פשוט מדהים:תוכנית הנת"צ המקורית אינה מתאימה לאופייה של רעננה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
הרעיון ל 49/59 הוא המשך של 29/39 המשרתים את כל הגוש.

ידעתי שמתישהו תזכיר את בית לוינשטיין, אבל אני חוזר בדיוק למה
שכתבתי לפני כן - אם יש צורך בתגבור הקישורים בין הוד השרון לאחוזה, הפתרון זה תגבור קווים 551 ו 30. קווים קצרים בסגנון שאתה מציע כבר נוסו ברעננה והם היו כשלון.
כל הדוגמאות שאתה נותן בשרשור הזה לא מתקרבות למסה קריטית שמצדיקה כינון קווי תח"צ.
קווי תח"צ כמענה לצרכים כאלה יכולים לשרוד רק אם הם מרובי שימושים.
רעננה והוד השרון הן שתי ערים קטנות יחסית וצריך לומר (זו עובדה) גם מוטות כלי רכב פרטיים.

שאלת על בתי קפה באחוזה, אבל שים לב מה אומרים הסוחרים באחוזה.
מצטער, אבל אתה לא בונה את הטיעונים הנכונים שישכנעו שיש צורך בקישור שהיה חסר לך נקודתית ולכן נדבקת אליו.
אתה יודע בכמה מקרים הרבה יותר משמעותיים אפשר לטעון טיעונים כאלה?
רחוב אחוזה ברעננה הוא רחוב ראשי של רעננה ושל רעננה בלבד וגם זה בירידה.
לא, זה לא רחוב עסקים שמשרת בצורה משמעותית תושבים של ערים אחרות.
זה רחוב שהעסקים בו דועכים ללא קשר לענייני תחבורה. הם דועכים כי הרחוב לא מהווה מוקד עניין לתושבי האזור וגם העניין של תושבי רעננה בו הולך ופוחת.
דווקא בגלל זה, תחבורה ציבורית שכן יכולה לעזור אולי לעסקים ברחוב זו תחבורה רבת קיבולת שנוסעת לכל אורך הרחוב, לא קווים קצרים שמיועדים לצרכים נקודתיים וסיכויי שרידותם אפסיים.
אם סוחרי אחוזה היו חושבים בצורה מעמיקה הם היו דורשים ממשרד התחבורה לא נת"צ, אלא מת"צ דו כיווני וכמה שיותר מהר ובשום פנים ואופן לא להבריח את התח"צ לרחוב ויצמן או לכביש 531.
מערך תחבורה ציבורית כזה עשוי בתהליך ארוך טווח להחזיר את תושבי רעננה עצמם לראות באחוזה רחוב עסקים ובשלב מאוחר יותר אולי גם בתושבי ערים אחרות.
קווים ייעודיים מאולצים בגלל צרכי עסק ייחודי או בית קפה של אדם כזה או אחר, לא יעשו את זה.

אתה מתעקש להתייחס למיקרו ולא למאקרו.
הרעיון ל 49/59 הוא המשך של 29/39 המשרתים את כל הגוש.
זה לא רעיון מיקרו כמו הקווים הפנימיים של הוד השרון שמחמיצים את ציר וויצמן ב 700 מטר.
&nbsp
זה רעיון בקנה מידה של הגוש העירוני והוא מאפשר גם לשחק עם המסלול בקצה המערבי ולהציע חיבורים אחרים מהירים יותר לתחנת הרצליה ולמערב הרצליה דרך הבריגדה היהודית, בגין וז'בוטינסקי של הרצליה. (המסלולים המסומנים הם אופציות לחיבור כזה, מסלול 29/39 הוא בקירוב ואני מודע שיש סיבובים במערב הרצליה).
&nbsp
העובדה שלוקח חצי שעה להגיע מאחוזה לתחנת הרצליה גם היא בעייתית.
&nbsp
מצב התחבורה הפנימית בגוש הוא כזה שלעיתים קרובות נמנע ממני לעשות משהו עקב תדירויות נמוכות, זמני נסיעה ארוכים וזמני החלפה ארוכים. הדוגמה הספציפית הזו היא דוגמה לתיכנון מקומי נפרד ובעייתי במקום תיכנון עירוני משולב.
&nbsp
השם בית לוינשטיין מוכר לי כמוסד בחשיבות לאומית כבר עשרות שנים אך עד ליוני השנה לא ידעתי שהוא ממוקם ברעננה.

 

XrayCharlie

New member
קו 991 מחיפה לאילת נוסע ב-531 לכל אורכו

כביש 531 נפתח כבר די מזמן ועד עתה כמדומני שלא נוסע בו אף קו
סדיר, חוץ אולי מקווים בינעירוניים בודדים שנוסעים בכביש 6 מ/ל הוד השרון, כפר סבא וצומת רעננה.
בקטע הרענני של 531 לא נוסע אף קו סדיר.
ולכן הטענה שהנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים שלא משרתים את תושבי רעננה פשוט לא נכונה, כי גם היום רוב הקווים שחולפים ברעננה נוסעים באחוזה ומשרתים גם את תושבי רעננה.
התשובה של משרד התחבורה למתלוננים מרעננה צריכה להיות העברת כל הקווים שנוסעים באחוזה מצומת רעננה עד דרך ירושלים לכביש 531 ונראה מה תושבי רעננה ועיריית רעננה יאמרו אז.
הם יקימו אז קול זעקה להחזיר מייד את הקווים לאחוזה.
ואז משרד התחבורה צריך לומר להם: בבקשה, בתנאי שיוקם נת"צ.
קו 991 מחיפה לאילת נוסע ב-531 לכל אורכו
 
תודה, לא ידעתי. אבל בכל מקרה הקו הזה לא רלוונטי לערי

קו 991 מחיפה לאילת נוסע ב-531 לכל אורכו
תודה, לא ידעתי. אבל בכל מקרה הקו הזה לא רלוונטי לערי
דרום השרון.
אגב, מעניין אם הוא ימשיך לנסוע כך, אחרי שדרוג כביש 57 וסלילת קטע עוקף כפר יונה.
העובדה שהקו הזה זו הדוגמה היחידה שקיימת, מעידה על מצב השימוש של תח"צ בכביש 531 .
 
קו 148 נוסע בכביש 531 ובכביש 20

כביש 531 נפתח כבר די מזמן ועד עתה כמדומני שלא נוסע בו אף קו
סדיר, חוץ אולי מקווים בינעירוניים בודדים שנוסעים בכביש 6 מ/ל הוד השרון, כפר סבא וצומת רעננה.
בקטע הרענני של 531 לא נוסע אף קו סדיר.
ולכן הטענה שהנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים שלא משרתים את תושבי רעננה פשוט לא נכונה, כי גם היום רוב הקווים שחולפים ברעננה נוסעים באחוזה ומשרתים גם את תושבי רעננה.
התשובה של משרד התחבורה למתלוננים מרעננה צריכה להיות העברת כל הקווים שנוסעים באחוזה מצומת רעננה עד דרך ירושלים לכביש 531 ונראה מה תושבי רעננה ועיריית רעננה יאמרו אז.
הם יקימו אז קול זעקה להחזיר מייד את הקווים לאחוזה.
ואז משרד התחבורה צריך לומר להם: בבקשה, בתנאי שיוקם נת"צ.
קו 148 נוסע בכביש 531 ובכביש 20
ממחלף רעננה דרום עד למחלף שמריהו מזרח. תחנת ההורדה הראשונה בסינמה סיטי. כששאלתי למה הוא לא מוריד במחלף הסירה לטובת עובדי אזור התעשייה, נאמר לי שיש שם פקק קשה שיעכב אותו. אני בעד שיפתחו את היציאה מאיילון דרום במשה דיין עבור תחבורה ציבורית בלבד וש-148 יצא שם במקום במחלף שמריהו מזרח הפקוק.
&nbsp
אני מסכים עם ההצעה להעביר את קווי אחוזה ל-531. לכל הפחות הצעתי שאת קו 39 יעבירו לשם כדי לעקוף את רעננה.
 

darkshadow1

New member
וכדאי שגם את הזרוע הצפון-מערבית של M1 יתכננו מחדש.

כביש 531 נפתח כבר די מזמן ועד עתה כמדומני שלא נוסע בו אף קו
סדיר, חוץ אולי מקווים בינעירוניים בודדים שנוסעים בכביש 6 מ/ל הוד השרון, כפר סבא וצומת רעננה.
בקטע הרענני של 531 לא נוסע אף קו סדיר.
ולכן הטענה שהנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים שלא משרתים את תושבי רעננה פשוט לא נכונה, כי גם היום רוב הקווים שחולפים ברעננה נוסעים באחוזה ומשרתים גם את תושבי רעננה.
התשובה של משרד התחבורה למתלוננים מרעננה צריכה להיות העברת כל הקווים שנוסעים באחוזה מצומת רעננה עד דרך ירושלים לכביש 531 ונראה מה תושבי רעננה ועיריית רעננה יאמרו אז.
הם יקימו אז קול זעקה להחזיר מייד את הקווים לאחוזה.
ואז משרד התחבורה צריך לומר להם: בבקשה, בתנאי שיוקם נת"צ.
וכדאי שגם את הזרוע הצפון-מערבית של M1 יתכננו מחדש.
במקום להילחם עוד מלחמות מיותרות בתושבי רעננה, בסוחריה ובעירייה- כדאי שמשרד התחבורה ישנה את התכנית הקיימת כך שבמקום הזרוע הצפון-מערבית של M1 תיכנס לתוך רעננה- שהיא פשוט תגיע עד תחנת רעננה מערב ותמשיך משם מערבה לשכונות המתוכננות במקום שדה התעופה של הרצליה ובצמוד לאפולוניה. יחסוך למדינה לא מעט סחטנות מיותרת שאפשר להימנע ממנה מראש.
 

Bus Nerd

Active member
אכן. עירייה שמתנגדת לנת"צ לא צריכה לקבל מטרו.

וכדאי שגם את הזרוע הצפון-מערבית של M1 יתכננו מחדש.
במקום להילחם עוד מלחמות מיותרות בתושבי רעננה, בסוחריה ובעירייה- כדאי שמשרד התחבורה ישנה את התכנית הקיימת כך שבמקום הזרוע הצפון-מערבית של M1 תיכנס לתוך רעננה- שהיא פשוט תגיע עד תחנת רעננה מערב ותמשיך משם מערבה לשכונות המתוכננות במקום שדה התעופה של הרצליה ובצמוד לאפולוניה. יחסוך למדינה לא מעט סחטנות מיותרת שאפשר להימנע ממנה מראש.
אכן. עירייה שמתנגדת לנת"צ לא צריכה לקבל מטרו.
הרי אם מתנגדים כל כך לנת"צ קטן בטח ובטח שייתנגדו לתחנת מטרו גדולה שהעבודות עליה יימשכו שנים, ויבזבזו כספי ציבור במלחמות NIMBY מיותרות.

אגב אני אישית לא מגיע לקנות או לאכול ברחוב אחוזה בדיוק בגלל שהנסיעה לשם בתחבורה ציבורית היא סיוט, תחנה אחרי כל רמזור ורמזור אחרי כל תחנה באחוזה משמע שיש תמיד גל אדום ומלא עצירות והנסיעה מתישה וארוכה.
 

Ccyclist

Well-known member
מארחיי גרו דקה מאחוזה והתרשמתי לטובה מעירוניות הרחוב.

אכן. עירייה שמתנגדת לנת"צ לא צריכה לקבל מטרו.
הרי אם מתנגדים כל כך לנת"צ קטן בטח ובטח שייתנגדו לתחנת מטרו גדולה שהעבודות עליה יימשכו שנים, ויבזבזו כספי ציבור במלחמות NIMBY מיותרות.

אגב אני אישית לא מגיע לקנות או לאכול ברחוב אחוזה בדיוק בגלל שהנסיעה לשם בתחבורה ציבורית היא סיוט, תחנה אחרי כל רמזור ורמזור אחרי כל תחנה באחוזה משמע שיש תמיד גל אדום ומלא עצירות והנסיעה מתישה וארוכה.
מארחיי גרו דקה מאחוזה והתרשמתי לטובה מעירוניות הרחוב.
חלק ניכר מהסידורים והקניות וכן חיי היום יום של מארחיי נוהל ברגל מאחוזה וסביבתה. יש להם מספר קשרים בתל אביב ובשרון שמצריכים התניידות נוספת אך אין להם רכב או רישיון (ברשותם נדל"ן בשכונה מאד נחשבת בארץ, זה לא עניין של מעמד כלכלי). כל פעם שהסכמתי לעשות עבורם טובה כזו או אחרת (ההתארחות חסכה לי מלון אז ברור שאעשה טובות) זה גרם לכבילתי לאזור אחוזה או להגבלת זמני ביעד כי אפילו אם יש 40 דקות לשבת במסעדה בקניון רננים למשל - "שירות" שבו האוכל מתעכב ברבע שעה פתאום לא משאיר זמן עד לאוטובוס שתדירותו פעם ב 20 דקות. לעסק הייחודי שציינתי בתגובה לעמוד השדרה נסעתי רק פעם אחת, יום לפני טיסת החזור, אך אם היה חיבור נוח יותר הייתי הולך לפחות פעמיים. לא הייתי מתפדח בלהזמין את מארחיי לשם כי זו היתה חתיכת מסע.
&nbsp
לגבי תחנת מטרו - אם ילכו על מטרו אמיתי שנחפר במעמקי האדמה אין צורך ביותר מהחרמת קומת קרקע אחת במקום חנות גדולה. אם לא יעשו פדיחה כמו תחנה ביד לבנים אז אפשר להשתמש במגרש שמאחורי המגה כשטח טכני לתחנה שתגיח ממתחת למרכז המסחרי הקטן שיש בו מגה אן במקום המבנים החד קומתיים בגדה הצפונית של אחוזה ממערב לאליעזר יפה. במערכות מטרו רבות אין מבנה שטח אלא ירידות לאולם תת קרקעי.
 

darkshadow1

New member
לא הבנתי מה הנקודה שלך ולמה החוויה שלך רלוונטית לדיון.

מארחיי גרו דקה מאחוזה והתרשמתי לטובה מעירוניות הרחוב.
חלק ניכר מהסידורים והקניות וכן חיי היום יום של מארחיי נוהל ברגל מאחוזה וסביבתה. יש להם מספר קשרים בתל אביב ובשרון שמצריכים התניידות נוספת אך אין להם רכב או רישיון (ברשותם נדל"ן בשכונה מאד נחשבת בארץ, זה לא עניין של מעמד כלכלי). כל פעם שהסכמתי לעשות עבורם טובה כזו או אחרת (ההתארחות חסכה לי מלון אז ברור שאעשה טובות) זה גרם לכבילתי לאזור אחוזה או להגבלת זמני ביעד כי אפילו אם יש 40 דקות לשבת במסעדה בקניון רננים למשל - "שירות" שבו האוכל מתעכב ברבע שעה פתאום לא משאיר זמן עד לאוטובוס שתדירותו פעם ב 20 דקות. לעסק הייחודי שציינתי בתגובה לעמוד השדרה נסעתי רק פעם אחת, יום לפני טיסת החזור, אך אם היה חיבור נוח יותר הייתי הולך לפחות פעמיים. לא הייתי מתפדח בלהזמין את מארחיי לשם כי זו היתה חתיכת מסע.
&nbsp
לגבי תחנת מטרו - אם ילכו על מטרו אמיתי שנחפר במעמקי האדמה אין צורך ביותר מהחרמת קומת קרקע אחת במקום חנות גדולה. אם לא יעשו פדיחה כמו תחנה ביד לבנים אז אפשר להשתמש במגרש שמאחורי המגה כשטח טכני לתחנה שתגיח ממתחת למרכז המסחרי הקטן שיש בו מגה אן במקום המבנים החד קומתיים בגדה הצפונית של אחוזה ממערב לאליעזר יפה. במערכות מטרו רבות אין מבנה שטח אלא ירידות לאולם תת קרקעי.
לא הבנתי מה הנקודה שלך ולמה החוויה שלך רלוונטית לדיון.
ה"בעיה" כאן היא לא עם המקום שבסופו של דבר תתפוס התחנה מעל לפני הקרקע אלא עם 4-5 שנים של הפרעה לתנועה ולעסקים בסביבה במהלך הבנייה של התחנות מתחת לפני הקרקע. כלומר, לא באמת עם כך שמדובר בבעיה- אלא עם כך שעיריית רעננה עלולה, כרגיל, לדרוש שינויי תכנון לא הגיוניים בלחץ התושבים- ובכך לעכב את הפרוייקט.
הדבר האחרון שחסר לגוש דן זה שהפרוייקט האזרחי הגדול, היקר והמורכב בתולדות מדינת ישראל (M1) יתקע בגלל אותם האנשים שטירפדו את הקו הורוד ועכשיו מנסים לטרפד נת"צ מסכן. מהרגע שבו הפרוייקט הזה יותנע, הנזק מכל שנה של עיכוב ימדד במיליארדי שקלים. עדיף למדינה לחסוך לעצמה את כאב הראש הזה מראש, וכשתושבי רעננה יתלוננו שאין להם איך להגיע למטרו- אפשר תמיד להוציא מהמגירה את התכניות לקו הורוד
 

Ccyclist

Well-known member
שיטת הבנייה של תחנות הרק"ל אינה שיטה למטרו עמוק.

לא הבנתי מה הנקודה שלך ולמה החוויה שלך רלוונטית לדיון.
ה"בעיה" כאן היא לא עם המקום שבסופו של דבר תתפוס התחנה מעל לפני הקרקע אלא עם 4-5 שנים של הפרעה לתנועה ולעסקים בסביבה במהלך הבנייה של התחנות מתחת לפני הקרקע. כלומר, לא באמת עם כך שמדובר בבעיה- אלא עם כך שעיריית רעננה עלולה, כרגיל, לדרוש שינויי תכנון לא הגיוניים בלחץ התושבים- ובכך לעכב את הפרוייקט.
הדבר האחרון שחסר לגוש דן זה שהפרוייקט האזרחי הגדול, היקר והמורכב בתולדות מדינת ישראל (M1) יתקע בגלל אותם האנשים שטירפדו את הקו הורוד ועכשיו מנסים לטרפד נת"צ מסכן. מהרגע שבו הפרוייקט הזה יותנע, הנזק מכל שנה של עיכוב ימדד במיליארדי שקלים. עדיף למדינה לחסוך לעצמה את כאב הראש הזה מראש, וכשתושבי רעננה יתלוננו שאין להם איך להגיע למטרו- אפשר תמיד להוציא מהמגירה את התכניות לקו הורוד
שיטת הבנייה של תחנות הרק"ל אינה שיטה למטרו עמוק.
בקרוסרייל הלונדוני לא סגרו אף רחוב ראשי. סגרו אולי סימטאה פה, מגרש שם, הרסו בניין או שניים במקומות אסטרטגיים הנחוצים למבני כניסה משניים או למודרניזציה של "מבוכי" מנהרות הגישה לתחנות עמוקות קיימות.
&nbsp
זה דומה יותר לאופן הבנייה של תחנת האומה בירושלים. אחרי שחופרים את מנהרת ה TBM באים ומרחיבים את מנהרות הרציפים מתחת לקרקע. הדברים היחידים שחייבים להגיע לפני השטח הם פירים שונים לאיוורור, דרגנועים ומעליות. בתחנות תחתית עמוקה רבות אולם הכניסה עצמו צנוע ולא גדול יותר מחנות בינונית, באלו שהאולם תת קרקעי הוא לעיתים גדול יותר והגישה אליו היא בדרך כלל דרך פירי מדרגות ולעיתים דרגנועים שהשטח שהם לוקחים מקביל לשטחה של פיצוצייה. אם מבנה השטח אינו גרנדיוזי כמו באומה אז ההשפעה שלו פחותה ואפשר למקם אותו במרתף בניין קיים או במקום חנות בינונית.
&nbsp
השיטה של הרק"ל קיימת במקומות אחרים בעולם ונסעתי במספר מערכות עם שיטת קופסאות כזו, אבל היא מאד מפריעה לסביבה בתקופת הבנייה. אציין שהייתי בעיר ניס שבצרפת בעת בניית קטע רק"ל תת קרקעי בן כ 5 תחנות (חלק מקו ארוך יותר בבנייה) ולא נתקלתי ברחובות ראדיים סגורים על אף שבאיזה רחוב משני נתקלתי בבניית פורטל או פיר גישה כלשהו (האוריינטציה לא התאימה לתחנה) בשיטה די דומה לזו המשמשת את הרק"ל בגוש דן.
&nbsp
החוויה שלי היא של אורח החיים של תושבים בסביבת רחוב אחוזה. בפרק זמן של חצי שבוע הייתי איתם בלפחות 7 מוקדים שונים על אחוזה ובסביבתה המיידית כולל בתי חברים. חלק ניכר מהחיים האלו זמין לתושבי האזור המרכזי של רעננה ב 5-10 דקות הליכה ברגל, גג רבע שעה. יש הכל ברחוב, אפילו שתי סושיות במרחק הליכה. אני מבין שזה שונה מאד מאורח החיים של מי שגר קילומטר מאחוזה ולא יכול להגיע לשם בלי שיקולי תדירות תח"צ או חנייה.
 

Bus Nerd

Active member
בלונדון יש הרבה פחות מי תהום מבגוש דן

שיטת הבנייה של תחנות הרק"ל אינה שיטה למטרו עמוק.
בקרוסרייל הלונדוני לא סגרו אף רחוב ראשי. סגרו אולי סימטאה פה, מגרש שם, הרסו בניין או שניים במקומות אסטרטגיים הנחוצים למבני כניסה משניים או למודרניזציה של "מבוכי" מנהרות הגישה לתחנות עמוקות קיימות.
&nbsp
זה דומה יותר לאופן הבנייה של תחנת האומה בירושלים. אחרי שחופרים את מנהרת ה TBM באים ומרחיבים את מנהרות הרציפים מתחת לקרקע. הדברים היחידים שחייבים להגיע לפני השטח הם פירים שונים לאיוורור, דרגנועים ומעליות. בתחנות תחתית עמוקה רבות אולם הכניסה עצמו צנוע ולא גדול יותר מחנות בינונית, באלו שהאולם תת קרקעי הוא לעיתים גדול יותר והגישה אליו היא בדרך כלל דרך פירי מדרגות ולעיתים דרגנועים שהשטח שהם לוקחים מקביל לשטחה של פיצוצייה. אם מבנה השטח אינו גרנדיוזי כמו באומה אז ההשפעה שלו פחותה ואפשר למקם אותו במרתף בניין קיים או במקום חנות בינונית.
&nbsp
השיטה של הרק"ל קיימת במקומות אחרים בעולם ונסעתי במספר מערכות עם שיטת קופסאות כזו, אבל היא מאד מפריעה לסביבה בתקופת הבנייה. אציין שהייתי בעיר ניס שבצרפת בעת בניית קטע רק"ל תת קרקעי בן כ 5 תחנות (חלק מקו ארוך יותר בבנייה) ולא נתקלתי ברחובות ראדיים סגורים על אף שבאיזה רחוב משני נתקלתי בבניית פורטל או פיר גישה כלשהו (האוריינטציה לא התאימה לתחנה) בשיטה די דומה לזו המשמשת את הרק"ל בגוש דן.
&nbsp
החוויה שלי היא של אורח החיים של תושבים בסביבת רחוב אחוזה. בפרק זמן של חצי שבוע הייתי איתם בלפחות 7 מוקדים שונים על אחוזה ובסביבתה המיידית כולל בתי חברים. חלק ניכר מהחיים האלו זמין לתושבי האזור המרכזי של רעננה ב 5-10 דקות הליכה ברגל, גג רבע שעה. יש הכל ברחוב, אפילו שתי סושיות במרחק הליכה. אני מבין שזה שונה מאד מאורח החיים של מי שגר קילומטר מאחוזה ולא יכול להגיע לשם בלי שיקולי תדירות תח"צ או חנייה.
בלונדון יש הרבה פחות מי תהום מבגוש דן
גוש דן בנוייה על חול רווי מי ים, לונדון בנויה על london clay.

תחנת האומה יש להזכיר, למרות שנבנתה בירושלים הסלעית, הייתה בור ענקי בפרופורציות שלא נראו כמותן בישראל במשך *שנים* עד שבניית מבנה התחנה הסתיים.
 

Ccyclist

Well-known member
דרום לונדון בנויה גאולוגיה אחרת שהצריכה טכנולוגיות חדשות.

בלונדון יש הרבה פחות מי תהום מבגוש דן
גוש דן בנוייה על חול רווי מי ים, לונדון בנויה על london clay.

תחנת האומה יש להזכיר, למרות שנבנתה בירושלים הסלעית, הייתה בור ענקי בפרופורציות שלא נראו כמותן בישראל במשך *שנים* עד שבניית מבנה התחנה הסתיים.
דרום לונדון בנויה גאולוגיה אחרת שהצריכה טכנולוגיות חדשות.
בהדגשה כהה: קווים עמוקים מדרום לנהר.
בהדגשה אפרפרה: התחום המרושת מדרום לנהר.
&nbsp
התחום המרושת מדרום לנהר הוא קטן ביותר מסיבות גאולוגיות. שכבת החימר של הגדה הצפונית אינה ממשיכה מזרחה, שם יש קרקע חולית שרק בשנות התשעים היו שיטות שהתאימו לחפור בה. הקו הצפוני ממשיך דרומה בשכבת החימר הרגילה, קו היובל נפתח מזרחה רק ב 1999. בימינו בונים את ענף אבבי וווד של קרוסרייל בשכבה הזו.
&nbsp
את תחנת קנדה וווטר של קו היובל בנו מתחת לתחנת תת שטח של קו מזרח לונדון (כיום חלק מהאוברגראונד) בתוך האזור החולי הזה. בתחנת ברמונדסי בנו מבנה שטח במגרש לצד הכביש עם פיר עמוק המאפשר לאור טבעי להגיע לרציפים מלמעלה אך השלימו את הרציפים מחוץ לקטע הפיר בשיטה של התחתית וניתן לראות שמשני עברי המבנה יש בניינים וותיקים. בתחנת צפון גריניץ' (ליד המבנה שכיום נקרא O2 אך במקור היה כיפת המילניום) מבנה השטח הוא בכלל בזווית של 90 מעלות למסלול הקו העמוק.
&nbsp
כל זה תחנות תחתית עמוקה שנבנו לרכבות של 7 קרונות.
&nbsp
בקרוסרייל מתכוונים להפעיל רכבות של 12 קרונות.
&nbsp
אם היו חופרים תחנות קופסה מפני השטח הדבר היה משתק אזורים נרחבים בדרום לונדון.
&nbsp
&nbsp

 

bralor4247

New member
להעביר חוק שמפקיע סמכויות מראשי הערים

פשוט מדהים:תוכנית הנת"צ המקורית אינה מתאימה לאופייה של רעננה
"הפגיעה האמיתית תהיה לאורך שנים קדימה. מי ירצה לשבת באחוזה לשתות קפה, כשעשרות אוטובוסים נוסעים שם וגורמים רעש וזיהום אוויר?"

http://mynetraanana.co.il/חדשות/סוחרי-רעננה-נגד-הנת-צ-חרדים-לגורלה-של-העיר-372625/2
להעביר חוק שמפקיע סמכויות מראשי הערים
יהיה נתיב תחצ אם ירצו ואם לא.
 

telaviv202

New member
על הדרך - פורסמה תוכנית להקמת "מרכז תחבורה" בהרצליה

פשוט מדהים:תוכנית הנת"צ המקורית אינה מתאימה לאופייה של רעננה
"הפגיעה האמיתית תהיה לאורך שנים קדימה. מי ירצה לשבת באחוזה לשתות קפה, כשעשרות אוטובוסים נוסעים שם וגורמים רעש וזיהום אוויר?"

http://mynetraanana.co.il/חדשות/סוחרי-רעננה-נגד-הנת-צ-חרדים-לגורלה-של-העיר-372625/2
על הדרך - פורסמה תוכנית להקמת "מרכז תחבורה" בהרצליה
כחלק מתוכנית גדולה יותר להקמת "קריית שחקים" במשולש שבין נתיבי איילון, דרך שבעת הכוכבים וקניון שבעת הכוכבים בעיר. התוכנית הזאת אושרה להפקדה על ידי הותמ"ל בשבוע שעבר.

התכנון שם, כפי שפורסם, הוא להקים מרכז תחבורה ייחודי שיכלול את כל סוגי התחבורה הציבורית: רכבת כבדה (של רכבת ישראל), רכבת מטרו (קו M3 הרדיאלי), רכבת קלה (הארכת הקו הירוק), ומסוף אוטובוסים מרכזי לקווים עירוניים (מהיר לעיר, BRT) וקווים בין-עירוניים.

התוכנית השאפתנית הזאת כוללת את העתקת תחנת הרכבת הנוכחית של הרצליה מזרחה, בניית כניסה מערבית לרכבת, הקמת טרמינל אחד לכל שירותי "מרכז התחבורה", הארכת הקו הירוק לרחוב בן ציון מיכאלי, סלילת נתיבים לתחבורה ציבורית, יצירת כניסה מאיילון ישירות ל"מרכז התחבורה" הזה ועוד כמה שינויים.

נראה מה מזה יתקיים.

http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...07nYIZg66JDnqDtLuDqZ5g4GvPFj96BD8bG1nVdS2QiQ=



 

Bus Nerd

Active member
העתקת התחנה מזרחה? כשרק עכשיו משפצים אותה??

על הדרך - פורסמה תוכנית להקמת "מרכז תחבורה" בהרצליה
כחלק מתוכנית גדולה יותר להקמת "קריית שחקים" במשולש שבין נתיבי איילון, דרך שבעת הכוכבים וקניון שבעת הכוכבים בעיר. התוכנית הזאת אושרה להפקדה על ידי הותמ"ל בשבוע שעבר.

התכנון שם, כפי שפורסם, הוא להקים מרכז תחבורה ייחודי שיכלול את כל סוגי התחבורה הציבורית: רכבת כבדה (של רכבת ישראל), רכבת מטרו (קו M3 הרדיאלי), רכבת קלה (הארכת הקו הירוק), ומסוף אוטובוסים מרכזי לקווים עירוניים (מהיר לעיר, BRT) וקווים בין-עירוניים.

התוכנית השאפתנית הזאת כוללת את העתקת תחנת הרכבת הנוכחית של הרצליה מזרחה, בניית כניסה מערבית לרכבת, הקמת טרמינל אחד לכל שירותי "מרכז התחבורה", הארכת הקו הירוק לרחוב בן ציון מיכאלי, סלילת נתיבים לתחבורה ציבורית, יצירת כניסה מאיילון ישירות ל"מרכז התחבורה" הזה ועוד כמה שינויים.

נראה מה מזה יתקיים.

http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...07nYIZg66JDnqDtLuDqZ5g4GvPFj96BD8bG1nVdS2QiQ=
העתקת התחנה מזרחה? כשרק עכשיו משפצים אותה??
 
כפי שאני מבין את התוכנית הכוונה לשילוב הכניסה המזרחית לתחנת

העתקת התחנה מזרחה? כשרק עכשיו משפצים אותה??
כפי שאני מבין את התוכנית הכוונה לשילוב הכניסה המזרחית לתחנת
הרכבת בטרמינל המתוכנן. הרציפים יישארו כפי שהם.
גם בסבידור משפצים את התחנה ללא קשר לתוכניות העתידיות לאזור.
העבודות שמתבצעות בהרצליה היום הכרחיות להווה. התוכנית הזו היא תוכנית לעתיד הלא קרוב. בדיוק כמו באזור מסוף 2000 - תחנת סבידור.

גם בחדרה שיפצו את התחנה כשברקע יש תוכנית גדולה בהרבה להקמת מרכז תחבורה עתידי.
 

telaviv202

New member
אכן. הכוונה להעתקת מבנה התחנה והכניסה,

כפי שאני מבין את התוכנית הכוונה לשילוב הכניסה המזרחית לתחנת
הרכבת בטרמינל המתוכנן. הרציפים יישארו כפי שהם.
גם בסבידור משפצים את התחנה ללא קשר לתוכניות העתידיות לאזור.
העבודות שמתבצעות בהרצליה היום הכרחיות להווה. התוכנית הזו היא תוכנית לעתיד הלא קרוב. בדיוק כמו באזור מסוף 2000 - תחנת סבידור.

גם בחדרה שיפצו את התחנה כשברקע יש תוכנית גדולה בהרבה להקמת מרכז תחבורה עתידי.
אכן. הכוונה להעתקת מבנה התחנה והכניסה,
הרציפים יישארו ללא שינוי.
&nbsp
בתוכנית מדובר על הארכת המנהרה אל הרציפים לכיוון מזרח (למקום החדש של התחנה) והשמשת המנהרה הקיימת מתחת לאיילון לכיוון מערב כדי לייצר כניסה נוספת לרכבת.
 

ModiinCity

New member
נראה מרשים. רק חבל שהעירייה ברוגז עם הותמ"ל

על הדרך - פורסמה תוכנית להקמת "מרכז תחבורה" בהרצליה
כחלק מתוכנית גדולה יותר להקמת "קריית שחקים" במשולש שבין נתיבי איילון, דרך שבעת הכוכבים וקניון שבעת הכוכבים בעיר. התוכנית הזאת אושרה להפקדה על ידי הותמ"ל בשבוע שעבר.

התכנון שם, כפי שפורסם, הוא להקים מרכז תחבורה ייחודי שיכלול את כל סוגי התחבורה הציבורית: רכבת כבדה (של רכבת ישראל), רכבת מטרו (קו M3 הרדיאלי), רכבת קלה (הארכת הקו הירוק), ומסוף אוטובוסים מרכזי לקווים עירוניים (מהיר לעיר, BRT) וקווים בין-עירוניים.

התוכנית השאפתנית הזאת כוללת את העתקת תחנת הרכבת הנוכחית של הרצליה מזרחה, בניית כניסה מערבית לרכבת, הקמת טרמינל אחד לכל שירותי "מרכז התחבורה", הארכת הקו הירוק לרחוב בן ציון מיכאלי, סלילת נתיבים לתחבורה ציבורית, יצירת כניסה מאיילון ישירות ל"מרכז התחבורה" הזה ועוד כמה שינויים.

נראה מה מזה יתקיים.

http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...07nYIZg66JDnqDtLuDqZ5g4GvPFj96BD8bG1nVdS2QiQ=
נראה מרשים. רק חבל שהעירייה ברוגז עם הותמ"ל
אני מתאר לעצמי שבעלי הקניון כבר מזילים ריר. גם תושבי גליל ים החדשה לא יתנגדו.
 

Bus Nerd

Active member
מה זה שם בתוכניות "תחנת קצה הקו הירוק"?

על הדרך - פורסמה תוכנית להקמת "מרכז תחבורה" בהרצליה
כחלק מתוכנית גדולה יותר להקמת "קריית שחקים" במשולש שבין נתיבי איילון, דרך שבעת הכוכבים וקניון שבעת הכוכבים בעיר. התוכנית הזאת אושרה להפקדה על ידי הותמ"ל בשבוע שעבר.

התכנון שם, כפי שפורסם, הוא להקים מרכז תחבורה ייחודי שיכלול את כל סוגי התחבורה הציבורית: רכבת כבדה (של רכבת ישראל), רכבת מטרו (קו M3 הרדיאלי), רכבת קלה (הארכת הקו הירוק), ומסוף אוטובוסים מרכזי לקווים עירוניים (מהיר לעיר, BRT) וקווים בין-עירוניים.

התוכנית השאפתנית הזאת כוללת את העתקת תחנת הרכבת הנוכחית של הרצליה מזרחה, בניית כניסה מערבית לרכבת, הקמת טרמינל אחד לכל שירותי "מרכז התחבורה", הארכת הקו הירוק לרחוב בן ציון מיכאלי, סלילת נתיבים לתחבורה ציבורית, יצירת כניסה מאיילון ישירות ל"מרכז התחבורה" הזה ועוד כמה שינויים.

נראה מה מזה יתקיים.

http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...07nYIZg66JDnqDtLuDqZ5g4GvPFj96BD8bG1nVdS2QiQ=
מה זה שם בתוכניות "תחנת קצה הקו הירוק"?
שמתי לב זה בנספח הולכי הרגל.

יאריכו לשם את הקו הירוק של נת"ע? או שזה קו ירוק מסוג אחר?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה