשרות יקר, בגלל שזה חברה זרה?
הרי זה לא בגלל שהיא חברה פרטית, כי אתה בעצמך אמרת שהיא לא פרטית.
ייתכן שאתה מחפש מתחת לפנס והסיבה האמיתית למחיר הגבוה זה וועדי העובדים והתנאים המופרזים שעובדי החברה מקבלים?
זה לא שנכדתו של מוסוליני (אם וכאשר תשלוט בחברה) תיקח את כל הכסף כדי לדפוק את הבריטים ולקנות לעצמה שמלה חדשה, נכון?
או שאולי החברה האיטלקית החליטה לפטר את כל העובדים הבריטים ולהעסיק במקומם איטלקים?
 

Ccyclist

Well-known member
כי אם כבר חברות ממשלתיות אז מה רע בחברה שעונה לממשלה פה?

למה זה משנה בידי מי נמצאים "כלי הכסף" ?
אתה חושב שהשרות יקר, בגלל שזה חברה זרה?
הרי זה לא בגלל שהיא חברה פרטית, כי אתה בעצמך אמרת שהיא לא פרטית.
ייתכן שאתה מחפש מתחת לפנס והסיבה האמיתית למחיר הגבוה זה וועדי העובדים והתנאים המופרזים שעובדי החברה מקבלים?
זה לא שנכדתו של מוסוליני (אם וכאשר תשלוט בחברה) תיקח את כל הכסף כדי לדפוק את הבריטים ולקנות לעצמה שמלה חדשה, נכון?
או שאולי החברה האיטלקית החליטה לפטר את כל העובדים הבריטים ולהעסיק במקומם איטלקים?
כי אם כבר חברות ממשלתיות אז מה רע בחברה שעונה לממשלה פה?
הבעיה העיקרית של שיטת הזכייניות הרכבתית היא שההגבלה לאשכולות חונקת כל רעיון יצירתי. אי אפשר להוסיף מסלולים כי זו חריגה לשטח של זכיינית אחרת, אי אפשר להוסיף תדירות כי זה תלוי בחברת תשתית המסילות (המולאמת מחדש אחרי שהמופרטת פשטה את הרגל בעקבות שרשרת תאונות שנגרמו בעיקר ע"י שימוש בקבלני מדנה זולים) , והדבר היחיד שאפשר לעשות הוא לסחוט כמה שיותר מיץ מאותו בסיס נוסעים שבוי.
&nbsp
כשביררתי על נסיעות מכאן לברייטון (דבר שמחייב החלפה לרכבת שעתית) נאמרו לי כמה דברים - שזה הלו"ז ואין מה לעשות, הוא נקבע ב 1994 ולא ישתנה. ושבעידן בריטיש רייל המולאמת היתה רכבת ישירה, אבל כיום זה חוצה טריטוריה של זכיינית אחרת ולכן הפיצול. זו הנסיעה שאחרי שנה של תלות בה הוצאתי רישיון.
&nbsp
מה שהאיאולוגים של מייג'ור מכרו לציבור (מאגי לא העזה להפריט את בריטיש רייל) הוא שההפרטה תשפר, תייעל ותוזיל את השירות, ושרק חברות פרטיות יכולות לעשות זאת במקום בריטיש רייל הממשלתית. העובדה שהרשת מלאה בשותפויות עם חברות ממשלתיות זרות מעידה שהנחת היסוד שהשוק הפרטי ייענה לאתגר ההפעלה היתה הנחה מוטעית. משום שאין לי זכות בחירה לפרלמנט האיטלקי, הצרפתי, הגרמני, הספרדי או זה של הונג קונג (חברות לאומיות מכל המדינות האלו מפעילות כאן תשתית תחבורתית, אנרגייה, סלולר וכו') חבל בעיניי שהחברות הלאומיות הבריטיות שהיו מחוייבות לחברי הפרלמנט הבריטי שלהם אני יכול להצביע פוזרו והוחלפו בכאלו ש"בעלי המניות" שלהן הם למעשה ממשלות ומחוקרים זרים עליהם אין לי השפעה.
&nbsp
בשיטה האזורית הבריטית יש חבר פרלמנט לכל 100,000 מצביעים בקירוב והוא מחוייב לייצג את כל תושבי אזור הבחירה שלו גם אם לא הצביעו לו. יש מוסד של שעות מפגש אחד על אחד בין חבר הפרלמנט לציבור במשרדו של החבר באזור הבחירה, וניתן לבקש העלאת נושאים או עזרה בכל מני מקרים. כך במקרה של העיירה ווימות' בדרום מערב אנגליה כשהזכיינית החדשה רצתה לקצץ את תדירות הרכבות ללונדון לאחת בשעה במקום שתיים היתה התנגדות מקרב התושבים וחבר הפרלמנט שלהם העלה את העניין מול שר התחבורה. הזכיינית שייכת בין השאר ל MTR בהונג קונג והרעיון ה"גאוני" שלה לקצץ את השירות הישיר בחצי הגיע מצידו השני של העולם.
 

Ccyclist

Well-known member
ומשהו על עליית המחירים בהשוואה לאינפלציה:

כי אם כבר חברות ממשלתיות אז מה רע בחברה שעונה לממשלה פה?
הבעיה העיקרית של שיטת הזכייניות הרכבתית היא שההגבלה לאשכולות חונקת כל רעיון יצירתי. אי אפשר להוסיף מסלולים כי זו חריגה לשטח של זכיינית אחרת, אי אפשר להוסיף תדירות כי זה תלוי בחברת תשתית המסילות (המולאמת מחדש אחרי שהמופרטת פשטה את הרגל בעקבות שרשרת תאונות שנגרמו בעיקר ע"י שימוש בקבלני מדנה זולים) , והדבר היחיד שאפשר לעשות הוא לסחוט כמה שיותר מיץ מאותו בסיס נוסעים שבוי.
&nbsp
כשביררתי על נסיעות מכאן לברייטון (דבר שמחייב החלפה לרכבת שעתית) נאמרו לי כמה דברים - שזה הלו"ז ואין מה לעשות, הוא נקבע ב 1994 ולא ישתנה. ושבעידן בריטיש רייל המולאמת היתה רכבת ישירה, אבל כיום זה חוצה טריטוריה של זכיינית אחרת ולכן הפיצול. זו הנסיעה שאחרי שנה של תלות בה הוצאתי רישיון.
&nbsp
מה שהאיאולוגים של מייג'ור מכרו לציבור (מאגי לא העזה להפריט את בריטיש רייל) הוא שההפרטה תשפר, תייעל ותוזיל את השירות, ושרק חברות פרטיות יכולות לעשות זאת במקום בריטיש רייל הממשלתית. העובדה שהרשת מלאה בשותפויות עם חברות ממשלתיות זרות מעידה שהנחת היסוד שהשוק הפרטי ייענה לאתגר ההפעלה היתה הנחה מוטעית. משום שאין לי זכות בחירה לפרלמנט האיטלקי, הצרפתי, הגרמני, הספרדי או זה של הונג קונג (חברות לאומיות מכל המדינות האלו מפעילות כאן תשתית תחבורתית, אנרגייה, סלולר וכו') חבל בעיניי שהחברות הלאומיות הבריטיות שהיו מחוייבות לחברי הפרלמנט הבריטי שלהם אני יכול להצביע פוזרו והוחלפו בכאלו ש"בעלי המניות" שלהן הם למעשה ממשלות ומחוקרים זרים עליהם אין לי השפעה.
&nbsp
בשיטה האזורית הבריטית יש חבר פרלמנט לכל 100,000 מצביעים בקירוב והוא מחוייב לייצג את כל תושבי אזור הבחירה שלו גם אם לא הצביעו לו. יש מוסד של שעות מפגש אחד על אחד בין חבר הפרלמנט לציבור במשרדו של החבר באזור הבחירה, וניתן לבקש העלאת נושאים או עזרה בכל מני מקרים. כך במקרה של העיירה ווימות' בדרום מערב אנגליה כשהזכיינית החדשה רצתה לקצץ את תדירות הרכבות ללונדון לאחת בשעה במקום שתיים היתה התנגדות מקרב התושבים וחבר הפרלמנט שלהם העלה את העניין מול שר התחבורה. הזכיינית שייכת בין השאר ל MTR בהונג קונג והרעיון ה"גאוני" שלה לקצץ את השירות הישיר בחצי הגיע מצידו השני של העולם.
ומשהו על עליית המחירים בהשוואה לאינפלציה:
כרטיס רכבת מבריייטון לקריקלווד עלה טיפה פחות מ £11 ב1999.
&nbsp
לפי אתר חישוב האינפלציה הרשמי של הבנק אוף אינגלנד זה שווה ערך ל £18.73 בערכי 2018.
&nbsp
לפי אתר המודיעין של הרכבת הארצית עלות אותה הנסיעה כיום £23.80
&nbsp
כלומר - איכשהו הצליחו להגניב £5 נוספים או עליית מחיר של 26.6% בנוסף לאינפלציה.
&nbsp
ממשלת קמרון ביטלה את החיבור בין עליית האינפלצייה לעליות השכר כאמצעי חירום בזמן המשבר הכלכלי והגביל את עליות השכר באחוז בלבד. העלאות שכר על בסיס אינפלציה נוסח תוספת היוקר בארץ לא הוחזרו. המגזר הפרטי הלך בעקבות המגזר הציבורי. מחירי הרכבת עולים כל שנה באינפלציה פלוס אחוז, דבר שהופך אותם ליקרים יותר ויותר עבור ציבור הנוסעים.
&nbsp
זו דוגמה אחת מני רבות, אין מחירים רבים שאני זוכר 20 שנה לאחור, אך היא ממחישה כיצד המחירים מטפסים.
&nbsp
25 שנה אחרי ההפרטה ב 1994 ניתן לומר שהיא אינה מה שמכרו לנו.
 

matrix200200

Active member
אני בכנות לא מבין על מה אתה מלין

ומשהו על עליית המחירים בהשוואה לאינפלציה:
כרטיס רכבת מבריייטון לקריקלווד עלה טיפה פחות מ £11 ב1999.
&nbsp
לפי אתר חישוב האינפלציה הרשמי של הבנק אוף אינגלנד זה שווה ערך ל £18.73 בערכי 2018.
&nbsp
לפי אתר המודיעין של הרכבת הארצית עלות אותה הנסיעה כיום £23.80
&nbsp
כלומר - איכשהו הצליחו להגניב £5 נוספים או עליית מחיר של 26.6% בנוסף לאינפלציה.
&nbsp
ממשלת קמרון ביטלה את החיבור בין עליית האינפלצייה לעליות השכר כאמצעי חירום בזמן המשבר הכלכלי והגביל את עליות השכר באחוז בלבד. העלאות שכר על בסיס אינפלציה נוסח תוספת היוקר בארץ לא הוחזרו. המגזר הפרטי הלך בעקבות המגזר הציבורי. מחירי הרכבת עולים כל שנה באינפלציה פלוס אחוז, דבר שהופך אותם ליקרים יותר ויותר עבור ציבור הנוסעים.
&nbsp
זו דוגמה אחת מני רבות, אין מחירים רבים שאני זוכר 20 שנה לאחור, אך היא ממחישה כיצד המחירים מטפסים.
&nbsp
25 שנה אחרי ההפרטה ב 1994 ניתן לומר שהיא אינה מה שמכרו לנו.
אני בכנות לא מבין על מה אתה מלין
אתה רוצה וועדי עובדים, שכר "הוגן" ושום "ניצול"?
אז תוציא את הארנק ותשלם.
חשבת שתמיד מישהו אחר ישלם על זה?

בשביל לדעת מה היה קורה עם לא היתה קוראת הפרטה (או שאולי "הפרטה", צריך כנראה להגיע ליקום מגביל, ומדענים עדיין עובדים על זה, אז בינתיים אפשר רק לנחש.
ניחוש מושכל שלי, המחיר היה עולה באותה מידה (או אף יותר).
 

Ccyclist

Well-known member
בהשוואה לתחומים אחרים כמו סלולר וטיסות מצב הרכבות חמור.

אני בכנות לא מבין על מה אתה מלין
אתה רוצה וועדי עובדים, שכר "הוגן" ושום "ניצול"?
אז תוציא את הארנק ותשלם.
חשבת שתמיד מישהו אחר ישלם על זה?

בשביל לדעת מה היה קורה עם לא היתה קוראת הפרטה (או שאולי "הפרטה", צריך כנראה להגיע ליקום מגביל, ומדענים עדיין עובדים על זה, אז בינתיים אפשר רק לנחש.
ניחוש מושכל שלי, המחיר היה עולה באותה מידה (או אף יותר).
בהשוואה לתחומים אחרים כמו סלולר וטיסות מצב הרכבות חמור.
האם היה עולה בדעתך שנשלם כאן £2.50 לדקת שיחה במקום שיכללו דקות ללא הגבלה בחוזה? שטיסת פנים אירופאית תעלה בסביבות ה £500 לכרטיס למחלקת תיירים במקום £30-£50 אם קונים מספיק מראש, ותמריא רק מהית'רו או גאטוויק ולא משלל שדות התעופה האזוריים ? זה ההבדל בין מה שקורה בתחומים אחרים לבין מה שקרה בתחום הרכבות.

זה לא קשור לוועדי העובדים ולשביתות המוגבלות שלהם (משנות השמונים והלאה אסור להשבית את כל המשק בשביתות הזדהות, שביתה חייבת להיות בין עובדים למעסיק ספציפי בלבד, וגם כשיש שביתות הן מוגבלות מבחינת זמן, מחייבות תהליך בוררות לפני ההכרזה וכו').

זה קשור לכשל ייחודי של הנהלות המפעילות המופרטות ומגבלות שיטת הזכיינות. לוחות זמנים שנתקעו בשנות התשעים, יחס מונופוליסטי לנוסע כאילו הוא לקוח שבוי, מחירים שעולים בניגוד מוחלט להבטחות ערב ההפרטה, אי יכולת ואי רצון ליזום מסלולים או תדירויות חדשות. יש גם בעיה עם הכירטוס כי רק כרטיסי הנייר המגנטיים מעידן BR עובדים בצורה חלקה, והכרטיסים ה"חכמים" של המפעילות לא יכולות להטעין את כל סוגי הכרטיסים שהנוסעים זכאים להשתמש בהם. באזורי משתמשים ברכבת להגיע ללונדון, אבל לא כל-כך טורחים להשתמש בה כדי להתנייע 20-30 ק"מ בתוך האזור למרות שיש הרבה תחנות כי התדירות השעתית בתחנות הביניים מבטיחה שהמכונית תגיע לשם וחזרה ללא המתנות מייגעות. כשמציעים מוצר שאינו אטרקטיבי למעמד הביניים הדרישה יורדת והבסיס הכלכלי של הרכבות נפגע. על הקו הספציפי שלי יש לפחות מיליון תושבים מחוץ ללונדון רבתי וערים בגודלן של הערים ה"גדולות" בישראל, אני לא מדבר על שירות בין הרים ובין סלעים.

הדרישה "להחזיר את מוסוליני" לארץ שנלחמה בו, שמבלבלת את המושגים פאשיזם ונאציזם (בעיקר כי הענף המקומי, החולצות השחורות, היה אנטישמי מלכתחילה), שמבססת את הנארטיב הלאומי שלה בעיקר על הניצחון במלחמת העולם השניה, היא דרישה של יאוש מוחלט ממצב הרכבות.

בברכת The wrong type of snow.
 

matrix200200

Active member
בוודאי שהיה עולה בדעתי

בהשוואה לתחומים אחרים כמו סלולר וטיסות מצב הרכבות חמור.
האם היה עולה בדעתך שנשלם כאן £2.50 לדקת שיחה במקום שיכללו דקות ללא הגבלה בחוזה? שטיסת פנים אירופאית תעלה בסביבות ה £500 לכרטיס למחלקת תיירים במקום £30-£50 אם קונים מספיק מראש, ותמריא רק מהית'רו או גאטוויק ולא משלל שדות התעופה האזוריים ? זה ההבדל בין מה שקורה בתחומים אחרים לבין מה שקרה בתחום הרכבות.

זה לא קשור לוועדי העובדים ולשביתות המוגבלות שלהם (משנות השמונים והלאה אסור להשבית את כל המשק בשביתות הזדהות, שביתה חייבת להיות בין עובדים למעסיק ספציפי בלבד, וגם כשיש שביתות הן מוגבלות מבחינת זמן, מחייבות תהליך בוררות לפני ההכרזה וכו').

זה קשור לכשל ייחודי של הנהלות המפעילות המופרטות ומגבלות שיטת הזכיינות. לוחות זמנים שנתקעו בשנות התשעים, יחס מונופוליסטי לנוסע כאילו הוא לקוח שבוי, מחירים שעולים בניגוד מוחלט להבטחות ערב ההפרטה, אי יכולת ואי רצון ליזום מסלולים או תדירויות חדשות. יש גם בעיה עם הכירטוס כי רק כרטיסי הנייר המגנטיים מעידן BR עובדים בצורה חלקה, והכרטיסים ה"חכמים" של המפעילות לא יכולות להטעין את כל סוגי הכרטיסים שהנוסעים זכאים להשתמש בהם. באזורי משתמשים ברכבת להגיע ללונדון, אבל לא כל-כך טורחים להשתמש בה כדי להתנייע 20-30 ק"מ בתוך האזור למרות שיש הרבה תחנות כי התדירות השעתית בתחנות הביניים מבטיחה שהמכונית תגיע לשם וחזרה ללא המתנות מייגעות. כשמציעים מוצר שאינו אטרקטיבי למעמד הביניים הדרישה יורדת והבסיס הכלכלי של הרכבות נפגע. על הקו הספציפי שלי יש לפחות מיליון תושבים מחוץ ללונדון רבתי וערים בגודלן של הערים ה"גדולות" בישראל, אני לא מדבר על שירות בין הרים ובין סלעים.

הדרישה "להחזיר את מוסוליני" לארץ שנלחמה בו, שמבלבלת את המושגים פאשיזם ונאציזם (בעיקר כי הענף המקומי, החולצות השחורות, היה אנטישמי מלכתחילה), שמבססת את הנארטיב הלאומי שלה בעיקר על הניצחון במלחמת העולם השניה, היא דרישה של יאוש מוחלט ממצב הרכבות.

בברכת The wrong type of snow.
בוודאי שהיה עולה בדעתי
הרי זה בדיוק מה שהיה בישראל בימי ההסתדרות העליזים.
לגבי השביתות זה סבבה, הם כבר לא צריכים לשבות, את שלהם הם קיבלו.
תנסה לעשות קיצוץ רוחבי במשכורת של עובדי הרכבת ב10%, אני רוצה לראות אותך גיבור

ולגבי היחס המניפולטיבי, רגע אתה רוצה להגיד לי שהחברה הזוכה היא לא מונופול?
בו ספר לי על חברה מתחרה שיכולה בכל רגע נתון להיכנס במקומה.
אה אין כזאת?
לגבי מסלולים חדשים, רגע אתה רוצה להגיד לי שהחברה יכולה לפתוח מסלול חדש והיא לא צריכה לבקש אישור מאף אחד ואפילו לא צריכה לבקש רשות של הממשלה לעשות את זה?
אנחנו מדברים על אנגליה של מימד המקביל שבו עדיין תולים גנבים בכיכרות העיר ויש חברות פרטיות בעלות צי יותר גדול מצי המלכותי?
על אנגליה הזאת?
כי באנגליה שקיימת במימד שלנו, לא נראה לי שזה יכול לקרות כל כך בפשטות כמו שאתה מתאר
 

Ccyclist

Well-known member
כן, היו מקרים רבים של החלפת מפעילה מהיום למחר ללא שיבוש.

בוודאי שהיה עולה בדעתי
הרי זה בדיוק מה שהיה בישראל בימי ההסתדרות העליזים.
לגבי השביתות זה סבבה, הם כבר לא צריכים לשבות, את שלהם הם קיבלו.
תנסה לעשות קיצוץ רוחבי במשכורת של עובדי הרכבת ב10%, אני רוצה לראות אותך גיבור

ולגבי היחס המניפולטיבי, רגע אתה רוצה להגיד לי שהחברה הזוכה היא לא מונופול?
בו ספר לי על חברה מתחרה שיכולה בכל רגע נתון להיכנס במקומה.
אה אין כזאת?
לגבי מסלולים חדשים, רגע אתה רוצה להגיד לי שהחברה יכולה לפתוח מסלול חדש והיא לא צריכה לבקש אישור מאף אחד ואפילו לא צריכה לבקש רשות של הממשלה לעשות את זה?
אנחנו מדברים על אנגליה של מימד המקביל שבו עדיין תולים גנבים בכיכרות העיר ויש חברות פרטיות בעלות צי יותר גדול מצי המלכותי?
על אנגליה הזאת?
כי באנגליה שקיימת במימד שלנו, לא נראה לי שזה יכול לקרות כל כך בפשטות כמו שאתה מתאר
כן, היו מקרים רבים של החלפת מפעילה מהיום למחר ללא שיבוש.
קודם כל המילה היתה מונופוליסטית ולא מניפולטיבית, יתכן שזה תיקון איות. שנית כל בשיטת המפעילות ישנן מספר מפעילות שונות וכ 50 זיכיונות רכבת שונים.
&nbsp
היו 3 מקרי החלפה בולטים מהיום למחר שאני זוכר, 2 בעקבות פסילת הזכיינית ושלישי בגלל גרעון גדול של הזכיינית. בכל המקרים הוקמה חברה ממשלתית זמנית שניהלה את הקווים עד להוצאתם למכרז חדש והעברתם למפעילה אחרת. המקאים שאני מדבר עליהם הם ביטולי הזיכיון של Connex South Central ו Connex South Eastern, כיום Southern ו South Eastern, חברות שלו שירותיהן היו מבוטלים כל דרום ודרום לונדון והמחוזות הסמוכים היו משותקים תחבורתית. הסגירה עקב הגרעון היתה של NXEC, חברת בת של חברת האוטובוסים National Express. הזכיינית שהפעילה את קו החוף המזרחי (200 קמ"ש, לונדון קינגס קרוס - יורק, ניוקאסל, אדינברה) הסתבכה בגלל שהצעתה במכרז לא היתה רווחית. לחברת האם שלום.
&nbsp
עכשיו אתה עומד להגיד ששוק הזכייניות יוצר מצב של מועמדים רבים, אבל תשובתי היא שבריטיש רייל עצמה חולקה למספר חטיבות שונות הן מבחינה גאוגרפית והן מבחינת תשתית (השימוש בפס שלישיבמקום חיווט עילי בדרום מזרח אנגליה הוא תולדה של הפיצול הפנימי הזה ששורשיו בארבעת החברות הפרטיות שמוזגו לBR).
&nbsp
כמו כן ברשת מסילתית מסועפת פתאום מתגלים סלוטים חדשים או אפשרויות חדשות כשיש רצון. החדשות המקומיות מלאות בדוגמאות על יוזמות לניצול מסילות קיימות לחיבורים חדשים או להגברת התדירות אבל דברים אינם משתנים.
&nbsp
כשאני מדבר על תדירות שעתית המצב הוא שלרכבות שונות יש תחנות עצירה שונות. אם לוקחים הקפצה או מונית לתחנה ראשית יותר אפשר לקבל תדירות של 3-4 רכבות בשעה, אבל כשתלויים בתחנה המקומית (למשל - בחודש האחרון הרכב הקודם שלנו היה במצב די גרוע ולא היה כדאי לנו להחליף אותו לחודש אחד אז צימצמנו שימוש) מקבלים תדירות נמוכה ובעייתית. החניית רכב בתחנת רכבת ראשית היא עסק די יקר של £10 ליום ולכן זה אינו פתרון לשימוש תדיר. אינני מצפה שמתחנת הרכבת שלי יהיו 3-4 רכבות ללונדון כל שעה, אבל אם היו נותנים לנו רכבת פרברית או שתיים בשעה בנוסף לרכבת שעוצרת ולרכבות המהירות היינו יכולים להגיע לערים המשניות באזורנו ברכבת בצורה נוחה ולהחליף לרכבות ללונדון בתחנות הראשיות עם התדירות הגבוהה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה