לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2236322,363 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא'
פיילוט קרונות עמידה ברכבת פרברית משבוע הבא
<< ההודעה הנוכחית
16/07/2019 | 20:09
29
292
בסיפון התחתון כדי להקל על הצפיפות, האם זה הפתרון שיצליח להקל על העומס?
מדובר בכסאות יחידות לאורן החלונות ומתקפלות ומפנה לשטח יותר גדול כדי לעמוד בקרונות, בקו בנימינה-רחובות.
שודר הערב בברקוד, בערוץ 13.

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.7531689
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רעיון מעולה.'
רעיון מעולה.
16/07/2019 | 20:49
2
221
אף פעם לא באמת הבנתי למה צריך את השולחנות הללו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חמחשב נייד, אוכל, שתיה ועוד, זה נוח כשיש שולחן.'
חמחשב נייד, אוכל, שתיה ועוד, זה נוח כשיש שולחן.
16/07/2019 | 21:39
1
228
אני כל יום נוסע לעבודה וחוזר הביתה עם מחשב נייד ברכבת ומשתמש בשולחן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יותר נוח כשיש מיטה.'
יותר נוח כשיש מיטה.
16/07/2019 | 22:02
223
אני מבין את הקונספט, פשוט חושב שבתועלת יחסית לעלות (פחות נוסעים בנוחות סבירה) הם לא שווים. השולחנות האלה גם משווים לרכבת אווירה של צעצוע, לא כלי תחבורה שמשתתף במאמץ.
 
באופן אישי הם לא יחסרו לי. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרעיון מעניין אבל היישום נראה גרוע. '
הרעיון מעניין אבל היישום נראה גרוע.
16/07/2019 | 20:54
273
זה מזכיר מאד קרונות של רכבות רצופות (מעברים פתוחם בין הקרונות) חד קומתיות עם מושבים לאורך הקיר, אבל פתרונות האחיזה אינם נראים כמו מה שאני מכיר אלא כמו המצאה מקומית.
 
חסרים עמודי אחיזה רוחביים בגובה של כמטר תשעים, יש עודף עמודים אנכיים ורק בצד אחד. כמו כן העמודים נראים די חלקים (בעייתי לאחיזה) ומתכתיים ללא ציפוי.
 
כמו כן היישום בקומה התחתונה של רכבות דו קומתיות די מוזר הן משום שיש בזבוז מקום ע"י המדרגות וכן משום שהקומה התחתונה נגישה יותר עקב מספר מדרגות מצומצם והקומה העליונה מתאימה יותר לאנשים שיכולים לעמוד (אף שהדבר יחייב מעקה כלשהו במעלה המדרגות).
 
ממה שראיתי בפברואר הבעיה העיקרית ברכבות אינה עומס אלא היעדר סידורי אחיזה ומטען נאותים. ברכבת למודיעין ב 6 בערב היה עומס די בינוני שלו היו מקומות אחיזה היה אפשר להתרווח יותר בקרונות, במיוחד באזור שליד הדלתות הפנימיות. המרחב האישי היה עצום לעומת שעת עומס לונדונית שבה איכשהו שומרים 5 ס"מ מכל הנוסעים שעומדים סביבכם, אבל לא היה איך לנצל אותו בבטחה עקב היעדר נקודות אחיזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רעיון אווילי'
רעיון אווילי
17/07/2019 | 00:12
5
212
זאת הרעה מוחלטת לאלה שכן תפסו מקום לשבת, בטח בשעות שהן לא שעות העומס(שממש במקרה זה רוב שעות היום).  מאד מקווה שזה לא יגיע לרכבת של כפר סבא ואם חלילה זה יגיע אני מקווה שהתוואי החדש לתל אביב יהיה מספיק קצר בשביל שאני אסבול מזה כמה שפחות.   ועוד בוינט הרכבת מחמיאים לעצמם על הרעיון "הגאוני". אתם בטוחים שזה לא רעיון טוב להביא לפה את הסינים?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מדובר ברע במיעוטו במצב הנוכחי.'
מדובר ברע במיעוטו במצב הנוכחי.
17/07/2019 | 01:09
167
הרעה מוחלטת זה מה שיקרה בעוד שנתיים-שלוש, כשהביקוש לרכבת יגדל ובמקביל לרכבת ישראל לא תהיה כמעט שום יכולת להגדיל את מספר המושבים בגלל צוואר הבקבוק באיילון. הבעיה היא שבאיזשהו שלב צפיפות הופכת מסתם עניין לא נוח לבעיה שיכולה לגרום לאיחורים קשים ולסבל ניכר לנוסעים. אז כן, עדיף להרע את המצב של חלק מהאנשים שתפסו מקום ישיבה כדי לאפשר לכל העסק לתפקד כמו שצריך.
ר"י לא אשמה במצב שנוצר. האשם הוא משרד התחבורה, שבעשור האחרון קידם קווים חדשים שהעמיסו יותר ויותר על רשת המסילות, בלי לדאוג שהרשת תוכל לעמוד בעלייה בביקוש.
בכל מקרה, כדאי גם לציין שברוב העולם מפעילים קרונות כאלה (או אפילו רק כאלה) בקווי רכבת פרבריים. סביר לחלוטין שאנשים יעמדו בנסיעה לא ארוכה במיוחד בשעות העומס. אני מניח שנראה יותר ויותר קרונות בסגנון הזה (=פחות מקומות ישיבה, יותר מקומות עמידה) ככל שהשימוש ברכבת יגדל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה רעיון מעולה לרכבות פרבריות'
זה רעיון מעולה לרכבות פרבריות
17/07/2019 | 10:47
3
142
עומדים במהלך הנסיעה. כמו בכל רכבת פרברית / מקומית בעולם. כמו באוטובוס. כמה נוסעים היו נכנסים לדעתך בקו 1 של דן למשל אם לכל אחד ואחד מהם היה צריך מקום ישיבה?
 
כרגע במילא אנשים עומדים, אבל צפופים במעבר צר כשאין במה להחזיק. הפתרון הזה פשוט נותן יותר מקום עמידה, ובכך מגדיל את הקיבולת של הרכבת. רעיון מעולה והכרחי לקווים הפרבריים.
 
מתחילים עם רחובות-בנימינה, אחר כך זה יגיע בטוח גם ללולאת השרון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל אנחנו לא באירופה אתה לא מבין'
אבל אנחנו לא באירופה אתה לא מבין
17/07/2019 | 12:23
2
155
פה אין לך קוים מזינים לרכבת, אין לך קוים מזינים מהרכבת, אין נת״צים,  אין רמזורים עם קדימות לתח״צ, כל התחבורה פה זה דרעק אחד גדול. הנחמה היחידה שלי במהלך היום היחידה! זה הנוחות ברכבת אז מה גם את זה אתה רוצה לקחת לי?  על אירופה הוא מדבר איתי זה.    
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איזו נוחות ברכבת? לא ראית מה הולך בשעות העומס?'
איזו נוחות ברכבת? לא ראית מה הולך בשעות העומס?
17/07/2019 | 20:02
1
118
היחידים שיש להם מקום לשבת אלו ברי מזל שעלו בדיוק בתחנה הראשונה של הרכבת או שנוסעים בכיוון הלא עמוס. אם יש לך מקום לשבת היום, סביר שיהיה לך מקום לשבת גם אחרי השינוי (כי מדובר רק בקרון אחד לכל רכבת, ורק בחצי התחתון של הקרון). אבל לרוב האנשים, תתפלא, אין מקום לשבת כרגע. צריך לעמוד במעבר צר שלא נועד שאנשים יעמדו בו, בלי שום דבר לאחוז בו.
 
זה שאין את כל הדברים שאמרת זה לא תירוץ. אם זה היה תירוץ אז אפשר להגיד אה אוקיי אין נת"צים אין קדימות לתח"צ בואו נחליף את כל האוטובוסים בבין עירוניים שיש בהם יותר מקומות ישיבה. אתה יכול לדמיין את קו 1 או את קו 189 או אולי את 42 או 25 בתור אוטובוס בין עירוני? 60 ברי מזל שיושבים ונוח להם וכל השאר שייחנקו במעבר.
 
אז בדיוק אותו דבר ברכבת. לא הגיוני בעומסים של היום, בקווים פרבריים שהנסיעות בהן במילא קצרות, להקצות את רוב המקומות לישיבה. צריך יותר מקומות עמידה. אני מקווה שהפיילוט ייתרחב ליותר מקרון אחד לרכבת - הגדלת קיבולת הנוסעים היא הדרך היחידה להילחם בצפיפות כרגע.
 
"אנחנו לא אירופה" זה יופי של תירוץ כדי לא לעשות שום דבר שיישפר את המצב. לחשמל את הרכבת? מה פתאום אנחנו לא אירופה. לפשט מסלולים של קווי ספגטי? אי אפשר, אנחנו לא אירופה. נתצ"ים? אנחנו לא אירופה אין אלטרנטיבה לרכב הפרטי. וכו' וכו' וכו'. זה תירוץ להישאר מאחור ולא להתקדם.
 
לקווים פרבריים - צריך להשתמש בציוד נייד שמתאים לנסיעות פרבריות. ובנסיעות פרבריות, באירופה, ביפן, ואפילו בחלק של ארה"ב שבו יש תח"צ - רוב האנשים עומדים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מקום לשבת יהיה'
מקום לשבת יהיה
18/07/2019 | 04:16
88
הבעיה שלפי הצילום זה הרבה פחות נוח
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם מתוכננות גם רכבות כאלה בעתיד לקו רעננה מערב?'
האם מתוכננות גם רכבות כאלה בעתיד לקו רעננה מערב?
17/07/2019 | 00:34
1
152
ובכל מקרה, אני לא יכולה לעמוד וגם לפתוח את הכיסא מאוד קשה לי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא מדובר על כל הקרונות, תמיד יהיו קרונות ישיבה'
לא מדובר על כל הקרונות, תמיד יהיו קרונות ישיבה
17/07/2019 | 10:45
63
לצפיה ב-'יש לי תהייה'
יש לי תהייה
17/07/2019 | 11:38
3
179
זכור לי מספר פעמים שבגלל איחורים נוצר מצב שהיו יותר מדי אנשים ברכבת ונאמר לנוסעים שחלקם חייבים לרדת כי הרכבת חורגת מהמשקל המותר.
איך זה מתיישב עם החידוש הזה שבעצם יגדיל בצורה ניכרת את כמות הנוסעים?
הרי גם בשאר הקרונות (שהם קרונות לישיבה) יעמדו אנשים.
האם לא ייוצר מצב של עומס יתר?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה נשמע קצת מוזר לא?'
זה נשמע קצת מוזר לא?
17/07/2019 | 11:51
2
179
יש לקרונות בישראל שקילה עצמית? איך אפשר לדעת שהרכבת חורגת מהמשקל המותר?
 
בכל מקרה - אנשים במילא היו נדחסים לרכבת גם אם אין מקום וגם אם יש מקום. ההבדל היחיד הוא שעכשיו יהיה טיפה יותר נוח להידחס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא יודע לענות לך, רק מציין את מה שראיתי בעצמי'
לא יודע לענות לך, רק מציין את מה שראיתי בעצמי
17/07/2019 | 21:10
1
124
אתה בעצם רומז, שהם המציאו את העניין, בשביל לגרום לאנשים לעזוב את הרכבת?
אני כן יודע שיש SPEC של קטר, על המשקל המקסימלי שהוא יכול לסחוב.
לא יודע, האם רכבת עמוסה מאוד באנשים עלולה לעבור את המשקל הזה.
לדעתי לא סביר, אבל לך תדע.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי ניחשו או שאולי לקטר היה קשה לסחוב והם לא רצו להסתכן'
אולי ניחשו או שאולי לקטר היה קשה לסחוב והם לא רצו להסתכן
18/07/2019 | 10:28
94
לא חושב שהם אי פעם יעשו משהו כזה "סתם" כי זה פוגע בהם מאוד.
 
יכול להיות ש"ניחשו" לפי העין שיש יותר מדי אנשים, או שניסו להתחיל בנסיעה וגילו שלקטר קשה לסחוב יותר מהרגיל.
 
בכל מקרה לא נראה לי שקרונות עמידה בהכרח יגדילו את כמות הנוסעים בכל רכבת - הם כן מגדילים את הקיבולת, מה שאומר שרוב הזמן (כשלא מגיעים לקצה גבול היכולת של הקטר, אבל כשעדיין אין מקום לשבת) אנשים יעמדו יותר בנוחות במקום להצטופף במעברים הצרים.
 
יותר קרונות כאלו גם יכולים להגדיל את הדיוק כי כשאנשים עומדים בדיוק במעבר ליד הדלת לוקח הרבה יותר זמן לנוסעים לעלות ולרדת מהרכבת, מה שמייצר עיכובים לא מתוכננים בתחנות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בגרמניה יש קרון עמודה אבל עם עמודי אחיזה בשני צדדים'
בגרמניה יש קרון עמודה אבל עם עמודי אחיזה בשני צדדים
17/07/2019 | 20:07
132
ובקרון עמידה בארץ בצד אחד עמודים צד שני מוט לאורך עם ידיות כמו שיש באוטובוסים, לא נוח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם הפיילוט החדש יצליח, גם בקו רעננה מערב למשה דיין/ב"ש מרכז '
אם הפיילוט החדש יצליח, גם בקו רעננה מערב למשה דיין/ב"ש מרכז
18/07/2019 | 07:35
4
113
יהיה קרון עמידה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הארכת הקו לבאר שבע אינו קו פרברי, רק ראשל"צ משה דיין'
הארכת הקו לבאר שבע אינו קו פרברי, רק ראשל"צ משה דיין
18/07/2019 | 13:48
3
50
לצפיה ב-'כפ"ס/ב"ש כי יש הרבה חיילים בימי ראשון בבוקר וחמישי אח"צ'
כפ"ס/ב"ש כי יש הרבה חיילים בימי ראשון בבוקר וחמישי אח"צ
18/07/2019 | 20:33
2
71
ולדעתי יהיה קרון עמידה.
הקו למשה דיין פחות עמוס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל הארכת הקו דרך קו הנגב המערבי הוא קו בינעירוני'
אבל הארכת הקו דרך קו הנגב המערבי הוא קו בינעירוני
18/07/2019 | 21:01
1
90
לפי ההגיון שלך קו תל אביב-חיפה או הקו לירושלים אמור להיות קו פרברי אבל עובדה שהם לא כאלה, למרות העומס
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
25/07/2019 | 06:12
5
לצפיה ב-'אין ידע על הפתרון הזה בחו״ל.'
אין ידע על הפתרון הזה בחו״ל.
19/07/2019 | 15:48
5
271
בגרמניה יש קרונות (או חצי קרונות) המיועדים לאופניים ומספר כסאות מתקפלים  המיועדים לבעליהם(אבל ללא עדיפות!) .
יש גם מערכות מטרו  בארצות שונות עם  כסאות צדיים קבועים (בפרוש לא מתקפלים)......?????
נסיון ישראלי מענין, שיהיה בהצלחה!
מענין יהיה גם לראות מה יקרה  לנוסעים כאשר הרכבת תסע ב 160קמ״ש ותאלץ לבלום ב ״בלימת חרום״.

התמונות מתוך ויקיפדיה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בתמונה הראשונה שלך אין מה לאחוז. הנה דוגמאות אוברגראונד'
בתמונה הראשונה שלך אין מה לאחוז. הנה דוגמאות אוברגראונד
19/07/2019 | 19:15
4
204
התצורה לא שונה במיוחד מהדוגמה בתמונה השניה שלך (אם כי בשלך זו רכבת דו קומתית ואלו חד קומתיות), אך יש הקפדה על עמודים אנכיים ורוחביים בצבע בהיר ובולט שניתן לאחוז בהם. כמו כן באחת התמונות שלי יש אזור של מושבים מתקפלים שניתן לשים בו כלים עם גלגלים כמו כיסאות גלגלים, עגלות תינוקות, אופניים או אפילו מזוודות. כפי שניתן לראות אלו רכבות מפרקיות רציפות שהקרונות מתפקדים כפרוזדור יחיד.
 
האוברגראונד היא מערכת עירונית פרברית בעיקרה, אך יש רכבות רציפות עם תצורה נוחה יותר לעמידה בטמזלינק הבינעירונית ויתכן שאביא גם אותן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'והנה קליפ של הרכבות הרציפות בטמזלינק, שימו לב לידיות האחיזה '
והנה קליפ של הרכבות הרציפות בטמזלינק, שימו לב לידיות האחיזה
19/07/2019 | 19:36
172
אלו רכבות בינעירוניות עם תצורה של 4 מושבים בשורה אבל יש היערכות לנוסעים בעמידה שכוללת מעבר רחב יחסית, ידיות אחיזה לעומדים עם מספר אזורי אחיזה שונים בכל מושב, עמודי אחיזה במרכז הקרון באזור הדלתות וכן עמודי אחיזה ליד מאפיינים כמו מחיצות פנימיות  ומדפי המטען.
 
שימו לב גם לעמודי האחיזה בשירותים הלא נגישים (ברכבות בריטיות יש גם דגם של שירותים נגישים עם מקום לכיסא גלגלים ו"דלת מסתובבת") זוהי הנגשה ברמת ביניים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הכסאות רכות ונוחות'
הכסאות רכות ונוחות
19/07/2019 | 20:12
2
42
לצפיה ב-'תביט במושבים המתקפלים בתמונה השניה, שמאל למעלה. '
תביט במושבים המתקפלים בתמונה השניה, שמאל למעלה.
19/07/2019 | 21:38
1
98
מנסיון עם מושבים דומים בתחתית מדובר במושבים קשיחים יותר,  למרות שגם להם יש ריפוד.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'OK'
OK
20/07/2019 | 20:22
17
לצפיה ב-'כתבה מיום היישום, טמקא.'
כתבה מיום היישום, טמקא.
21/07/2019 | 14:15
76
 
לפי הכתבה הנוסעים עדיין רגילים למבואות ואינם נכנסים לאזור העמידה.
 
כמו כן ישנה בעיה מהותית שלא הותקנו מדפי מטען ולכן הרצפה מתמלאת בקיטבאגים. כבר בפברואר ציינתי שהזוי בעיניי שאין ברכבת ישראל מדפי מטען (למעט דגם קטן ומצ'וקמק בקו למודיעין). סט מדפים אחד יכול להחזיק 5-6 קיטבאגים או מזוודות בחתימת רצפה של קיטבאג או מזוודה אחת ששוכבת על הרצפה.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ