למה לא גם וגם? אפשר להקים מרכז תחבורה (טרמינל) במקום התחנה

מצב
הנושא נעול.

ModiinCity

New member
למה לא גם וגם? אפשר להקים מרכז תחבורה (טרמינל) במקום התחנה

למה לא גם וגם? אפשר להקים מרכז תחבורה (טרמינל) במקום התחנה
המרכזית ת"א.

למה לא שני טרמינלים, בעצם? האחד - בצ.חולון, והשני - בקומות התחתונות של המרכז המסחרי החדש שייבנה במקום התחשנה המרכזית החדשה. או שלושה - כולל זה שבארלוזורוב.

ובשביל שלא יהיה זיהום אוויר - תותר רק כניסה של אוטובוסים נקיים.
https://www.nadlancenter.co.il/video/300-אלף-מר-שאפילו-אלוהים-שכח-מתחת-לתחנה-המרכזית-החדשה-בתא
 

ModiinCity

New member
במרכזית המפרץ בחיפה כבר למדו את הלקח, ובנו תחנה אחת שמפגישה

למה לא גם וגם? אפשר להקים מרכז תחבורה (טרמינל) במקום התחנה
המרכזית ת"א.

למה לא שני טרמינלים, בעצם? האחד - בצ.חולון, והשני - בקומות התחתונות של המרכז המסחרי החדש שייבנה במקום התחשנה המרכזית החדשה. או שלושה - כולל זה שבארלוזורוב.

ובשביל שלא יהיה זיהום אוויר - תותר רק כניסה של אוטובוסים נקיים.
https://www.nadlancenter.co.il/video/300-אלף-מר-שאפילו-אלוהים-שכח-מתחת-לתחנה-המרכזית-החדשה-בתא
במרכזית המפרץ בחיפה כבר למדו את הלקח, ובנו תחנה אחת שמפגישה
אם אמרנו שרכבת מתפתחת כאמצעי תחבורה מרכזי בין המטרופולינים, איך זה משנה את התפקיד של התחנה המרכזית?
&nbsp
"בעניין הזה מלת המפתח היא קישוריות. אם אתה יכול לעבור מאמצעי תחבורה אחד לשני בקלות יש סיכוי גבוה יותר שתיסע בתחבורה ציבורית. דוגמה מצוינת לכך היא הכרמלית בחיפה. אבא חושי רצה רכבת תחתית. חפרו קו ממרכז הכרמל לעיר התחתית, אבל הביאו אותו עד כיכר פריז. תחנת רכבת השמונה מרוחקת כמה מאות מטרים משם. אף אחד לא רוצה להגיע לחיפה ברכבת ולעלות לכרמל בכרמלית. ההליכה בין התחנות הרגה את הקישור ביניהן. אם הכרמלית הייתה מגיעה עד לרכבת ממש, לאותו הבניין היא הייתה הופכת לכלי תחבורה הרבה יותר יעיל ואטרקטיבי.
&nbsp
"את אותה הטעות עשו בתחנה המרכזית, שנמצאת שמונה דקות הליכה מתחנת רכבת ההגנה. הן כביכול קרובות, אבל הן לא מקושרות בצורה נוחה לנוסע. במרכזית המפרץ בחיפה כבר למדו את הלקח, ובנו תחנה אחת שמפגישה בין כל אמצעי התחבורה תחת קורת גג אחת. הסינרגיה הזו היא קריטית".
https://www.davar1.co.il/144218/
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ההאשמות האלה קצת מנותקות מהגאוגרפיה ומההיסטוריה

במרכזית המפרץ בחיפה כבר למדו את הלקח, ובנו תחנה אחת שמפגישה
אם אמרנו שרכבת מתפתחת כאמצעי תחבורה מרכזי בין המטרופולינים, איך זה משנה את התפקיד של התחנה המרכזית?
&nbsp
"בעניין הזה מלת המפתח היא קישוריות. אם אתה יכול לעבור מאמצעי תחבורה אחד לשני בקלות יש סיכוי גבוה יותר שתיסע בתחבורה ציבורית. דוגמה מצוינת לכך היא הכרמלית בחיפה. אבא חושי רצה רכבת תחתית. חפרו קו ממרכז הכרמל לעיר התחתית, אבל הביאו אותו עד כיכר פריז. תחנת רכבת השמונה מרוחקת כמה מאות מטרים משם. אף אחד לא רוצה להגיע לחיפה ברכבת ולעלות לכרמל בכרמלית. ההליכה בין התחנות הרגה את הקישור ביניהן. אם הכרמלית הייתה מגיעה עד לרכבת ממש, לאותו הבניין היא הייתה הופכת לכלי תחבורה הרבה יותר יעיל ואטרקטיבי.
&nbsp
"את אותה הטעות עשו בתחנה המרכזית, שנמצאת שמונה דקות הליכה מתחנת רכבת ההגנה. הן כביכול קרובות, אבל הן לא מקושרות בצורה נוחה לנוסע. במרכזית המפרץ בחיפה כבר למדו את הלקח, ובנו תחנה אחת שמפגישה בין כל אמצעי התחבורה תחת קורת גג אחת. הסינרגיה הזו היא קריטית".
https://www.davar1.co.il/144218/
ההאשמות האלה קצת מנותקות מהגאוגרפיה ומההיסטוריה
הכרמלית לא יכולה להמשיך מכיכר פריז למרכז השמונה כי היא לא רכבת אלא רכבל, היא נעה בקו ישר אחיד ובשיפוע. לכן הרעיון שתגיע לתחנת הרכבת בחיפה בעייתי עד לא אפשרי, ואני גם לא יודעת אם אין שם בעיה של חפירה כ"כ קרוב לנמל, למשל.
&nbsp
גם הכרזה כוללנית ונחרצת כמו "אף אחד לא רוצה להגיע לחיפה ברכבת ולעלות לכרמל בכרמלית" אינה נכונה, אני מכירה אישית אנשים שרוצים ואף עושים זאת (אני אחת מהן, נעים מאוד). כיום, אגב, אפשר לנסוע תחנה אחת במטרונית אם לא רוצים ללכת.
&nbsp
בעניין רכבת ההגנה, שוב, גאוגרפיה וטופוגרפיה – התחנה יושבת מעל לפסים והפסים עוברים באמצע נתיבי איילון ולכן זה מה שיש. הבעיות של התחנה המרכזית החדשה בת"א רבות מספור, אבל מרחקה מתחנת רכבת ההגנה הוא הקטנה ביותר, אם בכלל.
 

matrix200200

Active member
יש הרבה סיבות למה לא.

למה לא גם וגם? אפשר להקים מרכז תחבורה (טרמינל) במקום התחנה
המרכזית ת"א.

למה לא שני טרמינלים, בעצם? האחד - בצ.חולון, והשני - בקומות התחתונות של המרכז המסחרי החדש שייבנה במקום התחשנה המרכזית החדשה. או שלושה - כולל זה שבארלוזורוב.

ובשביל שלא יהיה זיהום אוויר - תותר רק כניסה של אוטובוסים נקיים.
https://www.nadlancenter.co.il/video/300-אלף-מר-שאפילו-אלוהים-שכח-מתחת-לתחנה-המרכזית-החדשה-בתא
יש הרבה סיבות למה לא.
1. תחנה מרכזית, זאת אחת מהסיבות לכך שהאיזור הפך להיות בלתי ראוי למגורי אדם.
2. כבישים רחבים וגשרים שחותכים את השכונות הדרומיות.
3. רעש.
4. זרם בלתי פוסק של אנשים (שאיך נאמר זאת בעדינות, רוב אזרחי מדינת ישראל לא היו לחיות בקרבתם).
5. חלומות על אוטובוסים "נקיים" זה בעיקר דימיון פרוע, ניחוש שלי, כותב המאמר היה לקוח קבוע של טלגראס

בוא נאמר ככה, יש סיכוי יותר גבוה שהתחנה תפונה וזה יקרה הרבה לפני שיהיה כזה דבר "אוטובוסים נקיים" שבאמת יחליפו את הצי הקיים.

לגבי ארלזורוב, מה השאלה?
זה אכן הולך להיות גם טרמינל אוטובוסים (בעצם זה כבר) והוא יתרחב עוד יותר ביחס להיום.
בארלוזורוב אגב, זה מפריע הרבה פחות מהתחנה המרכזית, כי יש חיבור די ישיר לכבישים מהירים בסביבה שנבנו גם ככה ולא כחלק מפרוייקט התחנה (מה שקרה בדרום תל אביב והיה אחד הגורמים להריסת מרקם החיים בשכונות אלה).
אין בתי מגורים בסביבה הקרובה.
יש תשתית של אמצעי תחבורה ציבורית אחרים (רכבת סמוכה, הקו האדם והסגול בעתיד).

ודבר אחרון
מאיפה הבאת את הטענה שייבנה בכלל מרכז מסחרי במקום תחנה מרכזית?
נכון להיום יש הרבה תוכניות, שכוללות גם מגורים, גם מסחר וגם משרדים.
מה שבפועל יקרה אם וכאשר התחנה תפונה, נכון להיום לא באמת ידוע.
 

ModiinCity

New member
תשובה: אופי הבנייה כפוף לתוכנית תא\5000 (מתחם 802א)

יש הרבה סיבות למה לא.
1. תחנה מרכזית, זאת אחת מהסיבות לכך שהאיזור הפך להיות בלתי ראוי למגורי אדם.
2. כבישים רחבים וגשרים שחותכים את השכונות הדרומיות.
3. רעש.
4. זרם בלתי פוסק של אנשים (שאיך נאמר זאת בעדינות, רוב אזרחי מדינת ישראל לא היו לחיות בקרבתם).
5. חלומות על אוטובוסים "נקיים" זה בעיקר דימיון פרוע, ניחוש שלי, כותב המאמר היה לקוח קבוע של טלגראס

בוא נאמר ככה, יש סיכוי יותר גבוה שהתחנה תפונה וזה יקרה הרבה לפני שיהיה כזה דבר "אוטובוסים נקיים" שבאמת יחליפו את הצי הקיים.

לגבי ארלזורוב, מה השאלה?
זה אכן הולך להיות גם טרמינל אוטובוסים (בעצם זה כבר) והוא יתרחב עוד יותר ביחס להיום.
בארלוזורוב אגב, זה מפריע הרבה פחות מהתחנה המרכזית, כי יש חיבור די ישיר לכבישים מהירים בסביבה שנבנו גם ככה ולא כחלק מפרוייקט התחנה (מה שקרה בדרום תל אביב והיה אחד הגורמים להריסת מרקם החיים בשכונות אלה).
אין בתי מגורים בסביבה הקרובה.
יש תשתית של אמצעי תחבורה ציבורית אחרים (רכבת סמוכה, הקו האדם והסגול בעתיד).

ודבר אחרון
מאיפה הבאת את הטענה שייבנה בכלל מרכז מסחרי במקום תחנה מרכזית?
נכון להיום יש הרבה תוכניות, שכוללות גם מגורים, גם מסחר וגם משרדים.
מה שבפועל יקרה אם וכאשר התחנה תפונה, נכון להיום לא באמת ידוע.
תשובה: אופי הבנייה כפוף לתוכנית תא\5000 (מתחם 802א)
זה לא רק מרכז מסחרי, אלא עירוב שימושים. כלומר, מרכז תחבורתי משתלב בצורה מושלמת בהוראות התוכנית.
https://www.tel-aviv.gov.il/Forms/הוראות התכנית.pdf

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה