קרה משהו לטמקא, כותרת ראשית נוספת

מצב
הנושא נעול.

matrix200200

Active member
קרה משהו לטמקא, כותרת ראשית נוספת

קרה משהו לטמקא, כותרת ראשית נוספת
שמדברת על נסיעת בכורה של הקרון הראשון של הקו האדום.
וגם טענה של יהודה בר-און שחודש הבא מתחילים להניח מסילות בקו.
 

Ccyclist

Well-known member
כנראה הפכו לסניף של הפורום :) מוכיח את חשיבות נושא התח"צ.

קרה משהו לטמקא, כותרת ראשית נוספת
שמדברת על נסיעת בכורה של הקרון הראשון של הקו האדום.
וגם טענה של יהודה בר-און שחודש הבא מתחילים להניח מסילות בקו.
כנראה הפכו לסניף של הפורום :) מוכיח את חשיבות נושא התח"צ.
פעם היו מפרסמים כתבה פעם ב... במדור הכלכלה, כיום אלו כותרות ראשיות.
 

GLSRA

Active member
מקסים, והאמת גם קצת מרגש - קישור לוידאו האחרון מצורף

קרה משהו לטמקא, כותרת ראשית נוספת
שמדברת על נסיעת בכורה של הקרון הראשון של הקו האדום.
וגם טענה של יהודה בר-און שחודש הבא מתחילים להניח מסילות בקו.
מקסים, והאמת גם קצת מרגש - קישור לוידאו האחרון מצורף
שימו לב, על הקרון רשום יעדד הנסיעה Bat-Yam Terminal

https://www.facebook.com/NTAIsrael/videos/2876472362577771/
 

matrix200200

Active member
למי שלא חובב פייסבוק (כמוני) קישור ישיר ליוטוב

מקסים, והאמת גם קצת מרגש - קישור לוידאו האחרון מצורף
שימו לב, על הקרון רשום יעדד הנסיעה Bat-Yam Terminal

https://www.facebook.com/NTAIsrael/videos/2876472362577771/
למי שלא חובב פייסבוק (כמוני) קישור ישיר ליוטוב
https://www.youtube.com/watch?v=GSRiWpp8ocQ&feature=youtu.be
חייב לציין שזה די מדהים וגם קצת מפחיד אותי, עד כמה הרכבת שקטה.
כמובן שבחלק התת קרקעי היא תעשה הרבה יותר רעש בגלל "הפקק" האווירי שהיא תדחוף לפניה, אבל בחלק שעל הקרקע פשוט לא ישמעו אותה.
 

darkshadow1

New member
צודק- נראה לי שצריך לבטל במיידית את הקו האדום כי הרכבת שקטה.

למי שלא חובב פייסבוק (כמוני) קישור ישיר ליוטוב
https://www.youtube.com/watch?v=GSRiWpp8ocQ&feature=youtu.be
חייב לציין שזה די מדהים וגם קצת מפחיד אותי, עד כמה הרכבת שקטה.
כמובן שבחלק התת קרקעי היא תעשה הרבה יותר רעש בגלל "הפקק" האווירי שהיא תדחוף לפניה, אבל בחלק שעל הקרקע פשוט לא ישמעו אותה.
צודק- נראה לי שצריך לבטל במיידית את הקו האדום כי הרכבת שקטה.
לא נראה לי שזאת בעיה שאי פעם נתקלו בה, צריך מיד לגייס את כל המומחים הגדולים ביותר בתחום ולקוות שהם ימצאו פיתרון.
 

GLSRA

Active member
אהבתי

צודק- נראה לי שצריך לבטל במיידית את הקו האדום כי הרכבת שקטה.
לא נראה לי שזאת בעיה שאי פעם נתקלו בה, צריך מיד לגייס את כל המומחים הגדולים ביותר בתחום ולקוות שהם ימצאו פיתרון.
אהבתי
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לפי ההגיון שלך צריך לבטל את הרק"ל בירושלים: יש לה פעמון

צודק- נראה לי שצריך לבטל במיידית את הקו האדום כי הרכבת שקטה.
לא נראה לי שזאת בעיה שאי פעם נתקלו בה, צריך מיד לגייס את כל המומחים הגדולים ביותר בתחום ולקוות שהם ימצאו פיתרון.
לפי ההגיון שלך צריך לבטל את הרק"ל בירושלים: יש לה פעמון
 

matrix200200

Active member
אתה ממש דרמטי


צודק- נראה לי שצריך לבטל במיידית את הקו האדום כי הרכבת שקטה.
לא נראה לי שזאת בעיה שאי פעם נתקלו בה, צריך מיד לגייס את כל המומחים הגדולים ביותר בתחום ולקוות שהם ימצאו פיתרון.
אתה ממש דרמטי

יש לי גילוי מרעיש בשבילך, אני יודע בדיוק מה יהיה הפתרון.
טוב, בפעם הבא אני אוסיף איזה סמיילי שיראה בבירור שאני לא באמת מפחד מכך שרק"ל תדרוס אנשים על ימין ועל שמאל.
בנימה יותר רצינית, מן הסתם יהיו מקרים כאלה (נדמה לי קרה מספר פעמים בירושלים שרכבת עלתה על הולכי רגל?).
כמובן שלא הרעש הוא הסיבה, אלה עובדה שיש אנשים שמגיע להם פרס דארווין כבר בלידה
 

Bus Nerd

Active member
ישימו פעמון נחמד כמו בירושלים

למי שלא חובב פייסבוק (כמוני) קישור ישיר ליוטוב
https://www.youtube.com/watch?v=GSRiWpp8ocQ&feature=youtu.be
חייב לציין שזה די מדהים וגם קצת מפחיד אותי, עד כמה הרכבת שקטה.
כמובן שבחלק התת קרקעי היא תעשה הרבה יותר רעש בגלל "הפקק" האווירי שהיא תדחוף לפניה, אבל בחלק שעל הקרקע פשוט לא ישמעו אותה.
ישימו פעמון נחמד כמו בירושלים
 

GLSRA

Active member
הידעתם שהיצרן מבצע בדיקות של פיצוץ בתוך הקרונות ?

מקסים, והאמת גם קצת מרגש - קישור לוידאו האחרון מצורף
שימו לב, על הקרון רשום יעדד הנסיעה Bat-Yam Terminal

https://www.facebook.com/NTAIsrael/videos/2876472362577771/
הידעתם שהיצרן מבצע בדיקות של פיצוץ בתוך הקרונות ?
מסתבר ש נת"ע דורשת עמידה בתקן כלשהו בהקשר של פיצוץ בתוך הציוד הנע שיספקו ל נת"ע. אשמח אם מי מהקוראים יוכל להרחיב בעניין במגבלות מה שמותר לפרסם ....
ראו פרסום מהשעות האחרונות בדבר הניסויים שהסינים עשו לציוד:
Explosion-proof light rail train rolls off assembly line
http://www.ecns.cn/news/society/2019-04-17/detail-ifzhhxra9211897.shtml
 

matrix200200

Active member
בזמנו כשהייתי בפגישה עם אחד המהנדסים המייעצים.

הידעתם שהיצרן מבצע בדיקות של פיצוץ בתוך הקרונות ?
מסתבר ש נת"ע דורשת עמידה בתקן כלשהו בהקשר של פיצוץ בתוך הציוד הנע שיספקו ל נת"ע. אשמח אם מי מהקוראים יוכל להרחיב בעניין במגבלות מה שמותר לפרסם ....
ראו פרסום מהשעות האחרונות בדבר הניסויים שהסינים עשו לציוד:
Explosion-proof light rail train rolls off assembly line
http://www.ecns.cn/news/society/2019-04-17/detail-ifzhhxra9211897.shtml
בזמנו כשהייתי בפגישה עם אחד המהנדסים המייעצים.
הם רמזו שיש דרישות בטחון "מיוחדות".
דובר בעיקר על מערכת מצלמות יותר מתקדמת מאלה שיש ברוב העולם (הם כמובן לא סיפקו הרבה פרטים).
מה שכן, נדמה לי שהכתבה קצת מגזימה (אין לי ידע פנימי, פשוט הגיון בריא).
פצצות מגנטיות, הן לא ממש הסיכון שצריך להתגונן בפניו, לא זכור לי ולא פיגוע אחד שעשה שימוש בפצצות כאלה (אולי בשנות ה60 וה70 כשברית המועצות סיפקה להם ציוד).
גם המיגון מאבנים ובקת"בים לא נראה לי כאיום סביר בתל אביב.
אלה אם כן רוצים לשמש את הקרונות גם בקווים עתידיים בירושלים.
דלתות וזכוכיות עמידות בפיצוץ זה כנראה באמת יקרה, למרות שלדעתי זה חרב פיפיות.
מצד אחד זה יעזור במקרה של מחבל מתאבד שינסה להיכנס לקרון ומסיבה כלשהי לא יצליח ויחליט לפוצץ את עצמו בחוץ.
הדבר אולי יציל את אלה שכבר נכנסו לרכבת.
מצד שני זה, לא בטוח שזה יפחית את כמות הנפגעים כי בוודאי שיהיו מספיק אנשים גם מחוץ לקרון.
בנוסף אם המחבל בכל זאת יצליח להיכנס לקרון, די ברור שאותם אמצעים רק יגרמו לפיצוץ יותר חזק, כי לא יהיה לגל ההדף לאן "לברוח", מה שמשמעותית יפחית את הסיכויים של נוסעים בתוך הקרון לשרוד.
מה שרצוי לדעתי זה לא בהכרח זכוכית עמידה מפני פיצוץ, אלה זכוכית שנסדקת בצורה מבוקרת ולא הופכת למיליון רסיסים קטנים שאפים במהירות לכל עבר.
לכתבה עצמה, יש לי הרגשה שהיא נועדה לצרכי שיווק בשביל היצרן.
נושא הגנה מפני מחבלים ברכבות תחתיות בעולם הפך לדבר חשוב בשנים אחרונות ועובדה שמדינת ישראל החליטה לרכוש את הקרונות הללו מהיצרן הסיני ולכאורה יהיה מדובר בקרונות "בסנטדרט בטחון מיוחד", סוג של ייתן אות איכות ליצרן בעיני הקונים פוטנציאלים בשאר העולם וזאת בדיוק מטרת הכתבה.
מצטער אם זה נשמע ציני
 

GLSRA

Active member
מבחינתי זה לא נשמע ציני, לכל אחד הפרסום בא מהפוזיציה

בזמנו כשהייתי בפגישה עם אחד המהנדסים המייעצים.
הם רמזו שיש דרישות בטחון "מיוחדות".
דובר בעיקר על מערכת מצלמות יותר מתקדמת מאלה שיש ברוב העולם (הם כמובן לא סיפקו הרבה פרטים).
מה שכן, נדמה לי שהכתבה קצת מגזימה (אין לי ידע פנימי, פשוט הגיון בריא).
פצצות מגנטיות, הן לא ממש הסיכון שצריך להתגונן בפניו, לא זכור לי ולא פיגוע אחד שעשה שימוש בפצצות כאלה (אולי בשנות ה60 וה70 כשברית המועצות סיפקה להם ציוד).
גם המיגון מאבנים ובקת"בים לא נראה לי כאיום סביר בתל אביב.
אלה אם כן רוצים לשמש את הקרונות גם בקווים עתידיים בירושלים.
דלתות וזכוכיות עמידות בפיצוץ זה כנראה באמת יקרה, למרות שלדעתי זה חרב פיפיות.
מצד אחד זה יעזור במקרה של מחבל מתאבד שינסה להיכנס לקרון ומסיבה כלשהי לא יצליח ויחליט לפוצץ את עצמו בחוץ.
הדבר אולי יציל את אלה שכבר נכנסו לרכבת.
מצד שני זה, לא בטוח שזה יפחית את כמות הנפגעים כי בוודאי שיהיו מספיק אנשים גם מחוץ לקרון.
בנוסף אם המחבל בכל זאת יצליח להיכנס לקרון, די ברור שאותם אמצעים רק יגרמו לפיצוץ יותר חזק, כי לא יהיה לגל ההדף לאן "לברוח", מה שמשמעותית יפחית את הסיכויים של נוסעים בתוך הקרון לשרוד.
מה שרצוי לדעתי זה לא בהכרח זכוכית עמידה מפני פיצוץ, אלה זכוכית שנסדקת בצורה מבוקרת ולא הופכת למיליון רסיסים קטנים שאפים במהירות לכל עבר.
לכתבה עצמה, יש לי הרגשה שהיא נועדה לצרכי שיווק בשביל היצרן.
נושא הגנה מפני מחבלים ברכבות תחתיות בעולם הפך לדבר חשוב בשנים אחרונות ועובדה שמדינת ישראל החליטה לרכוש את הקרונות הללו מהיצרן הסיני ולכאורה יהיה מדובר בקרונות "בסנטדרט בטחון מיוחד", סוג של ייתן אות איכות ליצרן בעיני הקונים פוטנציאלים בשאר העולם וזאת בדיוק מטרת הכתבה.
מצטער אם זה נשמע ציני
מבחינתי זה לא נשמע ציני, לכל אחד הפרסום בא מהפוזיציה
יחד עם זאת, טוב שעושים מה שאפשר לעשות. כמובן שפיצוץ, הוא פיצוץ על כל המשמעויות שלו. ולצערנו אנחנו "מנוסים" מגל האוטובוסים שהתפוצצו בארץ, בדגש לירושלים.
אבנים ובקבוקי תבערה הם בהחלט גם אופציה, בעת התפרצות של אלימות ולא בלתיח סביר לחשוב על "תקיפת" הרק"ל באיזור יפו במצבי קיצון (אינטיפאדה שלישית וכד'
 

matrix200200

Active member
יכול להיות שאתה צודק לגבי מיגון מפני אבנים ובקתבים

מבחינתי זה לא נשמע ציני, לכל אחד הפרסום בא מהפוזיציה
יחד עם זאת, טוב שעושים מה שאפשר לעשות. כמובן שפיצוץ, הוא פיצוץ על כל המשמעויות שלו. ולצערנו אנחנו "מנוסים" מגל האוטובוסים שהתפוצצו בארץ, בדגש לירושלים.
אבנים ובקבוקי תבערה הם בהחלט גם אופציה, בעת התפרצות של אלימות ולא בלתיח סביר לחשוב על "תקיפת" הרק"ל באיזור יפו במצבי קיצון (אינטיפאדה שלישית וכד'
יכול להיות שאתה צודק לגבי מיגון מפני אבנים ובקתבים
למרות שלא זכור לי שאי פעם השתמשו באוטובוסים ממוגנים ביפו, גם לא בימי אינטיפאדה השניה.
ללא קשר אם נגיע למצב שהמצב ביפו יהיה כמו במזרח ירושלים היום, הרכבת הקלה תהיה פחות או יותר הדאגה האחרונה שלנו.
תזכור, שכמובן כל האמצעי בטיחות הם אולי דבר מבורך, אבל זה גם עולה לא מעט כסף.
צריך למגן, צריך לחשוב על כל מיני מצבי קיצון, אבל גם לא צריך להיסחף, כי מישהו בסוף צריך לשלם את החשבון.
אתה יודע אני יכול בקלות לחשוב על הרבה מאוד דברים שאפשר היה לעשות.
למשל, לספק נשק לנהגים (כמובן עם הדרישה שיהיו יוצאי צבא מיחידות קרביות.
בנימה צינית יותר אפשר גם להתקין מקלעים שנשלטים ממרכז הבקרה, או אולי סתם להתקין בלונים עם גז צחוק שיציפו את הקרון בתנאי שי שחשש לאלימות כלשהיא

ועוד עניין ששכחתי לציין.
הטענה על מיגון מיוחד לתא הנהג.
לא שאני מזלזל בחיי הנהג חלילה, אבל מה בדיוק החשש?
שמחבלים יתפסו את תא הניהוג ויחטפו את הקרונות לעזה?
או שיש לרק"ל מנוע סילון והיא יכולה להמריע לאירן?
הרי בכל מקרה יש לקרון אפשרות לשליטה ממוחשבת (ובטח גם סתם שליטה מרחוק), אז מה הטעם בלספק מיגון מיוחד לתא הנהג?
זה לא שלא צריך מיגון בכלל (יש שיכורים, יש עבריינים ושאר הדברים.
אבל לא ברור האיזכור של "דרישות ישראליות מיוחדות" למיגון תא הנהג.
 

GLSRA

Active member
צודק...

יכול להיות שאתה צודק לגבי מיגון מפני אבנים ובקתבים
למרות שלא זכור לי שאי פעם השתמשו באוטובוסים ממוגנים ביפו, גם לא בימי אינטיפאדה השניה.
ללא קשר אם נגיע למצב שהמצב ביפו יהיה כמו במזרח ירושלים היום, הרכבת הקלה תהיה פחות או יותר הדאגה האחרונה שלנו.
תזכור, שכמובן כל האמצעי בטיחות הם אולי דבר מבורך, אבל זה גם עולה לא מעט כסף.
צריך למגן, צריך לחשוב על כל מיני מצבי קיצון, אבל גם לא צריך להיסחף, כי מישהו בסוף צריך לשלם את החשבון.
אתה יודע אני יכול בקלות לחשוב על הרבה מאוד דברים שאפשר היה לעשות.
למשל, לספק נשק לנהגים (כמובן עם הדרישה שיהיו יוצאי צבא מיחידות קרביות.
בנימה צינית יותר אפשר גם להתקין מקלעים שנשלטים ממרכז הבקרה, או אולי סתם להתקין בלונים עם גז צחוק שיציפו את הקרון בתנאי שי שחשש לאלימות כלשהיא

ועוד עניין ששכחתי לציין.
הטענה על מיגון מיוחד לתא הנהג.
לא שאני מזלזל בחיי הנהג חלילה, אבל מה בדיוק החשש?
שמחבלים יתפסו את תא הניהוג ויחטפו את הקרונות לעזה?
או שיש לרק"ל מנוע סילון והיא יכולה להמריע לאירן?
הרי בכל מקרה יש לקרון אפשרות לשליטה ממוחשבת (ובטח גם סתם שליטה מרחוק), אז מה הטעם בלספק מיגון מיוחד לתא הנהג?
זה לא שלא צריך מיגון בכלל (יש שיכורים, יש עבריינים ושאר הדברים.
אבל לא ברור האיזכור של "דרישות ישראליות מיוחדות" למיגון תא הנהג.
צודק...
ברגע הראשון חשבתי שזה חשוב להגן על תא הניהוג כנגד השתלטות על הרק"ל. אבל אחרי שקראתי את הפוסט שלך, בעצם הבנתי שאין בדיוק לאן "לחטוף" את הרכבת. ובכל זאת, אולי עדיף שלא ייכנסו לתא הניהוג אבל באמת שזה לא מצדיק תוספת עלויות משמעותית בגין דרישה זו.
לגבי חלונות למניעת פגיעת אבנים ובקבוקי תבערה, אני דווקא כן חושב שזה שווה, כמובן בעלויות "סבירות".
 

סנוי

New member
אין לאן לחטוף אבל אפשר להאיץ ולשמוט מהמסילה =תאונה עם נפגעים

צודק...
ברגע הראשון חשבתי שזה חשוב להגן על תא הניהוג כנגד השתלטות על הרק"ל. אבל אחרי שקראתי את הפוסט שלך, בעצם הבנתי שאין בדיוק לאן "לחטוף" את הרכבת. ובכל זאת, אולי עדיף שלא ייכנסו לתא הניהוג אבל באמת שזה לא מצדיק תוספת עלויות משמעותית בגין דרישה זו.
לגבי חלונות למניעת פגיעת אבנים ובקבוקי תבערה, אני דווקא כן חושב שזה שווה, כמובן בעלויות "סבירות".
אין לאן לחטוף אבל אפשר להאיץ ולשמוט מהמסילה =תאונה עם נפגעים
 

matrix200200

Active member
לא, אי אפשר

אין לאן לחטוף אבל אפשר להאיץ ולשמוט מהמסילה =תאונה עם נפגעים
לא, אי אפשר
בחלק התת קרקעי הרכבת נשלטת על ידי המחשב.
מה שזה אומר, שיש מנגנון שליטה מרחוק בתוך הרכבת שמאפשר לשלוט על המהירות שלה בכל מקום (במידת הצורך) ואף להשבית אותה מרחוק.
כל מה שצריך זה לחצן מצוקה בתא הניהוג שהנהג לוחץ אם הוא מרגיש שהוא לא שולט בתנועה של הרכבת מסיבה כלשהיא.
אם כבר רוצים לבצע פיגוע דריסה, יש מספיק כלי רכב, והרק"ל היא בוודאי לא האופציה ההגיונית ביותר לכך.
היו כבר לא מעט פיגועי תופת ברכבות בכלל ורכבות תחתיות בפרט.
על פיגועי חטיפה לא שמעתי.
המטרה היא בדרך כלל להרוג כמה שיותר אנשים ולגרום לכמה שיותר פאניקה בגלל המרחב הסגור שלא מאפשר לאנשים חופש תנועה כדי להימלט מהסכנה.
אפרופו רק"ל, הרי שיש כבר את הקו בירושלים ולא שמעתי על אמצעים "מיוחדים" להגנת תא הניהוג שם.
ואם כבר, אז ירושלים היא מקום הרבה יותר מועד לפורענות דווקא ללתסריט שתיארת של נסיון חטיפה של הרק"ל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה