הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.

מצב
הנושא נעול.
הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.

הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.

 

אורי404

New member
על התמונות היפות. ניתן לכנות את זה "מטרו"?

הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
על התמונות היפות. ניתן לכנות את זה "מטרו"?
אם זו רכבת תחתית, שבכל המסלול מופרדת מיתר כלי התחבורה זוהי מטרו?
או שבמקרה הזה היא לא מופרדת.
אני רואה, שיש נהג וזה לא אוטונומי. לפני שבועיים Ccyclist הסביר לגבי זה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184231365/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
לצערי לא יכולתי לכתוב תודה. הייתה תקלה, שבה נמנע ממני להיכנס עם הכינוי ל"תפוז" בכלל ולפורום הזה בפרט.
 
תודה, סרטון מעניין

על התמונות היפות. ניתן לכנות את זה "מטרו"?
אם זו רכבת תחתית, שבכל המסלול מופרדת מיתר כלי התחבורה זוהי מטרו?
או שבמקרה הזה היא לא מופרדת.
אני רואה, שיש נהג וזה לא אוטונומי. לפני שבועיים Ccyclist הסביר לגבי זה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184231365/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
לצערי לא יכולתי לכתוב תודה. הייתה תקלה, שבה נמנע ממני להיכנס עם הכינוי ל"תפוז" בכלל ולפורום הזה בפרט.
תודה, סרטון מעניין
גם במרכז הארץ שיהיו רכבת תחתית (3 קווים), יהיה ניהוג אוטומטי?
 

Ccyclist

Well-known member
מטרו הוא רכבת עירונית מופרדת מפלס, בכל מפלס אפשרי.

על התמונות היפות. ניתן לכנות את זה "מטרו"?
אם זו רכבת תחתית, שבכל המסלול מופרדת מיתר כלי התחבורה זוהי מטרו?
או שבמקרה הזה היא לא מופרדת.
אני רואה, שיש נהג וזה לא אוטונומי. לפני שבועיים Ccyclist הסביר לגבי זה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184231365/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
לצערי לא יכולתי לכתוב תודה. הייתה תקלה, שבה נמנע ממני להיכנס עם הכינוי ל"תפוז" בכלל ולפורום הזה בפרט.
מטרו הוא רכבת עירונית מופרדת מפלס, בכל מפלס אפשרי.
מטרו אינו תת קרקעי בהגדרתו. במטרו של פריס למשל יש גם קווים שחוצים את נהר הסיין על גשרים עיליים בלב העיר, ויש עירוב די גדול בין קטעים תחתיים ועיליים במקומות מרכזיים. בתחתית של לונדון (שגם היא בהגדרתה מטרו אבל יש לה שם אחר) הקטעים במרכז העיר תחתיים, הקטעים בפרברים הקרובים בחפיר או על גשרים, והקטעים החיצוניים ביותר - במיוחד אלו שהיו בעברם קווי רכבת פרברית - במפלס הקרקע אף שישנן סוללות והפרדות מסילתיות. בברלין ה U-Bahn גם הוא מטרו בשם מקומי וגם הוא אוהב לערב קטעים ארוכים על גשרי מתכת בלב השדרות יחד עם הקטעים התת קרקעיים. ברומא קו B עושה שימוש נרחב במסילה לצד מסילת רכבת עיקרית מדרום למרכז וכך הוא מאפשר לרכבות הפרבריות לוותר על תחנות ביניים.
&nbsp
המאפיינים של מטרו הם מפלס נפרד, צפיפות תחנות (כל חצי קילומטר עד קילומטר וחצי), תדירות גבוהה, מהירות נמוכה, מקומות עמידה רבים ותחלופת נוסעים גבוהה. לקו מטרו יש בדרך כלל בלעדיות על המסילות בהן הוא נוסע והן משמשות רק את הקו וענפיו אם יש לו ענפים. במערכות מטרו אפשר להסתמך על החלפות במרכז המערכת כי התדירות גבוהה בכל הקווים והמעבר מרכבת לרכבת לא צריך לארוך יותר מ 5 דקות. כמו כן קווי מטרו נוטים לחצות את מרכז העיר מצד לצד ולשרת פרברים משני עברי המרכז, אבל יש דוגמאות לקווים שמסתיימים במרכז העיר וכן לקווי שאטל
&nbsp
אם היו מתכננים עיר חדשה יש מאין היו יכולים לבנות לה מטרו מבלי לחפור מנהרה אחת. הצורך במנהרות נובע מהצורך לעבור באזורים צפופים שאין בהם תוואי עילי סביר.
 

אורי404

New member
תודה על ההסבר

מטרו הוא רכבת עירונית מופרדת מפלס, בכל מפלס אפשרי.
מטרו אינו תת קרקעי בהגדרתו. במטרו של פריס למשל יש גם קווים שחוצים את נהר הסיין על גשרים עיליים בלב העיר, ויש עירוב די גדול בין קטעים תחתיים ועיליים במקומות מרכזיים. בתחתית של לונדון (שגם היא בהגדרתה מטרו אבל יש לה שם אחר) הקטעים במרכז העיר תחתיים, הקטעים בפרברים הקרובים בחפיר או על גשרים, והקטעים החיצוניים ביותר - במיוחד אלו שהיו בעברם קווי רכבת פרברית - במפלס הקרקע אף שישנן סוללות והפרדות מסילתיות. בברלין ה U-Bahn גם הוא מטרו בשם מקומי וגם הוא אוהב לערב קטעים ארוכים על גשרי מתכת בלב השדרות יחד עם הקטעים התת קרקעיים. ברומא קו B עושה שימוש נרחב במסילה לצד מסילת רכבת עיקרית מדרום למרכז וכך הוא מאפשר לרכבות הפרבריות לוותר על תחנות ביניים.
&nbsp
המאפיינים של מטרו הם מפלס נפרד, צפיפות תחנות (כל חצי קילומטר עד קילומטר וחצי), תדירות גבוהה, מהירות נמוכה, מקומות עמידה רבים ותחלופת נוסעים גבוהה. לקו מטרו יש בדרך כלל בלעדיות על המסילות בהן הוא נוסע והן משמשות רק את הקו וענפיו אם יש לו ענפים. במערכות מטרו אפשר להסתמך על החלפות במרכז המערכת כי התדירות גבוהה בכל הקווים והמעבר מרכבת לרכבת לא צריך לארוך יותר מ 5 דקות. כמו כן קווי מטרו נוטים לחצות את מרכז העיר מצד לצד ולשרת פרברים משני עברי המרכז, אבל יש דוגמאות לקווים שמסתיימים במרכז העיר וכן לקווי שאטל
&nbsp
אם היו מתכננים עיר חדשה יש מאין היו יכולים לבנות לה מטרו מבלי לחפור מנהרה אחת. הצורך במנהרות נובע מהצורך לעבור באזורים צפופים שאין בהם תוואי עילי סביר.
תודה על ההסבר
 
בארץ יוקם "מטרו"

מטרו הוא רכבת עירונית מופרדת מפלס, בכל מפלס אפשרי.
מטרו אינו תת קרקעי בהגדרתו. במטרו של פריס למשל יש גם קווים שחוצים את נהר הסיין על גשרים עיליים בלב העיר, ויש עירוב די גדול בין קטעים תחתיים ועיליים במקומות מרכזיים. בתחתית של לונדון (שגם היא בהגדרתה מטרו אבל יש לה שם אחר) הקטעים במרכז העיר תחתיים, הקטעים בפרברים הקרובים בחפיר או על גשרים, והקטעים החיצוניים ביותר - במיוחד אלו שהיו בעברם קווי רכבת פרברית - במפלס הקרקע אף שישנן סוללות והפרדות מסילתיות. בברלין ה U-Bahn גם הוא מטרו בשם מקומי וגם הוא אוהב לערב קטעים ארוכים על גשרי מתכת בלב השדרות יחד עם הקטעים התת קרקעיים. ברומא קו B עושה שימוש נרחב במסילה לצד מסילת רכבת עיקרית מדרום למרכז וכך הוא מאפשר לרכבות הפרבריות לוותר על תחנות ביניים.
&nbsp
המאפיינים של מטרו הם מפלס נפרד, צפיפות תחנות (כל חצי קילומטר עד קילומטר וחצי), תדירות גבוהה, מהירות נמוכה, מקומות עמידה רבים ותחלופת נוסעים גבוהה. לקו מטרו יש בדרך כלל בלעדיות על המסילות בהן הוא נוסע והן משמשות רק את הקו וענפיו אם יש לו ענפים. במערכות מטרו אפשר להסתמך על החלפות במרכז המערכת כי התדירות גבוהה בכל הקווים והמעבר מרכבת לרכבת לא צריך לארוך יותר מ 5 דקות. כמו כן קווי מטרו נוטים לחצות את מרכז העיר מצד לצד ולשרת פרברים משני עברי המרכז, אבל יש דוגמאות לקווים שמסתיימים במרכז העיר וכן לקווי שאטל
&nbsp
אם היו מתכננים עיר חדשה יש מאין היו יכולים לבנות לה מטרו מבלי לחפור מנהרה אחת. הצורך במנהרות נובע מהצורך לעבור באזורים צפופים שאין בהם תוואי עילי סביר.
בארץ יוקם "מטרו"
שלוש קווים המתוכננים בעתיד:
M1
M2
M3
על המפה כולם תת קרקעיים, לא רואה במפה שיש גשרים בתכנון כמו בחו"ל.
אפשר לקרוא לזה לדעתי, רכבת תחתית.

מה שמעניין הרכבת הקלה בקו האדום יעבור תת קרקעי ממחלף גהה עד לפני אלנבי.

לגבי שם אחר של המטרו בלונדון, זה נקרא "Underground" עם סמל אדום כמו "אין כניסה", נסעתי ברכבת הזאת מהית'רו לעיר לונדון, נסיעה גם במפלס הקרקע בעיר עם כמה תחנות מחוץ לתחתית וחוזרת למנהרה, בבודפשט התחתית מסיימת נסיעה במפלס הקרקע.
 

Ccyclist

Well-known member
בקשר למערכות שמסווגות כמטרו אל אינן נקראות "מטרו"

בארץ יוקם "מטרו"
שלוש קווים המתוכננים בעתיד:
M1
M2
M3
על המפה כולם תת קרקעיים, לא רואה במפה שיש גשרים בתכנון כמו בחו"ל.
אפשר לקרוא לזה לדעתי, רכבת תחתית.

מה שמעניין הרכבת הקלה בקו האדום יעבור תת קרקעי ממחלף גהה עד לפני אלנבי.

לגבי שם אחר של המטרו בלונדון, זה נקרא "Underground" עם סמל אדום כמו "אין כניסה", נסעתי ברכבת הזאת מהית'רו לעיר לונדון, נסיעה גם במפלס הקרקע בעיר עם כמה תחנות מחוץ לתחתית וחוזרת למנהרה, בבודפשט התחתית מסיימת נסיעה במפלס הקרקע.
בקשר למערכות שמסווגות כמטרו אל אינן נקראות "מטרו"
&nbsp
אם אתה רוצה להגיד שיש מטרו / רכבת תחתית בעיר מסויימת אז הסיווג נכון - יש מטרו בניו יורק.
&nbsp
אם אתה רוצה לקרוא למערכת הספציפית מטרו כשזה לא שמה זו טעות - "המטרו של ניו יורק" צ"ל "הסאבווי של ניו יורק" או "הרכבת התחתית של ניו יורק".
&nbsp
אתה חדש יחסית לפורום אז אולי כדאי שאסביר שאני גר בבריטניה, נסיעה רכבתית של מעל שעה מלונדון, ושגרתי בלונדון במשך למעלה מעשור אחרי שבמשך התקופה שגרתי בארץ תמיד הייתי חוזר לביקורי מולדת אצל קרובים בעיר כך שאני מכיר את הרכבת התחתית של לונדון יותר מ 30 שנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה