ניצול ערך צבור ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

novarex

New member
ניצול ערך צבור ברכבת ישראל

ניצול ערך צבור ברכבת ישראל
מאז ומתמיד אני מסתבך בניצול הערך הצבור ברכבת ישראל. האמת היא שאף פעם אין לי זמן לחקור את הנושא עד תום בהגיעתי לתחנה אחרת הייתי יכול אולי לפתור את הבעיות שלי אחת ולתמיד.
בעבר הסתבכתי עם הצורך לבחור תהליך בשם המוזר "תרום תיקוף" בטרם בחירת היעד, כאשר המונח הזה מתייחס למעשה לבחירה מראש של הערך הצבור כאמצעי תשלום עבור הנסיעה הקרובה.
כעת הבעיות הן אחרות:
א. לפעמים אני כן מצליח לרכוש נסיעה בעצמי באמצעות המכונות בתחנות באמצעות הערך הצבור, ואז אני מרגיש כמו בחו"ל (אבל עדיין לא כמו בלונדון עם כרטיס אוסטר האהוב עלי כמובן...). אבל, קורה לי גם שהאופציה של בחירת הערך הצבור מופיעה באפור ואינה ניתנת לבחירה (greyed-out). כאשר זה קורה כל נסיון נוסף מוביל לאותה תגובה ואני נאלץ לנטוש את המכונה ולהמתין בתור לקופה מאויישת. כבר החמצתי רכבת בגלל הבעיה המוזרה הזו שנראית כמו באג.
ב. בקופות המאויישות תמיד אומרים לי שממש לא כדאי כלכלית להשתמש בערך הצבור והנסיעות ברכבת ישראל יוצאות זולות יותר אם משלמים בכרטיס אשראי או במזומנים לכל נסיעה במקום להשתמש בערך הצבור. זה לא מה שאני יודע וזה נוגד את כל הרעיון של כרטיס הרב-קו שמיועד לפשט את החיים של כולם על ידי שחרור מעיסוק באמצעי תשלום לפני כל נסיעה. אני סבור שמדובר באי-הבנה מצדם של הקופאים בהקשר לכרטיסי רב קו המעניק הנחה (אזרח וותיק במקרה שלי). נראה לי שהקופאים אינם מבינים שמראש קיבלתי הנחה של 50% בעת הטעינה כך שלמרות התשלום המלא לכאורה תמורת כל נסיעה אני משלם למעשה 50% כפי שאני אמור לשלם. אבל, דיברתי עם נוסעי רכבת אחרים וכולם אמרו לי שצוותי התחנות והקופאיות אומרים להם בתוקף שיפסיקו להשתמש בערך צבור וישלמו במזומנים או בכרטיס אשראי לכל נסיעה כדי להוזיל את הנסיעות, ושההוזלה לתשלום במזומנים חלה גם על כרטיסים ללא הנחת אזרח וותיק וכו'. אני ממשיך בשלי ועומד על זכותי לשלם בערך צבור ולא להתחיל לעסוק בכסף קטן או כרטיס אשראי. האם מישהו יוכל לשפוך אור על הענין המוזר והבלתי-הגיוני בעליל?
ג. נאמר לי שעם ערך צבור לא ניתן לרכוש נסיעת הלוך וחזור, אבל בעבר, לפחות עד לפני כחודש-חודשיים, דווקא תמיד עשיתי זאת. האם אכן האפשרות לנסיעת הלוך וחזור המשולמת בערך צבור בוטלה? זה לא שאני מחפש הנחה נוספת כי אין וגם לא הייתה, אלא שאני מחפש דרך לחסוך מעצמי את העיסוק בתהליך המבלבל נורא של רכישת נסיעה גם בדרך חזרה.
למרות שלישראל שם של start-up nation אשר מפיצה טכנולוגיות חדשניות בעולם הנסיון שלי הוא שאימוץ טכנולוגיות בישראל עצמה מלווה בכאבים רבים והסתבכויות מאד מאד קשות. (אפילו משלוח מייל להרבה גורמים בישראל אינו מזכה את השולח בתגובה כלשהיא...) הלוואי שבעתיד אפשר יהיה להשתמש ברב קו בצורה חלקה לכל אמצעי התחבורה וללא תקלות בוולידטורים של רכבת ישראל אשר גורמות לצוותי התחנות לכופף בכח רב את הכרטיסים ובכך לשבור את אנטנת ה-RFID. לפעמים אני מתייאש לחלוטין מכל התופעות המעייפות הללו ומתגעגע לאויסטר החביב והאמין.
 

שמונו

Active member
אתה סטודנט או נוער?

ניצול ערך צבור ברכבת ישראל
מאז ומתמיד אני מסתבך בניצול הערך הצבור ברכבת ישראל. האמת היא שאף פעם אין לי זמן לחקור את הנושא עד תום בהגיעתי לתחנה אחרת הייתי יכול אולי לפתור את הבעיות שלי אחת ולתמיד.
בעבר הסתבכתי עם הצורך לבחור תהליך בשם המוזר "תרום תיקוף" בטרם בחירת היעד, כאשר המונח הזה מתייחס למעשה לבחירה מראש של הערך הצבור כאמצעי תשלום עבור הנסיעה הקרובה.
כעת הבעיות הן אחרות:
א. לפעמים אני כן מצליח לרכוש נסיעה בעצמי באמצעות המכונות בתחנות באמצעות הערך הצבור, ואז אני מרגיש כמו בחו"ל (אבל עדיין לא כמו בלונדון עם כרטיס אוסטר האהוב עלי כמובן...). אבל, קורה לי גם שהאופציה של בחירת הערך הצבור מופיעה באפור ואינה ניתנת לבחירה (greyed-out). כאשר זה קורה כל נסיון נוסף מוביל לאותה תגובה ואני נאלץ לנטוש את המכונה ולהמתין בתור לקופה מאויישת. כבר החמצתי רכבת בגלל הבעיה המוזרה הזו שנראית כמו באג.
ב. בקופות המאויישות תמיד אומרים לי שממש לא כדאי כלכלית להשתמש בערך הצבור והנסיעות ברכבת ישראל יוצאות זולות יותר אם משלמים בכרטיס אשראי או במזומנים לכל נסיעה במקום להשתמש בערך הצבור. זה לא מה שאני יודע וזה נוגד את כל הרעיון של כרטיס הרב-קו שמיועד לפשט את החיים של כולם על ידי שחרור מעיסוק באמצעי תשלום לפני כל נסיעה. אני סבור שמדובר באי-הבנה מצדם של הקופאים בהקשר לכרטיסי רב קו המעניק הנחה (אזרח וותיק במקרה שלי). נראה לי שהקופאים אינם מבינים שמראש קיבלתי הנחה של 50% בעת הטעינה כך שלמרות התשלום המלא לכאורה תמורת כל נסיעה אני משלם למעשה 50% כפי שאני אמור לשלם. אבל, דיברתי עם נוסעי רכבת אחרים וכולם אמרו לי שצוותי התחנות והקופאיות אומרים להם בתוקף שיפסיקו להשתמש בערך צבור וישלמו במזומנים או בכרטיס אשראי לכל נסיעה כדי להוזיל את הנסיעות, ושההוזלה לתשלום במזומנים חלה גם על כרטיסים ללא הנחת אזרח וותיק וכו'. אני ממשיך בשלי ועומד על זכותי לשלם בערך צבור ולא להתחיל לעסוק בכסף קטן או כרטיס אשראי. האם מישהו יוכל לשפוך אור על הענין המוזר והבלתי-הגיוני בעליל?
ג. נאמר לי שעם ערך צבור לא ניתן לרכוש נסיעת הלוך וחזור, אבל בעבר, לפחות עד לפני כחודש-חודשיים, דווקא תמיד עשיתי זאת. האם אכן האפשרות לנסיעת הלוך וחזור המשולמת בערך צבור בוטלה? זה לא שאני מחפש הנחה נוספת כי אין וגם לא הייתה, אלא שאני מחפש דרך לחסוך מעצמי את העיסוק בתהליך המבלבל נורא של רכישת נסיעה גם בדרך חזרה.
למרות שלישראל שם של start-up nation אשר מפיצה טכנולוגיות חדשניות בעולם הנסיון שלי הוא שאימוץ טכנולוגיות בישראל עצמה מלווה בכאבים רבים והסתבכויות מאד מאד קשות. (אפילו משלוח מייל להרבה גורמים בישראל אינו מזכה את השולח בתגובה כלשהיא...) הלוואי שבעתיד אפשר יהיה להשתמש ברב קו בצורה חלקה לכל אמצעי התחבורה וללא תקלות בוולידטורים של רכבת ישראל אשר גורמות לצוותי התחנות לכופף בכח רב את הכרטיסים ובכך לשבור את אנטנת ה-RFID. לפעמים אני מתייאש לחלוטין מכל התופעות המעייפות הללו ומתגעגע לאויסטר החביב והאמין.
אתה סטודנט או נוער?
 

Bus Nerd

Active member
לכרטיס רגיל הנחת הערך הצבור זהה להנחת הלוך חזור

ניצול ערך צבור ברכבת ישראל
מאז ומתמיד אני מסתבך בניצול הערך הצבור ברכבת ישראל. האמת היא שאף פעם אין לי זמן לחקור את הנושא עד תום בהגיעתי לתחנה אחרת הייתי יכול אולי לפתור את הבעיות שלי אחת ולתמיד.
בעבר הסתבכתי עם הצורך לבחור תהליך בשם המוזר "תרום תיקוף" בטרם בחירת היעד, כאשר המונח הזה מתייחס למעשה לבחירה מראש של הערך הצבור כאמצעי תשלום עבור הנסיעה הקרובה.
כעת הבעיות הן אחרות:
א. לפעמים אני כן מצליח לרכוש נסיעה בעצמי באמצעות המכונות בתחנות באמצעות הערך הצבור, ואז אני מרגיש כמו בחו"ל (אבל עדיין לא כמו בלונדון עם כרטיס אוסטר האהוב עלי כמובן...). אבל, קורה לי גם שהאופציה של בחירת הערך הצבור מופיעה באפור ואינה ניתנת לבחירה (greyed-out). כאשר זה קורה כל נסיון נוסף מוביל לאותה תגובה ואני נאלץ לנטוש את המכונה ולהמתין בתור לקופה מאויישת. כבר החמצתי רכבת בגלל הבעיה המוזרה הזו שנראית כמו באג.
ב. בקופות המאויישות תמיד אומרים לי שממש לא כדאי כלכלית להשתמש בערך הצבור והנסיעות ברכבת ישראל יוצאות זולות יותר אם משלמים בכרטיס אשראי או במזומנים לכל נסיעה במקום להשתמש בערך הצבור. זה לא מה שאני יודע וזה נוגד את כל הרעיון של כרטיס הרב-קו שמיועד לפשט את החיים של כולם על ידי שחרור מעיסוק באמצעי תשלום לפני כל נסיעה. אני סבור שמדובר באי-הבנה מצדם של הקופאים בהקשר לכרטיסי רב קו המעניק הנחה (אזרח וותיק במקרה שלי). נראה לי שהקופאים אינם מבינים שמראש קיבלתי הנחה של 50% בעת הטעינה כך שלמרות התשלום המלא לכאורה תמורת כל נסיעה אני משלם למעשה 50% כפי שאני אמור לשלם. אבל, דיברתי עם נוסעי רכבת אחרים וכולם אמרו לי שצוותי התחנות והקופאיות אומרים להם בתוקף שיפסיקו להשתמש בערך צבור וישלמו במזומנים או בכרטיס אשראי לכל נסיעה כדי להוזיל את הנסיעות, ושההוזלה לתשלום במזומנים חלה גם על כרטיסים ללא הנחת אזרח וותיק וכו'. אני ממשיך בשלי ועומד על זכותי לשלם בערך צבור ולא להתחיל לעסוק בכסף קטן או כרטיס אשראי. האם מישהו יוכל לשפוך אור על הענין המוזר והבלתי-הגיוני בעליל?
ג. נאמר לי שעם ערך צבור לא ניתן לרכוש נסיעת הלוך וחזור, אבל בעבר, לפחות עד לפני כחודש-חודשיים, דווקא תמיד עשיתי זאת. האם אכן האפשרות לנסיעת הלוך וחזור המשולמת בערך צבור בוטלה? זה לא שאני מחפש הנחה נוספת כי אין וגם לא הייתה, אלא שאני מחפש דרך לחסוך מעצמי את העיסוק בתהליך המבלבל נורא של רכישת נסיעה גם בדרך חזרה.
למרות שלישראל שם של start-up nation אשר מפיצה טכנולוגיות חדשניות בעולם הנסיון שלי הוא שאימוץ טכנולוגיות בישראל עצמה מלווה בכאבים רבים והסתבכויות מאד מאד קשות. (אפילו משלוח מייל להרבה גורמים בישראל אינו מזכה את השולח בתגובה כלשהיא...) הלוואי שבעתיד אפשר יהיה להשתמש ברב קו בצורה חלקה לכל אמצעי התחבורה וללא תקלות בוולידטורים של רכבת ישראל אשר גורמות לצוותי התחנות לכופף בכח רב את הכרטיסים ובכך לשבור את אנטנת ה-RFID. לפעמים אני מתייאש לחלוטין מכל התופעות המעייפות הללו ומתגעגע לאויסטר החביב והאמין.
לכרטיס רגיל הנחת הערך הצבור זהה להנחת הלוך חזור
זאת אומרת, ההבדל היחיד בין רכישת כרטיס הלוך חזור לבין רכישת כרטיס נסיעה בערך צבור זה שכשעושים את זה בערך צבור צריך לעשות פעמיים.

(זה לגבי כרטיס רגיל, אני לא יודע אם יש מחיר מיוחד של הלוך חזור לנוער או סטודנטים)

מעולם לא היה ניתן לקנות הלוך חזור בערך צבור למיטב ידיעתי.

ערך צבור תמיד משתלם יותר מכרטיס בודד שנרכש במזומן או אשראי.

אם אין לך פרופיל הנחה מיוחד, ייתכן שכרטיס חופשי יומי לנסיעה שאתה מעוניין לבצע יוצא זול בהרבה מכרטיס בודד שנרכש בערך צבור (או כרטיס הלוך חזור), אבל חופשי יומי לא ניתן לקנות בערך צבור, כי אין כפל הנחות.
 

שמונו

Active member
תשובה מדוייקת

לכרטיס רגיל הנחת הערך הצבור זהה להנחת הלוך חזור
זאת אומרת, ההבדל היחיד בין רכישת כרטיס הלוך חזור לבין רכישת כרטיס נסיעה בערך צבור זה שכשעושים את זה בערך צבור צריך לעשות פעמיים.

(זה לגבי כרטיס רגיל, אני לא יודע אם יש מחיר מיוחד של הלוך חזור לנוער או סטודנטים)

מעולם לא היה ניתן לקנות הלוך חזור בערך צבור למיטב ידיעתי.

ערך צבור תמיד משתלם יותר מכרטיס בודד שנרכש במזומן או אשראי.

אם אין לך פרופיל הנחה מיוחד, ייתכן שכרטיס חופשי יומי לנסיעה שאתה מעוניין לבצע יוצא זול בהרבה מכרטיס בודד שנרכש בערך צבור (או כרטיס הלוך חזור), אבל חופשי יומי לא ניתן לקנות בערך צבור, כי אין כפל הנחות.
תשובה מדוייקת
רק הערה קטנה
לפי מה שאתה כותב יש לך הנחה של 50 אחוז, אם זה בגלל שאתה סטודנט אז באמת אין הבדל כלל בין ערך צבור כרטיס בודד באשראי או מזומן או הלוך ושוב
בכל מקרה זה יהיה אותו מחיר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אזרח ותיק כן יכול לרכוש חוזה נפרד כיוון אחד במזומן/אשראי

לכרטיס רגיל הנחת הערך הצבור זהה להנחת הלוך חזור
זאת אומרת, ההבדל היחיד בין רכישת כרטיס הלוך חזור לבין רכישת כרטיס נסיעה בערך צבור זה שכשעושים את זה בערך צבור צריך לעשות פעמיים.

(זה לגבי כרטיס רגיל, אני לא יודע אם יש מחיר מיוחד של הלוך חזור לנוער או סטודנטים)

מעולם לא היה ניתן לקנות הלוך חזור בערך צבור למיטב ידיעתי.

ערך צבור תמיד משתלם יותר מכרטיס בודד שנרכש במזומן או אשראי.

אם אין לך פרופיל הנחה מיוחד, ייתכן שכרטיס חופשי יומי לנסיעה שאתה מעוניין לבצע יוצא זול בהרבה מכרטיס בודד שנרכש בערך צבור (או כרטיס הלוך חזור), אבל חופשי יומי לא ניתן לקנות בערך צבור, כי אין כפל הנחות.
אזרח ותיק כן יכול לרכוש חוזה נפרד כיוון אחד במזומן/אשראי
בחצי המחיר הרגיל (המלא), הדבר לא תקף לשאר הפרופילים שבהם תשלום נפרד על חוזה נפרד לנסיעה בודדת לא מקנה את הנחת ה-20% לעומת הערך הצבור אשר מקנה את ההנחה המגיעה לכל פרופיל כיוון אחד
כך שכאזרח ותיק לא באמת משנה איך משלמים על נסיעה בודדת (את החצי מחיר מראש במזומן/אשראי, או כתיקוף ערך צבור אשר אומנם מציג מחיר מלא לתיקוף, אבל היתרה היתה מוטענת בתוספת בהתאם להנחה, ותיק עם הנחת 50% הוטען בכפול, לפרופילי 33% הוטען בתוספת 50% ממחיר התשלום, ולפרופיל 20% רגיל הוטען ב-25% יותר וההנחה מתקזזת בחיוב הנסיעות)
בלבול הנוסעים על ידי הקופאים והנוסעים האחרים הלא מספרים את כל התמונה, נובע מכך, שכולם תוך זמן קצר מספיקים לשכוח שיתרת ערך צבור אינו שווה שקלים, אלא כי גם בכמעט כל הקבלות (אוטובוסים) שימוש בערך צבור, הקבלה מתייחסת אליו כאל שקלים כשזה לא כך (חיוב 5.90 יחידות מערך צבור פרופיל רגיל הם ₪4.72, אך ממשיכים לבלבל ולהציג את סכום החיוב ויתרת היתרה בתוספת סמן השקל)

אשר ניתן ורלוונטי, עדיף לטעון חוזים תקופתיים כי גם הם בהנחה לותיק

טעינת הלוך ושוב (כרטיסייה 2 נסיעות למקטע בין תחנות ספציפיות) מראש, בטל מזמן לכל הפרופילים, כך שאו תיקוף ערך צבור פעמיים, או חוזה כיוון אחד פעמיים (לא כלכלי לנוסעים שאינם אזרח ותיק, כי אז נסיעה בודדת לא מקנה שום הנחות, גם לא 20%) או חוזים תקופתיים
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שעדיף לך להטעין מראש כרטיסים יומיים.

ניצול ערך צבור ברכבת ישראל
מאז ומתמיד אני מסתבך בניצול הערך הצבור ברכבת ישראל. האמת היא שאף פעם אין לי זמן לחקור את הנושא עד תום בהגיעתי לתחנה אחרת הייתי יכול אולי לפתור את הבעיות שלי אחת ולתמיד.
בעבר הסתבכתי עם הצורך לבחור תהליך בשם המוזר "תרום תיקוף" בטרם בחירת היעד, כאשר המונח הזה מתייחס למעשה לבחירה מראש של הערך הצבור כאמצעי תשלום עבור הנסיעה הקרובה.
כעת הבעיות הן אחרות:
א. לפעמים אני כן מצליח לרכוש נסיעה בעצמי באמצעות המכונות בתחנות באמצעות הערך הצבור, ואז אני מרגיש כמו בחו"ל (אבל עדיין לא כמו בלונדון עם כרטיס אוסטר האהוב עלי כמובן...). אבל, קורה לי גם שהאופציה של בחירת הערך הצבור מופיעה באפור ואינה ניתנת לבחירה (greyed-out). כאשר זה קורה כל נסיון נוסף מוביל לאותה תגובה ואני נאלץ לנטוש את המכונה ולהמתין בתור לקופה מאויישת. כבר החמצתי רכבת בגלל הבעיה המוזרה הזו שנראית כמו באג.
ב. בקופות המאויישות תמיד אומרים לי שממש לא כדאי כלכלית להשתמש בערך הצבור והנסיעות ברכבת ישראל יוצאות זולות יותר אם משלמים בכרטיס אשראי או במזומנים לכל נסיעה במקום להשתמש בערך הצבור. זה לא מה שאני יודע וזה נוגד את כל הרעיון של כרטיס הרב-קו שמיועד לפשט את החיים של כולם על ידי שחרור מעיסוק באמצעי תשלום לפני כל נסיעה. אני סבור שמדובר באי-הבנה מצדם של הקופאים בהקשר לכרטיסי רב קו המעניק הנחה (אזרח וותיק במקרה שלי). נראה לי שהקופאים אינם מבינים שמראש קיבלתי הנחה של 50% בעת הטעינה כך שלמרות התשלום המלא לכאורה תמורת כל נסיעה אני משלם למעשה 50% כפי שאני אמור לשלם. אבל, דיברתי עם נוסעי רכבת אחרים וכולם אמרו לי שצוותי התחנות והקופאיות אומרים להם בתוקף שיפסיקו להשתמש בערך צבור וישלמו במזומנים או בכרטיס אשראי לכל נסיעה כדי להוזיל את הנסיעות, ושההוזלה לתשלום במזומנים חלה גם על כרטיסים ללא הנחת אזרח וותיק וכו'. אני ממשיך בשלי ועומד על זכותי לשלם בערך צבור ולא להתחיל לעסוק בכסף קטן או כרטיס אשראי. האם מישהו יוכל לשפוך אור על הענין המוזר והבלתי-הגיוני בעליל?
ג. נאמר לי שעם ערך צבור לא ניתן לרכוש נסיעת הלוך וחזור, אבל בעבר, לפחות עד לפני כחודש-חודשיים, דווקא תמיד עשיתי זאת. האם אכן האפשרות לנסיעת הלוך וחזור המשולמת בערך צבור בוטלה? זה לא שאני מחפש הנחה נוספת כי אין וגם לא הייתה, אלא שאני מחפש דרך לחסוך מעצמי את העיסוק בתהליך המבלבל נורא של רכישת נסיעה גם בדרך חזרה.
למרות שלישראל שם של start-up nation אשר מפיצה טכנולוגיות חדשניות בעולם הנסיון שלי הוא שאימוץ טכנולוגיות בישראל עצמה מלווה בכאבים רבים והסתבכויות מאד מאד קשות. (אפילו משלוח מייל להרבה גורמים בישראל אינו מזכה את השולח בתגובה כלשהיא...) הלוואי שבעתיד אפשר יהיה להשתמש ברב קו בצורה חלקה לכל אמצעי התחבורה וללא תקלות בוולידטורים של רכבת ישראל אשר גורמות לצוותי התחנות לכופף בכח רב את הכרטיסים ובכך לשבור את אנטנת ה-RFID. לפעמים אני מתייאש לחלוטין מכל התופעות המעייפות הללו ומתגעגע לאויסטר החביב והאמין.
יתכן שעדיף לך להטעין מראש כרטיסים יומיים.
כשנסעתי מירושלים לגוש דן החורף התברר לי שמחיר ההלוך-חזור של הרכבת היה זהה למחיר החופשי יומי גוש דן - ירושלים, והחד כיווני יחד עם הנסיעות המשלימות היה עולה כמו החופשי יומי.
&nbsp
אם ההנחה לחופשי יומי בכרטיס אזרח ותיק הינה 50% אז אותו כלל כנראה תקף והיומי משתלם יותר וקל יותר לטעינה. כלומר - אם יש לך נסיעת הלוך חזור למטרופולין אחר יתכן שעדיף לך להטעין כרטיס יומי גם אם יש לך חופשי לאזורך.
&nbsp
כמובן שעדיף שתשווה מחירים לפני שאתה בוחר באופציה הזו כדי לוודא שזה נכון לנסיעות שאתה מתכנן.
&nbsp
חבל שמערכת הרב קו אינה מבינה את תפקידו הנכון של הערך הצבור כאמצעי משלים למקרים שבהם בעל הכרטיס חורג במקצת מאזורי הכרטיס.
&nbsp
לגבי האויסטר - מזמן לא השתמשתי, אני בדרך כלל מגיע ללונדון עם כרטיס רכבת ארצית בתוספת אזורים 1-6 ואם אני בעיר לכמה ימים אני פשוט משתמש בכרטיס אשראי מגע בוולידטורים כי בשיטה הלונדונית אין חוזים יומיים אלא שבועי ומעלה ואין מניפולציות מטבע בערך הצבור.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אין הלוך ושוב, מוצע אותו החוזה התקופתי

יתכן שעדיף לך להטעין מראש כרטיסים יומיים.
כשנסעתי מירושלים לגוש דן החורף התברר לי שמחיר ההלוך-חזור של הרכבת היה זהה למחיר החופשי יומי גוש דן - ירושלים, והחד כיווני יחד עם הנסיעות המשלימות היה עולה כמו החופשי יומי.
&nbsp
אם ההנחה לחופשי יומי בכרטיס אזרח ותיק הינה 50% אז אותו כלל כנראה תקף והיומי משתלם יותר וקל יותר לטעינה. כלומר - אם יש לך נסיעת הלוך חזור למטרופולין אחר יתכן שעדיף לך להטעין כרטיס יומי גם אם יש לך חופשי לאזורך.
&nbsp
כמובן שעדיף שתשווה מחירים לפני שאתה בוחר באופציה הזו כדי לוודא שזה נכון לנסיעות שאתה מתכנן.
&nbsp
חבל שמערכת הרב קו אינה מבינה את תפקידו הנכון של הערך הצבור כאמצעי משלים למקרים שבהם בעל הכרטיס חורג במקצת מאזורי הכרטיס.
&nbsp
לגבי האויסטר - מזמן לא השתמשתי, אני בדרך כלל מגיע ללונדון עם כרטיס רכבת ארצית בתוספת אזורים 1-6 ואם אני בעיר לכמה ימים אני פשוט משתמש בכרטיס אשראי מגע בוולידטורים כי בשיטה הלונדונית אין חוזים יומיים אלא שבועי ומעלה ואין מניפולציות מטבע בערך הצבור.
אין הלוך ושוב, מוצע אותו החוזה התקופתי
ואזרח ותיק מקבל הנחת חצי גם במחירי התקופתיים בעת התשלום להלן
https://ravkavonline.co.il/he/store...e&isAnonymous=false&forProfile=4&reformAreas=
&nbsp
ערך צבור ותיק - תשלום באותן הערך התשלום הנקוב (30/50/100/150/200/גמיש מ-30), מקבל יתרה כפולה לשימוש בתיקופים
https://ravkavonline.co.il/he/store...d&isAnonymous=false&forProfile=4&reformAreas=
 

Ccyclist

Well-known member
אז מה שמוצע כ"הלוך ושוב" הוא החופשי יומי ?

אין הלוך ושוב, מוצע אותו החוזה התקופתי
ואזרח ותיק מקבל הנחת חצי גם במחירי התקופתיים בעת התשלום להלן
https://ravkavonline.co.il/he/store...e&isAnonymous=false&forProfile=4&reformAreas=
&nbsp
ערך צבור ותיק - תשלום באותן הערך התשלום הנקוב (30/50/100/150/200/גמיש מ-30), מקבל יתרה כפולה לשימוש בתיקופים
https://ravkavonline.co.il/he/store...d&isAnonymous=false&forProfile=4&reformAreas=
אז מה שמוצע כ"הלוך ושוב" הוא החופשי יומי ?
במקרה כזה עדיף פשוט לטעון חופשי יומי מראש.
&nbsp
באתר הרכבת יש אופציה ברורה ל"רכבת בלבד", לכאורה שונה מ"משולב". כשבוחרים בכיוון אחד יש מחיר, כשבוחרים הלוך ושוב יש מחיר אחר שזהה למחיר הכרטיס היומי. (למשל - ירושלים נבון - ת"א האוניברסיטה ₪22 הלוך, ₪32 כתוצאה להלוך-חזור לא משולב, זהה למחיר חופשי יומי גוש דן - ירושלים).
&nbsp
גם נוסע עם כרטיס תקופתי לאזורו יוצא מורווח מהטענת כרטיס יומי כי הוא מקבל תחבורה משלימה ביעד.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
באתר הרכבת - רכבת בלבד, י-ם-ת"א, סוג נוסע "כללי" (או כל אחר)

אז מה שמוצע כ"הלוך ושוב" הוא החופשי יומי ?
במקרה כזה עדיף פשוט לטעון חופשי יומי מראש.
&nbsp
באתר הרכבת יש אופציה ברורה ל"רכבת בלבד", לכאורה שונה מ"משולב". כשבוחרים בכיוון אחד יש מחיר, כשבוחרים הלוך ושוב יש מחיר אחר שזהה למחיר הכרטיס היומי. (למשל - ירושלים נבון - ת"א האוניברסיטה ₪22 הלוך, ₪32 כתוצאה להלוך-חזור לא משולב, זהה למחיר חופשי יומי גוש דן - ירושלים).
&nbsp
גם נוסע עם כרטיס תקופתי לאזורו יוצא מורווח מהטענת כרטיס יומי כי הוא מקבל תחבורה משלימה ביעד.
באתר הרכבת - רכבת בלבד, י-ם-ת"א, סוג נוסע "כללי" (או כל אחר)
סוג כרטיס.. איפה בדיוק אתה רואה שם היצע ל-"הלוך ושוב"?
&nbsp
ושלא לדבר גם על המקרה הספציפי הזה - מחיר כיוון אחד מלא ₪22 (או 22 יחידות ערך צבור) עם הערה כי בתחנה ניתן לטעון בתשלום מראש בחצי מחיר של הנחת ההרצה, אז ₪11 לחוזה נפרד כיוון אחד בתשלום נפרד - במקרה הנחות הרצה שימוש בערך צבור מקנה רק הנחת פרופיל, אך לא את הנחת ההרצה
 

novarex

New member
אולי לזה מתכוונים הקופאים הטוענים שערך צבור יקר יותר

באתר הרכבת - רכבת בלבד, י-ם-ת"א, סוג נוסע "כללי" (או כל אחר)
סוג כרטיס.. איפה בדיוק אתה רואה שם היצע ל-"הלוך ושוב"?
&nbsp
ושלא לדבר גם על המקרה הספציפי הזה - מחיר כיוון אחד מלא ₪22 (או 22 יחידות ערך צבור) עם הערה כי בתחנה ניתן לטעון בתשלום מראש בחצי מחיר של הנחת ההרצה, אז ₪11 לחוזה נפרד כיוון אחד בתשלום נפרד - במקרה הנחות הרצה שימוש בערך צבור מקנה רק הנחת פרופיל, אך לא את הנחת ההרצה
אולי לזה מתכוונים הקופאים הטוענים שערך צבור יקר יותר
מאחר ואכן תחילת הנסיעות הייתה בירושלים - יצחק נבון אולי הקופאים התכוונו שאם אשלם בכרטיס אשראי או מזומנים אזכה בהנחת הרצה (בנוסף להנחת פרופיל הרב קו) ואילו בתשלום באמצעות ערך צבור לא אזכה בהנחת הרצה (אלא רק הנחת פרופיל הכרטיס).
אם באמת זהו המצב האמיתי אנחנו נוגעים כאן בדוגמה קלסית של תופעה כללית בישראל בה הדברים מסתבכים יתר על המידה ומבלבלים את הציבור. זה כאילו העם שלנו כה פיקח ומשוכלל כך שיש חובה להמציא לו אתגרים שכליים לבל ישתעמם.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
במקום להטמין קודי הרצה של חצי מחיר גם בטרום תיקוף ערך צבור

אולי לזה מתכוונים הקופאים הטוענים שערך צבור יקר יותר
מאחר ואכן תחילת הנסיעות הייתה בירושלים - יצחק נבון אולי הקופאים התכוונו שאם אשלם בכרטיס אשראי או מזומנים אזכה בהנחת הרצה (בנוסף להנחת פרופיל הרב קו) ואילו בתשלום באמצעות ערך צבור לא אזכה בהנחת הרצה (אלא רק הנחת פרופיל הכרטיס).
אם באמת זהו המצב האמיתי אנחנו נוגעים כאן בדוגמה קלסית של תופעה כללית בישראל בה הדברים מסתבכים יתר על המידה ומבלבלים את הציבור. זה כאילו העם שלנו כה פיקח ומשוכלל כך שיש חובה להמציא לו אתגרים שכליים לבל ישתעמם.
במקום להטמין קודי הרצה של חצי מחיר גם בטרום תיקוף ערך צבור
ובכך כאשר לנוסע מגיע הנחת פרופיל כמוגדר בצו הפיקוח, לתחנות הרצה לקבל את הנחת ההרצה בהתחשב בפרופיל, עושים פשוט תשלום על חוזה "הרצה" נפרד לכולם ללא התחשב בפרופילים, אשר לא נותן הנחות פרופילים כלל ומחושב מהמחיר המלא (שהיה משלם נוסע ללא רב-קו על כרטיס נייר, או נוסע מתחנה שאינה בהרצה לכיוון אחד בטעינה נפרדת), כלומר כך או כך, אזרח ותיק משלם ₪11 על י-ם--ת"א על הנחת הרצה בתשלום טעינה נפרדת המחושבת ממחיר מלא או לחילופין את הנחת הפרופיל אם משלם 22 יחידות ערך צבור מהיתרה הכפולה
כך נוצר מצב שאנשים מתרגלים לשלם על נסיעה בודדת בנפרד ללא קבלת הנחת פרופיל (גם אם אמורים לקבל אותה כהגדרתה בצו), וממשיכים לעשות כן גם לאחר תום תקופת הרצה, כאשר אז תיקוף ערך צבור זול יותר מנסיעה בודדת טעונה בנפרד אשר אינה שונה מהותית מכרטיס הנייר אם הנוסע אינו אזרח ותיק או נוער/סטודנט מורחב
 

novarex

New member
תודה רבה לכולם על התשובות

ניצול ערך צבור ברכבת ישראל
מאז ומתמיד אני מסתבך בניצול הערך הצבור ברכבת ישראל. האמת היא שאף פעם אין לי זמן לחקור את הנושא עד תום בהגיעתי לתחנה אחרת הייתי יכול אולי לפתור את הבעיות שלי אחת ולתמיד.
בעבר הסתבכתי עם הצורך לבחור תהליך בשם המוזר "תרום תיקוף" בטרם בחירת היעד, כאשר המונח הזה מתייחס למעשה לבחירה מראש של הערך הצבור כאמצעי תשלום עבור הנסיעה הקרובה.
כעת הבעיות הן אחרות:
א. לפעמים אני כן מצליח לרכוש נסיעה בעצמי באמצעות המכונות בתחנות באמצעות הערך הצבור, ואז אני מרגיש כמו בחו"ל (אבל עדיין לא כמו בלונדון עם כרטיס אוסטר האהוב עלי כמובן...). אבל, קורה לי גם שהאופציה של בחירת הערך הצבור מופיעה באפור ואינה ניתנת לבחירה (greyed-out). כאשר זה קורה כל נסיון נוסף מוביל לאותה תגובה ואני נאלץ לנטוש את המכונה ולהמתין בתור לקופה מאויישת. כבר החמצתי רכבת בגלל הבעיה המוזרה הזו שנראית כמו באג.
ב. בקופות המאויישות תמיד אומרים לי שממש לא כדאי כלכלית להשתמש בערך הצבור והנסיעות ברכבת ישראל יוצאות זולות יותר אם משלמים בכרטיס אשראי או במזומנים לכל נסיעה במקום להשתמש בערך הצבור. זה לא מה שאני יודע וזה נוגד את כל הרעיון של כרטיס הרב-קו שמיועד לפשט את החיים של כולם על ידי שחרור מעיסוק באמצעי תשלום לפני כל נסיעה. אני סבור שמדובר באי-הבנה מצדם של הקופאים בהקשר לכרטיסי רב קו המעניק הנחה (אזרח וותיק במקרה שלי). נראה לי שהקופאים אינם מבינים שמראש קיבלתי הנחה של 50% בעת הטעינה כך שלמרות התשלום המלא לכאורה תמורת כל נסיעה אני משלם למעשה 50% כפי שאני אמור לשלם. אבל, דיברתי עם נוסעי רכבת אחרים וכולם אמרו לי שצוותי התחנות והקופאיות אומרים להם בתוקף שיפסיקו להשתמש בערך צבור וישלמו במזומנים או בכרטיס אשראי לכל נסיעה כדי להוזיל את הנסיעות, ושההוזלה לתשלום במזומנים חלה גם על כרטיסים ללא הנחת אזרח וותיק וכו'. אני ממשיך בשלי ועומד על זכותי לשלם בערך צבור ולא להתחיל לעסוק בכסף קטן או כרטיס אשראי. האם מישהו יוכל לשפוך אור על הענין המוזר והבלתי-הגיוני בעליל?
ג. נאמר לי שעם ערך צבור לא ניתן לרכוש נסיעת הלוך וחזור, אבל בעבר, לפחות עד לפני כחודש-חודשיים, דווקא תמיד עשיתי זאת. האם אכן האפשרות לנסיעת הלוך וחזור המשולמת בערך צבור בוטלה? זה לא שאני מחפש הנחה נוספת כי אין וגם לא הייתה, אלא שאני מחפש דרך לחסוך מעצמי את העיסוק בתהליך המבלבל נורא של רכישת נסיעה גם בדרך חזרה.
למרות שלישראל שם של start-up nation אשר מפיצה טכנולוגיות חדשניות בעולם הנסיון שלי הוא שאימוץ טכנולוגיות בישראל עצמה מלווה בכאבים רבים והסתבכויות מאד מאד קשות. (אפילו משלוח מייל להרבה גורמים בישראל אינו מזכה את השולח בתגובה כלשהיא...) הלוואי שבעתיד אפשר יהיה להשתמש ברב קו בצורה חלקה לכל אמצעי התחבורה וללא תקלות בוולידטורים של רכבת ישראל אשר גורמות לצוותי התחנות לכופף בכח רב את הכרטיסים ובכך לשבור את אנטנת ה-RFID. לפעמים אני מתייאש לחלוטין מכל התופעות המעייפות הללו ומתגעגע לאויסטר החביב והאמין.
תודה רבה לכולם על התשובות
מקריאת התגובות למדתי שיש חופשי היומי שיוצא כלכלי גם אין כוונה לבצע המון נסיעות בטותו יום. אם ניקח כדוגמה את הנסיעה האחרונה שלי מירושלים - יצחק נבון להרצליה וחזרה, שילמתי כאזרח וותיק 22 שקלים (הלוך וחזור) על ידי השימוש בערך צבור לפני כל אחת משתי הנסיעות. מסתבר שהיה עדיף לרכוש באמצעות מזומנים או כרטיס אשראי חופשי יומי גוש דן (מורחב) + ירושלים (קוד שיתוף 924) ב-16 שקלים וזה מכיל גם את שתי הנסיעות שלי ברכבת הקלה מהבית ליד הר הרצל ואליו, ועוד מאפשר לי לנסוע באוטובוסים בהרצליה. בנוסף זה היה חוסך לי את הצורך לעסוק במכונות ממכר הכרטיסים או בקופות כי הייתי רוכש את חוזה החופשי היומי באינטרט עוד לפני היציאה מהבית.
על שאלה אחת לא עניתם: מדוע לפעמים האופציה של רכישת נסיעת רכבת באמצעות ערך צבור מתבטלת (כאמור, האופציה מופיעה באפור ולא ניתן לבוחרה)? אומנם, אני מניח שאשתמש פחות באפרות הזו מעתה כי אעדיף לרכוש חוזי חופשי יומי. אבל בכל זאת ארצה לקנות מפעם לפעם נסיעה לשדה התעופה או ממנו לקראת טיסה או לאחריה, אם כי למעשה חופשי יומי יעלה מחיר כמעט זהה לנסיעה חד-כיוונית ברכבת פלוס נסיעה בודדה ברכבת הקלה.
 

Ccyclist

Well-known member
אם אתה טוען בבית אפשר גם לטעון עד 7 ימים מראש.

תודה רבה לכולם על התשובות
מקריאת התגובות למדתי שיש חופשי היומי שיוצא כלכלי גם אין כוונה לבצע המון נסיעות בטותו יום. אם ניקח כדוגמה את הנסיעה האחרונה שלי מירושלים - יצחק נבון להרצליה וחזרה, שילמתי כאזרח וותיק 22 שקלים (הלוך וחזור) על ידי השימוש בערך צבור לפני כל אחת משתי הנסיעות. מסתבר שהיה עדיף לרכוש באמצעות מזומנים או כרטיס אשראי חופשי יומי גוש דן (מורחב) + ירושלים (קוד שיתוף 924) ב-16 שקלים וזה מכיל גם את שתי הנסיעות שלי ברכבת הקלה מהבית ליד הר הרצל ואליו, ועוד מאפשר לי לנסוע באוטובוסים בהרצליה. בנוסף זה היה חוסך לי את הצורך לעסוק במכונות ממכר הכרטיסים או בקופות כי הייתי רוכש את חוזה החופשי היומי באינטרט עוד לפני היציאה מהבית.
על שאלה אחת לא עניתם: מדוע לפעמים האופציה של רכישת נסיעת רכבת באמצעות ערך צבור מתבטלת (כאמור, האופציה מופיעה באפור ולא ניתן לבוחרה)? אומנם, אני מניח שאשתמש פחות באפרות הזו מעתה כי אעדיף לרכוש חוזי חופשי יומי. אבל בכל זאת ארצה לקנות מפעם לפעם נסיעה לשדה התעופה או ממנו לקראת טיסה או לאחריה, אם כי למעשה חופשי יומי יעלה מחיר כמעט זהה לנסיעה חד-כיוונית ברכבת פלוס נסיעה בודדה ברכבת הקלה.
אם אתה טוען בבית אפשר גם לטעון עד 7 ימים מראש.
בתמונה חופשי יומי בפרופיל רגיל, הדגשה של הכפתור שפותח את תפריט התאריכים והתאריכים עצמם.
&nbsp
בפברואר הטענתי מספר כרטיסים שונים (2 סוגי יומי ל 3 תאריכים שונים וכרטיס שבועי מסוג אחר בתאריך רביעי) בסבב הטענות אחד של כרבע שעה בחדר המלון והייתי מסודר לכל הביקור בארץ (כשבוע פלוס, חציו בירושלים וחציו בגוש דן).

 

novarex

New member
טוב לדעת, תודה!

אם אתה טוען בבית אפשר גם לטעון עד 7 ימים מראש.
בתמונה חופשי יומי בפרופיל רגיל, הדגשה של הכפתור שפותח את תפריט התאריכים והתאריכים עצמם.
&nbsp
בפברואר הטענתי מספר כרטיסים שונים (2 סוגי יומי ל 3 תאריכים שונים וכרטיס שבועי מסוג אחר בתאריך רביעי) בסבב הטענות אחד של כרבע שעה בחדר המלון והייתי מסודר לכל הביקור בארץ (כשבוע פלוס, חציו בירושלים וחציו בגוש דן).
טוב לדעת, תודה!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יש לציין שזה פועל רק עם טעינה ברב-קו אונליין או בית עסק

טוב לדעת, תודה!
יש לציין שזה פועל רק עם טעינה ברב-קו אונליין או בית עסק
המקושר לשירות (או הזמנה באתר רב-קו אונליין ומימוש רישום החוזה לרב-קו בבית עסק, אפליקציה, קורא כרטיסים במחשב או כספונט (3 הראשונים גם נותנים לטעון כל חוזה ישר ללא הזמנות) ), ואז זה מכסה גם את הנסיעה מהמוצא בבית עד לתחנת הרכבת
&nbsp
אם מזמינים טעינה באתר הרכבת, זה מחייב רישום החוזה אל הכרטיס בתחנת הרכבת, אז אתה אוכל את הנסיעה מהמוצא עד הרכבת בחוזה קיים בכרטיס או ערך צבור כאשר זה היה יכול להיות כלול
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חלק מהחוזים ניתן לטעון אף יותר משבוע מראש

אם אתה טוען בבית אפשר גם לטעון עד 7 ימים מראש.
בתמונה חופשי יומי בפרופיל רגיל, הדגשה של הכפתור שפותח את תפריט התאריכים והתאריכים עצמם.
&nbsp
בפברואר הטענתי מספר כרטיסים שונים (2 סוגי יומי ל 3 תאריכים שונים וכרטיס שבועי מסוג אחר בתאריך רביעי) בסבב הטענות אחד של כרבע שעה בחדר המלון והייתי מסודר לכל הביקור בארץ (כשבוע פלוס, חציו בירושלים וחציו בגוש דן).
חלק מהחוזים ניתן לטעון אף יותר משבוע מראש
בהיות רב-קו אונליין aggregator חוזים, אך הנפקת החוזים מותנית על ידי מפעילים, נוצר הדבר הזה:
&nbsp
רב-קו אונליין אוסף דאמפים של חוזים מהמפעילים (המפעילים מעלים אליו את הדאמפים);
אחרי זה רב-קו אונליין מאחד חוזים באותו סוג ובאותו קוד שיתוף תחת דף פירוט אחד כקבוצת חוזים (contract_group בזיהוי id בשורת הכתובת);
כאשר אתה בוחר מפעיל שיוך חוזה ותאריך, הדף מתעדכן לטעינת דאמפ חוזה בהנפקת המפעיל הנבחר בתאריך הנבחר אם המפעיל העלה דאמפ חוזה עבור התאריך הנבחר
&nbsp
ראה למשל כאן כמה ימים באפשרותך לבחור:
141 בהנפקת אגד https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/1283?operator=3
141 בהנפקת אפיקים https://ravkavonline.co.il/he/store/confirm/1283?operator=25
&nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
טרום תיקוף ערך צבור לא זמין לבחירת תחנות אשר המחיר עד אליהם

תודה רבה לכולם על התשובות
מקריאת התגובות למדתי שיש חופשי היומי שיוצא כלכלי גם אין כוונה לבצע המון נסיעות בטותו יום. אם ניקח כדוגמה את הנסיעה האחרונה שלי מירושלים - יצחק נבון להרצליה וחזרה, שילמתי כאזרח וותיק 22 שקלים (הלוך וחזור) על ידי השימוש בערך צבור לפני כל אחת משתי הנסיעות. מסתבר שהיה עדיף לרכוש באמצעות מזומנים או כרטיס אשראי חופשי יומי גוש דן (מורחב) + ירושלים (קוד שיתוף 924) ב-16 שקלים וזה מכיל גם את שתי הנסיעות שלי ברכבת הקלה מהבית ליד הר הרצל ואליו, ועוד מאפשר לי לנסוע באוטובוסים בהרצליה. בנוסף זה היה חוסך לי את הצורך לעסוק במכונות ממכר הכרטיסים או בקופות כי הייתי רוכש את חוזה החופשי היומי באינטרט עוד לפני היציאה מהבית.
על שאלה אחת לא עניתם: מדוע לפעמים האופציה של רכישת נסיעת רכבת באמצעות ערך צבור מתבטלת (כאמור, האופציה מופיעה באפור ולא ניתן לבוחרה)? אומנם, אני מניח שאשתמש פחות באפרות הזו מעתה כי אעדיף לרכוש חוזי חופשי יומי. אבל בכל זאת ארצה לקנות מפעם לפעם נסיעה לשדה התעופה או ממנו לקראת טיסה או לאחריה, אם כי למעשה חופשי יומי יעלה מחיר כמעט זהה לנסיעה חד-כיוונית ברכבת פלוס נסיעה בודדה ברכבת הקלה.
טרום תיקוף ערך צבור לא זמין לבחירת תחנות אשר המחיר עד אליהם
הינו יותר ממה שיש ביתרת הערך הצבור, יש לטעון ערך צבור ואז לבצע את התיקוף

קיים גם איזה באג עם המכונות של הרכבת כאשר אם טעון לך ערך צבור של חלק ממפעילי האוטובוסים (מפעיל אשר אליו משיוך החוזה ואשר ממנו החוזה נרכש, אם כי ברב-קו אונליין או המכונות של המפעיל), אז הרכבת לעתים מציגה יתרה כאילו במינוס ואז הטרום תיקוף לא עובד או שזה כן עובד, אך אישור הטרום תיקוף לאחר בחירת תחנת היעד רושם לך כאילו לאחר הנסיעה תהיה לך הפוך מיתרתך (יתרת מינוס) כאשר בפועל זה כמובן לא כך

עד כה שמתי לב שזה קורה כאשר טעון ערך צבור המשויך לאג"ת (אגד תעבורה) או כאשר טעון ערך צבור אשר יתרתו אינה כפל 0.10 (אם בוצעה המרת ערך צבור בין פרופילים או הוטען ערך צבור גמיש בהקלדת יתרה ידנית (אשר גם גורמת למעבר שעתי לא לפעול, יש אם כך, לאזן את היתרה עד יתרה כפל 0.10 בטעינת ערל צבור גמיש שוב) )
 

novarex

New member
אין זה מסביר את תופעת השבתת אופציית תשלום בערך צבור

טרום תיקוף ערך צבור לא זמין לבחירת תחנות אשר המחיר עד אליהם
הינו יותר ממה שיש ביתרת הערך הצבור, יש לטעון ערך צבור ואז לבצע את התיקוף

קיים גם איזה באג עם המכונות של הרכבת כאשר אם טעון לך ערך צבור של חלק ממפעילי האוטובוסים (מפעיל אשר אליו משיוך החוזה ואשר ממנו החוזה נרכש, אם כי ברב-קו אונליין או המכונות של המפעיל), אז הרכבת לעתים מציגה יתרה כאילו במינוס ואז הטרום תיקוף לא עובד או שזה כן עובד, אך אישור הטרום תיקוף לאחר בחירת תחנת היעד רושם לך כאילו לאחר הנסיעה תהיה לך הפוך מיתרתך (יתרת מינוס) כאשר בפועל זה כמובן לא כך

עד כה שמתי לב שזה קורה כאשר טעון ערך צבור המשויך לאג"ת (אגד תעבורה) או כאשר טעון ערך צבור אשר יתרתו אינה כפל 0.10 (אם בוצעה המרת ערך צבור בין פרופילים או הוטען ערך צבור גמיש בהקלדת יתרה ידנית (אשר גם גורמת למעבר שעתי לא לפעול, יש אם כך, לאזן את היתרה עד יתרה כפל 0.10 בטעינת ערל צבור גמיש שוב) )
אין זה מסביר את תופעת השבתת אופציית תשלום בערך צבור
"טרום תיקוף ערך צבור לא זמין לבחירת תחנות אשר המחיר עד אליהם
תוכן הינו יותר ממה שיש ביתרת הערך הצבור, יש לטעון ערך צבור ואז לבצע את התיקוף."
מאחר ובחירת ערך צבור כאמצעי התשלום חייבת (משום-מה) להקדים את בחירת היעד אין סיבה שאופציית התשלום בערך צבור תישלל (תופעת סימון האופציה באפור ללא אפשרות לבוחרה) על סמך הימצאות מאזן נמוך מידי בערך הצבור - אלא אם כן נשאר אולי מאזן נמוך מהנסיעה הזולה ביותר האפשרית מתחנת המוצא. במקרים בהם נתקלתי בתופעה מאזן הערך הצבור היה מספיק לנסיעה מירושלים לתל אביב.
 

שמונו

Active member
בתור אזרח ותיק

אין זה מסביר את תופעת השבתת אופציית תשלום בערך צבור
"טרום תיקוף ערך צבור לא זמין לבחירת תחנות אשר המחיר עד אליהם
תוכן הינו יותר ממה שיש ביתרת הערך הצבור, יש לטעון ערך צבור ואז לבצע את התיקוף."
מאחר ובחירת ערך צבור כאמצעי התשלום חייבת (משום-מה) להקדים את בחירת היעד אין סיבה שאופציית התשלום בערך צבור תישלל (תופעת סימון האופציה באפור ללא אפשרות לבוחרה) על סמך הימצאות מאזן נמוך מידי בערך הצבור - אלא אם כן נשאר אולי מאזן נמוך מהנסיעה הזולה ביותר האפשרית מתחנת המוצא. במקרים בהם נתקלתי בתופעה מאזן הערך הצבור היה מספיק לנסיעה מירושלים לתל אביב.
בתור אזרח ותיק
אין לך צורך להשתמש בערך צבור

כמובן שברוב הפעמים עדיף לך חופשי יומי (כי גם החופשי יומי של אזרח ותיק הוא חצי מחיר)
אבל גם במקרים הבודדים שאתה משתמש בנסיעה בודדת - המחיר הרגיל והמחיר של הערך צבור יוצא לאזרח ותיק בלבד (וכן לסטונדט מורחב) אותו דבר
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה