נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!

נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:

http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf

ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.

תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:

מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?

את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

יובל
 
לגבי התחנות שעלו ב-43% ו-23%, אם מדובר בתחנות שנפתחו

נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:

http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf

ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.

תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:

מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?

את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

יובל
לגבי התחנות שעלו ב-43% ו-23%, אם מדובר בתחנות שנפתחו
במהלך 2017 (כרמיאל ואחיהוד), אז האחוזים הללו לא מייצגים.
ולגבי תחנות שאיבדו מחצית ושליש, אם אחת מהן זו תחנת עכו אז זה גם לא ממש מייצג ירידה ריאלית וקשור לשורה הראשונה שכתבתי.
הגיוני לחלוטין שהיה מעבר משמעותי של נוסעים מעכו לאחיהוד וכרמיאל.
ניתוח יותר נכון יהיה להשוות בין מספר הנוסעים בשלוש התחנות הללו יחדיו ב-2017 וב-2018.

לגבי ת"א מרכז ות"א השלום אני מעריך שמדובר בת"א מרכז אבל גם כאן יש השפעה שלא כל כך מייצגת - ת"א השלום סבלה ועדיין סובלת מסגירות בימים מסויימים וכן מפיצול קווים כך שרכבות מצפון יתחילו ויסתיימו במרכז ומדרום בהגנה.
אין כיום תנאים לכך שתחנת השלום תהיה המובילה החד-משמעית, למרות שיש לה פוטנציאל להיות כזו במיוחד לאור השיפור הגדול בתחבורה הציבורית שעוברת בצמוד לה.

עוד השפעה שיכולה להיות למחצית השניה של 2018 זה מעבר נוסעים בקו העמק מחיפה מרכז למרכזית המפרץ שנפתחה ביולי 2018.
 

אדיה

New member
לא, המצטיינות היו בפעילות מליאה ב 2017

לגבי התחנות שעלו ב-43% ו-23%, אם מדובר בתחנות שנפתחו
במהלך 2017 (כרמיאל ואחיהוד), אז האחוזים הללו לא מייצגים.
ולגבי תחנות שאיבדו מחצית ושליש, אם אחת מהן זו תחנת עכו אז זה גם לא ממש מייצג ירידה ריאלית וקשור לשורה הראשונה שכתבתי.
הגיוני לחלוטין שהיה מעבר משמעותי של נוסעים מעכו לאחיהוד וכרמיאל.
ניתוח יותר נכון יהיה להשוות בין מספר הנוסעים בשלוש התחנות הללו יחדיו ב-2017 וב-2018.

לגבי ת"א מרכז ות"א השלום אני מעריך שמדובר בת"א מרכז אבל גם כאן יש השפעה שלא כל כך מייצגת - ת"א השלום סבלה ועדיין סובלת מסגירות בימים מסויימים וכן מפיצול קווים כך שרכבות מצפון יתחילו ויסתיימו במרכז ומדרום בהגנה.
אין כיום תנאים לכך שתחנת השלום תהיה המובילה החד-משמעית, למרות שיש לה פוטנציאל להיות כזו במיוחד לאור השיפור הגדול בתחבורה הציבורית שעוברת בצמוד לה.

עוד השפעה שיכולה להיות למחצית השניה של 2018 זה מעבר נוסעים בקו העמק מחיפה מרכז למרכזית המפרץ שנפתחה ביולי 2018.
לא, המצטיינות היו בפעילות מליאה ב 2017
קלעת למטרה שהייתה בעכו ירידה משמעותית אבל לא קיצונית של עשרות אחוזים
 
אני לא יודע להעריך מה התחנות "הקיצוניות"

לא, המצטיינות היו בפעילות מליאה ב 2017
קלעת למטרה שהייתה בעכו ירידה משמעותית אבל לא קיצונית של עשרות אחוזים
אני לא יודע להעריך מה התחנות "הקיצוניות"
אבל תחנות נוספות שסביר שהייתה בהן ב-2018 ירידה מובהקת אלה תחנות מודיעין ואולי גם נתב"ג, בגלל עבודות החשמול.
בנתב"ג מצד שני הייתה גם ההשפעה של פתיחת הקו לירושלים.
קשה לציין בדיוק ללא הנתונים אבל לפתיחת תחנת יצחק נבון יכולה להיות השפעה על מספר תחנות אחרות: מלחה - בכיוון ירידה, נתב"ג - בכיוון עליה וגם פאתי מודיעין - בכיוון ירידה כי סביר להניח שהרבה נוסעים שהיו מגיעים ברכב מכיוון ירושלים וסביבתה לפאתי מודיעין משתמשים כיום בתחנת יצחק נבון.
אבל יש גבול להשפעה של תחנת יצחק נבון ב-2018 גם בגלל שהיא נפתחה רק בשלהי השנה וגם בגלל הבעייתיות שנלוותה לפתיחה הזו.
 

קו 415

Active member
לדעתי הקו עם הירידה הכי דרמטית

אני לא יודע להעריך מה התחנות "הקיצוניות"
אבל תחנות נוספות שסביר שהייתה בהן ב-2018 ירידה מובהקת אלה תחנות מודיעין ואולי גם נתב"ג, בגלל עבודות החשמול.
בנתב"ג מצד שני הייתה גם ההשפעה של פתיחת הקו לירושלים.
קשה לציין בדיוק ללא הנתונים אבל לפתיחת תחנת יצחק נבון יכולה להיות השפעה על מספר תחנות אחרות: מלחה - בכיוון ירידה, נתב"ג - בכיוון עליה וגם פאתי מודיעין - בכיוון ירידה כי סביר להניח שהרבה נוסעים שהיו מגיעים ברכב מכיוון ירושלים וסביבתה לפאתי מודיעין משתמשים כיום בתחנת יצחק נבון.
אבל יש גבול להשפעה של תחנת יצחק נבון ב-2018 גם בגלל שהיא נפתחה רק בשלהי השנה וגם בגלל הבעייתיות שנלוותה לפתיחה הזו.
לדעתי הקו עם הירידה הכי דרמטית
הינו הקו להראשונים
 
מאוד יכול להיות, אבל נזכרתי במהלך נוסף שהתבצע במהלך 2017

לדעתי הקו עם הירידה הכי דרמטית
הינו הקו להראשונים
מאוד יכול להיות, אבל נזכרתי במהלך נוסף שהתבצע במהלך 2017
שהשפיע על תחנת מלחה.
מלחה סבלה ב-2018 לא רק מפתיחת תחנת יצחק נבון אלא לכל אורך 2018 מפיצול הקו בבית שמש.
ולכן אני מעריך שהייתה ירידה מאוד משמעותית במלחה ב-2018.

הקיצור של קו הראשונים ללוד התבצע באפריל 2018.

קשה להעריך מי משתיהן נפגעה יותר.
 

אדיה

New member
אכן, מלחה היא התחנה שירדה הכי הרבה

מאוד יכול להיות, אבל נזכרתי במהלך נוסף שהתבצע במהלך 2017
שהשפיע על תחנת מלחה.
מלחה סבלה ב-2018 לא רק מפתיחת תחנת יצחק נבון אלא לכל אורך 2018 מפיצול הקו בבית שמש.
ולכן אני מעריך שהייתה ירידה מאוד משמעותית במלחה ב-2018.

הקיצור של קו הראשונים ללוד התבצע באפריל 2018.

קשה להעריך מי משתיהן נפגעה יותר.
אכן, מלחה היא התחנה שירדה הכי הרבה
מדובר בירידה של 47% לעומת 2017
 
לפי המספרים האלה, מלחה ירדה יחסית הכי הרבה אבל מבחינת מספר

אכן, מלחה היא התחנה שירדה הכי הרבה
מדובר בירידה של 47% לעומת 2017
לפי המספרים האלה, מלחה ירדה יחסית הכי הרבה אבל מבחינת מספר
נוסעים, הראשונים ירדה הרבה יותר יותר, כי ב-2017 מספר הנוסעים בראשונים היה יותר מפי 2 ממספר הנוסעים במלחה.
 

GLSRA

Active member
מבחינתי העלייה המתונה של מספר הנוסעים הככלית מאכזבת אך במידה

נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:

http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf

ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.

תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:

מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?

את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

יובל
מבחינתי העלייה המתונה של מספר הנוסעים הככלית מאכזבת אך במידה
מסויימת לא מפתיעה.
סגירת קווים, סגירת תחנות מודיעין, נתב"ג
סגירת מסילות איילון.
הפעלת הקו A1 וכל הרעש התקשוריתי מסביב שהעלה את העומסים בקווים ה"חזקים" מהצפון
וועד העובדים בראשות גילה אדרעי ודישותיהן ההזויות והבלתי מובנות חוץ מלנצל כל הזדמנות לשפר את תנאי העובדים שגם ככה מופלגים
 
לגבי תחנות יורדות מול תחנות שעולות

נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:

http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf

ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.

תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:

מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?

את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

יובל
לגבי תחנות יורדות מול תחנות שעולות
ב-2017 חזיתי שהמגמה של היחלשות חוף הכרמל וחיזוק שאר תחנות חיפה תימשך. כתוצאה המעומס הרב שפשוט גורם לאנשים לבחור אלטרנטיבה אחרת חוף הכרמל אם זה אפשרי. (ייתכן כי בגלל שירדו רכבות לא נראה עליה בשאר התחנות אלה סטגנציה).
חוץ מזה אני די בטוח שנתב"ג התחזקה משמעותית (היא מתחזקת כל שנה ותחנת האומה נתנה לה בוסט נוסף בסוף השנה.
ירושלים האומה בטח הגיעה למקום טוב באמצע (מקום 30-35). לא רע לתחנה שפועלת ברבע כוח (גם רק עד נתב"ג וגם רק פעמיים בשעה).
ניבאתי שנתניה, שיראדה ב-2017 תעלה חזרה עקב ההארכה של קו בית שמש לנתניה. (יותר רכבות לתל אביב).
כבר כתבו לפניי שעכו נחלשת בגלל כרמיאל ואחיהוד.
שתי תחנות רעננה ותחנת כפר מנחם לדעתי עם מספרים מגוחכים בתחתית הליגה. (להערכתי פחות מממאה האלף בחצי שנה שתחנות רעננה עבדו).
ואני חשוב שהמפתיעה לטובה היא תחנת רמלה. וגם תחנות באר שבע לדעתי התחזקו.
אה, ואני חושב שנתניה ספיר ממשיכה להתחזק.
 

אדיה

New member
והרי לפניכם תוצאות אירוויזיון התחנות:

נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:

http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf

ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.

תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:

מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?

את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

יובל
והרי לפניכם תוצאות אירוויזיון התחנות:
תודה לכל הידידים המלומדים שניסו את כוחם בהשערות מנומקות, והפעם ללא גיוס חוכמת הבדיעבד שכולנו כה מיטיבים לגייס אותה בעת הצורך...

מצורף להלן גיליון האקסל שקיבלתי מהרכבת.

הערות טכניות: את שתי העמודות הקיצוניות משמאל אני הוספתי כדי לעשות ממוצע עולים/יורדים. הפער המוזר בתחנות שפעלו באופן חלקי בין המספר היומי של עולים ליורדים נובע מהזנת נוסחה לא נכונה בגיליון החישוב... א

אתם מוזמנים כמובן לנצל את הפורמט להכנסת נוסחאות וחישובים שימושיים כאוות נפשכם.
 

אדיה

New member
ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:

נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:

http://img2.timg.co.il/forums/2/24b95599-2560-4d58-9c18-7e4947f2097e.pdf

ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183308774/אקטואליה/תחבורה_ציבורית

אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.

תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:

מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין 26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?

את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

http://israelbikebus.blogspot.com/2017/05/blog-post.html

יובל
ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:
  1. התחנה הבכירה של ישראל היא תל אביב השלום: 7.54M עולים, 7.46M יורדים. הממוצע בין מספר הנוסעים העולים למספר הנוסעים היורדים (שזו לדעתי דרך המדידה הנכונה ביותר) מעמיד אותה על 7.5M נוסעים בשנה או 28,463 נוסעים ליום. יריבתה המסורתית – מי שהוליכה בבטחה את הטבלה במשך שנים ארוכות – ת"א מרכז מפגרת אחריה בכל קטגוריה ומסתפקת ב- 6.93M נוסעים בשנה, כאלפיים נוסעים פחות ביום ממוצע.
  2. בתחנת ירושלים החדשה השתמשו כרבע מיליון נוסעים בשלושה חודשים וקצת בהן פעלה. לעומת זאת יש ירידה בכל התחנות הקרובות אליה: מלחה (100K פחות!), מודיעין מרכז (135K), פאתי מודיעין (38K), בית שמש (60K) והמפתיע מכולם – ירידת מה בנתב"ג. לפחות שניים מבכירי הפורום הניחו בהגיון רב שנתב"ג תרוויח בגדול מהפעלת הקו לירושלים במתכונתו הנוכחית. הטבלה אולי לא משקרת אך היא בהחלט מתעתעת....
  3. בעוד שבמלחה (התחנה הכושלת של השנה – ירידה של 47%) הירידה מוסברת במעבר חלק מהנוסעים לתחנה עדיפה עליה – בתחנות האחרות זה כנראה פועל יוצא של שיבושים בפעילות הקווים. "עמוד השדרה" הזכיר לנו את פיצול הקו לבית שמש – מה שיכול להסביר הן את הירידה של בית שמש ונתח נוסף מהירידה של מלחה.
  4. בשתי תחנות רעננה יחד השתמשו קרוב ל 110K נוסעים בחצי שנה. התוצאה הדי חלשה מוסברת על יד מסלול לא אטרקטיבי.
  5. תחנת ק. מלאכי זכתה ב- 52K נוסעים המהווים, בהערכת אצבע שלי, 150K נוסעים בשנה.
  6. תחנת כרמיאל היא בברור המוצלחת מבין התחנות שנפתחו בשנים האחרונות – 926K נוסעים לשנה המליאה הראשונה ויש לצפות שבקרוב מאוד, עם החזרת השירות לרמה שלפני הפעלת הקו לירושלים, תשבור את מחסום המיליון. אחיהוד מדשדשת עם 135K, והיא התחנה החלשה ברשת (לא כולל החדשות שפעלו חלקית) אחרי מלחה. כמו שצפה "עמוד השדרה" – חלק מנוסעי התחנות הללו נגרעו מתחנת עכו שאיבדה ב 2018 237K נוסעים – במספרים מוחלטים זה יותר מאשר כל תחנה אחרת.
  7. המפסידה הגדולה הנוספת היא תחנת הראשונים הוותיקה – 37% אותם יש ליחס להידרדרות השירות אליה.
  8. המצטיינת הדי מפתיעה: נתניה ספיר עלתה ב 43% ושברה את מחסום החצי מיליון. דוז פואה! "הרוכב לאוטובוסים" אכן צפה שהיא תמשיך להתחזק אך ספק אם גם הוא העריך שמדובר יהיה בהיקף שכזה. שכנותיה המיידיות – בית יהושע ונתניה – דרכו במקום, ניתן להניח שלו תחנת ספיר לא הייתה קיימת היו שתיהן עולות באחוזים אחדים (בדומה לחדרה והרצליה) מכאן שמרבית העלייה של תחנת ספיר היא על חשבונן. היקף הנסועה בתחנת ספיר כיום עולה על מחצית מזה של בית יהושע.
  9. הסגנית המפתיעה מבחינת אחוזים היא תחנת באר יעקב הצנועה שעלתה ב 23% שלגביה מדובר בתוספת של 70 אלף נוסעים. יתכן בהחלט שחלקם הם פליטי תחנת ראשונים.
 
פיצול הקווים לא מסביר את הירידה בבית שמש, הפיצול דווקא היה

ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:
  1. התחנה הבכירה של ישראל היא תל אביב השלום: 7.54M עולים, 7.46M יורדים. הממוצע בין מספר הנוסעים העולים למספר הנוסעים היורדים (שזו לדעתי דרך המדידה הנכונה ביותר) מעמיד אותה על 7.5M נוסעים בשנה או 28,463 נוסעים ליום. יריבתה המסורתית – מי שהוליכה בבטחה את הטבלה במשך שנים ארוכות – ת"א מרכז מפגרת אחריה בכל קטגוריה ומסתפקת ב- 6.93M נוסעים בשנה, כאלפיים נוסעים פחות ביום ממוצע.
  2. בתחנת ירושלים החדשה השתמשו כרבע מיליון נוסעים בשלושה חודשים וקצת בהן פעלה. לעומת זאת יש ירידה בכל התחנות הקרובות אליה: מלחה (100K פחות!), מודיעין מרכז (135K), פאתי מודיעין (38K), בית שמש (60K) והמפתיע מכולם – ירידת מה בנתב"ג. לפחות שניים מבכירי הפורום הניחו בהגיון רב שנתב"ג תרוויח בגדול מהפעלת הקו לירושלים במתכונתו הנוכחית. הטבלה אולי לא משקרת אך היא בהחלט מתעתעת....
  3. בעוד שבמלחה (התחנה הכושלת של השנה – ירידה של 47%) הירידה מוסברת במעבר חלק מהנוסעים לתחנה עדיפה עליה – בתחנות האחרות זה כנראה פועל יוצא של שיבושים בפעילות הקווים. "עמוד השדרה" הזכיר לנו את פיצול הקו לבית שמש – מה שיכול להסביר הן את הירידה של בית שמש ונתח נוסף מהירידה של מלחה.
  4. בשתי תחנות רעננה יחד השתמשו קרוב ל 110K נוסעים בחצי שנה. התוצאה הדי חלשה מוסברת על יד מסלול לא אטרקטיבי.
  5. תחנת ק. מלאכי זכתה ב- 52K נוסעים המהווים, בהערכת אצבע שלי, 150K נוסעים בשנה.
  6. תחנת כרמיאל היא בברור המוצלחת מבין התחנות שנפתחו בשנים האחרונות – 926K נוסעים לשנה המליאה הראשונה ויש לצפות שבקרוב מאוד, עם החזרת השירות לרמה שלפני הפעלת הקו לירושלים, תשבור את מחסום המיליון. אחיהוד מדשדשת עם 135K, והיא התחנה החלשה ברשת (לא כולל החדשות שפעלו חלקית) אחרי מלחה. כמו שצפה "עמוד השדרה" – חלק מנוסעי התחנות הללו נגרעו מתחנת עכו שאיבדה ב 2018 237K נוסעים – במספרים מוחלטים זה יותר מאשר כל תחנה אחרת.
  7. המפסידה הגדולה הנוספת היא תחנת הראשונים הוותיקה – 37% אותם יש ליחס להידרדרות השירות אליה.
  8. המצטיינת הדי מפתיעה: נתניה ספיר עלתה ב 43% ושברה את מחסום החצי מיליון. דוז פואה! "הרוכב לאוטובוסים" אכן צפה שהיא תמשיך להתחזק אך ספק אם גם הוא העריך שמדובר יהיה בהיקף שכזה. שכנותיה המיידיות – בית יהושע ונתניה – דרכו במקום, ניתן להניח שלו תחנת ספיר לא הייתה קיימת היו שתיהן עולות באחוזים אחדים (בדומה לחדרה והרצליה) מכאן שמרבית העלייה של תחנת ספיר היא על חשבונן. היקף הנסועה בתחנת ספיר כיום עולה על מחצית מזה של בית יהושע.
  9. הסגנית המפתיעה מבחינת אחוזים היא תחנת באר יעקב הצנועה שעלתה ב 23% שלגביה מדובר בתוספת של 70 אלף נוסעים. יתכן בהחלט שחלקם הם פליטי תחנת ראשונים.
פיצול הקווים לא מסביר את הירידה בבית שמש, הפיצול דווקא היה
לטובת תחנת בית שמש לפחות עד לפתיחת תחנת יצחק נבון והפחת התדירות בקו בית שמש - ירושלים, אבל יש משהו אחר שיכול להסביר את הירידה בבית שמש. הרחבת כביש 38.
האלטרנטיבה לרכבת הן בכיוון גוש דן והן בכיוון ירושלים הפכה ליותר אטרקטיבית.
 
לגבי נתב"ג שים לב שאני כתבתי שתי השפעות מנוגדות

ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:
  1. התחנה הבכירה של ישראל היא תל אביב השלום: 7.54M עולים, 7.46M יורדים. הממוצע בין מספר הנוסעים העולים למספר הנוסעים היורדים (שזו לדעתי דרך המדידה הנכונה ביותר) מעמיד אותה על 7.5M נוסעים בשנה או 28,463 נוסעים ליום. יריבתה המסורתית – מי שהוליכה בבטחה את הטבלה במשך שנים ארוכות – ת"א מרכז מפגרת אחריה בכל קטגוריה ומסתפקת ב- 6.93M נוסעים בשנה, כאלפיים נוסעים פחות ביום ממוצע.
  2. בתחנת ירושלים החדשה השתמשו כרבע מיליון נוסעים בשלושה חודשים וקצת בהן פעלה. לעומת זאת יש ירידה בכל התחנות הקרובות אליה: מלחה (100K פחות!), מודיעין מרכז (135K), פאתי מודיעין (38K), בית שמש (60K) והמפתיע מכולם – ירידת מה בנתב"ג. לפחות שניים מבכירי הפורום הניחו בהגיון רב שנתב"ג תרוויח בגדול מהפעלת הקו לירושלים במתכונתו הנוכחית. הטבלה אולי לא משקרת אך היא בהחלט מתעתעת....
  3. בעוד שבמלחה (התחנה הכושלת של השנה – ירידה של 47%) הירידה מוסברת במעבר חלק מהנוסעים לתחנה עדיפה עליה – בתחנות האחרות זה כנראה פועל יוצא של שיבושים בפעילות הקווים. "עמוד השדרה" הזכיר לנו את פיצול הקו לבית שמש – מה שיכול להסביר הן את הירידה של בית שמש ונתח נוסף מהירידה של מלחה.
  4. בשתי תחנות רעננה יחד השתמשו קרוב ל 110K נוסעים בחצי שנה. התוצאה הדי חלשה מוסברת על יד מסלול לא אטרקטיבי.
  5. תחנת ק. מלאכי זכתה ב- 52K נוסעים המהווים, בהערכת אצבע שלי, 150K נוסעים בשנה.
  6. תחנת כרמיאל היא בברור המוצלחת מבין התחנות שנפתחו בשנים האחרונות – 926K נוסעים לשנה המליאה הראשונה ויש לצפות שבקרוב מאוד, עם החזרת השירות לרמה שלפני הפעלת הקו לירושלים, תשבור את מחסום המיליון. אחיהוד מדשדשת עם 135K, והיא התחנה החלשה ברשת (לא כולל החדשות שפעלו חלקית) אחרי מלחה. כמו שצפה "עמוד השדרה" – חלק מנוסעי התחנות הללו נגרעו מתחנת עכו שאיבדה ב 2018 237K נוסעים – במספרים מוחלטים זה יותר מאשר כל תחנה אחרת.
  7. המפסידה הגדולה הנוספת היא תחנת הראשונים הוותיקה – 37% אותם יש ליחס להידרדרות השירות אליה.
  8. המצטיינת הדי מפתיעה: נתניה ספיר עלתה ב 43% ושברה את מחסום החצי מיליון. דוז פואה! "הרוכב לאוטובוסים" אכן צפה שהיא תמשיך להתחזק אך ספק אם גם הוא העריך שמדובר יהיה בהיקף שכזה. שכנותיה המיידיות – בית יהושע ונתניה – דרכו במקום, ניתן להניח שלו תחנת ספיר לא הייתה קיימת היו שתיהן עולות באחוזים אחדים (בדומה לחדרה והרצליה) מכאן שמרבית העלייה של תחנת ספיר היא על חשבונן. היקף הנסועה בתחנת ספיר כיום עולה על מחצית מזה של בית יהושע.
  9. הסגנית המפתיעה מבחינת אחוזים היא תחנת באר יעקב הצנועה שעלתה ב 23% שלגביה מדובר בתוספת של 70 אלף נוסעים. יתכן בהחלט שחלקם הם פליטי תחנת ראשונים.
לגבי נתב"ג שים לב שאני כתבתי שתי השפעות מנוגדות
השפעה שלילית של עבודות החישמול והשפעה חיובית של פתיחת תחנת יצחק נבון, אבל רשמתי שההשפעה של יצחק נבון מוגבלת בגלל שהיא נפתחה בשלהי השנה.
כך שהירידה בנתב"ג דווקא לא מפתיעה.
 

קו 415

Active member
תובנה מעניינת לגבי יצחק נבון

לגבי נתב"ג שים לב שאני כתבתי שתי השפעות מנוגדות
השפעה שלילית של עבודות החישמול והשפעה חיובית של פתיחת תחנת יצחק נבון, אבל רשמתי שההשפעה של יצחק נבון מוגבלת בגלל שהיא נפתחה בשלהי השנה.
כך שהירידה בנתב"ג דווקא לא מפתיעה.
תובנה מעניינת לגבי יצחק נבון
כ800 יורדים ביום מול 4000 עולים ביום.
זו ההשפעה הישירה של הטענה חינם ביצחק נבון.
 

אדיה

New member
לא, זה בגלל טעות באקסל...

תובנה מעניינת לגבי יצחק נבון
כ800 יורדים ביום מול 4000 עולים ביום.
זו ההשפעה הישירה של הטענה חינם ביצחק נבון.
לא, זה בגלל טעות באקסל...
אם תבחר את המשבצת עם ה 800 תראה שהנוסחה מתייחסת לכל ימי השנה.. הנוסחה של ה 4000 מחלקת בשלושה חודשים.
שים לב למספר השנתי: עולים 280K, יורדים 227K
 
ועוד קצת תובנות

ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:
  1. התחנה הבכירה של ישראל היא תל אביב השלום: 7.54M עולים, 7.46M יורדים. הממוצע בין מספר הנוסעים העולים למספר הנוסעים היורדים (שזו לדעתי דרך המדידה הנכונה ביותר) מעמיד אותה על 7.5M נוסעים בשנה או 28,463 נוסעים ליום. יריבתה המסורתית – מי שהוליכה בבטחה את הטבלה במשך שנים ארוכות – ת"א מרכז מפגרת אחריה בכל קטגוריה ומסתפקת ב- 6.93M נוסעים בשנה, כאלפיים נוסעים פחות ביום ממוצע.
  2. בתחנת ירושלים החדשה השתמשו כרבע מיליון נוסעים בשלושה חודשים וקצת בהן פעלה. לעומת זאת יש ירידה בכל התחנות הקרובות אליה: מלחה (100K פחות!), מודיעין מרכז (135K), פאתי מודיעין (38K), בית שמש (60K) והמפתיע מכולם – ירידת מה בנתב"ג. לפחות שניים מבכירי הפורום הניחו בהגיון רב שנתב"ג תרוויח בגדול מהפעלת הקו לירושלים במתכונתו הנוכחית. הטבלה אולי לא משקרת אך היא בהחלט מתעתעת....
  3. בעוד שבמלחה (התחנה הכושלת של השנה – ירידה של 47%) הירידה מוסברת במעבר חלק מהנוסעים לתחנה עדיפה עליה – בתחנות האחרות זה כנראה פועל יוצא של שיבושים בפעילות הקווים. "עמוד השדרה" הזכיר לנו את פיצול הקו לבית שמש – מה שיכול להסביר הן את הירידה של בית שמש ונתח נוסף מהירידה של מלחה.
  4. בשתי תחנות רעננה יחד השתמשו קרוב ל 110K נוסעים בחצי שנה. התוצאה הדי חלשה מוסברת על יד מסלול לא אטרקטיבי.
  5. תחנת ק. מלאכי זכתה ב- 52K נוסעים המהווים, בהערכת אצבע שלי, 150K נוסעים בשנה.
  6. תחנת כרמיאל היא בברור המוצלחת מבין התחנות שנפתחו בשנים האחרונות – 926K נוסעים לשנה המליאה הראשונה ויש לצפות שבקרוב מאוד, עם החזרת השירות לרמה שלפני הפעלת הקו לירושלים, תשבור את מחסום המיליון. אחיהוד מדשדשת עם 135K, והיא התחנה החלשה ברשת (לא כולל החדשות שפעלו חלקית) אחרי מלחה. כמו שצפה "עמוד השדרה" – חלק מנוסעי התחנות הללו נגרעו מתחנת עכו שאיבדה ב 2018 237K נוסעים – במספרים מוחלטים זה יותר מאשר כל תחנה אחרת.
  7. המפסידה הגדולה הנוספת היא תחנת הראשונים הוותיקה – 37% אותם יש ליחס להידרדרות השירות אליה.
  8. המצטיינת הדי מפתיעה: נתניה ספיר עלתה ב 43% ושברה את מחסום החצי מיליון. דוז פואה! "הרוכב לאוטובוסים" אכן צפה שהיא תמשיך להתחזק אך ספק אם גם הוא העריך שמדובר יהיה בהיקף שכזה. שכנותיה המיידיות – בית יהושע ונתניה – דרכו במקום, ניתן להניח שלו תחנת ספיר לא הייתה קיימת היו שתיהן עולות באחוזים אחדים (בדומה לחדרה והרצליה) מכאן שמרבית העלייה של תחנת ספיר היא על חשבונן. היקף הנסועה בתחנת ספיר כיום עולה על מחצית מזה של בית יהושע.
  9. הסגנית המפתיעה מבחינת אחוזים היא תחנת באר יעקב הצנועה שעלתה ב 23% שלגביה מדובר בתוספת של 70 אלף נוסעים. יתכן בהחלט שחלקם הם פליטי תחנת ראשונים.
ועוד קצת תובנות
כבר יש 4 תחנות עם מעל 3 מליון נוסעים בשנה, כאשר גם תל אביב ההגנה וגם ת"א האוניברסיטה חוצות את הרף הזה (האוניברסיטה עברה אותו כבר בשנה שעברה).
לעומת זאת במועדון ליגת העל - מעל 2 מליון נוספות עוד 2 תחנות בלבד, חיפה חוף הכרמל ורחובות. ליגת העל מורכבת עדיין אם כן מ-6 תחנות בלבד, האחראיות על כ-37% מהנוסעים העולים (וגם לפי השיטה של יובל של ממוצע עולים ירודים התמונה דומה).
בליגה הלאומית יש 18 תחנות בין 1-2 מליון. וגם הן אחראיות לכ-37%.

בכל תחנה יש בממוצע כמליון נוסעים, יש לנו 24 תחנות מעליה ו-43 מתחתיה.
החציון הוא בין תחנה 33 לתחנה 34 כלומר בין בני ברק לקרית גת ועומד על כ-630,000 נוסעים. 85% מהנוסעים עולים בתחנות שנמצאות בחציון העליון.

ניפוח הנוסעים בתחנות החדשות לשנה שלמה היה מעלה את קרית מלאכי ורעננה מערב למעל 100,000 נוסעים ומוציא אותן מרשימת הבושה המוחלטת. לרעננה דרום גם זה לא עוזר. אבל לפחות אנחנו יודעים שמדובר בתחנה עם שירות "לא אפוי", כלומר ברור שזה מצב זמני.
ירושלים יצחק נבון "מריחה את המליון מלמטה", אם נכפיל רק פי 3, היא מתמקמת במקום ה-28 שזה קצת יותר גבוה ממה שחשבתי. אם ניקח בחשבון שגם היא לא אפויה אז התחזית שהיא תתברג בעוד כמה שנים בחמישיה הראשונה ואפילו בטופ שלה לא נראית מופרכת במיוחד. היא בהחלט עשויה מחומר של מועדון ה-3 מליון ומעלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה