פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:

מצב
הנושא נעול.
בכביש 50 בירושלים לא נוסעים אוטובוסים מפרקיים?

אכן כן. הכוונה שלי היא שזה מתפתח גם בקו 4
שאין חשש במירכאות או בלי מירכאות, שכאשר נפתח כביש מהיר, בתחומי הערים, שלא ייסע אוטובוס מפרקי בתדירות גבוהה. זה במקרה ויחליטו על פיתוח קווי רבי קיבולת גם באזורים אחרים מחיפה, כמו למשל גוש דן או השרון או השפלה.
בהסתייגות אולי בהמשך יפתחו את קווי המטרונית בכביש עוקף קריות, כמו למשל הקו לעכו. נסעתי בכביש, אבל אני פחות מכיר את הדברים מקרוב, האם יש כאן יתרונות מובהקים או אולי יש חסרונות ומכאן ההסתייגות.
בכביש 50 בירושלים לא נוסעים אוטובוסים מפרקיים?
בכביש עוקף קריות אין טעם באוטובוסים מפרקיים. קווים שיסעו בכביש הזה עדיף שישתמשו באוטובוסים בינעירוניים. קו המטרונית לעכו לא יסע דרך כביש עוקף קריות אלא דרך ציר ההסתדרות, שזה ציר עירוני מאוד עמוס שגם יש מסביבו יעדים שונים.
יש תכנון עתידי לקו רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לעכו שיסע בתוואי של כביש עוקף קריות. אבל זה יהיה רלוונטי רק אחרי שתתפתח בנייה עניפה בקרית ביאליק לצידי הכביש. כיום אין שום טעם בקו רב קיבולת בכביש עוקף קריות.
צריך לזכור שבין עכו לחיפה יש אמצעי רב קיבולת עוד יותר מובהק - רכבת כבדה.
 

אורי404

New member


בכביש 50 בירושלים לא נוסעים אוטובוסים מפרקיים?
בכביש עוקף קריות אין טעם באוטובוסים מפרקיים. קווים שיסעו בכביש הזה עדיף שישתמשו באוטובוסים בינעירוניים. קו המטרונית לעכו לא יסע דרך כביש עוקף קריות אלא דרך ציר ההסתדרות, שזה ציר עירוני מאוד עמוס שגם יש מסביבו יעדים שונים.
יש תכנון עתידי לקו רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לעכו שיסע בתוואי של כביש עוקף קריות. אבל זה יהיה רלוונטי רק אחרי שתתפתח בנייה עניפה בקרית ביאליק לצידי הכביש. כיום אין שום טעם בקו רב קיבולת בכביש עוקף קריות.
צריך לזכור שבין עכו לחיפה יש אמצעי רב קיבולת עוד יותר מובהק - רכבת כבדה.
 
פורסמו קבצים נוספים בקשר למכרז - קבצי Excel

פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:
https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/tender_23_2108
https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/tender_23_2108/he/הליך_תחרותי_מטרונית_חיפה.pdf

הקווים החדשים:
קו 4: מרכזית הקריות - מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל
קו 5: נשר - הדר
קו 6: טירת הכרמל - יגור
קו 7: נאות פרס - מרכזית המפרץ
קו 8: עכו - הדר
קו 9: הטכניון - בת גלים דרך נוה שאנן
פורסמו קבצים נוספים בקשר למכרז - קבצי Excel
[URL]https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/tender_23_2108[/URL]
זו הפעם הראשונה שמשרד התחבורה מפרסם את קבצי האקסל של מכרז.
 
בקבצי האקסל קו 4 ממוספר 444 וקו 5 ממוספר 555

פורסמו קבצים נוספים בקשר למכרז - קבצי Excel
[URL]https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/tender_23_2108[/URL]
זו הפעם הראשונה שמשרד התחבורה מפרסם את קבצי האקסל של מכרז.
בקבצי האקסל קו 4 ממוספר 444 וקו 5 ממוספר 555
קו 1 ימשיך להיות היחיד שפועל בשבת ובשעות הלילה המאוחרות.
לקווים 1 ו-444 יהיה לו"ז משולב לסירוגין בין חמש בבוקר לחצות בימי חול.
לקו 555 תהיה תדירות של בין 7 ל-15 דקות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה