לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2236022,360 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום'
היה מושלם לראות תחנת מטרו בככר הבימה במקום
12/06/2019 | 01:02
23
572
החניון הענק
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה במקום?'
למה במקום?
12/06/2019 | 11:47
5
242
מרבית הצגות התאטרון מתחילות בשעה 20:00.
כשהן מסתיימות, בין 21:30 ל-23:00 התח"ץ כבר לא משהו.
חוץ מזה שרבים באים להצגה בהבימה ממקומות שאין תח"ץ נוח להגעה לתאטרון.
זה גם לא שעות העומס, עיקר העומס הוא בכניסה לת"א בין השעות 6:30 ל-9:30
בבוקר והעומס ביציאה הוא בין 15:30 ל-19:30.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה צריך לבקר יותר במרכז ת"א. בשעות הערב המאוחרות עוברים '
אתה צריך לבקר יותר במרכז ת"א. בשעות הערב המאוחרות עוברים
12/06/2019 | 16:57
4
256
ברדיוס של 200 מ' (בין הרחובות אבן גבירול לקינג ג'ורג') עשרות קווי אוטובוס ושני קווי מוניות שירות.
 
ועם כל הכבוד לבעלי הכרב הבאים לתיאטרון ולהיכל, הם לא קהל היעד היחיד שיש להתחשב בצרכיו.
 
אני עשיתי היום (לפני שעה) את הדרך בין שד' רוטשילד לבוגרשוב ברגל, כי זה יותר מהיר מהנסיעה באוטו. אז תספר לי עוד על היעדר העומסים במרכז תל אביב
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא הבנתי מה הקשר בין החניון לבין תחנת מטרו.'
לא הבנתי מה הקשר בין החניון לבין תחנת מטרו.
14/06/2019 | 02:12
3
87
הרי קו מטרו הוא פרוייקט שעלותו גבוהה פי כמה מאות מהחניון.
ולגבי מה שכתבת בתגובה הזאת- הגעה מהבימה לבוגרשוב תהיה מהירה יותר ברגל גם כשיסיימו להקים את הקווי המטרו, והגעה מהבימה לאזורים שאינם קרובים לתל אביב תהיה מהירה יותר ברכב גם כשיסיימו להקים את המטרו. אין שום סתירה בין תחבורה ציבורית לבין חניונים ציבוריים. אני כן מקווה שעיריית תל אביב תשכיל להעלות את מחירי החניונים (גם לתושבי תל אביב) כשהתחבורה הציבורית בעיר תשתפר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסתירה בין חניון רכב פרטי לבין תחב"צ היא ברורה ומיידית'
הסתירה בין חניון רכב פרטי לבין תחב"צ היא ברורה ומיידית
15/06/2019 | 11:59
2
49
כל עידוד השימוש ברכב הפרטי מפחית את האטרקטיביות של השימוש בתחב"צ. זה לא הגורם היחיד, אבל בהחלט אחד מהם. רק לך זה לא נראה מובן מאליו?
 
הקשר הוא בסיסי ופשוט: מקומות אסטרטגיים במרכז העיר חייבים להיות מועמדים לרשות משתמשי תחב"צ, ולא לרכב פרטי. אגב, לאחר קריאת תגובתו של Ccyclist אני מוכן להתפשר על "גם וגם".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שוב, על חשבון מה החניון בא?'
שוב, על חשבון מה החניון בא?
15/06/2019 | 16:11
1
39
כל עוד עלות השימוש בחניון משקפת את עלויות ההקמה והתחזוקה שלו- הוא לא אמור לבוא על חשבון שום דבר. האם הוא מגדיל גודש התנועה באזור? יכול להיות- אבל הפתרון לכך הוא נת"צים ולא טירפוד חניונים תת-קרקעיים. האמת היא שאם הייתי ראש עיריית תל אביב- הייתי מקדם כמה שיותר חניונים כדי להמיר חניות על הרחוב בשבילי אופניים, במדרכות רחבות יותר ובנת"צים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שוב: ה"חניון ענק בלבד" בא ע"ח ה"חניון + תחנת מטרו"'
שוב: ה"חניון ענק בלבד" בא ע"ח ה"חניון + תחנת מטרו"
15/06/2019 | 16:37
32
הנת"צ הוא פתרון חלקי בלבד, ולא פותר את הבעיה. מטרו - עם תחנות מעבר נוחות במיקומים אסטרטגיים - כן.
 
צמצום שטחי חנייה עיליים (ועוד חינם!) - זה צעד טוב, אבל לא שייך למשוואה שנידונה כאן.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מתכנן ממש קרוב'
מתכנן ממש קרוב
12/06/2019 | 17:41
3
281
לצפיה ב-'בכיכר הבימה אפשר לתכנן מתח"מ, וזאת נקודה אסטרטגית'
בכיכר הבימה אפשר לתכנן מתח"מ, וזאת נקודה אסטרטגית
12/06/2019 | 18:49
161
שההגעה אליה כשלעצמה כבר חוסכת החלפה ונסיעה נוספת: הכל הרי במרחק הליכה קצר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה זה בקרוב? מהיכן יושג תקציב כזה יקר 150 מיליארד שקל?'
מה זה בקרוב? מהיכן יושג תקציב כזה יקר 150 מיליארד שקל?
13/06/2019 | 23:27
1
97
ואיך תקציב יכסה את הבחירות חוזרות ואת הגרעון שתקציב במקום לממן על מטרו (אני בעד)?
לדעתי, זה יתעכב בכמה חודשים עד אחרי הבחירות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"בקרוב" - במובן הפיזי, ולא במובן "פרק זמן": "לא רחוק משם"'
"בקרוב" - במובן הפיזי, ולא במובן "פרק זמן": "לא רחוק משם"
<< ההודעה הנוכחית
15/06/2019 | 12:00
17
לצפיה ב-'לקו הירוק תהיה תחנה באבן גבירול עם כניסה 200 מטר משם...'
לקו הירוק תהיה תחנה באבן גבירול עם כניסה 200 מטר משם...
12/06/2019 | 22:13
1
179
(מרחוב טוסקניני)
זה כבר בתקווה ב2025,6 או מה שלא יהיה
 
+ בעתיד היותר רחוק מתוכנן מטרו 2 מכיוון עזריאלי עם תחנה באותו מקום
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ומתי מטרו 1 ומטרו 3?'
ומתי מטרו 1 ומטרו 3?
13/06/2019 | 23:29
47
לצפיה ב-'אפשר לשלב יציאה, אתפלא אם יש מכוניות חונות במפלס המטרו.'
אפשר לשלב יציאה, אתפלא אם יש מכוניות חונות במפלס המטרו.
14/06/2019 | 20:28
1
95
היחס לתת הקרקע כאילו מדובר באזור דו מימדי תמיד מפליא אותי. בתחנות רכבת תת קרקעיות יש לפחות קו אחד בעומק של כ 30 מטר מתחת לפני השטח וקווים אחרים מתחתיו (אני יכול לנקוב במספרהצטלבויות של 3 קווים עמוקים בלונדון).
 
חניון תת קרקעי לעומת זאת חייב להיות קרוב ככל האפשר לפני השטח (בייחוד אם אין גבעה שהופכת אותו לפתוח באחד מצדדיו) והקומה הרביעית לא יכולה להיות עמוקה יותר מ 20 מטר מתחת לפני השטח (אם יש איוורור שמאפשר יותר מקומתיים).
 
לדעתי הגיוני שתחנת דיזינגוף דרום של המטרו (זו שתצטלב עם תחנת הקו הירוק) תציע יציאה בצד המערבי של רציפיה, מה שיצא בקרבת כיכר הבימה. התחנה המשותפת תוכל להנות ממנהרת הולכי רגל שתחבר את חלקיה, עדיפות לחיבור מודרני של מנהרת הולכי רגל עם מסועים ולא חיבור מיושן של הליכה דרך הרציפים. יתכן שעם הסכמים בין החניון לנת"ע להמשך הדרגנועים הקיימים למפלס המטרו ולהעמקת מעליות החניון. במצב כזה יתכן שיהיו מספר מסדרונות עמוקים בבעלות החניון ואולם כניסה תת קרקעי בבעלות המטרו לצד החניון, אולי מתחת לרחוב.
 
בלונדון התחתית קדמה לבעלות הרכב ההמונית ולכן כאשר יש מבנים עם חניונים בקרבת תחנות רכבת הם או שמסתמכים על חללקם ריקים בתחנות הרכבת הגדולות (יוסטון, סט'פנקרס) או שהם נפרדים לחלוטין מהתשתית הרכבתית (כיכר קוונדיש, מרחק יריקה מתחנת אוקספורד סרקס והחנויות החשובות ברחוב, החניון של פארק ליין המוכר לכם מ"הנמלט").
 
גורם שלישי שצריך לחשוב עליו הוא חיבורים ושילובים. מתחנת פיקדילי סרקס יש מערכת מנהרות הולכי רגל שלמה עם יציאות בשלל בניינים בסביבה. תחנת בטנד סטריט נמצאת מתחת לקניון ונפתחת לקומת הקרקע שלו.
 
והבהרה, מניסיון של מי שמכיר מערכת רכבת תחתית ב 154 שנה (או תחתית עמוקה בת 109 שתחגוג 110 בשנה הבאה): התת קרקע הוא מקום שתמיד אפשר לפתח בו קווים, חיבורים ומעברים חדשים. בניגוד לתחנת קרליבך התל אביבית לא תמצאו אף תחנת הצטלבות של התחתית הלונדונית שנבנתה במתכונתה הסופית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה על פיתוח הרעיון. מקווה שיגיע לאוזנו ולשולחנו של השר הבא'
תודה על פיתוח הרעיון. מקווה שיגיע לאוזנו ולשולחנו של השר הבא
15/06/2019 | 11:53
16
לצפיה ב-'כמשתמש באוטובוסים לאזור הזה, זה לא ממש מפריע לי'
כמשתמש באוטובוסים לאזור הזה, זה לא ממש מפריע לי
15/06/2019 | 21:15
8
27
הייתי בהופעות מספר פעמים בהיכל התרבות ובסביבתו. הייתי מגיע באוטובוסים וחוזר באוטובוסים. לא ממש הפריע לי שיש שם חניון ושנוסעים במכוניות.
באופן כללי גם בשעות הערב שירות האוטובוסים באזור הזה, בסך הכל סביר ואף יותר מזה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל השאלה היא אחרת: האם לא היה עדיף, לו הייתה מתחת לכיכר'
אבל השאלה היא אחרת: האם לא היה עדיף, לו הייתה מתחת לכיכר
15/06/2019 | 22:46
7
25
תחנת מטרו (על חשבון חלק מהחניון)? האם זה לא היה משפר את הנגישות הן של התיאטראות, הן של מרכז תל אביב?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל מתוכננת תחנת מטרו במרחק שתי דקות הליכה מהכיכר...'
אבל מתוכננת תחנת מטרו במרחק שתי דקות הליכה מהכיכר...
16/06/2019 | 00:10
6
19
לצפיה ב-'זה לא אותו קו, וזה לא שתי דקות: יש שני רמזורים לעבור'
זה לא אותו קו, וזה לא שתי דקות: יש שני רמזורים לעבור
16/06/2019 | 01:13
5
27
והמרחק למרכז הכיכר הוא כ-300 מטר, שזה 4 דקות הליכה בריאה נטו.
 
אבל מעניין שפתאום זה לא מפריע לך שצריך ללכת 4 דקות עד לכיכר. אז למה מיקום החניון כ"כ נוח, ותחנת מטרו - לא?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'על איזה קו אתה מדבר, למען השם?'
על איזה קו אתה מדבר, למען השם?
16/06/2019 | 01:33
14
לצפיה ב-'אתה עושה את עצמך או שאתה באמת קשה תפיסה?'
אתה עושה את עצמך או שאתה באמת קשה תפיסה?
16/06/2019 | 02:20
3
31
בכל הערים הגדולות בעולם, אבל בכולן כולל כולן, אם יש רכבת תחתית
אזי התחנות לא מכסות את כל העיר בצורה שאף פעם אין ללכת יותר מ-3 דקות
מהתחנה למקום כלשהו.
יש מרחק הליכה של לפחות 10 דקות בין תחנה לתחנה. וזה במקרה הטוב.
יש מקרים שבהם המרחק בין תחנה לתחנה מתקרב לרבע שעה הליכה של אדם ממוצע.
אז חאלס, אבל מיד חאלס עם ההתקטננות המטופשת והדבילית הזו שלך
על 300 מ' ו-4 דקות הליכה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תשתה קצת מים, ותמתין שהתקף ההיסטריה שלך יעבור '
תשתה קצת מים, ותמתין שהתקף ההיסטריה שלך יעבור
16/06/2019 | 12:10
2
30
 
מיקום התחנה מתחת לכיכר הבימה הוא עדיף לא רק בגלל שיש מרחק הליכה מהתחנה המתוכננת, אלא בגלל שכיכר הבימה היא נקודה הרבה יותר נוחה להגיע ממנה לעוד הרבה מקומות אחרים במרכז ת"א. האמת, אפילו לחוף הים.
 
אתה כנראה גר באיזה חור, ולא מכיר את תל אביב, לכן אסביר לך: ע"מ להגיע מכיכר הבימה, נגיד, לגן מאיר, תצטרך ללכת זמן סביר של כ-7-8 דקות ברגל בשד' בני ציון ובקינג ג'ורג'  + 2 רמזורים.
לעומת זאת, מהתחנה ה"נוכחית", זה כבר 10-12 דקות + 3-4 רמזורים. וזה בדיוק הקש שישבור להרבה אנשים את הגב, והם יוותרו על ההליכה, במיוחד שמאבן גבירול יש עלייה. מה לעשות, רוב האשנים מעדיפים ללכת בירידה, כך שגם להגיע לאבן גבירול - זה יותר קל להם. אני מבין שלא ידעת את זה, וזה בסדר.
 
צא ולמד: ככל שהנקודה מרכזית יותר, כך נוח יותר להגיע ממנה לקצוות.
וזאת הבעיה הגדולה של תכנון קווי המטרו הנוכחי: אין מספיק תחנות מערבה לאבן גבירול.
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן אני לא מכיר את תל אביב בכלל, כלל וכלל לא. לגמרי לא מכיר'
אכן אני לא מכיר את תל אביב בכלל, כלל וכלל לא. לגמרי לא מכיר
16/06/2019 | 23:41
27
רק הייתי פעמיים בהצגות בהבימה המחודש והמשופץ ושלוש פעמים במופעים
בהיכל התרבות (נורית גלרון בשנת או 88' או 89', דייר סטרייטס בשלהי 2016
וגלי עטרי ב-2018).

כמו כן גרתי שנה בארלוזורוב פינת אבן גבירול (כ-5 דקות הליכה איטית מככר רבין)
ושנה אחת בשכונת תל ברוך הישנה.

נוסף לשני אלו יצא לי לעבור טיפול רפואי קל לפני שנים אחדות באיכילוב
וכן בדיקה במעבדת השינה של אסותא-מכבי שברח' יגאל אלון.

יצא לי להיות בסרטים במרבית בתי הקולנוע שהיו ברחוב בזמנו בת"א
(תכלת שליד הנמל, אסתר וחן בכיכר דיזנגוף, תל אביב שמאחורי כיכר דיזנגוף,
לימור, מקסים, גורדון, גת, צפון, פאר, סינמה שברח' יונה או גאולה צמוד לטיילת,
פריז שברח' הירקון מול מלון דן, הסינמטק עוד במשכנו הקודם בבית מפעל הפיס וכמובן במשכנו הנוכחי ברח' הארבעה פינת קרליבך).

התנדבתי במשך כ-15 שנה במשטרת התנועה של מרחב ירקון.

יושב באופן קבוע בפאבים ארנולד, המנזר, השופטים ונורמה ג'ין
וכן בחמארת האלכוהול של מתי המקלל בשוק לוינסקי.

ישבתי בכמה פאבים ובתי קפה ומסעדות עממיות הן בשוק לוינסקי והן בפלורנטין הסמוכה.

אוכל המון במי ומי ליד אין גשר מעריב, פונדקי איילון שליד רכבת השלום, 206 בצהלה וכתר המזרח באבן גבירול.
ואכלתי במסעדות השף הבאות שבתוך העיר ת"א: התרנגול הכחול, יפו תל אביב,
דיקסי, טוטו, טאיזו, מסה, נווה צדק מקום של בשר, דלאל, המסעדה שבמלון נורמן ברח' נחמני, בבה יאגה, אברקסס צפון, צפרה, טייגר לילי.

ישבתי עשרות פעמים במועדון הג'ז שבלול בנמל ת"א ואכלתי מעל ל-10 פעמים
בזקן והים בנמל יפו ופעמיים או שלוש בסניף שלהם בדרום שכונת עג'מי שביפו.

אכלתי במסעדות העממיות ביפו, נניח ויטושה ועוד כמה מסעדות בולגריות שנסגרו מאז.

עבדתי כמעט 7 שנים בדרום רח' אלנבי ועוד שנתיים וחצי באזור התעשיה רמת החיל.

הייתי בדיזנגוף סנטר עשרות פעמים, עשרות פעמים בקניון עזריאלי שליד רכבת השלום וכן מספר פעמים בגן העיר שליד העיריה.

לכן אכן אינני מכיר את העיר תל אביב יפו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמו כן נסעתי בקווים הבאים בתוך העיר ת"א'
כמו כן נסעתי בקווים הבאים בתוך העיר ת"א
17/06/2019 | 14:25
22
1,3,4,5,18,25,26,42,51,61,70,74,86,
 
נסעתי כמה וכמה פעמים במוניות שירות קווים 4 ו-5
 
מעל לתריסר נסיעות במונית ספישל בתוך העיר ת"א
 
ויצא לי להיות בכל אחת מארבע תחנות הרכבת יותר מ-100 פעם בכל אחת
מהן (ובסבידור אולי אלפי פעמים).
 
כמו כן  קבלתי לפחות 20 דוחות חניה עם השנים (מעולם לא בחניית נכים!
וגם לא בתחנת אוטובוס, אלא רק אדום לבן וכן מדי פעם כחול לבן בלי לשלם).
אפילו גררו לי פעמיים את האוטו (על מדרכה רחבה ברוחב 20 מ' ליד רכבת ההגנה
ברח' חיל השריון כך שלא הוותי כל הפרעה כי במקביל למכונית שלי יכלו ללכת
על המדרכה 4 כסאות גלגלים במקביל) וכן גם זכיתי לחטוף סנדלי דנוור באבן
גבירול כי התעוררתי מאוחר מדי (בשנה שגרתי באבן גבירול פינת ארלוזורוב).
כמו היום מותר היה להחנות בו מ-7 בערב עד 6:30 בבוקר למחרת.
כשהגעתי בערך ב-7 בבוקר למכונית ראיתי אותה עם סנדלי דנוור. זה היה בשנת 91'.
 
 
כל הדברים הללו גם יחד מראים שאכן אינני מכיר את תל אביב...
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ