בזמנו כשהייתי בפגישה עם אחד המהנדסים המייעצים.
הם רמזו שיש דרישות בטחון "מיוחדות".
דובר בעיקר על מערכת מצלמות יותר מתקדמת מאלה שיש ברוב העולם (הם כמובן לא סיפקו הרבה פרטים).
מה שכן, נדמה לי שהכתבה קצת מגזימה (אין לי ידע פנימי, פשוט הגיון בריא).
פצצות מגנטיות, הן לא ממש הסיכון שצריך להתגונן בפניו, לא זכור לי ולא פיגוע אחד שעשה שימוש בפצצות כאלה (אולי בשנות ה60 וה70 כשברית המועצות סיפקה להם ציוד).
גם המיגון מאבנים ובקת"בים לא נראה לי כאיום סביר בתל אביב.
אלה אם כן רוצים לשמש את הקרונות גם בקווים עתידיים בירושלים.
דלתות וזכוכיות עמידות בפיצוץ זה כנראה באמת יקרה, למרות שלדעתי זה חרב פיפיות.
מצד אחד זה יעזור במקרה של מחבל מתאבד שינסה להיכנס לקרון ומסיבה כלשהי לא יצליח ויחליט לפוצץ את עצמו בחוץ.
הדבר אולי יציל את אלה שכבר נכנסו לרכבת.
מצד שני זה, לא בטוח שזה יפחית את כמות הנפגעים כי בוודאי שיהיו מספיק אנשים גם מחוץ לקרון.
בנוסף אם המחבל בכל זאת יצליח להיכנס לקרון, די ברור שאותם אמצעים רק יגרמו לפיצוץ יותר חזק, כי לא יהיה לגל ההדף לאן "לברוח", מה שמשמעותית יפחית את הסיכויים של נוסעים בתוך הקרון לשרוד.
מה שרצוי לדעתי זה לא בהכרח זכוכית עמידה מפני פיצוץ, אלה זכוכית שנסדקת בצורה מבוקרת ולא הופכת למיליון רסיסים קטנים שאפים במהירות לכל עבר.
לכתבה עצמה, יש לי הרגשה שהיא נועדה לצרכי שיווק בשביל היצרן.
נושא הגנה מפני מחבלים ברכבות תחתיות בעולם הפך לדבר חשוב בשנים אחרונות ועובדה שמדינת ישראל החליטה לרכוש את הקרונות הללו מהיצרן הסיני ולכאורה יהיה מדובר בקרונות "בסנטדרט בטחון מיוחד", סוג של ייתן אות איכות ליצרן בעיני הקונים פוטנציאלים בשאר העולם וזאת בדיוק מטרת הכתבה.
מצטער אם זה נשמע ציני