טמקא: לו"ז חדש לרכבת כולל רכבות ערב לי-ם ומודיעין

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
טמקא: לו"ז חדש לרכבת כולל רכבות ערב לי-ם ומודיעין

טמקא: לו"ז חדש לרכבת כולל רכבות ערב לי-ם ומודיעין
https://m.ynet.co.il/Articles/5479952

הקו לירושלים יפעל עד 21:30 וגם במוצ"ש, קו מודיעין אמור לחזור לפעילות ערב רגילה אבל יש איזה קאץ' עם משהו שנקרא "ניסוי במנהרות גילון" שמשפיע על סוגי הציוד בקו לכרמיאל ואיזה ויכוח בין ההנהלה לוועד בנוגע לניסוי הזה.

ושימו לב למפה: יתכן שהמעצבים של ר"י ביקרו בפורום וקיבלו השראה מהמפות החצי גאוגרפיות כאן שייצגו את קו החוף ואת הים התיכון. המעבר לייצוג "קק"לי" מאפשר לסדר את הקווים שמדרום לתל אביב בצורה יותר אסטטית ממה שהיה מאז פתיחת קו הנגב המערבי.
 
לפי מה שהבנתי הניסוי הוא להכנסת רכבות חד קומתיות לכרמיאל

טמקא: לו"ז חדש לרכבת כולל רכבות ערב לי-ם ומודיעין
https://m.ynet.co.il/Articles/5479952

הקו לירושלים יפעל עד 21:30 וגם במוצ"ש, קו מודיעין אמור לחזור לפעילות ערב רגילה אבל יש איזה קאץ' עם משהו שנקרא "ניסוי במנהרות גילון" שמשפיע על סוגי הציוד בקו לכרמיאל ואיזה ויכוח בין ההנהלה לוועד בנוגע לניסוי הזה.

ושימו לב למפה: יתכן שהמעצבים של ר"י ביקרו בפורום וקיבלו השראה מהמפות החצי גאוגרפיות כאן שייצגו את קו החוף ואת הים התיכון. המעבר לייצוג "קק"לי" מאפשר לסדר את הקווים שמדרום לתל אביב בצורה יותר אסטטית ממה שהיה מאז פתיחת קו הנגב המערבי.
לפי מה שהבנתי הניסוי הוא להכנסת רכבות חד קומתיות לכרמיאל
לפי מה שהבנתי רוצים לבדוק יתכנות של הכנסת רכבות חד קומתיות (יתכן שאף מקוצרות כמו ברכבת העמק) לקו הפרברי של חיפה-כרמיאל ובכך להסיט את הרכבות הדו קומתיות (7 קרונות כל אחת) לקו של נהריה.
&nbsp
לדעתי צריך לבדוק את זה גם מבחינת בטיחות במנהרה (פתחי יציאת חירום וכו') וגם מבחינת זיהום.
&nbsp
מה שכן, האם זה אומר שבכך בשקט בשקט מתכוונים להנציח את הקו לכרמיאל כקו דיזל?
אם יש מישהו שמבין יותר - אשמח אם ישתף זאת!
 
לא מתכוונים להנציח את הקו לכרמיאל כקו דיזל אבל יעברו עוד

לפי מה שהבנתי הניסוי הוא להכנסת רכבות חד קומתיות לכרמיאל
לפי מה שהבנתי רוצים לבדוק יתכנות של הכנסת רכבות חד קומתיות (יתכן שאף מקוצרות כמו ברכבת העמק) לקו הפרברי של חיפה-כרמיאל ובכך להסיט את הרכבות הדו קומתיות (7 קרונות כל אחת) לקו של נהריה.
&nbsp
לדעתי צריך לבדוק את זה גם מבחינת בטיחות במנהרה (פתחי יציאת חירום וכו') וגם מבחינת זיהום.
&nbsp
מה שכן, האם זה אומר שבכך בשקט בשקט מתכוונים להנציח את הקו לכרמיאל כקו דיזל?
אם יש מישהו שמבין יותר - אשמח אם ישתף זאת!
לא מתכוונים להנציח את הקו לכרמיאל כקו דיזל אבל יעברו עוד
שנים לא מעטות עד שפרויקט החישמול יגיע לצפון. בינתיים גם הגעתו להרצליה לא נראית באופק. והגעתו לתחנת ההגנה כולל הפעלת קו ירושלים עד אליה תיקח עוד מספר חודשים, לפי הלו"ז שפורסם היום.
 
הביצוע של המפה החדשה הוא מזעזע

טמקא: לו"ז חדש לרכבת כולל רכבות ערב לי-ם ומודיעין
https://m.ynet.co.il/Articles/5479952

הקו לירושלים יפעל עד 21:30 וגם במוצ"ש, קו מודיעין אמור לחזור לפעילות ערב רגילה אבל יש איזה קאץ' עם משהו שנקרא "ניסוי במנהרות גילון" שמשפיע על סוגי הציוד בקו לכרמיאל ואיזה ויכוח בין ההנהלה לוועד בנוגע לניסוי הזה.

ושימו לב למפה: יתכן שהמעצבים של ר"י ביקרו בפורום וקיבלו השראה מהמפות החצי גאוגרפיות כאן שייצגו את קו החוף ואת הים התיכון. המעבר לייצוג "קק"לי" מאפשר לסדר את הקווים שמדרום לתל אביב בצורה יותר אסטטית ממה שהיה מאז פתיחת קו הנגב המערבי.
הביצוע של המפה החדשה הוא מזעזע
אני לא יודע מי הגרפיקאי, אבל גרפיקה אין כאן.
רדיוסים לא מתואמים בין קשתות מקבילות, זוויות לא אחידות, וחוסר קוהרנטיות כללית.
&nbsp
גם את המפה הקודמת לא אהבתי, אבל החדשה היא זוועה.
 

Ccyclist

Well-known member
האזור של לוד אכן מזוויע אבל לפחות אין את "הבקבוק העקום" בדרו

הביצוע של המפה החדשה הוא מזעזע
אני לא יודע מי הגרפיקאי, אבל גרפיקה אין כאן.
רדיוסים לא מתואמים בין קשתות מקבילות, זוויות לא אחידות, וחוסר קוהרנטיות כללית.
&nbsp
גם את המפה הקודמת לא אהבתי, אבל החדשה היא זוועה.
האזור של לוד אכן מזוויע אבל לפחות אין את "הבקבוק העקום" בדרו
 

Bus Nerd

Active member
המפה החדשה לא מופיעה באתר הרכבת

הביצוע של המפה החדשה הוא מזעזע
אני לא יודע מי הגרפיקאי, אבל גרפיקה אין כאן.
רדיוסים לא מתואמים בין קשתות מקבילות, זוויות לא אחידות, וחוסר קוהרנטיות כללית.
&nbsp
גם את המפה הקודמת לא אהבתי, אבל החדשה היא זוועה.
המפה החדשה לא מופיעה באתר הרכבת
מי הכין אותה? גרפיקאי של טמקא?
 
יש הודעה באתר הרכבת (בלי המפה)

טמקא: לו"ז חדש לרכבת כולל רכבות ערב לי-ם ומודיעין
https://m.ynet.co.il/Articles/5479952

הקו לירושלים יפעל עד 21:30 וגם במוצ"ש, קו מודיעין אמור לחזור לפעילות ערב רגילה אבל יש איזה קאץ' עם משהו שנקרא "ניסוי במנהרות גילון" שמשפיע על סוגי הציוד בקו לכרמיאל ואיזה ויכוח בין ההנהלה לוועד בנוגע לניסוי הזה.

ושימו לב למפה: יתכן שהמעצבים של ר"י ביקרו בפורום וקיבלו השראה מהמפות החצי גאוגרפיות כאן שייצגו את קו החוף ואת הים התיכון. המעבר לייצוג "קק"לי" מאפשר לסדר את הקווים שמדרום לתל אביב בצורה יותר אסטטית ממה שהיה מאז פתיחת קו הנגב המערבי.
יש הודעה באתר הרכבת (בלי המפה)
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/new-schedule.aspx[/URL]
שימו לב מה אין בלו"ז החדש - אין בו הארכת הקו מירושלים - יצחק נבון לתל אביב ההגנה. כלומר באפריל ועד פסח בודאות לא יהיו רכבות מהירות בין ירושלים לתל אביב. כנראה גם לא ביום העצמאות ובשבועות והנה מתכנסים לחגי תשרי בספטמבר-אוקטובר.
 

Ccyclist

Well-known member
כקו ענף מדובר בהחלפה חלקה ונוחה תוך 5 דקות.

יש הודעה באתר הרכבת (בלי המפה)
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/new-schedule.aspx[/URL]
שימו לב מה אין בלו"ז החדש - אין בו הארכת הקו מירושלים - יצחק נבון לתל אביב ההגנה. כלומר באפריל ועד פסח בודאות לא יהיו רכבות מהירות בין ירושלים לתל אביב. כנראה גם לא ביום העצמאות ובשבועות והנה מתכנסים לחגי תשרי בספטמבר-אוקטובר.
כקו ענף מדובר בהחלפה חלקה ונוחה תוך 5 דקות.
נסעתי בקו 3 פעמים במשך השבוע שהייתי בארץ והכל היה מתואם וחלק. יש מקומות בעולם שקו הענף פועל כך באופן קבוע מהקו הראשי לקו ענף כפרי כלשהו (לא שזה פתרון קבע לבירת המדינה שמתקרבת למיליון תושבים).
&nbsp
כמו כן בחיבורים רדיאלים לאורך החוף הדרומי בבריטניה הרכבות מסתיימות בתחנות קצה עם חיבורים לשני הכיוונים כמו אשפורד אינטרנשיונל, ברייטון, פורטסמות' וסאות'האמפטון הן בגלל קווי תפר בין מפעילות שונות והן בגלל היעדר מסילות רוחביות או הצדקה לשירותים רוחביים בהשוואה למסילות צפונה ללונדון.
&nbsp
קו ירושלים יגיע להרצליה במקביל לפתיחת לולאת השרון המלאה תוך שנה - שנתיים. מצב הביניים הזה הוא זמני ונסבל. אם הקו היה עומד כפיל לבן במשך התקופה הזו היתה זעקה ציבורית גדולה יותר.
 

GLSRA

Active member
מה חדש כאן ? נדמהלי שלכולם היה ברור שאם בכלל ייפתח

יש הודעה באתר הרכבת (בלי המפה)
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/new-schedule.aspx[/URL]
שימו לב מה אין בלו"ז החדש - אין בו הארכת הקו מירושלים - יצחק נבון לתל אביב ההגנה. כלומר באפריל ועד פסח בודאות לא יהיו רכבות מהירות בין ירושלים לתל אביב. כנראה גם לא ביום העצמאות ובשבועות והנה מתכנסים לחגי תשרי בספטמבר-אוקטובר.
מה חדש כאן ? נדמהלי שלכולם היה ברור שאם בכלל ייפתח
הקו החשמלי עד תחנת ההגנה זה יקרה רק בחגי תשרי. ואגב, גם זה כבר לא בטוח.
לא מדברים על תל אביב מרכז ובטח שלא מדברים על הרצליה.
 

Ccyclist

Well-known member
להגנה בתשרי? החיווט מגיע כבר לתל אביב דרום.

מה חדש כאן ? נדמהלי שלכולם היה ברור שאם בכלל ייפתח
הקו החשמלי עד תחנת ההגנה זה יקרה רק בחגי תשרי. ואגב, גם זה כבר לא בטוח.
לא מדברים על תל אביב מרכז ובטח שלא מדברים על הרצליה.
להגנה בתשרי? החיווט מגיע כבר לתל אביב דרום.
בתפעולית נתב"ג לא היה חישמול שבועות ספורים לפני פתיחת הקו.

 
עובדה שבלו"ז החדש, הקו לא מגיע עד ההגנה

להגנה בתשרי? החיווט מגיע כבר לתל אביב דרום.
בתפעולית נתב"ג לא היה חישמול שבועות ספורים לפני פתיחת הקו.
עובדה שבלו"ז החדש, הקו לא מגיע עד ההגנה
גם בכתבה שמופיעה בתחילת השרשור רשום שההארכה לתל אביב תהיה רק במחצית השניה של השנה.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי מנסים לדחות עד שת"א מרכז או הרצליה יהיו מוכנות.

עובדה שבלו"ז החדש, הקו לא מגיע עד ההגנה
גם בכתבה שמופיעה בתחילת השרשור רשום שההארכה לתל אביב תהיה רק במחצית השניה של השנה.
לדעתי מנסים לדחות עד שת"א מרכז או הרצליה יהיו מוכנות.
אני חושב שפסלו את האפשרות הבעייתית שנוסעי הקו מירושלים כולם יחליפו בהגנה.
 
השאירו מקום בלו''ז החדש לרכבת מההגנה לירושלים

עובדה שבלו"ז החדש, הקו לא מגיע עד ההגנה
גם בכתבה שמופיעה בתחילת השרשור רשום שההארכה לתל אביב תהיה רק במחצית השניה של השנה.
השאירו מקום בלו''ז החדש לרכבת מההגנה לירושלים
כיום יש רק 8 רכבות בשעה שנכנסות/יוצאות מההגנה מ/לכיוון גנות.

השאירו חור בלו''ז לכניסת רכבת לההגנה בכל xx:05 וxx:35,
וכן ליציאת רכבת לכיוון נתב''ג בכל xx:20 וxx:50,
כולל רציף 2 שפנוי לחלוטין ומוכן לדיור רכבות.

הלו'ז הזה מסתדר בדיוק עם לו''ז הרכבות הנוכחי מירושלים-נבון - נסיעה של 33/34 דקות לכיוון
(28 דקות המפורסמות, פלוס עצירה בנתב''ג - זה יהיה התירוץ...)
 
דוגמה בלו''ז החדש לההגנה -ירושלים

השאירו מקום בלו''ז החדש לרכבת מההגנה לירושלים
כיום יש רק 8 רכבות בשעה שנכנסות/יוצאות מההגנה מ/לכיוון גנות.

השאירו חור בלו''ז לכניסת רכבת לההגנה בכל xx:05 וxx:35,
וכן ליציאת רכבת לכיוון נתב''ג בכל xx:20 וxx:50,
כולל רציף 2 שפנוי לחלוטין ומוכן לדיור רכבות.

הלו'ז הזה מסתדר בדיוק עם לו''ז הרכבות הנוכחי מירושלים-נבון - נסיעה של 33/34 דקות לכיוון
(28 דקות המפורסמות, פלוס עצירה בנתב''ג - זה יהיה התירוץ...)
דוגמה בלו''ז החדש לההגנה -ירושלים



 

Ccyclist

Well-known member
דיור בהגנה 2 פירושו החלפה באותו אי לכל קווי ההגנה 1 צפונה.

השאירו מקום בלו''ז החדש לרכבת מההגנה לירושלים
כיום יש רק 8 רכבות בשעה שנכנסות/יוצאות מההגנה מ/לכיוון גנות.

השאירו חור בלו''ז לכניסת רכבת לההגנה בכל xx:05 וxx:35,
וכן ליציאת רכבת לכיוון נתב''ג בכל xx:20 וxx:50,
כולל רציף 2 שפנוי לחלוטין ומוכן לדיור רכבות.

הלו'ז הזה מסתדר בדיוק עם לו''ז הרכבות הנוכחי מירושלים-נבון - נסיעה של 33/34 דקות לכיוון
(28 דקות המפורסמות, פלוס עצירה בנתב''ג - זה יהיה התירוץ...)
דיור בהגנה 2 פירושו החלפה באותו אי לכל קווי ההגנה 1 צפונה.
האם אני מריח חור במצה לכבוד הפסח?
&nbsp
לדעתי יצטרכו לחשוב על שינוי כלשהו בלו"ז הקו החדש או קו מודיעין כי לא יתכן שתהיינה שתי רכבות בין האיילון לנתב"ג בהפרש 5 דקות זו מזו ואז 25 דקות ללא רכבת. עדיף שילכו לכיוון של רכבת כל 15 דקות או (אם מתכוננים למצב של 4 רכבות מירושלים) כל 10 ו 20 תוך השארת שני סלוטים נוספים שיאפשרו רכבת מהאיילון לנתב"ג כל 10 דקות.
 
ההפרש הוא 10-12 דקות, לא 5..

דיור בהגנה 2 פירושו החלפה באותו אי לכל קווי ההגנה 1 צפונה.
האם אני מריח חור במצה לכבוד הפסח?
&nbsp
לדעתי יצטרכו לחשוב על שינוי כלשהו בלו"ז הקו החדש או קו מודיעין כי לא יתכן שתהיינה שתי רכבות בין האיילון לנתב"ג בהפרש 5 דקות זו מזו ואז 25 דקות ללא רכבת. עדיף שילכו לכיוון של רכבת כל 15 דקות או (אם מתכוננים למצב של 4 רכבות מירושלים) כל 10 ו 20 תוך השארת שני סלוטים נוספים שיאפשרו רכבת מהאיילון לנתב"ג כל 10 דקות.
ההפרש הוא 10-12 דקות, לא 5..
קודם כל - לפי מה שהראיתי ההפרש בין הרכבות של מודיעין וי-ם לנתב''ג הוא 11,12 דקות ולא 5.

מעבר באותו רציף אי מירושלים לרכבת צפונה סביר יותר לפריקה של רכבת מלאה,
הנוסעים לירושלים יטפטפו על פני 10-15 דקות וסביר יותר שיעלו לתחנה ויחליפו רציף.

שנית, עד שלא תהיה מערכת איתות חדשה - יש מגבלה של 10 רכבות לשעה בציר גנות-איילון ולא תהיה אפילו רכבת שלישית בשעה מירושלים לתל אביב. בגלל זה הורידו את הרכבת הישירה מהראשונים...

שדרוג מערכת האיתות יאפשר מעבר של 13 רכבות בשעה (בנוסף ל4 של קו הנגב-השרון) וכנראה ייכנסו עוד 2 רכבות מירושלים ותוחזר הרכבת הישירה מהראשונים..

לפי מפות שפורסמו במצגות התכנון הרכבת, חלק מרכבות ירושלים ידלגו על עצירה בנתב''ג וייסעו ישירות לתל אביב. אז לא תהיה כל 10 דקות עצירה בנתב''ג בכל מקרה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראיתי לפני שבוע עדכון באתר הרכבת שתחנות מודיעין ייפתחו בלילה

טמקא: לו"ז חדש לרכבת כולל רכבות ערב לי-ם ומודיעין
https://m.ynet.co.il/Articles/5479952

הקו לירושלים יפעל עד 21:30 וגם במוצ"ש, קו מודיעין אמור לחזור לפעילות ערב רגילה אבל יש איזה קאץ' עם משהו שנקרא "ניסוי במנהרות גילון" שמשפיע על סוגי הציוד בקו לכרמיאל ואיזה ויכוח בין ההנהלה לוועד בנוגע לניסוי הזה.

ושימו לב למפה: יתכן שהמעצבים של ר"י ביקרו בפורום וקיבלו השראה מהמפות החצי גאוגרפיות כאן שייצגו את קו החוף ואת הים התיכון. המעבר לייצוג "קק"לי" מאפשר לסדר את הקווים שמדרום לתל אביב בצורה יותר אסטטית ממה שהיה מאז פתיחת קו הנגב המערבי.
ראיתי לפני שבוע עדכון באתר הרכבת שתחנות מודיעין ייפתחו בלילה
ביום ראשון 29/3 ואני סופרת את הדקות...
&nbsp
רק 7 חודשים, מי סופר...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איך ייתכן שרכבת הקדימה לכל התחנות ובסוף איחרה?

ראיתי לפני שבוע עדכון באתר הרכבת שתחנות מודיעין ייפתחו בלילה
ביום ראשון 29/3 ואני סופרת את הדקות...
&nbsp
רק 7 חודשים, מי סופר...
איך ייתכן שרכבת הקדימה לכל התחנות ובסוף איחרה?
הרכבת של 22:23 מתחנת ת"א ההגנה לחיפה מרכז נוטה להגיע באיחור קל, אבל בד"כ מצליחה להגיע לחוף הכרמל בזמן, בדרך כלל. לפי הלו"ז היא אמורה להיות בחוף הכרמל ב-23:44; אם היא לא מאחרת היא לרוב נכנסת לרציף כבר ב-23:43. זה קריטי כי קו 200 עובר שם ב-23:46 ונדרשות כשתי דקות להגיע מהרציף לתחנה...
&nbsp
אתמול היא נכנסה להגנה ממש בזמן (אולי אפילו חצי דקה לפני) ונכנסה לכל התחנות כשתי דק' לפני הזמן (חיכתה ויצאה בזמן) וגם יצאה מעתלית בזמן. אף על פי כן היא הצליחה לעצור בחוף הכרמל רק ב-23:46... איך ייתכן? הנהג נרדם על ההגה?
 
אולי הוא נסע לאט במפגשי כביש-מסילה בעתלית או בחותרים

איך ייתכן שרכבת הקדימה לכל התחנות ובסוף איחרה?
הרכבת של 22:23 מתחנת ת"א ההגנה לחיפה מרכז נוטה להגיע באיחור קל, אבל בד"כ מצליחה להגיע לחוף הכרמל בזמן, בדרך כלל. לפי הלו"ז היא אמורה להיות בחוף הכרמל ב-23:44; אם היא לא מאחרת היא לרוב נכנסת לרציף כבר ב-23:43. זה קריטי כי קו 200 עובר שם ב-23:46 ונדרשות כשתי דקות להגיע מהרציף לתחנה...
&nbsp
אתמול היא נכנסה להגנה ממש בזמן (אולי אפילו חצי דקה לפני) ונכנסה לכל התחנות כשתי דק' לפני הזמן (חיכתה ויצאה בזמן) וגם יצאה מעתלית בזמן. אף על פי כן היא הצליחה לעצור בחוף הכרמל רק ב-23:46... איך ייתכן? הנהג נרדם על ההגה?
אולי הוא נסע לאט במפגשי כביש-מסילה בעתלית או בחותרים
לפעמים רכבת מאיטה בגלל התרחשויות שונות בסביבת המסילה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה