העשרים ליוני מתקרב

מצב
הנושא נעול.
העשרים ליוני מתקרב

העשרים ליוני מתקרב
למישהו יש הערכות אילו קווי לילה חדשים יפתחו השנה ואיזה קווים יסגרו?
 
אני באופן אישי הייתי רוצה לראות את השינוים הבאים:

העשרים ליוני מתקרב
למישהו יש הערכות אילו קווי לילה חדשים יפתחו השנה ואיזה קווים יסגרו?
אני באופן אישי הייתי רוצה לראות את השינוים הבאים:
באזור באר שבע:
1. קו חדש מירוחם דרך דימונה לבאר שבע.
2. קו חדש מלהבים דרך שכונת רמות למקומות הבילוי.
3. הפעלת קו 188 מבאר שבע לעדר במשך כל השנה.
4. ביטול הנסיעה של קו 259 מכרמל לבאר שבע והוספת נסיעה מבאר שבע לכרמל.
5. הארכת שעות הפעילות של קו 112.

אזור חיפה והצפון:
1. הארכת קו 215 מחיפה לכרמיאל עד לקריית שמונה.
2. החזרת קו 218 מחיפה לטבאיה לפעילות.

אזור ירושלים:
1. ביטול קו 268 מירושלים לעלמון.
2. הפעלת קו 387 לאורך כל השנה.

קשה לי להאמין שאפילו חלק ממה שכתבתי יקרה.
 

EHP12

Active member
שינויים שהייתי עושה בקווי לילה

אני באופן אישי הייתי רוצה לראות את השינוים הבאים:
באזור באר שבע:
1. קו חדש מירוחם דרך דימונה לבאר שבע.
2. קו חדש מלהבים דרך שכונת רמות למקומות הבילוי.
3. הפעלת קו 188 מבאר שבע לעדר במשך כל השנה.
4. ביטול הנסיעה של קו 259 מכרמל לבאר שבע והוספת נסיעה מבאר שבע לכרמל.
5. הארכת שעות הפעילות של קו 112.

אזור חיפה והצפון:
1. הארכת קו 215 מחיפה לכרמיאל עד לקריית שמונה.
2. החזרת קו 218 מחיפה לטבאיה לפעילות.

אזור ירושלים:
1. ביטול קו 268 מירושלים לעלמון.
2. הפעלת קו 387 לאורך כל השנה.

קשה לי להאמין שאפילו חלק ממה שכתבתי יקרה.
שינויים שהייתי עושה בקווי לילה
קו מא.ת נתניה דרך אבן יהודה, קדימה ותל מונד. עם עצירה בכפר סבא הירוקה לתל אביב דרך כביש 5.

קו מכפר יונה דרך קריית השרון וא.ת נתניה לתל אביב

ביטול 263 ו807 והפעלת קו 872 בחלופת לילה כמו שעשו עם 480.

להעביר את קו 231 דרך שכונת מגדיאל בהוד השרון במקום דרך צומת רעננה.

להפעיל את קווים,22 ,27,56,36,18,25,55,61,63,66,29,247 ו172 לאורך הלילה ולבטל במקומם את 418, 425, 489, 463 466 555 556 229 227 ו599
קו 36 יסיים ברידינג וקו 25 יפעל בחלופת רמת אביב ג'

לבטל את 273 ובמקומו להאריך את 129 (שחייב לפעול בשעות מאוחרות יותר ובמוצש) לרחובות. וגם להחזיר את חלופת רחובות של 174 שתפעל בלילה.
 

אורי404

New member
בקשר לשינויים שכתבת

שינויים שהייתי עושה בקווי לילה
קו מא.ת נתניה דרך אבן יהודה, קדימה ותל מונד. עם עצירה בכפר סבא הירוקה לתל אביב דרך כביש 5.

קו מכפר יונה דרך קריית השרון וא.ת נתניה לתל אביב

ביטול 263 ו807 והפעלת קו 872 בחלופת לילה כמו שעשו עם 480.

להעביר את קו 231 דרך שכונת מגדיאל בהוד השרון במקום דרך צומת רעננה.

להפעיל את קווים,22 ,27,56,36,18,25,55,61,63,66,29,247 ו172 לאורך הלילה ולבטל במקומם את 418, 425, 489, 463 466 555 556 229 227 ו599
קו 36 יסיים ברידינג וקו 25 יפעל בחלופת רמת אביב ג'

לבטל את 273 ובמקומו להאריך את 129 (שחייב לפעול בשעות מאוחרות יותר ובמוצש) לרחובות. וגם להחזיר את חלופת רחובות של 174 שתפעל בלילה.
בקשר לשינויים שכתבת
שינוי נוסף, שלדעתי מוטב לבצע: הפעלת קו 1 בגוש דן בכל שעות הלילה.
קו 23 גבעתיים-תל אביב מסיים כיום (וגם בקיץ האחרון), בסביבות תשע-תשע וחצי. זה מוקדם יחסית. הוא גם לא פועל במוצאי שבת.

בקשר לשינוי שכתבת על קו 231 מהשרון הדרומי לתל אביב. מצד אחד דרך מגדיאל זה יותר מהיר, מכפר מלל. גם אולי יותר נוסעים ישתמשו בקטע הזה. מצד שני אולי עדיין יש נוסעים מכיוון מערב ויצמן וטשרניחובסקי. כך שלא בטוח מה עדיף בשני המסלולים.

לא כל כך מובן לי מדוע להפעיל את קו 247 לאורך הלילה. מזל שהוא כבר לא פועל במשך השבוע. במקומו 47 ובעיקר 149, שעדיף בהרבה. בשעות הלילה 230 ו-231 פועלים.
במקום קו 29 פועל 229. גם לחלק מהקווים האחרים, שכתבת יש קווים במתכונת הלילה. אולי בקו 29 יש מקום לשינוי המסלול, שייסע כמו 229. כלומר לא דרך כפר שמריהו, במסלול דומה לפרויקט הקו הורוד של הBRT. כך שהוא יפעל במשך כל שעות היום והלילה. בהרצליה-כפר שמריהו יפעל שירות עירוני אחר. אולי דומה לקו 30 ז"ל.
במקום 51 הצעתי את קו 1 בגוש דן.
 

matrix200200

Active member
אני בעד באופן עקרוני, אבל זה סוג של יכניס את נת"ע למקום

בקשר לשינויים שכתבת
שינוי נוסף, שלדעתי מוטב לבצע: הפעלת קו 1 בגוש דן בכל שעות הלילה.
קו 23 גבעתיים-תל אביב מסיים כיום (וגם בקיץ האחרון), בסביבות תשע-תשע וחצי. זה מוקדם יחסית. הוא גם לא פועל במוצאי שבת.

בקשר לשינוי שכתבת על קו 231 מהשרון הדרומי לתל אביב. מצד אחד דרך מגדיאל זה יותר מהיר, מכפר מלל. גם אולי יותר נוסעים ישתמשו בקטע הזה. מצד שני אולי עדיין יש נוסעים מכיוון מערב ויצמן וטשרניחובסקי. כך שלא בטוח מה עדיף בשני המסלולים.

לא כל כך מובן לי מדוע להפעיל את קו 247 לאורך הלילה. מזל שהוא כבר לא פועל במשך השבוע. במקומו 47 ובעיקר 149, שעדיף בהרבה. בשעות הלילה 230 ו-231 פועלים.
במקום קו 29 פועל 229. גם לחלק מהקווים האחרים, שכתבת יש קווים במתכונת הלילה. אולי בקו 29 יש מקום לשינוי המסלול, שייסע כמו 229. כלומר לא דרך כפר שמריהו, במסלול דומה לפרויקט הקו הורוד של הBRT. כך שהוא יפעל במשך כל שעות היום והלילה. בהרצליה-כפר שמריהו יפעל שירות עירוני אחר. אולי דומה לקו 30 ז"ל.
במקום 51 הצעתי את קו 1 בגוש דן.
אני בעד באופן עקרוני, אבל זה סוג של יכניס את נת"ע למקום
שנראה לי, היא לא ממש היתה רוצה להיות בו.
נכון להיום, התכנון הוא, שהקו האדום לא יפעל בלילות ויסיים את נסיעתו בשעה מאוחרת כלשהי (לא זוכר מה השעה המדוייקת).
אם קו מספר 1 יפעל בלילות, זה לא סוג של יחייב אותה לעשות כן גם עם הרק"ל?
 

אורי404

New member
לפי מה שתיארו קווי אוטובוסים פועלים בלילות

אני בעד באופן עקרוני, אבל זה סוג של יכניס את נת"ע למקום
שנראה לי, היא לא ממש היתה רוצה להיות בו.
נכון להיום, התכנון הוא, שהקו האדום לא יפעל בלילות ויסיים את נסיעתו בשעה מאוחרת כלשהי (לא זוכר מה השעה המדוייקת).
אם קו מספר 1 יפעל בלילות, זה לא סוג של יחייב אותה לעשות כן גם עם הרק"ל?
לפי מה שתיארו קווי אוטובוסים פועלים בלילות
אני לא ראיתי את הדברים האלה מקרוב. אלה דברים שכתבו כאן אנשים, ששהו בחו"ל במדינות שונות או גרו שם.
אם אני לא טועה, לפי ההסברים שלהם, בשעות הלילה יש עבודות תחזוקה בקווי רקל"ת או המטרו. במקום זה פועל קו אוטובוס. בגלל זה הצעתי במירכאות או ללא מירכאות את הפעלת קו 1 בלילה.
אם מבחינה טכנית אפשרי להפעיל את הקו האדום ואין צורך בעבודות תחזוקה, אני כמובן בעד הפעלה. אבל כנראה שיש גם שיקול אחר או שיקול נוסף בנוגע להפעלת רכבת קלה בלילה; הפעלת הקו האדום גבוהה, מאשר קו אוטובוס. יש למשל צורך במאבטחים ובפקחים ברכבת הקלה. לעומת נהג אוטובוס בלבד באוטובוס.
כנראה גם אם יש ביקוש, הוא לא מצדיק הפעלת רכבת קלה, אבל כן אוטובוס רגיל או מפרקי.
 

matrix200200

Active member
יש ערים בעולם שבהן רכבת תחתית עובדת מסביב לשעון

לפי מה שתיארו קווי אוטובוסים פועלים בלילות
אני לא ראיתי את הדברים האלה מקרוב. אלה דברים שכתבו כאן אנשים, ששהו בחו"ל במדינות שונות או גרו שם.
אם אני לא טועה, לפי ההסברים שלהם, בשעות הלילה יש עבודות תחזוקה בקווי רקל"ת או המטרו. במקום זה פועל קו אוטובוס. בגלל זה הצעתי במירכאות או ללא מירכאות את הפעלת קו 1 בלילה.
אם מבחינה טכנית אפשרי להפעיל את הקו האדום ואין צורך בעבודות תחזוקה, אני כמובן בעד הפעלה. אבל כנראה שיש גם שיקול אחר או שיקול נוסף בנוגע להפעלת רכבת קלה בלילה; הפעלת הקו האדום גבוהה, מאשר קו אוטובוס. יש למשל צורך במאבטחים ובפקחים ברכבת הקלה. לעומת נהג אוטובוס בלבד באוטובוס.
כנראה גם אם יש ביקוש, הוא לא מצדיק הפעלת רכבת קלה, אבל כן אוטובוס רגיל או מפרקי.
יש ערים בעולם שבהן רכבת תחתית עובדת מסביב לשעון
זה אומר שעושים תחזוקה "תוך כדי" כשמצמצמים תדירות רכבות על מנת לאפשר עבודה של צוותי התחזוקה.
כשהייתי בניו יורק לפני שבועיים, בדיוק נפלתי על "חג" כשתדירות הרכבות ירדה עד כדי לרכבת ל20 דקות בחלק מהקווים.
בהודעות שהושמעו, הוצעו לנוסעים חלופות כגון נסיעה בקווים אחרים שבהם תדירות היתה גבוהה יותר וגם קווי אוטובוסים.
מה שכן, לא ידוע לי על קווי אוטובוסים שממש נוסעים במסלול של קווי התחתית.
בניו יורק זה גם מן הסתם בלתי אפשרי.
לגבי ישראל שאמרת, זה לא מתאים גם בגלל העלויות וגם בגלל הצרכים המיוחדים כמו אבטחה של תחנות.
לגבי קו מספר אחד, שמעתי כאן בפורום שאמרו שהקו ימשיך לפעול גם אחרי פתיחת הקו האדום.
השאלה היא, באיזו מתכונת, עם איזו תדירות והאם גם המסלול יישמר במלואו?
 

Ccyclist

Well-known member
בערים מסויימות יש 24 שעות בסופי שבוע וכן ישנם אוטובוסי לילה

יש ערים בעולם שבהן רכבת תחתית עובדת מסביב לשעון
זה אומר שעושים תחזוקה "תוך כדי" כשמצמצמים תדירות רכבות על מנת לאפשר עבודה של צוותי התחזוקה.
כשהייתי בניו יורק לפני שבועיים, בדיוק נפלתי על "חג" כשתדירות הרכבות ירדה עד כדי לרכבת ל20 דקות בחלק מהקווים.
בהודעות שהושמעו, הוצעו לנוסעים חלופות כגון נסיעה בקווים אחרים שבהם תדירות היתה גבוהה יותר וגם קווי אוטובוסים.
מה שכן, לא ידוע לי על קווי אוטובוסים שממש נוסעים במסלול של קווי התחתית.
בניו יורק זה גם מן הסתם בלתי אפשרי.
לגבי ישראל שאמרת, זה לא מתאים גם בגלל העלויות וגם בגלל הצרכים המיוחדים כמו אבטחה של תחנות.
לגבי קו מספר אחד, שמעתי כאן בפורום שאמרו שהקו ימשיך לפעול גם אחרי פתיחת הקו האדום.
השאלה היא, באיזו מתכונת, עם איזו תדירות והאם גם המסלול יישמר במלואו?
בערים מסויימות יש 24 שעות בסופי שבוע וכן ישנם אוטובוסי לילה
בברלין של סוף האלף היה קו רכבת לילי אחד ב U1 או U1/2 לווארשאוור שטראסה במזרח. בברצלונה הפעלת ה 43 שעות (בוקר שבת עד הלילה שבין ראשון לשני) התקיימה זמן רב ותמיד הובאה כדוגמה בחדשות המקומיות בלונדון. בלונדון עצמה פתחו לפני כמה שנים מערכת רכבות לילה מצומצמת בסופי שבוע של מרבית הקווים העמוקים אך ללא ענפים מסויימים, וללא קווי התת שטח או המערכת הפרברית.
&nbsp
עד שפתחו את המערכת הזו בתחתית היה בליל של אוטובוסי לילה וקווי 24/7. באזור שלי למשל קוו 134 עבר ממצב שהיה לו קו לילה מקביל, N134 להפעלה כקו 24/7 באותו המסלול. כמו קווי 1xx רבים הוא כיסה מסלול של כ 15 ק"מ ממרכז העיר לתחילת אזור 4, ומתחנת הייגייט מסלול הקו חרג באופן מהותי ממסלול ענף היי בארנט של הקו הצפוני כש שההקבלה היתה בין תחנות טוטנהאם קורט רטד והייגייט בלבד (למעט אי חפיפה בתחנת יוסטון). קו N20 לעומת זאת מקביל לכל ענף היי בארנט מכיכר טרפלגר ועד להיי בארנט עצמה (אזור 5) אך המסלול פועל בלילה בלבד. ביום אין קישור אוטובוסי ישיר מהיי בארנט למרכז העיר (נסיעה שתארך שעה וחצי עד שעתיים) וקו 263 שנוסע ביום מהיי בארנט במקביל לקו הצפוני מסתיים בתחנת ארצ'ווי שבגבול אזורים 2 ו 3 כמו קווי 2xx ותיקים שמכסים את הטבעת החיצונית בעיר. גיגלתי ויש קו 20 בשעות היום שאין לו קשר כלשהו לקו N20 והוא מכסה אזור חיצוני בצפון מזרח העיר. בגלל הירידה בנפח התנועה בשעות הלילה קווי הלילה בימי החול מהירים יחסית לנסיעת אוטובוס בשעות היום גם אם הם לא מהירים כמו התחתית עצמה. יש להם בעיות תדירות והמיתוס האורבני הוא שעדיף שלא לעלות לקומה העליונה. לא הייתי ממליץ על נסיעה מבוססת החלפה בקווי לילה אלא על נסיעה ישירה בלבד.
 

Bus Nerd

Active member
לגבי הרק"ל והאוטובוסים, ועוד כמה הערות

יש ערים בעולם שבהן רכבת תחתית עובדת מסביב לשעון
זה אומר שעושים תחזוקה "תוך כדי" כשמצמצמים תדירות רכבות על מנת לאפשר עבודה של צוותי התחזוקה.
כשהייתי בניו יורק לפני שבועיים, בדיוק נפלתי על "חג" כשתדירות הרכבות ירדה עד כדי לרכבת ל20 דקות בחלק מהקווים.
בהודעות שהושמעו, הוצעו לנוסעים חלופות כגון נסיעה בקווים אחרים שבהם תדירות היתה גבוהה יותר וגם קווי אוטובוסים.
מה שכן, לא ידוע לי על קווי אוטובוסים שממש נוסעים במסלול של קווי התחתית.
בניו יורק זה גם מן הסתם בלתי אפשרי.
לגבי ישראל שאמרת, זה לא מתאים גם בגלל העלויות וגם בגלל הצרכים המיוחדים כמו אבטחה של תחנות.
לגבי קו מספר אחד, שמעתי כאן בפורום שאמרו שהקו ימשיך לפעול גם אחרי פתיחת הקו האדום.
השאלה היא, באיזו מתכונת, עם איזו תדירות והאם גם המסלול יישמר במלואו?
לגבי הרק"ל והאוטובוסים, ועוד כמה הערות
קודם כל - אפשר לשנות את המסלול ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהמסלול ושעות הפעילות של הקו האדום. כמו שלקו 1 יש הרבה יותר תחנות, ומסלול שהוא לא 100% המסלול של הרק"ל, ותדירות שהיא לא אותה תדירות, כך גם ניתן להפעיל אותו בשעות הלילה בלי שזה אומר בהכרח שיפעילו את הרק"ל בשעות הלילה.

לעניין האוטובוסים שיופעלו או לא יופעלו כשהקו האדום יתחיל לפעול - אם מישהו אמר לך משהו על איך ייראה שירות האוטובוסים בגוש דן אחרי הפעלת הקו האדום, הוא כנראה מדבר שטויות, כי אף אחד עוד לא יודע. לא פורסם שום מידע בנושא ואם במשרד התחבורה הכינו תוכנית כזו - הם לא מדברים עליה. סביר להניח שהקו האדום ייצור תגובת שרשרת של שינויים בהמון קווים בגוש דן. קווים כמו 1 או 42 בטוח יושפעו, והרבה קווים יהפכו ל"קווים מזינים" לרק"ל. לא סביר להניח שיפעילו את קו 1 באותה מתכונת ותדירות כמו היום. אם הוא עדיין יפעל בכלל, סביר להניח שהתדירות שלו תהיה נמוכה בהרבה, כי רוב הנוסעים יעדיפו לנסוע ברק"ל.

גם הקו הסגול צפוי להחליף המון קווי אוטובוסים - למשל לא בטוח בכלל שקווים כמו משפחת קווי 4 (4, 104, 204, 304) עדיין יפעלו כשיופעל הקו הסגול, וגם ל56 פתאום תהיה פחות הצדקה. בנוסף חלק מרחוב אלנבי (באיזור לילנבלום) יהפוך למדרחוב, ואפשרויות הפנייה בכיכר המוגרבי יישתנו (כנראה לא תהיה פניה של אוטובוסים ימינה מאלנבי לבן יהודה) וגם ברחוב העלייה צפויים שינויים בתבנית התמונה לגבי היום. בקיצור, גם אם עדיין יישארו קווים שמקבילים למסלולי הרק"ל, השינויים הפיזיים ברחובות ישנו את מערכת הקווים בתל אביב בצורה משמעותית.

עוד מוקדם להסיק על אופי שירות האוטובוסים בגוש דן ביום פתיחת הרק"ל. בכל מקרה אפשר לשנות את התדירות ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהרק"ל, בלי שזה יכריח את החברה המפעילה (לא נת"ע, נת"ע רק בונה, המפעילה תהיה קונצרן של אגד+חברה סינית) להתחייב לשעות פעילות מסוימות.

אה - ולגבי תחזוקה בניו יורק, מצב התחזוקה של הרכבת התחתית שם מזעזע. הפעלה 24/7 בהחלט מקשה על (ומייקר את) התחזוקה השוטפת, בעיקר במערכות תת קרקעיות.
 
אולי בשאיפה יבוטלו קווי אוטובוסים רבים, ויקוצרו השאר

לגבי הרק"ל והאוטובוסים, ועוד כמה הערות
קודם כל - אפשר לשנות את המסלול ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהמסלול ושעות הפעילות של הקו האדום. כמו שלקו 1 יש הרבה יותר תחנות, ומסלול שהוא לא 100% המסלול של הרק"ל, ותדירות שהיא לא אותה תדירות, כך גם ניתן להפעיל אותו בשעות הלילה בלי שזה אומר בהכרח שיפעילו את הרק"ל בשעות הלילה.

לעניין האוטובוסים שיופעלו או לא יופעלו כשהקו האדום יתחיל לפעול - אם מישהו אמר לך משהו על איך ייראה שירות האוטובוסים בגוש דן אחרי הפעלת הקו האדום, הוא כנראה מדבר שטויות, כי אף אחד עוד לא יודע. לא פורסם שום מידע בנושא ואם במשרד התחבורה הכינו תוכנית כזו - הם לא מדברים עליה. סביר להניח שהקו האדום ייצור תגובת שרשרת של שינויים בהמון קווים בגוש דן. קווים כמו 1 או 42 בטוח יושפעו, והרבה קווים יהפכו ל"קווים מזינים" לרק"ל. לא סביר להניח שיפעילו את קו 1 באותה מתכונת ותדירות כמו היום. אם הוא עדיין יפעל בכלל, סביר להניח שהתדירות שלו תהיה נמוכה בהרבה, כי רוב הנוסעים יעדיפו לנסוע ברק"ל.

גם הקו הסגול צפוי להחליף המון קווי אוטובוסים - למשל לא בטוח בכלל שקווים כמו משפחת קווי 4 (4, 104, 204, 304) עדיין יפעלו כשיופעל הקו הסגול, וגם ל56 פתאום תהיה פחות הצדקה. בנוסף חלק מרחוב אלנבי (באיזור לילנבלום) יהפוך למדרחוב, ואפשרויות הפנייה בכיכר המוגרבי יישתנו (כנראה לא תהיה פניה של אוטובוסים ימינה מאלנבי לבן יהודה) וגם ברחוב העלייה צפויים שינויים בתבנית התמונה לגבי היום. בקיצור, גם אם עדיין יישארו קווים שמקבילים למסלולי הרק"ל, השינויים הפיזיים ברחובות ישנו את מערכת הקווים בתל אביב בצורה משמעותית.

עוד מוקדם להסיק על אופי שירות האוטובוסים בגוש דן ביום פתיחת הרק"ל. בכל מקרה אפשר לשנות את התדירות ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהרק"ל, בלי שזה יכריח את החברה המפעילה (לא נת"ע, נת"ע רק בונה, המפעילה תהיה קונצרן של אגד+חברה סינית) להתחייב לשעות פעילות מסוימות.

אה - ולגבי תחזוקה בניו יורק, מצב התחזוקה של הרכבת התחתית שם מזעזע. הפעלה 24/7 בהחלט מקשה על (ומייקר את) התחזוקה השוטפת, בעיקר במערכות תת קרקעיות.
אולי בשאיפה יבוטלו קווי אוטובוסים רבים, ויקוצרו השאר
וכך יצומצם המחסור בנהגים בגוש דן
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון יש יחס של 3-4 תחנות אוטובוס לכל תחנת תחתית.

לגבי הרק"ל והאוטובוסים, ועוד כמה הערות
קודם כל - אפשר לשנות את המסלול ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהמסלול ושעות הפעילות של הקו האדום. כמו שלקו 1 יש הרבה יותר תחנות, ומסלול שהוא לא 100% המסלול של הרק"ל, ותדירות שהיא לא אותה תדירות, כך גם ניתן להפעיל אותו בשעות הלילה בלי שזה אומר בהכרח שיפעילו את הרק"ל בשעות הלילה.

לעניין האוטובוסים שיופעלו או לא יופעלו כשהקו האדום יתחיל לפעול - אם מישהו אמר לך משהו על איך ייראה שירות האוטובוסים בגוש דן אחרי הפעלת הקו האדום, הוא כנראה מדבר שטויות, כי אף אחד עוד לא יודע. לא פורסם שום מידע בנושא ואם במשרד התחבורה הכינו תוכנית כזו - הם לא מדברים עליה. סביר להניח שהקו האדום ייצור תגובת שרשרת של שינויים בהמון קווים בגוש דן. קווים כמו 1 או 42 בטוח יושפעו, והרבה קווים יהפכו ל"קווים מזינים" לרק"ל. לא סביר להניח שיפעילו את קו 1 באותה מתכונת ותדירות כמו היום. אם הוא עדיין יפעל בכלל, סביר להניח שהתדירות שלו תהיה נמוכה בהרבה, כי רוב הנוסעים יעדיפו לנסוע ברק"ל.

גם הקו הסגול צפוי להחליף המון קווי אוטובוסים - למשל לא בטוח בכלל שקווים כמו משפחת קווי 4 (4, 104, 204, 304) עדיין יפעלו כשיופעל הקו הסגול, וגם ל56 פתאום תהיה פחות הצדקה. בנוסף חלק מרחוב אלנבי (באיזור לילנבלום) יהפוך למדרחוב, ואפשרויות הפנייה בכיכר המוגרבי יישתנו (כנראה לא תהיה פניה של אוטובוסים ימינה מאלנבי לבן יהודה) וגם ברחוב העלייה צפויים שינויים בתבנית התמונה לגבי היום. בקיצור, גם אם עדיין יישארו קווים שמקבילים למסלולי הרק"ל, השינויים הפיזיים ברחובות ישנו את מערכת הקווים בתל אביב בצורה משמעותית.

עוד מוקדם להסיק על אופי שירות האוטובוסים בגוש דן ביום פתיחת הרק"ל. בכל מקרה אפשר לשנות את התדירות ושעות הפעילות של קו 1 במנותק מהרק"ל, בלי שזה יכריח את החברה המפעילה (לא נת"ע, נת"ע רק בונה, המפעילה תהיה קונצרן של אגד+חברה סינית) להתחייב לשעות פעילות מסוימות.

אה - ולגבי תחזוקה בניו יורק, מצב התחזוקה של הרכבת התחתית שם מזעזע. הפעלה 24/7 בהחלט מקשה על (ומייקר את) התחזוקה השוטפת, בעיקר במערכות תת קרקעיות.
בלונדון יש יחס של 3-4 תחנות אוטובוס לכל תחנת תחתית.
בגלל המרחק בין תחנות התחתית יש צורך באמצעי משלים לאורך אותם הצירים.
&nbsp
הדוגמה הבולטת ביותר היא אוקספורד סטריט, רחוב הקניות הראשי של העיר שאורכו 2 ק"מ ויש בו 4 תחנות תחתית שהקו המרכזי (אדום) מחבר את כולן במקביל לרחוב, ו 10-13 תחנות אוטובוס לאורך הרחוב בהתאם לכיוון (ספרתי בגוגל ובלונדון סמלי תחנה מקבילים לתחנות עם קוד אותיות, לא לפיצולים כנהוג בארץ). זהו הרחוב היחיד במרכז לונדון שמוגבל לתנועת אוטובוסים בלבד, ברחובות אחרים נהוג שיש נת"צ ונתיב רגיל.
&nbsp
כל פעם שהתחתית עוברת מתחת לציר ראשי יש קטעי הקבלה כאלו כי צריף פיזור נוסעים בין התחנות שהמרחק ביניהן יכול להגיע ל 500-800 מטר במרכז העיר ואפילו 1.6 ומעלה ק"מ בפרברים (תיכנון במיילים, שימוש במיקומים נוחים, סיפוח תחנות רכבת עילית לשעבר לקווי התחתית).
&nbsp
אין קווי אוטובוס שמקבילים ב 100% לכל אורך קווי התחתית כי יש הבדלים בין מערכות הכבישים והמסילות אבל בדרך כלל ישנה הקבלה בין קטעי מסלולים, לעיתים אפילו הקבלה של כ 10 ק"מ כאשר ברור שמי שממהר לא יקח את האוטובוס. בגדול יש בלונדון יש 3 טבעות אוטובוסים- קווים עד 2 ספרות חוצים את מרכז העיר ופועלים מאזורים 1 ו 2 לאזורים 1 ו 2. קווי 1xx פועלים מנקודה כלשהי בתוך אזור 1 אל נקודה כלשהי באזור 3 או 4 מבלי לחצות לצד השני של המרכז, וקווי 2xx מתחילים באזור 3 או גבול 3-2 וממשיכים עד לאזורים 5 ו 6. בהעתקת המודל הזה אפשר לומר שקו שיקביל לקטע התת קרקעי של הקו האדום בלב העיר יתחיל ברמת גן ויגיע עד יפו, קו שחצי מקביל יתחיל מפתח תקווה ויגיע אולי לבוגרשוב (שבירת ההקבלה אחרי שאול המלך) או יתחיל בבת ים ויגיע עד לבורסה ליהלומים או גבעתיים. קווי המסגר הבינעירוניים ימשיכו להקביל לרק"ל כל עוד מסלולם מסתיים בתחנה המרכזית אלא אם יתחילו לסיים אותם במסוף 2000 ולהעמיס על הרק"ל שלפי התחזיות תהיה בקיבולת מירבית כבר מיומה הראשון.
&nbsp
דבר נוסף ראוי לציון מלונדון הוא שישנם צירים רבים שאין קו תחתי המבצע מסלול המקביל להם. הציר האלכסוני Shaftesbury Avenue- Rosebery Avenue למשל שאורכו כ 3 ק"מ ומחבר בין איינג'ל לפיקדילי סרקס במספר קווי אוטובוס לא זכה לקו תחתית שיקביל אליו. זהו ציר צפון-מזרח דרום-מערב שיתכן שיש הקבלה מסויימת בינו לתוכניות קרוסרייל 2 (לשעבר תוכנית "קו האקני וצ'לסי") למרות שחיבור הקו המתוכנן לתחנת קינג'ס קרוס מוציא מחשבון תחנה באזור רוזברי אווניו או גרייז אין רוד (שהינו אחד מ3 צירי צפון דרום מובהקים במרכז העיר ללא קו רכבת תחתית שעושה את מסלולם). בצפון העיר יש שני צירי מפתח שיש מספר תחנות של קווי תחתית שונים החוצים אותם אך אין קו תחתית שעובר במסלול מקביל והחיבור לאורכם מתבצע באוטובוסים: Holloway Road מתחנת הייברי קורנר דרך תחנת הולווי רוד לתחנת ארצ'ווי, ו Edgware Road על כל שינויי השם שלו (מספר הכביש הוא A5) שמנקודת ההתחלה הרשמית שלו צפונה יש 12 תחנות רכבת של קווים שונים עליו ובמקביל לו, ובהמשכו הדרומי הוא ציר Park Lane שהינו אחד מצירי הצפון-דרום המרכזיים ללא מסלול רכבתי מקביל כך שניתן להוסיף 4 תחנות רכבת לספירת המלאי ולעלות על אוטובוס ישיר.
&nbsp
יתכן שבמסלול הקו הסגול אפשר לבטל אוטובוסים באופן גורף כי הוא קו קרקעי, אבל אני חושב שהוכחתי את הנקודה שמערכת תת קרקעית צריכה מערכת אוטובוסים משלימה.
 

matrix200200

Active member
מצד שני, בניו יורק (במנהטן בפרט) רשת של התחתית

בלונדון יש יחס של 3-4 תחנות אוטובוס לכל תחנת תחתית.
בגלל המרחק בין תחנות התחתית יש צורך באמצעי משלים לאורך אותם הצירים.
&nbsp
הדוגמה הבולטת ביותר היא אוקספורד סטריט, רחוב הקניות הראשי של העיר שאורכו 2 ק"מ ויש בו 4 תחנות תחתית שהקו המרכזי (אדום) מחבר את כולן במקביל לרחוב, ו 10-13 תחנות אוטובוס לאורך הרחוב בהתאם לכיוון (ספרתי בגוגל ובלונדון סמלי תחנה מקבילים לתחנות עם קוד אותיות, לא לפיצולים כנהוג בארץ). זהו הרחוב היחיד במרכז לונדון שמוגבל לתנועת אוטובוסים בלבד, ברחובות אחרים נהוג שיש נת"צ ונתיב רגיל.
&nbsp
כל פעם שהתחתית עוברת מתחת לציר ראשי יש קטעי הקבלה כאלו כי צריף פיזור נוסעים בין התחנות שהמרחק ביניהן יכול להגיע ל 500-800 מטר במרכז העיר ואפילו 1.6 ומעלה ק"מ בפרברים (תיכנון במיילים, שימוש במיקומים נוחים, סיפוח תחנות רכבת עילית לשעבר לקווי התחתית).
&nbsp
אין קווי אוטובוס שמקבילים ב 100% לכל אורך קווי התחתית כי יש הבדלים בין מערכות הכבישים והמסילות אבל בדרך כלל ישנה הקבלה בין קטעי מסלולים, לעיתים אפילו הקבלה של כ 10 ק"מ כאשר ברור שמי שממהר לא יקח את האוטובוס. בגדול יש בלונדון יש 3 טבעות אוטובוסים- קווים עד 2 ספרות חוצים את מרכז העיר ופועלים מאזורים 1 ו 2 לאזורים 1 ו 2. קווי 1xx פועלים מנקודה כלשהי בתוך אזור 1 אל נקודה כלשהי באזור 3 או 4 מבלי לחצות לצד השני של המרכז, וקווי 2xx מתחילים באזור 3 או גבול 3-2 וממשיכים עד לאזורים 5 ו 6. בהעתקת המודל הזה אפשר לומר שקו שיקביל לקטע התת קרקעי של הקו האדום בלב העיר יתחיל ברמת גן ויגיע עד יפו, קו שחצי מקביל יתחיל מפתח תקווה ויגיע אולי לבוגרשוב (שבירת ההקבלה אחרי שאול המלך) או יתחיל בבת ים ויגיע עד לבורסה ליהלומים או גבעתיים. קווי המסגר הבינעירוניים ימשיכו להקביל לרק"ל כל עוד מסלולם מסתיים בתחנה המרכזית אלא אם יתחילו לסיים אותם במסוף 2000 ולהעמיס על הרק"ל שלפי התחזיות תהיה בקיבולת מירבית כבר מיומה הראשון.
&nbsp
דבר נוסף ראוי לציון מלונדון הוא שישנם צירים רבים שאין קו תחתי המבצע מסלול המקביל להם. הציר האלכסוני Shaftesbury Avenue- Rosebery Avenue למשל שאורכו כ 3 ק"מ ומחבר בין איינג'ל לפיקדילי סרקס במספר קווי אוטובוס לא זכה לקו תחתית שיקביל אליו. זהו ציר צפון-מזרח דרום-מערב שיתכן שיש הקבלה מסויימת בינו לתוכניות קרוסרייל 2 (לשעבר תוכנית "קו האקני וצ'לסי") למרות שחיבור הקו המתוכנן לתחנת קינג'ס קרוס מוציא מחשבון תחנה באזור רוזברי אווניו או גרייז אין רוד (שהינו אחד מ3 צירי צפון דרום מובהקים במרכז העיר ללא קו רכבת תחתית שעושה את מסלולם). בצפון העיר יש שני צירי מפתח שיש מספר תחנות של קווי תחתית שונים החוצים אותם אך אין קו תחתית שעובר במסלול מקביל והחיבור לאורכם מתבצע באוטובוסים: Holloway Road מתחנת הייברי קורנר דרך תחנת הולווי רוד לתחנת ארצ'ווי, ו Edgware Road על כל שינויי השם שלו (מספר הכביש הוא A5) שמנקודת ההתחלה הרשמית שלו צפונה יש 12 תחנות רכבת של קווים שונים עליו ובמקביל לו, ובהמשכו הדרומי הוא ציר Park Lane שהינו אחד מצירי הצפון-דרום המרכזיים ללא מסלול רכבתי מקביל כך שניתן להוסיף 4 תחנות רכבת לספירת המלאי ולעלות על אוטובוס ישיר.
&nbsp
יתכן שבמסלול הקו הסגול אפשר לבטל אוטובוסים באופן גורף כי הוא קו קרקעי, אבל אני חושב שהוכחתי את הנקודה שמערכת תת קרקעית צריכה מערכת אוטובוסים משלימה.
מצד שני, בניו יורק (במנהטן בפרט) רשת של התחתית
צפופה מאוד, מה שמייתר את הצורך בהרבה אוטובוסים.
יש שם אוטובוסים, אבל נדמה לי שהם משחקים תפקיד משני בעיר (במנהטן בכל אופן).
לגבי הקו האדום, בחלק המרכזי שלו, מרחק בין תחנות לא רב (לדעתי יותר קטן מאשר בלונדון).
קשה לי לראות את הצורך בקו אוטובוסים מקביל .
קל וחומר שבחלק הנמצא מעל הקרקע, ששם די ברור שאוטובוסים די יעלמו לפחות בחלק מהמקומות (כמו דרך ירושלים בחלקה שתהפוך למדרחוב).
במיוחד שמדברים על כך שבחלק מהצירים הכבישים יצומצמו מאוד (גם בדרך ירושלים, גם בדרך בגין בתל אביב) וזה לא נשמע כל כך הגיוני להעביר אוטובוסים בציר שגם כך יהיה צר מאוד.
ברור גם שתושבים יתנגדו לאוטובוסים, כי הם יגידו (ובצדק) שהבטיחו להם שקט ונוחות והם לא רוצים לסבול רעש של אוטובוסים שעוברים מתחת לביתם.
ברור שיהיה צורך באוטובוסים, אבל דעתי כמו דעתו של bus nerd שאלה צריכים להיות קווים מזינים ולא קווים מקבילים.
עבור החלק התת קרקעי, אלה צריכים להיות קווים שבעצם יחצו את הקו האדום בצמתים כמו צומת מעריב, שאול המלך, אבא הלל ברמת גן וכן הלאה.
כמובן זה גם תלוי עד כמה הקו האדום יהיה אמין (שלא תחזור הסאגה של הרכבת שאנחנו רואים בזמן אחרון) ומה יהיה העומס (יש האומרים שבעצם הקו האדום כבר בהתחלת הפעלתו לא יהיה מספיק) ואז יהיה צורך בקווים מקבילים כדי להוריד מהעומס עליו.
גם אם זה יהיה המצב, לדעתי יהיה אפשר לצמצם את פעילות של הקו מספר 1 לשעות העומס ובשאר השעות או לבטל את הקו בכלל, או לצמצם את התדירות. למשהו כמו אחד לשעה.
 
נכון, והערה לגבי הרעש תוך כמה שנים האוטובוסים יהיו חשמליים ו

מצד שני, בניו יורק (במנהטן בפרט) רשת של התחתית
צפופה מאוד, מה שמייתר את הצורך בהרבה אוטובוסים.
יש שם אוטובוסים, אבל נדמה לי שהם משחקים תפקיד משני בעיר (במנהטן בכל אופן).
לגבי הקו האדום, בחלק המרכזי שלו, מרחק בין תחנות לא רב (לדעתי יותר קטן מאשר בלונדון).
קשה לי לראות את הצורך בקו אוטובוסים מקביל .
קל וחומר שבחלק הנמצא מעל הקרקע, ששם די ברור שאוטובוסים די יעלמו לפחות בחלק מהמקומות (כמו דרך ירושלים בחלקה שתהפוך למדרחוב).
במיוחד שמדברים על כך שבחלק מהצירים הכבישים יצומצמו מאוד (גם בדרך ירושלים, גם בדרך בגין בתל אביב) וזה לא נשמע כל כך הגיוני להעביר אוטובוסים בציר שגם כך יהיה צר מאוד.
ברור גם שתושבים יתנגדו לאוטובוסים, כי הם יגידו (ובצדק) שהבטיחו להם שקט ונוחות והם לא רוצים לסבול רעש של אוטובוסים שעוברים מתחת לביתם.
ברור שיהיה צורך באוטובוסים, אבל דעתי כמו דעתו של bus nerd שאלה צריכים להיות קווים מזינים ולא קווים מקבילים.
עבור החלק התת קרקעי, אלה צריכים להיות קווים שבעצם יחצו את הקו האדום בצמתים כמו צומת מעריב, שאול המלך, אבא הלל ברמת גן וכן הלאה.
כמובן זה גם תלוי עד כמה הקו האדום יהיה אמין (שלא תחזור הסאגה של הרכבת שאנחנו רואים בזמן אחרון) ומה יהיה העומס (יש האומרים שבעצם הקו האדום כבר בהתחלת הפעלתו לא יהיה מספיק) ואז יהיה צורך בקווים מקבילים כדי להוריד מהעומס עליו.
גם אם זה יהיה המצב, לדעתי יהיה אפשר לצמצם את פעילות של הקו מספר 1 לשעות העומס ובשאר השעות או לבטל את הקו בכלל, או לצמצם את התדירות. למשהו כמו אחד לשעה.
נכון, והערה לגבי הרעש תוך כמה שנים האוטובוסים יהיו חשמליים ו
ושקטים. המתנגדים לאוטובוסים יצטרכו למצוא סיבות אחרות.
 

Ccyclist

Well-known member
נקודות ביניים שאינני רואה איך לא יהיו בהן אוטובוסים

נכון, והערה לגבי הרעש תוך כמה שנים האוטובוסים יהיו חשמליים ו
ושקטים. המתנגדים לאוטובוסים יצטרכו למצוא סיבות אחרות.
נקודות ביניים שאינני רואה איך לא יהיו בהן אוטובוסים
גריד התת"ק התל אביבי הוא של כ 750 מטר, דומה מאד לטווח הלונדוני של 800-500 מטר, שיש בו יוצאים מן הכלל של 300 מטר. במפה המצורפת ציינתי נקודות ביניים ליחס של 2-3 תחנות אוטובוס על כל תחנת רק"ל תת קרקעית (בהנחה שיש או תחנה מעל לאמצע תחנת הרק"ל או שתי תחנות אוטובוס משני עברי התחנה ולתחנה עצמה לפחות 2 יציאות. אם במקום נקודות האמצע האלו יבחרו בשתי נקודות ביניים שיחלקו את הקטעים לשלישים אז אפשר להגיע ליחס של 3-4 תחנות אוטובוס על כל תחנה תת קרקעית בדיוק כמו היחס הלונדוני.
&nbsp
הציבור שיגיע ברק"ל לא ירד לרק"ל כדי לנסוע 3-4 תחנות אוטובוס אם יש לו סידורים או קניות לאורך הרחוב. כך גם הציבור שיגיע לאיבן גבירול. כמו כן מקומות ברחובות המצטלבים מהתחנות כמו בית אריאלה בשדרות שאול המלך (התחנה בעצם על בגין) יצטרכו קווי אוטובוס עירוניים משלימים.
&nbsp
מה שילך ויתמעט לדעתי ככל שהמערכת המסילתית-עירונית תשתכלל הם הקווים הבינעירוניים ולפרברי גוש דן שיש להם מספר תחנות לאורך צירי בגין והמסגר.
&nbsp
לגבי הקו הסגול - מדובר בקו עילי עם גריד צפוף יותר. יהיו לו וודאי תחנות חפיפה עם אוטובוסים לצפון הישן, נמל תל אביב, לכרמלית ומלונות צ'ארלס קלור.

 

Bus Nerd

Active member
ברור שיישארו אוטובוסים על בגין ועל אבן גבירול

נקודות ביניים שאינני רואה איך לא יהיו בהן אוטובוסים
גריד התת"ק התל אביבי הוא של כ 750 מטר, דומה מאד לטווח הלונדוני של 800-500 מטר, שיש בו יוצאים מן הכלל של 300 מטר. במפה המצורפת ציינתי נקודות ביניים ליחס של 2-3 תחנות אוטובוס על כל תחנת רק"ל תת קרקעית (בהנחה שיש או תחנה מעל לאמצע תחנת הרק"ל או שתי תחנות אוטובוס משני עברי התחנה ולתחנה עצמה לפחות 2 יציאות. אם במקום נקודות האמצע האלו יבחרו בשתי נקודות ביניים שיחלקו את הקטעים לשלישים אז אפשר להגיע ליחס של 3-4 תחנות אוטובוס על כל תחנה תת קרקעית בדיוק כמו היחס הלונדוני.
&nbsp
הציבור שיגיע ברק"ל לא ירד לרק"ל כדי לנסוע 3-4 תחנות אוטובוס אם יש לו סידורים או קניות לאורך הרחוב. כך גם הציבור שיגיע לאיבן גבירול. כמו כן מקומות ברחובות המצטלבים מהתחנות כמו בית אריאלה בשדרות שאול המלך (התחנה בעצם על בגין) יצטרכו קווי אוטובוס עירוניים משלימים.
&nbsp
מה שילך ויתמעט לדעתי ככל שהמערכת המסילתית-עירונית תשתכלל הם הקווים הבינעירוניים ולפרברי גוש דן שיש להם מספר תחנות לאורך צירי בגין והמסגר.
&nbsp
לגבי הקו הסגול - מדובר בקו עילי עם גריד צפוף יותר. יהיו לו וודאי תחנות חפיפה עם אוטובוסים לצפון הישן, נמל תל אביב, לכרמלית ומלונות צ'ארלס קלור.
ברור שיישארו אוטובוסים על בגין ועל אבן גבירול
דרך בגין היא ציר האוטובוסים אולי הכי עמוס בארץ, עם המון אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים לכל האיזור, מצפון, מדרום, וממזרח. הקו האדום לא יכול ולא צריך להחליף את כל האוטובוסים האלו.

אבן גבירול היא גם מסלול של הרבה אוטובוסים שיעדם בפרברים הצפוניים, הדרומיים, והמזרחיים.

כשיגיעו קווי הרק"ל התדירות של חלק מהאוטובוסים תרד וחלק מהקווים ישתנו או יתבטלו, אבל עדיין יהיו אוטובוסים משלימים.

מה שכן, הרבה קווים פנימיים קיימים (או קווים פרבריים לחולון ולראשל"צ) כנראה יהפכו לקווים מזינים.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי בעידן המסילה ה4 והקו הסגול יוכלו לבטל קווים פרבריים

ברור שיישארו אוטובוסים על בגין ועל אבן גבירול
דרך בגין היא ציר האוטובוסים אולי הכי עמוס בארץ, עם המון אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים לכל האיזור, מצפון, מדרום, וממזרח. הקו האדום לא יכול ולא צריך להחליף את כל האוטובוסים האלו.

אבן גבירול היא גם מסלול של הרבה אוטובוסים שיעדם בפרברים הצפוניים, הדרומיים, והמזרחיים.

כשיגיעו קווי הרק"ל התדירות של חלק מהאוטובוסים תרד וחלק מהקווים ישתנו או יתבטלו, אבל עדיין יהיו אוטובוסים משלימים.

מה שכן, הרבה קווים פנימיים קיימים (או קווים פרבריים לחולון ולראשל"צ) כנראה יהפכו לקווים מזינים.
לדעתי בעידן המסילה ה4 והקו הסגול יוכלו לבטל קווים פרבריים
רעננה כמקרה מבחן מקבילה לאנפילד או היי בארנט. לאזורים אלו יש קווי לילה אך אין קווי יום כי זמן הנסיעה ארוך מדי. במדיניות התימחור הישראלית שבה אין מחיר מוזל לשימוש באוטובוסים לא תהיה הצדקה לתושב רעננה לשבת בפקקים בקו אוטובוס מאחוזה כשיש רכבת לתחנות האיילון ב20 דקות ורק"ל משלים לתוך העיר. קווי רעננה ת"א יוכלו להסתיים ברדינג תוך התמשקות עם הקו הירוק.
&nbsp
הדוגמה היא דוגמה אחת מני רבים והרשת מפרברי טבעת 2 של גוש דן תצטמצם באופן מהותי.
 

matrix200200

Active member


לדעתי בעידן המסילה ה4 והקו הסגול יוכלו לבטל קווים פרבריים
רעננה כמקרה מבחן מקבילה לאנפילד או היי בארנט. לאזורים אלו יש קווי לילה אך אין קווי יום כי זמן הנסיעה ארוך מדי. במדיניות התימחור הישראלית שבה אין מחיר מוזל לשימוש באוטובוסים לא תהיה הצדקה לתושב רעננה לשבת בפקקים בקו אוטובוס מאחוזה כשיש רכבת לתחנות האיילון ב20 דקות ורק"ל משלים לתוך העיר. קווי רעננה ת"א יוכלו להסתיים ברדינג תוך התמשקות עם הקו הירוק.
&nbsp
הדוגמה היא דוגמה אחת מני רבים והרשת מפרברי טבעת 2 של גוש דן תצטמצם באופן מהותי.
 

matrix200200

Active member
לדעתי יאלצו להעביר לפחות חלק גדול מהקווים מבגין

ברור שיישארו אוטובוסים על בגין ועל אבן גבירול
דרך בגין היא ציר האוטובוסים אולי הכי עמוס בארץ, עם המון אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים לכל האיזור, מצפון, מדרום, וממזרח. הקו האדום לא יכול ולא צריך להחליף את כל האוטובוסים האלו.

אבן גבירול היא גם מסלול של הרבה אוטובוסים שיעדם בפרברים הצפוניים, הדרומיים, והמזרחיים.

כשיגיעו קווי הרק"ל התדירות של חלק מהאוטובוסים תרד וחלק מהקווים ישתנו או יתבטלו, אבל עדיין יהיו אוטובוסים משלימים.

מה שכן, הרבה קווים פנימיים קיימים (או קווים פרבריים לחולון ולראשל"צ) כנראה יהפכו לקווים מזינים.
לדעתי יאלצו להעביר לפחות חלק גדול מהקווים מבגין
אם העירייה תממש את התוכניות שלה, להפוך את דרך בגין לשדרה ירוקה (סוג של רוטשילד כנראה).
אם אני מבין נכון, החזון הוא שיהיה רק נתיב לכל כיוון בחלק מדרך בגין.
היא פשוט לא תעמוד בעומס של אוטובוסים שיש בה היום.
כמו ש Ccyclist אומר ובצדק, אחרי פתיחת המסילה הרביעית, חשמול ומערכת איתות חדשה, הרבה מאוד מהקווים האלה יהפכו לדי מיותרים ואנשים יעדיפו את הרכבת בשביל להגיע מערים הללו.
וקווים פנימיים יהפכו למזינים (מה שאומר שלא יהיה טעם להסיע אותם במסלול על בגין, אלה בזווית 90 מעלות אליה.
 

EHP12

Active member
נוסעים מכיוון מערב יכולים ללכת עד לקניון ערים/ לצומת רעננה

בקשר לשינויים שכתבת
שינוי נוסף, שלדעתי מוטב לבצע: הפעלת קו 1 בגוש דן בכל שעות הלילה.
קו 23 גבעתיים-תל אביב מסיים כיום (וגם בקיץ האחרון), בסביבות תשע-תשע וחצי. זה מוקדם יחסית. הוא גם לא פועל במוצאי שבת.

בקשר לשינוי שכתבת על קו 231 מהשרון הדרומי לתל אביב. מצד אחד דרך מגדיאל זה יותר מהיר, מכפר מלל. גם אולי יותר נוסעים ישתמשו בקטע הזה. מצד שני אולי עדיין יש נוסעים מכיוון מערב ויצמן וטשרניחובסקי. כך שלא בטוח מה עדיף בשני המסלולים.

לא כל כך מובן לי מדוע להפעיל את קו 247 לאורך הלילה. מזל שהוא כבר לא פועל במשך השבוע. במקומו 47 ובעיקר 149, שעדיף בהרבה. בשעות הלילה 230 ו-231 פועלים.
במקום קו 29 פועל 229. גם לחלק מהקווים האחרים, שכתבת יש קווים במתכונת הלילה. אולי בקו 29 יש מקום לשינוי המסלול, שייסע כמו 229. כלומר לא דרך כפר שמריהו, במסלול דומה לפרויקט הקו הורוד של הBRT. כך שהוא יפעל במשך כל שעות היום והלילה. בהרצליה-כפר שמריהו יפעל שירות עירוני אחר. אולי דומה לקו 30 ז"ל.
במקום 51 הצעתי את קו 1 בגוש דן.
נוסעים מכיוון מערב יכולים ללכת עד לקניון ערים/ לצומת רעננה
מצד שני הליכה מהשכונות המזרחיות של הוד השרון והשכונה החדשה שקמה ליד תחנת הרכבת סוקולוב לדרך רמתיים היא יותר ארוכה ופחות ידידותית להולך הרגל מאשר הליכה קצרה של אנשים שגרים ליד טשרניחובסקי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה