"כאן" חדשות: הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020

מצב
הנושא נעול.
"כאן" חדשות: הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020

"כאן" חדשות: הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020
[URL]https://www.kan.org.il/item/?itemId=50393[/URL]
"
עוד דחייה בהפעלת קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב. העבודות לחשמול המסילה מנמל התעופה בן גוריון לתחנת ההגנה בתל אביב, שהיו אמורות להסתיים בימים אלה, יושלמו בסוף השנה, לכל המוקדם. חשמול הקו עד לתחנת תל־אביב השלום יושלם רק בשנת 2020. כך פורסם הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11.

לדחייה אחראים הן עיכובים מצד ועדי העובדים והן ההיערכות הלקויה של הנהלת הרכבת ושל קבלני המשנה המתמהמהים בעבודתם. אי ההיערכות גם ישפיע על חשמול קווים אחרים, שהיו אמורים לעבור תהליך דומה.
"
 

Ccyclist

Well-known member
איך אפשר לדחות את העבודות בהגנה כשהכבלים כבר בת"א דרום ?

"כאן" חדשות: הפעלת קו הרכבת מירושלים לתל אביב תידחה ל-2020
[URL]https://www.kan.org.il/item/?itemId=50393[/URL]
"
עוד דחייה בהפעלת קו הרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב. העבודות לחשמול המסילה מנמל התעופה בן גוריון לתחנת ההגנה בתל אביב, שהיו אמורות להסתיים בימים אלה, יושלמו בסוף השנה, לכל המוקדם. חשמול הקו עד לתחנת תל־אביב השלום יושלם רק בשנת 2020. כך פורסם הערב (שבת) בחדשות השבת בכאן 11.

לדחייה אחראים הן עיכובים מצד ועדי העובדים והן ההיערכות הלקויה של הנהלת הרכבת ושל קבלני המשנה המתמהמהים בעבודתם. אי ההיערכות גם ישפיע על חשמול קווים אחרים, שהיו אמורים לעבור תהליך דומה.
"
איך אפשר לדחות את העבודות בהגנה כשהכבלים כבר בת"א דרום ?
אני מניח שהכוונה לסוף השנה האזרחית. מאד מאכזב. מזל שהחלטתי לבוא עם כל הפיצולים ברשת במקום להחליט שאבוא כשהכל מחובר ( ירושלים - איילון, רעננה - הרצליה ) כי בקצב הזה אפשר להמתין גם לפתיחת הקו האדום.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
לא ברור מה קורה שם, בהגנה יש כבר פורטלים

איך אפשר לדחות את העבודות בהגנה כשהכבלים כבר בת"א דרום ?
אני מניח שהכוונה לסוף השנה האזרחית. מאד מאכזב. מזל שהחלטתי לבוא עם כל הפיצולים ברשת במקום להחליט שאבוא כשהכל מחובר ( ירושלים - איילון, רעננה - הרצליה ) כי בקצב הזה אפשר להמתין גם לפתיחת הקו האדום.
&nbsp
&nbsp
לא ברור מה קורה שם, בהגנה יש כבר פורטלים
והכבלים אפילו קרובים יותר מת"א דרום. זה נראה כמו משהו שאפשר לסיים תוך חודש חודשיים מקסימום שלושה גם אם עובדים רק בסופ"שים.
 

GLSRA

Active member
כמה תמונות ועדכונים מהבוקר בתחנת ההגנה

לא ברור מה קורה שם, בהגנה יש כבר פורטלים
והכבלים אפילו קרובים יותר מת"א דרום. זה נראה כמו משהו שאפשר לסיים תוך חודש חודשיים מקסימום שלושה גם אם עובדים רק בסופ"שים.
כמה תמונות ועדכונים מהבוקר בתחנת ההגנה
בתקרה של התחנה כבר החלו בחיבור ההתקנים שאליהם יחוברו ה Cantilevers. ראו תמונה מצורפת



 

GLSRA

Active member
אין רציפות של פורטלים ועמודים מדרום להגנה.

לא ברור מה קורה שם, בהגנה יש כבר פורטלים
והכבלים אפילו קרובים יותר מת"א דרום. זה נראה כמו משהו שאפשר לסיים תוך חודש חודשיים מקסימום שלושה גם אם עובדים רק בסופ"שים.
אין רציפות של פורטלים ועמודים מדרום להגנה.
אמנם, באמת שכבר קרובים מאוד לסיים את פריסת העמודים והפורטלים, אך מהסתכלות שלי שם היום עדיין יש מעט חוסרים.
התמונה המצורפת היא אחד הפורטלים בחלק הצפוני של התחנה, וגם עליו החלו במתקון הזרועות שאליהן יחוברו ה Cantilevers.

 

GLSRA

Active member
יש אפילו ניצן ראשון של כבילה. אחד מכבלי הזרם החוזר פרוס

לא ברור מה קורה שם, בהגנה יש כבר פורטלים
והכבלים אפילו קרובים יותר מת"א דרום. זה נראה כמו משהו שאפשר לסיים תוך חודש חודשיים מקסימום שלושה גם אם עובדים רק בסופ"שים.
יש אפילו ניצן ראשון של כבילה. אחד מכבלי הזרם החוזר פרוס
(לא מתוח) לאורך המסילה לכיוון צפון עד לקצה הרציף.

 
צריך לזכור שיש להפעיל את המערכת כמה חודשים עד שיתקנו את כל

לא ברור מה קורה שם, בהגנה יש כבר פורטלים
והכבלים אפילו קרובים יותר מת"א דרום. זה נראה כמו משהו שאפשר לסיים תוך חודש חודשיים מקסימום שלושה גם אם עובדים רק בסופ"שים.
צריך לזכור שיש להפעיל את המערכת כמה חודשים עד שיתקנו את כל
הליקויים ורוב מחלות הילדות. בהתחשב בשקט התקשורתי הנוכחי (באופן יחסי), וברעש התקשורתי סביב כל התקלות בעת ההפעלת המקטע הראשון מירושלים לנתב"ג, ובנזק שתגרור כל השבתה במסילה מנתב"ג עד ההגנה על כלל הרשת, ברור שבהנהלת הרכבת לא יהיו מאוד נלהבים להתחיל להפעיל את הקו מוקדם, ויעדיפו להריץ אותו לא מעט, וייתכן שרק בסופי שבוע.

בכלל, בקצב העבודות הנוכחי אני חושב שחשמול הקו ת"א-חיפה לא יגיע לכדי גמר לפני 2025, או אפילו מאוחר יותר.
 
זה במדינת ישראל, כל דבר בפיגור

לא ברור מה קורה שם, בהגנה יש כבר פורטלים
והכבלים אפילו קרובים יותר מת"א דרום. זה נראה כמו משהו שאפשר לסיים תוך חודש חודשיים מקסימום שלושה גם אם עובדים רק בסופ"שים.
זה במדינת ישראל, כל דבר בפיגור
 

Ccyclist

Well-known member
פרוייקטים כאלו נוטים לאחר בכל מקום.

זה במדינת ישראל, כל דבר בפיגור
פרוייקטים כאלו נוטים לאחר בכל מקום.
אני יכול להביא רשימת פיגורים לונדונית מסוף שנות התשעים ועד עכשיו, למרות שרוב הפרוייקטים כבר הושלמו:
&nbsp
הארכת קו היובל: פיגור של לפחות שנה מהצפי לסיום ב 1998. נפתח בסוף 1999.
&nbsp
האוברגראונד: היתה אמורה להפתח באופן מלא ב 2006, הערכות שרשת חדשה על מסילות קיימות ( ושימוש מחדש בויאדוקט קיים ) תוך גישור פה ושם תהיה פרוייקט קל לביצוע. פתיחת הקטע המזרחי רק ב 2011 ופתיחה מלאה רק ב 2012.
&nbsp
טמזלינק 2000: עיכוב אחרי עיכוב, חיבור הענף הצפון-מזרחי לליבת הרשת קרה רק ביוני 2018.
&nbsp
קרוסרייל: למרות שהקו בתיכנון כבר עשורים רבים מי שקידמו אותו בשנות האלפיים דיברו עליו קודם כל בקונטקסט של אולימפיאדת 2012, אחר כך דחו את הצפי ל 2016, היו אמורים לפתוח אותו בדצמבר 2018 וכיום מדברים על אמצע המחצית השניה של 2019. זהו הקו היחיד ברשימה שעדיין לא נפתח לציבור ויש בו הרצות.
&nbsp
גם בארץ פרוייקטים כמו כביש בגין, מנהרות הכרמל, הרק"ל בירושלים והקו החדש לעיר לקחו שנים רבות לבנייה, אך פרוייקטים כאלו נוטים להיבנות בסוף וכשהם נבנים הם משרתים את הציבור במשך עשרות שנים ולעיתים יותר מכך.
&nbsp
במאמר מוסגר לאוברגראונד: חלק ממנה עובר במנהרה הראשונה בעולם שנכרתה מתחת לנהר במאה ה19. תהליך ההכרייה והדיפון ארך כ 20 שנה כולל הצפות והפסקות עבודה. בעת הפתיחה המנהרה (שבנייתה החלה לפני עידן הרכבות) שימשה בכלל עגלות וסוסים ורק בשלב מאוחר, כ25 שנה אחרי פתיחתה המירו אותה למנהרת רכבות. מאז פתיחתה ב 1843 המנהרה שירתה את לונדון 176 שנה והיא תמשיך לשרת את העיר שנים רבות. ערך המנהרה:
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Thames_Tunnel
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נשמע שהם מתכוונים לא להתחיל עם קו עד הגנה אלא

איך אפשר לדחות את העבודות בהגנה כשהכבלים כבר בת"א דרום ?
אני מניח שהכוונה לסוף השנה האזרחית. מאד מאכזב. מזל שהחלטתי לבוא עם כל הפיצולים ברשת במקום להחליט שאבוא כשהכל מחובר ( ירושלים - איילון, רעננה - הרצליה ) כי בקצב הזה אפשר להמתין גם לפתיחת הקו האדום.
&nbsp
&nbsp
נשמע שהם מתכוונים לא להתחיל עם קו עד הגנה אלא
לדחות את כל ההפעלה עד סיום חשמול עד סבידור (בכל ההודעות אומרים עד השלום, אבל השלום לא יכולה להיות תחנת קצה קו כלשהו)
 
והפעלה עד הרצליה כמו בתוכנית המקורית... "אחרי החגים"

נשמע שהם מתכוונים לא להתחיל עם קו עד הגנה אלא
לדחות את כל ההפעלה עד סיום חשמול עד סבידור (בכל ההודעות אומרים עד השלום, אבל השלום לא יכולה להיות תחנת קצה קו כלשהו)
והפעלה עד הרצליה כמו בתוכנית המקורית... "אחרי החגים"
 
ביציאה צפונית של תחנת ההגנה כבר יש שער חשמלי

איך אפשר לדחות את העבודות בהגנה כשהכבלים כבר בת"א דרום ?
אני מניח שהכוונה לסוף השנה האזרחית. מאד מאכזב. מזל שהחלטתי לבוא עם כל הפיצולים ברשת במקום להחליט שאבוא כשהכל מחובר ( ירושלים - איילון, רעננה - הרצליה ) כי בקצב הזה אפשר להמתין גם לפתיחת הקו האדום.
&nbsp
&nbsp
ביציאה צפונית של תחנת ההגנה כבר יש שער חשמלי
ללא כבלים, ובהמשך כמה עמודים נוספים ליד פסי הרכבת.
&nbsp
מי החברה שמצבעת חישמול בקו זה, ישראלית או סינית?
 

GLSRA

Active member
חברה ספרדית בשם SEMI

ביציאה צפונית של תחנת ההגנה כבר יש שער חשמלי
ללא כבלים, ובהמשך כמה עמודים נוספים ליד פסי הרכבת.
&nbsp
מי החברה שמצבעת חישמול בקו זה, ישראלית או סינית?
חברה ספרדית בשם SEMI
כבר דווח קודם שיש עמודי חשמול צפונית לתחנת ההגנה, הבעייה היא שהעבודה מתקדמת רק לאורך מסילה אחת ולא לשני הכיוונים.
 
איך רעננה והרצליה קשורים?

איך אפשר לדחות את העבודות בהגנה כשהכבלים כבר בת"א דרום ?
אני מניח שהכוונה לסוף השנה האזרחית. מאד מאכזב. מזל שהחלטתי לבוא עם כל הפיצולים ברשת במקום להחליט שאבוא כשהכל מחובר ( ירושלים - איילון, רעננה - הרצליה ) כי בקצב הזה אפשר להמתין גם לפתיחת הקו האדום.
&nbsp
&nbsp
איך רעננה והרצליה קשורים?
הרי ברעננה אין חישמול ולא שמעתי שמתוכנן גם בתוואי 531 תחנת רכבת רעננה מערב.
 
הוא כתב "ירושלים-איילון, רעננה-הרצליה"

איך רעננה והרצליה קשורים?
הרי ברעננה אין חישמול ולא שמעתי שמתוכנן גם בתוואי 531 תחנת רכבת רעננה מערב.
הוא כתב "ירושלים-איילון, רעננה-הרצליה"
לא ירושלים-איילון-רעננה-הרצליה.
כשהוא היה בארץ היו לו נסיעות ל/מ רעננה ול/מ ירושלים והוא התכוון לחיבור מסילתי ישיר בין רעננה להרצליה ולחיבור ישיר בין איילון (תל אביב) לירושלים.
הוא לא התכוון לחישמול במסילת 531.

אגב, בהחלט מתוכנן חישמול גם במסילת 531 אבל בקצב שבו מתקדם פרויקט החישמול זה יקרה אולי ב-2030. עד 2025 אולי החישמול יגיע עד הרצליה (שבמקור הייתה אמורה להיות הקצה הצפוני של חישמול השלב הראשון של הקו המהיר לירושלים וגם זה כעדכון לתכנון המקורי-מקורי של פתיחת קו ירושלים-כרמיאל מחושמל וכעת לא ברור אם תהיה אפילו בשלב השלישי או הרביעי). לחיפה וצפונה יותר זה כנראה יגיע ב-2040-2050, בסביבות חגיגות ה-100 של המדינה.
זאת בהנחה ששר התחבורה הבא ידחף פרויקטים כאלה לפחות כמו שר התחבורה היוצא.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי היית צריך לתאר את הסיבוכים בצורה בולטת יותר

הוא כתב "ירושלים-איילון, רעננה-הרצליה"
לא ירושלים-איילון-רעננה-הרצליה.
כשהוא היה בארץ היו לו נסיעות ל/מ רעננה ול/מ ירושלים והוא התכוון לחיבור מסילתי ישיר בין רעננה להרצליה ולחיבור ישיר בין איילון (תל אביב) לירושלים.
הוא לא התכוון לחישמול במסילת 531.

אגב, בהחלט מתוכנן חישמול גם במסילת 531 אבל בקצב שבו מתקדם פרויקט החישמול זה יקרה אולי ב-2030. עד 2025 אולי החישמול יגיע עד הרצליה (שבמקור הייתה אמורה להיות הקצה הצפוני של חישמול השלב הראשון של הקו המהיר לירושלים וגם זה כעדכון לתכנון המקורי-מקורי של פתיחת קו ירושלים-כרמיאל מחושמל וכעת לא ברור אם תהיה אפילו בשלב השלישי או הרביעי). לחיפה וצפונה יותר זה כנראה יגיע ב-2040-2050, בסביבות חגיגות ה-100 של המדינה.
זאת בהנחה ששר התחבורה הבא ידחף פרויקטים כאלה לפחות כמו שר התחבורה היוצא.
אולי היית צריך לתאר את הסיבוכים בצורה בולטת יותר
נסיעה מירושלים לרעננה כוללת 3 רכבות בגלל הצורך להחליף לקו ממודיעין, וכשסוף סוף עולים על הקו לרעננה הוא נוסע בסיבוב ארוך בכיוון ההפוך.
&nbsp
עד 2020 אפשר לצפות שאותה הנסיעה תצריך החלפה בודדת בהרצליה ונסיעה של תחנה או שתיים לרעננה (לפי לו"ז האוטובוסים המשלימים הבעייתי שם, אם יורדים בתחנה הלא נכונה אפשר להמתין 20 דקות). ביוני נסעתי מתחנת הרצליה לרעננה ולקח למעלה מחצי שעה בגלל ההמתנה. בכלל הרצליה - רעננה זה סיוט, הצעתי למארחיי שאולי נלך לחוף הים בהרצליה כחוויה משותפת והם פסלו את העניין כי זה שעה באוטובוס.
&nbsp
עשיתי נסיעת חזור בשעות הערב המוקדמות ומזל שלא בחרתי באוטובוס מרעננה ל"חניון"האיילון. בהחלפה בת"א מרכז (להחליף בשלום זה רק אם יש מטען כבד, בגלל הקטע היחיד אפשר לפספס את רכבת מודיעין אם לא מחליפים באוניברסיטה או בת"א מרכז) התנועה באיילון לא זזה, ובנסיעה לנתב"ג הפקקים צפונה לא הסתיימו עד מחלפי כביש 1. הרכבת, על כל סיבוכיה, היתה הבחירה הנכונה.
 
אתה באמת מצפה שהחישמול עד הרצליה יהיה ב-2020?

אולי היית צריך לתאר את הסיבוכים בצורה בולטת יותר
נסיעה מירושלים לרעננה כוללת 3 רכבות בגלל הצורך להחליף לקו ממודיעין, וכשסוף סוף עולים על הקו לרעננה הוא נוסע בסיבוב ארוך בכיוון ההפוך.
&nbsp
עד 2020 אפשר לצפות שאותה הנסיעה תצריך החלפה בודדת בהרצליה ונסיעה של תחנה או שתיים לרעננה (לפי לו"ז האוטובוסים המשלימים הבעייתי שם, אם יורדים בתחנה הלא נכונה אפשר להמתין 20 דקות). ביוני נסעתי מתחנת הרצליה לרעננה ולקח למעלה מחצי שעה בגלל ההמתנה. בכלל הרצליה - רעננה זה סיוט, הצעתי למארחיי שאולי נלך לחוף הים בהרצליה כחוויה משותפת והם פסלו את העניין כי זה שעה באוטובוס.
&nbsp
עשיתי נסיעת חזור בשעות הערב המוקדמות ומזל שלא בחרתי באוטובוס מרעננה ל"חניון"האיילון. בהחלפה בת"א מרכז (להחליף בשלום זה רק אם יש מטען כבד, בגלל הקטע היחיד אפשר לפספס את רכבת מודיעין אם לא מחליפים באוניברסיטה או בת"א מרכז) התנועה באיילון לא זזה, ובנסיעה לנתב"ג הפקקים צפונה לא הסתיימו עד מחלפי כביש 1. הרכבת, על כל סיבוכיה, היתה הבחירה הנכונה.
אתה באמת מצפה שהחישמול עד הרצליה יהיה ב-2020?
אם עד ההגנה יסתיים רק בסוף 2019 ועד סבידור רק במהלך 2020, הסיכוי שהחישמול יגיע עד הרצליה ב-2020 קטן מאוד.
אבל יהיה אפשר להחליף באחת משלוש התחנות הדרומיות של תל אביב - החלפה אחת.
יעברו עוד הרבה מים באיילון עד שיהיה אפשר לנסוע ללא החלפה בין ירושלים להרצליה.
אין מה לצפות שפתאום במהלך 2019 ו-2020 קצב העבודה של פרויקט החישמול ישתפר משמעותית.
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שהחשמול מהאוניברסיטה צפונה יילך מהר יותר

אתה באמת מצפה שהחישמול עד הרצליה יהיה ב-2020?
אם עד ההגנה יסתיים רק בסוף 2019 ועד סבידור רק במהלך 2020, הסיכוי שהחישמול יגיע עד הרצליה ב-2020 קטן מאוד.
אבל יהיה אפשר להחליף באחת משלוש התחנות הדרומיות של תל אביב - החלפה אחת.
יעברו עוד הרבה מים באיילון עד שיהיה אפשר לנסוע ללא החלפה בין ירושלים להרצליה.
אין מה לצפות שפתאום במהלך 2019 ו-2020 קצב העבודה של פרויקט החישמול ישתפר משמעותית.
אני חושב שהחשמול מהאוניברסיטה צפונה יילך מהר יותר
התוואי צפונית לאוניברסיטה רחב במיוחד וכנראה לא יצריך כל מיני פתרונות מיוחדים כמו שהצריכו התוואי בכביש אחד וכמו שמצריך התוואי באיילון.

שים לב לפרוטוקול הזה
https://www.gov.il/BlobFolder/news/...ing_institutions_protocol_meeting_01-2019.pdf

הם היו צריכים כל מיני דברים שתוכננו במיוחד לתוואי באיילון כמו "חצאי פורטלים" ולשמור על מרחק מעמודי תאורה ועוד מיליון הגבלות אחרות.

מהאוניברסיטה צפונה יש תוואי רחב עם מעט מאוד גשרים, מה שאומר שהוא כנראה יתקדם מהר בהרבה. אבל בתוואי האיילון עצמו - לא רואה מצב שמגיעים לאוניברסיטה לפני אמצע 2020. לא בקצב הנוכחי בכל אופן. לכן הניחוש שלי זה הרצליה או בסוף 2020 או ברבעון הראשון של 2021.
 

Ccyclist

Well-known member
מה מונע עבודה במקביל, בייחוד שיש פרוייקט ריבוע מסילות ?

אני חושב שהחשמול מהאוניברסיטה צפונה יילך מהר יותר
התוואי צפונית לאוניברסיטה רחב במיוחד וכנראה לא יצריך כל מיני פתרונות מיוחדים כמו שהצריכו התוואי בכביש אחד וכמו שמצריך התוואי באיילון.

שים לב לפרוטוקול הזה
https://www.gov.il/BlobFolder/news/...ing_institutions_protocol_meeting_01-2019.pdf

הם היו צריכים כל מיני דברים שתוכננו במיוחד לתוואי באיילון כמו "חצאי פורטלים" ולשמור על מרחק מעמודי תאורה ועוד מיליון הגבלות אחרות.

מהאוניברסיטה צפונה יש תוואי רחב עם מעט מאוד גשרים, מה שאומר שהוא כנראה יתקדם מהר בהרבה. אבל בתוואי האיילון עצמו - לא רואה מצב שמגיעים לאוניברסיטה לפני אמצע 2020. לא בקצב הנוכחי בכל אופן. לכן הניחוש שלי זה הרצליה או בסוף 2020 או ברבעון הראשון של 2021.
מה מונע עבודה במקביל, בייחוד שיש פרוייקט ריבוע מסילות ?
 
הבנתי שועד עובדי הרכבת מונע המשך עבודות חישמול עם עיכובים.

מה מונע עבודה במקביל, בייחוד שיש פרוייקט ריבוע מסילות ?
הבנתי שועד עובדי הרכבת מונע המשך עבודות חישמול עם עיכובים.
ואת זה טוען שר התחבורה בפייסבוק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה