קו מעגלי ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
קו מעגל השרון הוצע כאן בפורום וכולם אמרו שהוא לא פרקטי

קו מעגלי ברכבת ישראל
כתבה בגלובס על קו מעגלי עם פתיחת מסילת השרון
וקו עתידי צמוד לכביש 431.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001282329
קו מעגל השרון הוצע כאן בפורום וכולם אמרו שהוא לא פרקטי
אני חושב שאפילו אני הצעתי כזה וכולם קטלו את ההצעה באמירה ברורה שהוא לא פרקטי כי הוא לא יהיה מאוד שימושי לרוב האנשים בלי מעבר בת"א עצמה. רוב תושבי רעננה לא ירצו להחליף רכבת בהרצליה רק כדי להגיע לת"א.

הפסקה הבאה בכתבה לא ברורה:
"בשלב הראשון, המסלול המעגלי יתחבר דווקא לרכבות מבאר-שבע, מה שדווקא יגביר את העומס באיילון. כך, רכבת מבאר-שבע תגיע מדרום למסילת איילון, תעצור בכל תחנות תל-אביב ואז תיכנס למסלול המעגלי."

זה לא נשמע מאוד מעגלי בכלל! זה נשמע כמו מה שפועל היום או יותר מדוייק - התוכנית התפעולית ל 2020.

בתוכנית ל2040 אגב מתוכנן קו מעגלי טוב יותר, שמקיף מתל אביב דרך מסילת הירקון, המזרחית, נתב"ג, ובחזרה לתל אביב.



 
קיצר, חרטא (בשבילי כנוסע מכפר סבא לבת ים ברכבת)

קו מעגל השרון הוצע כאן בפורום וכולם אמרו שהוא לא פרקטי
אני חושב שאפילו אני הצעתי כזה וכולם קטלו את ההצעה באמירה ברורה שהוא לא פרקטי כי הוא לא יהיה מאוד שימושי לרוב האנשים בלי מעבר בת"א עצמה. רוב תושבי רעננה לא ירצו להחליף רכבת בהרצליה רק כדי להגיע לת"א.

הפסקה הבאה בכתבה לא ברורה:
"בשלב הראשון, המסלול המעגלי יתחבר דווקא לרכבות מבאר-שבע, מה שדווקא יגביר את העומס באיילון. כך, רכבת מבאר-שבע תגיע מדרום למסילת איילון, תעצור בכל תחנות תל-אביב ואז תיכנס למסלול המעגלי."

זה לא נשמע מאוד מעגלי בכלל! זה נשמע כמו מה שפועל היום או יותר מדוייק - התוכנית התפעולית ל 2020.

בתוכנית ל2040 אגב מתוכנן קו מעגלי טוב יותר, שמקיף מתל אביב דרך מסילת הירקון, המזרחית, נתב"ג, ובחזרה לתל אביב.
קיצר, חרטא (בשבילי כנוסע מכפר סבא לבת ים ברכבת)
נוסע יומי דרך מסילת המזרח ו 12 תחנות זה סיוט, 54 דקות נטו של נסיעה, בפועל שעה וקצת מעל.
&nbsp
ציפיתי שהקו מכפר סבא לבת ים דרך מערבה יקצר את הזמן נסיעה וישיר לאיילון ללא החלפה רכבת בהרצליה, נשאלת השאלה, כמה זמן המתנה בהרצליה כדי להחליף רכבת לבת ים, אם זמן ההמתנה יהיה 20 דקות ואם הרכבת מהצפון תאחר, עוד 10-15 דקות וזה בזבוז זמן, עדיף להמשיך לנסוע במסלול הקיים.
אולי, אחרי שיניחו מסילה רכיעית בין סבידור מרכז לההגנה, ויכולים לפתוח קו ישיר מהשרון דרך הרצליה ולהמשיך לדרום, ולהכניס ב 4 מסילות כ- 40 רכבות לשעה עד ההגנה, במקום 28 כיום.
 

luckydude

Active member
בנוסף, כתוב שכאשר הקו החדש לירושלים יתחיל לפעול

קו מעגלי ברכבת ישראל
כתבה בגלובס על קו מעגלי עם פתיחת מסילת השרון
וקו עתידי צמוד לכביש 431.

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001282329
בנוסף, כתוב שכאשר הקו החדש לירושלים יתחיל לפעול
באופן מלא (אני מניח שהכוונה שמדברים על ״מלא״ היא מתי שהוא יגיע לפחות עד סבידור) אז הקו הקיים למלחה יבוטל.
 
נסעתי בקו הישן, נחמד לראות את הנוף והסיבובים ליד ההרים.

בנוסף, כתוב שכאשר הקו החדש לירושלים יתחיל לפעול
באופן מלא (אני מניח שהכוונה שמדברים על ״מלא״ היא מתי שהוא יגיע לפחות עד סבידור) אז הקו הקיים למלחה יבוטל.
נסעתי בקו הישן, נחמד לראות את הנוף והסיבובים ליד ההרים.
שלא נדבר על דפיקות מהמסילה ברכבת IC3 המיושן בפניות והמהירות המוגבלת כ 57 קמ"ש בעליה, כ 50 בירידה נדמה לי, בירידה.
וזמן הנסיעה מבית שמש לירושלים מלחה 43 דקות, וחזרה אני לא זוכר, אולי 50 דקות.
 

oshri1987sg

Active member
ביטול הקו למלחה תהיה טעות

בנוסף, כתוב שכאשר הקו החדש לירושלים יתחיל לפעול
באופן מלא (אני מניח שהכוונה שמדברים על ״מלא״ היא מתי שהוא יגיע לפחות עד סבידור) אז הקו הקיים למלחה יבוטל.
ביטול הקו למלחה תהיה טעות
במיוחד שיהיו משחקים באצטדיון טדי
 
הבנתי שיהיה קו חדש של רכבת הקלה בירושלים שיעבור באזור מלחה

ביטול הקו למלחה תהיה טעות
במיוחד שיהיו משחקים באצטדיון טדי
הבנתי שיהיה קו חדש של רכבת הקלה בירושלים שיעבור באזור מלחה
לכיוון גן חיות תנכי והלאה.
&nbsp
הקו למלחה יבוטל כנראה בשנה הבאה ויקחו משם קרונועי IC3 הקשישים.
הקו יהיה עד בית שמש.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה