תחנה עם יותר מסככה אחת

מצב
הנושא נעול.

שמונו

Active member
תחנה עם יותר מסככה אחת

תחנה עם יותר מסככה אחת
כולנו מכירים את הבעיה של תחנה אחת עם 2 סככות במרחק אחד מהשני
משרד התחבורה מצדו אומר שאתה צריך להסתכל על השלט שמוצב ע"ג התחנה (ואז יש הבדל בין הסככות השונות שאם האוטובוס עובר באמת באותה מספר תחנה אך בפועל בסככה השניה זה יהיה כתוב רק שם)

הבעיה הגדולה כשכולנו משתמשים באפליקציות (וכן בשלטים האלקרוניים הנמצאים בשטח) שמראות שהאוטובוס כן עובר בתחנה, ואנחנו סומכים ע"ז יותר מהשלטים שעל התחנה
אצל הרבה אנשים אפילו מחוסר ידיעה שיש תחנה נוספת במרחק של מטרים ספורים

הפתרון שאני חושב עליו הוא כזה
בכל תחנה שיש בה יותר מסככה אחת, יוצב שלט בתחנה שאומר "שים לב, במספר תחנה זה יש סככה נוספת" או "2 סככות נוספות" וכו'

וכן באפליקציות, שמשרד התחבורה ייתן מידע (למפעילי האפלקציות) על כל תחנה, כמה סככות יש לתחנה הזאת
 

שמונו

Active member
מצורף דוגמא

תחנה עם יותר מסככה אחת
כולנו מכירים את הבעיה של תחנה אחת עם 2 סככות במרחק אחד מהשני
משרד התחבורה מצדו אומר שאתה צריך להסתכל על השלט שמוצב ע"ג התחנה (ואז יש הבדל בין הסככות השונות שאם האוטובוס עובר באמת באותה מספר תחנה אך בפועל בסככה השניה זה יהיה כתוב רק שם)

הבעיה הגדולה כשכולנו משתמשים באפליקציות (וכן בשלטים האלקרוניים הנמצאים בשטח) שמראות שהאוטובוס כן עובר בתחנה, ואנחנו סומכים ע"ז יותר מהשלטים שעל התחנה
אצל הרבה אנשים אפילו מחוסר ידיעה שיש תחנה נוספת במרחק של מטרים ספורים

הפתרון שאני חושב עליו הוא כזה
בכל תחנה שיש בה יותר מסככה אחת, יוצב שלט בתחנה שאומר "שים לב, במספר תחנה זה יש סככה נוספת" או "2 סככות נוספות" וכו'

וכן באפליקציות, שמשרד התחבורה ייתן מידע (למפעילי האפלקציות) על כל תחנה, כמה סככות יש לתחנה הזאת
מצורף דוגמא
זה תחנה בנצרת עילית
כל האוטובוסים הבין עירוניים עוברים ב2 תחנות למטה (2 ו3 שאחרי הרמזור)
ובתחנה 1 כל העירוני (יש כביש שמפריד בין התחנות!!)
השלט האלקטרוני שעל תחנה 1 מציין כמובן גם את התחנות למטה
המיקום של התחנה לפי האפליקציות הוא רק 1

ראיתי בעיניים שלי עשרות פעמים שאנשים מחכים לאוטובוס למעלה, ורק אחרי שהוא מגיע הם קולטים ורצים למטה כדי לתפוס אותו, ועוד חוטפים גערה מהנהג למה הם חיכו למעלה...


 
מה שאתה מראה בתמונה נוגד את הלוגיקה

מצורף דוגמא
זה תחנה בנצרת עילית
כל האוטובוסים הבין עירוניים עוברים ב2 תחנות למטה (2 ו3 שאחרי הרמזור)
ובתחנה 1 כל העירוני (יש כביש שמפריד בין התחנות!!)
השלט האלקטרוני שעל תחנה 1 מציין כמובן גם את התחנות למטה
המיקום של התחנה לפי האפליקציות הוא רק 1

ראיתי בעיניים שלי עשרות פעמים שאנשים מחכים לאוטובוס למעלה, ורק אחרי שהוא מגיע הם קולטים ורצים למטה כדי לתפוס אותו, ועוד חוטפים גערה מהנהג למה הם חיכו למעלה...
מה שאתה מראה בתמונה נוגד את הלוגיקה
של התחנות בארץ. כלומר מדובר בטעות נקודתית מצערת שיש לתקן.

ככלל, המונח "תחנה" יכול לכלול יותר מעמוד/סככה אחד ואז זה נקרא "צבר תחנות". כאשר כל עמוד/סככה בצבר התחנות הוא "עמדה או "רציף".
כל צבר תחנות מקבל מק"ט תחנה אחד, וגם שם תחנה אחד. וזה יותר נוח להצגת מידע לציבור באפליקציות. הרי מרבית צברי התחנות בארץ הם של 2 עמדות, מעטים הם של 3 עמדות ובודדים הם יותר מזה (כמו לדוגמה בבנייני האומה בירושלים או בעזריאלי/בגין).
בכל אלה שהם של 2-3 בלבד הרי שהנוסע לעמוד בסככה הנכונה בהתאם לשילוט ה-505, אבל אין בינהן שום מרחק משמעותי, גם אם הנהג עצר קצת לפני/אחרי העמדה "שלו" כי אוטובוס אחר עומד שם זה קל להתקדם אליו. (ואני מסכים שלאלה שהם יותר מ--3 עמדות צריך חשיבה יצירתית יותר אבל הם מיעוט ולא שייכים לדיון הנוכחי).

אבל, וזה חשוב מאד. על צבר תחנות להיות על אותה מדרכה באותו קטע כביש. אם יש כביש מפריד בין תחנות הרי שכל אחד מהם צריך לקבל מק"ט שונה. (וזה כמובן גם ישתרשר לכל המידע באפליקציות ובשלטי נקסט-בס).
לכן, כמו שגם גוגל מראה במקרה הנ"ל אין במערכת המידע של משרד התחבורה בכלל תחנה בצד השני של הכביש. יש רק תחנה אחת וכל הקווים משויכים אליה
(וכבונוס יש בצד השני של דרך החטיבות שני מק"טים, שאחד מהם ללא קווים, מה שאולי מסביר את מקור הטעות).

לגבי רעיון המיספור (בלי קשר לטעות - אני בעד וזה ממש קל לביצוע (ממש רק עניין של החלטה). יש ב-GTFS שדה שנקרא "רציף" שמשמש כיום רק בתחנות מרכזיות ומסופים. כל מה שצריך הוא להשתמש בשדה הזה לכל צברי התחנות בארץ. כך התחנה של העירוניים בדוגמה שהבאת תהיה מק"ט XXXXX ומאחר ומדובר בסככה בודדת לא צריך בה מספר רציף. וושתי התחנות של הבינעירוניים בצידו השני של כביש הכניסה לקניון יקבלו מק"ט נפרד וימוספרו בהתאם לכיוון הנסיעה XXXYY-2 -XXXYY-1. זה צריך להיות מגובה כמובן במהלך משלים של מיספור ברורעל גבי התחנות וכמובן שהמידע יועבר גם באפליקציות כדי לתת מידע מדויק יותר לנוסעים.

 

iritilan

New member
אחת הבעיות היא שחלק מהאוטובוסים בקושי עוצרים

מה שאתה מראה בתמונה נוגד את הלוגיקה
של התחנות בארץ. כלומר מדובר בטעות נקודתית מצערת שיש לתקן.

ככלל, המונח "תחנה" יכול לכלול יותר מעמוד/סככה אחד ואז זה נקרא "צבר תחנות". כאשר כל עמוד/סככה בצבר התחנות הוא "עמדה או "רציף".
כל צבר תחנות מקבל מק"ט תחנה אחד, וגם שם תחנה אחד. וזה יותר נוח להצגת מידע לציבור באפליקציות. הרי מרבית צברי התחנות בארץ הם של 2 עמדות, מעטים הם של 3 עמדות ובודדים הם יותר מזה (כמו לדוגמה בבנייני האומה בירושלים או בעזריאלי/בגין).
בכל אלה שהם של 2-3 בלבד הרי שהנוסע לעמוד בסככה הנכונה בהתאם לשילוט ה-505, אבל אין בינהן שום מרחק משמעותי, גם אם הנהג עצר קצת לפני/אחרי העמדה "שלו" כי אוטובוס אחר עומד שם זה קל להתקדם אליו. (ואני מסכים שלאלה שהם יותר מ--3 עמדות צריך חשיבה יצירתית יותר אבל הם מיעוט ולא שייכים לדיון הנוכחי).

אבל, וזה חשוב מאד. על צבר תחנות להיות על אותה מדרכה באותו קטע כביש. אם יש כביש מפריד בין תחנות הרי שכל אחד מהם צריך לקבל מק"ט שונה. (וזה כמובן גם ישתרשר לכל המידע באפליקציות ובשלטי נקסט-בס).
לכן, כמו שגם גוגל מראה במקרה הנ"ל אין במערכת המידע של משרד התחבורה בכלל תחנה בצד השני של הכביש. יש רק תחנה אחת וכל הקווים משויכים אליה
(וכבונוס יש בצד השני של דרך החטיבות שני מק"טים, שאחד מהם ללא קווים, מה שאולי מסביר את מקור הטעות).

לגבי רעיון המיספור (בלי קשר לטעות - אני בעד וזה ממש קל לביצוע (ממש רק עניין של החלטה). יש ב-GTFS שדה שנקרא "רציף" שמשמש כיום רק בתחנות מרכזיות ומסופים. כל מה שצריך הוא להשתמש בשדה הזה לכל צברי התחנות בארץ. כך התחנה של העירוניים בדוגמה שהבאת תהיה מק"ט XXXXX ומאחר ומדובר בסככה בודדת לא צריך בה מספר רציף. וושתי התחנות של הבינעירוניים בצידו השני של כביש הכניסה לקניון יקבלו מק"ט נפרד וימוספרו בהתאם לכיוון הנסיעה XXXYY-2 -XXXYY-1. זה צריך להיות מגובה כמובן במהלך משלים של מיספור ברורעל גבי התחנות וכמובן שהמידע יועבר גם באפליקציות כדי לתת מידע מדויק יותר לנוסעים.
אחת הבעיות היא שחלק מהאוטובוסים בקושי עוצרים
לפעמים נראה שאם הנהג לא צריך להוריד אף אחד ואם הנוסע/ים (במיוחד אם אין הרבה נוסעים בתחנה) לא מוכנים לעלות מיד, יעצור לשנייה ומיד ימשיך ומי שלא מחכה במקום הנכון, עלול לפספס.. במיוחד אם יש אוטובוס נוסף שמפריע לשדה הראייה.. אז אולי מה שחשוב ביותר לתקן זה להקפיד על עצירה ממשית בתחנה עם זמן מספיק לנוסעים לעלות גם אם לא נמצאים בדיוק בנקודה שהאוטובוס עצר..
וכמובן רעיון מספור סככות כמו רציפים נשמע מעולה.
 

olli3

New member
מנהל
יש לי הרגשה שכעת זה יטופל:)

מה שאתה מראה בתמונה נוגד את הלוגיקה
של התחנות בארץ. כלומר מדובר בטעות נקודתית מצערת שיש לתקן.

ככלל, המונח "תחנה" יכול לכלול יותר מעמוד/סככה אחד ואז זה נקרא "צבר תחנות". כאשר כל עמוד/סככה בצבר התחנות הוא "עמדה או "רציף".
כל צבר תחנות מקבל מק"ט תחנה אחד, וגם שם תחנה אחד. וזה יותר נוח להצגת מידע לציבור באפליקציות. הרי מרבית צברי התחנות בארץ הם של 2 עמדות, מעטים הם של 3 עמדות ובודדים הם יותר מזה (כמו לדוגמה בבנייני האומה בירושלים או בעזריאלי/בגין).
בכל אלה שהם של 2-3 בלבד הרי שהנוסע לעמוד בסככה הנכונה בהתאם לשילוט ה-505, אבל אין בינהן שום מרחק משמעותי, גם אם הנהג עצר קצת לפני/אחרי העמדה "שלו" כי אוטובוס אחר עומד שם זה קל להתקדם אליו. (ואני מסכים שלאלה שהם יותר מ--3 עמדות צריך חשיבה יצירתית יותר אבל הם מיעוט ולא שייכים לדיון הנוכחי).

אבל, וזה חשוב מאד. על צבר תחנות להיות על אותה מדרכה באותו קטע כביש. אם יש כביש מפריד בין תחנות הרי שכל אחד מהם צריך לקבל מק"ט שונה. (וזה כמובן גם ישתרשר לכל המידע באפליקציות ובשלטי נקסט-בס).
לכן, כמו שגם גוגל מראה במקרה הנ"ל אין במערכת המידע של משרד התחבורה בכלל תחנה בצד השני של הכביש. יש רק תחנה אחת וכל הקווים משויכים אליה
(וכבונוס יש בצד השני של דרך החטיבות שני מק"טים, שאחד מהם ללא קווים, מה שאולי מסביר את מקור הטעות).

לגבי רעיון המיספור (בלי קשר לטעות - אני בעד וזה ממש קל לביצוע (ממש רק עניין של החלטה). יש ב-GTFS שדה שנקרא "רציף" שמשמש כיום רק בתחנות מרכזיות ומסופים. כל מה שצריך הוא להשתמש בשדה הזה לכל צברי התחנות בארץ. כך התחנה של העירוניים בדוגמה שהבאת תהיה מק"ט XXXXX ומאחר ומדובר בסככה בודדת לא צריך בה מספר רציף. וושתי התחנות של הבינעירוניים בצידו השני של כביש הכניסה לקניון יקבלו מק"ט נפרד וימוספרו בהתאם לכיוון הנסיעה XXXYY-2 -XXXYY-1. זה צריך להיות מגובה כמובן במהלך משלים של מיספור ברורעל גבי התחנות וכמובן שהמידע יועבר גם באפליקציות כדי לתת מידע מדויק יותר לנוסעים.
יש לי הרגשה שכעת זה יטופל:)
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון מסמנים סככות ליד תחנה או צומת באותיות ייחודיות לסככה

תחנה עם יותר מסככה אחת
כולנו מכירים את הבעיה של תחנה אחת עם 2 סככות במרחק אחד מהשני
משרד התחבורה מצדו אומר שאתה צריך להסתכל על השלט שמוצב ע"ג התחנה (ואז יש הבדל בין הסככות השונות שאם האוטובוס עובר באמת באותה מספר תחנה אך בפועל בסככה השניה זה יהיה כתוב רק שם)

הבעיה הגדולה כשכולנו משתמשים באפליקציות (וכן בשלטים האלקרוניים הנמצאים בשטח) שמראות שהאוטובוס כן עובר בתחנה, ואנחנו סומכים ע"ז יותר מהשלטים שעל התחנה
אצל הרבה אנשים אפילו מחוסר ידיעה שיש תחנה נוספת במרחק של מטרים ספורים

הפתרון שאני חושב עליו הוא כזה
בכל תחנה שיש בה יותר מסככה אחת, יוצב שלט בתחנה שאומר "שים לב, במספר תחנה זה יש סככה נוספת" או "2 סככות נוספות" וכו'

וכן באפליקציות, שמשרד התחבורה ייתן מידע (למפעילי האפלקציות) על כל תחנה, כמה סככות יש לתחנה הזאת
בלונדון מסמנים סככות ליד תחנה או צומת באותיות ייחודיות לסככה
https://tflnwp.files.wordpress.com/2014/03/maps.jpg
&nbsp
בלינק: מפת קווי אוטובוס של תחנת ווקסהול, תחנת רכבת פרברית ותחתית בדרום לונדון שבה מסוף אוטובוסים.
&nbsp
המפה מראה את הרחובות באזור התחנה עצמה שנמצאת על צומת מסובכת, את מסלולי הקווים מאזור התחנה לשאר העיר בצורה דיאגרמתית, ואת מיקומי תחנות האוטובוס (בין אם הן סככה או עמוד) המשוייכים לתחנה, כאשר לכל אחת ואחת מהן אות משלו.
&nbsp
במקרא הקווים כל קו מציין את אותיות התחנות בהן הוא עוצר בכל כיוון.
&nbsp
העיקרון תקף בכל מפה המייצגת מקבץ תחנות, בין אם אלו תחנות סביב צומת פרברית פשוטה או תחנות סביב תחנת טרמינל רכבתית גדולה (כאשר יש יותר מ 26 תחנות אוטובוס משתמשים בצירופי אותיות).
&nbsp
כאשר העניין מיתרגם לאפליקציות כמו מפות גוגל הן כוללות את אותיות התחנה הספציפית בשמה של כל סככה או עמוד.
 
זו אכן שיטה מוצלחת לסמן תחנות בכל כיווני הרוח של צומת

בלונדון מסמנים סככות ליד תחנה או צומת באותיות ייחודיות לסככה
https://tflnwp.files.wordpress.com/2014/03/maps.jpg
&nbsp
בלינק: מפת קווי אוטובוס של תחנת ווקסהול, תחנת רכבת פרברית ותחתית בדרום לונדון שבה מסוף אוטובוסים.
&nbsp
המפה מראה את הרחובות באזור התחנה עצמה שנמצאת על צומת מסובכת, את מסלולי הקווים מאזור התחנה לשאר העיר בצורה דיאגרמתית, ואת מיקומי תחנות האוטובוס (בין אם הן סככה או עמוד) המשוייכים לתחנה, כאשר לכל אחת ואחת מהן אות משלו.
&nbsp
במקרא הקווים כל קו מציין את אותיות התחנות בהן הוא עוצר בכל כיוון.
&nbsp
העיקרון תקף בכל מפה המייצגת מקבץ תחנות, בין אם אלו תחנות סביב צומת פרברית פשוטה או תחנות סביב תחנת טרמינל רכבתית גדולה (כאשר יש יותר מ 26 תחנות אוטובוס משתמשים בצירופי אותיות).
&nbsp
כאשר העניין מיתרגם לאפליקציות כמו מפות גוגל הן כוללות את אותיות התחנה הספציפית בשמה של כל סככה או עמוד.
זו אכן שיטה מוצלחת לסמן תחנות בכל כיווני הרוח של צומת
או של מתחם מעבר.
(זו תוספת על מה שכתבתי למעלה - למעשה מדובר בשלב נוסף בהיררכיה של הפשטת מידע לציבור).
התחילו עם זה במסוף ארלוזרוב שם כל רציף קיבל אות אנגלית, אבל לא הרחיבו את זה לכל הפוליגון (לתחנות על הרחובות הסובבים את המתחם) וחבל.
ואתה צודק שזה צריך להיות דיפאולט לכל צומת גדולה או מתחם מעבר. אני מקווה שזה ייושם גם בארץ.
זה מאפשר לכוון את הנוסע בדיוק לצבר התחנות בפאת הרחוב הנכונה (במקום להסתבך עם צפון/דרום/מזרח/מערב או שמות של רחובות), ובשילוב עם הפתרון שהצגתי למעלה מאפשר לו גם לדעת לאיזו סככה ללכת באותו צבר תחנות (הראשונה, השניה או השלישית).
 

Ccyclist

Well-known member
TFL עושים את זה בכל הצטלבות דרכים לכיסוי מקסימלי.

זו אכן שיטה מוצלחת לסמן תחנות בכל כיווני הרוח של צומת
או של מתחם מעבר.
(זו תוספת על מה שכתבתי למעלה - למעשה מדובר בשלב נוסף בהיררכיה של הפשטת מידע לציבור).
התחילו עם זה במסוף ארלוזרוב שם כל רציף קיבל אות אנגלית, אבל לא הרחיבו את זה לכל הפוליגון (לתחנות על הרחובות הסובבים את המתחם) וחבל.
ואתה צודק שזה צריך להיות דיפאולט לכל צומת גדולה או מתחם מעבר. אני מקווה שזה ייושם גם בארץ.
זה מאפשר לכוון את הנוסע בדיוק לצבר התחנות בפאת הרחוב הנכונה (במקום להסתבך עם צפון/דרום/מזרח/מערב או שמות של רחובות), ובשילוב עם הפתרון שהצגתי למעלה מאפשר לו גם לדעת לאיזו סככה ללכת באותו צבר תחנות (הראשונה, השניה או השלישית).
TFL עושים את זה בכל הצטלבות דרכים לכיסוי מקסימלי.
הנה לינק ל PDF של שני צמתים שהוצמדו יחד ל"תחנה" אחת באזור הנדון שבצפון לונדון:
&nbsp
https://tfl.gov.uk/cdn/static/cms/d...endon-the-quadrant-and-brent-green-071016.pdf
&nbsp
אין שם רכבת כלשהי או מסוף כלשהו. יש כביש צפון-דרום A502, כביש מזרח מערב A504 שהם אמנם כבישים ממוספרים אבל לא ראשיים ברמה המשוייכת לעיריית הגג, ורחוב שלישי שפונה מערבה מכיכר ברחוב הצפון-דרום.
&nbsp
במקרה הזה רוב התחנות מסומנות סביב שני הצמתים הראשיים של האזור, אבל ישנה תחנה אחת, R, שנמצאת תחנה אחת מהאזור וסימונה נובע מכך שהיא משוייכת אליו ולא לאחת מהמקבצים השכנים שגם הם יכולים לספח אליהם תחנה מיותמת הנמצאת תחנה או שתיים ממרכזם.
&nbsp
מי שממש רוצה להתעמק יכול לפתוח את הרשימה המלאה באתר TFL ולחפש חיפוש רנדומאלי של מפות כאלו בכל רחבי העיר. יש לציין שהמפות מחולקות לפי 32 העיריות המקומיות שבתוך לונדון רבתי ורק אז לפי תת אזורים של תחנות מקומיות.
&nbsp
https://tfl.gov.uk/maps_/bus-spider-maps
&nbsp
בגלל קנה המידה של העיר אין מפת אוטובוסים אחת. תא השטח שלה בתוך אוטוסטרדת ה M25 הינו 60 ק"מ רוחב על 50 ק"מ אורך. מהסיבה הזו אינני מצפה שאלן יכיר מספרים מקומיים לאזורי ואינני חושב שהוא יצפה שאכיר מספרים מקומיים לאזורו.
 

Ccyclist

Well-known member
אבהיר שלמרות המיספור A502 ו A504 הם רחובות פרבריים.

TFL עושים את זה בכל הצטלבות דרכים לכיסוי מקסימלי.
הנה לינק ל PDF של שני צמתים שהוצמדו יחד ל"תחנה" אחת באזור הנדון שבצפון לונדון:
&nbsp
https://tfl.gov.uk/cdn/static/cms/d...endon-the-quadrant-and-brent-green-071016.pdf
&nbsp
אין שם רכבת כלשהי או מסוף כלשהו. יש כביש צפון-דרום A502, כביש מזרח מערב A504 שהם אמנם כבישים ממוספרים אבל לא ראשיים ברמה המשוייכת לעיריית הגג, ורחוב שלישי שפונה מערבה מכיכר ברחוב הצפון-דרום.
&nbsp
במקרה הזה רוב התחנות מסומנות סביב שני הצמתים הראשיים של האזור, אבל ישנה תחנה אחת, R, שנמצאת תחנה אחת מהאזור וסימונה נובע מכך שהיא משוייכת אליו ולא לאחת מהמקבצים השכנים שגם הם יכולים לספח אליהם תחנה מיותמת הנמצאת תחנה או שתיים ממרכזם.
&nbsp
מי שממש רוצה להתעמק יכול לפתוח את הרשימה המלאה באתר TFL ולחפש חיפוש רנדומאלי של מפות כאלו בכל רחבי העיר. יש לציין שהמפות מחולקות לפי 32 העיריות המקומיות שבתוך לונדון רבתי ורק אז לפי תת אזורים של תחנות מקומיות.
&nbsp
https://tfl.gov.uk/maps_/bus-spider-maps
&nbsp
בגלל קנה המידה של העיר אין מפת אוטובוסים אחת. תא השטח שלה בתוך אוטוסטרדת ה M25 הינו 60 ק"מ רוחב על 50 ק"מ אורך. מהסיבה הזו אינני מצפה שאלן יכיר מספרים מקומיים לאזורי ואינני חושב שהוא יצפה שאכיר מספרים מקומיים לאזורו.
אבהיר שלמרות המיספור A502 ו A504 הם רחובות פרבריים.
 

שמונו

Active member
בתחנה מרכזית ירושלים הם עשו א"ז בצורה מעולה

זו אכן שיטה מוצלחת לסמן תחנות בכל כיווני הרוח של צומת
או של מתחם מעבר.
(זו תוספת על מה שכתבתי למעלה - למעשה מדובר בשלב נוסף בהיררכיה של הפשטת מידע לציבור).
התחילו עם זה במסוף ארלוזרוב שם כל רציף קיבל אות אנגלית, אבל לא הרחיבו את זה לכל הפוליגון (לתחנות על הרחובות הסובבים את המתחם) וחבל.
ואתה צודק שזה צריך להיות דיפאולט לכל צומת גדולה או מתחם מעבר. אני מקווה שזה ייושם גם בארץ.
זה מאפשר לכוון את הנוסע בדיוק לצבר התחנות בפאת הרחוב הנכונה (במקום להסתבך עם צפון/דרום/מזרח/מערב או שמות של רחובות), ובשילוב עם הפתרון שהצגתי למעלה מאפשר לו גם לדעת לאיזו סככה ללכת באותו צבר תחנות (הראשונה, השניה או השלישית).
בתחנה מרכזית ירושלים הם עשו א"ז בצורה מעולה
עשו שם ממש עבודה רצינת כולל שילוט ברחוב עם הכוונת תחנות וכו' (מצורף המפה http://jet.gov.il/Items/02812/NavonStationBrochure-web.pdf)
רק משום מה שכחו להתייחס לרחוב ירמיהו בירושלים...

בכלל בירושלים יש רשת מיוחדת שנקראת 'צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים' שאחראית רק על תחום התחבורה והתחבורה ציבורית
http://jet.gov.il/Web/He/Default.aspx
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה