ביזיון: קנס מקסימלי על אי-ביצוע - 173 ש"ח לנסיעה

מצב
הנושא נעול.

דוד311

New member
ביזיון: קנס מקסימלי על אי-ביצוע - 173 ש"ח לנסיעה

ביזיון: קנס מקסימלי על אי-ביצוע - 173 ש"ח לנסיעה
בהסכם החדש עם המפעילות משרד התחבורה קונס באופן אוטומטי את המפעילות.
אבל מדובר בקנסות מגוחכים ממש.
גובה הקנס המקסימלי נמוך מעלות הדלק.
אני לא מבין מה האינטרס של המפעילות להוציא נסיעות.
 

Bus Nerd

Active member
כי גם את התשלום בסוף מקבלים על נסיעות שבוצעו בפועל

ביזיון: קנס מקסימלי על אי-ביצוע - 173 ש"ח לנסיעה
בהסכם החדש עם המפעילות משרד התחבורה קונס באופן אוטומטי את המפעילות.
אבל מדובר בקנסות מגוחכים ממש.
גובה הקנס המקסימלי נמוך מעלות הדלק.
אני לא מבין מה האינטרס של המפעילות להוציא נסיעות.
כי גם את התשלום בסוף מקבלים על נסיעות שבוצעו בפועל
 

raya

Well-known member
היום קבלתי תשובה ממשרד התחבורה

ביזיון: קנס מקסימלי על אי-ביצוע - 173 ש"ח לנסיעה
בהסכם החדש עם המפעילות משרד התחבורה קונס באופן אוטומטי את המפעילות.
אבל מדובר בקנסות מגוחכים ממש.
גובה הקנס המקסימלי נמוך מעלות הדלק.
אני לא מבין מה האינטרס של המפעילות להוציא נסיעות.
היום קבלתי תשובה ממשרד התחבורה
לאור תלונה שהגשתי,שחברת דן באר שבע נקנסה על אי ביצוע נסיעה.
מסתבר שזו תלנה שהוגשה באוקטובר 2018, אי ביצוע 2 נסיעות לפני הצהרים ואחרי הצהרים.
לפי מה שאני קוראת - 173₪ זה ממש מגוחך.
מחכה לתשובה על איחור ביציאה של אוטובוס בקו 370 מתל אביב לבאר שבע.
רעיה
 
אוקטובר זה לפני שהמסמך נכנס לתוקף (נובמבר)

היום קבלתי תשובה ממשרד התחבורה
לאור תלונה שהגשתי,שחברת דן באר שבע נקנסה על אי ביצוע נסיעה.
מסתבר שזו תלנה שהוגשה באוקטובר 2018, אי ביצוע 2 נסיעות לפני הצהרים ואחרי הצהרים.
לפי מה שאני קוראת - 173₪ זה ממש מגוחך.
מחכה לתשובה על איחור ביציאה של אוטובוס בקו 370 מתל אביב לבאר שבע.
רעיה
אוקטובר זה לפני שהמסמך נכנס לתוקף (נובמבר)
גובה הקנס היה אז 2,000 לנסיעה, ובגלל שדן זכתה במכרז ונוקדה לפי הצהרתה שהיא מוכנה להכפיל כל קנס פי 5, אז הם נקנסו ב-10,000 על כל נסיעה שדיווחת עליה.

על פי התקנות החדשות, רמת הקנס הגבוהה (למפעיל שיש לו הרבה אי ביצוע), היא 173, אבל את זה מכפילים פי 5 כלומר 865, ועל זה מוסיפים 200 על התלונה שלך כלומר, 1,065 על כל נסיעה.
ההבדל הוא שהם נקנסים ב-865 על כל נסיעה שלא בוצעה, גם כזאת שאף אחד לא התלונן עליה ושאף בקר אנושי לא דגם אותה. כלומר הם נקנסים על בערך פי עשר או אפילו פי עשרים יותר נסיעות מבעבר. כלומר סך הקנסות שהם משלמים (אם הם לא משפרים את דרכיהם) אמור לגדול ולא לקטון.
 
זה כתוצאה מהמעבר לבקרת 100%

ביזיון: קנס מקסימלי על אי-ביצוע - 173 ש"ח לנסיעה
בהסכם החדש עם המפעילות משרד התחבורה קונס באופן אוטומטי את המפעילות.
אבל מדובר בקנסות מגוחכים ממש.
גובה הקנס המקסימלי נמוך מעלות הדלק.
אני לא מבין מה האינטרס של המפעילות להוציא נסיעות.
זה כתוצאה מהמעבר לבקרת 100%
בעבר הקנס היה גבוה משמעותית, אבל הבקרה היתה מדגמית (+נוסעים שמתלוננים). כשהמפעיל לא הוציא נסיעה אפשר להגיד שהוא עשה הימור של "יתפסו אותי או לא". והסיכוי שיתפסו אותו לא היה גבוה ואכן נסיעות רבות לא יצאו ואף אחד לא ידע מזה.
החל משלהי 2018 המשרד עבר לבקרה אלקטרונית 100% באמצעות דגימות GPS מתחנות המוצא והיעד. כאשר רק נסיעה שיצאה בזמן ושדווח שגם הגיעה ליעד מקבלת תשלום מלא (למנוע מצב שבו מוציאים אוטובוס למראית עין ולא באמת שולחים אותו למסלול). כרגע יש דיווח אוטומטי שגורר קנס על הקדמות, איחורים ואי ביצוע על 100% מהנסיעות. אם היו משאירים את הקנס הישן, זה היה מביא את החברות לפשיטת רגל תוך חודשים ספורים. וזה לא לטובת אף אחד.
אז עשו התאמות בקנס, אבל ה-173 ש"ח הם לא כפול 2 או 3 נסיעות אלא כפול אלפי נסיעות. זה הבדל משמעותי. זה מחייב את המפעיל להפסיק עם שיטת ההימורים ופשוט להשתדל להוציא את כל הנסיעות שלו בזמן כדי להקטין את הקנסות.
 
ועוד משהו

זה כתוצאה מהמעבר לבקרת 100%
בעבר הקנס היה גבוה משמעותית, אבל הבקרה היתה מדגמית (+נוסעים שמתלוננים). כשהמפעיל לא הוציא נסיעה אפשר להגיד שהוא עשה הימור של "יתפסו אותי או לא". והסיכוי שיתפסו אותו לא היה גבוה ואכן נסיעות רבות לא יצאו ואף אחד לא ידע מזה.
החל משלהי 2018 המשרד עבר לבקרה אלקטרונית 100% באמצעות דגימות GPS מתחנות המוצא והיעד. כאשר רק נסיעה שיצאה בזמן ושדווח שגם הגיעה ליעד מקבלת תשלום מלא (למנוע מצב שבו מוציאים אוטובוס למראית עין ולא באמת שולחים אותו למסלול). כרגע יש דיווח אוטומטי שגורר קנס על הקדמות, איחורים ואי ביצוע על 100% מהנסיעות. אם היו משאירים את הקנס הישן, זה היה מביא את החברות לפשיטת רגל תוך חודשים ספורים. וזה לא לטובת אף אחד.
אז עשו התאמות בקנס, אבל ה-173 ש"ח הם לא כפול 2 או 3 נסיעות אלא כפול אלפי נסיעות. זה הבדל משמעותי. זה מחייב את המפעיל להפסיק עם שיטת ההימורים ופשוט להשתדל להוציא את כל הנסיעות שלו בזמן כדי להקטין את הקנסות.
ועוד משהו
עדיין שווה להתלונן על נסיעה שלא בוצעה. על הקנס של הבקרה האוטומטית (מקס' 173 ש"ח) כאמור) מתווסף קנס על פניית ציבור שהגיעה בסך 200 ש"ח. (קנס אחד לכל נסיעה, אם 5 אנשים התלוננו על אותה נסיעה זה עדיין 173+200ש"ח "בלבד") .

וגם, בכל המכרזים מ-2013 יש סעיף ניקוד של מכפלת קנס, שבו המפעיל מצהיר בכמה הוא מסכים שיכפילו לו את הקנסות הנקובים בנספח הפיצויים המוסכמים. רוב הזוכים הצהירו שהם מוכנים לשלם פי 5 (הרמה המקסימלית שהותרה).
לכן למעשה על כל נסיעה שלא בוצעה באשכולות שיצאו לתחרות בשש השנים האחרונות הם ישלמו (אם יש להם המון אי ביצוע) 865 ש"ח, ואם גם מישהו התלונן הם ישלמו מעל 1,000.
 
תודה על המידע המעניין!

ועוד משהו
עדיין שווה להתלונן על נסיעה שלא בוצעה. על הקנס של הבקרה האוטומטית (מקס' 173 ש"ח) כאמור) מתווסף קנס על פניית ציבור שהגיעה בסך 200 ש"ח. (קנס אחד לכל נסיעה, אם 5 אנשים התלוננו על אותה נסיעה זה עדיין 173+200ש"ח "בלבד") .

וגם, בכל המכרזים מ-2013 יש סעיף ניקוד של מכפלת קנס, שבו המפעיל מצהיר בכמה הוא מסכים שיכפילו לו את הקנסות הנקובים בנספח הפיצויים המוסכמים. רוב הזוכים הצהירו שהם מוכנים לשלם פי 5 (הרמה המקסימלית שהותרה).
לכן למעשה על כל נסיעה שלא בוצעה באשכולות שיצאו לתחרות בשש השנים האחרונות הם ישלמו (אם יש להם המון אי ביצוע) 865 ש"ח, ואם גם מישהו התלונן הם ישלמו מעל 1,000.
תודה על המידע המעניין!
 

raya

Well-known member
והיום בעיתון - TheMarker

זה כתוצאה מהמעבר לבקרת 100%
בעבר הקנס היה גבוה משמעותית, אבל הבקרה היתה מדגמית (+נוסעים שמתלוננים). כשהמפעיל לא הוציא נסיעה אפשר להגיד שהוא עשה הימור של "יתפסו אותי או לא". והסיכוי שיתפסו אותו לא היה גבוה ואכן נסיעות רבות לא יצאו ואף אחד לא ידע מזה.
החל משלהי 2018 המשרד עבר לבקרה אלקטרונית 100% באמצעות דגימות GPS מתחנות המוצא והיעד. כאשר רק נסיעה שיצאה בזמן ושדווח שגם הגיעה ליעד מקבלת תשלום מלא (למנוע מצב שבו מוציאים אוטובוס למראית עין ולא באמת שולחים אותו למסלול). כרגע יש דיווח אוטומטי שגורר קנס על הקדמות, איחורים ואי ביצוע על 100% מהנסיעות. אם היו משאירים את הקנס הישן, זה היה מביא את החברות לפשיטת רגל תוך חודשים ספורים. וזה לא לטובת אף אחד.
אז עשו התאמות בקנס, אבל ה-173 ש"ח הם לא כפול 2 או 3 נסיעות אלא כפול אלפי נסיעות. זה הבדל משמעותי. זה מחייב את המפעיל להפסיק עם שיטת ההימורים ופשוט להשתדל להוציא את כל הנסיעות שלו בזמן כדי להקטין את הקנסות.
והיום בעיתון - TheMarker
כתבה על עליית שיא במספר התלונות על התחבורה הציבורית.
[URL]https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.7129766[/URL]
בקישור הזה, אם לא ניתן לקרוא - אנסה להעתיק במידת הצורך.
רעיה
 
זו גם התפתחות חיובית

והיום בעיתון - TheMarker
כתבה על עליית שיא במספר התלונות על התחבורה הציבורית.
[URL]https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.7129766[/URL]
בקישור הזה, אם לא ניתן לקרוא - אנסה להעתיק במידת הצורך.
רעיה
זו גם התפתחות חיובית
א. זה הדוח הראשון במשהו שצריך להיות שקוף כבר מזמן והגיע הזמן שיהיה.
ב. בעבר אף אחד לא טרח להתלונן למשרד התחבורה, מקסימום התלוננו למפעילים שבדרך כלל לא עשו עם התלונה כלום. יש תהליך הדרגתי של שיפור הן באופן שבו חושפים את הציבור ליכולת שלו להתלונן, והן בטיפול בתלונות ציבור (שאחד התוצאות שלו היא היכולת להפיק כזה דוח), ותהליך הדרגתי גם בקרב הציבור שמבין שלתלונה שלו יש כוח ויש משמעות. לכן אני מקווה שכמובן יהיו פחות סיבות להתלונן, אבל מצד שני שיותר אנשים שעד עתה לא התלוננו למרות שהיה על מה, ירימו את הכפפה וישלחו תלונה. סממן לחברה צרכנית בריאה.
 

luis13

New member
מה לגבי קנס אי עצירה בתחנה או עצירה וסירוב להעלות נוסעים?

ביזיון: קנס מקסימלי על אי-ביצוע - 173 ש"ח לנסיעה
בהסכם החדש עם המפעילות משרד התחבורה קונס באופן אוטומטי את המפעילות.
אבל מדובר בקנסות מגוחכים ממש.
גובה הקנס המקסימלי נמוך מעלות הדלק.
אני לא מבין מה האינטרס של המפעילות להוציא נסיעות.
מה לגבי קנס אי עצירה בתחנה או עצירה וסירוב להעלות נוסעים?
החלום שלי שבאפליקצית איפה בוס ששם יש במפה את מספר הסידורי של האוטובוס וכו' יהיה אפשר לדווח מתוך האפליקציה עצמה על אי עצירה בתחנה.
שכל נתוני האוטובוס, הקו כולל מיקום ה GPS של הנוסע יטענו אוטומטית לתלונה ורק יהיה צריך להכניס את פרטי הנוסע.
זה יהיה גאוני!!!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה