עדכונים מנת"ע

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
אנסה לענות על חלק מהשאלות

מפוסט של שבתשתיות מביקורו האחרון בתחנת קרליבך
מספר תובנות
1. בחלק הדרומי החפירה הסתיימה והתחילה יציקת הרצפה
2. בחלק הצפוני, יש התקדמות משמעותית בבניית המעבר התת"ק.
חלק מהנהרות כבר די מוכנות ובחלק היציקה נראית ממש בקרוב.
3. בעצם המעבר הזה, הוא הסיבה לעיכוב בחפירות וכעת כשבקרוב מתכננים לסיים את היציקה של מנהרות הרכב, החפירה תמשיך אל מתחת למנהרות הללו, לקראת הרצפה בעומק 30 מטרים.4
4. כרגע עדיין תאריך פתיחת החלק של הכבישים הוא סוף 2020.
אנסה לענות על חלק מהשאלות
תאריך הפתיחה של המעבר התת קרקעי הוא רבעון רביעי 2020.
לדברי המארחים בביקור, עד כה נוצקה רצפה באורך 30מ' בצד הדרום מערבי של התחנה. זה מבלי לכלול את הרצפה של פיר השליפה שנוצקה כבר לפני יותר מחצי שנה (אני יודע את זה מהביקור הקודם שלנו שבו כבר מכונות הכריה נשלפו והרצפה היתה קיימת) תמונה מ 12/2018 של קרקעית פיר השליפה מצורפת.
מכונות הכריה אכן הגיעו לקצה התחנה וחזרו לאחור לשליפה בגלי גיל, אך הכריה של הקרקע מתחת למעבר התת קרקעי של יצחק שדה/קרליבך/לינקולן עדיין לא הסתיימה ולכן לא ניתן היה עד כה לשלוף את ראשי הכריה שטכנית לא ניתן להסיע אחורה. למעשה בביקור האחרון שלנו בתחנה החפירה מתחת למעבר התת קרקעי הייתה בעיצומה, לכן יש בפוסט תמונות של מסוע העפר בפעולה.
בניגוד למה שכתב matrix, התכנון לשליפת ראשי הכריה אינו מפיר השליפה דרכו נשלפו המכונות עד כה, אלא מפיר אחר שנמצא בצמוד למעבר התת קרקעי בצידו הצפון מזרחי. גם זה מופיע במפורש בפוסט של שבתשתיות.
matrix, בנושא חששותיך אני חושב שאין סיבה לדאגה. יציקת המעבר התת קרקעי חושבה כך שהוא יוכל לעמוד בזכות עצמו ללא תמיכה מתחתיו (ואכן הקרקע מתחתיו כבר נחפרה והוא עומד במקומו). לא מדובר במפתח חריג לגשר ולקירות הסלארי של התחנה אין בעיה לתמוך בקורות הגשר. עם זאת, מתוכננת בניית קירות תומכים מתחת למעבר כחלק משלד התחנה.
כמו כן, הקו הירוק בהחלט מתוכנן לעבור מתחת לגשר של המעבר התת קרקעי. למעשה הקו הירוק עובר ממש מתחת למפלס המעבר המשוקע והרמפה של רחוב קרליבך. זו התמונה השניה שמצורפת, מתוך אתר ה- gis של עירית תל אביב.
אני לא מבין איך אתה רואה תסריט של חדירת מי תהום למעבר התת קרקעי בלי הצפה של מפלסי הקו האדום והקו הירוק שנמצאים עמוק מתחתיה. מה גם שתחתית הקופסה של התחנה (כלומר עומק הכריה המירבי של הקופסה, לפני יציקות) הוא מינוס 6 מטר ביחס לפני הים. כלומר המים צריכים לעלות כמה עשרות מטרים כדי להגיע אל מפלס המעבר התת קרקעי. לדעתי כיום מפלס מי התהום בתל אביב שווה או נמוך ממפלס פני הים.



 

matrix200200

Active member
על תיקון הטעויות שלי

אנסה לענות על חלק מהשאלות
תאריך הפתיחה של המעבר התת קרקעי הוא רבעון רביעי 2020.
לדברי המארחים בביקור, עד כה נוצקה רצפה באורך 30מ' בצד הדרום מערבי של התחנה. זה מבלי לכלול את הרצפה של פיר השליפה שנוצקה כבר לפני יותר מחצי שנה (אני יודע את זה מהביקור הקודם שלנו שבו כבר מכונות הכריה נשלפו והרצפה היתה קיימת) תמונה מ 12/2018 של קרקעית פיר השליפה מצורפת.
מכונות הכריה אכן הגיעו לקצה התחנה וחזרו לאחור לשליפה בגלי גיל, אך הכריה של הקרקע מתחת למעבר התת קרקעי של יצחק שדה/קרליבך/לינקולן עדיין לא הסתיימה ולכן לא ניתן היה עד כה לשלוף את ראשי הכריה שטכנית לא ניתן להסיע אחורה. למעשה בביקור האחרון שלנו בתחנה החפירה מתחת למעבר התת קרקעי הייתה בעיצומה, לכן יש בפוסט תמונות של מסוע העפר בפעולה.
בניגוד למה שכתב matrix, התכנון לשליפת ראשי הכריה אינו מפיר השליפה דרכו נשלפו המכונות עד כה, אלא מפיר אחר שנמצא בצמוד למעבר התת קרקעי בצידו הצפון מזרחי. גם זה מופיע במפורש בפוסט של שבתשתיות.
matrix, בנושא חששותיך אני חושב שאין סיבה לדאגה. יציקת המעבר התת קרקעי חושבה כך שהוא יוכל לעמוד בזכות עצמו ללא תמיכה מתחתיו (ואכן הקרקע מתחתיו כבר נחפרה והוא עומד במקומו). לא מדובר במפתח חריג לגשר ולקירות הסלארי של התחנה אין בעיה לתמוך בקורות הגשר. עם זאת, מתוכננת בניית קירות תומכים מתחת למעבר כחלק משלד התחנה.
כמו כן, הקו הירוק בהחלט מתוכנן לעבור מתחת לגשר של המעבר התת קרקעי. למעשה הקו הירוק עובר ממש מתחת למפלס המעבר המשוקע והרמפה של רחוב קרליבך. זו התמונה השניה שמצורפת, מתוך אתר ה- gis של עירית תל אביב.
אני לא מבין איך אתה רואה תסריט של חדירת מי תהום למעבר התת קרקעי בלי הצפה של מפלסי הקו האדום והקו הירוק שנמצאים עמוק מתחתיה. מה גם שתחתית הקופסה של התחנה (כלומר עומק הכריה המירבי של הקופסה, לפני יציקות) הוא מינוס 6 מטר ביחס לפני הים. כלומר המים צריכים לעלות כמה עשרות מטרים כדי להגיע אל מפלס המעבר התת קרקעי. לדעתי כיום מפלס מי התהום בתל אביב שווה או נמוך ממפלס פני הים.
על תיקון הטעויות שלי
לגבי החששות שלי.
האם הבנתי נכון שהמעבר התת"ק בעצם משתמש בקירות הסלארי של התחנה על מנת לקבל את התמיכה?
או במילים אחרות, האם הוא בעצם נמצא בקצה התחנה?
לגבי חדירת מי תהום, תודה על התיקון גם כן, אבל האם בלי קשר לסכנה הספציפית הזאת, אתה חושב ששלוש מפלסים של תנועה (שניים של רק"ל ואחד של כלי רכב), בקרקע רכה, זה באמת בטיחותי לטווח הארוך?
ושאלה אחרונה, כידוע מסביב למקום מתוכננים לקום לא מעט מגדלים.
די בקרוב, אולי נראה בניית מגדל מעריב.
האם כל נושא המנהרות ישפיע או אולי יגביל את תכנון המגדל ואת חפירת המרתפים שלו?
 

raminec

New member
המשך

על תיקון הטעויות שלי
לגבי החששות שלי.
האם הבנתי נכון שהמעבר התת"ק בעצם משתמש בקירות הסלארי של התחנה על מנת לקבל את התמיכה?
או במילים אחרות, האם הוא בעצם נמצא בקצה התחנה?
לגבי חדירת מי תהום, תודה על התיקון גם כן, אבל האם בלי קשר לסכנה הספציפית הזאת, אתה חושב ששלוש מפלסים של תנועה (שניים של רק"ל ואחד של כלי רכב), בקרקע רכה, זה באמת בטיחותי לטווח הארוך?
ושאלה אחרונה, כידוע מסביב למקום מתוכננים לקום לא מעט מגדלים.
די בקרוב, אולי נראה בניית מגדל מעריב.
האם כל נושא המנהרות ישפיע או אולי יגביל את תכנון המגדל ואת חפירת המרתפים שלו?
המשך
המעבר התת קרקעי נשען על קירות הסלארי (הארוכים) והוא אינו נמצא בקצה. עובדה שפיר השליפה שנמצא בתהליכי הקמה נמצא צפון מזרחית למעבר, כלומר בצד הרחוק מרציפי התחנה.
לא רואה סיבה למה שלא יבנו שלושה מפלסי תנועה. בונים מגדלים עם מרתפי חניה ועוד עשרות קומות משרדים מעליהם ממש בסמוך ("תאומי רובינשטיין" כמדומני) והכל סבבה בינתיים. לא חושב שיש בעיה עם הקרקע.
לפי מה שהבנתי המגבלות על הקמת מרתפים הן רק עד לקביעת גבולות תחום העבודה של הקמת הקווים והתחנות על מנת שהמרתפים לא יפריעו לעבודות ההקמה. לאחר שנקבע תחום העבודות משחררים את האישורים להקמת מרתפים ואין כל בעיה.
 

matrix200200

Active member
כמו שאמרתי בעבר, נראה שנת"ע מקשיבים לנו


עדכונים מנת"ע
כמו שאמרתי בעבר, נראה שנת"ע מקשיבים לנו

העדכון האחרון שיצא ממש לפני דקות, יש עדכונים מתחנת יהודית (בנוסף להלל וארלוזורוב).
ובכן, גם בתחנת יהודית הושלמו החפירות של קופסת התחנה (פרט לכניסות), וגם יצקו את הרצפה.
רואים בסרטון, גם הכנות לקראת יציקת הקירות הפנימיים של התחנה.
נראה שכרגע כל התחנות (פרט לקרליבך, בן גוריון ואלנבי), נמצאות פחות או יותר באותו שלב של הבניה פחות או יותר.
זאת אומרת בכולן הסתיימה החפירה, עובדים על כניסות, יש רצפה ואולי גם קירות יצוקים ובקרוב יתחילו בבניית המבנה הפנימי.
 
אתמול נסעתי

כמו שאמרתי בעבר, נראה שנת"ע מקשיבים לנו

העדכון האחרון שיצא ממש לפני דקות, יש עדכונים מתחנת יהודית (בנוסף להלל וארלוזורוב).
ובכן, גם בתחנת יהודית הושלמו החפירות של קופסת התחנה (פרט לכניסות), וגם יצקו את הרצפה.
רואים בסרטון, גם הכנות לקראת יציקת הקירות הפנימיים של התחנה.
נראה שכרגע כל התחנות (פרט לקרליבך, בן גוריון ואלנבי), נמצאות פחות או יותר באותו שלב של הבניה פחות או יותר.
זאת אומרת בכולן הסתיימה החפירה, עובדים על כניסות, יש רצפה ואולי גם קירות יצוקים ובקרוב יתחילו בבניית המבנה הפנימי.
אתמול נסעתי
באוטובוס בינעירוני תמוד למתחם העבודות של תחנת יהודית.
למעשה כמעט כל שטח העבודות הוא כבר לא בור אלא רצפה. ונותר עוד בור קטן יחסית כנראה להכנסת כל המערכות פנימה.
זה לא אומר שהם ישחררו את השטח בקרוב, הם צריכים את שטחי ההתארגנות האלה כמו אוויר לנשימה, אבל כבר מתחילה תחושה של סוף פרויקט.
 

matrix200200

Active member
לצערי זה רק הרגשה.

אתמול נסעתי
באוטובוס בינעירוני תמוד למתחם העבודות של תחנת יהודית.
למעשה כמעט כל שטח העבודות הוא כבר לא בור אלא רצפה. ונותר עוד בור קטן יחסית כנראה להכנסת כל המערכות פנימה.
זה לא אומר שהם ישחררו את השטח בקרוב, הם צריכים את שטחי ההתארגנות האלה כמו אוויר לנשימה, אבל כבר מתחילה תחושה של סוף פרויקט.
לצערי זה רק הרגשה.
למרות שיש התקדמות גם בתחנה הזאת, הרי שמתמונות עולה שהמצב בתחנה, נמצא בערך באותו שלב של שאר התחנות.
קרי, החפירות נגמרו, הקופסה החיצונית מוכנה ועובדים על הקופסה הפנימית.
בניה של פנים התחנה עוד לא התחילה.
למעשה יש רק תחנה אחת בפרוייקט שאפשר להגיד עליה שיש תחושה של סוף פרויקט.
זאת כמובן תחנת אלנבי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה