פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:

מצב
הנושא נעול.
פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:

פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:
https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/tender_23_2108
https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/tender_23_2108/he/הליך_תחרותי_מטרונית_חיפה.pdf

הקווים החדשים:
קו 4: מרכזית הקריות - מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל
קו 5: נשר - הדר
קו 6: טירת הכרמל - יגור
קו 7: נאות פרס - מרכזית המפרץ
קו 8: עכו - הדר
קו 9: הטכניון - בת גלים דרך נוה שאנן
 
קבוצות אגד ודן (כולל דן בצפון) לא יוכלו להתמודד במכרז

פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:
https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/tender_23_2108
https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/tender_23_2108/he/הליך_תחרותי_מטרונית_חיפה.pdf

הקווים החדשים:
קו 4: מרכזית הקריות - מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל
קו 5: נשר - הדר
קו 6: טירת הכרמל - יגור
קו 7: נאות פרס - מרכזית המפרץ
קו 8: עכו - הדר
קו 9: הטכניון - בת גלים דרך נוה שאנן
קבוצות אגד ודן (כולל דן בצפון) לא יוכלו להתמודד במכרז
כלומר יהיה מפעיל חדש גם לקווי המטרונית הקיימים.
 

אורי404

New member
מתואר מפעיל לפני 2000, שהוא לא מ"אגד" או "דן". לגבי הקווים

קבוצות אגד ודן (כולל דן בצפון) לא יוכלו להתמודד במכרז
כלומר יהיה מפעיל חדש גם לקווי המטרונית הקיימים.
מתואר מפעיל לפני 2000, שהוא לא מ"אגד" או "דן". לגבי הקווים
עמוד השדרה, תודה על העדכון ועל ההסברים

לפי סעיף 3.3 "כל גוף שהינו מפעיל קיים של קווי שירות באוטובוסים, אשר הפעיל קווי שירות לפני ה- 1.1.2000 ,למעט אגד ודן, יהיה רשאי להשתתף בהליך תחרותי זה...".

מפעיל לפני 2000, שהוא לא "אגד" או "דן" יכול להיות אחד משתי החברות בנצרת - קבוצת "עפיפי" או GB טורס.

שאלה נוספת, ממי שמתמצאים בחיפה: אחד הקווים, שתוכנן ברכס הכרמל בוטל, הלוא כן או השתנו מאז הדברים? מה זה אומר בפועל? ביטול של מקטע מסויים או של קו שלם?
 
קו מלא שתוכנן ברכס הכרמל בין מרכז הכרמל לאוניברסיטה בוטל

מתואר מפעיל לפני 2000, שהוא לא מ"אגד" או "דן". לגבי הקווים
עמוד השדרה, תודה על העדכון ועל ההסברים

לפי סעיף 3.3 "כל גוף שהינו מפעיל קיים של קווי שירות באוטובוסים, אשר הפעיל קווי שירות לפני ה- 1.1.2000 ,למעט אגד ודן, יהיה רשאי להשתתף בהליך תחרותי זה...".

מפעיל לפני 2000, שהוא לא "אגד" או "דן" יכול להיות אחד משתי החברות בנצרת - קבוצת "עפיפי" או GB טורס.

שאלה נוספת, ממי שמתמצאים בחיפה: אחד הקווים, שתוכנן ברכס הכרמל בוטל, הלוא כן או השתנו מאז הדברים? מה זה אומר בפועל? ביטול של מקטע מסויים או של קו שלם?
קו מלא שתוכנן ברכס הכרמל בין מרכז הכרמל לאוניברסיטה בוטל
 
לפי עינת קליש רותם הוא לא בוטל

קו מלא שתוכנן ברכס הכרמל בין מרכז הכרמל לאוניברסיטה בוטל
לפי עינת קליש רותם הוא לא בוטל
היא טענה שהיא רק ביקשה לבחון את התוכניות (המאד ראשוניות שלו) ופתאום היו כותרות שהוא בוטל.
ורק לדייק, המכרז כולל 5 קווים בלבד, השלושה הקיימים ועוד שניים חדשים
4. ציר ההסתדרות-מנהרות הכרמל-מת"ם. (שלא דורש כמעט תשתית חדשה, רק התאמה של 4 תחנות קיימות ל"פורמט מטרונית")
5. יגור-נשר-הדר. שהעבודות על התשתית שלו באזור נשר כבר החלו.

שאר ארבעת הקווים העתידיים מובאים לידיעה בלבד, התכנון המפורט שלהם עוד לא הסתיים והם עוד לא תוקצבו לביצוע. ככל שזה יקרה במהלך תקופת המכרז סביר שהזוכה יפעיל גם אותם. כומובן שאם קו צרי הרכס יתקדם עוד אז גם הוא ייכנס.
 

אורי404

New member
תודה אמיר על ההסבר

לפי עינת קליש רותם הוא לא בוטל
היא טענה שהיא רק ביקשה לבחון את התוכניות (המאד ראשוניות שלו) ופתאום היו כותרות שהוא בוטל.
ורק לדייק, המכרז כולל 5 קווים בלבד, השלושה הקיימים ועוד שניים חדשים
4. ציר ההסתדרות-מנהרות הכרמל-מת"ם. (שלא דורש כמעט תשתית חדשה, רק התאמה של 4 תחנות קיימות ל"פורמט מטרונית")
5. יגור-נשר-הדר. שהעבודות על התשתית שלו באזור נשר כבר החלו.

שאר ארבעת הקווים העתידיים מובאים לידיעה בלבד, התכנון המפורט שלהם עוד לא הסתיים והם עוד לא תוקצבו לביצוע. ככל שזה יקרה במהלך תקופת המכרז סביר שהזוכה יפעיל גם אותם. כומובן שאם קו צרי הרכס יתקדם עוד אז גם הוא ייכנס.
תודה אמיר על ההסבר
אבל לא רק בכותרות העיתון, נעשה ביטול הקו. אלא גם לפי הכתוב במכרז, אפשר להניח שבוצע שינוי. זה בגלל הכתוב שם, ששוקלים להאריך את קו 8 לנהריה.
 
התקציב שיועד לציר הרכס הועבר להארכת קו המטרונית לנהריה

לפי עינת קליש רותם הוא לא בוטל
היא טענה שהיא רק ביקשה לבחון את התוכניות (המאד ראשוניות שלו) ופתאום היו כותרות שהוא בוטל.
ורק לדייק, המכרז כולל 5 קווים בלבד, השלושה הקיימים ועוד שניים חדשים
4. ציר ההסתדרות-מנהרות הכרמל-מת"ם. (שלא דורש כמעט תשתית חדשה, רק התאמה של 4 תחנות קיימות ל"פורמט מטרונית")
5. יגור-נשר-הדר. שהעבודות על התשתית שלו באזור נשר כבר החלו.

שאר ארבעת הקווים העתידיים מובאים לידיעה בלבד, התכנון המפורט שלהם עוד לא הסתיים והם עוד לא תוקצבו לביצוע. ככל שזה יקרה במהלך תקופת המכרז סביר שהזוכה יפעיל גם אותם. כומובן שאם קו צרי הרכס יתקדם עוד אז גם הוא ייכנס.
התקציב שיועד לציר הרכס הועבר להארכת קו המטרונית לנהריה
כך שפרויקט המטרונית שתוכנן לציר הרכס כן בוטל.
 
לא מדויק

התקציב שיועד לציר הרכס הועבר להארכת קו המטרונית לנהריה
כך שפרויקט המטרונית שתוכנן לציר הרכס כן בוטל.
לא מדויק
פרויקט ציר הרכס היה מראש בעייתי יותר משאר קווי המטרונית המתוכננים.
ולכן היה פחות מתקדם מהם וההנחה היתה בכל מקרה שהוא לא יקרה במהלך תקופת הזיכיון.
אחת הסיבות היא שהתשתית הנדרשת לבניית מטרונית ציר הרכס יקרה ובעייתית הרבה יותר, הן בשל התוואי היחסית צר שבו הוא עובר (בלי שום חלופה אחרת לאמצעים אחרים בגלל המבנה הגיאוגרפי הצר של ציר הרכס), והן בשל אמירה תכנונית על הצורך לעשות הפרדה מפלסית, כפי הנראה תת קרקעית באזור חורב, שהיתה הופכת אותו למגה פרויקט ענק.
מעבר לעניין הכספי, קשה לחשוב על פתרון תכנוני מוצלח, שלא פוגע בעיר, בעת עשיית מעבר תת קרקעי שכזה, וגם בשאר הציר כאמור לא קל למצוא פתרונות שיעברו את הציבור (ביטול פניות שמאלה לדוגמה שנדרש בחלק מהצמתים בעת בניית ציר מתע"ן קשה בכל מקום, אבל במבנה של השכונות הנשענות על ציר הרכס הוא עלול להיות קשה מנשוא). אם תוסיף לזה את העובדה שמדובר בציר שלא מתחבר לאף ציר אחר של המערכת והוא יותר stand alone, ותקבל מורכבות גבוהה שהביאה לכך שהוא לא התקדם מספיק עד עתה.
כתוצאה מכך גם לא נצבע במיוחד כסף להקמה (כי אפילו עוד אין אומדן עלויות), מקסימום להמשך תכנון. ואני די בטוח שגם זה לא בוטל.

מנגד, ראש עיריית נהריה החדש העלה בקשה להארכת המטרונית לנהריה, בקשה שאני אפילו לא בטוח כמה היא הגיונית לאור מרחקה של נהריה ממרכז המטרפולין ולאור העובדה שיש רכבת (עם מקום לשבת) מנהריה.
יכול להיות שבתום בדיקה יחליטו שבכלל לא צריך או שזה בעדיפות אחרונה.
מנגד, אם ירצו לעשות מטרונית בנהריה, זה יהיה הרבה יותר קל מאשר בציר הרכס בזכות מבנה השתי וערב של מערב העיר. ולכן ככל שיחליטו שכן, וככל שהעירייה תתמוך ותקדם ביחד עם יפה נוף, אפשר יהיה להגיע לתוכנית מוסכמת יחסית בקלות. ואולי אפילו לבנות כבר במהלך תקופת הזכיון ולכן זה הוזכר.
 
הנה מה שכתוב באתר עיריית נהריה:

לא מדויק
פרויקט ציר הרכס היה מראש בעייתי יותר משאר קווי המטרונית המתוכננים.
ולכן היה פחות מתקדם מהם וההנחה היתה בכל מקרה שהוא לא יקרה במהלך תקופת הזיכיון.
אחת הסיבות היא שהתשתית הנדרשת לבניית מטרונית ציר הרכס יקרה ובעייתית הרבה יותר, הן בשל התוואי היחסית צר שבו הוא עובר (בלי שום חלופה אחרת לאמצעים אחרים בגלל המבנה הגיאוגרפי הצר של ציר הרכס), והן בשל אמירה תכנונית על הצורך לעשות הפרדה מפלסית, כפי הנראה תת קרקעית באזור חורב, שהיתה הופכת אותו למגה פרויקט ענק.
מעבר לעניין הכספי, קשה לחשוב על פתרון תכנוני מוצלח, שלא פוגע בעיר, בעת עשיית מעבר תת קרקעי שכזה, וגם בשאר הציר כאמור לא קל למצוא פתרונות שיעברו את הציבור (ביטול פניות שמאלה לדוגמה שנדרש בחלק מהצמתים בעת בניית ציר מתע"ן קשה בכל מקום, אבל במבנה של השכונות הנשענות על ציר הרכס הוא עלול להיות קשה מנשוא). אם תוסיף לזה את העובדה שמדובר בציר שלא מתחבר לאף ציר אחר של המערכת והוא יותר stand alone, ותקבל מורכבות גבוהה שהביאה לכך שהוא לא התקדם מספיק עד עתה.
כתוצאה מכך גם לא נצבע במיוחד כסף להקמה (כי אפילו עוד אין אומדן עלויות), מקסימום להמשך תכנון. ואני די בטוח שגם זה לא בוטל.

מנגד, ראש עיריית נהריה החדש העלה בקשה להארכת המטרונית לנהריה, בקשה שאני אפילו לא בטוח כמה היא הגיונית לאור מרחקה של נהריה ממרכז המטרפולין ולאור העובדה שיש רכבת (עם מקום לשבת) מנהריה.
יכול להיות שבתום בדיקה יחליטו שבכלל לא צריך או שזה בעדיפות אחרונה.
מנגד, אם ירצו לעשות מטרונית בנהריה, זה יהיה הרבה יותר קל מאשר בציר הרכס בזכות מבנה השתי וערב של מערב העיר. ולכן ככל שיחליטו שכן, וככל שהעירייה תתמוך ותקדם ביחד עם יפה נוף, אפשר יהיה להגיע לתוכנית מוסכמת יחסית בקלות. ואולי אפילו לבנות כבר במהלך תקופת הזכיון ולכן זה הוזכר.
הנה מה שכתוב באתר עיריית נהריה:
https://www.nahariya.muni.il/Lists/List5/CustomDispForm.aspx?ID=264

"
יש מטרונית לנהריה
תאריך פרסום: 03/01/2019
ראש העיר של חיפה עינת קליש רותם ביטלה את פרויקט מטרונית רכס הכרמל. בעקבות הביטול, התקציב שייעד משרד התחבורה לפרויקט יועבר לטובת הארכת מסלול המטרונית מעכו לנהריה.
לכתבה המלאה:
https://www.colbonews.co.il/haifa-news/48018/
"

אתה מנסה להראות שאין קשר אבל זו עובדה שהארכת המטרונית לנהריה נכנסה לאג'נדה לאחר הויתור של ראשת עיריית חיפה על המטרונית בציר הרכס.
במכרז עצמו כתוב:
"
קו 8 - מטרונית עכו.
מסלול: צומת שומרת, כביש 8510 , דרך עכו, דרך כביש 4 , קריית מוצקין וקריית
ביאליק, מרכזית המפרץ , הדר. בימים אלה מתקיימים דיונים ראשונים על הארכת
הקו לנהריה.
"
"בימים אלה מתקיימים דיונים ראשוניים" - הימים האלה החלו בעקבות הויתור של ראשת עיריית חיפה.

אני לא אוהב להסתמך על כתבות עיתונאיות, אבל כל אחד יכול לקרוא ולהחליט בעצמו מה לדעתו האמת:
[URL]https://www.colbonews.co.il/opinion/48507/[/URL]
 

קצף גל

New member
האם בשמרת יוקם מסוף? עם אפשרות לחנייה?

הנה מה שכתוב באתר עיריית נהריה:
https://www.nahariya.muni.il/Lists/List5/CustomDispForm.aspx?ID=264

"
יש מטרונית לנהריה
תאריך פרסום: 03/01/2019
ראש העיר של חיפה עינת קליש רותם ביטלה את פרויקט מטרונית רכס הכרמל. בעקבות הביטול, התקציב שייעד משרד התחבורה לפרויקט יועבר לטובת הארכת מסלול המטרונית מעכו לנהריה.
לכתבה המלאה:
https://www.colbonews.co.il/haifa-news/48018/
"

אתה מנסה להראות שאין קשר אבל זו עובדה שהארכת המטרונית לנהריה נכנסה לאג'נדה לאחר הויתור של ראשת עיריית חיפה על המטרונית בציר הרכס.
במכרז עצמו כתוב:
"
קו 8 - מטרונית עכו.
מסלול: צומת שומרת, כביש 8510 , דרך עכו, דרך כביש 4 , קריית מוצקין וקריית
ביאליק, מרכזית המפרץ , הדר. בימים אלה מתקיימים דיונים ראשונים על הארכת
הקו לנהריה.
"
"בימים אלה מתקיימים דיונים ראשוניים" - הימים האלה החלו בעקבות הויתור של ראשת עיריית חיפה.

אני לא אוהב להסתמך על כתבות עיתונאיות, אבל כל אחד יכול לקרוא ולהחליט בעצמו מה לדעתו האמת:
[URL]https://www.colbonews.co.il/opinion/48507/[/URL]
האם בשמרת יוקם מסוף? עם אפשרות לחנייה?
 

dror2110

New member
לא כתוב שם איזה קווים יפעלו בשבת

פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:
https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/tender_23_2108
https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/tender_23_2108/he/הליך_תחרותי_מטרונית_חיפה.pdf

הקווים החדשים:
קו 4: מרכזית הקריות - מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל
קו 5: נשר - הדר
קו 6: טירת הכרמל - יגור
קו 7: נאות פרס - מרכזית המפרץ
קו 8: עכו - הדר
קו 9: הטכניון - בת גלים דרך נוה שאנן
לא כתוב שם איזה קווים יפעלו בשבת
קווים 4, 6, 7, 9, יכולים לנסוע בשבת כי הם לא עוברים בהדר.
 
לא נראה לי שקו כלשהו מהקווים הללו יפעל בשבת, רק קו 1.

לא כתוב שם איזה קווים יפעלו בשבת
קווים 4, 6, 7, 9, יכולים לנסוע בשבת כי הם לא עוברים בהדר.
לא נראה לי שקו כלשהו מהקווים הללו יפעל בשבת, רק קו 1.
קווים 5 ו6 בעצם מחליפים את 111 של אגד - קו שפועל בשבת החל מ16:00.
שכח מזה שהם יפעלו לפני צאת שבת ככה שצפה להרעה בשירות במידה ו111 מבוטל לחלוטין.
&nbsp
קו 8 כמובן לא יפעל כי עובר בהדר. למזלם של תושבי עכו 271 יוצא מנהריה אז אי אפשר לבטל אותו.
&nbsp
קו 9 ימצאו לך תירוץ לא להפעיל אותו כי הוא יוצא מהטכניון אז אין צורך או משהו כזה.
&nbsp
את קו 7 לא יפעילו כי יגידו לך שגם ככה אין שירות בשכונה הזאת במוצ"ש אז גם בשבת עצמה אתה רוצה? אין ביקוש.
&nbsp
היחידי שאני רואה שאיכשהו יכול לפעול בשבת זה קו 4, אבל אולי מאחה"צ וגם זה בימים שיש משחקים בסמי עופר, כי בזה הוא יכול לסייע ממש.
 
קו 8 יוארך כנראה לנהריה, התקציב שראשת עיריית חיפה ויתרה עליו

לא נראה לי שקו כלשהו מהקווים הללו יפעל בשבת, רק קו 1.
קווים 5 ו6 בעצם מחליפים את 111 של אגד - קו שפועל בשבת החל מ16:00.
שכח מזה שהם יפעלו לפני צאת שבת ככה שצפה להרעה בשירות במידה ו111 מבוטל לחלוטין.
&nbsp
קו 8 כמובן לא יפעל כי עובר בהדר. למזלם של תושבי עכו 271 יוצא מנהריה אז אי אפשר לבטל אותו.
&nbsp
קו 9 ימצאו לך תירוץ לא להפעיל אותו כי הוא יוצא מהטכניון אז אין צורך או משהו כזה.
&nbsp
את קו 7 לא יפעילו כי יגידו לך שגם ככה אין שירות בשכונה הזאת במוצ"ש אז גם בשבת עצמה אתה רוצה? אין ביקוש.
&nbsp
היחידי שאני רואה שאיכשהו יכול לפעול בשבת זה קו 4, אבל אולי מאחה"צ וגם זה בימים שיש משחקים בסמי עופר, כי בזה הוא יכול לסייע ממש.
קו 8 יוארך כנראה לנהריה, התקציב שראשת עיריית חיפה ויתרה עליו
עבר להארכת המטרונית לנהריה. גם מצויין במכרז שהארכה כזו נבחנת.

קו 7 קרוב לאצטדיון סמי עופר יותר מקו 4.
 
זה נכון בקשר לקו 7, אבל אפשר לעשות עם קו 4 את מה שעושים עם

קו 8 יוארך כנראה לנהריה, התקציב שראשת עיריית חיפה ויתרה עליו
עבר להארכת המטרונית לנהריה. גם מצויין במכרז שהארכה כזו נבחנת.

קו 7 קרוב לאצטדיון סמי עופר יותר מקו 4.
זה נכון בקשר לקו 7, אבל אפשר לעשות עם קו 4 את מה שעושים עם
קו 1 במשחקים - מוסיפים פשוט תחנה בסמי עופר לפני הנסיעה לחוף הכרמל.
עם קו 4 זה יכול להיות תענוג, הלוואי שישתמשו בו למשחקים, לא רק בשבת אלא גם כאלה שבימי חול, במיוחד בנסיעה חזור!
&nbsp
ובקשר לקו 8 עד לנהריה.. אם זה יבוא במקום 271 יש שתי אופציות - או שזה יגרום להרעה משמעותית בסופי שבוע (בגלל הדר, למרבה האבסורד) או שיכולים למנף את זה לקו 24/7 מאוד חזק בסגנון קו 1 פשוט מקוצר למרכזית המפרץ / הקריות או מוארך לחוף הכרמל.
הבעיה היא שלדעתי האופציה שתיבחר תהיה הראשונה... היא קלה יותר...
 

אורי404

New member
שני דברים מעניינים (לדעתי)

פורסם היום מכרז לתשעה קווי מטרונית, כולל השלושה של דן בצפון:
https://www.gov.il/he/departments/publications/Call_for_bids/tender_23_2108
https://www.gov.il/BlobFolder/rfp/tender_23_2108/he/הליך_תחרותי_מטרונית_חיפה.pdf

הקווים החדשים:
קו 4: מרכזית הקריות - מרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל
קו 5: נשר - הדר
קו 6: טירת הכרמל - יגור
קו 7: נאות פרס - מרכזית המפרץ
קו 8: עכו - הדר
קו 9: הטכניון - בת גלים דרך נוה שאנן
שני דברים מעניינים (לדעתי)
מסלולי הקווים
מבחינת הקווים, נראה שיש כוונות רציניות, בהחלט לפתח את זה, לקווים נוספים ולשיפור הקווים הקיימים וזה טוב.

גם טוב, שנעשה שימוש במנהרות הכרמל. כך שכבישים מהירים, הם לא רק עבור כלי רכב פרטיים. לא זו בלבד שפועל שם קו שירות, אלא שזהו אוטובוס מפרקי.

שימוש באוטובוסים חשמליים
סעיף 38.5 הוא על שימוש באוטובוסים מפרקיים חשמליים, עם פתח למפעיל הזוכה, שלא להשתמש בכאלה:
"על 50 רכבים מהצי המוצע )כולל רזרבה תפעולית( להיות אוטובוסים מפרקיים חשמליים. לידיעת המציעים, בכוונת משרד התחבורה להגדיל בהמשך את היקף האוטובוסים החשמליים באשכול. ככל שיוחלט לעשות זאת הדבר ייעשה בהתאם למנגנון ההתחשבנות המפורט בסעיף 1.2.52 בחלק ה' של מסמך זה. ככל שהמציע לא ירכוש אוטובוסים חשמליים מכל סיבה שהיא, תבוצע התחשבנות כאמור בסעיף 4.52 בחלק ה' של מסמך זה. "
 
במנהרות הכרמל נוסעים כבר מספר שנים לא מעט קווים

שני דברים מעניינים (לדעתי)
מסלולי הקווים
מבחינת הקווים, נראה שיש כוונות רציניות, בהחלט לפתח את זה, לקווים נוספים ולשיפור הקווים הקיימים וזה טוב.

גם טוב, שנעשה שימוש במנהרות הכרמל. כך שכבישים מהירים, הם לא רק עבור כלי רכב פרטיים. לא זו בלבד שפועל שם קו שירות, אלא שזהו אוטובוס מפרקי.

שימוש באוטובוסים חשמליים
סעיף 38.5 הוא על שימוש באוטובוסים מפרקיים חשמליים, עם פתח למפעיל הזוכה, שלא להשתמש בכאלה:
"על 50 רכבים מהצי המוצע )כולל רזרבה תפעולית( להיות אוטובוסים מפרקיים חשמליים. לידיעת המציעים, בכוונת משרד התחבורה להגדיל בהמשך את היקף האוטובוסים החשמליים באשכול. ככל שיוחלט לעשות זאת הדבר ייעשה בהתאם למנגנון ההתחשבנות המפורט בסעיף 1.2.52 בחלק ה' של מסמך זה. ככל שהמציע לא ירכוש אוטובוסים חשמליים מכל סיבה שהיא, תבוצע התחשבנות כאמור בסעיף 4.52 בחלק ה' של מסמך זה. "
במנהרות הכרמל נוסעים כבר מספר שנים לא מעט קווים
קו 101 (שקו 4 של המטרונית יחליף אותו) נוסע מקצה לקצה.
קו 1 של אגד נוסע בקטע המערבי.
קווים 16, 136, 144, 145 נוסעים בקטע המזרחי.
קו 970 וקווי חרדים בינעירוניים אחרים גם נוסעים דרך המנהרות.
 

אורי404

New member
אכן כן. הכוונה שלי היא שזה מתפתח גם בקו 4

במנהרות הכרמל נוסעים כבר מספר שנים לא מעט קווים
קו 101 (שקו 4 של המטרונית יחליף אותו) נוסע מקצה לקצה.
קו 1 של אגד נוסע בקטע המערבי.
קווים 16, 136, 144, 145 נוסעים בקטע המזרחי.
קו 970 וקווי חרדים בינעירוניים אחרים גם נוסעים דרך המנהרות.
אכן כן. הכוונה שלי היא שזה מתפתח גם בקו 4
שאין חשש במירכאות או בלי מירכאות, שכאשר נפתח כביש מהיר, בתחומי הערים, שלא ייסע אוטובוס מפרקי בתדירות גבוהה. זה במקרה ויחליטו על פיתוח קווי רבי קיבולת גם באזורים אחרים מחיפה, כמו למשל גוש דן או השרון או השפלה.
בהסתייגות אולי בהמשך יפתחו את קווי המטרונית בכביש עוקף קריות, כמו למשל הקו לעכו. נסעתי בכביש, אבל אני פחות מכיר את הדברים מקרוב, האם יש כאן יתרונות מובהקים או אולי יש חסרונות ומכאן ההסתייגות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה