שרות לפי קריאה יוצא לדרך
שרות לפי קריאה יוצא לדרך
כתבה בנושא
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/399350
שרות לפי קריאה יוצא לדרך
כתבה בנושא
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/399350
איפה המתמודד שתומך בשירות כזה 7 ימים בשבוע
עידן יוסף קרא לזה "ביקושית"
למישהו כבר יצא לנסוע בזה?
סביר שנגלה שהואלמישהו כבר יצא לנסוע בזה?
לפי הכתבה ב"גיקטיים" נראה שאף אחד לא נוסע עדיין
https://www.geektime.co.il/bubble-dan-via-israel-beta-review/
בזבוז כספי ציבור על מונית ספיישל מסובסדת או שירות שימושי? מניח שנגלה בשנה הקרובה.
חויות נסיעה ששמעתי מחבר בעבודהלמישהו כבר יצא לנסוע בזה?
לפי הכתבה ב"גיקטיים" נראה שאף אחד לא נוסע עדיין
https://www.geektime.co.il/bubble-dan-via-israel-beta-review/
בזבוז כספי ציבור על מונית ספיישל מסובסדת או שירות שימושי? מניח שנגלה בשנה הקרובה.
אני נסיתי אתמול...למישהו כבר יצא לנסוע בזה?
לפי הכתבה ב"גיקטיים" נראה שאף אחד לא נוסע עדיין
https://www.geektime.co.il/bubble-dan-via-israel-beta-review/
בזבוז כספי ציבור על מונית ספיישל מסובסדת או שירות שימושי? מניח שנגלה בשנה הקרובה.
לפני שבוע ראיתי שניים כאלה מתרוצצים באלנבי
בפורמט הנוכחי- נועד לכישלון
ממש ככה. לא ברור מה חשבו לעצמם המתכננים.בפורמט הנוכחי- נועד לכישלון
50 אחוז הנחה לפנסיונרים זה בלוף, כי הרי גם כך הם מתקשים טכנולוגית
-צריך אשראי ויקר לשימוש לבני נוער
-יקר לסטודנטים לשמוש יום יומי
-עובד באזור מאוד מצומצם, וגם שם לא בכל ת"א ולא בכל רמת גן
-עובד בשעות ובאזור שיש בו לא מעט תחבורה ציבורית
במילים אחרות: מיועד רק למי שגר ועובד באזור מאוד ספציפי בגוש דן, וגם לו לא בטוח שזה מתאים, כי אם המרחק לעבודה הוא 8 קמ למה לשלם 15 שקל, הרכב יותר זול (סביר להניח שיש לו גם חנייה מהעבודה)...שלא לדבר על ליסינג
וגם אז הוא לא יוותר על החזקת רכב, בגלל שרכב זמין 24/7 ולכל מקום
*אם השרות היה עובד בכל גוש דן ורק בלילות של חמישי ושבת (גם שישי...)
אז היה לו ביקוש, כי:
-אנשים רוצים לצאת ולשתות בלי לנהוג
-לא רוצים לשלם חנייה, כך שזה זול יותר מרכב
-קווי לילה הם חד כיוונים ואיטיים, ולמי שיש רכב לא ישתמש בהן
-מוניות יעלו 100 שקל לכיוון- לא אופציה
- טוב גם לנשים שמפחדות ללכת לבד בלילה
כתבה גם במאקו. השאלה מדוע צריך את זה במקום הכי מרושת.
מגזר כפרי ומגזר עירוני הם שני דברים שונים לחלוטיןכתבה גם במאקו. השאלה מדוע צריך את זה במקום הכי מרושת.
https://mobile.mako.co.il/nexter-ce...a61006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=757332771
 
דעתי כבר משנות התשעים היא שפתרון של מונית שירות לפי דרישה הוא אידאלי לחורים ברשת או שוליה, במיוחד כשזמן ההמתנה בין האוטובוסים הוא חצי שעה ומעלה.
 
במקומות כאלו אי אפשר לתגבר את תדירות הקווים הסדירים כי לא תמיד תהיה דרישה, ואלמנט השיתוף יוזיל את הנסיעה באופן רשמי בהשוואה למוניות הרגילות. (בירושלים של סוף שנות התשעים שיתפו מוניות באופן בלתי רשמי ולא תמיד גילגלו את ההנחה לנוסעים).
 
אלמנט נוסף שיוזיל את השירות הוא הגבלתו לשירות מזין לרשת התדירה, מקסימום לציר תדיר אחר (כמו התלונות על שכונות שמוזנות לציר כביש 2 ללא גישה ישירה לציר איבן גבירול, ובמקרה כזה ההזנה תהיה באזור ההשקה לירקון), כאשר רק נוסעים בפרופיל מוגבלויות או אזרח וותיק יקבלו הסעה מדלת לדלת עד למרכז העיר עצמו.
 
למה אמצעי משלים לשולי הרשת צריך להתחרות ברשת הסדירה דווקא במקום הכי מרושת במדינה אינני יודע.
 
כמו כן צריך לשבור את מבנה ה X שמאריך את הנסיעה ממזרח למערב בקווים הראשיים בתוך תל אביב בצורה מלאכותית. רכבת ישראל מנגישה את תל אביב לשאר המדינה בציר צפון דרום מובהק. מקומות שנמצאים 2 קילומטר מהשלום צריכים להיות נגישים בקו אופקי של כ 2 ק"מ ולא בקווים אלכסוניים של כ 3.5 ק"מ מההגנה או ת"א מרכז סבידור הדרקונים. מקומות שנמצאים 2 ק"מ מתחנת האוניברסיטה צריכים להיות נגישים לה בקו תדיר ברוקח עם הארכה קצרה לנמל ת"א. כאשר הנסיעה המשלימה מתחנות הרכבת (או מצירי עבר האיילון) לחוף תהיה קצרה ויעילה - הנוסעים יוכלו לבחור לרדת בתחנת הרכבת הנכונה או לקחת קו פרברי לציר הנכון כבר בעבר האיילון ולחסוך זמן.
 
המקומות והמצבים שאני מדבר עליהם עירוניים פרבריים.מגזר כפרי ומגזר עירוני הם שני דברים שונים לחלוטין
ואנחנו לגמרי בטעות מכלילים אותם תחת אותו שם (שירות גמיש או כל שם אחר).
במגזר הכפרי אין שום משמעות לשיתופיות, אין שום סיבה שבעולם שכל שירות שלא תיתן יצליח לגרד עוד נוסעים. יש משמעות לתת שירות שיהיה יעיל יותר גם לתושבים וגם למשק (לדוגמה כזה שכשאין אף נוסע הוא פשוט לא יוצא, וכזה שלא נכנס ליישוב רחוק כשאין ממנו הזמנה), אבל זה לא ישפיע כהוא זה על התלות ברכב של התושבים שם ולא יעביר אף אחד לתח"צ. (רק ישפר לבודדים שאין להם רכב גם בחורים כאלה).
בלב המרכז העירוני התמונה היא שונה לגמרי.
יש הכל מהכל, אופניים, רכבות, אוטובוסים, מוניות, מוניות שירות ואפילו רכבות תחתיות (לדוגמה במנהטן), ובכל זאת יש המון שימוש ברכב פרטי.
הוספת רובד נוסף, שנמצא איפשהו באמצע, גם מבחינת המחיר וגם מבחינת רמת השירות, בין התח"צ הקלאסית למוניות ספיישל, רק מרחיבה את האמירה של "יש הכל מהכל", בתקווה שבסוף העוגה הזו של ניידות שתתחלק בין יותר אמצעים שאינם רכב פרטי, תביא לזה שהחלק של הרכב הפרטי יקטן, (וגם של מוניות הספיישל והאובר היכן שיש, שהם אפילו גרועים מרכב פרטי מבחינה תחבורתית).
בלב המרכז העירוני לשיתופיות יש ערך, יש אשכרה פוטנציאל למלא את הרכב בשעות השיא ביותר מ-5 אנשים לנסיעה בממוצע (כשהמקסימום הוא 10 ממוצע של 5 הוא לא רע). ולהקטין גם את היקף הנסיעות הריקות לאיסוף נוסע ראשון. אמנם ברור שמרבית הנוסעים יגיעו מהתחבורה הציבורית ולא מהרכב הפרטי, אבל אם מעט יגיעו מהרכב הפרטי זה כבר רווח נקי. ואלה שיגיעו מהתח"צ הצפופה בשעות השיא יפנו קצת מקום לאנשים שיעדיפו אותה. היא עדיין תהיה צפופה כי מדובר במסות נוסעים אחרות לגמרי, אבל קצת פחות. ולקינוח, לא צריך רישיון נהג אוטובוס שזה כרגע מאד חשוב...
בקיצור, מדובר בפתרון נוסף בסל הפתרונות שהם לא רכב פרטי, מטבע הדברים זה פתרון שישפיע בשוליים בלבד ולא יעשה שום מהפכה. אבל יש לו את המקום שלו.
התשובה היא בגוף השאלהכתבה גם במאקו. השאלה מדוע צריך את זה במקום הכי מרושת.
https://mobile.mako.co.il/nexter-ce...a61006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=757332771
 
דעתי כבר משנות התשעים היא שפתרון של מונית שירות לפי דרישה הוא אידאלי לחורים ברשת או שוליה, במיוחד כשזמן ההמתנה בין האוטובוסים הוא חצי שעה ומעלה.
 
במקומות כאלו אי אפשר לתגבר את תדירות הקווים הסדירים כי לא תמיד תהיה דרישה, ואלמנט השיתוף יוזיל את הנסיעה באופן רשמי בהשוואה למוניות הרגילות. (בירושלים של סוף שנות התשעים שיתפו מוניות באופן בלתי רשמי ולא תמיד גילגלו את ההנחה לנוסעים).
 
אלמנט נוסף שיוזיל את השירות הוא הגבלתו לשירות מזין לרשת התדירה, מקסימום לציר תדיר אחר (כמו התלונות על שכונות שמוזנות לציר כביש 2 ללא גישה ישירה לציר איבן גבירול, ובמקרה כזה ההזנה תהיה באזור ההשקה לירקון), כאשר רק נוסעים בפרופיל מוגבלויות או אזרח וותיק יקבלו הסעה מדלת לדלת עד למרכז העיר עצמו.
 
למה אמצעי משלים לשולי הרשת צריך להתחרות ברשת הסדירה דווקא במקום הכי מרושת במדינה אינני יודע.
 
כמו כן צריך לשבור את מבנה ה X שמאריך את הנסיעה ממזרח למערב בקווים הראשיים בתוך תל אביב בצורה מלאכותית. רכבת ישראל מנגישה את תל אביב לשאר המדינה בציר צפון דרום מובהק. מקומות שנמצאים 2 קילומטר מהשלום צריכים להיות נגישים בקו אופקי של כ 2 ק"מ ולא בקווים אלכסוניים של כ 3.5 ק"מ מההגנה או ת"א מרכז סבידור הדרקונים. מקומות שנמצאים 2 ק"מ מתחנת האוניברסיטה צריכים להיות נגישים לה בקו תדיר ברוקח עם הארכה קצרה לנמל ת"א. כאשר הנסיעה המשלימה מתחנות הרכבת (או מצירי עבר האיילון) לחוף תהיה קצרה ויעילה - הנוסעים יוכלו לבחור לרדת בתחנת הרכבת הנכונה או לקחת קו פרברי לציר הנכון כבר בעבר האיילון ולחסוך זמן.
 
בלב המערכת אפשר להחליף בין רשימות מכולת של אוטובוסים.התשובה היא בגוף השאלה
המקום הכי מרושת מדוע הוא הכי מרושת? כי יש בו
הכי הרבה אנשים, תושבים, תיירים, אורחים וסקרנים ותמהונים.
כל אלו גם יחד. מדובר על אזור שגרים בו, עוד לפני תיירים ואנשים ישראלים
שמחוץ לאזור, משהו כמו 750,000 איש.
בנוסף מגיעים אליו ביום יום עוד כמה עשרות אלפי תיירים (מחו"ל),
עוד לפחות רבע מיליון יוממים משאר הארץ וכן כמה אלפי ישראלים מזדמנים
שאינם יוממים.
במסות אנושיות כאלו תמיד יהיו לך כאלו שעבורם זמן איז מאני
(או time is kesef) והאלגוריתם של השיתופיות + משהו סטייל וייז שמגלה
את הדרך הפנויה יחסית יובילו לכך שהעלות היא מחיר סביר.
בסופו של דבר זה יקח רק אחוזים בודדים יותר בזמן מאשר מונית ספיישל ומנגד
במחיר זה פחות מחצי מחיר.
שילוב מנצח.
אתה נודניק שאוהב סתם להתווכח לשם הויכוח?בלב המערכת אפשר להחליף בין רשימות מכולת של אוטובוסים.
כל שירשור הכוונה בצירים הראשיים של תל אביב נשמע כמו שתי תוצאות לוטו.
 
באזור שהמדינה השקיעה בו בהפעלת קווי אוטובוסים רבים ותדירים כל כך אפשר להחליף בין קווי הצירים השונים ב 2-3 דקות.
 
אמצעי משלים כמו המיניבוס לפי דרישה נחוץ יותר במקומות שאנשים צריכים הקפצות כדי להגיע לתח"צ, לאזורי תעשייה שנמצאים 10 דקות ברכב או שעה ומשהו באוטובוסים, ולחורים ברשת הדורשים המתנות ארוכות.
 
מנקודת מבט של רמת גן תחשוב שירות לשפירים, נתב"ג כולל אירפורט סיטי, יעדי כביש גהה, חולון או רשל"צ שהרשת העיקרית שיעדיה בתל אביב לא יכולה לשרת בצורה יעילה.
 
 
אתה לא יכול לנהל דיון מנומק בלי לתקוף אנשים.אתה נודניק שאוהב סתם להתווכח לשם הויכוח?
במסות אדירות של אנשים יש כאלו שלא מתחשמק לזהם, וזכותם המלאה לחלוטי
חלוטין, לחכות 5 עד 10 דקות להחלפת אוטובוס מקו X לקו Y.
בנוסף גם לא בא להם להדחק עם עוד 34 בני אדם ולנסוע במסלול מלא תחנות.
הם מוכנים לשלם פי 2.5 ממחיר אוטובוס ועדיין יוצא שזה כחצי ממחיר מונית ספיישל.
בפרוייקט הזה זמן הנסיעה אמור להיות קצר משילוב של שתי הנסיעות באוטובוס
או מנסיעה אחת אם המסלול מפותל (לדוגמא מדרום גבעתיים לאצטדיון ר"ג עם 67
כשבספיישל ברור שהיו נוסעים על בן גוריון לכל האורך).
מה, לכל הרוחות, הבעיה שלך עם זה או איתם?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.