"סוג של" משאירים את המצב כפי שהיה בקום המדינה, כלומר
הבעיה היא שאין אחידות בארץ בקווים הפועלים בשבת
המדינה צריכה להחליט האם היא מתירה או אוסרת תח"צ בשבת.
יש איסור על תח"צ בשבת? אז איך זה שיש קווי תח"צ פעילים בשבתות בחיפה/אילת/נצרת, קווים מת"א צפונה ועוד?
יש היתר להפעיל תח"צ? אז למה אין שירות תח"צ גם ביישובים עם אופי חילוני מובהק/לא יהודים?
 
הבעיה היא שאף אחד לא מוכן פעם אחת לקבל החלטה מסודרת בנושא, ולכן "סוג של" משאירים את המצב כפי שהיה בקום המדינה.
"סוג של" משאירים את המצב כפי שהיה בקום המדינה, כלומר
"סטטוס קוו" נובע בדיוק מכך שמבחינה פוליטית אף אחד לא מוכן פעם אחת לקבל החלטה מסודרת בנושא.
אין לכך היתכנות פוליטית כי חייבים את המפלגות החרדיות בקואליציה וגם חייבים את המצביעים שלא מוכנים לקבל כפייה דתית גורפת.
כשתהיה קואליציה שתהיה מסוגלת להגדיר מה המדינה, מה החוקה שלה ומה האופי שלה יהיה אפשר פעם אחת לקבל החלטה מסודרת בנושא.
מתי תהיה כזו קואליציה? בטווח הזמן הרלוונטי לנו - אף פעם.
הפתרון הריאלי אינו אחידות בקווים הפועלים בשבת וגם לא הגדרות מסודרות. הפתרון הריאלי צריך להתבסס על Common Sense.
אבל Common Sense לא פועל כאשר הוא מתנגש עם דת.
ההיתלות ב"סטטוס קוו" זו הדרך היחידה של הפוליטיקאים להתמודד עם הנושא הזה. אז כל צד מושך קצת לכיוון שלו אבל בת'כלס כולם נשארים בתוך תחום צר. אין היתכנות פוליטית לפריצת התחום הזה.
אגב, להערכתי בנושא של הקווים לנמל התעופה רמון, הקווים כן יפעלו בשבת.
יש גורמים שמעוררים סערה גם לגביהם כחלק ממאבק אוטומטי שלהם, אבל המטרה האמיתית שלהם אינה קווים שאמורים לחזק את אילת אלא למנוע פריצה בעיניהם של התחום באזורים אחרים במדינה. לא על אילת הם ימתחו את החבל עד קריעתו.
צריך לשים לב שגם מי שפעל בנושא זה חה"כ סמוטריץ' ולא חברי הכנסת החרדים. מתאים לסמוטריץ' שבועיים לפני בחירות להדגיש את מאבקו למען השבת. שר התחבורה ויותר מכך שר התיירות ירגיעו אותו ואם יהיה צורך גם את המפלגות החרדיות שיירד מזה.