פשוט מדהים:תוכנית הנת"צ המקורית אינה מתאימה לאופייה של רעננה

מצב
הנושא נעול.

ModiinCity

New member
פשוט מדהים:תוכנית הנת"צ המקורית אינה מתאימה לאופייה של רעננה

פשוט מדהים:תוכנית הנת"צ המקורית אינה מתאימה לאופייה של רעננה
"הפגיעה האמיתית תהיה לאורך שנים קדימה. מי ירצה לשבת באחוזה לשתות קפה, כשעשרות אוטובוסים נוסעים שם וגורמים רעש וזיהום אוויר?"

http://mynetraanana.co.il/חדשות/סוחרי-רעננה-נגד-הנת-צ-חרדים-לגורלה-של-העיר-372625/2
 

Ccyclist

Well-known member
כיום עוברים ברחוב 21 קווים שונים וזה לא מפריע לאיש.

פשוט מדהים:תוכנית הנת"צ המקורית אינה מתאימה לאופייה של רעננה
"הפגיעה האמיתית תהיה לאורך שנים קדימה. מי ירצה לשבת באחוזה לשתות קפה, כשעשרות אוטובוסים נוסעים שם וגורמים רעש וזיהום אוויר?"

http://mynetraanana.co.il/חדשות/סוחרי-רעננה-נגד-הנת-צ-חרדים-לגורלה-של-העיר-372625/2
כיום עוברים ברחוב 21 קווים שונים וזה לא מפריע לאיש.
הטענה שיעבירו אוטובוסים בינעירוניים בכביש במקום ב 531 היא בעייתית ואני מקווה שהיא לא נכונה (אין יתרון להעברת תנועה כבו בכביש 50 קמ"ש מרומזר כשיש בצמוד כביש מהיר).
&nbsp
אם במקום נתיב מופרד נוסח ציר ז'בוטינסקי מדובר בהפקעת הנתיבים החיצוניים כפי שמקובל בבריטניה אז אין הצדקה למרבית הטענות בכתבה. הטענה על ביטול הפניות ימינה מופרכת מיסודה כי מה שנהוג לעשות בנת"צ הוא לבטל את הסימון כמאה מטר לפני הפנייה כדי לאפשר אותה. במודל הבריטי נתיבי תחבורה ציבורית יכולים להיות תקפים בשעות מסויימות ופתוחים לרכבים פרטיים בשעות אחרות. ניתן לסמן בצידם מקומות חנייה קבועים או בשעות מסויימות, וכאשר יש רחובות שירות כמו זה שבגדה הצפונית של אחוזה בין בוכרוב לאליעזר יפה הגישה אליהם דרך הנתיב מותרת.
&nbsp
לגבי הקביעה המוזרה שרוכבי אופניים ברעננה "רוכבים על המדרכות" - שביל האופניים מסומן על המדרכה בגדה הדרומית של רחוב אחוזה. אמנם לא היו לי אופניים בביקוריי בעיר אבל כרוכב שמתי לב שהולכי הרגל אינם מכבדים את השביל ושאין לרוכבים ברירה אלא לחרוג ממנו. (ראיתי שישנה רכיבה מסויימת גם במדרכה שבגדה הצפונית).
 
כביש 531 נפתח כבר די מזמן ועד עתה כמדומני שלא נוסע בו אף קו

כיום עוברים ברחוב 21 קווים שונים וזה לא מפריע לאיש.
הטענה שיעבירו אוטובוסים בינעירוניים בכביש במקום ב 531 היא בעייתית ואני מקווה שהיא לא נכונה (אין יתרון להעברת תנועה כבו בכביש 50 קמ"ש מרומזר כשיש בצמוד כביש מהיר).
&nbsp
אם במקום נתיב מופרד נוסח ציר ז'בוטינסקי מדובר בהפקעת הנתיבים החיצוניים כפי שמקובל בבריטניה אז אין הצדקה למרבית הטענות בכתבה. הטענה על ביטול הפניות ימינה מופרכת מיסודה כי מה שנהוג לעשות בנת"צ הוא לבטל את הסימון כמאה מטר לפני הפנייה כדי לאפשר אותה. במודל הבריטי נתיבי תחבורה ציבורית יכולים להיות תקפים בשעות מסויימות ופתוחים לרכבים פרטיים בשעות אחרות. ניתן לסמן בצידם מקומות חנייה קבועים או בשעות מסויימות, וכאשר יש רחובות שירות כמו זה שבגדה הצפונית של אחוזה בין בוכרוב לאליעזר יפה הגישה אליהם דרך הנתיב מותרת.
&nbsp
לגבי הקביעה המוזרה שרוכבי אופניים ברעננה "רוכבים על המדרכות" - שביל האופניים מסומן על המדרכה בגדה הדרומית של רחוב אחוזה. אמנם לא היו לי אופניים בביקוריי בעיר אבל כרוכב שמתי לב שהולכי הרגל אינם מכבדים את השביל ושאין לרוכבים ברירה אלא לחרוג ממנו. (ראיתי שישנה רכיבה מסויימת גם במדרכה שבגדה הצפונית).
כביש 531 נפתח כבר די מזמן ועד עתה כמדומני שלא נוסע בו אף קו
סדיר, חוץ אולי מקווים בינעירוניים בודדים שנוסעים בכביש 6 מ/ל הוד השרון, כפר סבא וצומת רעננה.
בקטע הרענני של 531 לא נוסע אף קו סדיר.
ולכן הטענה שהנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים שלא משרתים את תושבי רעננה פשוט לא נכונה, כי גם היום רוב הקווים שחולפים ברעננה נוסעים באחוזה ומשרתים גם את תושבי רעננה.
התשובה של משרד התחבורה למתלוננים מרעננה צריכה להיות העברת כל הקווים שנוסעים באחוזה מצומת רעננה עד דרך ירושלים לכביש 531 ונראה מה תושבי רעננה ועיריית רעננה יאמרו אז.
הם יקימו אז קול זעקה להחזיר מייד את הקווים לאחוזה.
ואז משרד התחבורה צריך לומר להם: בבקשה, בתנאי שיוקם נת"צ.
 

3718

Member
זו אכן טענה שקרית שמופצת בפורומים של תושבי רעננה

כביש 531 נפתח כבר די מזמן ועד עתה כמדומני שלא נוסע בו אף קו
סדיר, חוץ אולי מקווים בינעירוניים בודדים שנוסעים בכביש 6 מ/ל הוד השרון, כפר סבא וצומת רעננה.
בקטע הרענני של 531 לא נוסע אף קו סדיר.
ולכן הטענה שהנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים שלא משרתים את תושבי רעננה פשוט לא נכונה, כי גם היום רוב הקווים שחולפים ברעננה נוסעים באחוזה ומשרתים גם את תושבי רעננה.
התשובה של משרד התחבורה למתלוננים מרעננה צריכה להיות העברת כל הקווים שנוסעים באחוזה מצומת רעננה עד דרך ירושלים לכביש 531 ונראה מה תושבי רעננה ועיריית רעננה יאמרו אז.
הם יקימו אז קול זעקה להחזיר מייד את הקווים לאחוזה.
ואז משרד התחבורה צריך לומר להם: בבקשה, בתנאי שיוקם נת"צ.
זו אכן טענה שקרית שמופצת בפורומים של תושבי רעננה
הטענה שתחבורה בינעירונית שלא תעצור ברעננה תעבור דרך הנתצ באחוזה מופצת על ידי עומר אבניאלי שמוזכר בכתבה. ברור שזו טענה שקרית.
&nbsp
בקצרה, סוחרי רעננה יעשו הכל לנתץ את הנת"צ מהסיבות האגואיסטיות הברורות שלהם.
 

אורי404

New member
קווי אוטובוס בכביש 531 ועניין אחוזה

כביש 531 נפתח כבר די מזמן ועד עתה כמדומני שלא נוסע בו אף קו
סדיר, חוץ אולי מקווים בינעירוניים בודדים שנוסעים בכביש 6 מ/ל הוד השרון, כפר סבא וצומת רעננה.
בקטע הרענני של 531 לא נוסע אף קו סדיר.
ולכן הטענה שהנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים שלא משרתים את תושבי רעננה פשוט לא נכונה, כי גם היום רוב הקווים שחולפים ברעננה נוסעים באחוזה ומשרתים גם את תושבי רעננה.
התשובה של משרד התחבורה למתלוננים מרעננה צריכה להיות העברת כל הקווים שנוסעים באחוזה מצומת רעננה עד דרך ירושלים לכביש 531 ונראה מה תושבי רעננה ועיריית רעננה יאמרו אז.
הם יקימו אז קול זעקה להחזיר מייד את הקווים לאחוזה.
ואז משרד התחבורה צריך לומר להם: בבקשה, בתנאי שיוקם נת"צ.
קווי אוטובוס בכביש 531 ועניין אחוזה
מסכים עמך לחלוטין, כי הטענה לפיה הנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים, שלא משמשים את רעננה, איננה נכונה. אולי אני לא מבין נכון, אבל הנת"צ הוא לטובת הסוחרים, מהסיבה שזה ייקל בהגעה בתחבורה ציבורית, במקום הבעיה של חיפוש חניה. מה גם שבמסגרת עבודות מהיר לעיר, יש יתרון של חידוש הרחוב, כולל חזותו. גם מראה מזמין יותר של הרחוב, צפוי להיות לטובת הסוחרים.

"קווים החולפים ברעננה" ברחוב אחוזה - קווים 29 ו-39 מכפר סבא להרצליה, שבהחלט משמשים את הרעננים, הן לנסיעות פנימיות והן לנסיעות לכפר סבא ולהרצליה. כך גם קו הלילה 229.

קו 551 מפתח תקווה להרצליה. כנ"ל משמש את הרעננים. כך גם קו 32 מרמת השרון לבית ברל.

קו 572 - די דומה ל-551 ול-32. הייתה לפחות כתבה אחת, שהייתה פנייה מהרשויות המקומיות בשרון, לקצר אותו לרעננה. במידה וכך זה יהיה, הוא "לא יחלוף ברעננה".

קו 247 מכפר סבא לתל אביב, דרך רעננה, הרצליה ורמת השרון. פועל במוצאי שבת בלבד. נדמה לי, שהיו מקרים שהיה חוסר בנהגים בתקופת החגים המוסלמים, שהקו הופעל במקום 47 ו/או 149, אבל אני לא בטוח לגמרי.

קו 1 כפר סבא-רעננה, לא חושב, שאפשר לומר שהוא חולף בעיר, שכן אליה הוא מגיע. מודה ומתוודה, שלא בדקתי את כמות הנוסעים בכל הנסיעות, אבל לדעתי רב כמות הנוסעים היא בתוך רעננה.

קווי אוטובוסים בכביש 531; דומני, שרק מזרחית למחלף מלל נוסעים קווי אוטובוסים, אלא פספסתי משהו:
יש קווים הנוסעים בקטע קצרצר עד ממחלף אלישמע ומזרחה - מרחק גדול מאוד מרעננה. אלה קווים מכיוון נירית, מתן, ירחיב, ג'לג'וליה וכפר קאסם.
בעבר קו 7 היה נוסע בקצע קצרצר ממחלף סוקולוב עד מחלף מלל. אבל עם פתיחת תחנת הרכבת ברעננה-דרום, השתנתה לשם תחנת הקצה שלו.

קו 30 מהוד השרון להרצליה על נסיעותיו המעטות נוסע בקטע קצרצר ממחלף סוקולוב עד מחלף מלל. אולי כאן יש מקום, שייסע עד מחלף הרצליה מזרח.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי קו 30 - חסר קישור תדיר מהוד השרון לאחוזה.

קווי אוטובוס בכביש 531 ועניין אחוזה
מסכים עמך לחלוטין, כי הטענה לפיה הנת"צ יהפוך את אחוזה למעבר קווים, שלא משמשים את רעננה, איננה נכונה. אולי אני לא מבין נכון, אבל הנת"צ הוא לטובת הסוחרים, מהסיבה שזה ייקל בהגעה בתחבורה ציבורית, במקום הבעיה של חיפוש חניה. מה גם שבמסגרת עבודות מהיר לעיר, יש יתרון של חידוש הרחוב, כולל חזותו. גם מראה מזמין יותר של הרחוב, צפוי להיות לטובת הסוחרים.

"קווים החולפים ברעננה" ברחוב אחוזה - קווים 29 ו-39 מכפר סבא להרצליה, שבהחלט משמשים את הרעננים, הן לנסיעות פנימיות והן לנסיעות לכפר סבא ולהרצליה. כך גם קו הלילה 229.

קו 551 מפתח תקווה להרצליה. כנ"ל משמש את הרעננים. כך גם קו 32 מרמת השרון לבית ברל.

קו 572 - די דומה ל-551 ול-32. הייתה לפחות כתבה אחת, שהייתה פנייה מהרשויות המקומיות בשרון, לקצר אותו לרעננה. במידה וכך זה יהיה, הוא "לא יחלוף ברעננה".

קו 247 מכפר סבא לתל אביב, דרך רעננה, הרצליה ורמת השרון. פועל במוצאי שבת בלבד. נדמה לי, שהיו מקרים שהיה חוסר בנהגים בתקופת החגים המוסלמים, שהקו הופעל במקום 47 ו/או 149, אבל אני לא בטוח לגמרי.

קו 1 כפר סבא-רעננה, לא חושב, שאפשר לומר שהוא חולף בעיר, שכן אליה הוא מגיע. מודה ומתוודה, שלא בדקתי את כמות הנוסעים בכל הנסיעות, אבל לדעתי רב כמות הנוסעים היא בתוך רעננה.

קווי אוטובוסים בכביש 531; דומני, שרק מזרחית למחלף מלל נוסעים קווי אוטובוסים, אלא פספסתי משהו:
יש קווים הנוסעים בקטע קצרצר עד ממחלף אלישמע ומזרחה - מרחק גדול מאוד מרעננה. אלה קווים מכיוון נירית, מתן, ירחיב, ג'לג'וליה וכפר קאסם.
בעבר קו 7 היה נוסע בקצע קצרצר ממחלף סוקולוב עד מחלף מלל. אבל עם פתיחת תחנת הרכבת ברעננה-דרום, השתנתה לשם תחנת הקצה שלו.

קו 30 מהוד השרון להרצליה על נסיעותיו המעטות נוסע בקטע קצרצר ממחלף סוקולוב עד מחלף מלל. אולי כאן יש מקום, שייסע עד מחלף הרצליה מזרח.
לגבי קו 30 - חסר קישור תדיר מהוד השרון לאחוזה.
היה איזה עסק ייחודי שהייתי צריך בהוד השרון והופתעתי שלא היה קישור ישיר.
&nbsp
שתי נסיעות אוטובוס של כ 10 דקות כל אחת והחלפה שהצריכה הליכה לתחנה עם שני קווים חצי שעתיים מכיוונים מנוגדים (כ.סבא / צ.רעננה)
&nbsp
בחזור האוטובוס הראשון בכיוון צפון הסתיים בתחנת הרכבת הוד השלום סוקולוב (האם לא היה לה חיבור ישיר מאחוזה לפני פתיחת תחנות רעננה?), אוטובוס שהגיע לוויצמן כ.סבא ופנה מזרחה, ואיזה 29/39 לאחוזה.
&nbsp
שתי נסיעות של כחצי שעה והמתנות רבות כדי לעבור 5 ק"מ בשטח עירוני רציף. באופניים היה לוקח לי טיפה פחות מ20 דקות.
 

אורי404

New member
אכן חסר קישור תדיר בין ערים קרובות

לגבי קו 30 - חסר קישור תדיר מהוד השרון לאחוזה.
היה איזה עסק ייחודי שהייתי צריך בהוד השרון והופתעתי שלא היה קישור ישיר.
&nbsp
שתי נסיעות אוטובוס של כ 10 דקות כל אחת והחלפה שהצריכה הליכה לתחנה עם שני קווים חצי שעתיים מכיוונים מנוגדים (כ.סבא / צ.רעננה)
&nbsp
בחזור האוטובוס הראשון בכיוון צפון הסתיים בתחנת הרכבת הוד השלום סוקולוב (האם לא היה לה חיבור ישיר מאחוזה לפני פתיחת תחנות רעננה?), אוטובוס שהגיע לוויצמן כ.סבא ופנה מזרחה, ואיזה 29/39 לאחוזה.
&nbsp
שתי נסיעות של כחצי שעה והמתנות רבות כדי לעבור 5 ק"מ בשטח עירוני רציף. באופניים היה לוקח לי טיפה פחות מ20 דקות.
אכן חסר קישור תדיר בין ערים קרובות
הכותרת - הבנתי ואני מסכים איתך. כך גם בסוף ההודעה. אבל בהמשך ההודעה לא מובנת. איפה בדיוק היו הנסיעות ומה הכוונה ל"פנה מזרחה"? איפה?

אכן ההגעה בין שתי ערים קרובות, לא נוחה ודי מסורבלת. מה ניתן לעשות?
קו 551 פועל בתדירות לא ממש גבוהה מהוד השרון לרעננה.
לצד זה קו 11 מאזורים שונים בהוד השרון וקו 12 עם מספר קטן של נסיעות, לצומת רעננה.
בנוסף אפשרות לנסוע בקו 641 לצומת רעננה ושם להחליף לאוטובוסים לרעננה. לחילופין 561 או 551 ולעבור כביש למסוף. מודה שהאחרון הוא לא ממש אידיאלי ונוח.

לא זכור לי חיבור של קו אוטובוס מרחוב אחוזה לתחנת סוקולוב.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה שירטוט סמארטפון של הנסיעות.

אכן חסר קישור תדיר בין ערים קרובות
הכותרת - הבנתי ואני מסכים איתך. כך גם בסוף ההודעה. אבל בהמשך ההודעה לא מובנת. איפה בדיוק היו הנסיעות ומה הכוונה ל"פנה מזרחה"? איפה?

אכן ההגעה בין שתי ערים קרובות, לא נוחה ודי מסורבלת. מה ניתן לעשות?
קו 551 פועל בתדירות לא ממש גבוהה מהוד השרון לרעננה.
לצד זה קו 11 מאזורים שונים בהוד השרון וקו 12 עם מספר קטן של נסיעות, לצומת רעננה.
בנוסף אפשרות לנסוע בקו 641 לצומת רעננה ושם להחליף לאוטובוסים לרעננה. לחילופין 561 או 551 ולעבור כביש למסוף. מודה שהאחרון הוא לא ממש אידיאלי ונוח.

לא זכור לי חיבור של קו אוטובוס מרחוב אחוזה לתחנת סוקולוב.
הנה שירטוט סמארטפון של הנסיעות.
כתום עד תכלת (ומספרים) - הנסיעות באוטובוסים.
ירוק - הליכה
&nbsp
הקו שהמשיך מזרחה היה קו לוויצמן של כפר סבא, 4 בשירטוט. לא היתה סיבה שכדי לנסוע צפונה אמתין דווקא לאוטובוס שמסתיים בצומת רעננה כאשר יכלתי לקחת אוטובוס מוויצמן כפ"ס ליעדי באחוזה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp

 

אורי404

New member
כעת אני מבין. אזור מגדיאל

הנה שירטוט סמארטפון של הנסיעות.
כתום עד תכלת (ומספרים) - הנסיעות באוטובוסים.
ירוק - הליכה
&nbsp
הקו שהמשיך מזרחה היה קו לוויצמן של כפר סבא, 4 בשירטוט. לא היתה סיבה שכדי לנסוע צפונה אמתין דווקא לאוטובוס שמסתיים בצומת רעננה כאשר יכלתי לקחת אוטובוס מוויצמן כפ"ס ליעדי באחוזה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
כעת אני מבין. אזור מגדיאל
מסכים איתך, שיש גם בעיה בקישור מרעננה למגדיאל.
מה שכן יכול לעזור במקרה הזה, זהו קו 11. נוסעים לכיוון צומת רעננה או כפר סבא ומשם קו 11 למגדיאל.
 
למה כל כך חשוב שיהיה קישור ישיר בין מגדיאל לרעננה?

כעת אני מבין. אזור מגדיאל
מסכים איתך, שיש גם בעיה בקישור מרעננה למגדיאל.
מה שכן יכול לעזור במקרה הזה, זהו קו 11. נוסעים לכיוון צומת רעננה או כפר סבא ומשם קו 11 למגדיאל.
למה כל כך חשוב שיהיה קישור ישיר בין מגדיאל לרעננה?
רעננה אינה עיר מרכזית שמספקת שירותים מרכזיים לתושבי ערי השרון האחרים. כפר סבא משמשת הרבה יותר בתפקיד כזה עבור הוד השרון וגם עבור רעננה.
בכפר סבא יש תחנת משטרה גדולה, בית משפט, בית חולים, סניף של הביטוח הלאומי, סניף של רשות האוכלוסין וההגירה ועוד.
כפר סבא היא גם העיר הגדולה מערי דרום השרון (גם יותר מהרצליה). רעננה הרבה יותר קטנה.
בין הוד השרון לכפר סבא יש קישוריות טובה.
הקישוריות בין הוד השרון לרעננה, מלבד אזור התעסוקה בצפון רעננה, פשוט פחות נחוצה.
ואם המענה לצורך לא קיים בהוד השרון וגם לא בכפר סבא, סביר להניח שהוא לא יהיה קיים ברעננה, אלא בפתח תקוה או בתל אביב.
ממגדיאל יש קישוריות גם לכפר סבא, גם לפתח תקוה וגם לתל אביב.
 

Ccyclist

Well-known member
עד מאי השנה תחנת הוד השרון סוקולוב היתה הרכבת הקרובה לאחוזה

למה כל כך חשוב שיהיה קישור ישיר בין מגדיאל לרעננה?
רעננה אינה עיר מרכזית שמספקת שירותים מרכזיים לתושבי ערי השרון האחרים. כפר סבא משמשת הרבה יותר בתפקיד כזה עבור הוד השרון וגם עבור רעננה.
בכפר סבא יש תחנת משטרה גדולה, בית משפט, בית חולים, סניף של הביטוח הלאומי, סניף של רשות האוכלוסין וההגירה ועוד.
כפר סבא היא גם העיר הגדולה מערי דרום השרון (גם יותר מהרצליה). רעננה הרבה יותר קטנה.
בין הוד השרון לכפר סבא יש קישוריות טובה.
הקישוריות בין הוד השרון לרעננה, מלבד אזור התעסוקה בצפון רעננה, פשוט פחות נחוצה.
ואם המענה לצורך לא קיים בהוד השרון וגם לא בכפר סבא, סביר להניח שהוא לא יהיה קיים ברעננה, אלא בפתח תקוה או בתל אביב.
ממגדיאל יש קישוריות גם לכפר סבא, גם לפתח תקוה וגם לתל אביב.
עד מאי השנה תחנת הוד השרון סוקולוב היתה הרכבת הקרובה לאחוזה
במשך שנים רבות זו היתה תחנת הרכבת הקרובה לרעננה ואוטובוס תדיר ורציף מאחוזה יכל לחבר אותה לרעננה ב 10-15 דקות בהשוואה לנסיעה לתחנת הרצליה שיכולה לקחת חצי שעה. מפליא שבמשך התקופה הזו לא התבסס שם קו חזק במיוחד שכולם (כולל אנשים שאינם יוממים) מתלוננים על הפקקים בין רעננה לתל אביב.
&nbsp
אישית יש עסק ייחודי באזור הזה של הוד השרון שהייתי צריך את שירותיו. אם תשאל אפרט אבל זה נושא לפורום אחר.
&nbsp
הבעיה מבחינתי היא שבלי הליכה של מעל 400 מטר מהתחנה שבה ירדתי בוויצמן לתחנה שבה עליתי בסוקולוב הייתי מחליף לקו חצי שעתי על וויצמן או בצומת רעננה. בזכות ההליכה הארוכה הזו קיבלתי תדירות משולבת עדיפה. ההליכה הארוכה הזו שברה את הבעיה שב T אבל היא לא נוחה במיוחד.
&nbsp
אם כפר סבא אכן חשובה יותר אז מדוע אין קו רבע שעתי או תדיר יותר בציר הזה? גם זה היה יכול להיות שיפור כי הייתי יכול לבצע את ההחלפה מתחנה שנמצאת מעבר לרחוב בוויצמן במקום הטיול. תחנת הוד השלום סוקולוב גובלת בכפר סבא ויש בה רכבות בתדירות רבע שעתית בשעות השיא. הזנה חצי שעתית היא דבר בעייתי ביותר.
 
תחנת הוד השרון סוקולוב הייתה אטרקטיבית לעובדים שמגיעים

עד מאי השנה תחנת הוד השרון סוקולוב היתה הרכבת הקרובה לאחוזה
במשך שנים רבות זו היתה תחנת הרכבת הקרובה לרעננה ואוטובוס תדיר ורציף מאחוזה יכל לחבר אותה לרעננה ב 10-15 דקות בהשוואה לנסיעה לתחנת הרצליה שיכולה לקחת חצי שעה. מפליא שבמשך התקופה הזו לא התבסס שם קו חזק במיוחד שכולם (כולל אנשים שאינם יוממים) מתלוננים על הפקקים בין רעננה לתל אביב.
&nbsp
אישית יש עסק ייחודי באזור הזה של הוד השרון שהייתי צריך את שירותיו. אם תשאל אפרט אבל זה נושא לפורום אחר.
&nbsp
הבעיה מבחינתי היא שבלי הליכה של מעל 400 מטר מהתחנה שבה ירדתי בוויצמן לתחנה שבה עליתי בסוקולוב הייתי מחליף לקו חצי שעתי על וויצמן או בצומת רעננה. בזכות ההליכה הארוכה הזו קיבלתי תדירות משולבת עדיפה. ההליכה הארוכה הזו שברה את הבעיה שב T אבל היא לא נוחה במיוחד.
&nbsp
אם כפר סבא אכן חשובה יותר אז מדוע אין קו רבע שעתי או תדיר יותר בציר הזה? גם זה היה יכול להיות שיפור כי הייתי יכול לבצע את ההחלפה מתחנה שנמצאת מעבר לרחוב בוויצמן במקום הטיול. תחנת הוד השלום סוקולוב גובלת בכפר סבא ויש בה רכבות בתדירות רבע שעתית בשעות השיא. הזנה חצי שעתית היא דבר בעייתי ביותר.
תחנת הוד השרון סוקולוב הייתה אטרקטיבית לעובדים שמגיעים
מערים אחרות בגוש דן למקומות עבודה בצפון רעננה.
היא לא הייתה אטרקטיבית לתושבי רעננה שצריכים להגיע ללב גוש דן.
רוב מוחלט של תושבי רעננה משתמשי התח"צ לא היו נוסעים לתל אביב דרך הוד השרון סוקולוב, אלא באמצעות קווי האוטובוס לכיוון הרצליה ותל אביב.

בין מגדיאל לכפר סבא יש מספר קווים שהתדירות המשותפת שלהם די גבוהה.

אתה לוקח צורך נקודתי שלך בביקור שאתה עורך בישראל ומשתמש בו כדוגמה לצורך של ציבור רחב?
אנחנו מדברים כאן על תחבורה ציבורית ותחבורה ציבורית נבנית על סמך צרכים של ציבור רחב ולא על סמך דוגמאות נקודתיות ועוד של תייר מחו"ל.
בשביל דוגמאות כאלה יש את אפשרויות ההחלפה.
 

Ccyclist

Well-known member
חור במערכת זה חור במערכת, והעסק הומלץ ע"י תושבי האזור.

תחנת הוד השרון סוקולוב הייתה אטרקטיבית לעובדים שמגיעים
מערים אחרות בגוש דן למקומות עבודה בצפון רעננה.
היא לא הייתה אטרקטיבית לתושבי רעננה שצריכים להגיע ללב גוש דן.
רוב מוחלט של תושבי רעננה משתמשי התח"צ לא היו נוסעים לתל אביב דרך הוד השרון סוקולוב, אלא באמצעות קווי האוטובוס לכיוון הרצליה ותל אביב.

בין מגדיאל לכפר סבא יש מספר קווים שהתדירות המשותפת שלהם די גבוהה.

אתה לוקח צורך נקודתי שלך בביקור שאתה עורך בישראל ומשתמש בו כדוגמה לצורך של ציבור רחב?
אנחנו מדברים כאן על תחבורה ציבורית ותחבורה ציבורית נבנית על סמך צרכים של ציבור רחב ולא על סמך דוגמאות נקודתיות ועוד של תייר מחו"ל.
בשביל דוגמאות כאלה יש את אפשרויות ההחלפה.
חור במערכת זה חור במערכת, והעסק הומלץ ע"י תושבי האזור.
עברתי על הקווים בתחנה ביעד. למעט 11, 42 וקווי יוממים כל הקווים בעיר מסתיימים בתחנת הרכבת ואינם מחברים לכפר סבא.
&nbsp
בלי ההליכה לסוקולוב הבחירה גרועה ביותר בגלל ה T, המתנה פוטנציאלית של 30 דקות בתחנה ממזרח לצטנת וממערב לה.
&nbsp
מדובר בעסק מקומי ייחודי שמושך לקוחות מכל רחבי השרון. לא בחרתי את מיקומו אלא הייתי במצב נתון. ההמלצות לעסק היו בפורומים ישראלים ושל תושבי ישראל. במקום לתקוף אותי על היותי תייר אולי תקח נקודת מבט שאורח לרגע רואה כל פגע.
&nbsp
ערי השרון הן גוש בנוי אחד. ההפרדה של הוד השרון משכנותיה ע"י קווים חצי שעתיים וקטיעת הקו החצי שעתי בכיוון מערב בצומת רעננה אינם מתאימים לגוש אחד. הוד השרון מנוהלת כאילו היא עיר נפרדת כאשר היא למעשה שכונה בגוש עירוני.
 
לא תקפתי אותך על היותך תייר, אבל בדיון הזה זו עובדה רלוונטית

חור במערכת זה חור במערכת, והעסק הומלץ ע"י תושבי האזור.
עברתי על הקווים בתחנה ביעד. למעט 11, 42 וקווי יוממים כל הקווים בעיר מסתיימים בתחנת הרכבת ואינם מחברים לכפר סבא.
&nbsp
בלי ההליכה לסוקולוב הבחירה גרועה ביותר בגלל ה T, המתנה פוטנציאלית של 30 דקות בתחנה ממזרח לצטנת וממערב לה.
&nbsp
מדובר בעסק מקומי ייחודי שמושך לקוחות מכל רחבי השרון. לא בחרתי את מיקומו אלא הייתי במצב נתון. ההמלצות לעסק היו בפורומים ישראלים ושל תושבי ישראל. במקום לתקוף אותי על היותי תייר אולי תקח נקודת מבט שאורח לרגע רואה כל פגע.
&nbsp
ערי השרון הן גוש בנוי אחד. ההפרדה של הוד השרון משכנותיה ע"י קווים חצי שעתיים וקטיעת הקו החצי שעתי בכיוון מערב בצומת רעננה אינם מתאימים לגוש אחד. הוד השרון מנוהלת כאילו היא עיר נפרדת כאשר היא למעשה שכונה בגוש עירוני.
לא תקפתי אותך על היותך תייר, אבל בדיון הזה זו עובדה רלוונטית
במיוחד לאור הדוגמה הנקודתית שהשתמשת בה.
תחבורה ציבורית נקבעת לפי היקפי ביקוש.
אתה לא רואה כל פגע. אתה רואה את מה שאתה רואה ובהרבה מקרים לא רואה את התמונה הרחבה יותר והכוללת יותר.
אין מה לעשות, אורח לרגע פחות מכיר את היומיום מאשר המקומיים.
אם העסק הייחודי הזה היה מצדיק קו תח"צ מיוחד שיקשר ישירות בין מגדיאל לרחוב אחוזה, אז קו כזה היה קיים. זה שתושבי ישראל המליצו עליו לא אומר שהוא מצדיק בפני עצמו כינון קו תח"צ שבמקרה היה עוזר לך בביקור שלך.
מצטער, אבל לא שכנעת אותי שמדובר ב"פגע".
"פגעים" כאלה אפשר למצוא בלי סוף ואז אפשר "להצדיק" קווים ישירים בין הרבה מקומות שכיום לא קיימים ביניהם קווים כאלה.

ולגבי קווים בהוד השרון שמגיעים לכפר סבא, מה עם 561? זה קו יוממים?
ממגדיאל לכפר סבא אכן יש את 42, 11 ובחלק מהשעות גם את 571, אבל הציר הראשי של הוד השרון זה כביש 402 (דרך רמתיים) ושם יש את קו 561 שלו תדירות די גבוהה.
 
לגבי החשיבות של ערי השרון ובתקווה שלא אפגע באף אחד, אכתוב כך

עד מאי השנה תחנת הוד השרון סוקולוב היתה הרכבת הקרובה לאחוזה
במשך שנים רבות זו היתה תחנת הרכבת הקרובה לרעננה ואוטובוס תדיר ורציף מאחוזה יכל לחבר אותה לרעננה ב 10-15 דקות בהשוואה לנסיעה לתחנת הרצליה שיכולה לקחת חצי שעה. מפליא שבמשך התקופה הזו לא התבסס שם קו חזק במיוחד שכולם (כולל אנשים שאינם יוממים) מתלוננים על הפקקים בין רעננה לתל אביב.
&nbsp
אישית יש עסק ייחודי באזור הזה של הוד השרון שהייתי צריך את שירותיו. אם תשאל אפרט אבל זה נושא לפורום אחר.
&nbsp
הבעיה מבחינתי היא שבלי הליכה של מעל 400 מטר מהתחנה שבה ירדתי בוויצמן לתחנה שבה עליתי בסוקולוב הייתי מחליף לקו חצי שעתי על וויצמן או בצומת רעננה. בזכות ההליכה הארוכה הזו קיבלתי תדירות משולבת עדיפה. ההליכה הארוכה הזו שברה את הבעיה שב T אבל היא לא נוחה במיוחד.
&nbsp
אם כפר סבא אכן חשובה יותר אז מדוע אין קו רבע שעתי או תדיר יותר בציר הזה? גם זה היה יכול להיות שיפור כי הייתי יכול לבצע את ההחלפה מתחנה שנמצאת מעבר לרחוב בוויצמן במקום הטיול. תחנת הוד השלום סוקולוב גובלת בכפר סבא ויש בה רכבות בתדירות רבע שעתית בשעות השיא. הזנה חצי שעתית היא דבר בעייתי ביותר.
לגבי החשיבות של ערי השרון ובתקווה שלא אפגע באף אחד, אכתוב כך
רעננה זו העיר שנמצאת בין כפר סבא להרצליה והוד השרון זו העיר שנמצאת בין כפר סבא לפתח תקוה.
כפר סבא והרצליה אלה הערים הגדולות של השרון הדרומי והייתי מוסיף גם את פתח תקוה שלא נחשבת לחלק מערי השרון - שם נמצאים השירותים המרכזיים באזור.
לא ברעננה ולא בהוד השרון.
ובאופן שאולי יפתיע אותך - מבחינת השירותים שקיימים בה, כפר סבא יותר חשובה אפילו מהרצליה (לא מבחינת תעסוקה, אלא מבחינת שירותים).
למשל - בית החולים הציבורי הכללי היחיד בערי השרון הדרומי נמצא בכפר סבא.
 

אורי404

New member
אני מסכים איתך, למעט הסתייגות קטנה עם השורה האחרונה

למה כל כך חשוב שיהיה קישור ישיר בין מגדיאל לרעננה?
רעננה אינה עיר מרכזית שמספקת שירותים מרכזיים לתושבי ערי השרון האחרים. כפר סבא משמשת הרבה יותר בתפקיד כזה עבור הוד השרון וגם עבור רעננה.
בכפר סבא יש תחנת משטרה גדולה, בית משפט, בית חולים, סניף של הביטוח הלאומי, סניף של רשות האוכלוסין וההגירה ועוד.
כפר סבא היא גם העיר הגדולה מערי דרום השרון (גם יותר מהרצליה). רעננה הרבה יותר קטנה.
בין הוד השרון לכפר סבא יש קישוריות טובה.
הקישוריות בין הוד השרון לרעננה, מלבד אזור התעסוקה בצפון רעננה, פשוט פחות נחוצה.
ואם המענה לצורך לא קיים בהוד השרון וגם לא בכפר סבא, סביר להניח שהוא לא יהיה קיים ברעננה, אלא בפתח תקוה או בתל אביב.
ממגדיאל יש קישוריות גם לכפר סבא, גם לפתח תקוה וגם לתל אביב.
אני מסכים איתך, למעט הסתייגות קטנה עם השורה האחרונה
"ממגדיאל יש קישוריות גם לכפר סבא, גם לפתח תקוה וגם לתל אביב"
לכפר סבא לאחרונה זה השתפר במידת מה, עם קו 42 החדש יחסית. אבל כן, אני יכול להסכים איתך, שמי שמעוניין להגיע ממגדיאל לאזור רעננה, יכול לנסוע בקו 11 לצומת רעננה ושם להחליף להמשך או לנסוע בקו 42 לתחנה מול קניון ערים. לחצות כביש ומשם לנסוע בקו 29 ואחרים לרעננה.

לפתח תקווה יש את המעט נסיעות של קו 571. לצד זה קו 42 או לנסוע למרכז הוד השרון ומשם נסיעת המשך.
לגבי תל אביב, קיימת הרכבת או קו 249 המהיר.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה היא בהגעה מכיוון רעננה.

אני מסכים איתך, למעט הסתייגות קטנה עם השורה האחרונה
"ממגדיאל יש קישוריות גם לכפר סבא, גם לפתח תקוה וגם לתל אביב"
לכפר סבא לאחרונה זה השתפר במידת מה, עם קו 42 החדש יחסית. אבל כן, אני יכול להסכים איתך, שמי שמעוניין להגיע ממגדיאל לאזור רעננה, יכול לנסוע בקו 11 לצומת רעננה ושם להחליף להמשך או לנסוע בקו 42 לתחנה מול קניון ערים. לחצות כביש ומשם לנסוע בקו 29 ואחרים לרעננה.

לפתח תקווה יש את המעט נסיעות של קו 571. לצד זה קו 42 או לנסוע למרכז הוד השרון ומשם נסיעת המשך.
לגבי תל אביב, קיימת הרכבת או קו 249 המהיר.
הבעיה היא בהגעה מכיוון רעננה.
המתנה ארוכה מאד להחלפה עירונית או טיול ארוך.
&nbsp
בחזור (אם לא תופסים את קווי הוד השרון שמסתיימים בתחנת הרכבת) ממילא האוטובוס יגיע לוויצמן ואפשר להחליף שם.
&nbsp
מבחינתי איזה "49" ו "59" מרעננה לצירי רמתיים וסוקולוב היו יכולים להיות חיבור הגיוני בין אחוזה להוד השרון תוך חיבור הוד השרון לקווים התדירים לכפר סבא. בגלל האוריינטציה של הצירים האלו הגיוני שהתנועה מהם תמשיך מערבה או צפונה.
&nbsp
&nbsp

 
קווים כאלה לא יחזיקו מעמד והיו מתבטלים מהר מאוד

הבעיה היא בהגעה מכיוון רעננה.
המתנה ארוכה מאד להחלפה עירונית או טיול ארוך.
&nbsp
בחזור (אם לא תופסים את קווי הוד השרון שמסתיימים בתחנת הרכבת) ממילא האוטובוס יגיע לוויצמן ואפשר להחליף שם.
&nbsp
מבחינתי איזה "49" ו "59" מרעננה לצירי רמתיים וסוקולוב היו יכולים להיות חיבור הגיוני בין אחוזה להוד השרון תוך חיבור הוד השרון לקווים התדירים לכפר סבא. בגלל האוריינטציה של הצירים האלו הגיוני שהתנועה מהם תמשיך מערבה או צפונה.
&nbsp
&nbsp
קווים כאלה לא יחזיקו מעמד והיו מתבטלים מהר מאוד
יש את קווים 551 ו-30 שסיכויי השרידות שלהם גבוהים יותר בגלל ריבוי השימושים ואם משרד התחבורה לא רואה לנכון לתגבר את הקווים הללו, אין סיכוי לקווים כפי שאתה מציע להחזיק מעמד.
אם באמת יש צורך שאין לו מענה היום אז הפתרון לצורך הזה אינו בקווים כפי שאתה מציע אלא בקווים 551 ו-30.

דוגמה לכך זה קו 42 שמחזיק מעמד בתדירות סבירה בגלל ריבוי השימושים שלו.
 

Ccyclist

Well-known member
אזור מגדיאל עובר ציפוף רציני ואי אפשר לצפות את כל צרכיו

קווים כאלה לא יחזיקו מעמד והיו מתבטלים מהר מאוד
יש את קווים 551 ו-30 שסיכויי השרידות שלהם גבוהים יותר בגלל ריבוי השימושים ואם משרד התחבורה לא רואה לנכון לתגבר את הקווים הללו, אין סיכוי לקווים כפי שאתה מציע להחזיק מעמד.
אם באמת יש צורך שאין לו מענה היום אז הפתרון לצורך הזה אינו בקווים כפי שאתה מציע אלא בקווים 551 ו-30.

דוגמה לכך זה קו 42 שמחזיק מעמד בתדירות סבירה בגלל ריבוי השימושים שלו.
אזור מגדיאל עובר ציפוף רציני ואי אפשר לצפות את כל צרכיו
ברחוב סוקולוב בניינים של 10 קומות, ברחובות היוצאים ממנו ישנה בנייה צפופה חדשה כמו בתמונה מגוגל (כביש 531 במבט לכיוון הציר). אלפי יחידות הדיור האלו ייצרו מגוון רחב של צרכים בכל רחבי הגוש העירוני ואי אפשר להכתיב אותם מראש ומלמעלה.
&nbsp
סיום 5 קווים פנימיים של הוד השרון, בהם שני קווים חצי שעתיים, בתחנת הרכבת פוגעת בפוטנציאל החיבור לציר וויצמן - אחוזה. הארכת קווים 1 ו 3 של הוד השרון צפונה לקניון ערים בכפר סבא ושימוש בכיכרות שם לסובב את האוטובוסים חזרה היא פתרון מהיר לבעיית הקישור. יתכן שיצטרכו שינוי מספר כי יש כם קו 3 של כפ"ס באזור. פתרון כזה יצריך גם זוג תחנות קרוב ככל האפשר לוויצמן בצומת וויצמן - סוקולוב.
&nbsp
לרעננה מספר גורמים ייחודיים בנוסף לאזור התעשייה. האם אין נכים ברמה המאפשרת שימוש בתח"צ בהוד השרון שצריכים את בית לוינשטיין ? האם אין מסורתיים שרוצים שילדיהם ילמדו בתל"י ? אין עולים שרצו לגור ברעננה המאד קוסמופוליטית (אנגלוסקסים, צרפתים, דרום אמריקאים) אבל בחרו לגור "ליד"? האם תושבי הוד השרון אינם ראויים לשבת בבתי הקפה באחוזה?
&nbsp
זה גוש עירוני אחד והתלות בהחלפה לאמצעי חצי שעתי (אינני חושב שנוסעים תיקים או עם ילדים ילכו מעלו 400מ לתחנה המשולבת) פוגעת ברלוונטיות של התחבורה הציבורית הפנימית. הנסיעה הזו היתה יכולה להתבצע בנסיעה אחת של כרבע שעה או בשתי נסיעות של 20-25 דקות אם היתה החלפה תדירה. בלי ההליכה הנסיעה יכולה לארוך 50 דקות פלוס כאשר ב 50 דקות מאחוזה אפשר להיות בתחומי העיר תל אביב. לפי גוגל זה 10 דקות ברכב או 56 דקות ברגל.
&nbsp
זה מצב שבו התח"צ מאד בלתי אטרקטיבית בהשוואה לאמצעים אחרים.
&nbsp
כאשר זה מצב

 
ידעתי שמתישהו תזכיר את בית לוינשטיין, אבל אני חוזר בדיוק למה

אזור מגדיאל עובר ציפוף רציני ואי אפשר לצפות את כל צרכיו
ברחוב סוקולוב בניינים של 10 קומות, ברחובות היוצאים ממנו ישנה בנייה צפופה חדשה כמו בתמונה מגוגל (כביש 531 במבט לכיוון הציר). אלפי יחידות הדיור האלו ייצרו מגוון רחב של צרכים בכל רחבי הגוש העירוני ואי אפשר להכתיב אותם מראש ומלמעלה.
&nbsp
סיום 5 קווים פנימיים של הוד השרון, בהם שני קווים חצי שעתיים, בתחנת הרכבת פוגעת בפוטנציאל החיבור לציר וויצמן - אחוזה. הארכת קווים 1 ו 3 של הוד השרון צפונה לקניון ערים בכפר סבא ושימוש בכיכרות שם לסובב את האוטובוסים חזרה היא פתרון מהיר לבעיית הקישור. יתכן שיצטרכו שינוי מספר כי יש כם קו 3 של כפ"ס באזור. פתרון כזה יצריך גם זוג תחנות קרוב ככל האפשר לוויצמן בצומת וויצמן - סוקולוב.
&nbsp
לרעננה מספר גורמים ייחודיים בנוסף לאזור התעשייה. האם אין נכים ברמה המאפשרת שימוש בתח"צ בהוד השרון שצריכים את בית לוינשטיין ? האם אין מסורתיים שרוצים שילדיהם ילמדו בתל"י ? אין עולים שרצו לגור ברעננה המאד קוסמופוליטית (אנגלוסקסים, צרפתים, דרום אמריקאים) אבל בחרו לגור "ליד"? האם תושבי הוד השרון אינם ראויים לשבת בבתי הקפה באחוזה?
&nbsp
זה גוש עירוני אחד והתלות בהחלפה לאמצעי חצי שעתי (אינני חושב שנוסעים תיקים או עם ילדים ילכו מעלו 400מ לתחנה המשולבת) פוגעת ברלוונטיות של התחבורה הציבורית הפנימית. הנסיעה הזו היתה יכולה להתבצע בנסיעה אחת של כרבע שעה או בשתי נסיעות של 20-25 דקות אם היתה החלפה תדירה. בלי ההליכה הנסיעה יכולה לארוך 50 דקות פלוס כאשר ב 50 דקות מאחוזה אפשר להיות בתחומי העיר תל אביב. לפי גוגל זה 10 דקות ברכב או 56 דקות ברגל.
&nbsp
זה מצב שבו התח"צ מאד בלתי אטרקטיבית בהשוואה לאמצעים אחרים.
&nbsp
כאשר זה מצב
ידעתי שמתישהו תזכיר את בית לוינשטיין, אבל אני חוזר בדיוק למה
שכתבתי לפני כן - אם יש צורך בתגבור הקישורים בין הוד השרון לאחוזה, הפתרון זה תגבור קווים 551 ו 30. קווים קצרים בסגנון שאתה מציע כבר נוסו ברעננה והם היו כשלון.
כל הדוגמאות שאתה נותן בשרשור הזה לא מתקרבות למסה קריטית שמצדיקה כינון קווי תח"צ.
קווי תח"צ כמענה לצרכים כאלה יכולים לשרוד רק אם הם מרובי שימושים.
רעננה והוד השרון הן שתי ערים קטנות יחסית וצריך לומר (זו עובדה) גם מוטות כלי רכב פרטיים.

שאלת על בתי קפה באחוזה, אבל שים לב מה אומרים הסוחרים באחוזה.
מצטער, אבל אתה לא בונה את הטיעונים הנכונים שישכנעו שיש צורך בקישור שהיה חסר לך נקודתית ולכן נדבקת אליו.
אתה יודע בכמה מקרים הרבה יותר משמעותיים אפשר לטעון טיעונים כאלה?
רחוב אחוזה ברעננה הוא רחוב ראשי של רעננה ושל רעננה בלבד וגם זה בירידה.
לא, זה לא רחוב עסקים שמשרת בצורה משמעותית תושבים של ערים אחרות.
זה רחוב שהעסקים בו דועכים ללא קשר לענייני תחבורה. הם דועכים כי הרחוב לא מהווה מוקד עניין לתושבי האזור וגם העניין של תושבי רעננה בו הולך ופוחת.
דווקא בגלל זה, תחבורה ציבורית שכן יכולה לעזור אולי לעסקים ברחוב זו תחבורה רבת קיבולת שנוסעת לכל אורך הרחוב, לא קווים קצרים שמיועדים לצרכים נקודתיים וסיכויי שרידותם אפסיים.
אם סוחרי אחוזה היו חושבים בצורה מעמיקה הם היו דורשים ממשרד התחבורה לא נת"צ, אלא מת"צ דו כיווני וכמה שיותר מהר ובשום פנים ואופן לא להבריח את התח"צ לרחוב ויצמן או לכביש 531.
מערך תחבורה ציבורית כזה עשוי בתהליך ארוך טווח להחזיר את תושבי רעננה עצמם לראות באחוזה רחוב עסקים ובשלב מאוחר יותר אולי גם בתושבי ערים אחרות.
קווים ייעודיים מאולצים בגלל צרכי עסק ייחודי או בית קפה של אדם כזה או אחר, לא יעשו את זה.

אתה מתעקש להתייחס למיקרו ולא למאקרו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה