היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום

מצב
הנושא נעול.

ModiinCity

New member
היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום

היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום
החניון הענק

 

down und

New member
למה במקום?

היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום
החניון הענק
למה במקום?
מרבית הצגות התאטרון מתחילות בשעה 20:00.
כשהן מסתיימות, בין 21:30 ל-23:00 התח"ץ כבר לא משהו.
חוץ מזה שרבים באים להצגה בהבימה ממקומות שאין תח"ץ נוח להגעה לתאטרון.
זה גם לא שעות העומס, עיקר העומס הוא בכניסה לת"א בין השעות 6:30 ל-9:30
בבוקר והעומס ביציאה הוא בין 15:30 ל-19:30.
 

ModiinCity

New member
אתה צריך לבקר יותר במרכז ת"א. בשעות הערב המאוחרות עוברים

למה במקום?
מרבית הצגות התאטרון מתחילות בשעה 20:00.
כשהן מסתיימות, בין 21:30 ל-23:00 התח"ץ כבר לא משהו.
חוץ מזה שרבים באים להצגה בהבימה ממקומות שאין תח"ץ נוח להגעה לתאטרון.
זה גם לא שעות העומס, עיקר העומס הוא בכניסה לת"א בין השעות 6:30 ל-9:30
בבוקר והעומס ביציאה הוא בין 15:30 ל-19:30.
אתה צריך לבקר יותר במרכז ת"א. בשעות הערב המאוחרות עוברים
ברדיוס של 200 מ' (בין הרחובות אבן גבירול לקינג ג'ורג') עשרות קווי אוטובוס ושני קווי מוניות שירות.
&nbsp
ועם כל הכבוד לבעלי הכרב הבאים לתיאטרון ולהיכל, הם לא קהל היעד היחיד שיש להתחשב בצרכיו.
&nbsp
אני עשיתי היום (לפני שעה) את הדרך בין שד' רוטשילד לבוגרשוב ברגל, כי זה יותר מהיר מהנסיעה באוטו. אז תספר לי עוד על היעדר העומסים במרכז תל אביב
 

darkshadow1

New member
לא הבנתי מה הקשר בין החניון לבין תחנת מטרו.

אתה צריך לבקר יותר במרכז ת"א. בשעות הערב המאוחרות עוברים
ברדיוס של 200 מ' (בין הרחובות אבן גבירול לקינג ג'ורג') עשרות קווי אוטובוס ושני קווי מוניות שירות.
&nbsp
ועם כל הכבוד לבעלי הכרב הבאים לתיאטרון ולהיכל, הם לא קהל היעד היחיד שיש להתחשב בצרכיו.
&nbsp
אני עשיתי היום (לפני שעה) את הדרך בין שד' רוטשילד לבוגרשוב ברגל, כי זה יותר מהיר מהנסיעה באוטו. אז תספר לי עוד על היעדר העומסים במרכז תל אביב
לא הבנתי מה הקשר בין החניון לבין תחנת מטרו.
הרי קו מטרו הוא פרוייקט שעלותו גבוהה פי כמה מאות מהחניון.
ולגבי מה שכתבת בתגובה הזאת- הגעה מהבימה לבוגרשוב תהיה מהירה יותר ברגל גם כשיסיימו להקים את הקווי המטרו, והגעה מהבימה לאזורים שאינם קרובים לתל אביב תהיה מהירה יותר ברכב גם כשיסיימו להקים את המטרו. אין שום סתירה בין תחבורה ציבורית לבין חניונים ציבוריים. אני כן מקווה שעיריית תל אביב תשכיל להעלות את מחירי החניונים (גם לתושבי תל אביב) כשהתחבורה הציבורית בעיר תשתפר.
 

ModiinCity

New member
הסתירה בין חניון רכב פרטי לבין תחב"צ היא ברורה ומיידית

לא הבנתי מה הקשר בין החניון לבין תחנת מטרו.
הרי קו מטרו הוא פרוייקט שעלותו גבוהה פי כמה מאות מהחניון.
ולגבי מה שכתבת בתגובה הזאת- הגעה מהבימה לבוגרשוב תהיה מהירה יותר ברגל גם כשיסיימו להקים את הקווי המטרו, והגעה מהבימה לאזורים שאינם קרובים לתל אביב תהיה מהירה יותר ברכב גם כשיסיימו להקים את המטרו. אין שום סתירה בין תחבורה ציבורית לבין חניונים ציבוריים. אני כן מקווה שעיריית תל אביב תשכיל להעלות את מחירי החניונים (גם לתושבי תל אביב) כשהתחבורה הציבורית בעיר תשתפר.
הסתירה בין חניון רכב פרטי לבין תחב"צ היא ברורה ומיידית
כל עידוד השימוש ברכב הפרטי מפחית את האטרקטיביות של השימוש בתחב"צ. זה לא הגורם היחיד, אבל בהחלט אחד מהם. רק לך זה לא נראה מובן מאליו?
&nbsp
הקשר הוא בסיסי ופשוט: מקומות אסטרטגיים במרכז העיר חייבים להיות מועמדים לרשות משתמשי תחב"צ, ולא לרכב פרטי. אגב, לאחר קריאת תגובתו של Ccyclist אני מוכן להתפשר על "גם וגם".
 

darkshadow1

New member
שוב, על חשבון מה החניון בא?

הסתירה בין חניון רכב פרטי לבין תחב"צ היא ברורה ומיידית
כל עידוד השימוש ברכב הפרטי מפחית את האטרקטיביות של השימוש בתחב"צ. זה לא הגורם היחיד, אבל בהחלט אחד מהם. רק לך זה לא נראה מובן מאליו?
&nbsp
הקשר הוא בסיסי ופשוט: מקומות אסטרטגיים במרכז העיר חייבים להיות מועמדים לרשות משתמשי תחב"צ, ולא לרכב פרטי. אגב, לאחר קריאת תגובתו של Ccyclist אני מוכן להתפשר על "גם וגם".
שוב, על חשבון מה החניון בא?
כל עוד עלות השימוש בחניון משקפת את עלויות ההקמה והתחזוקה שלו- הוא לא אמור לבוא על חשבון שום דבר. האם הוא מגדיל גודש התנועה באזור? יכול להיות- אבל הפתרון לכך הוא נת"צים ולא טירפוד חניונים תת-קרקעיים. האמת היא שאם הייתי ראש עיריית תל אביב- הייתי מקדם כמה שיותר חניונים כדי להמיר חניות על הרחוב בשבילי אופניים, במדרכות רחבות יותר ובנת"צים.
 

ModiinCity

New member
שוב: ה"חניון ענק בלבד" בא ע"ח ה"חניון + תחנת מטרו"

שוב, על חשבון מה החניון בא?
כל עוד עלות השימוש בחניון משקפת את עלויות ההקמה והתחזוקה שלו- הוא לא אמור לבוא על חשבון שום דבר. האם הוא מגדיל גודש התנועה באזור? יכול להיות- אבל הפתרון לכך הוא נת"צים ולא טירפוד חניונים תת-קרקעיים. האמת היא שאם הייתי ראש עיריית תל אביב- הייתי מקדם כמה שיותר חניונים כדי להמיר חניות על הרחוב בשבילי אופניים, במדרכות רחבות יותר ובנת"צים.
שוב: ה"חניון ענק בלבד" בא ע"ח ה"חניון + תחנת מטרו"
הנת"צ הוא פתרון חלקי בלבד, ולא פותר את הבעיה. מטרו - עם תחנות מעבר נוחות במיקומים אסטרטגיים - כן.
&nbsp
צמצום שטחי חנייה עיליים (ועוד חינם!) - זה צעד טוב, אבל לא שייך למשוואה שנידונה כאן.
&nbsp
&nbsp
 

ModiinCity

New member
בכיכר הבימה אפשר לתכנן מתח"מ, וזאת נקודה אסטרטגית

מתכנן ממש קרוב
בכיכר הבימה אפשר לתכנן מתח"מ, וזאת נקודה אסטרטגית
שההגעה אליה כשלעצמה כבר חוסכת החלפה ונסיעה נוספת: הכל הרי במרחק הליכה קצר.
 
מה זה בקרוב? מהיכן יושג תקציב כזה יקר 150 מיליארד שקל?

מתכנן ממש קרוב
מה זה בקרוב? מהיכן יושג תקציב כזה יקר 150 מיליארד שקל?
ואיך תקציב יכסה את הבחירות חוזרות ואת הגרעון שתקציב במקום לממן על מטרו (אני בעד)?
לדעתי, זה יתעכב בכמה חודשים עד אחרי הבחירות.
 

ModiinCity

New member
"בקרוב" - במובן הפיזי, ולא במובן "פרק זמן": "לא רחוק משם"

מה זה בקרוב? מהיכן יושג תקציב כזה יקר 150 מיליארד שקל?
ואיך תקציב יכסה את הבחירות חוזרות ואת הגרעון שתקציב במקום לממן על מטרו (אני בעד)?
לדעתי, זה יתעכב בכמה חודשים עד אחרי הבחירות.
"בקרוב" - במובן הפיזי, ולא במובן "פרק זמן": "לא רחוק משם"
 

סנוי

New member
לקו הירוק תהיה תחנה באבן גבירול עם כניסה 200 מטר משם...

היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום
החניון הענק
לקו הירוק תהיה תחנה באבן גבירול עם כניסה 200 מטר משם...
(מרחוב טוסקניני)
זה כבר בתקווה ב2025,6 או מה שלא יהיה

&nbsp
+ בעתיד היותר רחוק מתוכנן מטרו 2 מכיוון עזריאלי עם תחנה באותו מקום
 
ומתי מטרו 1 ומטרו 3?

לקו הירוק תהיה תחנה באבן גבירול עם כניסה 200 מטר משם...
(מרחוב טוסקניני)
זה כבר בתקווה ב2025,6 או מה שלא יהיה

&nbsp
+ בעתיד היותר רחוק מתוכנן מטרו 2 מכיוון עזריאלי עם תחנה באותו מקום
ומתי מטרו 1 ומטרו 3?
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לשלב יציאה, אתפלא אם יש מכוניות חונות במפלס המטרו.

היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום
החניון הענק
אפשר לשלב יציאה, אתפלא אם יש מכוניות חונות במפלס המטרו.
היחס לתת הקרקע כאילו מדובר באזור דו מימדי תמיד מפליא אותי. בתחנות רכבת תת קרקעיות יש לפחות קו אחד בעומק של כ 30 מטר מתחת לפני השטח וקווים אחרים מתחתיו (אני יכול לנקוב במספרהצטלבויות של 3 קווים עמוקים בלונדון).
&nbsp
חניון תת קרקעי לעומת זאת חייב להיות קרוב ככל האפשר לפני השטח (בייחוד אם אין גבעה שהופכת אותו לפתוח באחד מצדדיו) והקומה הרביעית לא יכולה להיות עמוקה יותר מ 20 מטר מתחת לפני השטח (אם יש איוורור שמאפשר יותר מקומתיים).
&nbsp
לדעתי הגיוני שתחנת דיזינגוף דרום של המטרו (זו שתצטלב עם תחנת הקו הירוק) תציע יציאה בצד המערבי של רציפיה, מה שיצא בקרבת כיכר הבימה. התחנה המשותפת תוכל להנות ממנהרת הולכי רגל שתחבר את חלקיה, עדיפות לחיבור מודרני של מנהרת הולכי רגל עם מסועים ולא חיבור מיושן של הליכה דרך הרציפים. יתכן שעם הסכמים בין החניון לנת"ע להמשך הדרגנועים הקיימים למפלס המטרו ולהעמקת מעליות החניון. במצב כזה יתכן שיהיו מספר מסדרונות עמוקים בבעלות החניון ואולם כניסה תת קרקעי בבעלות המטרו לצד החניון, אולי מתחת לרחוב.
&nbsp
בלונדון התחתית קדמה לבעלות הרכב ההמונית ולכן כאשר יש מבנים עם חניונים בקרבת תחנות רכבת הם או שמסתמכים על חללקם ריקים בתחנות הרכבת הגדולות (יוסטון, סט'פנקרס) או שהם נפרדים לחלוטין מהתשתית הרכבתית (כיכר קוונדיש, מרחק יריקה מתחנת אוקספורד סרקס והחנויות החשובות ברחוב, החניון של פארק ליין המוכר לכם מ"הנמלט").
&nbsp
גורם שלישי שצריך לחשוב עליו הוא חיבורים ושילובים. מתחנת פיקדילי סרקס יש מערכת מנהרות הולכי רגל שלמה עם יציאות בשלל בניינים בסביבה. תחנת בטנד סטריט נמצאת מתחת לקניון ונפתחת לקומת הקרקע שלו.
&nbsp
והבהרה, מניסיון של מי שמכיר מערכת רכבת תחתית ב 154 שנה (או תחתית עמוקה בת 109 שתחגוג 110 בשנה הבאה): התת קרקע הוא מקום שתמיד אפשר לפתח בו קווים, חיבורים ומעברים חדשים. בניגוד לתחנת קרליבך התל אביבית לא תמצאו אף תחנת הצטלבות של התחתית הלונדונית שנבנתה במתכונתה הסופית.
 

ModiinCity

New member
תודה על פיתוח הרעיון. מקווה שיגיע לאוזנו ולשולחנו של השר הבא

אפשר לשלב יציאה, אתפלא אם יש מכוניות חונות במפלס המטרו.
היחס לתת הקרקע כאילו מדובר באזור דו מימדי תמיד מפליא אותי. בתחנות רכבת תת קרקעיות יש לפחות קו אחד בעומק של כ 30 מטר מתחת לפני השטח וקווים אחרים מתחתיו (אני יכול לנקוב במספרהצטלבויות של 3 קווים עמוקים בלונדון).
&nbsp
חניון תת קרקעי לעומת זאת חייב להיות קרוב ככל האפשר לפני השטח (בייחוד אם אין גבעה שהופכת אותו לפתוח באחד מצדדיו) והקומה הרביעית לא יכולה להיות עמוקה יותר מ 20 מטר מתחת לפני השטח (אם יש איוורור שמאפשר יותר מקומתיים).
&nbsp
לדעתי הגיוני שתחנת דיזינגוף דרום של המטרו (זו שתצטלב עם תחנת הקו הירוק) תציע יציאה בצד המערבי של רציפיה, מה שיצא בקרבת כיכר הבימה. התחנה המשותפת תוכל להנות ממנהרת הולכי רגל שתחבר את חלקיה, עדיפות לחיבור מודרני של מנהרת הולכי רגל עם מסועים ולא חיבור מיושן של הליכה דרך הרציפים. יתכן שעם הסכמים בין החניון לנת"ע להמשך הדרגנועים הקיימים למפלס המטרו ולהעמקת מעליות החניון. במצב כזה יתכן שיהיו מספר מסדרונות עמוקים בבעלות החניון ואולם כניסה תת קרקעי בבעלות המטרו לצד החניון, אולי מתחת לרחוב.
&nbsp
בלונדון התחתית קדמה לבעלות הרכב ההמונית ולכן כאשר יש מבנים עם חניונים בקרבת תחנות רכבת הם או שמסתמכים על חללקם ריקים בתחנות הרכבת הגדולות (יוסטון, סט'פנקרס) או שהם נפרדים לחלוטין מהתשתית הרכבתית (כיכר קוונדיש, מרחק יריקה מתחנת אוקספורד סרקס והחנויות החשובות ברחוב, החניון של פארק ליין המוכר לכם מ"הנמלט").
&nbsp
גורם שלישי שצריך לחשוב עליו הוא חיבורים ושילובים. מתחנת פיקדילי סרקס יש מערכת מנהרות הולכי רגל שלמה עם יציאות בשלל בניינים בסביבה. תחנת בטנד סטריט נמצאת מתחת לקניון ונפתחת לקומת הקרקע שלו.
&nbsp
והבהרה, מניסיון של מי שמכיר מערכת רכבת תחתית ב 154 שנה (או תחתית עמוקה בת 109 שתחגוג 110 בשנה הבאה): התת קרקע הוא מקום שתמיד אפשר לפתח בו קווים, חיבורים ומעברים חדשים. בניגוד לתחנת קרליבך התל אביבית לא תמצאו אף תחנת הצטלבות של התחתית הלונדונית שנבנתה במתכונתה הסופית.
תודה על פיתוח הרעיון. מקווה שיגיע לאוזנו ולשולחנו של השר הבא
 

אורי404

New member
כמשתמש באוטובוסים לאזור הזה, זה לא ממש מפריע לי

היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום
החניון הענק
כמשתמש באוטובוסים לאזור הזה, זה לא ממש מפריע לי
הייתי בהופעות מספר פעמים בהיכל התרבות ובסביבתו. הייתי מגיע באוטובוסים וחוזר באוטובוסים. לא ממש הפריע לי שיש שם חניון ושנוסעים במכוניות.
באופן כללי גם בשעות הערב שירות האוטובוסים באזור הזה, בסך הכל סביר ואף יותר מזה.
 

ModiinCity

New member
אבל השאלה היא אחרת: האם לא היה עדיף, לו הייתה מתחת לכיכר

כמשתמש באוטובוסים לאזור הזה, זה לא ממש מפריע לי
הייתי בהופעות מספר פעמים בהיכל התרבות ובסביבתו. הייתי מגיע באוטובוסים וחוזר באוטובוסים. לא ממש הפריע לי שיש שם חניון ושנוסעים במכוניות.
באופן כללי גם בשעות הערב שירות האוטובוסים באזור הזה, בסך הכל סביר ואף יותר מזה.
אבל השאלה היא אחרת: האם לא היה עדיף, לו הייתה מתחת לכיכר
תחנת מטרו (על חשבון חלק מהחניון)? האם זה לא היה משפר את הנגישות הן של התיאטראות, הן של מרכז תל אביב?
 

darkshadow1

New member
אבל מתוכננת תחנת מטרו במרחק שתי דקות הליכה מהכיכר...

אבל השאלה היא אחרת: האם לא היה עדיף, לו הייתה מתחת לכיכר
תחנת מטרו (על חשבון חלק מהחניון)? האם זה לא היה משפר את הנגישות הן של התיאטראות, הן של מרכז תל אביב?
אבל מתוכננת תחנת מטרו במרחק שתי דקות הליכה מהכיכר...
 

ModiinCity

New member
זה לא אותו קו, וזה לא שתי דקות: יש שני רמזורים לעבור

אבל מתוכננת תחנת מטרו במרחק שתי דקות הליכה מהכיכר...
זה לא אותו קו, וזה לא שתי דקות: יש שני רמזורים לעבור
והמרחק למרכז הכיכר הוא כ-300 מטר, שזה 4 דקות הליכה בריאה נטו.
&nbsp
אבל מעניין שפתאום זה לא מפריע לך שצריך ללכת 4 דקות עד לכיכר. אז למה מיקום החניון כ"כ נוח, ותחנת מטרו - לא?
 

darkshadow1

New member
על איזה קו אתה מדבר, למען השם?

זה לא אותו קו, וזה לא שתי דקות: יש שני רמזורים לעבור
והמרחק למרכז הכיכר הוא כ-300 מטר, שזה 4 דקות הליכה בריאה נטו.
&nbsp
אבל מעניין שפתאום זה לא מפריע לך שצריך ללכת 4 דקות עד לכיכר. אז למה מיקום החניון כ"כ נוח, ותחנת מטרו - לא?
על איזה קו אתה מדבר, למען השם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה