יש באתר קווים הודעה על קו 445 נתב"ג - רידינג

מצב
הנושא נעול.
אבל בהקשר הזה צריך לשאול עוד שאלה

יכול להיות שעקב הטיסות הזולות זה מעורר עניין נרחב.
אמנם היה לי מזל עם חברות זולות כמו תומפסון ו-ולינג שהן טסו מטרמינל 3, אבל המותגים הגדולים בתחום טסים מטרמינל 1 לשלל יעדים.
&nbsp
יתכן שהעניין נובע גם מחסרונות השאטל הפנימי.
&nbsp
&nbsp
אבל בהקשר הזה צריך לשאול עוד שאלה
מה אחוז התיירים הזרים שנוסעים דרך טרמינל 1?
קו 445 זה קו שמיועד בעיקר לתיירים זרים ופחות לישראלים.
השאלה האם מעבר הקו דרך טרמינל 1 באמת נחוץ.
בהקשר זה אפשר גם לטעון, אם כך, לשם מה קו 445 עובר בצומת אל על, ועל כך התשובה שלי היא שצומת אל על מהווה צומת החלפה מרכזי עבור נוסעים שיעדם לא בחופי תל אביב ולא בתל אביב כלל.
ייתכן שקו 445 גם לא צריך לעבור בצומת אל על אבל אני לא בטוח שהטענה שטרמינל 1 יותר חשוב עבור הקו הזה מצומת אל על נכונה.

אבל תוך כדי כתיבת התגובה הזו נזכרתי במשהו אחר שכנראה הוא התשובה האמיתית לשאלה מדוע קו 445 נוסע דרך הכניסה והיציאה המזרחית של נתב"ג:
[URL]https://fastlane.co.il/airport[/URL]
ואם זו אכן הסיבה, הדיון הזה מקבל זווית אחרת.
אז עדיין אפשר לטעון שבכיוון לנתב"ג אין צורך בסיבוב הזה אבל יש גם עניין של סימטריה בין הכיוונים.
 

Ccyclist

Well-known member
אנחנו בעידן שבו החברות הזולות מחזיקות שדות וטרמינלים שלמים.

אבל בהקשר הזה צריך לשאול עוד שאלה
מה אחוז התיירים הזרים שנוסעים דרך טרמינל 1?
קו 445 זה קו שמיועד בעיקר לתיירים זרים ופחות לישראלים.
השאלה האם מעבר הקו דרך טרמינל 1 באמת נחוץ.
בהקשר זה אפשר גם לטעון, אם כך, לשם מה קו 445 עובר בצומת אל על, ועל כך התשובה שלי היא שצומת אל על מהווה צומת החלפה מרכזי עבור נוסעים שיעדם לא בחופי תל אביב ולא בתל אביב כלל.
ייתכן שקו 445 גם לא צריך לעבור בצומת אל על אבל אני לא בטוח שהטענה שטרמינל 1 יותר חשוב עבור הקו הזה מצומת אל על נכונה.

אבל תוך כדי כתיבת התגובה הזו נזכרתי במשהו אחר שכנראה הוא התשובה האמיתית לשאלה מדוע קו 445 נוסע דרך הכניסה והיציאה המזרחית של נתב"ג:
[URL]https://fastlane.co.il/airport[/URL]
ואם זו אכן הסיבה, הדיון הזה מקבל זווית אחרת.
אז עדיין אפשר לטעון שבכיוון לנתב"ג אין צורך בסיבוב הזה אבל יש גם עניין של סימטריה בין הכיוונים.
אנחנו בעידן שבו החברות הזולות מחזיקות שדות וטרמינלים שלמים.
לונדון לוטון מזוהה מאד עם איזיג'ט, לונדון סטאנסטד עם ראיינאייר. מילאנו מלפנסה טרמינל 2 היה ברובו של איזיג'ט. אני מדבר על רמות של שליש עד חצי מהטיסות, הדסקים הגדולים ביותר ושליטה בלוח הטיסות.
&nbsp
במצב כזה מי שרוצה לטוס לארץ משדות כאלו יגיע בחברות הזולות המהוות גם חלק עיקרי מטיסות הפנים באירופה. אותו תייר שטס למאלגה לבטן גב או לפראג למסיבת רווקים בזכות החברות הזולות מגיע גם לארץ באמצעותן. טסתי פעם עם תומפסון מלוטון לארץ וזה בפירוש היה אוטובוס השמיים של גולדרס גרין, בקושי היו ישראלים.
&nbsp
ישראל נמצאת בהסכם השמיים הפתוחים האירופאי וזה אומר הרבה טיסות זולות. חבל שישראל לא הצטרפה לשוק הסלולרי הסיטונאי האירופאי ולביטול דמי הנדידה אך לדעתי זה אפשרי באותה המידה כי למדינה יש שורת הסכמים עם האיחוד ותמיד אפשר לתאם ולחתום על עוד הסכם לטובת הישראלי בחו"ל והתייר בארץ.
&nbsp
לגבי צומת אל-על: קודם כל לא חסרים קווים מנתב"ג לאזור, שנית - ליהוגי התפוצות יתכנו קשרים משפחתיים במקומות כמו רעננה שהחיבור אליהם דרך כביש 4 יכול להוות תחרות טובה לקווי תל אביב.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
מאוד הגיוני לנסוע דרך הנתיב המהיר

אבל בהקשר הזה צריך לשאול עוד שאלה
מה אחוז התיירים הזרים שנוסעים דרך טרמינל 1?
קו 445 זה קו שמיועד בעיקר לתיירים זרים ופחות לישראלים.
השאלה האם מעבר הקו דרך טרמינל 1 באמת נחוץ.
בהקשר זה אפשר גם לטעון, אם כך, לשם מה קו 445 עובר בצומת אל על, ועל כך התשובה שלי היא שצומת אל על מהווה צומת החלפה מרכזי עבור נוסעים שיעדם לא בחופי תל אביב ולא בתל אביב כלל.
ייתכן שקו 445 גם לא צריך לעבור בצומת אל על אבל אני לא בטוח שהטענה שטרמינל 1 יותר חשוב עבור הקו הזה מצומת אל על נכונה.

אבל תוך כדי כתיבת התגובה הזו נזכרתי במשהו אחר שכנראה הוא התשובה האמיתית לשאלה מדוע קו 445 נוסע דרך הכניסה והיציאה המזרחית של נתב"ג:
[URL]https://fastlane.co.il/airport[/URL]
ואם זו אכן הסיבה, הדיון הזה מקבל זווית אחרת.
אז עדיין אפשר לטעון שבכיוון לנתב"ג אין צורך בסיבוב הזה אבל יש גם עניין של סימטריה בין הכיוונים.
מאוד הגיוני לנסוע דרך הנתיב המהיר
אבל בקשר לצומת אל על, כדי שתהיה שימושית לתיירים כדאי שיהיה בה גם שילוט ברור באנגלית ואולי גם תחנות יצוגיות יותר - מקווה שכשייבנו באיזור את תחנת תעופה ישכילו לשדרג אותו בהתאם - עם סככות רחבות יותר, שילוט דו לשוני ברור, ובאופן כללי מקום להמתנה נוחה יותר. אם אני בתור תייר הייתי מגיע לחו"ל למקום כמו צומת אל על הייתי נלחץ מאוד בגלל קושי ההתמצאות ותחושת חוסר האונים.
 

Ccyclist

Well-known member
אני, כתייר, בחיים לא הייתי מגיע לאיזה צומת באמצע שום מקום.

מאוד הגיוני לנסוע דרך הנתיב המהיר
אבל בקשר לצומת אל על, כדי שתהיה שימושית לתיירים כדאי שיהיה בה גם שילוט ברור באנגלית ואולי גם תחנות יצוגיות יותר - מקווה שכשייבנו באיזור את תחנת תעופה ישכילו לשדרג אותו בהתאם - עם סככות רחבות יותר, שילוט דו לשוני ברור, ובאופן כללי מקום להמתנה נוחה יותר. אם אני בתור תייר הייתי מגיע לחו"ל למקום כמו צומת אל על הייתי נלחץ מאוד בגלל קושי ההתמצאות ותחושת חוסר האונים.
אני, כתייר, בחיים לא הייתי מגיע לאיזה צומת באמצע שום מקום.
הייתי משתמש בתחנת הרכבת או מסוף האוטובוסים של שדה התעופה.
&nbsp
מה גם שבבריטניה אין תחנות אוטובוס באוטוסטרדות (השוליים אסורים להולכי רגל) או בכבישים מהירים של 110 קמ"ש, כך שהרעיון של צומת כמוקד תחבורתי די זר לי גם אם שמעתי עליו בישראל (בירושלים תמיד היתה תחנה מרכזית).
 
הרעיון של צומת אל על כמוקד תחבורתי נובע מנסיבות שבישראל הרבה

אני, כתייר, בחיים לא הייתי מגיע לאיזה צומת באמצע שום מקום.
הייתי משתמש בתחנת הרכבת או מסוף האוטובוסים של שדה התעופה.
&nbsp
מה גם שבבריטניה אין תחנות אוטובוס באוטוסטרדות (השוליים אסורים להולכי רגל) או בכבישים מהירים של 110 קמ"ש, כך שהרעיון של צומת כמוקד תחבורתי די זר לי גם אם שמעתי עליו בישראל (בירושלים תמיד היתה תחנה מרכזית).
הרעיון של צומת אל על כמוקד תחבורתי נובע מנסיבות שבישראל הרבה
יותר משמעותיות מאשר בבריטניה - נסיבות בטחוניות.
בצומת אל על עוברים הרבה קווים שלא נכנסים לנתב"ג כי כניסה שלהם לנתב"ג תגרום לעיכובים משמעותיים במשך הנסיעה שלהם.
לכן, נתב"ג משמש בעיקר תחנת קצה של קווי אוטובוס ולא תחנת ביניים. תחנת הביניים הנתב"גית זה צומת אל על, שמהווה חלק בלתי נפרד ממערך התח"צ המקשר את נתב"ג.
 

Bus Nerd

Active member
כן אבל התוצאה היא תחנה מאוד מרכזית שבנוייה חפיף

הרעיון של צומת אל על כמוקד תחבורתי נובע מנסיבות שבישראל הרבה
יותר משמעותיות מאשר בבריטניה - נסיבות בטחוניות.
בצומת אל על עוברים הרבה קווים שלא נכנסים לנתב"ג כי כניסה שלהם לנתב"ג תגרום לעיכובים משמעותיים במשך הנסיעה שלהם.
לכן, נתב"ג משמש בעיקר תחנת קצה של קווי אוטובוס ולא תחנת ביניים. תחנת הביניים הנתב"גית זה צומת אל על, שמהווה חלק בלתי נפרד ממערך התח"צ המקשר את נתב"ג.
כן אבל התוצאה היא תחנה מאוד מרכזית שבנוייה חפיף
במקומות מסודרים בחו"ל אין סיכוי שתחנת החלפה כל כך חשובה הייתה נראית כמו צומת אל על. בארץ עושים הכל עקום וחפיף ולא חושבים על חוויית המשתמש או אסתטיקה.
 
אני מסכים לגמרי עם הביקורת שלך לגבי צומת אל על ובהחלט צריך

כן אבל התוצאה היא תחנה מאוד מרכזית שבנוייה חפיף
במקומות מסודרים בחו"ל אין סיכוי שתחנת החלפה כל כך חשובה הייתה נראית כמו צומת אל על. בארץ עושים הכל עקום וחפיף ולא חושבים על חוויית המשתמש או אסתטיקה.
אני מסכים לגמרי עם הביקורת שלך לגבי צומת אל על ובהחלט צריך
להיות שם מסוף מסודר. זה כנראה יגיע רק עם תחנת תעופה של רכבת ישראל.
 

Ccyclist

Well-known member
זה יותר קשור לכך שבבריטניה אין תחנות אוטובוס על כבישים מהירי

אני מסכים לגמרי עם הביקורת שלך לגבי צומת אל על ובהחלט צריך
להיות שם מסוף מסודר. זה כנראה יגיע רק עם תחנת תעופה של רכבת ישראל.
זה יותר קשור לכך שבבריטניה אין תחנות אוטובוס על כבישים מהירי
עברתי הן על הית'רו והן על גאטוויק ואין להן תחנות אוטובוס על כבישים מהירים לאוטובוסים שאינם מגיעים לשדה עצמו.
&nbsp
בגאטוויק, שנמצאת לצד הכבישים M23 (אוטוסטרדה) ו A23 (כביש שמדרום לשדה הוא מהיר כמו אוטוסטרדה אך מצפון לשדה ודרך השדה הוא עירוני יותר) אין תחנות על ה M23 בכלל או על ה A23 מדרום לשדה על אף שהכביש משרת שורת עיירות בין לונדון לברייטון.
&nbsp
בהית'רו יש כביש עירוני במספר A4 שיש עליו תחנות אוטובוס בקרבת שדה התעופה, אך מקור כל הקווים משדה התעופה עצמו.
&nbsp
יש לציין שבריטניה התמודדה עם טרור אירי משנות השבעים ועד לשנות התשעים, ומתמודדת עם טרור איסלאמי בימינו כך ששאלת אמצעי האבטחה היא עניין של הבדלים בין השקפת העולם של הרשויות.
&nbsp
מבחינה רכבתית צירי הרכבת לשדות התעופה האמורים מחברים לשורת יעדים די נרחבת. מגאטוויק ניתן להגיע ברכבות ישירות לא רק ללונדון ולברייטון אלא גם לשורת ערים ועיירות מצפון, ממערב ומדרום לעיר. בחיבור למילטון קינס דרך תחנת צומת ווטפטרד (בבריטית מדובר בצומת מסילתית) אפשר להחליף לקו החוף המערבי שממשיך עד לגלאזגו ובחיבור לרדינג אפשר להתחבר לקו הראשי המערבי שממשיך לווילס ולקורנוול.
&nbsp
מהית'רו ניתן להחליף רכבות בתחנות פרבריות על הקו הראשי המערבי אם כי אינני חושב שרכבות מהירות עוצרות במקומות כמו סאות'הול אז אני חושב שנסיעה מערבה תצריך או נסיעה מהירה מזרחה לתחנת פאדינגטון בלונדון או זחילה ברכבת פרברית עד לתחנת רדינג שבה יש גם רכבות של קרוס-קאנטרי לצפון.
&nbsp
בעידן תחנת תעופה הייתי לוקח רכבת מתחנת תעופה ללולאת השרון אם התדירות וההחלפה היו מצדיקות בחירה בקו עוקף תל אביב. אני לא חושב שהייתי עומד באיזה מסוף אם לא היה לי יעד מאד מקומי וקרוב - שוהם, ראש העין, אור יהודה, חולון שנסיעה לתל אביב היתה מאריכה לי את ההגעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה