שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
 
אני נתקלתי בזה מספר פעמים דווקא בקווים עירוניים בחיפה

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
אני נתקלתי בזה מספר פעמים דווקא בקווים עירוניים בחיפה
ברכבות זה נהוג באופן די קבוע בקווים ארוכים. מחליפים בעיקר בתחנת סבידור מרכז.
 

ModiinCity

New member
קיים, אך לא נפוץ מאוד

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
קיים, אך לא נפוץ מאוד
אין לי מושג מה הסיבה לזה
 

אורי404

New member
בעבר לפחות זה היה

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
בעבר לפחות זה היה
לא יודע איך כיום. אבל בעבר בראש העין הייתה החלפת נהגים ברכבות המשא. החלפה בין האזור הדרומי לאזור הצפוני.

באוטובוסים אמנם לא ראיתי את זה. אבל זה היה קיים החל מקווים עירוניים פנימיים ועד לקווים בינעירוניים ארוכים, כמו למשל מתל אביב לגליל העליון.
 
באוטובוסים לאילת זה היה נהוג

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
באוטובוסים לאילת זה היה נהוג
(לפחות בתקופה שאני נסעתי לאילת באוטובוס)

באוטובוס מחיפה לאילת, ובזה מקרית שמונה לאילת, הנהג היה מתחלף בבאר שבע
 

אוהד1110

New member
בעבר אני זוכר שבדן ובאגד היו מתחלפים בצהריים באמצע הקו

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
בעבר אני זוכר שבדן ובאגד היו מתחלפים בצהריים באמצע הקו
 

אורי404

New member
בהחלפת משמרות למשל

בעבר אני זוכר שבדן ובאגד היו מתחלפים בצהריים באמצע הקו
בהחלפת משמרות למשל
 

shim121

New member
אני לא בטוח אבל אולי זה בקו 966 מקצרין לירושלים

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
אני לא בטוח אבל אולי זה בקו 966 מקצרין לירושלים
במוצאי שבת. כך קראתי פעם אבל אינני בטוח
בחורף יש נסיעה מקצרין בסביבות 6 וחצי בערב שחוזרת מירושלים ב11
אבל יש נסיעה שיוצאת ב7 וחצי מירושלים ומקצרין
בשעון קיץ יש 2 נסיעות בסביבות 9 גם מקצרין וגם מירושלים
נראה לי שבנסיעות שיוצאות באותה שעה אז הנהגים מתחלפים
בתחנת התרעננות בפונדק המעיין ליד בית שאן
הנהג שיצא מקצרין חוזר לקצרין עם האוטובוס שיצא מירושלים
וכן להיפך.
כמו כן זכור לי על הסדר דומה בתקופה שקו 984 מירון-צפת-אשדוד
הופעל ע"י אגד .היה הסדר דומה במוצאי שבתות.
שוב אינני בטוח שזה נכון
 

אורי404

New member
עד כמה שזכור לי קו 984 היה אז קו ארוך

אני לא בטוח אבל אולי זה בקו 966 מקצרין לירושלים
במוצאי שבת. כך קראתי פעם אבל אינני בטוח
בחורף יש נסיעה מקצרין בסביבות 6 וחצי בערב שחוזרת מירושלים ב11
אבל יש נסיעה שיוצאת ב7 וחצי מירושלים ומקצרין
בשעון קיץ יש 2 נסיעות בסביבות 9 גם מקצרין וגם מירושלים
נראה לי שבנסיעות שיוצאות באותה שעה אז הנהגים מתחלפים
בתחנת התרעננות בפונדק המעיין ליד בית שאן
הנהג שיצא מקצרין חוזר לקצרין עם האוטובוס שיצא מירושלים
וכן להיפך.
כמו כן זכור לי על הסדר דומה בתקופה שקו 984 מירון-צפת-אשדוד
הופעל ע"י אגד .היה הסדר דומה במוצאי שבתות.
שוב אינני בטוח שזה נכון
עד כמה שזכור לי קו 984 היה אז קו ארוך
נדמה לי, שאז קו 984 היה נוסע דרך רחובות בני ברק. משם המשיך צפונה, דרך כביש החוף ולא דרך כביש 6, כפי שזה כיום בקווים מבני ברק לאזור צפת.
 

שלום 202

Active member
קו 984 - הוא קו 985

אני לא בטוח אבל אולי זה בקו 966 מקצרין לירושלים
במוצאי שבת. כך קראתי פעם אבל אינני בטוח
בחורף יש נסיעה מקצרין בסביבות 6 וחצי בערב שחוזרת מירושלים ב11
אבל יש נסיעה שיוצאת ב7 וחצי מירושלים ומקצרין
בשעון קיץ יש 2 נסיעות בסביבות 9 גם מקצרין וגם מירושלים
נראה לי שבנסיעות שיוצאות באותה שעה אז הנהגים מתחלפים
בתחנת התרעננות בפונדק המעיין ליד בית שאן
הנהג שיצא מקצרין חוזר לקצרין עם האוטובוס שיצא מירושלים
וכן להיפך.
כמו כן זכור לי על הסדר דומה בתקופה שקו 984 מירון-צפת-אשדוד
הופעל ע"י אגד .היה הסדר דומה במוצאי שבתות.
שוב אינני בטוח שזה נכון
קו 984 - הוא קו 985
הקו שמסלולו מירון-צפת-אשדוד והפוך מספרו 985
 

אורי404

New member
מירון-צפת-אשדוד, אבל מסלול שונה ומהיר יותר

קו 984 - הוא קו 985
הקו שמסלולו מירון-צפת-אשדוד והפוך מספרו 985
מירון-צפת-אשדוד, אבל מסלול שונה ומהיר יותר
קו 984 כאמור נסע נכנס לתוך רחובות בני ברק. לעומת זאת קו 985 לא.
קו 984 נסע דרך כביש החוף. לפי תיאור התחנות של קו 985 - צומת מגידו אחרי אשדוד - נראה, שמסלול הנסיעה הוא דרך כביש 6.
 

yair480

Active member
ראיתי שזה קיים באגד ונתיב

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
ראיתי שזה קיים באגד ונתיב
בקווי 70 בירושלים יש החלפת נהגים באמצע נסיעה מעל חניון תלפיות.
בקווי 900 של נתיב אקספרס ראיתי לפחות פעם אחת החלפת נהגים בתחנת הדלק במגידו.
 
בקו 845 ק"ש לתל אביב

ראיתי שזה קיים באגד ונתיב
בקווי 70 בירושלים יש החלפת נהגים באמצע נסיעה מעל חניון תלפיות.
בקווי 900 של נתיב אקספרס ראיתי לפחות פעם אחת החלפת נהגים בתחנת הדלק במגידו.
בקו 845 ק"ש לתל אביב
נתקלתי בזה לפחות פעמיים, החלפה באולגה, בדרך לתל אביב.
ואני נוסע רק פעם בכמה חודשים.
 

XrayCharlie

New member
ראיתי את זה בקו 71 בת"א (לא בדיוק קו ארוך)

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
ראיתי את זה בקו 71 בת"א (לא בדיוק קו ארוך)
פשוט יש בעיה של נהגים וביקשו מנהג א' (לפני שהוא מסיים) לעשות חצי קו ומתחת לגשר ההגנה (קרוב לתמח"ת) נהג ב' החליף אותו (ראיתי את זה פעמיים בחודשים האחרונים).
&nbsp
 

846

Active member
ההחלפה מתחת לתמח"ת

ראיתי את זה בקו 71 בת"א (לא בדיוק קו ארוך)
פשוט יש בעיה של נהגים וביקשו מנהג א' (לפני שהוא מסיים) לעשות חצי קו ומתחת לגשר ההגנה (קרוב לתמח"ת) נהג ב' החליף אותו (ראיתי את זה פעמיים בחודשים האחרונים).
&nbsp
ההחלפה מתחת לתמח"ת
היא חלק מובנה בסידורי העבודה ניקרא: מחליף/ מוחלף
מאפשר ניצול טוב יותר של כ"א
 

DRORIKO8

New member
לפני כך וכך שנים זה היה נהוג

שאלה: האם בארץ נהוג להחליף נהגים באמצע קו ?
אני יכול להביא מספר דוגמאות בריטיות בהן זה נהוג הן באוטובוסים והן ברכבות.

היתרון הוא בניהול משמרות וקווים ארוכים. החיסרון אם ישנו הוא שאין את הקשר הישיר בין הנהג לאמצעי התחבורה (בגירסה הקיצונית ביותר - אוטובוס הבובות).

ההחלפות שאני מכיר מתבצעות בתחנות רכבת די ראשיות וליד מסופי אוטובוסים עחרוניים. המשמעות היא שלנהגים יש לאן ללכת לנוח ולשם צרכיהם השונים.
לפני כך וכך שנים זה היה נהוג
סבי זכרו לברכה, מהנהגים המיתולוגים של קו 60, היה מתחלף עם השותף שלו ברחוב הרא"ה ברמת גן והולך הביתה. היום בעידן המודרני, עם ה-GPS והכל, דבר כזה כבר בלתי אפשרי.
 

Ccyclist

Well-known member
השימוש בטכנולוגיה דווקא מאפשר החלפת נהגים יבאופן רשמי וברור.

לפני כך וכך שנים זה היה נהוג
סבי זכרו לברכה, מהנהגים המיתולוגים של קו 60, היה מתחלף עם השותף שלו ברחוב הרא"ה ברמת גן והולך הביתה. היום בעידן המודרני, עם ה-GPS והכל, דבר כזה כבר בלתי אפשרי.
השימוש בטכנולוגיה דווקא מאפשר החלפת נהגים יבאופן רשמי וברור.
תחנת הויסות האוטובוסית הלונדונית שהכי נתקלתי בתופעה בה היתה תחנת Archway על קו 134. מהפרברים לכיוון קמדן והעיר תמיד האוטובוס תמיד עומד לויסות בתחנה מסויימת ברחוב ולעיתים יש תחלופת נהגים. מכיוון קמדן והעיר יש מספר אפשרויות כמו החלפת נהגים ואפילו נסיעות שמסתיימות בארצ'ווי מסיבות תפעוליות ובעבר היה קו 135 שעשה את אותו המסלול והסתיים בארצ'ווי. הנהגים היו מבצעים פרוצדורה מסויימת בתא הנהג לפני שהמשיכו לדרכם.
&nbsp
מי שמכירים את לונדון יתמהו מה היה לי לעשות על הקו בכיוון הזה אבל היו לו יתרונות מסויימים להגעה לחנויות ברחוב הראשי של קנטיש טאון (תחנת התחתית במורד הרחוב נסגרה ב 1933) וגם לנסיעה לקמדן טאון היו יתרונות באוטובוס אם היה מדובר בנסיעה בערך צבור בשעות לא עמוסות. צריך להבין שהייתי 5-10 דקות הליכה מהתחתית ולכן בנסיבות מסויימות היה יתרון לנסיעה של 20 דקות - חצי שעה באוטובוס מול הליכה לתחתית ונסיעה של 10 דקות אחרי ירידה והמתנה.
 

DRORIKO8

New member
אז אולי זה נפסק מסיבות אחרות

השימוש בטכנולוגיה דווקא מאפשר החלפת נהגים יבאופן רשמי וברור.
תחנת הויסות האוטובוסית הלונדונית שהכי נתקלתי בתופעה בה היתה תחנת Archway על קו 134. מהפרברים לכיוון קמדן והעיר תמיד האוטובוס תמיד עומד לויסות בתחנה מסויימת ברחוב ולעיתים יש תחלופת נהגים. מכיוון קמדן והעיר יש מספר אפשרויות כמו החלפת נהגים ואפילו נסיעות שמסתיימות בארצ'ווי מסיבות תפעוליות ובעבר היה קו 135 שעשה את אותו המסלול והסתיים בארצ'ווי. הנהגים היו מבצעים פרוצדורה מסויימת בתא הנהג לפני שהמשיכו לדרכם.
&nbsp
מי שמכירים את לונדון יתמהו מה היה לי לעשות על הקו בכיוון הזה אבל היו לו יתרונות מסויימים להגעה לחנויות ברחוב הראשי של קנטיש טאון (תחנת התחתית במורד הרחוב נסגרה ב 1933) וגם לנסיעה לקמדן טאון היו יתרונות באוטובוס אם היה מדובר בנסיעה בערך צבור בשעות לא עמוסות. צריך להבין שהייתי 5-10 דקות הליכה מהתחתית ולכן בנסיבות מסויימות היה יתרון לנסיעה של 20 דקות - חצי שעה באוטובוס מול הליכה לתחתית ונסיעה של 10 דקות אחרי ירידה והמתנה.
אז אולי זה נפסק מסיבות אחרות
בכל מקרה התופעה הזאת היתה שכיחה בימים עברו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה