מסכים לחלוטין שזה בזבוז
ניטען בכתבה כי משרד האוצר מממן את נסיעות החינם ולכן, לכאורה, אין קשר עם מצבו הכלכלי של רכבת ישראל.
על כל פנים אני מסכים שמדובר בבזבוז כספים משווע. לדעתי, אין הצדקה לנתב כספי ציבור למימון נסיעות חינם במקום לנצלם לפיתוח תשתיות התחבורה הציבורית המפגרות מאד. יתרה מזו, למיטב התרשמותי עלות השימוש בתחבורה הציבורית בישראל מאד נמוכה גם ככה ביחס ליוקר המחיה הכללי.
ככל שהדבר תלוי בי, אעדיף לשלם יותר ולקבל שירות תדיר עם קישוריות גבוהה בין האמצעים השונים, וכמובן זירוז מרבי בסגירת הפערים הנוראים בתשתיות ביחס למדינות מפותחות אחרות.
נחיתות השירות כאן הביאה למצב בו ישראלים רבים עדיין רואים את תחבורה הציבורית כחלופה זולה וגרועה לרכב הפרטי, אשר מיועדת למי שידו אינה משגת. על כן, ספק אם הענקת נסיעות חינם תגדיל את היקפי השימוש של הישראלי המצוי ואף עלולה לחזק את הרושם השלילי כאילו מדובר בשירות שאינו שווה פרוטה.
לפי הנסיון האישי שלי, הקו החדש ממש מעולה (אם כי סבלתי פה ושם מתקלות). מבחינתי, השיקולים היחידים הם נוחות ומהירות; נסיעות החינם אינן משפיעות כלל על ההחלטה שלי להשתמש ברכבת.