"כאן" חדשות: הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020

מצב
הנושא נעול.
ועד עובדי הרכבת לא מונע עבודות חישמול בקטע שבין האוניברסיטה

הבנתי שועד עובדי הרכבת מונע המשך עבודות חישמול עם עיכובים.
ואת זה טוען שר התחבורה בפייסבוק.
ועד עובדי הרכבת לא מונע עבודות חישמול בקטע שבין האוניברסיטה
להרצליה, משום שבכל מקרה אין שום עבודות כאלה או תכנון עבודות כאלה בחודשים הקרובים.
לא הכל קשור לועד, גם אם לשר התחבורה נוח לטאטא את מחדלי הרכבת ומשרד התחבורה תחת שטיח הועד.
מה הנהלת הרכבת ומשרד התחבורה היו עושים אם לא היה ועד עובדים להטיל עליו את כל האשמה על מחדליהם?
לועד יש את החלק שלו אבל לא כדאי לקנות את כל הספינים של משרד התחבורה והנהלת הרכבת.
 

GLSRA

Active member
זה באמת הגיוני,אבל באמת לא ברור למה מתמודדים עם כל בעייה

אני חושב שהחשמול מהאוניברסיטה צפונה יילך מהר יותר
התוואי צפונית לאוניברסיטה רחב במיוחד וכנראה לא יצריך כל מיני פתרונות מיוחדים כמו שהצריכו התוואי בכביש אחד וכמו שמצריך התוואי באיילון.

שים לב לפרוטוקול הזה
https://www.gov.il/BlobFolder/news/...ing_institutions_protocol_meeting_01-2019.pdf

הם היו צריכים כל מיני דברים שתוכננו במיוחד לתוואי באיילון כמו "חצאי פורטלים" ולשמור על מרחק מעמודי תאורה ועוד מיליון הגבלות אחרות.

מהאוניברסיטה צפונה יש תוואי רחב עם מעט מאוד גשרים, מה שאומר שהוא כנראה יתקדם מהר בהרבה. אבל בתוואי האיילון עצמו - לא רואה מצב שמגיעים לאוניברסיטה לפני אמצע 2020. לא בקצב הנוכחי בכל אופן. לכן הניחוש שלי זה הרצליה או בסוף 2020 או ברבעון הראשון של 2021.
זה באמת הגיוני,אבל באמת לא ברור למה מתמודדים עם כל בעייה
שצצה רק כשמגיעים אליה. יכלו כבר לפני שנתיים לבדוק בכל מקטע לזהות את הבעיות ולהתחיל לחפש פתרונות הנדסיים לכל סוג של מקרה.
מה שקרה בפועל, שכל פעם שהגיעו ל"גשר", בדקו והתכוננו לעבור אותו מבלי לבחון את האתגרים ההנדסיים הבאים.
זו הסיבה העיקרית לעיכובים המטורפים. הרבה מעבר לסתם פיגורים "רגילים" בהשלמת פרויקט תשתיתי גדול
 

Bus Nerd

Active member
היה צריך לתת את המכרז לקבלן רציני ולא לליצנים האלו

זה באמת הגיוני,אבל באמת לא ברור למה מתמודדים עם כל בעייה
שצצה רק כשמגיעים אליה. יכלו כבר לפני שנתיים לבדוק בכל מקטע לזהות את הבעיות ולהתחיל לחפש פתרונות הנדסיים לכל סוג של מקרה.
מה שקרה בפועל, שכל פעם שהגיעו ל"גשר", בדקו והתכוננו לעבור אותו מבלי לבחון את האתגרים ההנדסיים הבאים.
זו הסיבה העיקרית לעיכובים המטורפים. הרבה מעבר לסתם פיגורים "רגילים" בהשלמת פרויקט תשתיתי גדול
היה צריך לתת את המכרז לקבלן רציני ולא לליצנים האלו
 

GLSRA

Active member
מעבר לתחנת ההגנה, נראה שהמצב מורכב ביותר

"כאן" חדשות: הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020
[URL]https://www.kan.org.il/item/?itemId=50393[/URL]
"
עוד דחייה בהפעלת קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב. העבודות לחשמול המסילה מנמל התעופה בן גוריון לתחנת ההגנה בתל אביב, שהיו אמורות להסתיים בימים אלה, יושלמו בסוף השנה, לכל המוקדם. חשמול הקו עד לתחנת תל־אביב השלום יושלם רק בשנת 2020. כך פורסם הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11.

לדחייה אחראים הן עיכובים מצד ועדי העובדים והן ההיערכות הלקויה של הנהלת הרכבת ושל קבלני המשנה המתמהמהים בעבודתם. אי ההיערכות גם ישפיע על חשמול קווים אחרים, שהיו אמורים לעבור תהליך דומה.
"
מעבר לתחנת ההגנה, נראה שהמצב מורכב ביותר
לאורך המסילה הקרובה לתעלת האיילון, העמידו עמודים ברצף עד לגשר לה גרדיה ואף מעט מעבר לגשר לה גרדיה.
הבעייה היא לאורך המסילה המערבית. כנראה שלא הצליחו למצוא פתרון מהיר להתקנת העמודים לאורך קיר ההפרדה עם הכביש. מה שהצלחתי לזהות, הוא הרכבה של תשתית ליציקות חדשות שיחוברו על גבי הקיר. מחדירים "קוצים" לתוך הקיר, ובונים רשת סבוכה של ברזל שסביבו ייצרו יציקה חדשה.
ראיתי את העבודה לאורך כל הנסיעה שבין תחנת ההגנה לגשר לה גרדיה וקצת מעבר.
מדובר ביציקה לא פשוטה, אין לי ספק שמדובר בפרוצדורה הנדסית לא פשוטה שתיקח הרבה מאוד זמן.
לא משהו שייפתר תוך שבוע שבועיים, אלא חודשים !
מעבר לגשר לה גרדיה, צפונה, זיהיתי מספר יציקות הכנה לעמודי חשמול אך ממש לא ברציפות ורק לאורך המסילה המזרחית ושום פעילות נראית לעין בצד המערבי.
 
היה צפוי, ואל תאמינו שגם ב 2025 זה יקרה...

"כאן" חדשות: הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020
[URL]https://www.kan.org.il/item/?itemId=50393[/URL]
"
עוד דחייה בהפעלת קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב. העבודות לחשמול המסילה מנמל התעופה בן גוריון לתחנת ההגנה בתל אביב, שהיו אמורות להסתיים בימים אלה, יושלמו בסוף השנה, לכל המוקדם. חשמול הקו עד לתחנת תל־אביב השלום יושלם רק בשנת 2020. כך פורסם הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11.

לדחייה אחראים הן עיכובים מצד ועדי העובדים והן ההיערכות הלקויה של הנהלת הרכבת ושל קבלני המשנה המתמהמהים בעבודתם. אי ההיערכות גם ישפיע על חשמול קווים אחרים, שהיו אמורים לעבור תהליך דומה.
"
היה צפוי, ואל תאמינו שגם ב 2025 זה יקרה...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה