שאלה ב"היסטוריה": תחנת השלום מול תחנת סבידור

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
שאלה ב"היסטוריה": תחנת השלום מול תחנת סבידור

שאלה ב"היסטוריה": תחנת השלום מול תחנת סבידור
קראתם את הכותרת עם המילה "היסטוריה" וחשבתם שאני הולך לשאול על לפני 20 או 30 או 50 שנה. אבל לא, אני שואל על השנים האחרונות :)

מישהו זוכר במקרה מתי התחילו לעבוד על הכניסה הצפונית לסבידור, ומתי היא נפתחה לנוסעים?

ומישהו זוכר במקרה מתי התחילו לעבוד על הכניסה הדרומית לתחנת השלום? (ואם יש כאן נוסעים בזמן מהעתיד - מתי היא נפתחה לנוסעים
)

אני כמובן רוצה לעשות השוואה לגבי זמן הבנייה בעקבות המידע החדש שנגלה לנו בפורום שמועד הסיום המיועד לתחנת השלום הוא כרגע 2021
 
התחילו לעבוד - דצמבר 2015

שאלה ב"היסטוריה": תחנת השלום מול תחנת סבידור
קראתם את הכותרת עם המילה "היסטוריה" וחשבתם שאני הולך לשאול על לפני 20 או 30 או 50 שנה. אבל לא, אני שואל על השנים האחרונות :)

מישהו זוכר במקרה מתי התחילו לעבוד על הכניסה הצפונית לסבידור, ומתי היא נפתחה לנוסעים?

ומישהו זוכר במקרה מתי התחילו לעבוד על הכניסה הדרומית לתחנת השלום? (ואם יש כאן נוסעים בזמן מהעתיד - מתי היא נפתחה לנוסעים
)

אני כמובן רוצה לעשות השוואה לגבי זמן הבנייה בעקבות המידע החדש שנגלה לנו בפורום שמועד הסיום המיועד לתחנת השלום הוא כרגע 2021
התחילו לעבוד - דצמבר 2015
התמונות מ-2 בדצמבר.
הפתיחה - אוגוסט 2018.

לפי דעתי אי אפשר להסיק מהאחד על השני. גם שטח העבודות בסבידור מצפון לתחנה היה יותר ידידותי לקבלן.



 

Bus Nerd

Active member
השלום אכן פרויקט מסובך יותר בגלל הגג ושטח העבודה המצומצם

התחילו לעבוד - דצמבר 2015
התמונות מ-2 בדצמבר.
הפתיחה - אוגוסט 2018.

לפי דעתי אי אפשר להסיק מהאחד על השני. גם שטח העבודות בסבידור מצפון לתחנה היה יותר ידידותי לקבלן.
השלום אכן פרויקט מסובך יותר בגלל הגג ושטח העבודה המצומצם
אבל היסודות למבנה התחנה החדש בשלום היו קיימים כבר, ולא היה צריך להאריך רציפים או לסדר מחדש מסילות. הטענה שלי היא שאם היו בוחרים מבנה פשוט יותר עם גג סולידי כמו בסבידור היו יכולים לסיים את זה שלושה חודשים מהיום, במקום לגרור את זה עד 2021
 

matrix200200

Active member
זה ברור, אבל ההשוואה הזאת לדעתי יותר מורכבת

השלום אכן פרויקט מסובך יותר בגלל הגג ושטח העבודה המצומצם
אבל היסודות למבנה התחנה החדש בשלום היו קיימים כבר, ולא היה צריך להאריך רציפים או לסדר מחדש מסילות. הטענה שלי היא שאם היו בוחרים מבנה פשוט יותר עם גג סולידי כמו בסבידור היו יכולים לסיים את זה שלושה חודשים מהיום, במקום לגרור את זה עד 2021
זה ברור, אבל ההשוואה הזאת לדעתי יותר מורכבת
הוספת המסוף בתחנת השלום כבר דרשה (ועוד תדרוש לדעתי) סגירות איילון.
יש לזה גם קושי לוגיסטי (הצורך בהכנות) וגם קושי פוליטי (הרי ברור שצריכים לבצע את הסגירות בסופי שבוע.
בתחנת סבידור, לא מדובר בקונסטרוקציות מורכבות מברזל שמצריכות את כל זה, אלה בבניין פשוט שדרש יציקות רגילות למדי.
מה שאני מנסה להגיד זה שבעצם זה לא רק כמות העבודות אלה גם סוג העבודות הנדרשות.
 

Bus Nerd

Active member
אבל האם היה ניתן לבנות את הכניסה של תחנת השלום בלי הבלאגן?

זה ברור, אבל ההשוואה הזאת לדעתי יותר מורכבת
הוספת המסוף בתחנת השלום כבר דרשה (ועוד תדרוש לדעתי) סגירות איילון.
יש לזה גם קושי לוגיסטי (הצורך בהכנות) וגם קושי פוליטי (הרי ברור שצריכים לבצע את הסגירות בסופי שבוע.
בתחנת סבידור, לא מדובר בקונסטרוקציות מורכבות מברזל שמצריכות את כל זה, אלה בבניין פשוט שדרש יציקות רגילות למדי.
מה שאני מנסה להגיד זה שבעצם זה לא רק כמות העבודות אלה גם סוג העבודות הנדרשות.
אבל האם היה ניתן לבנות את הכניסה של תחנת השלום בלי הבלאגן?
אם לא היה את הקטע האדריכלי הדי מטופש של לבנות העתק של הצד השני, והיו בונים משהו סולידי ופשוט מבטון כמו סבידור - היה אפשר לגמור בפשוט יותר. גם אם היו עושים את כל הברזל למטה כמו שעשו, אם היו עושים גג פחות מסובך כמו בסבידור - היה אפשר לגמור בפשוט יותר.

הנקודה בהשוואה הזו היא לנסות לברר בערך כמה זמן מתבזבז לנו בגלל השטות הזו.
 

matrix200200

Active member
אנחנו יודעים די בדיוק כמה זמן זה לוקח

אבל האם היה ניתן לבנות את הכניסה של תחנת השלום בלי הבלאגן?
אם לא היה את הקטע האדריכלי הדי מטופש של לבנות העתק של הצד השני, והיו בונים משהו סולידי ופשוט מבטון כמו סבידור - היה אפשר לגמור בפשוט יותר. גם אם היו עושים את כל הברזל למטה כמו שעשו, אם היו עושים גג פחות מסובך כמו בסבידור - היה אפשר לגמור בפשוט יותר.

הנקודה בהשוואה הזו היא לנסות לברר בערך כמה זמן מתבזבז לנו בגלל השטות הזו.
אנחנו יודעים די בדיוק כמה זמן זה לוקח
(לפי המסמך סדר גודל של שנה).
 

down und

New member
התמונה הראשונה (הימנית)

התחילו לעבוד - דצמבר 2015
התמונות מ-2 בדצמבר.
הפתיחה - אוגוסט 2018.

לפי דעתי אי אפשר להסיק מהאחד על השני. גם שטח העבודות בסבידור מצפון לתחנה היה יותר ידידותי לקבלן.
התמונה הראשונה (הימנית)
זו שרואים בה קרון כח של רכבת באי הרציפים האמצעי,
זו תמונה שלפי הבנתי צולמה בדרום התחנה עם הפנים צפונה.
לכן אי אפשר לראות בה את העבודות על הכניסה הצפונית.
 

Bus Nerd

Active member
אני לא בטוח שאתה צודק

התמונה הראשונה (הימנית)
זו שרואים בה קרון כח של רכבת באי הרציפים האמצעי,
זו תמונה שלפי הבנתי צולמה בדרום התחנה עם הפנים צפונה.
לכן אי אפשר לראות בה את העבודות על הכניסה הצפונית.
אני לא בטוח שאתה צודק
שים לב לשני דברים: קרון הכוח לא במצב ניהוג - אפשר לראות לפי זה שאורות הבלם האדומים דלוקים ואורות הנסיעה הלבנים כבויים. בנוסף, יש מגדלים + מגדלים בבנייה ברקע התמונה, וכידוע אין הרבה מגדלים מצפון לסבידור, בעיקר לא כאלו עם לוגואים עליהם. לכן נראה שהיא דווקא צולמה בצפון התחנה עם הפנים דרומה.
 

down und

New member
כנראה שאתה צודק

אני לא בטוח שאתה צודק
שים לב לשני דברים: קרון הכוח לא במצב ניהוג - אפשר לראות לפי זה שאורות הבלם האדומים דלוקים ואורות הנסיעה הלבנים כבויים. בנוסף, יש מגדלים + מגדלים בבנייה ברקע התמונה, וכידוע אין הרבה מגדלים מצפון לסבידור, בעיקר לא כאלו עם לוגואים עליהם. לכן נראה שהיא דווקא צולמה בצפון התחנה עם הפנים דרומה.
כנראה שאתה צודק
הדבר היחיד ששכנע אותי בזה הוא שרואים את המספרים 1 ובעיקר 2
כשלט רציף בצד ימין של התמונה.

אני הייתי בטוח שהמגדלים בצד ימין למעלה הם מגדלי הבורסה (מלון סיטי טאור +
בית גיבור ספורט + רוגובין) אבל אם רציפים 1;2 הם בצד ימין, כלומר מבט מצפון לדרום
אזי המגדלים בתמונה הם מערבית לתחנה בעוד שהמגדלים שאני מדבר עליהם
הם מזרחית לתחנה.
אם כך צביר לניחא, אופס, סביר להניח, שמדובר במגדלים של אזור אולמי רסיטל
לשעבר (כיום בערך מידטאוון ת"א וכן מגדלי הצעירים ועוד כמה מגדלים שלא יודע
את שמם, בדבוקת המגדלים שמתחילה בשלושת מגדלי עזריאלי ונמשכת
ברצף עד מגדלי הצעירים שהם בקצה בגין פינת ערבי נחל).
 
אכן התמונה היא מצפון דרומה, ורואים בדיוק את תחילת העבודות

כנראה שאתה צודק
הדבר היחיד ששכנע אותי בזה הוא שרואים את המספרים 1 ובעיקר 2
כשלט רציף בצד ימין של התמונה.

אני הייתי בטוח שהמגדלים בצד ימין למעלה הם מגדלי הבורסה (מלון סיטי טאור +
בית גיבור ספורט + רוגובין) אבל אם רציפים 1;2 הם בצד ימין, כלומר מבט מצפון לדרום
אזי המגדלים בתמונה הם מערבית לתחנה בעוד שהמגדלים שאני מדבר עליהם
הם מזרחית לתחנה.
אם כך צביר לניחא, אופס, סביר להניח, שמדובר במגדלים של אזור אולמי רסיטל
לשעבר (כיום בערך מידטאוון ת"א וכן מגדלי הצעירים ועוד כמה מגדלים שלא יודע
את שמם, בדבוקת המגדלים שמתחילה בשלושת מגדלי עזריאלי ונמשכת
ברצף עד מגדלי הצעירים שהם בקצה בגין פינת ערבי נחל).
אכן התמונה היא מצפון דרומה, ורואים בדיוק את תחילת העבודות
כלומר, תחילת חסימת מרכזי הרציפים לצורך תחילת הקמת המסוף.
התמונה השנייה פונה צפונה ומראה שעל הגשר עדיין לא החלו שום עבודות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה