הרחבת שעות הפעילות של קו A1 עד 22:00 וחמש רכבות במוצ"ש

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
עדיין לא עוזר למי שנוחת בנתב"ג ב 22:00 ויעדו בירושלים.

הרחבת שעות הפעילות של קו A1 עד 22:00 וחמש רכבות במוצ"ש
https://www.mako.co.il/news-israel/local-q1_2019/Article-e4eea0a6a602961004.htm
עדיין לא עוזר למי שנוחת בנתב"ג ב 22:00 ויעדו בירושלים.
הנורמה בקווים ראשיים שאין בהם קו לילה הוא שהנסיעה האחרונה יוצאת בסביבות חצות. לא מדובר בקטע הקו שעובדים על חישמולו אז אין את התירוץ של עבודות החישמול. יתכן שאין המשך רכבתי לגוש דן אך בהחלט יש צורך בחיבורה של עיר בת כמיליון תושבים (העיר הגדולה במדינה משום שלא מפצלים אותה למספר רשויות מקומיות) והיעד ההיסטורי מס 1 במדינה לשדה התעופה.
 

novarex

New member
אתה צודק אבל מדובר עדיין בתקופת הרצה

עדיין לא עוזר למי שנוחת בנתב"ג ב 22:00 ויעדו בירושלים.
הנורמה בקווים ראשיים שאין בהם קו לילה הוא שהנסיעה האחרונה יוצאת בסביבות חצות. לא מדובר בקטע הקו שעובדים על חישמולו אז אין את התירוץ של עבודות החישמול. יתכן שאין המשך רכבתי לגוש דן אך בהחלט יש צורך בחיבורה של עיר בת כמיליון תושבים (העיר הגדולה במדינה משום שלא מפצלים אותה למספר רשויות מקומיות) והיעד ההיסטורי מס 1 במדינה לשדה התעופה.
אתה צודק אבל מדובר עדיין בתקופת הרצה
צריכים להביא בחשבון שבישראל הרבה דברים מתקדמים לאט יותר מאשר במדינות אחרות מסיבות של חוסר נסיון; מנהל לקוי שכולל בין השאר הקצאת תקציבים בלתי-ריאליים, נטיה לשינוי תכנון תוך כדי ביצוע ואי-השארת שולי בטחון בניצול משאבים; רגולציה וביורוקרטיה מוגזמות (אולי); חוסר קונצנסוס; דת ושמרנות לשמה. גם נראה שחלק מהגורמים הללו יבטיחו שלעולם נפגר אחרי המדינות מתקדמות במידת-מה.
למרות כל הגורמים המכשילים הללו, דברים זזים פחות או יותר בכיוון הנכון אם כי אני מניח שיקח סדר גודל של עשור עד שהקו החדש יפעל לפי התכנון המקורי מבחינת תדירות, שעות וימי הפעילות, אמינות ואורך הקו (ירושלים-כרמיאל).
בינתיים, אני משתמש נלהב בקו ונהנה מאד ממנו למרות התקלות והפספוסים במעברי הרכבת בנתב"ג שאכן צפויים וקורים במוקומותנו. אני מרגיש את ההתקדמות ודי שמח שהצליחו להרים את הפרוייקט הקשה הזה ושנוסעים רבים משתמשים בקו כמוני. אני משתדל לתזמן את טיסותי לפי מגבלותיה של הרכבת, כך שב-50% מהמקרים אני מצליח להימנע מהשימוש במוניות.
אז הכל ענין של חצי הכוס המלאה או הריקה...
 

Ccyclist

Well-known member
אני על שני קווים חדשים אז ברור שרואים את ההתקדמות

אתה צודק אבל מדובר עדיין בתקופת הרצה
צריכים להביא בחשבון שבישראל הרבה דברים מתקדמים לאט יותר מאשר במדינות אחרות מסיבות של חוסר נסיון; מנהל לקוי שכולל בין השאר הקצאת תקציבים בלתי-ריאליים, נטיה לשינוי תכנון תוך כדי ביצוע ואי-השארת שולי בטחון בניצול משאבים; רגולציה וביורוקרטיה מוגזמות (אולי); חוסר קונצנסוס; דת ושמרנות לשמה. גם נראה שחלק מהגורמים הללו יבטיחו שלעולם נפגר אחרי המדינות מתקדמות במידת-מה.
למרות כל הגורמים המכשילים הללו, דברים זזים פחות או יותר בכיוון הנכון אם כי אני מניח שיקח סדר גודל של עשור עד שהקו החדש יפעל לפי התכנון המקורי מבחינת תדירות, שעות וימי הפעילות, אמינות ואורך הקו (ירושלים-כרמיאל).
בינתיים, אני משתמש נלהב בקו ונהנה מאד ממנו למרות התקלות והפספוסים במעברי הרכבת בנתב"ג שאכן צפויים וקורים במוקומותנו. אני מרגיש את ההתקדמות ודי שמח שהצליחו להרים את הפרוייקט הקשה הזה ושנוסעים רבים משתמשים בקו כמוני. אני משתדל לתזמן את טיסותי לפי מגבלותיה של הרכבת, כך שב-50% מהמקרים אני מצליח להימנע מהשימוש במוניות.
אז הכל ענין של חצי הכוס המלאה או הריקה...
אני על שני קווים חדשים אז ברור שרואים את ההתקדמות
הבעיה שהכל עדיין לא מחובר כמו שצריך.
&nbsp
הייתי צריך להיות בירושלים בליל שישי-שבת אז ממילא הייתי צריך לשהות בעיר בביקור זה, אך בביקור עתידי יהיה טוב אם אוכל לשהות בתל אביב ולהגיע לעיר תוך כחצי שעה / 40 דק ברכבת ישירה.
&nbsp
במקביל ביקרתי גם ברעננה על השלוחה החדשה של לולאת השרון ובחזור לירושלים ראיתי שחניון שפירים מתחיל במחלף ההלכה אז טוב שלקחתי רכבת ולא אוטובוס אפילו אם יש כזה בחניון גהה, אבל אם היה חיבור להרצליה זה היה מקצר את הנסיעה משמעותית.
&nbsp
אולי ב 2020 אוכל לשבת במלון בתל אביב כמו בן אדם ולבקר את מי שצריך לבקר אחרי נסיעה סבירה.
 

novarex

New member
הכל מתקדם בקצב של צב וצריכים סבלנות

אני על שני קווים חדשים אז ברור שרואים את ההתקדמות
הבעיה שהכל עדיין לא מחובר כמו שצריך.
&nbsp
הייתי צריך להיות בירושלים בליל שישי-שבת אז ממילא הייתי צריך לשהות בעיר בביקור זה, אך בביקור עתידי יהיה טוב אם אוכל לשהות בתל אביב ולהגיע לעיר תוך כחצי שעה / 40 דק ברכבת ישירה.
&nbsp
במקביל ביקרתי גם ברעננה על השלוחה החדשה של לולאת השרון ובחזור לירושלים ראיתי שחניון שפירים מתחיל במחלף ההלכה אז טוב שלקחתי רכבת ולא אוטובוס אפילו אם יש כזה בחניון גהה, אבל אם היה חיבור להרצליה זה היה מקצר את הנסיעה משמעותית.
&nbsp
אולי ב 2020 אוכל לשבת במלון בתל אביב כמו בן אדם ולבקר את מי שצריך לבקר אחרי נסיעה סבירה.
הכל מתקדם בקצב של צב וצריכים סבלנות
הקמת כל קטע של הרכבת הקלה בירושלים לוקחת שנים רבות. לדוגמה, עובדים כמעט שמונה שנים על המשך הקו ליד הבית שלי באזור הר הרצל. הפריעו המון לתושבי האזור לצורך פינוי הצירים אבל הנחת המסילות מתעכבת בשנים.
אני כבר בספק אם יסיימו לבנות עוד קוים כאשר אני עוד בחיים כי נראה שצריכים לחות 15 עד 20 שנה ללא קשר עם התכנית המוצהרת מראש.
זה מתסכל נורא אבל צריכים כנראה לקבל את האיטיות הזו כנתון, כמו העדר תחבורה ציבורית מספקת בימי החופש מעבודה, כמו האנדרלמוסיה המזרח תיכונית שסביבנו, בדיוק כמו שבמקומות אחרים צריכים להתרגל לשתפונות, הרי געש ושאר מרעין בישין.

יחד עם זאת, ההתקדמות והרצינות האופפות את הקמת תשתיות הרכבת הקלה בתל אביב פותחות פתח לתקווה שאולי אפשר להתנהל טוב יותר בישראל. אני כבר מאמין שאזכה לנסוע ברכבת קלה בתל אביב...
 

zvir1

New member
ירושלים ידועה בזה שהפרוייקט מנוהל פשוט רע

הכל מתקדם בקצב של צב וצריכים סבלנות
הקמת כל קטע של הרכבת הקלה בירושלים לוקחת שנים רבות. לדוגמה, עובדים כמעט שמונה שנים על המשך הקו ליד הבית שלי באזור הר הרצל. הפריעו המון לתושבי האזור לצורך פינוי הצירים אבל הנחת המסילות מתעכבת בשנים.
אני כבר בספק אם יסיימו לבנות עוד קוים כאשר אני עוד בחיים כי נראה שצריכים לחות 15 עד 20 שנה ללא קשר עם התכנית המוצהרת מראש.
זה מתסכל נורא אבל צריכים כנראה לקבל את האיטיות הזו כנתון, כמו העדר תחבורה ציבורית מספקת בימי החופש מעבודה, כמו האנדרלמוסיה המזרח תיכונית שסביבנו, בדיוק כמו שבמקומות אחרים צריכים להתרגל לשתפונות, הרי געש ושאר מרעין בישין.

יחד עם זאת, ההתקדמות והרצינות האופפות את הקמת תשתיות הרכבת הקלה בתל אביב פותחות פתח לתקווה שאולי אפשר להתנהל טוב יותר בישראל. אני כבר מאמין שאזכה לנסוע ברכבת קלה בתל אביב...
ירושלים ידועה בזה שהפרוייקט מנוהל פשוט רע
הרקל הירושלמי היא דוגמא לניהול כושל. ולהפתעת כולם נת"ע דווקא מראה סימנים מעודדים בפרוייקט מסובך בכמה סדרי גודל מאשר הקו הפיצפון בירושלים.
 

Bus Nerd

Active member
בירושלים זה פרטי, בתל אביב ציבורי. הציבורי עובד יותר טוב :)

ירושלים ידועה בזה שהפרוייקט מנוהל פשוט רע
הרקל הירושלמי היא דוגמא לניהול כושל. ולהפתעת כולם נת"ע דווקא מראה סימנים מעודדים בפרוייקט מסובך בכמה סדרי גודל מאשר הקו הפיצפון בירושלים.
בירושלים זה פרטי, בתל אביב ציבורי. הציבורי עובד יותר טוב :)
 

Ccyclist

Well-known member
אני זוכר כשבנו את מנהרות בגין.

הכל מתקדם בקצב של צב וצריכים סבלנות
הקמת כל קטע של הרכבת הקלה בירושלים לוקחת שנים רבות. לדוגמה, עובדים כמעט שמונה שנים על המשך הקו ליד הבית שלי באזור הר הרצל. הפריעו המון לתושבי האזור לצורך פינוי הצירים אבל הנחת המסילות מתעכבת בשנים.
אני כבר בספק אם יסיימו לבנות עוד קוים כאשר אני עוד בחיים כי נראה שצריכים לחות 15 עד 20 שנה ללא קשר עם התכנית המוצהרת מראש.
זה מתסכל נורא אבל צריכים כנראה לקבל את האיטיות הזו כנתון, כמו העדר תחבורה ציבורית מספקת בימי החופש מעבודה, כמו האנדרלמוסיה המזרח תיכונית שסביבנו, בדיוק כמו שבמקומות אחרים צריכים להתרגל לשתפונות, הרי געש ושאר מרעין בישין.

יחד עם זאת, ההתקדמות והרצינות האופפות את הקמת תשתיות הרכבת הקלה בתל אביב פותחות פתח לתקווה שאולי אפשר להתנהל טוב יותר בישראל. אני כבר מאמין שאזכה לנסוע ברכבת קלה בתל אביב...
אני זוכר כשבנו את מנהרות בגין.
לדברים כאלו יש נטייה להבנות בסוף גם אם נראה שזה לוקח נצח.
&nbsp
כל החטיבה והתיכון שלי בנו אותן ועל הגדר היו כרזות פוליטיות נגד אוסלו, קודם רבין או ערפאת בכפייה, אחר כך הפנים מוסרות כמסיכה ורבין הוא ערפאת או להיפך (לא זוכר ואין לי זמן לחפש) ואחרי רצח רבין שינו לפרס ועד שפתחו ביבי היה בקדנציה הראשונה כבר שנתיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה