קיצר, חרטא (בשבילי כנוסע מכפר סבא לבת ים ברכבת)
קו מעגל השרון הוצע כאן בפורום וכולם אמרו שהוא לא פרקטי
אני חושב שאפילו אני הצעתי כזה וכולם קטלו את ההצעה באמירה ברורה שהוא לא פרקטי כי הוא לא יהיה מאוד שימושי לרוב האנשים בלי מעבר בת"א עצמה. רוב תושבי רעננה לא ירצו להחליף רכבת בהרצליה רק כדי להגיע לת"א.
הפסקה הבאה בכתבה לא ברורה:
"בשלב הראשון, המסלול המעגלי יתחבר דווקא לרכבות מבאר-שבע, מה שדווקא יגביר את העומס באיילון. כך, רכבת מבאר-שבע תגיע מדרום למסילת איילון, תעצור בכל תחנות תל-אביב ואז תיכנס למסלול המעגלי."
זה לא נשמע מאוד מעגלי בכלל! זה נשמע כמו מה שפועל היום או יותר מדוייק - התוכנית התפעולית ל 2020.
בתוכנית ל2040 אגב מתוכנן קו מעגלי טוב יותר, שמקיף מתל אביב דרך מסילת הירקון, המזרחית, נתב"ג, ובחזרה לתל אביב.
קיצר, חרטא (בשבילי כנוסע מכפר סבא לבת ים ברכבת)
נוסע יומי דרך מסילת המזרח ו 12 תחנות זה סיוט, 54 דקות נטו של נסיעה, בפועל שעה וקצת מעל.
 
ציפיתי שהקו מכפר סבא לבת ים דרך מערבה יקצר את הזמן נסיעה וישיר לאיילון ללא החלפה רכבת בהרצליה, נשאלת השאלה, כמה זמן המתנה בהרצליה כדי להחליף רכבת לבת ים, אם זמן ההמתנה יהיה 20 דקות ואם הרכבת מהצפון תאחר, עוד 10-15 דקות וזה בזבוז זמן, עדיף להמשיך לנסוע במסלול הקיים.
אולי, אחרי שיניחו מסילה רכיעית בין סבידור מרכז לההגנה, ויכולים לפתוח קו ישיר מהשרון דרך הרצליה ולהמשיך לדרום, ולהכניס ב 4 מסילות כ- 40 רכבות לשעה עד ההגנה, במקום 28 כיום.