פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא

מצב
הנושא נעול.
פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
 

ערןל1

Active member
רעיון מעולה.

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
רעיון מעולה.
אף פעם לא באמת הבנתי למה צריך את השולחנות הללו.
 
חמחשב נייד, אוכל, שתיה ועוד, זה נוח כשיש שולחן.

רעיון מעולה.
אף פעם לא באמת הבנתי למה צריך את השולחנות הללו.
חמחשב נייד, אוכל, שתיה ועוד, זה נוח כשיש שולחן.
אני כל יום נוסע לעבודה וחוזר הביתה עם מחשב נייד ברכבת ומשתמש בשולחן.
 

ערןל1

Active member
יותר נוח כשיש מיטה.

חמחשב נייד, אוכל, שתיה ועוד, זה נוח כשיש שולחן.
אני כל יום נוסע לעבודה וחוזר הביתה עם מחשב נייד ברכבת ומשתמש בשולחן.
יותר נוח כשיש מיטה.
אני מבין את הקונספט, פשוט חושב שבתועלת יחסית לעלות (פחות נוסעים בנוחות סבירה) הם לא שווים. השולחנות האלה גם משווים לרכבת אווירה של צעצוע, לא כלי תחבורה שמשתתף במאמץ.

באופן אישי הם לא יחסרו לי.
 

Ccyclist

Well-known member
הרעיון מעניין אבל היישום נראה גרוע.

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
הרעיון מעניין אבל היישום נראה גרוע.
זה מזכיר מאד קרונות של רכבות רצופות (מעברים פתוחם בין הקרונות) חד קומתיות עם מושבים לאורך הקיר, אבל פתרונות האחיזה אינם נראים כמו מה שאני מכיר אלא כמו המצאה מקומית.
&nbsp
חסרים עמודי אחיזה רוחביים בגובה של כמטר תשעים, יש עודף עמודים אנכיים ורק בצד אחד. כמו כן העמודים נראים די חלקים (בעייתי לאחיזה) ומתכתיים ללא ציפוי.
&nbsp
כמו כן היישום בקומה התחתונה של רכבות דו קומתיות די מוזר הן משום שיש בזבוז מקום ע"י המדרגות וכן משום שהקומה התחתונה נגישה יותר עקב מספר מדרגות מצומצם והקומה העליונה מתאימה יותר לאנשים שיכולים לעמוד (אף שהדבר יחייב מעקה כלשהו במעלה המדרגות).
&nbsp
ממה שראיתי בפברואר הבעיה העיקרית ברכבות אינה עומס אלא היעדר סידורי אחיזה ומטען נאותים. ברכבת למודיעין ב 6 בערב היה עומס די בינוני שלו היו מקומות אחיזה היה אפשר להתרווח יותר בקרונות, במיוחד באזור שליד הדלתות הפנימיות. המרחב האישי היה עצום לעומת שעת עומס לונדונית שבה איכשהו שומרים 5 ס"מ מכל הנוסעים שעומדים סביבכם, אבל לא היה איך לנצל אותו בבטחה עקב היעדר נקודות אחיזה.
 

DRORIKO8

New member
רעיון אווילי

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
רעיון אווילי
זאת הרעה מוחלטת לאלה שכן תפסו מקום לשבת, בטח בשעות שהן לא שעות העומס(שממש במקרה זה רוב שעות היום). מאד מקווה שזה לא יגיע לרכבת של כפר סבא ואם חלילה זה יגיע אני מקווה שהתוואי החדש לתל אביב יהיה מספיק קצר בשביל שאני אסבול מזה כמה שפחות. ועוד בוינט הרכבת מחמיאים לעצמם על הרעיון "הגאוני". אתם בטוחים שזה לא רעיון טוב להביא לפה את הסינים?
 

darkshadow1

New member
מדובר ברע במיעוטו במצב הנוכחי.

רעיון אווילי
זאת הרעה מוחלטת לאלה שכן תפסו מקום לשבת, בטח בשעות שהן לא שעות העומס(שממש במקרה זה רוב שעות היום). מאד מקווה שזה לא יגיע לרכבת של כפר סבא ואם חלילה זה יגיע אני מקווה שהתוואי החדש לתל אביב יהיה מספיק קצר בשביל שאני אסבול מזה כמה שפחות. ועוד בוינט הרכבת מחמיאים לעצמם על הרעיון "הגאוני". אתם בטוחים שזה לא רעיון טוב להביא לפה את הסינים?
מדובר ברע במיעוטו במצב הנוכחי.
הרעה מוחלטת זה מה שיקרה בעוד שנתיים-שלוש, כשהביקוש לרכבת יגדל ובמקביל לרכבת ישראל לא תהיה כמעט שום יכולת להגדיל את מספר המושבים בגלל צוואר הבקבוק באיילון. הבעיה היא שבאיזשהו שלב צפיפות הופכת מסתם עניין לא נוח לבעיה שיכולה לגרום לאיחורים קשים ולסבל ניכר לנוסעים. אז כן, עדיף להרע את המצב של חלק מהאנשים שתפסו מקום ישיבה כדי לאפשר לכל העסק לתפקד כמו שצריך.
ר"י לא אשמה במצב שנוצר. האשם הוא משרד התחבורה, שבעשור האחרון קידם קווים חדשים שהעמיסו יותר ויותר על רשת המסילות, בלי לדאוג שהרשת תוכל לעמוד בעלייה בביקוש.
בכל מקרה, כדאי גם לציין שברוב העולם מפעילים קרונות כאלה (או אפילו רק כאלה) בקווי רכבת פרבריים. סביר לחלוטין שאנשים יעמדו בנסיעה לא ארוכה במיוחד בשעות העומס. אני מניח שנראה יותר ויותר קרונות בסגנון הזה (=פחות מקומות ישיבה, יותר מקומות עמידה) ככל שהשימוש ברכבת יגדל.
 

Bus Nerd

Active member
זה רעיון מעולה לרכבות פרבריות

רעיון אווילי
זאת הרעה מוחלטת לאלה שכן תפסו מקום לשבת, בטח בשעות שהן לא שעות העומס(שממש במקרה זה רוב שעות היום). מאד מקווה שזה לא יגיע לרכבת של כפר סבא ואם חלילה זה יגיע אני מקווה שהתוואי החדש לתל אביב יהיה מספיק קצר בשביל שאני אסבול מזה כמה שפחות. ועוד בוינט הרכבת מחמיאים לעצמם על הרעיון "הגאוני". אתם בטוחים שזה לא רעיון טוב להביא לפה את הסינים?
זה רעיון מעולה לרכבות פרבריות
עומדים במהלך הנסיעה. כמו בכל רכבת פרברית / מקומית בעולם. כמו באוטובוס. כמה נוסעים היו נכנסים לדעתך בקו 1 של דן למשל אם לכל אחד ואחד מהם היה צריך מקום ישיבה?

כרגע במילא אנשים עומדים, אבל צפופים במעבר צר כשאין במה להחזיק. הפתרון הזה פשוט נותן יותר מקום עמידה, ובכך מגדיל את הקיבולת של הרכבת. רעיון מעולה והכרחי לקווים הפרבריים.

מתחילים עם רחובות-בנימינה, אחר כך זה יגיע בטוח גם ללולאת השרון.
 

DRORIKO8

New member
אבל אנחנו לא באירופה אתה לא מבין

זה רעיון מעולה לרכבות פרבריות
עומדים במהלך הנסיעה. כמו בכל רכבת פרברית / מקומית בעולם. כמו באוטובוס. כמה נוסעים היו נכנסים לדעתך בקו 1 של דן למשל אם לכל אחד ואחד מהם היה צריך מקום ישיבה?

כרגע במילא אנשים עומדים, אבל צפופים במעבר צר כשאין במה להחזיק. הפתרון הזה פשוט נותן יותר מקום עמידה, ובכך מגדיל את הקיבולת של הרכבת. רעיון מעולה והכרחי לקווים הפרבריים.

מתחילים עם רחובות-בנימינה, אחר כך זה יגיע בטוח גם ללולאת השרון.
אבל אנחנו לא באירופה אתה לא מבין
פה אין לך קוים מזינים לרכבת, אין לך קוים מזינים מהרכבת, אין נת״צים, אין רמזורים עם קדימות לתח״צ, כל התחבורה פה זה דרעק אחד גדול. הנחמה היחידה שלי במהלך היום היחידה! זה הנוחות ברכבת אז מה גם את זה אתה רוצה לקחת לי? על אירופה הוא מדבר איתי זה.
 

Bus Nerd

Active member
איזו נוחות ברכבת? לא ראית מה הולך בשעות העומס?

אבל אנחנו לא באירופה אתה לא מבין
פה אין לך קוים מזינים לרכבת, אין לך קוים מזינים מהרכבת, אין נת״צים, אין רמזורים עם קדימות לתח״צ, כל התחבורה פה זה דרעק אחד גדול. הנחמה היחידה שלי במהלך היום היחידה! זה הנוחות ברכבת אז מה גם את זה אתה רוצה לקחת לי? על אירופה הוא מדבר איתי זה.
איזו נוחות ברכבת? לא ראית מה הולך בשעות העומס?
היחידים שיש להם מקום לשבת אלו ברי מזל שעלו בדיוק בתחנה הראשונה של הרכבת או שנוסעים בכיוון הלא עמוס. אם יש לך מקום לשבת היום, סביר שיהיה לך מקום לשבת גם אחרי השינוי (כי מדובר רק בקרון אחד לכל רכבת, ורק בחצי התחתון של הקרון). אבל לרוב האנשים, תתפלא, אין מקום לשבת כרגע. צריך לעמוד במעבר צר שלא נועד שאנשים יעמדו בו, בלי שום דבר לאחוז בו.

זה שאין את כל הדברים שאמרת זה לא תירוץ. אם זה היה תירוץ אז אפשר להגיד אה אוקיי אין נת"צים אין קדימות לתח"צ בואו נחליף את כל האוטובוסים בבין עירוניים שיש בהם יותר מקומות ישיבה. אתה יכול לדמיין את קו 1 או את קו 189 או אולי את 42 או 25 בתור אוטובוס בין עירוני? 60 ברי מזל שיושבים ונוח להם וכל השאר שייחנקו במעבר.

אז בדיוק אותו דבר ברכבת. לא הגיוני בעומסים של היום, בקווים פרבריים שהנסיעות בהן במילא קצרות, להקצות את רוב המקומות לישיבה. צריך יותר מקומות עמידה. אני מקווה שהפיילוט ייתרחב ליותר מקרון אחד לרכבת - הגדלת קיבולת הנוסעים היא הדרך היחידה להילחם בצפיפות כרגע.

"אנחנו לא אירופה" זה יופי של תירוץ כדי לא לעשות שום דבר שיישפר את המצב. לחשמל את הרכבת? מה פתאום אנחנו לא אירופה. לפשט מסלולים של קווי ספגטי? אי אפשר, אנחנו לא אירופה. נתצ"ים? אנחנו לא אירופה אין אלטרנטיבה לרכב הפרטי. וכו' וכו' וכו'. זה תירוץ להישאר מאחור ולא להתקדם.

לקווים פרבריים - צריך להשתמש בציוד נייד שמתאים לנסיעות פרבריות. ובנסיעות פרבריות, באירופה, ביפן, ואפילו בחלק של ארה"ב שבו יש תח"צ - רוב האנשים עומדים.
 

DRORIKO8

New member
מקום לשבת יהיה

איזו נוחות ברכבת? לא ראית מה הולך בשעות העומס?
היחידים שיש להם מקום לשבת אלו ברי מזל שעלו בדיוק בתחנה הראשונה של הרכבת או שנוסעים בכיוון הלא עמוס. אם יש לך מקום לשבת היום, סביר שיהיה לך מקום לשבת גם אחרי השינוי (כי מדובר רק בקרון אחד לכל רכבת, ורק בחצי התחתון של הקרון). אבל לרוב האנשים, תתפלא, אין מקום לשבת כרגע. צריך לעמוד במעבר צר שלא נועד שאנשים יעמדו בו, בלי שום דבר לאחוז בו.

זה שאין את כל הדברים שאמרת זה לא תירוץ. אם זה היה תירוץ אז אפשר להגיד אה אוקיי אין נת"צים אין קדימות לתח"צ בואו נחליף את כל האוטובוסים בבין עירוניים שיש בהם יותר מקומות ישיבה. אתה יכול לדמיין את קו 1 או את קו 189 או אולי את 42 או 25 בתור אוטובוס בין עירוני? 60 ברי מזל שיושבים ונוח להם וכל השאר שייחנקו במעבר.

אז בדיוק אותו דבר ברכבת. לא הגיוני בעומסים של היום, בקווים פרבריים שהנסיעות בהן במילא קצרות, להקצות את רוב המקומות לישיבה. צריך יותר מקומות עמידה. אני מקווה שהפיילוט ייתרחב ליותר מקרון אחד לרכבת - הגדלת קיבולת הנוסעים היא הדרך היחידה להילחם בצפיפות כרגע.

"אנחנו לא אירופה" זה יופי של תירוץ כדי לא לעשות שום דבר שיישפר את המצב. לחשמל את הרכבת? מה פתאום אנחנו לא אירופה. לפשט מסלולים של קווי ספגטי? אי אפשר, אנחנו לא אירופה. נתצ"ים? אנחנו לא אירופה אין אלטרנטיבה לרכב הפרטי. וכו' וכו' וכו'. זה תירוץ להישאר מאחור ולא להתקדם.

לקווים פרבריים - צריך להשתמש בציוד נייד שמתאים לנסיעות פרבריות. ובנסיעות פרבריות, באירופה, ביפן, ואפילו בחלק של ארה"ב שבו יש תח"צ - רוב האנשים עומדים.
מקום לשבת יהיה
הבעיה שלפי הצילום זה הרבה פחות נוח
 

gal-or

New member
האם מתוכננות גם רכבות כאלה בעתיד לקו רעננה מערב?

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
האם מתוכננות גם רכבות כאלה בעתיד לקו רעננה מערב?
ובכל מקרה, אני לא יכולה לעמוד וגם לפתוח את הכיסא מאוד קשה לי.
 

Bus Nerd

Active member
לא מדובר על כל הקרונות, תמיד יהיו קרונות ישיבה

האם מתוכננות גם רכבות כאלה בעתיד לקו רעננה מערב?
ובכל מקרה, אני לא יכולה לעמוד וגם לפתוח את הכיסא מאוד קשה לי.
לא מדובר על כל הקרונות, תמיד יהיו קרונות ישיבה
 

matrix200200

Active member
יש לי תהייה

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
יש לי תהייה
זכור לי מספר פעמים שבגלל איחורים נוצר מצב שהיו יותר מדי אנשים ברכבת ונאמר לנוסעים שחלקם חייבים לרדת כי הרכבת חורגת מהמשקל המותר.
איך זה מתיישב עם החידוש הזה שבעצם יגדיל בצורה ניכרת את כמות הנוסעים?
הרי גם בשאר הקרונות (שהם קרונות לישיבה) יעמדו אנשים.
האם לא ייוצר מצב של עומס יתר?
 

Bus Nerd

Active member
זה נשמע קצת מוזר לא?

יש לי תהייה
זכור לי מספר פעמים שבגלל איחורים נוצר מצב שהיו יותר מדי אנשים ברכבת ונאמר לנוסעים שחלקם חייבים לרדת כי הרכבת חורגת מהמשקל המותר.
איך זה מתיישב עם החידוש הזה שבעצם יגדיל בצורה ניכרת את כמות הנוסעים?
הרי גם בשאר הקרונות (שהם קרונות לישיבה) יעמדו אנשים.
האם לא ייוצר מצב של עומס יתר?
זה נשמע קצת מוזר לא?
יש לקרונות בישראל שקילה עצמית? איך אפשר לדעת שהרכבת חורגת מהמשקל המותר?

בכל מקרה - אנשים במילא היו נדחסים לרכבת גם אם אין מקום וגם אם יש מקום. ההבדל היחיד הוא שעכשיו יהיה טיפה יותר נוח להידחס.
 

matrix200200

Active member
לא יודע לענות לך, רק מציין את מה שראיתי בעצמי

זה נשמע קצת מוזר לא?
יש לקרונות בישראל שקילה עצמית? איך אפשר לדעת שהרכבת חורגת מהמשקל המותר?

בכל מקרה - אנשים במילא היו נדחסים לרכבת גם אם אין מקום וגם אם יש מקום. ההבדל היחיד הוא שעכשיו יהיה טיפה יותר נוח להידחס.
לא יודע לענות לך, רק מציין את מה שראיתי בעצמי
אתה בעצם רומז, שהם המציאו את העניין, בשביל לגרום לאנשים לעזוב את הרכבת?
אני כן יודע שיש SPEC של קטר, על המשקל המקסימלי שהוא יכול לסחוב.
לא יודע, האם רכבת עמוסה מאוד באנשים עלולה לעבור את המשקל הזה.
לדעתי לא סביר, אבל לך תדע.
 

Bus Nerd

Active member
אולי ניחשו או שאולי לקטר היה קשה לסחוב והם לא רצו להסתכן

לא יודע לענות לך, רק מציין את מה שראיתי בעצמי
אתה בעצם רומז, שהם המציאו את העניין, בשביל לגרום לאנשים לעזוב את הרכבת?
אני כן יודע שיש SPEC של קטר, על המשקל המקסימלי שהוא יכול לסחוב.
לא יודע, האם רכבת עמוסה מאוד באנשים עלולה לעבור את המשקל הזה.
לדעתי לא סביר, אבל לך תדע.
אולי ניחשו או שאולי לקטר היה קשה לסחוב והם לא רצו להסתכן
לא חושב שהם אי פעם יעשו משהו כזה "סתם" כי זה פוגע בהם מאוד.

יכול להיות ש"ניחשו" לפי העין שיש יותר מדי אנשים, או שניסו להתחיל בנסיעה וגילו שלקטר קשה לסחוב יותר מהרגיל.

בכל מקרה לא נראה לי שקרונות עמידה בהכרח יגדילו את כמות הנוסעים בכל רכבת - הם כן מגדילים את הקיבולת, מה שאומר שרוב הזמן (כשלא מגיעים לקצה גבול היכולת של הקטר, אבל כשעדיין אין מקום לשבת) אנשים יעמדו יותר בנוחות במקום להצטופף במעברים הצרים.

יותר קרונות כאלו גם יכולים להגדיל את הדיוק כי כשאנשים עומדים בדיוק במעבר ליד הדלת לוקח הרבה יותר זמן לנוסעים לעלות ולרדת מהרכבת, מה שמייצר עיכובים לא מתוכננים בתחנות.
 
בגרמניה יש קרון עמודה אבל עם עמודי אחיזה בשני צדדים

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
בגרמניה יש קרון עמודה אבל עם עמודי אחיזה בשני צדדים
ובקרון עמידה בארץ בצד אחד עמודים צד שני מוט לאורך עם ידיות כמו שיש באוטובוסים, לא נוח.
 
אם הפיילוט החדש יצליח, גם בקו רעננה מערב למשה דיין/ב"ש מרכז

פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
אם הפיילוט החדש יצליח, גם בקו רעננה מערב למשה דיין/ב"ש מרכז
יהיה קרון עמידה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה