ברק תחת ענן
New member
הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
תודה, סרטון מענייןעל התמונות היפות. ניתן לכנות את זה "מטרו"?
אם זו רכבת תחתית, שבכל המסלול מופרדת מיתר כלי התחבורה זוהי מטרו?
או שבמקרה הזה היא לא מופרדת.
אני רואה, שיש נהג וזה לא אוטונומי. לפני שבועיים Ccyclist הסביר לגבי זה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184231365/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
לצערי לא יכולתי לכתוב תודה. הייתה תקלה, שבה נמנע ממני להיכנס עם הכינוי ל"תפוז" בכלל ולפורום הזה בפרט.
מטרו הוא רכבת עירונית מופרדת מפלס, בכל מפלס אפשרי.על התמונות היפות. ניתן לכנות את זה "מטרו"?
אם זו רכבת תחתית, שבכל המסלול מופרדת מיתר כלי התחבורה זוהי מטרו?
או שבמקרה הזה היא לא מופרדת.
אני רואה, שיש נהג וזה לא אוטונומי. לפני שבועיים Ccyclist הסביר לגבי זה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184231365/%D7%90%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%94/%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA[/URL]
לצערי לא יכולתי לכתוב תודה. הייתה תקלה, שבה נמנע ממני להיכנס עם הכינוי ל"תפוז" בכלל ולפורום הזה בפרט.
תודה על ההסברמטרו הוא רכבת עירונית מופרדת מפלס, בכל מפלס אפשרי.
מטרו אינו תת קרקעי בהגדרתו. במטרו של פריס למשל יש גם קווים שחוצים את נהר הסיין על גשרים עיליים בלב העיר, ויש עירוב די גדול בין קטעים תחתיים ועיליים במקומות מרכזיים. בתחתית של לונדון (שגם היא בהגדרתה מטרו אבל יש לה שם אחר) הקטעים במרכז העיר תחתיים, הקטעים בפרברים הקרובים בחפיר או על גשרים, והקטעים החיצוניים ביותר - במיוחד אלו שהיו בעברם קווי רכבת פרברית - במפלס הקרקע אף שישנן סוללות והפרדות מסילתיות. בברלין ה U-Bahn גם הוא מטרו בשם מקומי וגם הוא אוהב לערב קטעים ארוכים על גשרי מתכת בלב השדרות יחד עם הקטעים התת קרקעיים. ברומא קו B עושה שימוש נרחב במסילה לצד מסילת רכבת עיקרית מדרום למרכז וכך הוא מאפשר לרכבות הפרבריות לוותר על תחנות ביניים.
 
המאפיינים של מטרו הם מפלס נפרד, צפיפות תחנות (כל חצי קילומטר עד קילומטר וחצי), תדירות גבוהה, מהירות נמוכה, מקומות עמידה רבים ותחלופת נוסעים גבוהה. לקו מטרו יש בדרך כלל בלעדיות על המסילות בהן הוא נוסע והן משמשות רק את הקו וענפיו אם יש לו ענפים. במערכות מטרו אפשר להסתמך על החלפות במרכז המערכת כי התדירות גבוהה בכל הקווים והמעבר מרכבת לרכבת לא צריך לארוך יותר מ 5 דקות. כמו כן קווי מטרו נוטים לחצות את מרכז העיר מצד לצד ולשרת פרברים משני עברי המרכז, אבל יש דוגמאות לקווים שמסתיימים במרכז העיר וכן לקווי שאטל
 
אם היו מתכננים עיר חדשה יש מאין היו יכולים לבנות לה מטרו מבלי לחפור מנהרה אחת. הצורך במנהרות נובע מהצורך לעבור באזורים צפופים שאין בהם תוואי עילי סביר.
בארץ יוקם "מטרו"מטרו הוא רכבת עירונית מופרדת מפלס, בכל מפלס אפשרי.
מטרו אינו תת קרקעי בהגדרתו. במטרו של פריס למשל יש גם קווים שחוצים את נהר הסיין על גשרים עיליים בלב העיר, ויש עירוב די גדול בין קטעים תחתיים ועיליים במקומות מרכזיים. בתחתית של לונדון (שגם היא בהגדרתה מטרו אבל יש לה שם אחר) הקטעים במרכז העיר תחתיים, הקטעים בפרברים הקרובים בחפיר או על גשרים, והקטעים החיצוניים ביותר - במיוחד אלו שהיו בעברם קווי רכבת פרברית - במפלס הקרקע אף שישנן סוללות והפרדות מסילתיות. בברלין ה U-Bahn גם הוא מטרו בשם מקומי וגם הוא אוהב לערב קטעים ארוכים על גשרי מתכת בלב השדרות יחד עם הקטעים התת קרקעיים. ברומא קו B עושה שימוש נרחב במסילה לצד מסילת רכבת עיקרית מדרום למרכז וכך הוא מאפשר לרכבות הפרבריות לוותר על תחנות ביניים.
 
המאפיינים של מטרו הם מפלס נפרד, צפיפות תחנות (כל חצי קילומטר עד קילומטר וחצי), תדירות גבוהה, מהירות נמוכה, מקומות עמידה רבים ותחלופת נוסעים גבוהה. לקו מטרו יש בדרך כלל בלעדיות על המסילות בהן הוא נוסע והן משמשות רק את הקו וענפיו אם יש לו ענפים. במערכות מטרו אפשר להסתמך על החלפות במרכז המערכת כי התדירות גבוהה בכל הקווים והמעבר מרכבת לרכבת לא צריך לארוך יותר מ 5 דקות. כמו כן קווי מטרו נוטים לחצות את מרכז העיר מצד לצד ולשרת פרברים משני עברי המרכז, אבל יש דוגמאות לקווים שמסתיימים במרכז העיר וכן לקווי שאטל
 
אם היו מתכננים עיר חדשה יש מאין היו יכולים לבנות לה מטרו מבלי לחפור מנהרה אחת. הצורך במנהרות נובע מהצורך לעבור באזורים צפופים שאין בהם תוואי עילי סביר.
בקשר למערכות שמסווגות כמטרו אל אינן נקראות "מטרו"בארץ יוקם "מטרו"
שלוש קווים המתוכננים בעתיד:
M1
M2
M3
על המפה כולם תת קרקעיים, לא רואה במפה שיש גשרים בתכנון כמו בחו"ל.
אפשר לקרוא לזה לדעתי, רכבת תחתית.
מה שמעניין הרכבת הקלה בקו האדום יעבור תת קרקעי ממחלף גהה עד לפני אלנבי.
לגבי שם אחר של המטרו בלונדון, זה נקרא "Underground" עם סמל אדום כמו "אין כניסה", נסעתי ברכבת הזאת מהית'רו לעיר לונדון, נסיעה גם במפלס הקרקע בעיר עם כמה תחנות מחוץ לתחתית וחוזרת למנהרה, בבודפשט התחתית מסיימת נסיעה במפלס הקרקע.
סרטון הרכבת התחתית של בודפשט יוני 2018הרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
סרטוןסרטון הרכבת התחתית של בודפשט יוני 2018
כמו חדשה.
לדעתי ממונע על חשמל במסילה ולא בכבלים עילים.
הרכבת התחתית יותר ישנה בבודפשט, צולם גם ביוני 2018סרטון הרכבת התחתית של בודפשט יוני 2018
כמו חדשה.
לדעתי ממונע על חשמל במסילה ולא בכבלים עילים.
זו הרכבת הפרברית לא התחתית.נסעתי עמה לסנט אנדרההרכבת התחתית יותר ישנה בבודפשט, צולם גם ביוני 2018
תודהזו הרכבת הפרברית לא התחתית.נסעתי עמה לסנט אנדרה
קטר חשמלי צבעוני בתחנת רכבת גדולה "קלטי פאייאודבר" בבודפשטהרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
הרכבת הקלה בלב בודפשטהרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
קווים עמוסים מאוד הקוו המרכזי של הרקל שםהרכבת הקלה בלב בודפשט
התחנה הנ"ל בברלין, על הגשרהרכבת התחתית על הגשר בברלין, 2013.
תחנה עילית.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.