רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?

מצב
הנושא נעול.

סילון91

New member
רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?

רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?
לאחרונה נתקלתי בתופעה מרגיזה בנסיעה בקווים 173\190 ממרכז ומערב ראשון לציון לת"א.
מדובר בקווי יוממים, כאשר עיקר העומס בשעות הבוקר ואחה"צ.
אומנם הקווים בבוקר יוצאים כביכול בתדירות של 10 דק ל-173 ו-15 דק ל190, אבל מה שקורה בעצם שנוצרת תופעה של אוטובוס ריק\מפוצץ עוקבים אחד אחרי השני.
כך קורה לדוגמא שקו 190 של השעה 7:15, מגיעה כבר לאזור מערב ראשון באיחור כאשר הוא מלא עד אפס מקום, ולא פעם קורה שבשלב כלשהו הוא פשוט מדלג על תחנות בשל חוסר מקום. לעומת זאת,הנסיעה של 7:30 אשר אמורה "לשמור" על מרווח של רבע שעה מזו שלפניה, מגיעה לאותן התחנות בהפרש של דקות בודדות, כאשר האוטובוס ריק כמעט לחלוטין.
מה שאני בא ואומר זה מדוע בעצם לא לבטל נסיעת ביניים, במקרה הזה את 7:30, ולהוציא שתי נסיעות במקביל ב -7:15. הרי האנשים הם אותם האנשים כל בוקר, וכן מדובר גם בדר"כ בשעות עבודה קבועות. למה בעצם לא לייעל הן את השירות לאזרח מבחינת נוחות הנסיעה וזמן ההגעה והן מבחינת ניצול יעיל יותר של המשאבים. הרי אין בעיה של הקצאת כוח אדם וכלים, אם כן אני שואל מדוע לא לנצל טוב יותר את המשאבים ולתת מענה יעיל באמת לביקוש.
 

מנכל אחד

Active member
באופן תאורטי אתה צודק, אבל זה לא יעבוד בפועל

רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?
לאחרונה נתקלתי בתופעה מרגיזה בנסיעה בקווים 173\190 ממרכז ומערב ראשון לציון לת"א.
מדובר בקווי יוממים, כאשר עיקר העומס בשעות הבוקר ואחה"צ.
אומנם הקווים בבוקר יוצאים כביכול בתדירות של 10 דק ל-173 ו-15 דק ל190, אבל מה שקורה בעצם שנוצרת תופעה של אוטובוס ריק\מפוצץ עוקבים אחד אחרי השני.
כך קורה לדוגמא שקו 190 של השעה 7:15, מגיעה כבר לאזור מערב ראשון באיחור כאשר הוא מלא עד אפס מקום, ולא פעם קורה שבשלב כלשהו הוא פשוט מדלג על תחנות בשל חוסר מקום. לעומת זאת,הנסיעה של 7:30 אשר אמורה "לשמור" על מרווח של רבע שעה מזו שלפניה, מגיעה לאותן התחנות בהפרש של דקות בודדות, כאשר האוטובוס ריק כמעט לחלוטין.
מה שאני בא ואומר זה מדוע בעצם לא לבטל נסיעת ביניים, במקרה הזה את 7:30, ולהוציא שתי נסיעות במקביל ב -7:15. הרי האנשים הם אותם האנשים כל בוקר, וכן מדובר גם בדר"כ בשעות עבודה קבועות. למה בעצם לא לייעל הן את השירות לאזרח מבחינת נוחות הנסיעה וזמן ההגעה והן מבחינת ניצול יעיל יותר של המשאבים. הרי אין בעיה של הקצאת כוח אדם וכלים, אם כן אני שואל מדוע לא לנצל טוב יותר את המשאבים ולתת מענה יעיל באמת לביקוש.
באופן תאורטי אתה צודק, אבל זה לא יעבוד בפועל
על פי רוב יש הפרדה די ברורה בן תחנות המיועדות להעלאה, לבין תחנות המשמשות להורדה.
ולכן יותר הגיוני, בשעות עומס, להוציא 2 אוטובוסים במקביל, כדי שהם יבצעו את הקו בדילוגים, כלומר במידה והנהג רואה שהאוטובוס השני כבר עומד בתחנה ואין לו נוסעים להוריד בתחנה הוא מדלג על התחנה, וכך הם יבצעו את האיסוף מהר הרבה יותר ויגיעו באותו הזמן.
למרבה הצער, שיטת המכרזים של משרד התחבורה לא מתמרצת נהגים לאסוף נוסעים, ולכן הפעלה של 2 נסיעות במקביל תגרור בעקבותיהה דילוגי תחנות מרובים ללא סיבה, כשהנהג מנקה את מצפונו שהאוטובוס הבא כבר יאסוף את הנוסעים הממתינים.
 

darkshadow1

New member
המקרה שאתה מתאר נשמע קצת מוזר.

רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?
לאחרונה נתקלתי בתופעה מרגיזה בנסיעה בקווים 173\190 ממרכז ומערב ראשון לציון לת"א.
מדובר בקווי יוממים, כאשר עיקר העומס בשעות הבוקר ואחה"צ.
אומנם הקווים בבוקר יוצאים כביכול בתדירות של 10 דק ל-173 ו-15 דק ל190, אבל מה שקורה בעצם שנוצרת תופעה של אוטובוס ריק\מפוצץ עוקבים אחד אחרי השני.
כך קורה לדוגמא שקו 190 של השעה 7:15, מגיעה כבר לאזור מערב ראשון באיחור כאשר הוא מלא עד אפס מקום, ולא פעם קורה שבשלב כלשהו הוא פשוט מדלג על תחנות בשל חוסר מקום. לעומת זאת,הנסיעה של 7:30 אשר אמורה "לשמור" על מרווח של רבע שעה מזו שלפניה, מגיעה לאותן התחנות בהפרש של דקות בודדות, כאשר האוטובוס ריק כמעט לחלוטין.
מה שאני בא ואומר זה מדוע בעצם לא לבטל נסיעת ביניים, במקרה הזה את 7:30, ולהוציא שתי נסיעות במקביל ב -7:15. הרי האנשים הם אותם האנשים כל בוקר, וכן מדובר גם בדר"כ בשעות עבודה קבועות. למה בעצם לא לייעל הן את השירות לאזרח מבחינת נוחות הנסיעה וזמן ההגעה והן מבחינת ניצול יעיל יותר של המשאבים. הרי אין בעיה של הקצאת כוח אדם וכלים, אם כן אני שואל מדוע לא לנצל טוב יותר את המשאבים ולתת מענה יעיל באמת לביקוש.
המקרה שאתה מתאר נשמע קצת מוזר.
מההסבר שלך נשמע שאין באמת הבדל בין 190 ל-173. אלא שאם כל בוקר עובר 190 מפוצץ וכמה דקות אחריו 173 ריק, זה אומר שיש אנשים שעולים בכוונה על 190 גם בידיעה שהוא יהיה מלא ולא מחכים עוד כמה דקות ל-173 (או מקדימים בכמה דקות בשביל 173 הקודם). כמו כן אם 173 נוסע ריק אעפ"י ש-190 מדלג על תחנות זה אומר שנוסעים שרואים את 190 עובר עדיין לא עולים על 173 שמגיע אחריו. לכן הפתרון במקרה שאתה מתאר הוא כנראה פשוט להגדיל את התדירות של 190- על חשבון 173 שגם ככה נשמע שלא הרבה אנשים עושים בו שימוש או פשוט בלי קשר ל-173.
באופן כללי, אין היגיון בהוצאת אוטובוסים ביחד כי תדירות זה קונספט חשוב. כלומר, כמעט תמיד עדיף להוציא 2 אוטובוסים בהפרש של 5 דקות אחד מהשני במקום 2 אוטובוסים ביחד כל 10 דקות. כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית יודע כמה זה מעצבן לחכות 20 דקות לאוטובוס שאמור לעבור כל 10 דקות, ואז לראות 2 אוטובוסים מגיעים ביחד. תדירות גבוהה מקטינה את הזמן הממוצע שהנוסעים מחכים בתחנות ובכך מקצרת את זמני הנסיעה.
 

darkshadow1

New member
משום מה תפוז החליט לשלוח את התגובה לפני שסיימתי לכתוב אותה.

המקרה שאתה מתאר נשמע קצת מוזר.
מההסבר שלך נשמע שאין באמת הבדל בין 190 ל-173. אלא שאם כל בוקר עובר 190 מפוצץ וכמה דקות אחריו 173 ריק, זה אומר שיש אנשים שעולים בכוונה על 190 גם בידיעה שהוא יהיה מלא ולא מחכים עוד כמה דקות ל-173 (או מקדימים בכמה דקות בשביל 173 הקודם). כמו כן אם 173 נוסע ריק אעפ"י ש-190 מדלג על תחנות זה אומר שנוסעים שרואים את 190 עובר עדיין לא עולים על 173 שמגיע אחריו. לכן הפתרון במקרה שאתה מתאר הוא כנראה פשוט להגדיל את התדירות של 190- על חשבון 173 שגם ככה נשמע שלא הרבה אנשים עושים בו שימוש או פשוט בלי קשר ל-173.
באופן כללי, אין היגיון בהוצאת אוטובוסים ביחד כי תדירות זה קונספט חשוב. כלומר, כמעט תמיד עדיף להוציא 2 אוטובוסים בהפרש של 5 דקות אחד מהשני במקום 2 אוטובוסים ביחד כל 10 דקות. כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית יודע כמה זה מעצבן לחכות 20 דקות לאוטובוס שאמור לעבור כל 10 דקות, ואז לראות 2 אוטובוסים מגיעים ביחד. תדירות גבוהה מקטינה את הזמן הממוצע שהנוסעים מחכים בתחנות ובכך מקצרת את זמני הנסיעה.
משום מה תפוז החליט לשלוח את התגובה לפני שסיימתי לכתוב אותה.
כדאי גם לציין שאוטובוסים שנוסעים בדבוקות יכולים לגרום ל"פקקים" בתחנות- כשאוטובוס אחד נכנס לתחנה ואז הבא אחריו נאלץ לחכות עד שהראשון מפנה את התחנה.
 

סילון91

New member
העניין הוא שבמקרה הנוכחי אין ניצול כלל של התדירות כי מודבר

משום מה תפוז החליט לשלוח את התגובה לפני שסיימתי לכתוב אותה.
כדאי גם לציין שאוטובוסים שנוסעים בדבוקות יכולים לגרום ל"פקקים" בתחנות- כשאוטובוס אחד נכנס לתחנה ואז הבא אחריו נאלץ לחכות עד שהראשון מפנה את התחנה.
העניין הוא שבמקרה הנוכחי אין ניצול כלל של התדירות כי מודבר
בקוווים שכל יעודם זה ביצוע איסוף של אנשים שמתחילים לעבוד בדרך כלל ב8 וחצי במשרדים באזור עזראלי\בורסה. אין ירידה של נוסעים לפני תא
אי ירידה לפני ת"א. זה שהוצאת אוטובוס כל רבע שעה אבל הוא ריק זה לא משרת את אף אחד ולא עונה על הביקוש. אולי צריך לנסות לחשוב איך להתמקד בפיק הספציפי שקורה בין 7 ל-7 וחצי
 

darkshadow1

New member
אבל הרי לא כל העובדים מתחילים לעבור ב-8:30.

העניין הוא שבמקרה הנוכחי אין ניצול כלל של התדירות כי מודבר
בקוווים שכל יעודם זה ביצוע איסוף של אנשים שמתחילים לעבוד בדרך כלל ב8 וחצי במשרדים באזור עזראלי\בורסה. אין ירידה של נוסעים לפני תא
אי ירידה לפני ת"א. זה שהוצאת אוטובוס כל רבע שעה אבל הוא ריק זה לא משרת את אף אחד ולא עונה על הביקוש. אולי צריך לנסות לחשוב איך להתמקד בפיק הספציפי שקורה בין 7 ל-7 וחצי
אבל הרי לא כל העובדים מתחילים לעבור ב-8:30.
חלק מתחילים לעבוד יותר מוקדם וחלק יותר מאוחר. קשה לי להאמין שהאוטובוס של 7:15 מפוצץ לחלוטין וזה של 7:30 ריק. אם זה של 7:15 מפוצץ אז כנראה שגם האוטובוסים של 7:00 ושל 7:30 די מלאים. בדרך כלל אם התדירות היא פחות מאוטובוס כל 10-15 דקות ויש עומס אז מעלים את התדירות. אם התדירות היא כל 10-15 דקות ועדיין יש עומס אז מחליפים למפרקיות, ואם גם המפרקיות עמוסות- אז אפשר להעלות את תדירות הקו הבעייתי או להוסיף "קווי מזלג" שיעלו את התדירות בקטע העמוס ויתחילו ממקומות מעט שונים.
 
אם הבנתי נכון את מה שכתבת, לא ברור למה שילבת את 173 בהודעה

רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?
לאחרונה נתקלתי בתופעה מרגיזה בנסיעה בקווים 173\190 ממרכז ומערב ראשון לציון לת"א.
מדובר בקווי יוממים, כאשר עיקר העומס בשעות הבוקר ואחה"צ.
אומנם הקווים בבוקר יוצאים כביכול בתדירות של 10 דק ל-173 ו-15 דק ל190, אבל מה שקורה בעצם שנוצרת תופעה של אוטובוס ריק\מפוצץ עוקבים אחד אחרי השני.
כך קורה לדוגמא שקו 190 של השעה 7:15, מגיעה כבר לאזור מערב ראשון באיחור כאשר הוא מלא עד אפס מקום, ולא פעם קורה שבשלב כלשהו הוא פשוט מדלג על תחנות בשל חוסר מקום. לעומת זאת,הנסיעה של 7:30 אשר אמורה "לשמור" על מרווח של רבע שעה מזו שלפניה, מגיעה לאותן התחנות בהפרש של דקות בודדות, כאשר האוטובוס ריק כמעט לחלוטין.
מה שאני בא ואומר זה מדוע בעצם לא לבטל נסיעת ביניים, במקרה הזה את 7:30, ולהוציא שתי נסיעות במקביל ב -7:15. הרי האנשים הם אותם האנשים כל בוקר, וכן מדובר גם בדר"כ בשעות עבודה קבועות. למה בעצם לא לייעל הן את השירות לאזרח מבחינת נוחות הנסיעה וזמן ההגעה והן מבחינת ניצול יעיל יותר של המשאבים. הרי אין בעיה של הקצאת כוח אדם וכלים, אם כן אני שואל מדוע לא לנצל טוב יותר את המשאבים ולתת מענה יעיל באמת לביקוש.
אם הבנתי נכון את מה שכתבת, לא ברור למה שילבת את 173 בהודעה
נתת דוגמה לכך ש-190 אחד מלא וזה שאחריו ריק. לא נתת דוגמה לכך שקו אחד נוסע מלא וקו שני נוסע ריק וההצעה שלך היא להוציא שני אוטובוסים באותו קו יחד, כלומר לצמצם את התדירות של 190 לפעם בחצי שעה.

לכן הבעיה שאתה מתאר אינה בעיה של שימוש יתר ב-190 לעומת שימוש חסר ב-173 אלא ש-190 של 7:15 אוסף ביקוש גבוה בהרבה מ-190 של 7:30.
ל-173 אין קשר לכך.
ההצעה שלך בעייתית כי אז יווצר חור של חצי שעה ב-190.

190 זה קו חדש ולכן יכול להיות שבמשך הזמן השימוש בו על פני הזמן יתפזר. שים לב גם שאחרי 7:40 התדירות שלו יורדת ל-20 דקות. כי הביקוש אכן קטן יותר. אבל מה שאתה מציע זה לא הפתרון. אם אכן יש ביקוש גבוה במיוחד לנסיעה של 7:15 לאורך זמן אז הפתרון הנכון זה להוסיף אוטובוס לנסיעה הזו מבלי לבטל את הנסיעה של 7:30.

ואגב 190 ו 173 אינם קווי יוממים כי הם פועלים ברצף מהבוקר עד הערב בשני הכיוונים, אבל ברור שיש שעות מסויימות שבהם הביקוש להם גבוה יותר מאשר בשעות אחרות, זו לא סיבה לבטל נסיעות בשעות אחרות. אם לאורך זמן הביקוש ממש נמוך אז ממילא התדירות של הקו תצומצם.
 

סילון91

New member
נתתי את קו 173 כדוגמה לקו מקביל עם אותה התופעה

אם הבנתי נכון את מה שכתבת, לא ברור למה שילבת את 173 בהודעה
נתת דוגמה לכך ש-190 אחד מלא וזה שאחריו ריק. לא נתת דוגמה לכך שקו אחד נוסע מלא וקו שני נוסע ריק וההצעה שלך היא להוציא שני אוטובוסים באותו קו יחד, כלומר לצמצם את התדירות של 190 לפעם בחצי שעה.

לכן הבעיה שאתה מתאר אינה בעיה של שימוש יתר ב-190 לעומת שימוש חסר ב-173 אלא ש-190 של 7:15 אוסף ביקוש גבוה בהרבה מ-190 של 7:30.
ל-173 אין קשר לכך.
ההצעה שלך בעייתית כי אז יווצר חור של חצי שעה ב-190.

190 זה קו חדש ולכן יכול להיות שבמשך הזמן השימוש בו על פני הזמן יתפזר. שים לב גם שאחרי 7:40 התדירות שלו יורדת ל-20 דקות. כי הביקוש אכן קטן יותר. אבל מה שאתה מציע זה לא הפתרון. אם אכן יש ביקוש גבוה במיוחד לנסיעה של 7:15 לאורך זמן אז הפתרון הנכון זה להוסיף אוטובוס לנסיעה הזו מבלי לבטל את הנסיעה של 7:30.

ואגב 190 ו 173 אינם קווי יוממים כי הם פועלים ברצף מהבוקר עד הערב בשני הכיוונים, אבל ברור שיש שעות מסויימות שבהם הביקוש להם גבוה יותר מאשר בשעות אחרות, זו לא סיבה לבטל נסיעות בשעות אחרות. אם לאורך זמן הביקוש ממש נמוך אז ממילא התדירות של הקו תצומצם.
נתתי את קו 173 כדוגמה לקו מקביל עם אותה התופעה
בקיצור, אני עדיין חושב שלא מנצלים את המשאבים באופן יעיל וחבל.
המציאות בשטח מוכיחה זאת,ורק מי שנוסע כל בוקר בקווים הלללו ובשעות
שציינתי יכול להעיד על כך. אני ספציפית ציינתי את מרווח הזמן שבין 7 ל-7 וחצי כבעייתי. ברור לי שיש עובדדים שמתחילים לפני ואחרי ובסך הכול שביצעתי נסיעות מוקמדות ומאחרות יותר היה בסדר. פשוט לדעתי בחצי שעה הזאת של הבוקר יש עומס רציני שלא מקבל מענה יעיל, על אף שניתן היה.
 

אורי404

New member
נסעתי כמה וכמה פעמים בקו 190 בצהרים מראשל"צ

אם הבנתי נכון את מה שכתבת, לא ברור למה שילבת את 173 בהודעה
נתת דוגמה לכך ש-190 אחד מלא וזה שאחריו ריק. לא נתת דוגמה לכך שקו אחד נוסע מלא וקו שני נוסע ריק וההצעה שלך היא להוציא שני אוטובוסים באותו קו יחד, כלומר לצמצם את התדירות של 190 לפעם בחצי שעה.

לכן הבעיה שאתה מתאר אינה בעיה של שימוש יתר ב-190 לעומת שימוש חסר ב-173 אלא ש-190 של 7:15 אוסף ביקוש גבוה בהרבה מ-190 של 7:30.
ל-173 אין קשר לכך.
ההצעה שלך בעייתית כי אז יווצר חור של חצי שעה ב-190.

190 זה קו חדש ולכן יכול להיות שבמשך הזמן השימוש בו על פני הזמן יתפזר. שים לב גם שאחרי 7:40 התדירות שלו יורדת ל-20 דקות. כי הביקוש אכן קטן יותר. אבל מה שאתה מציע זה לא הפתרון. אם אכן יש ביקוש גבוה במיוחד לנסיעה של 7:15 לאורך זמן אז הפתרון הנכון זה להוסיף אוטובוס לנסיעה הזו מבלי לבטל את הנסיעה של 7:30.

ואגב 190 ו 173 אינם קווי יוממים כי הם פועלים ברצף מהבוקר עד הערב בשני הכיוונים, אבל ברור שיש שעות מסויימות שבהם הביקוש להם גבוה יותר מאשר בשעות אחרות, זו לא סיבה לבטל נסיעות בשעות אחרות. אם לאורך זמן הביקוש ממש נמוך אז ממילא התדירות של הקו תצומצם.
נסעתי כמה וכמה פעמים בקו 190 בצהרים מראשל"צ
נסעתי מספר פעמים בקו 190 של שעה 15:25 מראשל"צ ושל שעה 15:45. היינו בסביבות 10 נוסעים. נכון. לא מספר גבוה. אבל זהו קו חדש וגם לא שעת העומס.
גם לקו לא ממש היה פרסום. אמנם פורסמה חוברת של שינויי קווי ראשל"צ. אבל לא פרסום ספציפית לקו המצויין הזה, אלא פרטים לאקוניים באתר האינטרנט של "אגד".
 

Ccyclist

Well-known member
הייתי מציע תחנות ויסות, בייחוד ל 173 הפתלתל.

רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?
לאחרונה נתקלתי בתופעה מרגיזה בנסיעה בקווים 173\190 ממרכז ומערב ראשון לציון לת"א.
מדובר בקווי יוממים, כאשר עיקר העומס בשעות הבוקר ואחה"צ.
אומנם הקווים בבוקר יוצאים כביכול בתדירות של 10 דק ל-173 ו-15 דק ל190, אבל מה שקורה בעצם שנוצרת תופעה של אוטובוס ריק\מפוצץ עוקבים אחד אחרי השני.
כך קורה לדוגמא שקו 190 של השעה 7:15, מגיעה כבר לאזור מערב ראשון באיחור כאשר הוא מלא עד אפס מקום, ולא פעם קורה שבשלב כלשהו הוא פשוט מדלג על תחנות בשל חוסר מקום. לעומת זאת,הנסיעה של 7:30 אשר אמורה "לשמור" על מרווח של רבע שעה מזו שלפניה, מגיעה לאותן התחנות בהפרש של דקות בודדות, כאשר האוטובוס ריק כמעט לחלוטין.
מה שאני בא ואומר זה מדוע בעצם לא לבטל נסיעת ביניים, במקרה הזה את 7:30, ולהוציא שתי נסיעות במקביל ב -7:15. הרי האנשים הם אותם האנשים כל בוקר, וכן מדובר גם בדר"כ בשעות עבודה קבועות. למה בעצם לא לייעל הן את השירות לאזרח מבחינת נוחות הנסיעה וזמן ההגעה והן מבחינת ניצול יעיל יותר של המשאבים. הרי אין בעיה של הקצאת כוח אדם וכלים, אם כן אני שואל מדוע לא לנצל טוב יותר את המשאבים ולתת מענה יעיל באמת לביקוש.
הייתי מציע תחנות ויסות, בייחוד ל 173 הפתלתל.
בבריטניה הפתרון לאוטובוסים שבאים בבת אחת הוא תחנות ויסות במטקדים עיקריים. אם האוטובוס מגיע לתחנה לפני הזמן המיועד הוא עומד שם 2-5 דקות עד לזמן הנסיעה הרשמי ואז הוא ממשיך בדרכו. אם הוא מגיע באיחור הוא אינו עומד.
&nbsp
יש את זה גם במערכת הרכבות וזה עוזר לשמור על נסיעה לפי הלו"ז והגעה לצמתי מסילה וצווארי בקבוק לפי הלו"ז. אני מקווה שיש או שישקלו הפעלה כזו בתחנות שלפני פרוזדור האיילון העמוס (נתב"ג, לוד, הרצליה בזוג המערבי, בני ברק וצומת חולון במסילה השלישית)
&nbsp
מבחינת הנוסע תדירות היא גורם מכריע. ככל שהיא נמוכה יותר כך השימוש בתח"צ מצריך יותר דיוק והגעה מראש. ככל שהיא תדירה יותר היא מאפשרת הסתמכות נרחבת יותר.
 
מה פתלתל ב-173?

הייתי מציע תחנות ויסות, בייחוד ל 173 הפתלתל.
בבריטניה הפתרון לאוטובוסים שבאים בבת אחת הוא תחנות ויסות במטקדים עיקריים. אם האוטובוס מגיע לתחנה לפני הזמן המיועד הוא עומד שם 2-5 דקות עד לזמן הנסיעה הרשמי ואז הוא ממשיך בדרכו. אם הוא מגיע באיחור הוא אינו עומד.
&nbsp
יש את זה גם במערכת הרכבות וזה עוזר לשמור על נסיעה לפי הלו"ז והגעה לצמתי מסילה וצווארי בקבוק לפי הלו"ז. אני מקווה שיש או שישקלו הפעלה כזו בתחנות שלפני פרוזדור האיילון העמוס (נתב"ג, לוד, הרצליה בזוג המערבי, בני ברק וצומת חולון במסילה השלישית)
&nbsp
מבחינת הנוסע תדירות היא גורם מכריע. ככל שהיא נמוכה יותר כך השימוש בתח"צ מצריך יותר דיוק והגעה מראש. ככל שהיא תדירה יותר היא מאפשרת הסתמכות נרחבת יותר.
מה פתלתל ב-173?
 

Ccyclist

Well-known member
סיבוב האיסוף ברשל"צ.

מה פתלתל ב-173?
סיבוב האיסוף ברשל"צ.

 

סילון91

New member
צודק יצא לי לחוות את זה שגרתי בלונדון, שאוטובסים מחכים כמה ד

סיבוב האיסוף ברשל"צ.
צודק יצא לי לחוות את זה שגרתי בלונדון, שאוטובסים מחכים כמה ד
דק בתחנה אם הגיעו טרם זמנם\ או על מנת לנסות ליצור מרווחים.
זה תמיד היה מצחיק לשמוע ברמקול: " נוסעים יקרים, נהג האוטובס הונחה להמתין מספר דק בתחנה זו".
אולי באמת זה יכול להוות פתרון לצווארי הבקבוק שנוצרים.
 
כי זו המטרה שלו

סיבוב האיסוף ברשל"צ.
כי זו המטרה שלו
אנשים לא גרים בתחנה המרכזית של ראשון לציון. הם גרים בשכונות המגורים במערב ראשון לציון.
הפתלתלות המאוד מינורית הזו לא מאריכה את זמן הנסיעה אלא מקצרת אותו למרבית הנוסעים מהשכונות הללו כי זמן ההגעה לרחובות הראשיים ברגל ארוך יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
ל190 מסלול איסוף ישיר והגיוני יותר.

כי זו המטרה שלו
אנשים לא גרים בתחנה המרכזית של ראשון לציון. הם גרים בשכונות המגורים במערב ראשון לציון.
הפתלתלות המאוד מינורית הזו לא מאריכה את זמן הנסיעה אלא מקצרת אותו למרבית הנוסעים מהשכונות הללו כי זמן ההגעה לרחובות הראשיים ברגל ארוך יותר.
ל190 מסלול איסוף ישיר והגיוני יותר.
המסלול של 173 בתוך רשל"צ עונה להגדרה "קו ספגטי". הפניות המרובות וחציית הצירים הראשיים יוצרות מצב שאי אפשר להמנע מעיכובים מצטברים.
&nbsp
המסלול שלו כולל 9 פניות שמאלה ו 4 חציות צירים ראשיים. הוא אוסף מ 3-4 שכונות שונות משני עברי ציר ההסתדרות / רבין במסלול מאד מפותל.
&nbsp
תחנת ויסות במקום מרכזי יחסית כמו כיכר יצחק רבין וריפוד זמן הנסיעה לפני התחנה ב 5-10 דק' היו מאפשרים להשתלט על זמן הנסיעה מלוי אשכול והלאה.



 
ל-190 יש ייעוד אחר. 190 מתחיל בראשונים ואוסף הרבה נוסעים

ל190 מסלול איסוף ישיר והגיוני יותר.
המסלול של 173 בתוך רשל"צ עונה להגדרה "קו ספגטי". הפניות המרובות וחציית הצירים הראשיים יוצרות מצב שאי אפשר להמנע מעיכובים מצטברים.
&nbsp
המסלול שלו כולל 9 פניות שמאלה ו 4 חציות צירים ראשיים. הוא אוסף מ 3-4 שכונות שונות משני עברי ציר ההסתדרות / רבין במסלול מאד מפותל.
&nbsp
תחנת ויסות במקום מרכזי יחסית כמו כיכר יצחק רבין וריפוד זמן הנסיעה לפני התחנה ב 5-10 דק' היו מאפשרים להשתלט על זמן הנסיעה מלוי אשכול והלאה.
ל-190 יש ייעוד אחר. 190 מתחיל בראשונים ואוסף הרבה נוסעים
במרכז ראשון לציון אז הגיוני שהמסלול שלו במערב ראשון לציון יהיה בצירים ראשיים.
אבל 173 זה לא 190 מקוצר. ל-173 יש מטרה לשרת את תושבי מערב ראשון לציון.
הוא מתחיל בתחנה המרכזית כי זו תחנת קצה נוחה תפעולית לאוטובוסים, אבל הוא עושה מסלול שמשרת את קהל היעד העיקרי שלו וזה לא קהל שגר בתחנה המרכזית של ראשון לציון אלא בשכונות מערב ראשון לציון.

ואגב, התחנה המרכזית של ראשון לציון אמנם נקראת תחנה מרכזית אבל היא יותר מסוף קצה מאשר תחנה מרכזית שמשמשת להחלפה של נוסעים רבים.

אתה יכול לקרוא לזה ספגטי אבל את הספגטי הזה אוכלים תושבים רבים בשכונות מערב העיר הרביעית בגודלה בישראל וקווי אוטובוס צריכים לשרת נוסעים ולא להיפך.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה לא מנהל את הוויכוח הנכון. הצעתי איך לווסת את הקו.

ל-190 יש ייעוד אחר. 190 מתחיל בראשונים ואוסף הרבה נוסעים
במרכז ראשון לציון אז הגיוני שהמסלול שלו במערב ראשון לציון יהיה בצירים ראשיים.
אבל 173 זה לא 190 מקוצר. ל-173 יש מטרה לשרת את תושבי מערב ראשון לציון.
הוא מתחיל בתחנה המרכזית כי זו תחנת קצה נוחה תפעולית לאוטובוסים, אבל הוא עושה מסלול שמשרת את קהל היעד העיקרי שלו וזה לא קהל שגר בתחנה המרכזית של ראשון לציון אלא בשכונות מערב ראשון לציון.

ואגב, התחנה המרכזית של ראשון לציון אמנם נקראת תחנה מרכזית אבל היא יותר מסוף קצה מאשר תחנה מרכזית שמשמשת להחלפה של נוסעים רבים.

אתה יכול לקרוא לזה ספגטי אבל את הספגטי הזה אוכלים תושבים רבים בשכונות מערב העיר הרביעית בגודלה בישראל וקווי אוטובוס צריכים לשרת נוסעים ולא להיפך.
אתה לא מנהל את הוויכוח הנכון. הצעתי איך לווסת את הקו.
 

DanBus43Maalit72

Active member
קו 173 הוא הכלאה של שתי מטרות שונות.

ל-190 יש ייעוד אחר. 190 מתחיל בראשונים ואוסף הרבה נוסעים
במרכז ראשון לציון אז הגיוני שהמסלול שלו במערב ראשון לציון יהיה בצירים ראשיים.
אבל 173 זה לא 190 מקוצר. ל-173 יש מטרה לשרת את תושבי מערב ראשון לציון.
הוא מתחיל בתחנה המרכזית כי זו תחנת קצה נוחה תפעולית לאוטובוסים, אבל הוא עושה מסלול שמשרת את קהל היעד העיקרי שלו וזה לא קהל שגר בתחנה המרכזית של ראשון לציון אלא בשכונות מערב ראשון לציון.

ואגב, התחנה המרכזית של ראשון לציון אמנם נקראת תחנה מרכזית אבל היא יותר מסוף קצה מאשר תחנה מרכזית שמשמשת להחלפה של נוסעים רבים.

אתה יכול לקרוא לזה ספגטי אבל את הספגטי הזה אוכלים תושבים רבים בשכונות מערב העיר הרביעית בגודלה בישראל וקווי אוטובוס צריכים לשרת נוסעים ולא להיפך.
קו 173 הוא הכלאה של שתי מטרות שונות.
מצד אחד הוא קו מאסף שמוריד ומעלה בכל בתחנות עקב כך ש קו 173 תמיד היה קו עירוני מובהק ומצד שני הוא קו אקספרס ממשה דיין לוולפסון שהפכו אותו לכזה ביולי 2011.
&nbsp
אני לא חושב שיש מקום לקו שכזה אחרי שנפתח קו 190.
&nbsp
מאז הרפורמה הקישור למכללה למנהל מחולון תלוי בקווים 57 החדש ו 129. השינוי בקו 173 ביולי 2011 עורר התנגדויות מקרב סטודנטים של המכללה.
&nbsp
 

אורי404

New member
מנסיעות שלי בקו 173, זה כן מאריך את הנסיעה דרך שכונות ראשל"צ

כי זו המטרה שלו
אנשים לא גרים בתחנה המרכזית של ראשון לציון. הם גרים בשכונות המגורים במערב ראשון לציון.
הפתלתלות המאוד מינורית הזו לא מאריכה את זמן הנסיעה אלא מקצרת אותו למרבית הנוסעים מהשכונות הללו כי זמן ההגעה לרחובות הראשיים ברגל ארוך יותר.
מנסיעות שלי בקו 173, זה כן מאריך את הנסיעה דרך שכונות ראשל"צ
כיום, כשפועל קו 190, הייתי מזיז את תחנת הקצה של קו 173 לדרום ראשון לציון. כפי שזה נעשה בנתניה הגדולה. למשל קו 602 או קו 623 מדרום העיר לתל אביב.
 
מאריך מהיכן? מהתחנה המרכזית, אבל לא מהשכונות

מנסיעות שלי בקו 173, זה כן מאריך את הנסיעה דרך שכונות ראשל"צ
כיום, כשפועל קו 190, הייתי מזיז את תחנת הקצה של קו 173 לדרום ראשון לציון. כפי שזה נעשה בנתניה הגדולה. למשל קו 602 או קו 623 מדרום העיר לתל אביב.
מאריך מהיכן? מהתחנה המרכזית, אבל לא מהשכונות
התחנה המרכזית היא תחנת קצה לאוטובוסים אבל לא למרבית הנוסעים.
לך, שאינך גר בראשון לציון זה מאריך את הדרך ליעדך כשאתה משתמש ב-173, אבל לתושבי שכונות מערב ראשון לציון זה לא מאריך את הדרך.
לגבי תחנת הקצה, אני מניח שהתחנה המרכזית היא תחנת הקצה בגלל סיבות תפעוליות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה