לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2228122,281 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?'
רעיון לפיילוט בתחבורה ציבורית- מה דעתכם?
<< ההודעה הנוכחית
23/05/2019 | 20:58
20
493
לאחרונה נתקלתי בתופעה מרגיזה בנסיעה בקווים 173\190 ממרכז ומערב ראשון לציון לת"א.
מדובר בקווי יוממים, כאשר עיקר העומס בשעות הבוקר ואחה"צ.
אומנם הקווים בבוקר יוצאים כביכול בתדירות של 10 דק ל-173 ו-15 דק ל190, אבל מה שקורה בעצם שנוצרת תופעה של אוטובוס ריק\מפוצץ עוקבים אחד אחרי השני.
כך קורה לדוגמא שקו 190 של השעה 7:15, מגיעה כבר לאזור מערב ראשון באיחור כאשר הוא מלא עד אפס מקום, ולא פעם קורה שבשלב כלשהו הוא פשוט מדלג על תחנות בשל חוסר מקום. לעומת זאת,הנסיעה של 7:30 אשר אמורה "לשמור" על מרווח של רבע שעה מזו שלפניה, מגיעה לאותן התחנות בהפרש של דקות בודדות, כאשר האוטובוס ריק כמעט לחלוטין.
מה שאני בא ואומר זה מדוע בעצם לא לבטל נסיעת ביניים, במקרה הזה את 7:30, ולהוציא שתי נסיעות במקביל ב -7:15. הרי האנשים הם אותם האנשים כל בוקר, וכן מדובר גם בדר"כ בשעות עבודה קבועות. למה בעצם לא לייעל הן את השירות לאזרח מבחינת נוחות הנסיעה וזמן ההגעה והן מבחינת ניצול יעיל יותר של המשאבים. הרי אין בעיה של הקצאת כוח אדם וכלים, אם כן אני שואל מדוע לא לנצל טוב יותר את המשאבים ולתת מענה יעיל באמת לביקוש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באופן תאורטי אתה צודק, אבל זה לא יעבוד בפועל'
באופן תאורטי אתה צודק, אבל זה לא יעבוד בפועל
23/05/2019 | 21:30
219
על פי רוב יש הפרדה די ברורה בן תחנות המיועדות להעלאה, לבין תחנות המשמשות להורדה.
ולכן יותר הגיוני, בשעות עומס,  להוציא 2 אוטובוסים במקביל, כדי שהם יבצעו את הקו בדילוגים, כלומר במידה והנהג רואה שהאוטובוס השני כבר עומד בתחנה ואין לו נוסעים להוריד בתחנה הוא מדלג על התחנה, וכך הם יבצעו את האיסוף מהר הרבה יותר ויגיעו באותו הזמן.
למרבה הצער, שיטת המכרזים של משרד התחבורה לא מתמרצת נהגים לאסוף נוסעים, ולכן הפעלה של 2 נסיעות במקביל תגרור בעקבותיהה דילוגי תחנות מרובים ללא סיבה, כשהנהג מנקה את מצפונו שהאוטובוס הבא כבר יאסוף את הנוסעים הממתינים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המקרה שאתה מתאר נשמע קצת מוזר.'
המקרה שאתה מתאר נשמע קצת מוזר.
23/05/2019 | 21:43
3
163
מההסבר שלך נשמע שאין באמת הבדל בין 190 ל-173. אלא שאם כל בוקר עובר 190 מפוצץ וכמה דקות אחריו 173 ריק, זה אומר שיש אנשים שעולים בכוונה על 190 גם בידיעה שהוא יהיה מלא ולא מחכים עוד כמה דקות ל-173 (או מקדימים בכמה דקות בשביל 173 הקודם). כמו כן אם 173 נוסע ריק אעפ"י ש-190 מדלג על תחנות זה אומר שנוסעים שרואים את 190 עובר עדיין לא עולים על 173 שמגיע אחריו. לכן הפתרון במקרה שאתה מתאר הוא כנראה פשוט להגדיל את התדירות של 190- על חשבון 173 שגם ככה נשמע שלא הרבה אנשים עושים בו שימוש או פשוט בלי קשר ל-173.
באופן כללי, אין היגיון בהוצאת אוטובוסים ביחד כי תדירות זה קונספט חשוב. כלומר, כמעט תמיד עדיף להוציא 2 אוטובוסים בהפרש של 5 דקות אחד מהשני במקום 2 אוטובוסים ביחד כל 10 דקות. כל מי שנוסע בתחבורה ציבורית יודע כמה זה מעצבן לחכות 20 דקות לאוטובוס שאמור לעבור כל 10 דקות, ואז לראות 2 אוטובוסים מגיעים ביחד. תדירות גבוהה מקטינה את הזמן הממוצע שהנוסעים מחכים בתחנות ובכך מקצרת את זמני הנסיעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'משום מה תפוז החליט לשלוח את התגובה לפני שסיימתי לכתוב אותה.'
משום מה תפוז החליט לשלוח את התגובה לפני שסיימתי לכתוב אותה.
23/05/2019 | 21:46
2
97
כדאי גם לציין שאוטובוסים שנוסעים בדבוקות יכולים לגרום ל"פקקים" בתחנות- כשאוטובוס אחד נכנס לתחנה ואז הבא אחריו נאלץ לחכות עד שהראשון מפנה את התחנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'העניין הוא שבמקרה הנוכחי אין ניצול כלל של התדירות כי מודבר '
העניין הוא שבמקרה הנוכחי אין ניצול כלל של התדירות כי מודבר
23/05/2019 | 22:29
1
79
בקוווים שכל יעודם זה ביצוע איסוף של אנשים שמתחילים לעבוד בדרך כלל ב8 וחצי במשרדים באזור עזראלי\בורסה. אין ירידה של נוסעים לפני תא
אי ירידה לפני ת"א. זה שהוצאת אוטובוס כל רבע שעה אבל הוא ריק זה לא משרת את אף אחד ולא עונה על הביקוש. אולי צריך לנסות לחשוב איך להתמקד בפיק הספציפי שקורה בין 7 ל-7 וחצי
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל הרי לא כל העובדים מתחילים לעבור ב-8:30.'
אבל הרי לא כל העובדים מתחילים לעבור ב-8:30.
23/05/2019 | 23:02
77
חלק מתחילים לעבוד יותר מוקדם וחלק יותר מאוחר. קשה לי להאמין שהאוטובוס של 7:15 מפוצץ לחלוטין וזה של 7:30 ריק. אם זה של 7:15 מפוצץ אז כנראה שגם האוטובוסים של 7:00 ושל 7:30 די מלאים. בדרך כלל אם התדירות היא פחות מאוטובוס כל 10-15 דקות ויש עומס אז מעלים את התדירות. אם התדירות היא כל 10-15 דקות ועדיין יש עומס אז מחליפים למפרקיות, ואם גם המפרקיות עמוסות- אז אפשר להעלות את תדירות הקו הבעייתי או להוסיף "קווי מזלג" שיעלו את התדירות בקטע העמוס ויתחילו ממקומות מעט שונים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם הבנתי נכון את מה שכתבת, לא ברור למה שילבת את 173 בהודעה'
אם הבנתי נכון את מה שכתבת, לא ברור למה שילבת את 173 בהודעה
24/05/2019 | 01:18
2
106
נתת דוגמה לכך ש-190 אחד מלא וזה שאחריו ריק. לא נתת דוגמה לכך שקו אחד נוסע מלא וקו שני נוסע ריק וההצעה שלך היא להוציא שני אוטובוסים באותו קו יחד, כלומר לצמצם את התדירות של 190 לפעם בחצי שעה.
 
לכן הבעיה שאתה מתאר אינה בעיה של שימוש יתר ב-190 לעומת שימוש חסר ב-173 אלא ש-190 של 7:15 אוסף ביקוש גבוה בהרבה מ-190 של 7:30.
ל-173 אין קשר לכך.
ההצעה שלך בעייתית כי אז יווצר חור של חצי שעה ב-190.
 
190 זה קו חדש ולכן יכול להיות שבמשך הזמן השימוש בו על פני הזמן יתפזר. שים לב גם שאחרי 7:40 התדירות שלו יורדת ל-20 דקות. כי הביקוש אכן קטן יותר. אבל מה שאתה מציע זה לא הפתרון. אם אכן יש ביקוש גבוה במיוחד לנסיעה של 7:15 לאורך זמן אז הפתרון הנכון זה להוסיף אוטובוס לנסיעה הזו מבלי לבטל את הנסיעה של 7:30.
 
ואגב 190 ו 173 אינם קווי יוממים כי הם פועלים ברצף מהבוקר עד הערב בשני הכיוונים, אבל ברור שיש שעות מסויימות שבהם הביקוש להם גבוה יותר מאשר בשעות אחרות, זו לא סיבה לבטל נסיעות בשעות אחרות. אם לאורך זמן הביקוש ממש נמוך אז ממילא התדירות של הקו תצומצם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נתתי את קו 173 כדוגמה לקו מקביל עם אותה התופעה'
נתתי את קו 173 כדוגמה לקו מקביל עם אותה התופעה
24/05/2019 | 08:14
74
בקיצור, אני עדיין חושב שלא מנצלים את המשאבים באופן יעיל וחבל.
המציאות בשטח מוכיחה זאת,ורק מי שנוסע כל בוקר בקווים הלללו ובשעות 
שציינתי יכול להעיד על כך. אני ספציפית ציינתי את מרווח הזמן שבין 7 ל-7 וחצי כבעייתי. ברור לי שיש עובדדים שמתחילים לפני ואחרי ובסך הכול שביצעתי נסיעות מוקמדות ומאחרות יותר היה בסדר. פשוט לדעתי בחצי שעה הזאת של הבוקר יש עומס רציני שלא מקבל מענה יעיל, על אף שניתן היה. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נסעתי כמה וכמה פעמים בקו 190 בצהרים מראשל"צ '
נסעתי כמה וכמה פעמים בקו 190 בצהרים מראשל"צ
25/05/2019 | 13:00
63
נסעתי מספר פעמים בקו 190 של שעה 15:25 מראשל"צ ושל שעה 15:45. היינו בסביבות 10 נוסעים. נכון. לא מספר גבוה. אבל זהו קו חדש וגם לא שעת העומס.
גם לקו לא ממש היה פרסום. אמנם פורסמה חוברת של שינויי קווי ראשל"צ. אבל לא פרסום ספציפית לקו המצויין הזה, אלא פרטים לאקוניים באתר האינטרנט של "אגד". 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הייתי מציע תחנות ויסות, בייחוד ל 173 הפתלתל. '
הייתי מציע תחנות ויסות, בייחוד ל 173 הפתלתל.
25/05/2019 | 00:02
11
105
בבריטניה הפתרון לאוטובוסים שבאים בבת אחת הוא תחנות ויסות במטקדים עיקריים. אם האוטובוס מגיע לתחנה לפני הזמן המיועד הוא עומד שם 2-5 דקות עד לזמן הנסיעה הרשמי ואז הוא ממשיך בדרכו. אם הוא מגיע באיחור הוא אינו עומד.
 
יש את זה גם במערכת הרכבות וזה עוזר לשמור על נסיעה לפי הלו"ז והגעה לצמתי מסילה וצווארי בקבוק לפי הלו"ז. אני מקווה שיש או שישקלו הפעלה כזו בתחנות שלפני פרוזדור האיילון העמוס (נתב"ג, לוד, הרצליה בזוג המערבי, בני ברק וצומת חולון במסילה השלישית)
 
מבחינת הנוסע תדירות היא גורם מכריע. ככל שהיא נמוכה יותר כך השימוש בתח"צ מצריך יותר דיוק והגעה מראש. ככל שהיא תדירה יותר היא מאפשרת הסתמכות נרחבת יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה פתלתל ב-173?'
מה פתלתל ב-173?
25/05/2019 | 01:10
10
40
לצפיה ב-'סיבוב האיסוף ברשל"צ. '
סיבוב האיסוף ברשל"צ.
25/05/2019 | 01:51
9
158
לצפיה ב-'צודק יצא לי לחוות את זה שגרתי בלונדון, שאוטובסים מחכים כמה ד'
צודק יצא לי לחוות את זה שגרתי בלונדון, שאוטובסים מחכים כמה ד
25/05/2019 | 10:03
104
דק בתחנה אם הגיעו טרם זמנם\ או על מנת לנסות ליצור מרווחים. 
זה תמיד היה מצחיק לשמוע ברמקול: " נוסעים יקרים, נהג האוטובס הונחה להמתין מספר דק בתחנה זו". 
אולי באמת זה יכול להוות פתרון לצווארי הבקבוק שנוצרים. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כי זו המטרה שלו'
כי זו המטרה שלו
25/05/2019 | 10:59
7
88
אנשים לא גרים בתחנה המרכזית של ראשון לציון. הם גרים בשכונות המגורים במערב ראשון לציון.
הפתלתלות המאוד מינורית הזו לא מאריכה את זמן הנסיעה אלא מקצרת אותו למרבית הנוסעים מהשכונות הללו כי זמן ההגעה לרחובות הראשיים ברגל ארוך יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ל190 מסלול איסוף ישיר והגיוני יותר. '
ל190 מסלול איסוף ישיר והגיוני יותר.
25/05/2019 | 12:44
3
148
המסלול של 173 בתוך רשל"צ עונה להגדרה "קו ספגטי". הפניות המרובות וחציית הצירים הראשיים יוצרות מצב שאי אפשר להמנע מעיכובים מצטברים.
 
המסלול שלו כולל 9 פניות שמאלה ו 4 חציות צירים ראשיים.  הוא אוסף מ 3-4 שכונות שונות משני עברי ציר ההסתדרות / רבין במסלול מאד מפותל.
 
תחנת ויסות במקום מרכזי יחסית כמו כיכר יצחק רבין וריפוד זמן הנסיעה לפני התחנה ב 5-10 דק' היו מאפשרים להשתלט על זמן הנסיעה מלוי אשכול והלאה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ל-190 יש ייעוד אחר. 190 מתחיל בראשונים ואוסף הרבה נוסעים'
ל-190 יש ייעוד אחר. 190 מתחיל בראשונים ואוסף הרבה נוסעים
25/05/2019 | 14:01
2
83
במרכז ראשון לציון אז הגיוני שהמסלול שלו במערב ראשון לציון יהיה בצירים ראשיים.
אבל 173 זה לא 190 מקוצר. ל-173 יש מטרה לשרת את תושבי מערב ראשון לציון.
הוא מתחיל בתחנה המרכזית כי זו תחנת קצה נוחה תפעולית לאוטובוסים, אבל הוא עושה מסלול שמשרת את קהל היעד העיקרי שלו וזה לא קהל שגר בתחנה המרכזית של ראשון לציון אלא בשכונות מערב ראשון לציון.
 
ואגב, התחנה המרכזית של ראשון לציון אמנם נקראת תחנה מרכזית אבל היא יותר מסוף קצה מאשר תחנה מרכזית שמשמשת להחלפה של נוסעים רבים.
 
אתה יכול לקרוא לזה ספגטי אבל את הספגטי הזה אוכלים תושבים רבים בשכונות מערב העיר הרביעית בגודלה בישראל וקווי אוטובוס צריכים לשרת נוסעים ולא להיפך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה לא מנהל את הוויכוח הנכון. הצעתי איך לווסת את הקו. '
אתה לא מנהל את הוויכוח הנכון. הצעתי איך לווסת את הקו.
25/05/2019 | 14:09
33
לצפיה ב-'קו 173 הוא הכלאה של שתי מטרות שונות.'
קו 173 הוא הכלאה של שתי מטרות שונות.
26/05/2019 | 01:18
71
מצד אחד הוא קו מאסף שמוריד ומעלה בכל בתחנות עקב כך ש קו 173 תמיד היה קו עירוני מובהק ומצד שני הוא קו אקספרס ממשה דיין לוולפסון שהפכו אותו לכזה ביולי 2011.
 
אני לא חושב שיש מקום לקו שכזה אחרי שנפתח קו 190.
 
מאז הרפורמה הקישור למכללה למנהל מחולון תלוי בקווים 57 החדש ו 129. השינוי בקו 173 ביולי 2011 עורר התנגדויות מקרב סטודנטים של המכללה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מנסיעות שלי בקו 173, זה כן מאריך את הנסיעה דרך שכונות ראשל"צ'
מנסיעות שלי בקו 173, זה כן מאריך את הנסיעה דרך שכונות ראשל"צ
25/05/2019 | 13:05
2
73
כיום, כשפועל קו 190, הייתי מזיז את תחנת הקצה של קו 173 לדרום ראשון לציון. כפי שזה נעשה בנתניה הגדולה. למשל קו 602 או קו 623 מדרום העיר לתל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מאריך מהיכן? מהתחנה המרכזית, אבל לא מהשכונות'
מאריך מהיכן? מהתחנה המרכזית, אבל לא מהשכונות
25/05/2019 | 13:55
1
56
התחנה המרכזית היא תחנת קצה לאוטובוסים אבל לא למרבית הנוסעים.
לך, שאינך גר בראשון לציון זה מאריך את הדרך ליעדך כשאתה משתמש ב-173, אבל לתושבי שכונות מערב ראשון לציון זה לא מאריך את הדרך.
לגבי תחנת הקצה, אני מניח שהתחנה המרכזית היא תחנת הקצה בגלל סיבות תפעוליות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בגדול מסכים עם רב הדברים שכתבת. לרבות המשפט האחרון'
בגדול מסכים עם רב הדברים שכתבת. לרבות המשפט האחרון
25/05/2019 | 15:05
57
כנראה, כיוון שאין מסוף במערב ראשל"צ תחנת הקצה של קו 173 היא התחנה המרכזית. 
אני אמנם אינני מתגורר בראשון לציון, אבל בפועל נמצא בה כל יום. בטרם נפתח קו 190, הייתי משתמש הרבה בקו 173 ובקו 80, שבוטל. כיום על כל פנים, כשעליי להגיע לתל אביב, אני משתמש בקו 190 וטוב שכך.
 
כשהייתי נוסע בקו 173, בשעות הצהרים ואחרי הצהרים מראשון לציון, בפועל היו הרבה עולים במחלף משה דיין. גם היו שהשתמשו מהמכללה למנהל. כיום אני פחות מעורה. בכל מקרה, אלה היו נסיעות בניגוד ליוממים.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

21:56 | 19.06.19 בטטה העצבני 61
21:34 | 19.06.19 EHP12
16:37 | 19.06.19 רדיאוטורי 22
08:08 | 19.06.19 רדיאוטורי 22
00:06 | 19.06.19 aryeri
22:55 | 18.06.19 עמוד השדרה
20:18 | 18.06.19 אורי404
14:16 | 18.06.19 האלמוני המאושר
19:49 | 17.06.19 תפוח בדבש 125
15:31 | 16.06.19 עמוד השדרה
00:06 | 16.06.19 luis13

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ