קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....

 

GLSRA

Active member
כל עמודי הגשר יצוקים ומוכנים, החל מכביש 431 ועד לחפיר מדרום

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
כל עמודי הגשר יצוקים ומוכנים, החל מכביש 431 ועד לחפיר מדרום
העמודים הקרובים לכביש, הגבוהים יותר עדיין בלי החגורה המקשרת, בעמודים הרחוקים יותר כבר רואים את החגורות המקשרות.

 

GLSRA

Active member
עובדים בטור, מדלגים מזוג עמודים לזוג העמודים הבא

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
עובדים בטור, מדלגים מזוג עמודים לזוג העמודים הבא
בונים את כל הקונסטרוקציה הזו לקראת יציקת החגורה המקשרת.

 

GLSRA

Active member
המשך העמודים, מצפון לכיוון דרום, גובהם הולך ויורד עד למפלס

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
המשך העמודים, מצפון לכיוון דרום, גובהם הולך ויורד עד למפלס
החפיר בהמשך.
התבוננו בתמונות ברצף .....
תמונה 7 היא התמונה של העמודים האחרונים, לאחריהם מתחיל החפיר שאת צילומיו פרסמתי בשבוע שעבר





 

GLSRA

Active member
תמונה מהכיוון ההפוך, אור ראשון, השמש כבר מסנוורת

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
תמונה מהכיוון ההפוך, אור ראשון, השמש כבר מסנוורת
עוד כמה תמונות בהמשך הערב....
הפרסום כאן ארוך ומסורבל -


 

GLSRA

Active member
קורות מקשרות בין העמודים

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
קורות מקשרות בין העמודים
בין כל שני זוגות עמודים ימוקמו שתי קורות, מן הסתם אחת לכל מסילה.
בגלל הכמות הגדולה של קורות, ונגישות לא אידיאלית לאתר בניית הגשר, את מרבית הקורות בונים בשטח.
במקביל לכל מפתח (בין העמודים) יצקו רצפה זמנית ועליה מרכיבים את התפסנות של הקורות. מדובר כמובן בקורות בטון דרוך, אצרף למתעניינים מספר תמונות של הקורות בשלבים שונים של הרכבה ויציקה עד לשלב הדריכה האחרון - יש למה לחכות

 

GLSRA

Active member
מעניין כמה השקעה ראשונית בעבור בניה של כל זוג קורות.

קורות מקשרות בין העמודים
בין כל שני זוגות עמודים ימוקמו שתי קורות, מן הסתם אחת לכל מסילה.
בגלל הכמות הגדולה של קורות, ונגישות לא אידיאלית לאתר בניית הגשר, את מרבית הקורות בונים בשטח.
במקביל לכל מפתח (בין העמודים) יצקו רצפה זמנית ועליה מרכיבים את התפסנות של הקורות. מדובר כמובן בקורות בטון דרוך, אצרף למתעניינים מספר תמונות של הקורות בשלבים שונים של הרכבה ויציקה עד לשלב הדריכה האחרון - יש למה לחכות
מעניין כמה השקעה ראשונית בעבור בניה של כל זוג קורות.
מפלסים את הקרקע ויוצקים רצפה, שמן הסתם תפורק ו"תושמד" בסוף הפרויקט.
התמונות של המשטחים הללו ממחישות את היקף ההשקעה בכל זוג קורות



 

GLSRA

Active member
עם התייבשות הרצפה והגעתה לחוזק הנדרש, מתחילים בהרכבת התפסנות

קורות מקשרות בין העמודים
בין כל שני זוגות עמודים ימוקמו שתי קורות, מן הסתם אחת לכל מסילה.
בגלל הכמות הגדולה של קורות, ונגישות לא אידיאלית לאתר בניית הגשר, את מרבית הקורות בונים בשטח.
במקביל לכל מפתח (בין העמודים) יצקו רצפה זמנית ועליה מרכיבים את התפסנות של הקורות. מדובר כמובן בקורות בטון דרוך, אצרף למתעניינים מספר תמונות של הקורות בשלבים שונים של הרכבה ויציקה עד לשלב הדריכה האחרון - יש למה לחכות
עם התייבשות הרצפה והגעתה לחוזק הנדרש, מתחילים בהרכבת התפסנות
כמות ברזל שלא תיאמן. זוג הקורות נבנות במקביל.
בעיניי תמונה מס' 7 היא המרתקת מכולן. רואים בפרופיל שני צינורות אלומיניום שנראה ברגע הראשון שסתם מונחים להם באופן "מוזר" עד שמבינים את תפקידם ומיקומם המדויק לאורך חתך הקורות. הסבר מפורט יותר בהמשך





 

GLSRA

Active member
בתום עבודת ההכנה, מגיע שלב היציקה, גם הוא מתבצע לשתי הקורות

קורות מקשרות בין העמודים
בין כל שני זוגות עמודים ימוקמו שתי קורות, מן הסתם אחת לכל מסילה.
בגלל הכמות הגדולה של קורות, ונגישות לא אידיאלית לאתר בניית הגשר, את מרבית הקורות בונים בשטח.
במקביל לכל מפתח (בין העמודים) יצקו רצפה זמנית ועליה מרכיבים את התפסנות של הקורות. מדובר כמובן בקורות בטון דרוך, אצרף למתעניינים מספר תמונות של הקורות בשלבים שונים של הרכבה ויציקה עד לשלב הדריכה האחרון - יש למה לחכות
בתום עבודת ההכנה, מגיע שלב היציקה, גם הוא מתבצע לשתי הקורות
גם שלב זה מתבצע כמעט במקביל. נותנים לכל קורה כזו מספר שבועות להתחזק ולהגיע לרמת החוזק הנדרשת.
בשלב זה מפנים את כל התשתית של התפסנות שעוברת לזוג הרורות הבא. נערכים להשחלת כבלי הפלדה בצינורות שהוכנו לטובת זה מראש. כבלי הפלדה יאפשרו להפוך את הקורות ה"רגילות" לקורות ב"בטון דרוך". טכניקה המאפשרת (ציטוט מויקיפדיה בעריך "בטון דרוך"
קורות מבטון דרוך משמשות בדרך כלל לבניית גשרים או קירויים הנושאים עומסים גדולים על פני מִפתחים גדולים.
תמונות המצורפות ניתן לזהות את כל אחד מהשלבים בהתאם לקורה הספציפית שעליה עובדים





 

GLSRA

Active member
לקראת הדריכה (המתיחה) של כבלי הפלדה.

קורות מקשרות בין העמודים
בין כל שני זוגות עמודים ימוקמו שתי קורות, מן הסתם אחת לכל מסילה.
בגלל הכמות הגדולה של קורות, ונגישות לא אידיאלית לאתר בניית הגשר, את מרבית הקורות בונים בשטח.
במקביל לכל מפתח (בין העמודים) יצקו רצפה זמנית ועליה מרכיבים את התפסנות של הקורות. מדובר כמובן בקורות בטון דרוך, אצרף למתעניינים מספר תמונות של הקורות בשלבים שונים של הרכבה ויציקה עד לשלב הדריכה האחרון - יש למה לחכות
לקראת הדריכה (המתיחה) של כבלי הפלדה.
מפצלים את צמת הכבלים, ומשחילים את כל אחד מהכבלים בנפרד במן דסקה יייחודית את הצינור בשלב מסוים ממלאים למיטב הבנתי בבטון רזה שיאטום את הכבלים וימנע חשיפה ללחות ולקורוזיה במשך הזמן.
התמונות צולמו בקורות הראשונות שלמעשה כמעט מוכנות להנפה.
בתמונה 02 רואים את פיצול הכבלים, חיתוך לאורך המתאים ואת הדסקות המיוחדות מונחות על הרצפהלצד הקורה. בתמונה 01 רואים את הדסקה כבר מורכבת על הקורה לפני הדריכה.
https://he.wikipedia.org/wiki/בטון_דרוך
למתעניינים בפרטים נוספים



 

GLSRA

Active member
המבנה האחרון, ממנו מתחיל גשר 26, ואחוריו מתחיל החפיר

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
המבנה האחרון, ממנו מתחיל גשר 26, ואחוריו מתחיל החפיר
עליו יונחו זוג הקורות הראשון.
אני מקווה שיזדמן לי לראות גם את החלק הזה בפרויקט.
אשמח לעדכן את הקוראים.

 

matrix200200

Active member
נראה בהחלט מעודד

המבנה האחרון, ממנו מתחיל גשר 26, ואחוריו מתחיל החפיר
עליו יונחו זוג הקורות הראשון.
אני מקווה שיזדמן לי לראות גם את החלק הזה בפרויקט.
אשמח לעדכן את הקוראים.
נראה בהחלט מעודד
ונצל"ש קטן
אתמול נסעתי ברכבת מתל אביב, וראיתי קצת פעילות לאורך המסילה, קצת דרומית מתנת ההגנה.
נדמה לי שראיתי גם לפחות עמוד אחד (בתחנה עצמה) שכבר היה עם כבל לקראת מתיחה.
בגדול, אין הרבה התקדמות ממה שראיתי.
 

Ccyclist

Well-known member
תודה על הסקירה. טוב לראות את ההתקדמות אחרי עידן העטלפים.

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
תודה על הסקירה. טוב לראות את ההתקדמות אחרי עידן העטלפים.
 

GLSRA

Active member
בכל מקרה, אחרי שיפרצו את הקיר מן הסתם סיפור העטלפים יהפוך

תודה על הסקירה. טוב לראות את ההתקדמות אחרי עידן העטלפים.
בכל מקרה, אחרי שיפרצו את הקיר מן הסתם סיפור העטלפים יהפוך
לסיפור טוב שאפשר יהיה לספר בנוסטלגיה.
נדמה לי שבמכרז, דרשו מהזוכה לתת מענה לסוגיה הזו כך שהבעייה תפתר או שכבר נפתרה עוד בטרם תעבור שם ולו רכבת אחת במנהרה.
 

אורי404

New member
רבה 'לכם' על השיתוף בסיור

קשת מודיעין - כמה תמונות עדכניות
בהמשך לפוסט שליח מלפני כמה ימים, הנה סוף הסקירה. הפעם גשר 26 המחבר את החפיר למסילות הפעילות בין פאתי מודיעין לנתבג, מזרחית למחלף ענבה.
בתמונה המצורפת, העמודים במקביל לנתיב כביש 431 מזרח. כמעט כל העמודים יצוקים, או שהתפסנות מוכנה, ועדיין לא יצקו. השלב הזה כמעט הסתיים.
דרישת שלום מטופי שהולך ומזדקן, מעניין אם עוד יספיק לראות רכבות חולפות על גשר זה.....
רבה 'לכם' על השיתוף בסיור
עם כל עניין הסרבול, של העלאת תמונות כאן בפורום הזה.
 

GLSRA

Active member
טופי ביקש להודות לך, זה לא מובן מאליו שמתייחסים גם אליו.

רבה 'לכם' על השיתוף בסיור
עם כל עניין הסרבול, של העלאת תמונות כאן בפורום הזה.
טופי ביקש להודות לך, זה לא מובן מאליו שמתייחסים גם אליו.
 

אורי404

New member
כי גם טופי האהוב ממש לא מובן מאליו

טופי ביקש להודות לך, זה לא מובן מאליו שמתייחסים גם אליו.
כי גם טופי האהוב ממש לא מובן מאליו
קודם כל זה לא מובן מאליו, שמעלים כאן תמונות, למרות שזה מסורבל לעלות כאן.

מאחל לך ולטופי פסח שמח. שתיהנו ביחד בהרבה זמן איכות במהלך החג ואחריו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה