נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!

מצב
הנושא נעול.

YuMi2017

Member
אשדוד כנראה תיכנס לשם ב-2019

ועוד קצת תובנות
כבר יש 4 תחנות עם מעל 3 מליון נוסעים בשנה, כאשר גם תל אביב ההגנה וגם ת"א האוניברסיטה חוצות את הרף הזה (האוניברסיטה עברה אותו כבר בשנה שעברה).
לעומת זאת במועדון ליגת העל - מעל 2 מליון נוספות עוד 2 תחנות בלבד, חיפה חוף הכרמל ורחובות. ליגת העל מורכבת עדיין אם כן מ-6 תחנות בלבד, האחראיות על כ-37% מהנוסעים העולים (וגם לפי השיטה של יובל של ממוצע עולים ירודים התמונה דומה).
בליגה הלאומית יש 18 תחנות בין 1-2 מליון. וגם הן אחראיות לכ-37%.

בכל תחנה יש בממוצע כמליון נוסעים, יש לנו 24 תחנות מעליה ו-43 מתחתיה.
החציון הוא בין תחנה 33 לתחנה 34 כלומר בין בני ברק לקרית גת ועומד על כ-630,000 נוסעים. 85% מהנוסעים עולים בתחנות שנמצאות בחציון העליון.

ניפוח הנוסעים בתחנות החדשות לשנה שלמה היה מעלה את קרית מלאכי ורעננה מערב למעל 100,000 נוסעים ומוציא אותן מרשימת הבושה המוחלטת. לרעננה דרום גם זה לא עוזר. אבל לפחות אנחנו יודעים שמדובר בתחנה עם שירות "לא אפוי", כלומר ברור שזה מצב זמני.
ירושלים יצחק נבון "מריחה את המליון מלמטה", אם נכפיל רק פי 3, היא מתמקמת במקום ה-28 שזה קצת יותר גבוה ממה שחשבתי. אם ניקח בחשבון שגם היא לא אפויה אז התחזית שהיא תתברג בעוד כמה שנים בחמישיה הראשונה ואפילו בטופ שלה לא נראית מופרכת במיוחד. היא בהחלט עשויה מחומר של מועדון ה-3 מליון ומעלה.
אשדוד כנראה תיכנס לשם ב-2019
קרובים מאוד ל-2 מיליון נוסעים.
האם יש צפי לשדרוג התחנה שם? התחנה קורסת תחת העומס
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי 1 עד 4:

ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:
  1. התחנה הבכירה של ישראל היא תל אביב השלום: 7.54M עולים, 7.46M יורדים. הממוצע בין מספר הנוסעים העולים למספר הנוסעים היורדים (שזו לדעתי דרך המדידה הנכונה ביותר) מעמיד אותה על 7.5M נוסעים בשנה או 28,463 נוסעים ליום. יריבתה המסורתית – מי שהוליכה בבטחה את הטבלה במשך שנים ארוכות – ת"א מרכז מפגרת אחריה בכל קטגוריה ומסתפקת ב- 6.93M נוסעים בשנה, כאלפיים נוסעים פחות ביום ממוצע.
  2. בתחנת ירושלים החדשה השתמשו כרבע מיליון נוסעים בשלושה חודשים וקצת בהן פעלה. לעומת זאת יש ירידה בכל התחנות הקרובות אליה: מלחה (100K פחות!), מודיעין מרכז (135K), פאתי מודיעין (38K), בית שמש (60K) והמפתיע מכולם – ירידת מה בנתב"ג. לפחות שניים מבכירי הפורום הניחו בהגיון רב שנתב"ג תרוויח בגדול מהפעלת הקו לירושלים במתכונתו הנוכחית. הטבלה אולי לא משקרת אך היא בהחלט מתעתעת....
  3. בעוד שבמלחה (התחנה הכושלת של השנה – ירידה של 47%) הירידה מוסברת במעבר חלק מהנוסעים לתחנה עדיפה עליה – בתחנות האחרות זה כנראה פועל יוצא של שיבושים בפעילות הקווים. "עמוד השדרה" הזכיר לנו את פיצול הקו לבית שמש – מה שיכול להסביר הן את הירידה של בית שמש ונתח נוסף מהירידה של מלחה.
  4. בשתי תחנות רעננה יחד השתמשו קרוב ל 110K נוסעים בחצי שנה. התוצאה הדי חלשה מוסברת על יד מסלול לא אטרקטיבי.
  5. תחנת ק. מלאכי זכתה ב- 52K נוסעים המהווים, בהערכת אצבע שלי, 150K נוסעים בשנה.
  6. תחנת כרמיאל היא בברור המוצלחת מבין התחנות שנפתחו בשנים האחרונות – 926K נוסעים לשנה המליאה הראשונה ויש לצפות שבקרוב מאוד, עם החזרת השירות לרמה שלפני הפעלת הקו לירושלים, תשבור את מחסום המיליון. אחיהוד מדשדשת עם 135K, והיא התחנה החלשה ברשת (לא כולל החדשות שפעלו חלקית) אחרי מלחה. כמו שצפה "עמוד השדרה" – חלק מנוסעי התחנות הללו נגרעו מתחנת עכו שאיבדה ב 2018 237K נוסעים – במספרים מוחלטים זה יותר מאשר כל תחנה אחרת.
  7. המפסידה הגדולה הנוספת היא תחנת הראשונים הוותיקה – 37% אותם יש ליחס להידרדרות השירות אליה.
  8. המצטיינת הדי מפתיעה: נתניה ספיר עלתה ב 43% ושברה את מחסום החצי מיליון. דוז פואה! "הרוכב לאוטובוסים" אכן צפה שהיא תמשיך להתחזק אך ספק אם גם הוא העריך שמדובר יהיה בהיקף שכזה. שכנותיה המיידיות – בית יהושע ונתניה – דרכו במקום, ניתן להניח שלו תחנת ספיר לא הייתה קיימת היו שתיהן עולות באחוזים אחדים (בדומה לחדרה והרצליה) מכאן שמרבית העלייה של תחנת ספיר היא על חשבונן. היקף הנסועה בתחנת ספיר כיום עולה על מחצית מזה של בית יהושע.
  9. הסגנית המפתיעה מבחינת אחוזים היא תחנת באר יעקב הצנועה שעלתה ב 23% שלגביה מדובר בתוספת של 70 אלף נוסעים. יתכן בהחלט שחלקם הם פליטי תחנת ראשונים.
לגבי 1 עד 4:
1: השלום מאד שימושית ומחוברת למוקדים רבים במרחק הליכה - עירוניות אמיתית. השימוש בה נעים יותר מבת"א מרכז - אם הדרקונים שמחייבת אוטובוסים משלימים או הליכה ארוכה. לטעמי חסר שירות אוטובוסים רוחבי טוב ממנה לבן יהודה או הרברט סמואל שיצמצם את אורכי הקווים בתל אביב מה X של ההגנה ואם הדרקונים. אציין שכנוסע במערכות מורכבות אני מעדיף לעיתים תחנות עם מספר רציפים מצומצם לצרכי החלפה (נתון שלא נספר) כי הן קלות יותר להבנה. מעניין שרק עכשיו התחנה העירונית ביותר באיילון ניצחה במצעד.
&nbsp
2: ב 2018 ירושלים נבון סבלה ממספר הגבלות בירוקרטיות שהקשו על השימוש בה:
א. שני חודשים של "שוברים" לרכבת ספציפית, דבר שהפך איחור לבלתי אפשרי (אישית הגעתי לתחנה באיחור כזה לפחות פעם אחת בזמן הביקור בפברואר, חצי שעת המתנה עדיפה בעיניי על דרישה להדפיס שובר או סירוב כניסה).
ב. לו"ז הרצה שהסתיים ב 7 בערב ולא כלל ימי ו' ומוצ"ש. הלו"ז הזה הכפיל את זמן הנסיעה של הנוחתים בנתב"ג ולא איפשר ליוממים לתל אביב חיי פנאי וחברה אחרי שעות העבודה בהתבסס על הרכבת.
את ההמתנה הקצרה של 5-10 דקות בנתב"ג אפשר עוד לסבול אם חושבים על הקו כקו ענף באופן זמני. כשהקו יגיע לאיילון ויתמשק ישירות עם כל הרשת ללא המתנה כפולה יהיה לו עתיד מזהיר.
&nbsp
3. מלחה תמיד היתה העמדת פנים כאילו יש רכבת בירושלים. המיקום בעייתי, הנסיעה טובה בעיקר כחוויה נופית, הפיצול בבית שמש והדיווחים על חוסר התיאום שם הופכים את העסק ללא כדאי. העתיד התחבורתי של מבנה התחנה המודרני הוא בחיבור צפונה לקו החדש, העתיד של הקו ההיסטורי הוא בהסבה לרכבת היסטורית ואני מקווה שימצא לה מבנה מתאים ממזרח לתחנה כי התחנה הקיימת אינה היסטורית מספיק. אינני מאמין שניתן להריץ רכבות היסטוריות לחאן אז יתכן שהפשרה היא מבנה במקור חיים.
&nbsp
4. תחנות רעננה: החיבור האוטובוסי אליהן בשעות השפל, כאשר יש רכבת כל חצי שעה, הוא בעייתי ביותר כי אין תיאום זמנים. נסעתי לרעננה פעמיים, ובכל פעם התחנה שבחרתי לרדת בה השתנתה לפי לו"ז האוטובוסים שלידה. בכל פעם היתה תחנה עם אוטובוס שיגיע תוך כ 5 דק' מהגעת הרכבת ותחנה שהאוטובוס יגיע תוך 15-20 דקות! בהתחשב בכך שיעדי לא היה אקזוטי במיוחד אלא במרחק הליכה מרחוב אחוזה על כל קוויו הדבר חמטר ביותר. גם בהגעה לרכבת היה חוסר תיאום דומה, אוטובוסים שמביאים את הנוסע לתחנה 20 דקות לפני צאת הרכבות. לטעמי האלמנט הזה מגביל בדיוק כמו הסיבוב בכיוון הלא נכון בלולאת השרון. ראיתי את חניון האיילון ב 6 בערב מהרכבת אז אל תמכרו לי אוטובוסים בינעירוניים, אבל חוסר התיאום לרכבת בעייתי. כמו כן החיבורים בין התחנות לתחנות האוטובוסים בעייתיות. ברעננה דרום צריך לחשוב על מסוע או מנהרת הולכי רגל ומסוע למסוף צומת רעננה. ברעננה מערב צריך לירות במי שתיכנן את היציאה למגרש הריק שמצפון לתחנה במקום לשדרות ירושלים. ברשל"צ דיין יש יציאות משני עברי שדרות משה דיין אז זה לא רעיון שלא הגיע ארצה. בבריטניה נהוג שתחנה עירונית ליד כביש על גשר נפתחת לגשר.
 

GLSRA

Active member
לדעתי העלייה בתחנת באר יעקב לא מיצתה את עצמה

ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:
  1. התחנה הבכירה של ישראל היא תל אביב השלום: 7.54M עולים, 7.46M יורדים. הממוצע בין מספר הנוסעים העולים למספר הנוסעים היורדים (שזו לדעתי דרך המדידה הנכונה ביותר) מעמיד אותה על 7.5M נוסעים בשנה או 28,463 נוסעים ליום. יריבתה המסורתית – מי שהוליכה בבטחה את הטבלה במשך שנים ארוכות – ת"א מרכז מפגרת אחריה בכל קטגוריה ומסתפקת ב- 6.93M נוסעים בשנה, כאלפיים נוסעים פחות ביום ממוצע.
  2. בתחנת ירושלים החדשה השתמשו כרבע מיליון נוסעים בשלושה חודשים וקצת בהן פעלה. לעומת זאת יש ירידה בכל התחנות הקרובות אליה: מלחה (100K פחות!), מודיעין מרכז (135K), פאתי מודיעין (38K), בית שמש (60K) והמפתיע מכולם – ירידת מה בנתב"ג. לפחות שניים מבכירי הפורום הניחו בהגיון רב שנתב"ג תרוויח בגדול מהפעלת הקו לירושלים במתכונתו הנוכחית. הטבלה אולי לא משקרת אך היא בהחלט מתעתעת....
  3. בעוד שבמלחה (התחנה הכושלת של השנה – ירידה של 47%) הירידה מוסברת במעבר חלק מהנוסעים לתחנה עדיפה עליה – בתחנות האחרות זה כנראה פועל יוצא של שיבושים בפעילות הקווים. "עמוד השדרה" הזכיר לנו את פיצול הקו לבית שמש – מה שיכול להסביר הן את הירידה של בית שמש ונתח נוסף מהירידה של מלחה.
  4. בשתי תחנות רעננה יחד השתמשו קרוב ל 110K נוסעים בחצי שנה. התוצאה הדי חלשה מוסברת על יד מסלול לא אטרקטיבי.
  5. תחנת ק. מלאכי זכתה ב- 52K נוסעים המהווים, בהערכת אצבע שלי, 150K נוסעים בשנה.
  6. תחנת כרמיאל היא בברור המוצלחת מבין התחנות שנפתחו בשנים האחרונות – 926K נוסעים לשנה המליאה הראשונה ויש לצפות שבקרוב מאוד, עם החזרת השירות לרמה שלפני הפעלת הקו לירושלים, תשבור את מחסום המיליון. אחיהוד מדשדשת עם 135K, והיא התחנה החלשה ברשת (לא כולל החדשות שפעלו חלקית) אחרי מלחה. כמו שצפה "עמוד השדרה" – חלק מנוסעי התחנות הללו נגרעו מתחנת עכו שאיבדה ב 2018 237K נוסעים – במספרים מוחלטים זה יותר מאשר כל תחנה אחרת.
  7. המפסידה הגדולה הנוספת היא תחנת הראשונים הוותיקה – 37% אותם יש ליחס להידרדרות השירות אליה.
  8. המצטיינת הדי מפתיעה: נתניה ספיר עלתה ב 43% ושברה את מחסום החצי מיליון. דוז פואה! "הרוכב לאוטובוסים" אכן צפה שהיא תמשיך להתחזק אך ספק אם גם הוא העריך שמדובר יהיה בהיקף שכזה. שכנותיה המיידיות – בית יהושע ונתניה – דרכו במקום, ניתן להניח שלו תחנת ספיר לא הייתה קיימת היו שתיהן עולות באחוזים אחדים (בדומה לחדרה והרצליה) מכאן שמרבית העלייה של תחנת ספיר היא על חשבונן. היקף הנסועה בתחנת ספיר כיום עולה על מחצית מזה של בית יהושע.
  9. הסגנית המפתיעה מבחינת אחוזים היא תחנת באר יעקב הצנועה שעלתה ב 23% שלגביה מדובר בתוספת של 70 אלף נוסעים. יתכן בהחלט שחלקם הם פליטי תחנת ראשונים.
לדעתי העלייה בתחנת באר יעקב לא מיצתה את עצמה
כפי שכתבתי לא פעם, הבניהה באיזור התחנה, במרחק של מאות מטרים (מרחק הליכה מהתחנה) פשוט לא מפסיקה, ועדיין לא סיימו לאכלס את כל הבניינים. לא אתפלא אם בשנה הבאה יראו בתחנה זו עלייה נוספת. כמו כן ייתכן שחלק מנוסעים שהיו עולים לרכבת בתחנת ראשונים, נוסעים עם הרכב עד לתחנת באר יעקב כדי "להימנע" מהחלפת רכבת בלוד
 

אדיה

New member
וניתוח ראשוני על פי קוים:

נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:

http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf

ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.

תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:

מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?

את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

יובל
וניתוח ראשוני על פי קוים:
  1. קו העמק - הקו המצטיין: כל תחנותיו עלו באופן נאה מעבר לשיעור העלייה הארצי: בית שאן (10%), עפולה (14%), מגדל העמק (16%), יקנעם (19%). מספר הנוסעים בארבע תחנות הקו הסתכם בכ- K960 – עליה של K121 בהשוואה לשנה הקודמת. הנסועה בקו זה היא מעט יותר מזו של תחנת כרמיאל לבדה.
  2. קו העיירות בדרום: כל התחנות בו עלו (אופקים 9%, נתיבות 10%, שדרות 4%) וזה מצטרף לעליות טובות למדי של תחנות ההמשך: אשקלון (7%), אשדוד (9%) ויבנה מערב (10%) כך שביצועי האזור כולו השתפרו כפליים לעומת הממוצע הארצי.
  3. הקו הסכיזופרני – קו השרון: התחנה החזקה של הקו היא בבירור קריית אריה (רושמת עליה מרשימה של 14% - שנה שניה ברציפות של עליה ביותר ממאה אלף נוסעים), אבל כ"ס נורדאו ובני ברק רשמו עליה ממוצעת, ראש העין קפאה, וסגולה והוד השרון נמנות על מאכזבות השנה עם צניחה של 15%.
  4. אזור המפרץ והקריות: בעוד שנהריה וחוף הכרמל כמעט לא עלו, ועכו איבדה מעל מאתיים ושלושים אלף נוסעים, ביתר תחנות האזור נרשמה עליה נאה: לב המפרץ 13%, ק. מוצקין 12%, חוצות המפרץ 12%, בת גלים 9%, ק. חיים 7%, חיפה מרכז 7%.
 

easyn

New member
סגולה דווקא עלתה אופן מפתיע

וניתוח ראשוני על פי קוים:
  1. קו העמק - הקו המצטיין: כל תחנותיו עלו באופן נאה מעבר לשיעור העלייה הארצי: בית שאן (10%), עפולה (14%), מגדל העמק (16%), יקנעם (19%). מספר הנוסעים בארבע תחנות הקו הסתכם בכ- K960 – עליה של K121 בהשוואה לשנה הקודמת. הנסועה בקו זה היא מעט יותר מזו של תחנת כרמיאל לבדה.
  2. קו העיירות בדרום: כל התחנות בו עלו (אופקים 9%, נתיבות 10%, שדרות 4%) וזה מצטרף לעליות טובות למדי של תחנות ההמשך: אשקלון (7%), אשדוד (9%) ויבנה מערב (10%) כך שביצועי האזור כולו השתפרו כפליים לעומת הממוצע הארצי.
  3. הקו הסכיזופרני – קו השרון: התחנה החזקה של הקו היא בבירור קריית אריה (רושמת עליה מרשימה של 14% - שנה שניה ברציפות של עליה ביותר ממאה אלף נוסעים), אבל כ"ס נורדאו ובני ברק רשמו עליה ממוצעת, ראש העין קפאה, וסגולה והוד השרון נמנות על מאכזבות השנה עם צניחה של 15%.
  4. אזור המפרץ והקריות: בעוד שנהריה וחוף הכרמל כמעט לא עלו, ועכו איבדה מעל מאתיים ושלושים אלף נוסעים, ביתר תחנות האזור נרשמה עליה נאה: לב המפרץ 13%, ק. מוצקין 12%, חוצות המפרץ 12%, בת גלים 9%, ק. חיים 7%, חיפה מרכז 7%.
סגולה דווקא עלתה אופן מפתיע
לפי הטבלאות סגולה עלתה מ-4.6K ל-5.3K וזה מפתיע כי ציפיתי שאחרי סגירת המרכז המסחרי היא תהפוך לתחנת רפאים.
לגבי נתב"ג, אני מניח שרוב מוחלט של הנוסעים מירושלים - נבון לנתב"ג המשיכו לתל-אביב והלאה או חזרו על עקבותיהם בלי לצאת מהתחנה. כמו כן, השיבושים בקו מודיעין-תל-אביב השפיעו לרעה גם על תחנת נתב"ג, אם כי לא באותה רמה כמו על תחנות פאתי מודיעין (ירידה מ-2.1K ל-1.9K) ומודיעין מרכז (ירידה מ-9.2K ל-7.9K).
 

אדיה

New member
צודק, טעות שלי!

סגולה דווקא עלתה אופן מפתיע
לפי הטבלאות סגולה עלתה מ-4.6K ל-5.3K וזה מפתיע כי ציפיתי שאחרי סגירת המרכז המסחרי היא תהפוך לתחנת רפאים.
לגבי נתב"ג, אני מניח שרוב מוחלט של הנוסעים מירושלים - נבון לנתב"ג המשיכו לתל-אביב והלאה או חזרו על עקבותיהם בלי לצאת מהתחנה. כמו כן, השיבושים בקו מודיעין-תל-אביב השפיעו לרעה גם על תחנת נתב"ג, אם כי לא באותה רמה כמו על תחנות פאתי מודיעין (ירידה מ-2.1K ל-1.9K) ומודיעין מרכז (ירידה מ-9.2K ל-7.9K).
צודק, טעות שלי!
 

orenhz

Member
פתיחת המעבר הישיר להולכי רגל מכביש 40 לתחנת סגולה

סגולה דווקא עלתה אופן מפתיע
לפי הטבלאות סגולה עלתה מ-4.6K ל-5.3K וזה מפתיע כי ציפיתי שאחרי סגירת המרכז המסחרי היא תהפוך לתחנת רפאים.
לגבי נתב"ג, אני מניח שרוב מוחלט של הנוסעים מירושלים - נבון לנתב"ג המשיכו לתל-אביב והלאה או חזרו על עקבותיהם בלי לצאת מהתחנה. כמו כן, השיבושים בקו מודיעין-תל-אביב השפיעו לרעה גם על תחנת נתב"ג, אם כי לא באותה רמה כמו על תחנות פאתי מודיעין (ירידה מ-2.1K ל-1.9K) ומודיעין מרכז (ירידה מ-9.2K ל-7.9K).
פתיחת המעבר הישיר להולכי רגל מכביש 40 לתחנת סגולה
גם השפיעה על כמות הנוסעים.
נוסעים רבים משתמשים כעת בתחנות החדשות על הגשר להגיע להוד"ש/כפ"ס, וכמובן גם לפ"ת, בשכונותיה המזרחיות בעיקר.
 
המרכז המסחרי נסגר בתחילת 2019

סגולה דווקא עלתה אופן מפתיע
לפי הטבלאות סגולה עלתה מ-4.6K ל-5.3K וזה מפתיע כי ציפיתי שאחרי סגירת המרכז המסחרי היא תהפוך לתחנת רפאים.
לגבי נתב"ג, אני מניח שרוב מוחלט של הנוסעים מירושלים - נבון לנתב"ג המשיכו לתל-אביב והלאה או חזרו על עקבותיהם בלי לצאת מהתחנה. כמו כן, השיבושים בקו מודיעין-תל-אביב השפיעו לרעה גם על תחנת נתב"ג, אם כי לא באותה רמה כמו על תחנות פאתי מודיעין (ירידה מ-2.1K ל-1.9K) ומודיעין מרכז (ירידה מ-9.2K ל-7.9K).
המרכז המסחרי נסגר בתחילת 2019
 
הירידה בהוד השרון לא מפתיעה מכיוון שתחנת רעננה דרום לקחה

וניתוח ראשוני על פי קוים:
  1. קו העמק - הקו המצטיין: כל תחנותיו עלו באופן נאה מעבר לשיעור העלייה הארצי: בית שאן (10%), עפולה (14%), מגדל העמק (16%), יקנעם (19%). מספר הנוסעים בארבע תחנות הקו הסתכם בכ- K960 – עליה של K121 בהשוואה לשנה הקודמת. הנסועה בקו זה היא מעט יותר מזו של תחנת כרמיאל לבדה.
  2. קו העיירות בדרום: כל התחנות בו עלו (אופקים 9%, נתיבות 10%, שדרות 4%) וזה מצטרף לעליות טובות למדי של תחנות ההמשך: אשקלון (7%), אשדוד (9%) ויבנה מערב (10%) כך שביצועי האזור כולו השתפרו כפליים לעומת הממוצע הארצי.
  3. הקו הסכיזופרני – קו השרון: התחנה החזקה של הקו היא בבירור קריית אריה (רושמת עליה מרשימה של 14% - שנה שניה ברציפות של עליה ביותר ממאה אלף נוסעים), אבל כ"ס נורדאו ובני ברק רשמו עליה ממוצעת, ראש העין קפאה, וסגולה והוד השרון נמנות על מאכזבות השנה עם צניחה של 15%.
  4. אזור המפרץ והקריות: בעוד שנהריה וחוף הכרמל כמעט לא עלו, ועכו איבדה מעל מאתיים ושלושים אלף נוסעים, ביתר תחנות האזור נרשמה עליה נאה: לב המפרץ 13%, ק. מוצקין 12%, חוצות המפרץ 12%, בת גלים 9%, ק. חיים 7%, חיפה מרכז 7%.
הירידה בהוד השרון לא מפתיעה מכיוון שתחנת רעננה דרום לקחה
ממנה את הנוסעים של אזור התעשיה ברעננה ותחנת כפר סבא יותר אטרקטיבית ממנה.
לתחנת ראש העין אין כיום מנועי צמיחה כי השירות האוטובוסי בין ראש העין לתל אביב מאוד השתפר בשנים האחרונות ונפתחו קווים 477 ו 478 המהירים.
הצמיחה של קרית אריה גם לא מפתיעה בגלל שיפור הקישוריות אליה ובגלל הגידול של שכונת נוה גן.
אבל קרית אריה הולכת לספוג מכה קשה בסוף השנה, אלא אם כן יהיו חדשות רשמיות על שינוי בתכנון בעקבות השלמת לולאת השרון.
 
דבר נוסף לגבי הוד השרון - היא הייתה סגורה במשך יותר מחודש

הירידה בהוד השרון לא מפתיעה מכיוון שתחנת רעננה דרום לקחה
ממנה את הנוסעים של אזור התעשיה ברעננה ותחנת כפר סבא יותר אטרקטיבית ממנה.
לתחנת ראש העין אין כיום מנועי צמיחה כי השירות האוטובוסי בין ראש העין לתל אביב מאוד השתפר בשנים האחרונות ונפתחו קווים 477 ו 478 המהירים.
הצמיחה של קרית אריה גם לא מפתיעה בגלל שיפור הקישוריות אליה ובגלל הגידול של שכונת נוה גן.
אבל קרית אריה הולכת לספוג מכה קשה בסוף השנה, אלא אם כן יהיו חדשות רשמיות על שינוי בתכנון בעקבות השלמת לולאת השרון.
דבר נוסף לגבי הוד השרון - היא הייתה סגורה במשך יותר מחודש
לקראת פתיחת תחנות רעננה.
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/hod_hasharon.aspx[/URL]
 

GLSRA

Active member

3718

Member
תחנות רעננה עם ממוצע חודשי נמוך מאד יחסית להוד"ש וכ"ס

לדעתי זה מסביר את הירידה כי הפתיחה של רעננה לא מדי השפיע
תחנות רעננה עם ממוצע חודשי נמוך מאד יחסית להוד"ש וכ"ס
כמובן שאפשר להסביר זאת בעובדה שנפתחו ביולי 2018, אבל בתור מי שמשתמש בהם קבוע , לדעתי זה ממשיך ככה גם ב 2019 . התחנות ריקות יחסית להוד"ש וכ"ס.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
היום אוטובוס מרעננה לתל אביב מהיר יותר מהרכבת

תחנות רעננה עם ממוצע חודשי נמוך מאד יחסית להוד"ש וכ"ס
כמובן שאפשר להסביר זאת בעובדה שנפתחו ביולי 2018, אבל בתור מי שמשתמש בהם קבוע , לדעתי זה ממשיך ככה גם ב 2019 . התחנות ריקות יחסית להוד"ש וכ"ס.
&nbsp
היום אוטובוס מרעננה לתל אביב מהיר יותר מהרכבת
כל עוד זה המצב התחנות יישארו יחסית ריקות.

ברגע שייחברו את רעננה למסילת החוף בסוף השנה זמן הנסיעה לתל אביב אמור להתקצר לבסביבות 20 דקות, ואז כמות הנוסעים בתחנות רעננה כנראה תעלה בהרבה.
 

3718

Member
אז למה תחנות הוד השרון וכפר סבא עמוסות? הרי להן אותה הבעיה

היום אוטובוס מרעננה לתל אביב מהיר יותר מהרכבת
כל עוד זה המצב התחנות יישארו יחסית ריקות.

ברגע שייחברו את רעננה למסילת החוף בסוף השנה זמן הנסיעה לתל אביב אמור להתקצר לבסביבות 20 דקות, ואז כמות הנוסעים בתחנות רעננה כנראה תעלה בהרבה.
אז למה תחנות הוד השרון וכפר סבא עמוסות? הרי להן אותה הבעיה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה