נסיעות החינם ברכבת המהירה לנתב״ג יוארכו ב-3 חודשים נוספים

מצב
הנושא נעול.

Bus Nerd

Active member
בזבוז כסף מטורף שיביא לקריסה כלכלית של הרכבת

נסיעות החינם ברכבת המהירה לנתב״ג יוארכו ב-3 חודשים נוספים
http://mynetjerusalem.co.il/חדשות/פ...ירה-לנתב-ג-יוארכו-ב-3-חודשים-נוספים-372510/13
בזבוז כסף מטורף שיביא לקריסה כלכלית של הרכבת
מה קרה? ישראל כץ בקטע של שוחד בחירות למצביעים שלו ולכן נותן להם נסיעות חינם? או שאולי הוא רוצה למכור את רכבת ישראל בזול לטייקונים החברים שלו ולכן מנסה לייבש אותה ולגרום לקריסתה הכלכלית?

נסיעות חינם עולות לנו המון כסף ופוגעות במצב הכלכלי הקשה גם ככה של רכבת ישראל. זו שערוריה.
 

novarex

New member
מסכים לחלוטין שזה בזבוז

בזבוז כסף מטורף שיביא לקריסה כלכלית של הרכבת
מה קרה? ישראל כץ בקטע של שוחד בחירות למצביעים שלו ולכן נותן להם נסיעות חינם? או שאולי הוא רוצה למכור את רכבת ישראל בזול לטייקונים החברים שלו ולכן מנסה לייבש אותה ולגרום לקריסתה הכלכלית?

נסיעות חינם עולות לנו המון כסף ופוגעות במצב הכלכלי הקשה גם ככה של רכבת ישראל. זו שערוריה.
מסכים לחלוטין שזה בזבוז
ניטען בכתבה כי משרד האוצר מממן את נסיעות החינם ולכן, לכאורה, אין קשר עם מצבו הכלכלי של רכבת ישראל.
על כל פנים אני מסכים שמדובר בבזבוז כספים משווע. לדעתי, אין הצדקה לנתב כספי ציבור למימון נסיעות חינם במקום לנצלם לפיתוח תשתיות התחבורה הציבורית המפגרות מאד. יתרה מזו, למיטב התרשמותי עלות השימוש בתחבורה הציבורית בישראל מאד נמוכה גם ככה ביחס ליוקר המחיה הכללי.
ככל שהדבר תלוי בי, אעדיף לשלם יותר ולקבל שירות תדיר עם קישוריות גבוהה בין האמצעים השונים, וכמובן זירוז מרבי בסגירת הפערים הנוראים בתשתיות ביחס למדינות מפותחות אחרות.
נחיתות השירות כאן הביאה למצב בו ישראלים רבים עדיין רואים את תחבורה הציבורית כחלופה זולה וגרועה לרכב הפרטי, אשר מיועדת למי שידו אינה משגת. על כן, ספק אם הענקת נסיעות חינם תגדיל את היקפי השימוש של הישראלי המצוי ואף עלולה לחזק את הרושם השלילי כאילו מדובר בשירות שאינו שווה פרוטה.
לפי הנסיון האישי שלי, הקו החדש ממש מעולה (אם כי סבלתי פה ושם מתקלות). מבחינתי, השיקולים היחידים הם נוחות ומהירות; נסיעות החינם אינן משפיעות כלל על ההחלטה שלי להשתמש ברכבת.
 
גם אם אין קשר למצב הכלכלי של רכבת ישראל, יש קשר למצב הגרעון

מסכים לחלוטין שזה בזבוז
ניטען בכתבה כי משרד האוצר מממן את נסיעות החינם ולכן, לכאורה, אין קשר עם מצבו הכלכלי של רכבת ישראל.
על כל פנים אני מסכים שמדובר בבזבוז כספים משווע. לדעתי, אין הצדקה לנתב כספי ציבור למימון נסיעות חינם במקום לנצלם לפיתוח תשתיות התחבורה הציבורית המפגרות מאד. יתרה מזו, למיטב התרשמותי עלות השימוש בתחבורה הציבורית בישראל מאד נמוכה גם ככה ביחס ליוקר המחיה הכללי.
ככל שהדבר תלוי בי, אעדיף לשלם יותר ולקבל שירות תדיר עם קישוריות גבוהה בין האמצעים השונים, וכמובן זירוז מרבי בסגירת הפערים הנוראים בתשתיות ביחס למדינות מפותחות אחרות.
נחיתות השירות כאן הביאה למצב בו ישראלים רבים עדיין רואים את תחבורה הציבורית כחלופה זולה וגרועה לרכב הפרטי, אשר מיועדת למי שידו אינה משגת. על כן, ספק אם הענקת נסיעות חינם תגדיל את היקפי השימוש של הישראלי המצוי ואף עלולה לחזק את הרושם השלילי כאילו מדובר בשירות שאינו שווה פרוטה.
לפי הנסיון האישי שלי, הקו החדש ממש מעולה (אם כי סבלתי פה ושם מתקלות). מבחינתי, השיקולים היחידים הם נוחות ומהירות; נסיעות החינם אינן משפיעות כלל על ההחלטה שלי להשתמש ברכבת.
גם אם אין קשר למצב הכלכלי של רכבת ישראל, יש קשר למצב הגרעון
בתקציב המדינה.
שרי האוצר והתחבורה הנוכחיים משאירים את התשלום לשר האוצר הבא. אבל אולי שר התחבורה הנוכחי יהיה שר האוצר הבא ואז הוא ישלם את החשבון של עצמו.
שר האוצר הנוכחי רוצה להיות גם שר האוצר הבא, אבל ספק גדול אם כך יהיה, לאור הסקרים. ואם הוא כן יהיה, אז הוא יצטרך לשלם את החשבון.
 

novarex

New member
אכן מגדיל את הגרעון התקציבי של המדינה

גם אם אין קשר למצב הכלכלי של רכבת ישראל, יש קשר למצב הגרעון
בתקציב המדינה.
שרי האוצר והתחבורה הנוכחיים משאירים את התשלום לשר האוצר הבא. אבל אולי שר התחבורה הנוכחי יהיה שר האוצר הבא ואז הוא ישלם את החשבון של עצמו.
שר האוצר הנוכחי רוצה להיות גם שר האוצר הבא, אבל ספק גדול אם כך יהיה, לאור הסקרים. ואם הוא כן יהיה, אז הוא יצטרך לשלם את החשבון.
אכן מגדיל את הגרעון התקציבי של המדינה
ונשלם על כך בהעלאת מסים ו/או גריעת שירותים לציבור
 
קצת
אבל קשור גם לשרשור הזה וגם לשרשור על קו 445

אכן מגדיל את הגרעון התקציבי של המדינה
ונשלם על כך בהעלאת מסים ו/או גריעת שירותים לציבור
קצת
אבל קשור גם לשרשור הזה וגם לשרשור על קו 445
[URL]https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3758745,00.html[/URL]
"
משרד האוצר בוחן את האפשרות להטיל לראשונה מס על תיירים שייכנסו לישראל. התוכנית, שתכניס למדינה מיליוני שקלים בשנה, היא חלק ממהלך גדול שנרקם כעת באוצר על מנת להתגבר על הגירעון התקציבי
"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה