לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2247222,472 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!'
נתוני נוסעים בתחנות רכבת ישראל לשנת 2018!
<< ההודעה הנוכחית
17/05/2019 | 12:21
33
394
שלום חברים יקרים,

כמו בשנה שעברה, יש בידי את נתוני הנוסעים הרשמיים לשנת 2018 עבור כל אחת מתחנות רכבת ישראל. בשנה שעברה הבאתי כאן בפורום את קובץ הנתונים הבא עבור שנת 2017:
 
ובעקבות זה התפתח כאן דיון מעניין בהשתתפות רבים מחברי הפורום:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/18330877...
 
אחד הדברים שבלטו אז היה חוסר עקביות מתמיה עבור כמה תחנות בולטות מאוד בין נתוני 2016 לנתוני 2017 – מה שהוליד ספקולציות לא מעטות בדיון ההוא. נתוני 2018 פותרים חידה אחת: ברור כי העיוותים נפלו בנתוני 2016 – יש תאימות רבה בין נתוני 2018 לאלה של 2017.

בשורה התחתונה: מספר הנוסעים השנתי עלה מ 64.6 מיליון ל- 67.7 מיליון, עליה פושרת של כ- 4.8%.
 
תסלחו לי שאני קצת מותח אותכם – אבל אני מעוניין לשמוע ניחושים, הערכות והסברים מלומדים לפני שהנתונים יחשפו.. למשל:
 
מי היא התחנה המובילה החד משמעית של ישראל 2018? ת"א מרכז או ת"א השלום?
כמה נוסעים השתמשו בתחנה החדשה של ירושלים בין  26.9 ל- 31.12? האם זה בא על חשבון תחנות אחרות?
כמה נוסעים השתמשו בתחנות כרמיאל ואחיהוד המציינות שנת פעילות מליאה ראשונה?
איזה קוים הצטיינו בעליית נוסעים הרבה מעבר לממוצע הארצי? איזה קווים איכזבו?
תחנה אחת ממש זוהרת עם עליה שנתית של 43%! מי היא?
אגב, סגנית המצטיינת עלתה ב -23%. מלבדה יש עוד 4 תחנות שעלו ב15% ומעלה. ניחושים מלומדים? רמז: לא מדובר באריות הליגה...
בשבע תחנות הייתה ירידה של 10% ומעלה במספר הנוסעים? אילו תחנות לדעתכן?
בהמשך לשאלה הקודמת: תחנה אחת הצליחה לאבד כמעט מחצית נוסעיה (!) ואחרת איבדה מעל שליש. בין המנחשים תוגרל נסיעה בקרון פרטי בקו לדימונה... אגב, אף שאלה אינה מתייחסת לקוריוזים של דימונה וגן החיות התנכ"י.
כמה נוסעים השתמשו בשתי תחנות רעננה החדשות (חצי שנת פעילות) ובתחת קריית מלאכי – יואב (שלושה וחצי חודשים)?
 
את הנתונים המוסמכים אעלה רק לאחר שתצטבר כאן מסה קריטית של הברקות או התבזויות... אגב, הכנתי גם טבלה חדשה עבור "ליגת התחנות" הזכורה לטוב של הרוכב לאוטובוסים:

יובל
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי התחנות שעלו ב-43% ו-23%, אם מדובר בתחנות שנפתחו'
לגבי התחנות שעלו ב-43% ו-23%, אם מדובר בתחנות שנפתחו
17/05/2019 | 13:10
9
239
במהלך 2017 (כרמיאל ואחיהוד), אז האחוזים הללו לא מייצגים.
ולגבי תחנות שאיבדו מחצית ושליש, אם אחת מהן זו תחנת עכו אז זה גם לא ממש מייצג ירידה ריאלית וקשור לשורה הראשונה שכתבתי.
הגיוני לחלוטין שהיה מעבר משמעותי של נוסעים מעכו לאחיהוד וכרמיאל.
ניתוח יותר נכון יהיה להשוות בין מספר הנוסעים בשלוש התחנות הללו יחדיו ב-2017 וב-2018.
 
לגבי ת"א מרכז ות"א השלום אני מעריך שמדובר בת"א מרכז אבל גם כאן יש השפעה שלא כל כך מייצגת - ת"א השלום סבלה ועדיין סובלת מסגירות בימים מסויימים וכן מפיצול קווים כך שרכבות מצפון יתחילו ויסתיימו במרכז ומדרום בהגנה.
אין כיום תנאים לכך שתחנת השלום תהיה המובילה החד-משמעית, למרות שיש לה פוטנציאל להיות כזו במיוחד לאור השיפור הגדול בתחבורה הציבורית שעוברת בצמוד לה.
 
עוד השפעה שיכולה להיות למחצית השניה של 2018 זה מעבר נוסעים בקו העמק מחיפה מרכז למרכזית המפרץ שנפתחה ביולי 2018.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא, המצטיינות היו בפעילות מליאה ב 2017'
לא, המצטיינות היו בפעילות מליאה ב 2017
17/05/2019 | 13:19
8
168
קלעת למטרה שהייתה בעכו ירידה משמעותית אבל לא קיצונית של עשרות אחוזים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא יודע להעריך מה התחנות "הקיצוניות"'
אני לא יודע להעריך מה התחנות "הקיצוניות"
17/05/2019 | 13:32
7
158
אבל תחנות נוספות שסביר שהייתה בהן ב-2018 ירידה מובהקת אלה תחנות מודיעין ואולי גם נתב"ג, בגלל עבודות החשמול.
בנתב"ג מצד שני הייתה גם ההשפעה של פתיחת הקו לירושלים.
קשה לציין בדיוק ללא הנתונים אבל לפתיחת תחנת יצחק נבון יכולה להיות השפעה על מספר תחנות אחרות: מלחה - בכיוון ירידה, נתב"ג - בכיוון עליה וגם פאתי מודיעין - בכיוון ירידה כי סביר להניח שהרבה נוסעים שהיו מגיעים ברכב מכיוון ירושלים וסביבתה לפאתי מודיעין משתמשים כיום בתחנת יצחק נבון.
אבל יש גבול להשפעה של תחנת יצחק נבון ב-2018 גם בגלל שהיא נפתחה רק בשלהי השנה וגם בגלל הבעייתיות שנלוותה לפתיחה הזו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי הקו עם הירידה הכי דרמטית'
לדעתי הקו עם הירידה הכי דרמטית
18/05/2019 | 21:09
6
173
הינו הקו להראשונים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא חשבתי על זה, בדוק שאתה צודק'
לא חשבתי על זה, בדוק שאתה צודק
19/05/2019 | 00:03
42
לצפיה ב-'מאוד יכול להיות, אבל נזכרתי במהלך נוסף שהתבצע במהלך 2017'
מאוד יכול להיות, אבל נזכרתי במהלך נוסף שהתבצע במהלך 2017
19/05/2019 | 02:27
2
119
שהשפיע על תחנת מלחה.
מלחה סבלה ב-2018 לא רק מפתיחת תחנת יצחק נבון אלא לכל אורך 2018 מפיצול הקו בבית שמש.
ולכן אני מעריך שהייתה ירידה מאוד משמעותית במלחה ב-2018.
 
הקיצור של קו הראשונים ללוד התבצע באפריל 2018.
 
קשה להעריך מי משתיהן נפגעה יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן, מלחה היא התחנה שירדה הכי הרבה'
אכן, מלחה היא התחנה שירדה הכי הרבה
19/05/2019 | 07:01
1
107
מדובר בירידה של 47% לעומת 2017
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפי המספרים האלה, מלחה ירדה יחסית הכי הרבה אבל מבחינת מספר'
לפי המספרים האלה, מלחה ירדה יחסית הכי הרבה אבל מבחינת מספר
19/05/2019 | 08:48
103
נוסעים, הראשונים ירדה הרבה יותר יותר, כי ב-2017 מספר הנוסעים בראשונים היה יותר מפי 2 ממספר הנוסעים במלחה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ניחוש טוב מאוד!'
ניחוש טוב מאוד!
19/05/2019 | 06:59
1
120
ראשונים איבדה 37% אחוז מנוסעיה ב 2018
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז מתבקשת השאלה: בכמה באר יעקב, רחובות ומשה דיין עלו?'
אז מתבקשת השאלה: בכמה באר יעקב, רחובות ומשה דיין עלו?
19/05/2019 | 08:44
46
לצפיה ב-'מבחינתי העלייה המתונה של מספר הנוסעים הככלית מאכזבת אך במידה'
מבחינתי העלייה המתונה של מספר הנוסעים הככלית מאכזבת אך במידה
17/05/2019 | 17:58
178
מסויימת לא מפתיעה.
סגירת קווים, סגירת תחנות מודיעין, נתב"ג 
סגירת מסילות איילון.
הפעלת הקו A1 וכל הרעש התקשוריתי מסביב שהעלה את העומסים בקווים ה"חזקים" מהצפון
וועד העובדים בראשות גילה אדרעי ודישותיהן ההזויות והבלתי מובנות חוץ מלנצל כל הזדמנות לשפר את תנאי העובדים שגם ככה מופלגים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי תחנות יורדות מול תחנות שעולות'
לגבי תחנות יורדות מול תחנות שעולות
18/05/2019 | 21:49
146
ב-2017 חזיתי שהמגמה של היחלשות חוף הכרמל וחיזוק שאר תחנות חיפה תימשך. כתוצאה המעומס הרב שפשוט גורם לאנשים לבחור אלטרנטיבה אחרת חוף הכרמל אם זה אפשרי. (ייתכן כי בגלל שירדו רכבות לא נראה עליה בשאר התחנות אלה סטגנציה).
חוץ מזה אני די בטוח שנתב"ג התחזקה משמעותית (היא מתחזקת כל שנה ותחנת האומה נתנה לה בוסט נוסף בסוף השנה.
ירושלים האומה בטח הגיעה למקום טוב באמצע (מקום 30-35). לא רע לתחנה שפועלת ברבע כוח (גם רק עד נתב"ג וגם רק פעמיים בשעה).
ניבאתי שנתניה, שיראדה ב-2017 תעלה חזרה עקב ההארכה של קו בית שמש לנתניה. (יותר רכבות לתל אביב).
כבר כתבו לפניי שעכו נחלשת בגלל כרמיאל ואחיהוד.
שתי תחנות רעננה ותחנת כפר מנחם לדעתי עם מספרים מגוחכים בתחתית הליגה. (להערכתי פחות מממאה האלף בחצי שנה שתחנות רעננה עבדו).
ואני חשוב שהמפתיעה לטובה היא תחנת רמלה. וגם תחנות באר שבע לדעתי התחזקו.
אה, ואני חושב שנתניה ספיר ממשיכה להתחזק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'והרי לפניכם תוצאות אירוויזיון התחנות:'
והרי לפניכם תוצאות אירוויזיון התחנות:
19/05/2019 | 10:13
280
תודה לכל הידידים המלומדים שניסו את כוחם בהשערות מנומקות, והפעם ללא גיוס חוכמת הבדיעבד שכולנו כה מיטיבים לגייס אותה בעת הצורך...
 
מצורף להלן גיליון האקסל שקיבלתי מהרכבת.

הערות טכניות: את שתי העמודות הקיצוניות משמאל אני הוספתי כדי לעשות ממוצע עולים/יורדים. הפער המוזר בתחנות שפעלו באופן חלקי בין המספר היומי של עולים ליורדים נובע מהזנת נוסחה לא נכונה בגיליון החישוב... א
 
אתם מוזמנים כמובן לנצל את הפורמט להכנסת נוסחאות וחישובים שימושיים כאוות נפשכם. 
 

 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:'
ואילו המצטיינים והמאכזבים של תחרות 2018:
19/05/2019 | 10:20
8
183
  1. התחנה הבכירה של ישראל היא תל אביב השלום: 7.54M עולים, 7.46M יורדים. הממוצע בין מספר הנוסעים העולים למספר הנוסעים היורדים (שזו לדעתי דרך המדידה הנכונה ביותר) מעמיד אותה על 7.5M נוסעים בשנה או 28,463 נוסעים ליום. יריבתה המסורתית – מי שהוליכה בבטחה את הטבלה במשך שנים ארוכות – ת"א מרכז מפגרת אחריה בכל קטגוריה ומסתפקת ב- 6.93M נוסעים בשנה, כאלפיים נוסעים פחות ביום ממוצע.
  2. בתחנת ירושלים החדשה השתמשו כרבע מיליון נוסעים בשלושה חודשים וקצת בהן פעלה. לעומת זאת יש ירידה בכל התחנות הקרובות אליה: מלחה (100K פחות!), מודיעין מרכז (135K), פאתי מודיעין (38K), בית שמש (60K) והמפתיע מכולם – ירידת מה בנתב"ג. לפחות שניים מבכירי הפורום הניחו בהגיון רב שנתב"ג תרוויח בגדול מהפעלת הקו לירושלים במתכונתו הנוכחית. הטבלה אולי לא משקרת אך היא בהחלט מתעתעת....
  3. בעוד שבמלחה (התחנה הכושלת של השנה – ירידה של 47%) הירידה מוסברת במעבר חלק מהנוסעים לתחנה עדיפה עליה – בתחנות האחרות זה כנראה פועל יוצא של שיבושים בפעילות הקווים. "עמוד השדרה" הזכיר לנו את פיצול הקו לבית שמש – מה שיכול להסביר הן את הירידה של בית שמש ונתח נוסף מהירידה של מלחה.  
  4. בשתי תחנות רעננה יחד השתמשו קרוב ל 110K נוסעים בחצי שנה. התוצאה הדי חלשה מוסברת על יד מסלול לא אטרקטיבי.
  5. תחנת ק. מלאכי זכתה ב- 52K נוסעים המהווים, בהערכת אצבע שלי, 150K נוסעים בשנה.
  6. תחנת כרמיאל היא בברור המוצלחת מבין התחנות שנפתחו בשנים האחרונות – 926K נוסעים לשנה המליאה הראשונה ויש לצפות שבקרוב מאוד, עם החזרת השירות לרמה שלפני הפעלת הקו לירושלים, תשבור את מחסום המיליון. אחיהוד מדשדשת עם 135K, והיא התחנה החלשה ברשת (לא כולל החדשות שפעלו חלקית) אחרי מלחה. כמו שצפה "עמוד השדרה" – חלק מנוסעי התחנות הללו נגרעו מתחנת עכו שאיבדה ב 2018 237K נוסעים – במספרים מוחלטים זה יותר מאשר כל תחנה אחרת.  
  7. המפסידה הגדולה הנוספת היא תחנת הראשונים הוותיקה – 37% אותם יש ליחס להידרדרות השירות אליה.
  8. המצטיינת הדי מפתיעה: נתניה ספיר עלתה ב 43% ושברה את מחסום החצי מיליון. דוז פואה! "הרוכב לאוטובוסים" אכן צפה שהיא תמשיך להתחזק אך ספק אם גם הוא העריך שמדובר יהיה בהיקף שכזה. שכנותיה המיידיות – בית יהושע ונתניה – דרכו במקום, ניתן להניח שלו תחנת ספיר לא הייתה קיימת היו שתיהן עולות באחוזים אחדים (בדומה לחדרה והרצליה) מכאן שמרבית העלייה של תחנת ספיר היא על חשבונן. היקף הנסועה בתחנת ספיר כיום עולה על מחצית מזה של בית יהושע.
  9. הסגנית המפתיעה מבחינת אחוזים היא תחנת באר יעקב הצנועה שעלתה ב 23% שלגביה מדובר בתוספת של 70 אלף נוסעים. יתכן בהחלט שחלקם הם פליטי תחנת ראשונים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פיצול הקווים לא מסביר את הירידה בבית שמש, הפיצול דווקא היה'
פיצול הקווים לא מסביר את הירידה בבית שמש, הפיצול דווקא היה
19/05/2019 | 12:26
118
לטובת תחנת בית שמש לפחות עד לפתיחת תחנת יצחק נבון והפחת התדירות בקו בית שמש - ירושלים, אבל יש משהו אחר שיכול להסביר את הירידה בבית שמש. הרחבת כביש 38.
האלטרנטיבה לרכבת הן בכיוון גוש דן והן בכיוון ירושלים הפכה ליותר אטרקטיבית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי נתב"ג שים לב שאני כתבתי שתי השפעות מנוגדות'
לגבי נתב"ג שים לב שאני כתבתי שתי השפעות מנוגדות
19/05/2019 | 12:30
2
117
השפעה שלילית של עבודות החישמול והשפעה חיובית של פתיחת תחנת יצחק נבון, אבל רשמתי שההשפעה של יצחק נבון מוגבלת בגלל שהיא נפתחה בשלהי השנה.
כך שהירידה בנתב"ג דווקא לא מפתיעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תובנה מעניינת לגבי יצחק נבון'
תובנה מעניינת לגבי יצחק נבון
19/05/2019 | 18:05
1
118
כ800 יורדים ביום מול 4000 עולים ביום.
זו ההשפעה הישירה של הטענה חינם ביצחק נבון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא, זה בגלל טעות באקסל...'
לא, זה בגלל טעות באקסל...
19/05/2019 | 20:12
91
אם תבחר את המשבצת עם ה 800 תראה שהנוסחה מתייחסת לכל ימי השנה.. הנוסחה של ה 4000 מחלקת בשלושה חודשים.
שים לב למספר השנתי: עולים 280K, יורדים 227K  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועוד קצת תובנות'
ועוד קצת תובנות
19/05/2019 | 13:15
1
160
כבר יש 4 תחנות עם מעל 3 מליון נוסעים בשנה, כאשר גם תל אביב ההגנה וגם ת"א האוניברסיטה חוצות את הרף הזה (האוניברסיטה עברה אותו כבר בשנה שעברה).
לעומת זאת במועדון ליגת העל - מעל 2 מליון נוספות עוד 2 תחנות בלבד, חיפה חוף הכרמל ורחובות. ליגת העל מורכבת עדיין אם כן מ-6 תחנות בלבד, האחראיות על כ-37% מהנוסעים העולים (וגם לפי השיטה של יובל של ממוצע עולים ירודים התמונה דומה).
בליגה הלאומית יש 18 תחנות בין 1-2 מליון. וגם הן אחראיות לכ-37%.
 
בכל תחנה יש בממוצע כמליון נוסעים, יש לנו 24 תחנות מעליה ו-43 מתחתיה.
החציון הוא בין תחנה 33 לתחנה 34 כלומר בין בני ברק לקרית גת ועומד על כ-630,000 נוסעים. 85% מהנוסעים עולים בתחנות שנמצאות בחציון העליון.
 
ניפוח הנוסעים בתחנות החדשות לשנה שלמה היה מעלה את קרית מלאכי ורעננה מערב למעל 100,000 נוסעים ומוציא אותן מרשימת הבושה המוחלטת. לרעננה דרום גם זה לא עוזר. אבל לפחות אנחנו יודעים שמדובר בתחנה עם שירות "לא אפוי", כלומר ברור שזה מצב זמני.
ירושלים יצחק נבון "מריחה את המליון מלמטה", אם נכפיל רק פי 3, היא מתמקמת במקום ה-28 שזה קצת יותר גבוה ממה שחשבתי. אם ניקח בחשבון שגם היא לא אפויה אז התחזית שהיא תתברג בעוד כמה שנים בחמישיה הראשונה ואפילו בטופ שלה לא נראית מופרכת במיוחד. היא בהחלט עשויה מחומר של מועדון ה-3 מליון ומעלה.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אשדוד כנראה תיכנס לשם ב-2019'
אשדוד כנראה תיכנס לשם ב-2019
20/05/2019 | 16:05
93
קרובים מאוד ל-2 מיליון נוסעים.
האם יש צפי לשדרוג התחנה שם? התחנה קורסת תחת העומס
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי 1 עד 4:'
לגבי 1 עד 4:
19/05/2019 | 15:57
113
1: השלום מאד שימושית ומחוברת למוקדים רבים במרחק הליכה - עירוניות אמיתית. השימוש בה נעים יותר מבת"א מרכז - אם הדרקונים שמחייבת אוטובוסים משלימים או הליכה ארוכה. לטעמי חסר שירות אוטובוסים רוחבי טוב ממנה לבן יהודה או הרברט סמואל שיצמצם את אורכי הקווים בתל אביב מה X של ההגנה ואם הדרקונים. אציין שכנוסע במערכות מורכבות אני מעדיף לעיתים תחנות עם מספר רציפים מצומצם לצרכי החלפה (נתון שלא נספר) כי הן קלות יותר להבנה. מעניין שרק עכשיו התחנה העירונית ביותר באיילון ניצחה במצעד.
 
2: ב 2018 ירושלים נבון סבלה ממספר הגבלות בירוקרטיות שהקשו על השימוש בה:
א. שני חודשים של "שוברים" לרכבת ספציפית, דבר שהפך איחור לבלתי אפשרי (אישית הגעתי לתחנה באיחור כזה לפחות פעם אחת בזמן הביקור בפברואר, חצי שעת המתנה עדיפה בעיניי על דרישה להדפיס שובר או סירוב כניסה).
ב. לו"ז הרצה שהסתיים ב 7 בערב ולא כלל ימי ו' ומוצ"ש. הלו"ז הזה הכפיל את זמן הנסיעה של הנוחתים בנתב"ג ולא איפשר ליוממים לתל אביב חיי פנאי וחברה אחרי שעות העבודה בהתבסס על הרכבת.
את ההמתנה הקצרה של 5-10 דקות בנתב"ג אפשר עוד לסבול אם חושבים על הקו כקו ענף באופן זמני. כשהקו יגיע לאיילון ויתמשק ישירות עם כל הרשת ללא המתנה כפולה יהיה לו עתיד מזהיר.
 
3. מלחה תמיד היתה העמדת פנים כאילו יש רכבת בירושלים. המיקום בעייתי, הנסיעה טובה בעיקר כחוויה נופית, הפיצול בבית שמש והדיווחים על חוסר התיאום שם הופכים את העסק ללא כדאי. העתיד התחבורתי של מבנה התחנה המודרני הוא בחיבור צפונה לקו החדש, העתיד של הקו ההיסטורי הוא בהסבה לרכבת היסטורית ואני מקווה שימצא לה מבנה מתאים ממזרח לתחנה כי התחנה הקיימת אינה היסטורית מספיק. אינני מאמין שניתן להריץ רכבות היסטוריות לחאן אז יתכן שהפשרה היא מבנה במקור חיים.
 
4. תחנות רעננה: החיבור האוטובוסי אליהן בשעות השפל, כאשר יש רכבת כל חצי שעה, הוא בעייתי ביותר כי אין תיאום זמנים. נסעתי לרעננה פעמיים, ובכל פעם התחנה שבחרתי לרדת בה השתנתה לפי לו"ז האוטובוסים שלידה. בכל פעם היתה תחנה עם אוטובוס שיגיע תוך כ 5 דק' מהגעת הרכבת ותחנה שהאוטובוס יגיע תוך 15-20 דקות! בהתחשב בכך שיעדי לא היה אקזוטי במיוחד אלא במרחק הליכה מרחוב אחוזה על כל קוויו הדבר חמטר ביותר. גם בהגעה לרכבת היה חוסר תיאום דומה, אוטובוסים שמביאים את הנוסע לתחנה 20 דקות לפני צאת הרכבות. לטעמי האלמנט הזה מגביל בדיוק כמו הסיבוב בכיוון הלא נכון בלולאת השרון. ראיתי את חניון האיילון ב 6 בערב מהרכבת אז אל תמכרו לי אוטובוסים בינעירוניים, אבל חוסר התיאום לרכבת בעייתי. כמו כן החיבורים בין התחנות לתחנות האוטובוסים בעייתיות. ברעננה דרום צריך לחשוב על מסוע או מנהרת הולכי רגל ומסוע למסוף צומת רעננה. ברעננה מערב צריך לירות במי שתיכנן את היציאה למגרש הריק שמצפון לתחנה במקום לשדרות ירושלים. ברשל"צ דיין יש יציאות משני עברי שדרות משה דיין אז זה לא רעיון שלא הגיע ארצה. בבריטניה נהוג שתחנה עירונית ליד כביש על גשר נפתחת לגשר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי העלייה בתחנת באר יעקב לא מיצתה את עצמה'
לדעתי העלייה בתחנת באר יעקב לא מיצתה את עצמה
19/05/2019 | 23:55
80
כפי שכתבתי לא פעם, הבניהה באיזור התחנה, במרחק של מאות מטרים (מרחק הליכה מהתחנה) פשוט לא מפסיקה, ועדיין לא סיימו לאכלס את כל הבניינים.  לא אתפלא אם בשנה הבאה יראו בתחנה זו עלייה נוספת.  כמו כן ייתכן שחלק מנוסעים שהיו עולים לרכבת בתחנת ראשונים, נוסעים עם הרכב עד לתחנת באר יעקב כדי "להימנע" מהחלפת רכבת בלוד
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וניתוח ראשוני על פי קוים:'
וניתוח ראשוני על פי קוים:
19/05/2019 | 10:24
10
175
  1. קו העמק - הקו המצטיין: כל תחנותיו עלו באופן נאה מעבר לשיעור העלייה הארצי: בית שאן (10%), עפולה (14%), מגדל העמק (16%), יקנעם (19%). מספר הנוסעים בארבע תחנות הקו הסתכם בכ- K960 – עליה של K121 בהשוואה לשנה הקודמת. הנסועה בקו זה היא מעט יותר מזו של תחנת כרמיאל לבדה.
  2. קו העיירות בדרום: כל התחנות בו עלו (אופקים 9%, נתיבות 10%, שדרות 4%) וזה מצטרף לעליות טובות למדי של תחנות ההמשך: אשקלון (7%), אשדוד (9%) ויבנה מערב (10%) כך שביצועי האזור כולו השתפרו כפליים לעומת הממוצע הארצי.
  3. הקו הסכיזופרני – קו השרון: התחנה החזקה של הקו היא בבירור קריית אריה (רושמת עליה מרשימה של 14% - שנה שניה ברציפות של עליה ביותר ממאה אלף נוסעים), אבל כ"ס נורדאו ובני ברק רשמו עליה ממוצעת, ראש העין קפאה, וסגולה והוד השרון נמנות על מאכזבות השנה עם צניחה של 15%.
  4. אזור המפרץ והקריות: בעוד שנהריה וחוף הכרמל כמעט לא עלו, ועכו איבדה מעל מאתיים ושלושים אלף נוסעים, ביתר תחנות האזור נרשמה עליה נאה: לב המפרץ 13%, ק. מוצקין 12%, חוצות המפרץ 12%, בת גלים 9%, ק. חיים 7%, חיפה מרכז 7%.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סגולה דווקא עלתה אופן מפתיע'
סגולה דווקא עלתה אופן מפתיע
19/05/2019 | 10:43
3
138
לפי הטבלאות סגולה עלתה מ-4.6K ל-5.3K וזה מפתיע כי ציפיתי שאחרי סגירת המרכז המסחרי היא תהפוך לתחנת רפאים.
לגבי נתב"ג, אני מניח שרוב מוחלט של הנוסעים מירושלים - נבון לנתב"ג המשיכו לתל-אביב והלאה או חזרו על עקבותיהם בלי לצאת מהתחנה. כמו כן, השיבושים בקו מודיעין-תל-אביב השפיעו לרעה גם על תחנת נתב"ג, אם כי לא באותה רמה כמו על תחנות פאתי מודיעין (ירידה מ-2.1K ל-1.9K) ומודיעין מרכז (ירידה מ-9.2K ל-7.9K).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צודק, טעות שלי!'
צודק, טעות שלי!
19/05/2019 | 10:46
38
לצפיה ב-'פתיחת המעבר הישיר להולכי רגל מכביש 40 לתחנת סגולה'
פתיחת המעבר הישיר להולכי רגל מכביש 40 לתחנת סגולה
19/05/2019 | 11:40
110
גם השפיעה על כמות הנוסעים.
נוסעים רבים משתמשים כעת בתחנות החדשות על הגשר להגיע להוד"ש/כפ"ס, וכמובן גם לפ"ת, בשכונותיה המזרחיות בעיקר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המרכז המסחרי נסגר בתחילת 2019'
המרכז המסחרי נסגר בתחילת 2019
19/05/2019 | 11:55
56
לצפיה ב-'הירידה בהוד השרון לא מפתיעה מכיוון שתחנת רעננה דרום לקחה'
הירידה בהוד השרון לא מפתיעה מכיוון שתחנת רעננה דרום לקחה
19/05/2019 | 12:04
5
133
ממנה את הנוסעים של אזור התעשיה ברעננה ותחנת כפר סבא יותר אטרקטיבית ממנה.
לתחנת ראש העין אין כיום מנועי צמיחה כי השירות האוטובוסי בין ראש העין לתל אביב מאוד השתפר בשנים האחרונות ונפתחו קווים 477 ו 478 המהירים.
הצמיחה של קרית אריה גם לא מפתיעה בגלל שיפור הקישוריות אליה ובגלל הגידול של שכונת נוה גן.
אבל קרית אריה הולכת לספוג מכה קשה בסוף השנה, אלא אם כן יהיו חדשות רשמיות על שינוי בתכנון בעקבות השלמת לולאת השרון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דבר נוסף לגבי הוד השרון - היא הייתה סגורה במשך יותר מחודש'
דבר נוסף לגבי הוד השרון - היא הייתה סגורה במשך יותר מחודש
19/05/2019 | 12:20
4
108
לצפיה ב-'לדעתי זה מסביר את הירידה כי הפתיחה של רעננה לא מדי השפיע'
לדעתי זה מסביר את הירידה כי הפתיחה של רעננה לא מדי השפיע
19/05/2019 | 23:48
3
40
לצפיה ב-'תחנות רעננה עם ממוצע חודשי נמוך מאד יחסית להוד"ש וכ"ס'
תחנות רעננה עם ממוצע חודשי נמוך מאד יחסית להוד"ש וכ"ס
20/05/2019 | 11:31
2
80
כמובן שאפשר להסביר זאת בעובדה שנפתחו ביולי 2018, אבל בתור מי שמשתמש בהם קבוע ,  לדעתי זה ממשיך ככה גם ב 2019 . התחנות ריקות יחסית להוד"ש וכ"ס.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היום אוטובוס מרעננה לתל אביב מהיר יותר מהרכבת'
היום אוטובוס מרעננה לתל אביב מהיר יותר מהרכבת
21/05/2019 | 16:32
1
57
כל עוד זה המצב התחנות יישארו יחסית ריקות.
 
ברגע שייחברו את רעננה למסילת החוף בסוף השנה זמן הנסיעה לתל אביב אמור להתקצר לבסביבות 20 דקות, ואז כמות הנוסעים בתחנות רעננה כנראה תעלה בהרבה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז למה תחנות הוד השרון וכפר סבא עמוסות? הרי להן אותה הבעיה'
אז למה תחנות הוד השרון וכפר סבא עמוסות? הרי להן אותה הבעיה
25/05/2019 | 07:19
13

הודעות אחרונות

22:33 | 22.01.20 יניב2016
20:57 | 22.01.20 its not really me
10:33 | 22.01.20 סקורפיון36
09:53 | 22.01.20 its not really me
19:48 | 21.01.20 its not really me
18:51 | 21.01.20 עמוד השדרה
09:20 | 20.01.20 האלמוני המאושר
08:11 | 20.01.20 הרוכב לאוטובוסים1
23:35 | 18.01.20 matrix200200
14:35 | 18.01.20 עמוד השדרה
04:54 | 18.01.20 ברק תחת ענן

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ