שיפור בזמני הנסיעה באגד בירושלים, בגלל הרב קו

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
אם הנוסעים באמת יעצרו לקרא

המסך הוא דרישה של הרגולטור
הקטן זה כבר פרשנות קמצנית ולא ידידותית לנוסע לדרישה.
אם הנוסעים באמת יעצרו לקרא
אפילו במסך גדול, זמן קליטת הנוסעים יגדל משמעותית......
והרי השירשור עוסק בקיצור הזמן הזה......
 
כן, ולכן העלייה עדיין יותר איטית מבדן למשל.

האם עדיין ממתינים להדפסת הפתק?
מענין אם המכונות אצל הנהג עדיין מדפיסות פתק, פעולה הנמשכת שניות אחדות ומבזבזת נייר. אף פעם לא הבנתי מדוע יש צורך בהדפסה ואני מקווה שגם נוהג מיותר זה הופסק.
כל שצריך הוא משטח להשמת הרב קו בשיטת ה-NFC והשמעת ביפ קטן עם נורית חיווי כדי לאשר שהתיקוף נקלט. כך זה עובד במקומות אחרים שאני מכיר, ללא צורך לערב את הנהג, להכניס את הכרטיס לחריץ ואו להמתין להדפסת פתק.
הלווי שגם יפסיקו להשמיע את תזכורות התדירות מאד לציבור הנוסעים לגבי הצורך לתקף לפני כל נסיעה. זה מרעיש מאד בתוך האוטובוסים, והרמקולים החיצוניים מרעישים לסביבה. הכל מאד כבד וקשה בתח"ץ המקומי - רעש גדול, פקחים רבים שמפריעים לנוסעים (ברכבות הקלות), איטיות וחוסר תאום, הנדסת אנוש לקוייה, טכנולוגיה חדשה אך נחותה, חוסר אחידות בשיטות תיקוף - פעם חריץ ופעם מגע, ובעיות רגישות הגלאים המחייבות לעיתים אינספור נסיונות לתקף, והעדר אפשרות לקבל במייל תקציר של הנסיעות. בקיצור, לא שירות שאפשר לכנותו כידידותי מאד. למשתמש.
כן, ולכן העלייה עדיין יותר איטית מבדן למשל.
לגבי התזכורות זה חשוב למי ששכח לתקף כי היה עסוק בפלאפון למשל,
ולגבי הרעש האוטובוס צריך להיות מותאם גם למוגבלים כמו ליקויי שמיעה
 

novarex

New member
רעש בתח"ץ

כן, ולכן העלייה עדיין יותר איטית מבדן למשל.
לגבי התזכורות זה חשוב למי ששכח לתקף כי היה עסוק בפלאפון למשל,
ולגבי הרעש האוטובוס צריך להיות מותאם גם למוגבלים כמו ליקויי שמיעה
רעש בתח"ץ
היעילות של התזכורות התדירות כאמצעי להגדלת ההכנסות טעונה בדיקה. אני תוהה אם החזרה על מנטרה כל חצי דקה אכן משיג תוצאה או שהופכת למטרד גרידא אשר הציבור לומד להתעלם ממני עד כמה שניתן.
לגבי השמעת התזכורות מחוץ לאוטובוסים אני טוען שזה מיותר וזה גם חוצפה. מי שגר כמוני ברחוב צדדי אשר עוברים אוטובוסים בתדירות גבוהה יחסית (קוים קצרים ותדירים המקושרים לרכבת הקלה הקרובה בירושלים) יכול להעיד על המטרד המעצבן של תזכורת לתיקוף הרב קו המושמעת בקולי קולות ליד הבית כל כמה דקות. אני סבור שההודעות מחוץ לאוטובוסים מיועדות ללקוי ראיה ולא ליקוי שמיעה כפי שאתה טוען, ושמטרתן האמיתית היא ליידע לגבי מספר הקו והיעד הסופי; לפחות כך היה בתחילה. משום-מה, נושא התזכורות לשלם הפכו לעיקר ואלו אשר מטקידים במיוחד בשל אורכן. נראה לי שמבחינה טכנולוגית היה יותר פשוט לשדר לכל הסביבה את כל התוכן המושמע ברמקולים הפנימיים. אינני סבור שאוכלוסיית לקויי הראיה (או השמיעה) אשר זקוקים דווקא לתזכורות כאלו כל כך גדולה ששווה להטריד אזרחים רבים מהבוקר עד הלילה למען חסכון מפוקפק בהכנסה אבודה.
באופן כללי, הרעש בתוך כלי התחבורה הוא גבוה ומיותר לטעמי. סוגי צלצולים וזמזומים ארוכים ושונים ברכבות הקלות שהמשמעות של כל סוג אינה מובנת לציבור והודעות תדירות בשלוש שפות על הצוקך לתקף ולא ולהתריע בפני שכיחת חפצים, תזכורת בתוך ומחוץ לאוטובוסים, רעש של הרדיו של הנהג (לפעמים עדיין קורה) בקוי אוטובוס בינעירוניים, צלילים עולים ויורדים כל כמה שניות במשך כעשר דקות לפני כל יציאת רכבת בקו ירושלים נתב"ג, וכמובן הרעש של שיחות טלפון דרך הרמקול שהיא עובדה שאין כנראה אפשרות לשנות.
בקיצור, מטרד הרעש די מקלקל את הנוחות ואת שביעות הרצון שלי בנסיעות. התזכורות התדירות לשלם גם מדגישים לי כל חצי דקה שאני חיי בארץ מיוחדת בה הציפייה היא - אולי בצדק - שחלק גדול ממשתמשי השירותים למיניהם יימנעו מתשלום אם לא ישגעו אותם כל דקה.
 

846

Active member
אני מאמין שתדירות התזכורות תקטן כאשר

רעש בתח"ץ
היעילות של התזכורות התדירות כאמצעי להגדלת ההכנסות טעונה בדיקה. אני תוהה אם החזרה על מנטרה כל חצי דקה אכן משיג תוצאה או שהופכת למטרד גרידא אשר הציבור לומד להתעלם ממני עד כמה שניתן.
לגבי השמעת התזכורות מחוץ לאוטובוסים אני טוען שזה מיותר וזה גם חוצפה. מי שגר כמוני ברחוב צדדי אשר עוברים אוטובוסים בתדירות גבוהה יחסית (קוים קצרים ותדירים המקושרים לרכבת הקלה הקרובה בירושלים) יכול להעיד על המטרד המעצבן של תזכורת לתיקוף הרב קו המושמעת בקולי קולות ליד הבית כל כמה דקות. אני סבור שההודעות מחוץ לאוטובוסים מיועדות ללקוי ראיה ולא ליקוי שמיעה כפי שאתה טוען, ושמטרתן האמיתית היא ליידע לגבי מספר הקו והיעד הסופי; לפחות כך היה בתחילה. משום-מה, נושא התזכורות לשלם הפכו לעיקר ואלו אשר מטקידים במיוחד בשל אורכן. נראה לי שמבחינה טכנולוגית היה יותר פשוט לשדר לכל הסביבה את כל התוכן המושמע ברמקולים הפנימיים. אינני סבור שאוכלוסיית לקויי הראיה (או השמיעה) אשר זקוקים דווקא לתזכורות כאלו כל כך גדולה ששווה להטריד אזרחים רבים מהבוקר עד הלילה למען חסכון מפוקפק בהכנסה אבודה.
באופן כללי, הרעש בתוך כלי התחבורה הוא גבוה ומיותר לטעמי. סוגי צלצולים וזמזומים ארוכים ושונים ברכבות הקלות שהמשמעות של כל סוג אינה מובנת לציבור והודעות תדירות בשלוש שפות על הצוקך לתקף ולא ולהתריע בפני שכיחת חפצים, תזכורת בתוך ומחוץ לאוטובוסים, רעש של הרדיו של הנהג (לפעמים עדיין קורה) בקוי אוטובוס בינעירוניים, צלילים עולים ויורדים כל כמה שניות במשך כעשר דקות לפני כל יציאת רכבת בקו ירושלים נתב"ג, וכמובן הרעש של שיחות טלפון דרך הרמקול שהיא עובדה שאין כנראה אפשרות לשנות.
בקיצור, מטרד הרעש די מקלקל את הנוחות ואת שביעות הרצון שלי בנסיעות. התזכורות התדירות לשלם גם מדגישים לי כל חצי דקה שאני חיי בארץ מיוחדת בה הציפייה היא - אולי בצדק - שחלק גדול ממשתמשי השירותים למיניהם יימנעו מתשלום אם לא ישגעו אותם כל דקה.
אני מאמין שתדירות התזכורות תקטן כאשר
יחלוף זמן וכלל הציבור יפנים את השיטה החדשה
 

Bus Nerd

Active member
ומתי תפחת תדירות התזכורות למספר שירות הלקוחות?

אני מאמין שתדירות התזכורות תקטן כאשר
יחלוף זמן וכלל הציבור יפנים את השיטה החדשה
ומתי תפחת תדירות התזכורות למספר שירות הלקוחות?
למה המסך שאמור להציג את שם התחנה הנוכחית/הבאה באגד מבזבז זמן יקר על הצגת מספר הטלפון של שירות הלקוחות? אי אפשר לשים אותו על מדבקה במקום?

זה אותו דבר בדיוק - לא חושבים על חווית הנוסע כשמכינים תזכורות כאלו, לא משנה אם זה לתיקוף הרב קו או למספר שירות הלקוחות. "לתקף את הרב קו בכל נסיעה" זו כבר לא שיטה חדשה, הרב קו אצלנו כבר עשור, ומאז ומתמיד היה צריך לתקף אותו בכל נסיעה.
 

846

Active member
ההודעות לא מפריעות

ומתי תפחת תדירות התזכורות למספר שירות הלקוחות?
למה המסך שאמור להציג את שם התחנה הנוכחית/הבאה באגד מבזבז זמן יקר על הצגת מספר הטלפון של שירות הלקוחות? אי אפשר לשים אותו על מדבקה במקום?

זה אותו דבר בדיוק - לא חושבים על חווית הנוסע כשמכינים תזכורות כאלו, לא משנה אם זה לתיקוף הרב קו או למספר שירות הלקוחות. "לתקף את הרב קו בכל נסיעה" זו כבר לא שיטה חדשה, הרב קו אצלנו כבר עשור, ומאז ומתמיד היה צריך לתקף אותו בכל נסיעה.
ההודעות לא מפריעות
לאף אחד
קצב הרענון מספיק טוב בשביל שכל המסרים יועברו לכולם באופן ברור
 

Bus Nerd

Active member
בוודאי שזה לא מקצועי

להציג מידע לנוסע על צג מידע
זה חוסר מקצועיות?
נו טוב....
לא פלא ששמך Nurd
בוודאי שזה לא מקצועי
הצג אמור להציג את התחנה הנוכחית והבאה. לא שום דבר אחר. זה לא מקצועי באותה רמה של "נסיעה טובה" במפעילות האחרות.

אבל טוב, מה בדיוק אגד מבינים בלהפעיל תחבורה ציבורית? לא הרבה מסתבר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
וגם שבשום מקום בעולם אין את הנדנוד הזה עם מספר שרות לקוחות

בוודאי שזה לא מקצועי
הצג אמור להציג את התחנה הנוכחית והבאה. לא שום דבר אחר. זה לא מקצועי באותה רמה של "נסיעה טובה" במפעילות האחרות.

אבל טוב, מה בדיוק אגד מבינים בלהפעיל תחבורה ציבורית? לא הרבה מסתבר
וגם שבשום מקום בעולם אין את הנדנוד הזה עם מספר שרות לקוחות
כל דקה, ובטח שלא בצג המידע, כאילו שאת המדבקה לפני המושבים הראשונים לא מספיק
&nbsp
צג מידע אמור להציג רק תחנות ולא יותר מזה
 

Bus Nerd

Active member
בלי מספר שירות הלקוחות היה אפשר להציג אנגלית או ערבית!

וגם שבשום מקום בעולם אין את הנדנוד הזה עם מספר שרות לקוחות
כל דקה, ובטח שלא בצג המידע, כאילו שאת המדבקה לפני המושבים הראשונים לא מספיק
&nbsp
צג מידע אמור להציג רק תחנות ולא יותר מזה
בלי מספר שירות הלקוחות היה אפשר להציג אנגלית או ערבית!
 

846

Active member
דבר ראשון, יש תצוגה גם בערבית

בלי מספר שירות הלקוחות היה אפשר להציג אנגלית או ערבית!
דבר ראשון, יש תצוגה גם בערבית
דבר שני, שלט המידע הזה נגיש יותר מכל מדבקה והיום נגישות זה שם המשחק, כל דבר צריך להיות נגיש.
 

Bus Nerd

Active member
מידע לא רלוונטי פוגע בנגישות המידע הרלוונטי

דבר ראשון, יש תצוגה גם בערבית
דבר שני, שלט המידע הזה נגיש יותר מכל מדבקה והיום נגישות זה שם המשחק, כל דבר צריך להיות נגיש.
מידע לא רלוונטי פוגע בנגישות המידע הרלוונטי
אלא אם נהגי אגד מבצעים 3 עבירות תנועה חמורות בדקה שעליהן צריך לדווח למוקד שירות הלקוחות, אין שום סיבה להציג את מספר שירות הלקוחות על הצג הזה. שום סיבה.
 

XrayCharlie

New member
לא להציג את מספר שרות הלקוחות, זה כמו להסתיר משהו.

מידע לא רלוונטי פוגע בנגישות המידע הרלוונטי
אלא אם נהגי אגד מבצעים 3 עבירות תנועה חמורות בדקה שעליהן צריך לדווח למוקד שירות הלקוחות, אין שום סיבה להציג את מספר שירות הלקוחות על הצג הזה. שום סיבה.
לא להציג את מספר שרות הלקוחות, זה כמו להסתיר משהו.
מה יש לך להסתיר?
 

Bus Nerd

Active member
אין לי מה להסתיר, מספר שירות הלקוחות צריך להיות על מדבקה

לא להציג את מספר שרות הלקוחות, זה כמו להסתיר משהו.
מה יש לך להסתיר?
אין לי מה להסתיר, מספר שירות הלקוחות צריך להיות על מדבקה
והוא כבר על המדבקות.

אין אף מדינה בעולם שבה מספרי שירות לקוחות מופיעים על צג המידע שנועד להציג את התחנות ההקרובות. הצג הזה נועד לתצוגה של תחנות כדי שהנוסע ידע איפה הוא נמצא ומתי לרדת, הוא לא נועד לפרסומות או למידע לא קשור. זה פשוט לא מקצועי להציג שם שום דבר אחר.

שוב, אלא אם אתה צריך להתקשר לשירות הלקוחות כל דקה, אין סיבה להציג את מספר שירות הלקוחות על הצד האלקטרוני. מספיק להציג אותו על המדבקה ליד הנהג ועוד מדבקה ליד הדלת האחורית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן


אין לי מה להסתיר, מספר שירות הלקוחות צריך להיות על מדבקה
והוא כבר על המדבקות.

אין אף מדינה בעולם שבה מספרי שירות לקוחות מופיעים על צג המידע שנועד להציג את התחנות ההקרובות. הצג הזה נועד לתצוגה של תחנות כדי שהנוסע ידע איפה הוא נמצא ומתי לרדת, הוא לא נועד לפרסומות או למידע לא קשור. זה פשוט לא מקצועי להציג שם שום דבר אחר.

שוב, אלא אם אתה צריך להתקשר לשירות הלקוחות כל דקה, אין סיבה להציג את מספר שירות הלקוחות על הצד האלקטרוני. מספיק להציג אותו על המדבקה ליד הנהג ועוד מדבקה ליד הדלת האחורית.
כן
 
אפילו אם אתה צריך להתקשר לשירות הלקוחות כל דקה, זה לא צריך

אין לי מה להסתיר, מספר שירות הלקוחות צריך להיות על מדבקה
והוא כבר על המדבקות.

אין אף מדינה בעולם שבה מספרי שירות לקוחות מופיעים על צג המידע שנועד להציג את התחנות ההקרובות. הצג הזה נועד לתצוגה של תחנות כדי שהנוסע ידע איפה הוא נמצא ומתי לרדת, הוא לא נועד לפרסומות או למידע לא קשור. זה פשוט לא מקצועי להציג שם שום דבר אחר.

שוב, אלא אם אתה צריך להתקשר לשירות הלקוחות כל דקה, אין סיבה להציג את מספר שירות הלקוחות על הצד האלקטרוני. מספיק להציג אותו על המדבקה ליד הנהג ועוד מדבקה ליד הדלת האחורית.
אפילו אם אתה צריך להתקשר לשירות הלקוחות כל דקה, זה לא צריך
להיות על צג מתחלף, אלא אם מספר הטלפון מתחלף פעם ביום.
&nbsp
אבל תעזוב, אגד מאז ומעולם היו מאוד חזקים בנושא המכני והתפעולי, אבל מאוד חלשים בנושא ה־UX. רואים את זה בצג, רואים את זה במכונות התיקוף והכרטוס, ורואים את זה בממשק של מתכנן נסיעה באתר, מה שהם גם סיפקו לאתר הממשלתי. בעבר גם ראו את זה במידע הסטטי בתחנות, שלרוב לא היה קיים, ושכבר שמו משהו, זה היה דף עם רשימות של קווים, בעוד שדן שמו מפות.
&nbsp
הם פשוט צריכים להתמקד בנושא התפעול ולהוציא את נושא הממשק ללקוח לגוף שמתמחה בכך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כן. כי מידע קבוע תופס את מקומו של מידע עדכני ונחוץ לאותו רגע

להציג מידע לנוסע על צג מידע
זה חוסר מקצועיות?
נו טוב....
לא פלא ששמך Nurd
כן. כי מידע קבוע תופס את מקומו של מידע עדכני ונחוץ לאותו רגע
גם לי זה מפריע שאני רוצה לדעת מה התחנה הבאה וצריכה לחכות שניות ארוכות עד שהצג יואיל בטובו להתחלף למידע החשוב באמת. את מספר שירות הלקוחות אפשר לשים על מדבקה, הוא לא מתחלף כל 2 דקות, ואז הוא יהיה גם נוח יותר למי שאשכרה רוצה לחייג באותו רגע (ובדיוק המספר התחלף לו באמצע ההקלדה, למשל). זה לגמרי lose-lose.
 

846

Active member
בדקתי היום במיוחד

ומתי תפחת תדירות התזכורות למספר שירות הלקוחות?
למה המסך שאמור להציג את שם התחנה הנוכחית/הבאה באגד מבזבז זמן יקר על הצגת מספר הטלפון של שירות הלקוחות? אי אפשר לשים אותו על מדבקה במקום?

זה אותו דבר בדיוק - לא חושבים על חווית הנוסע כשמכינים תזכורות כאלו, לא משנה אם זה לתיקוף הרב קו או למספר שירות הלקוחות. "לתקף את הרב קו בכל נסיעה" זו כבר לא שיטה חדשה, הרב קו אצלנו כבר עשור, ומאז ומתמיד היה צריך לתקף אותו בכל נסיעה.
בדקתי היום במיוחד
מס' הטלפון מוצג כל 2-3 דקות תלוי בקצב התקדמות התחנות ולמשך כ 4 שניות.
אם זה נחשב מפריע, אשריך.....
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה